• Lucke

    Zdravim vas, myslim(vim), ze se to tu resilo asi po 25tisic krat milionte, ale je to pro kamose a tento dred zakladam misto nej, pac se nechce registrovat atd.Tak mu prosim ulehcete rozhodovani:), predem dekuje. Kterou vidlu by jste mu doporucili?

    Rock Shox SID Team 2008 www.kupkolo.cz/…mm_3151.html

    Rock Shox Reba Team 2008 www.kupkolo.cz/…dy_3331.html

    Manitou R7 Elite Absolute www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…

    Bike ZdAr Lucke

    • coffield  

      Konečně zase dobrý thread! To bude flame!!!! :-)))

    • šlapatko  

      Co kámoš jezdí?Jestli je to chrťák a jde mu o váhu doporučil bych sida.Reba je super vidlice,jen je o něco těžší ale myslím že tuhší.Jezdím rebu SL a nestěžuju si.R7 je za pěkný peníz.Jaké jezdí brzdy.Včka nebo kotouče?

    • coffield  

      Ale jinak Sida nebo Rebu, podle toho, na co to chce. Rebu na terénní XC ježdění (a dal bych ji na 115mm), Sida asi jenom na „druhé“ závodní kolo. Pokud kompromis (pokud má jen jedno kolo), tak Rebu.

    • přišlapávač  

      až na to že ten sid je 07 dobrý

    • MlokCZ  

      Hlavně jsou ty vidlice dost jiné v originálním stavu. R7 je na tom hodně špatně s citlivostí (ale je možné ji nechat upravit na velice dobrou citlivost). Reba je zase hodně progresivní (to se také nechá případně upravit). Sid 08 netuším jaký má průběh. Reba pak bude nejtužší ale i nejtěžší, i když ani R7 na tom není s tuhostí tak špatně, jak tu někteří občas píší. Pokud nepočítá s žádnou úpravou, tak by měl vybrat dle vlastností těch vidlic co preferuje. Každá z těch vidlic má něco.

      • MlokCZ  

        Osobně bych vzal Rebu nebo R7. R7 bych nechal upravit hned v každém případě, pak by chodila výborně + super váha a tuhost ujde. Reba se nechá i bez úpravy, pokud nevadí ta progresivita (ta by mě osobně vadila hodně), i když i citlivost po úpravě se u Reby značně zlepší (ale už v originále je dost slušná).

      • MlokCZ  

        Pak ještě R7 má navíc oproti oběma RS high speed expanzi, což ale do 100mm zdvihu není až tak rozhodující, ale i tak je to lepší.

      • šlapatko  

        Já např jezdím Včka a Rebu fouklou na 160psi.Dost zabíjím její funkčnost,asi jsem adept na pevnou.To že se R7 kroutí píšu ze skušeností jiných.

        • MlokCZ  

          A proč ji přefoukáváš? Nemáš poplock? Pokud ano, tak proč ji nenafoukáš akorát a více nezamykáš a nenastavíš poplock na ne příliš velkou sílu otevření, takže není problém s ním vjet se zamčenou i do terénu, při větší ráně se otevře.

          • šlapatko  

            Asi to zní blbě ale jezdím ji pořád zamklou,odemykám jen minimálně v horších sjezdech.

    • Lucke  

      jeste upresnim info:) kamos je chrtak, ale zase nemusi priplacet za par zbytecnych gramu, takze gramy bych zde vubec neresil:) a zameril bych si hlavne na funkci,zamyka­ni..atd:)

      • MlokCZ  

        Pokud neřeší gramy a nebude chtít dát vidlici upravovat a chce rychlé zamykání, tak jednoznačně Reba s poplockem. Zbyla tam pro tyhle požadavky jediná nevýhoda chybějící high speed expanze, která ale jak už jsem psal není tak podstatná na nízkém zdvihu (až pro vyšší zdvihy začíná být čím dál víc důležitá).

