• karel d.

    Zdravím, rád bych požádal místní odborníky o radu ohledně silničního rámového setu. Chci nový za rozumnou cenu.Nikoliv z AliExpresu. Osazeni pak bude Shimano 105 na kolech Zonda C17. Teď tohle jezdím na hliníku Cube Attain 2019 a chtěl bych výhledově upgradovat a odlehčovat. Problém je, že nemohu najít žádný solidní rám s vidlicí za dobrou cenu. Libí se mi třeba rámy Lapierre Sensium/Xelius, ale ty ceny jsou stejné jako ceny noveho Lapierre v základní výbavě (kolem 50k). To už pak lépe celé nové kolo. A tak je to asi u všech značek – lépe se zdá koupit nové kolo než jen rámový set. Vím, že je třeba MRX za 20k, ale ta sada se mi moc nelíbí. Rám musí být na ráfkové brzdy a RÚ, abych to mohl jen přehodit. Nějaké tipy??? Dík.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Planet X

      0 0
      • karel d.  

        Má tady někdo zkušenosti s těmi rámy PRORACE? Nevzpomínám si, že bych to někde tady na silnici viděl…Jinak se zdají vypadat dobře a zatím, alespoň z toho co se nabízí, by to asi byla má volba.

        0 0
        • Coural  

          Asi nikdo, je to u Merlinů docela novinka.

          0 0
          • karel d.  

            Vypadá to fajn a cena je bezkonkurenční.

            0 0
            • Coural  

              Venkovní vedení lanek, sedlovka o průměru 31,6. Připadá mi to jako 5 let starý rám.

              0 0
              • karel d.  

                Mají jich tam víc, ten uvedeny tady je tajejich nejzákladnější ver­ze.

                0 0
              • karel d.  

                Dnes jsem dostal odpověď z Merlinu o těch Prorace rámech. Většina z nich má vnitřní vedení bovdenů. Alespoň všechny ty rámy, které zvažuji.

                0 0
              • nitraq  

                Co je špatného na sedlovce 31.6? Resp. jaká je aktuálně správná hodnota?

                0 0
    • mirorek2  

      tvoje výška?

      0 0
    • Karaya  

      Na merlin cycles si projdi celou nabídku, je tam spousta zajímavých rámů:

      https://www.merlincycles.com/…rames-75276/

      Pak taky ještě bike discount, ale tam to už není co bývalo:

      https://www.bike-discount.de/…bon-277/l-24

      0 0
      • karel d.  

        Moc zajímavé nabídky a velmi dobré ceny. Je to proto, že se jedná o výprodej?

        0 0
        • Karaya  

          V Anglii jsou vůbec moc zajímavé ceny, široký sortiment a výborná kultura prodeje. Věčná škoda toho brexitu. Takhle už je čas jen do konce roku.

          0 0
          • Tom-T45  

            Nebyl bych takový pesimista. Víme jak probíhala jednání o Brexitu a kolikrát se odsouvalo samotné vystoupení. Británii se sice konečně podařilo vystoupit, ale fakticky se nic nezměnilo, kromě toho, že britští europoslanci vyklidili kanceláře. Čekám tedy znovu několik posunutí konce přechodného obdobíl a nakonec se můžeme dočkat velmi podobných podmínek, jaké platí nyní.

            0 0
          • wilda81  

            A čemu to vadí? Však kupovat můžeš pořád.

            0 0
            • michomin  

              Třeba clo…

              0 0
              • wilda81  

                Reálně to je pár Kč. Při výhodné nabídce řešit nebudeš stejně jako když teď lidé kupují čínské ráfky apod.

                0 0
                • Karaya  

                  Rám stojí obvykle víc než 2 ráfky. Je to pár tisíc a ne pár korun.

                  0 0
                  • wilda81  

                    Pár tisíc clo za rám? Nepleteš si to s DPH?

                    0 0
                    • TheJD  

                      Kolik je clo na tyhle veci? Nejakych 10 % cca?

                      0 0
                      • wilda81  

                        Spíš polovina nebo ještě méně. Bude hlavne záležet na urednikovi, do jaké škatulky daný výrobek zařadí. Obecně počítej koefeicien 1.25 (clo+DPH) k celkové ceně za materiál a dopravu. Já měl zatím maximální clo cca 1500. Karbonové ráfky většinou do 200,–

                        0 0
                        • deekay  

                          Zase teoreticky by ti to pak mel anglan prodat bez VAT ne? Takze i to DPH se castecne vyrusi. Nevim kolik maji taxy.

                          0 0
                          • wilda81  

                            Tak tak. Ve výsledku je ta cena dost podobná, ale platíš ji nadvakrát.