      • Daf  

        Zvolil bych R7 ale jiny model se zamkem. Je pomerne levna. To ze neni dokonale citliuva je pri chrceni spis vyhoda. Jinak ta vidlice funguje dobre.

        • MlokCZ  

          Nezávodím a za závodníky se tu vyjadřovat nebudu.

          Ale nechápu proč někteří stále preferují necitlivou vidlici?

          Někteří ze závodníků už tu konečně také tvrdí opak, že i na závody má být vidlice citlivá maximálně. Přeci na chrcení je zamykání a zvlášť když je zamykání stylu MC u RS, tak není problém v lehkém terénu jet i se zamčenou vidlicí.

          A když pak jedeš sjezd, tak citlivá vidlice mnohem lépe kopíruje terén a dovolí ve sjezdu více, což potřebuješ i na závody.

          • Daf  

            R7 neni zas tak malo citliva vidlice jak se zda z komentaru. Nevyzobe sice kazdy kaminek, ale rozhodne je funkcni dostatecne. Ve sjezdu s ni urcite pomalejsi nebudes, tam je podle me rozhodujici spis zdvih nez citlivost. Ja nemam rad pohupujici vidlice zaroven ale jezdim vetsinu casu na odemknute vidlici.

            • MlokCZ  

              Zdvih samozřejmě důležitý je, s tou rychlostí se to těžko měří, když stejně rozhodující je technika jezdce. Ale v každém případě méně citlivá vidlice bude mít vždy sem tam horší kontakt s terénem a bude ve sjezdu horší (a nejen ve sjezdu, ale i třeba při průjezdu zatáčkou). A máš lock na řídítkách nebo nemáš? Protože pokud ne, tak je to jasné, že se nemůžeš dovolit např. v závodě časté zamykání/odemýkání.

            • MlokCZ  

              Pro tebe by byl asi nejlepší terralogic.

          • Rychlej turista  

            Jenomže třeba moje SID team se hýbe i když je zamčená. Tak to musím dohánět tím tlakem.

            • raceman  

              BTW: na kolik ji vůbec foukáš? :)

              • šlapatko  

                Určitě na 160 to je max.

              • Rychlej turista  

                Zatím jen 160, to je konec tabulky. Už jsem se ptal, co se stane, když tam dám víc, ale dozvěděl jsem se akorát, že je to nebezpečné. Ale furt nevím, co by se stalo.

                • šlapatko  

                  Æetl jsem to a nedovolím si dát víc jak 160.Nevím co to může udělat.160 vo­zím taky.

                  • Rychlej turista  

                    160 máš v obou komorách? Já zjistil, že když do té spodní dám míň, tak potřebuju větší sílu, aby se vidle pohla. A když to ještě přepnu z králíka na želvu, tak se taky hýbe méně :-). Pak ji mám asi jako moji starou rezavou RS Pilot C v zimě a s tím už se jezdit dá :-D

                    • MlokCZ  

                      Pokud dáš do negativky výrazně méně jak do pozitivky, tak se budeš právě blížit tomu, jak je standardně nastavená R7. A když pak ještě přetlumíš odskok, tak to už pak rovnou můžeš jezdit pořád na té tvojí pevné.

                      • Rychlej turista  

                        Dík za info :-). Tímto nastavením jsem dosáhl toho, že se nepohupuje a když si s tím ještě trochu pohraju, tak snad budu moct i ten tlak snížit a pružení zvýšit. Pro moje potřeby je ale naprosto dostatečné, úplně mi stačí, že na kořenech a rigolech nedostanu do rukou plnou ránu, jak to umí pevná.

                        • MlokCZ  

                          Pokud ještě více snížíš tlak v negativce, tak ti to dovolí snížit o něco i tlak v pozitivce a docílíš kromě snížení citlivosti ještě jedné věci a to snížení progresivity a bude lepší využití zdvihu.