                            0 0
                            • deekay  

                              Tam jde spis o ten opruz s celym tim aparatem. Vsechno se to zbytecne prodlouzi. Takhle jsem mel do tydne veci z UK doma.

                              0 0
                              • wilda81  

                                Jj, hodně ale záleží přes koho to jde. U DHL se dodáni zpozdilo vždy jen o jeden den.

                                0 0
                                • deekay  

                                  No nechame se prekvapit. Ale musim rict, ze me to stvat bude, precijen z UK beru snad nejvic veci na kolo.

                                  0 0
      • polo  

        Na tomhle odkazu jsem na svojí objednávku nedostal žádnou odpověď. Zkoušel jsem to 2×, německy umím.

        Nakonec se vyhlídnutý rám objevil od tohoto obchodníka na ebay a tam to proběhlo bez problémů. Nabídka je tam ale malá.

        https://www.ebay.de/…usonlineshop

        0 0
        • karel d.  

          To je škoda, ja bych docela zvazoval rám Agree Race/SL, ale stejně tam maji velikosti jen od 56cm nahoru.

          0 0
        • karel d.  

          Zkouším tam právě psát…psal jsem i přímo do Cube fabriky. Budu referovat s jakou pořídim…

          0 0
        • karel d.  

          Ten kontakt je opravdu úplně mrtvý. Psal jsem na 2 různé adresy a odpověď žádná.

          0 0
          • mirorek2  

            Od Karla jsem bral několik rámů, vždy v pohodě!

            0 0
            • karel d.  

              Žádná odpověď…psal jsem mu 2×.

              0 0
              • mirorek2  

                tak je na dovolené, jezdí si tak 2× za rok na měsíc či dva po světě

                0 0
                • polo  

                  Já jsem mu psal 2× asi před rokem a dodnes žádná reakce. Na dovolené není, jeho ebay obchod normálně funguje. On tam vždy před dovolenou dává upozornění, že nebude dostupný. Vím to, protože jsem to tam sledoval dost dlouho, jestli se tam neobjeví některý z rámů, o které jsem měl zájem.

                  Na ebay na dotaz reagoval celkem rychle. On ale ebay „nutí“ zúčastněné k disciplíně, jinak hrozí špatné hodnocení.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Tak schválně mu napíšu, nikdy s ním nebyl problém. To spíš s překladem :-)

                    Edit: napsal jsem mu o jeden rám, uvidím.

                    0 0
                    • karel d.  

                      Základní AJ přece umí, ne?

                      0 0
                      • mirorek2  

                        No a o co jde? Umí, ale domlouvám s ním vždy osy, standardy, hmotnosti barvy, v tom je jeho AJ asi horší. Translator vždy pomohl.

                        Mimochodem dík jak cyp všem, už objednávám rám…

                        0 0
              • mirorek2  

                Chlapi nevím co tu máte, odepsal do dvou minut .-)

                0 0
                • karel d.  

                  Asi protekce…

                  0 0
                • polo  

                  Tak zprostredkuj kolegovi nejaky ten silnicni ram. Ja uz svuj ram mam doma, mne uz ta zahadna komunikace-nekomunikace netrapi.

                  0 0
      • karel d.  

        Dobrý obchod, škoda, že začínají od vel. 56, potřebuji 53.

        0 0
    • DEEcz  

      PlanetX

      0 0
      • karel d.  

        PlanetX se teď zdá být docela limitovana ohledně nabídky-moc na výběr tam fakt není.

        0 0
    • scalar  

      MRX je stejně na kotouče a pevné osy:

      https://www.profilshop.cz/…x0-sav-cerny

      0 0
    • Tom-T45  

      Na podzim jsem kupoval na Bike-Discount karbon rám Attain GTC Pro s černou vidlí (na pevné osy a kotouče), za cca 350 euro.

      Počkal bych na konec léta, jestli zase nebudou nějaké výprodeje, teď je to fakt vybraný.

      0 0
      • karel d.  

        Ano, hrozně malý výběr a vše příliš veliké…

        0 0
        • Tom-T45  

          Jo, na podzim toho tam byly mraky.

          0 0
          • karel d.  

            Bývá na koupi ramovych sad podzim nejlepší dobou? Naplní se zase ten bike discount? Rám jsem totiž ještě nekupoval..

            0 0
    • Charles2k  

      Něco podobného budu řešit cca do 2 měsíců. Ze stávajícího kola vezmu akorát karbonová Equator kola (také na ráfkové brzdy).

      Jedna z variant je, že bych koupil Van Rysel rám z Decathlonu za 25k. Záruku na něj mají 5 let.

      https://www.decathlon.cz/…8545296.html

      0 0
      • karel d.  

        Vím o něm a ten rám jsem tak trochu zvažoval . Doprava, placeni a tak je jistota, protože je to v Čr. Nelíbí se mi ale barva a je taky poměrně drahý ve srovnání s některými rámy na tom merlin.com/bi­kediscount.com (i kdyz tam je to teď rozprodano). Já mám tech hliník Cube attain a uvažoval jsem o řadě Cube Agree -teď jsem se ale díval a všechny modely 2020 jsou už na kotoučích. Z toho mám právě obavu, jestli se mi na rafkove brzdy a rychloupinaky podaří vůbec něco sehnat.

        0 0
    • jecnak  

      Nedava mi to tve pocitani moc smysl. Lepsi prodat a koupit nove komplet na karbon ramu a za me i rovnou na kotoucich.

      0 0
      • karel d.  

        Kolo mám nové, koupeno na podzim 2019, najeto necelých 1000km. Bylo v akci, dobra cena a vybava Shimano 105. Ted je už komplet přestavěne-novy kokpit, kola, sedlovka sedlo. Původní osazeni rozprodano. Cena šla výrazně nahoru. Já bych to i prodal, ale podařilo by se to jen výrazně pod cenou. Celé je to plánované, že to jeden den odstrojim a posadím na karbon za dobrou cenu. Nová kola se pak v té plánované konfiguraci prodávají za 60k plus a bylo by to výsledně přece jen dražší. Alespoň tak mi ty počty vychází…

        0 0
        • jecnak  

          Cena sla vyrazne nahoru? Mozna tak investice do kola, ale realne to kolo dnes bez kotoucu a jeste na duralovem ramu velkou hodnotu nema. Staci se podivat na bazar.

          0 0
          • karel d.  

            Přesně o tom mluvím, za moc bych to neprodal. Navíc mě baví přestavby, takže to mám jako projekt na tento rok.

            0 0
        • Honzis  

          mně nedává moc smysl měnit rám po 1000km nebo pár měsících … Jak psal Ječňák, na tom skoro vždy (dost) proděláš, neb pár měsíců jeté kolo na bazaru je za půlku původní ceny, bohužel :-( prodejní cena Al rámu na čelisti s karbon vidlí bude já nevím 4000kč :-(

          za mě rozdíly mezi rámy nejsou pro jízdu hobby nijak zásadní, kor s 62kg! Možná trochu pohodlí, 700g dolů, ale víc si nepomůžeš! Sám mám ocel, hliník i karbon různé úrovně a jo, karbon jede nejlíp, ale ty rozdíly jsou fakt naprosto zanedbatelné.

          Já bych si s klidem Cube nechal a jezdil, pak spíš mrknout na bazar nebo hledal úplně „top slevu“.

          0 0
          • karel d.  

            Se vším souhlas, jen mě láká shodit tu váhu a poznat jak se bude karbon chovat. Taky by se mi líbil nějaký pěkný, a to i starší ročník rámu třeba nějaké italské značky za pěknou cenu. Chci průběžně sledovat co se kde objeví.

            0 0
            • Krejza  

              V létě minulého roku jsem se přesně k takovému rámu dostal. Sice byl prodejce hajzl a já si nevšiml, že vtipně přelepil prasklinu na noze zadní stavby. Nicméně jsem to opravil.

              Rozdíl oproti hlíně je obrovský v pohodlí, ušetřené gramy nijak zásadně nepociťuji. Rám je spíše cestovní než závodní, cítím, že pracuje a není extrémně tuhý. To nepotřebuji.

              Za mě taková výměna měla obrovský smysl.

              0 0
              • karel d.  

                Z takových prodejcu mam fakt hrůzu.

                0 0
                • mirorek2  

                  ještě že jde karbon „lehce“ opravit na rozdíl od alu, že

                  0 0
                  • Krejza  

                    Tak tohle nebyl problém. Drží to i cestu po polňačce, asfalt v 90 km/h a rajtování na trenažéru.

                    0 0
                • Krejza  

                  Částečně si za to můžu sám. Hledal jsem problém všude ve spojích, na hlavních trubkách, až jsem přehlédl samolepky na vzpěrách zadní vidlice.

                  Potom mi sliboval, že mi dá nějakou slevu a kulový. Charakter.

                  0 0
      • karel d.  

        Ještě k těm kotoučům. Mám na horaku a fitnesce a samozřejmě brzdí fajn, ale ta silnička za sucha také nemá vůbec žádný problém. Ráfkové brzdy volím hlavně ze 2 důvodů-lepší cena, menší váha. Pevné osy taky fajn, mám je na novém MTB, ale rozdíl jsem nikdy žádný nepoznal. Asi i moje váha 60–62kg dělá své..