                          • Rychlej turista  

                            Jo, přesně to mám na mysli. Jde mi o to, aby se nehýbala, když to nepotřebuji. A když toho docílím při menším tlaku, tím líp :-).

                    • šlapatko  

                      V horní 160,spodek 130 hraju si s tím a koumám co to dělá.

                • kubad  

                  vystřelí ti těsnění, nebo ten tlak neudrží. Ale jde je maximum nevim :-)

                  • Rychlej turista  

                    Dík, to jsem potřeboval vědět. V tabulce je ještě 160 pro obě komory, takže to nebudu pokoušet a trochu si s tím nastavením pohraju a snad se pak dostanu i na nižší tlaky :-)

            • MlokCZ  

              A tobě vadí i ten pohyb v řádu milimetrů až cca 1cm?

              • Rychlej turista  

                Při zamčené je to asi 1,5 cm a když se dřu do kopce ze sedla a musím se na to koukat, tak mě to přímo deptá :-D

                • kubad  

                  to je třeba jeden z důvodů proč sem vzal Marzocchi Corsa a né Rebu WC

                  • Rychlej turista  

                    No jo, je to moje chyba, že jsem se o to víc nezajímal. Pro mě je zamčená vidle ta, co se nehne a že to může být i nějak jinak, mě vůbec nenapadlo. Rozmýšlel jsem se mezi SID a R-7 a tohle vědět, mám R-7.

                  • McBlacky  

                    tak zrovna zamykat při závodech corsu je fakt unreal, měl jsem v ruce teda jen jednu, ale páčka je miniaturní a jde fakt ztuha…

                    • kubad  

                      Corsa WC má ovládání z řídítek není problém :-)

                      • McBlacky  

                        tak to pak ok, ta se zamykáním na korunce je dle mého nejhůře zamykatelná závodní vidle na trhu :)

                • Gorgov  

                  jj tohle mě u rockshoxu hodně vadí.

                • raceman  

                  1,5 cm?? mi do 1 cm a vubec mi to nevadi.. :)

                  • Rychlej turista  

                    Jseš ještě mladej a máš obrovské rezervy :-). Já už moc kde brát nemám a proto si takové plýtvání dovolit nemůžu :-D

                    • MlokCZ  

                      Rezervy máš velké, co takhle spomalit :-) Ono se dá jezdit i poloviční rychlostí. Ale je jasné, že pokud je to na závodech, tak tudy cesta opravdu nevede. Ale na závody si můžeš zase nahodit pevnou. A mimo závody i když je to cílený trénink ti jde stejně jen o dobu/intenzitu a ne o rychlost.

                      • Rychlej turista  

                        No já tu pružnou koupil právě jen na některé závody (třeba dlouhý BT nebo 24 hodinovka v Liberci, protože ta trať už je hodně rozbitá). Při normálním ježdění je pevná naprosto v pohodě a pomalu s ní přejedu i ty kořeny.

                        • Lowrider  

                          Hodíš fotku toho Treka s odpruženou někdy?

                          • Rychlej turista  

                            Asi ne. Kolo už je jeté a s navíc s tou vidlí už je to nic moc :-)

                            • Lowrider  

                              Mluvíme o tom 8900 že jo? :-)

                              • Rychlej turista  

                                Jo.

                                • Lowrider  

                                  A to už je natolik jeté, že ho nemůžeš nikde ukazovat? :-D

                                  • Rychlej turista  

                                    Je omlácené, zuby obroušené a tak. Nic na vystavovování.

                                    • Lowrider  

                                      Tak to je slušný :). Ty kliky byly nový ne? Ty jo neříkej že na tom jezdíš že je to tak poškrabaný!!! :-D. Tak mi můžeš, pokud budeš chtít a budeš mít chuť, poslat foto s tou vidlicí na mail :-).