        0 0
        • Hrabex1  

          U slusnych MTB jsou pevny osy automaticky a rychloupinaky zustavaji jen pro ta levna kola. Na silnico to tak jednoznacny zatim neni a je otazka, jestli nekdy bude.

          0 0
          • karel d.  

            Ten trend kotoučovych brzd a pevnych os se začíná výrazně prosazovat u silnic už teď. Už dnes je snazší sehnat rám ve verzi na disc a pevné osy, než tu klasiku co sháním já..bohužel. Výrobci to začnou tlačit čím dál víc-investovali do nových linek, vývoje, takže to teď budou chtít zúročit. Chystám se nakoupit brzdove špalky do zásoby..

            0 0
            • jecnak  

              To určitě udělej, chceš-li je ztvrdlé na kámen, za pár let vyhazovat.

              0 0
              • karel d.  

                Aha, to mě nenapadlo…Jak dlouho se dají reálně skladovat? Doufám, že je ještě pár let budou vyrábět.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  A proč by je neměli vyrábět?

                  0 0
                  • karel d.  

                    Vidím třeba jen ten rozdíl mezi řadami 2019 a 2020. Obrovský nárůst modelů na kotoučích. Vyrobci rafkove brzdy postupně vytlačí. Ne kvůli tomu, ze nebrzdí, ale proto, že jejich marže na hydrach jsou výrazně vyšší. Třeba už i ten zmiňovaný Cube rafkove brzdy ve své modelové řadě 2020 téměř nevede…

                    0 0
                    • polo  

                      Jiní výrobci kola s ráfkovými brzdami pořád dělají. Co bude dál nikdo neví, ale špalíky určitě koupíš i za 10 let. Stačí aby po nich byla apoň nějaká poptávka. A ta bude a asi nejen na retro kola.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Tak tak. Vzdyt se daji porad koupit spalky na kantiky, nebo dokonce pouze gumy do plechovych botek, ktere se delaly uz v 50. letech nebo Mafac typ spaliku. Koolstop ma komplet sortiment.

                        0 0
                    • JMT  

                      Zrovna cube by udelalo velice dobre kdyby je ve sve modelove rade vedlo. Nebot jak je ten ram sracka (agree) tak se to krouti a porad to skrta. Realne zvazuju ze to vymeni zpet za rafkovy kolo a nebo budu doufat ze jiny znacky jsou v poho…ale pujde z domu…

                      0 0
                      • karel d.  

                        Já se teď dívám po Agree na rafkove brzdy, ale samozřejmě netuším jak tam je to s tuhosti..stejně ale nikde v eshopech není. A ten německý v odkazu nahoře neodepisuje přesně jak kolega zmiňoval.

                        0 0
    • karel d.  

      http://prodejce.merida-bike.cz/…i_c1658.html?…

      Rámy od Meridy, jediné značka co jsem zatím našel, že takhle vyprodává vlastní rámy.

      0 0
      • Honzis  

        Author taky prodává rámové sety, ale spíš bych si kolo někde/od někoho půjčil a udělal si obrázek, zda má vůbec investice do nového rámu a přestavby smysl, 105ka je fukční, ZONDy jsou kvalitní kola, pokud sis vytunil i řídítka/sedlo ke spokojenosti, tak si není moc kam pomoci …

        0 0
        • karel d.  

          Dík, mrknu na toho Authora, ale ten jejich rám pro Charismu se mi až tak moc nelíbí. Taky jde o cenu. Já bych rád tu osobní zkusenost s karbonem, abych zjistil o co jsem přicházel. Rád bych to taky dostal k 7,5kg-zatím jsem lehce přes 8,0kg. Nehodlám kupovat hned, ale rád bych něco zajímavého ve slevách. Pěkné by bylo např. nějaké starší Colnago, Willier, Pinarello, Lapierre atd.

          0 0
          • deekay  

            Stejne, jako jsou rozdily mezi alu ramama, tak jsou rozdily mezi karbonovyma. Tudiz kupovat nejaky noname ram a dle nej usuzovat na to, o co jsem karbonem prisel je imho nesmysl. (To k tem PRORACE). Taky by sis mel ujasnit, co od karbonu cekas. Jestli pohodli, nebo spis tuhost. Mimochodem jsou alu ramy, co hmotnostne jsou na urovni tech levnejsich karbonovych, nebo i pod ni. Promennych je hodne.

            0 0
            • karel d.  

              Ano, proto se mi do toho PRORACE zatím moc nechce. Ja bych rad lehký vrcharsky rám, ideálně kolem 800–850g. Celá ramovka pak kolem 1200g. Samozrejme, pokud možno tuhý, silničku bych totiž rád postavil na kratší, intenzívnější vrchařské etapy.

              0 0
              • deekay  

                A kolik na to mas? Kdyz uz sis tu vybral absolutne topovy ram, kterych zase tolik neni. Vicemene potrebujes neco jako Supersix EVO HiMod, Argon 18 Gallium, Ridley Helium SLX…

                0 0
                • Karaya  

                  Nebo Felt, který jsem viděl na Wiggle za dobrou cenu, ale už je pryč.

                  0 0
            • karel d.  

              A neměl bys nějaký typ? Lehčí, vrcharské provedení.

              0 0
              • deekay  

                Viz prispevek vyse. Je to o penezich.

                0 0
                • karel d.  

                  To samozřejmě je, proto chci hledat něco ve slevach. Na tom Marinu mají pěkné Colnago 2018 kolem 30k.

                  0 0
                  • deekay  

                    Jenze to nebude mit 850g.

                    0 0
                    • karel d.  

                      Ne, nebude, ale řekněme, pokud to bude mít o 100g navic , tak se nic neděje.

                      0 0
                      • deekay  

                        Tak tohle je dulezite, protoze tech blbych 100g dela vicemene rozdil mezi hmotnostni spickou a slusnejsim prumerem :)

                        A od toho se odviji cena.

                        0 0
              • deekay  

                Tohle sice neni SLX, ale jen X, je to o neco tezsi, ale furt pomerne lehky ram: https://www.paulmilnescycles.com/…l-5427-p.asp

                0 0
                • karel d.  

                  Moc pěkný rám, ta cena je asi top co jsem ochoten/schopen dát. Akorát to má vepředu pevnou osu a já mám přední kolo na RÚ.

                  0 0
                  • deekay  

                    Nema. To je jen takovy plastovy chranic, abys neposkodil patky, kdyz s tim manipulujes. ma to normalne RU. Akorat to ma skrabanec na vidli. Ale osobne by mi to treba vubec nevadilo, zvlast kdyz se snazim koupit drahy ram za malo penez.

                    0 0
                    • karel d.  

                      Ten obchod vidím poprve, rozhodně si podrobně projdu celou nabídku. Moc děkuju.

                      0 0
            • karel d.  

              U tech karbon. rámu se používají zrejme různá technologie smeroveho „lepení“ vláken a také samotné vlakno ma různé řady-vidivam označení od 600, přes hodně častý 800 až po nejdražší 1100. Některé jsou dělané v Číně, u některých rámu se uvádí, ze jsou z tech nejlepších 1100 vláken delanych v Japonsku. Takže kvalita se určitě hodně liší.

              Ohledne vahy-ramova sada Treku Emonda ALR, což by mel být "špičkový " Al rám je 1900g. To je opravdu dost. I ty základní karb. rámy jdou téměř vzdy pod 1500g. A to je na karbon už docela dost. Já právě ideálně sháním neco kolem 1000–1200max.

              0 0
              • Honzis  

                nebude náhodou rámová sada Emonda i s vidlicí? 1900g je úplně v poho na AL + karbon vidli, možná i s hlávkem … Moje „špičkové“ železo za 600liber má 1850g holej rám :-) Karbon pod kilo furt není úplně běžný, taky jestli to neváží v 50cm bez laku atd …

                0 0
                • Cavendish  

                  Těch 1900g bude podle mě včetně vidle a hlávka. Můj obyč Cube Agree Race 2015 má ve velikosti 56 1160g. Vyšší model Lightening měl v téhle velikosti 950g. A není to bůhví jak drahý a nedostupný rám.

                  0 0
                  • karel d.  

                    Je to cena ramove sady-tedy rám, vidlice a asi i hlav. složení. Ten Cube Agree právě ukazuje co jsem rikal-ze i standartní karbon je pořád výrazně lehčí než „extra-light“ hlinik. Já o tom Agree ramu taky uvažoval, ale je nedostupný. Nový ročník je už pouze na kotoucich.

                    0 0
                • karel d.  

                  Úplně běžný to pod 1 kg není, ledaže jsou to rámy z Číny. Odtamtud jsem viděl samotný rámy vážící snad asi jen 750g a stojí ani ne €500. Já ale tuhle pochybnou kvalitu nechci riskovat.

                  0 0
              • jecnak  

                Ono je to trochu jinak https://youtu.be/sgy5QrEbe3o navic ram vazi se stredem. Plus dik direct mount brzdam ma ram malicko vic, coz usetris na brzdach.

                0 0
                • karel d.  

                  1600g- celá sada. Cena asi něco kolem 25k Kč.

                  0 0
                • karel d.  

                  https://www.sigmasports.com/…et-2020/K2GH

                  Tady právě taky uvádějí skoro tech 1,9kg. Za tu cenu bych ale hliník stejně nekoupil, jakkoliv pěkně je nastrikany a svareny.

                  0 0
                  • Honzis  

                    když bych řešil váhu, tak si koupím bazarovku, něco jako https://cyklobazar.cz/…-superrecord – rozprodat sadu/kola a máš rámovku Scott, žádnou Čínu.

                    Ale za mě – i to kilo na rámové sadě fakt nemá skoro vliv na výkon typu jedu 2hodiny 30kou průměr s kámošema

                    0 0
                  • karel d.  

                    https://www.bikeradar.com/…-emonda-alr/

                    Tohleje docela vyčerpávající clanek o tom rámu Trek Emonda ALR- má opravdu 1200g a vidlice kolem 350g.

                    Četl jsem ještě někde článek od dopisovatele z Bike Radar, co to kolo postavené na tomto rámu dostal tesne pod 7 kg. Osazeni tam bylo Shimano Dura Ace +nějaká super lehká kola.

                    Já Treka postaveneho na tomto konkrétním rámu původně chtěl minulý rok koupit (Trek Emonda ALR 5), ale v Čr uz nebyl dostupný. Ten rám je jistě kvalitni, to není pochyb. Ale za tuhle jeho cenu chci najít ve výprodeji , nebo u nejakeho maleho vyrobce solidni karbon, který snad bude i lehčí.

                    0 0
              • deekay  

                ad prvni odstavec: Radeji to nebudu komentovat, protoze by to bylo nadlouho, ale mas o tom opravdu velmi povrchni predstavu a nektere veci motas dohromady.

                ad alu ramy: Emonda ALR samotny ram ma cca 1150g. To same CAAD12, Bowman Palace R a urcite i dalsi kvalitni alu ramy.

                Nechci se te nejak dotknout, ale dle me nevis uplne co chces, tim ze tomu uplne nerozumis.

                0 0
                • karel d.  

                  Máš pravdu, rozhodně nejsem odborník. Silnici jsem po letech zase kupoval az minulý rok. Hodně teď o silničních kolech čtu, procházím si vše možné recenze apd. Vzdělávám se, jinými slovy, jak mohu. Rád bych se se současným osazením prostě dostal pod 8kg a zkusil ten rozdil mezi materiály. Chci kompromis, rozumnou kvalitu za rozumnou cenu. O každém potencionálne dostupném rámu si procházím všechny dostupne informace -recenze odbornych časopisů a zákazníků samotných. Byl to i jeden z důvodů při zakládání tohoto vlakna-poslechnout si a zvážit nazory lidí co mají víc zkušeností a ví o tom více než já.

                  0 0
                  • deekay  

                    Vsak v poradku, tvuj zajem te cti.

                    Nevidim nidek, jaky mas presne ted setup, takze tezko rict, zda tech 8kg je realnych. Moje Supersix Evo na karbonovych galuskovych kolech ma neco pod 7.5kg. Mam to na ultegre a nemam tam zadne ultra lehke veci, ale taky zadne tezitka. Proste takovy prumer.

                    Pokud mas Cube s nejakym zakladnim kokpitem, sedlem atd, tak tech 8 budes honit s ALU kolama na plaste tezko.

                    Jinak doporucuju se podivat na roadbike.de, tam si dej testy a postupne si rozklikavej kola, co te zaujmou. Maji tam uvedene hmotnosti ramu, vidlice, tuhost u hlavy (dulezite pro presne rizeni), u stredu (pro prenost sily slapani) a pak silu nutnou k deformaci predni vidlice a zadni stavby (jinymi slovy, cim mensi sila, tim je kolo pohodlnejsi).

                    Treba ti vypadnou aspon naky kandidati, aby ses mel od ceho odpichnout.

                    0 0
                    • karel d.  

                      Určitě se podívám, dík. Můj setup je teď ta rafkova 105, kokpit Deda Zero (hliník), kola jsou Zondy, sedlovka karbon FSA Sl a teď dokoupene sedlo Selle Italia-to ma 170g. Pod tech 8kg to bude asi jen možné s poměrně lehkým rámem. Jinak ještě jednou dík za ten odkaz.

                      0 0
                      • Honzis  

                        Kolem 7,3 jsem měl na Madoně 2009 z profilu na Sram Force a Ksyriich, sedlo Ritchey wcs karbon, lehké brzdy. 8kg to má s Tiagrou a Shamalama včetně pedalů a košíků teď. A cena rámového setu bude na bazaru tak 7000kč max, bych ho i rád prodal, že pro mě nemá význam, ale za cenu dualů … fakt si napřed uvědomit co člověk chce aby pak netratila ranec 

                        0 0
                        • karel d.  

                          Já bych ty své představy/požadavky ohledně nového rámu shrnul asi takhle:

                          1. musi to být do 25k (30k absolutne max.)
                          2. musi být FUNGL nový
                          3. Nesmí to být vyloženě „no name“ z Ali
                          4. Měl by být ideálně do 1000g (bez vidle) -cílem je totiž „srazit“ váhu mého upgradovaneho Cube Attain osazení pod 8kg
                          5. Musí se objevit někde v recenzích (včetně napr. Bike Radar, Cycling Weekly atd.)

                          Vůbec se nevyhýbám malým výrobcům, ale opět bych to chtěl mít podloženo recenzemi kol kde se ty rámy objevily. Musí být proste dohledatelne, nejlépe z několika zdrojů.

                          0 0
                          • milan.v  

                            Začínáš z, dle mého zajímavého, vybírání, dělat raketovou vědu…

                            Mám také rád kolikrát spíše cestu než cíl, tady už to ale zavání…

                            0 0
                            • karel d.  

                              Čím víc o tom čtu, tím víc si také uvědomuji jak málo o tom zatím vím. Výběr komponentů je pro mě vždycky moc zajímavý proces, během něhož se i dost naučím. Neměl bys nějaký dobrý typ?

                              0 0
                              • deekay  

                                Hlavne ti tam uplne chybi pozadovana geometrie :)

                                Jinak dle me s tou hmotnosti ramu to bude trochu orisek, to ti hodne omezuje kola.

                                0 0
                                • kubad  

                                  pod kilo je už dnes spousta rámů, je to jen o ceně

                                  0 0
                                • karel d.  

                                  Ohledně geometrie se přikláním víc k závodní než endurance. Ten muj Attain má třeba hodně vysokou hlavovou trubku a taky stack. Při výběru velikosti bych pak taky sledoval hlavně reach kvůli délce posedu.

                                  0 0
                          • myreczech  

                            tak si postav diskovýho SuprSixe…

                            https://www.koloshop.cz/…cni-ram.html

                            0 0
                    • karel d.  

                      .

                      0 0
        • karel d.  

          https://cz.author.eu/…9-ua39891902

          Je to za dost.

          0 0
          • Honzis  

            dají se najít starší za mnohem lepší peníze https://www.axit.cz/…charisma_66/

            a když si vzpomenu co na tý Charismě dokazoval Nežerka z Lawi …

            eliťáci jezdí na Pardusech apod, s 62kg bych se nějaké netuhosti fakt nebál a 200g vem čert, to je rozdíl na klikách a kazetě třeba.

            Já osobně pokud bych hleděl na peníze vezmu hliník, pokud na image, vezmu ocel, pokud chci aby to jelo nejlíp, vezmu karbon, ale že bych pocítil zásadní rozdíl, když jedu řádově minutové výkony, bohužel ne …

            0 0
            • karel d.  

              Ta Charisma není marná , asi zatim nejlepší nabídka co jsem viděl v rámci Čr.

              0 0
              • zarkow  

                Jaký typ geometrie ti vyhovuje? Charisma je celkem nízká a dlouhá, Cube Agree tak závodní geo nemá. Colnago, Willier budou váhově výš, pokud to nejsou top modely za raketu.

                0 0
                • milan.v  

                  Charisma byla i problémový rám, pokud vím…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Můžeš být konkrétnější v čem byly problémy? Jde mi o nejvyšší, sedmičkovou řadu, dík

                    třeba tohle: https://www.axit.cz/…charisma_77/

                    0 0
                    • milan.v  

                      Ano, to je přesně on, mému dobrému kamarádovi sám od sebe praskl někde na zadní stavbě, přesné místo nepovím, protože jsem to neviděl…

                      A to je na materiál hodně opatrný a nedává mu zabrat, úspěšně vyreklamoval a s Durou ho poslal hned dál…

                      0 0
                • karel d.  

                  Proto se mi ta Charisma moc nezdá , je to na mě už dost agresivní. Chci něco ve stylu treba jako je Merida Scultura nebo Lapeirre Celius-neutralni, ne moc agresivní kolo na kratší svihy do kopců. Raketu za to ale dávat nechci a ani nemohu.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ten tvůj výběr není vůbec jednoduchej :-D

                    „Charisma není marná“ a vzápětí „Charisma se mi moc nezdá“

                    0 0
                    • karel d.  

                      Marná není z pohledu ceny a líbí se mi docela vzhledově Jestli s tím rámem byly nějaké potíže pak osobně nevím. Pokud ale o tom uvazuji kriticky, tak ten rám má na mě prece jen příliš agresivní geometrii. Jezdím sportovně, nikoliv závodne, proto jsem říkal , že pro mé ježdění není asi to pravé.

                      0 0
            • deekay  

              Moc pekne ceny.

              0 0
    • karel d.  

      Na něco jsem narazil:

      https://rinascltabike.com/…ight-frames/

      Co vy na to???

      0 0
      • JMT  

        Polskej přeprodej alíka

        0 0
        • karel d.  

          Je to čína, chodí to do EU z USA. Hledal jsem na to recenze, ale nemohu nic najít. Je to ale ten styl co hledám-lehké a pritom ne moc agresivní geo. Samozřejmě by se ale jednalo o kup zajíce v pytli.

          0 0
    • romanholy  

      A co tady, nevybral by sis? https://www.dolan-bikes.com/…amesets.html

      Na rámové sadě od nich jezdím už cca tři roky a spokojenost. Máš na výběr různé geo.

      0 0
      • karel d.  

        Zajímavé nabidky, dík, projdu si to.

        0 0
      • karel d.  

        Dostal jsi na ně od někoho doporučení? Sám jsem tu značku tady nikde neviděl.

        0 0
        • Honzis  

          výrobců jsou mraky. fakt otázka zda si vůbec nějak zásadně pomůžeš, abys tam pak nemusel pracně shánět redukce do středu abys mohl použít své kliky, do toho průchodnost plášťů, geo, vnitřní vedení lanek, …

          bych počkal aspoň po sezoně a teď jezdil na AL. V průběhu si půjčil o třídu lepší hotovku, jestli poznáš rozdíl jinde než ve zrychlení. Kilo na kole je poznat když ho neseš do schodů, ani v kopci to není nijak markantní, teoreticky to udělá max 1/70 rozdíl.

          0 0
          • karel d.  

            Ano, sezonu zahájím na hliníku a budu průběžně hledat. Jen až narazím na něco opravdu zajímavého tak do toho půjdu.

            0 0
        • romanholy  

          Dost jsou vidět na dráze a triatlonu, nejvíc samozřejmě v UK. Značku založil bývalý závodník, takže ve mě budí rozhodně víc důvěry než kdejaká čína. Postavil jsem si kolo na jejich sadě L'Etape a nemůžu si stěžovat na jakékoli potíže se stavbou ani s provozem.

          0 0
          • karel d.  

            Můžu se zeptat jaký konkrétně máš model? Já se díval na to jejich Tuono. Víc zavodne ladene, rám těsně pod 1kg.

            0 0
            • romanholy  

              Mám L'Etape ve velikosti 56. Vážil jsem rám s vidlicí a bylo to nějakých 1400g pokud si pamatuju dobře. Celé kolo (Ultegra Di2, kola Zonda) pod 8 kilo.

              0 0
              • karel d.  

                Nechával jsi u tu původní hliníkovou sedlovku? Videl jsem v popisu, ze i vidlice je z poloviny hliník. Pro vel.48 uvádějí, pokud si pamatuji 1200g. On je ten rám, co jsem videl, hodne dlouhý, takze ta 48 pak většinou odpovídá velikostem 52/54 co se reach tyka. Třeba ve srovnání tech LEtape a Tuono.

                0 0
              • karel d.  

                Moc pěkná kombinace. Já bych to taky rád postavil pod 8kg. Mám ale jen 105 a proto jsem se dival po tom Tuono. Je ale , nevim proč, 2× tak drahý.

                0 0
      • karel d.  

        Teď jsem se na ten Dolan díval podrobněji a vypadá to jako opravdu seriózní značka. Jen neuvádějí váhy u tech jednotlivých rámu. Zkusím tam napsat.

        0 0
      • karel d.  

        Dolan komunikace vyborná. Odepisují téměř obratem.

        0 0
    • Pavel63  

      Nejsem znalec, ale v Londýně jsem objevil obchod cycle republic. Vzhledem k tomu, že mám podobný problém ohodnoťte prosím tento rám. https://www.cyclerepublic.com/…rameset.html

      Děkuji předem

      0 0
      • karel d.  

        Boardman je poměrně zavedená značka, měl by to tedy být solidní rám. Nepodařilo se mi najít jeho váhu, ale bude asi patřit k těžším.

        0 0
    • karel d.  

      https://youtu.be/4DKkueqcKmQ

      Výroba karbonovych rámů -poměrně komplikovaný proces, což se následně promítá i do ceny.

      0 0
    • milan.v  

      No, je tu nebezpečí, už jsme tu pár nekonečných témat u nerozhodných lidí a lidi, kteří si nenechali poradit, zažili…

      0 0
    • karel d.  

      Odpověď z UK.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.