                                      • Rychlej turista  

                                        Celé kolo bylo nové. Můžou za to prakticky jen dva závody, Kokosová desetihodinovka na malém kamení a Liberec s blátem. Tím jsem zhuntoval kolo víc, jak dvěma roky normálního ježdění. Až budu mít zase někdy nového bajka, tak na závod nesmí!!!

                                        • Lowrider  

                                          Ale tak na funkci se nic nezměnilo ne? :)

                                        • petebike  

                                          moje kliky vypadali po roce podobne :-( na pristi rok budu mit z 90 % stejny ram jak ty ale v 19,5, jak ses spokojenej ? snese to 100 vidli ? uz se nemuzu dockat az to vsechno prijde :-)

                                          • Lowrider  

                                            Na 100 mm je to přímo dělaný. www.trek-bikes.cz/index.php?… Lak nejlepší asi nebude, ale to přežiješ :).

                                          • Rychlej turista  

                                            S rámem jsem moc spokojený, ale není nemá závodní lak. Normálně jakž takž drží, ale během závodu jde dolů :-). S tou vidlí to budeš mít v pohodě, já mám podvozek dost nízko, proto i ty zbroušené zuby :-D

                                            • petebike  

                                              s tim lakem to neni dobra zprava :-(, ale co je to spotrebak, jinak pevnou taky planuju na nejaky zavody se bude hodit :-)

                                              • Lowrider  

                                                A proč nekoupíš Trek 8500 2008??? A co bude za vidli a za kola? :)

                                                • petebike  

                                                  nekoupim – nevyplati se mi to, mam doma kola a vidli, z novyho kola bych musel sudnat ty kola – nejsou zrovna nejlepsi…a Foxe uz nejak nechci…navic me ty komponenty prijdou levneji…

                                                  jinak to bude na xtr, kola AC, REba pi***… :-)

                                                  • Lowrider  

                                                    Já myslel, že bys koupil jen rám Trek 8500. Takže ty koupíš celý kolo a jen z něho něco sundáš jo? Chápu to dobře?

                                                  • petebike  

                                                    jo jo koupim jenom ram, sadu Rkovou, kola a vidlu uz mam, vyjde to levneji – jedna nedelaj treka na rku s Rebou, a ty kola co k tomu dvaji nejsou moc dobry…

                                                  • Lowrider  

                                                    Tak v tom případě pořád nevím, proč nekoupíš rám Treka 8500 na rok 2008???

                                                  • petebike  

                                                    jo to koupim, neresim jestli 07,08,06 je mi to jedno, kolo jako kolo :-)

                                                  • Lowrider  

                                                    No jo, ale právě že u 08 máš alespoň šanci, že by tam mohl být lepší lak než na 07, ale taky je možnost, že tam bude ještě horší :-). A 06 to je docela jiná geometrie než 07 a 08 ;-). Tak hodně štěstí :). Sem na to zvědavej.

                      • raceman  

                        On a zpomalit? Nikdy.. :)

            • petebike  

              malo oleje :-)

        • Venda  

          Nevím proč by měla být necitlivá vidlice výhoda na chrtění? To je nevýhoda úplně na všechny způsoby ježdění v době zamykání.

    • triatlet  

      Pripada mi ta REBA a SID stejny az na tu vahu.

      Jinak ten kamarad jsem ja :-D

      Jezdim V brzdy a zatim to nechci menit. Trate kolem tech 50 km ± (Sela maraton, Adrenalin cup, Bobr cup, Xterra apod)

      Zatim mam vidlu MANITOU Axel Elite (80 mm). Sel bych asi zas do 80 zdvih.

      • Lucke  

        tramtadadaaa.­.konecne ses ozval:)

      • přišlapávač  

        jinak ten sid se da sehnat za 10 500, teamová reba za 9 100.

        • triatlet  

          A neni to lonskej model trebas?

          • přišlapávač  

            tak trebas kdyz to máš na večka tak to je fuk, ostatně ten odkaz na sida co dal Lucke, tak tam je krasne popsanej a vyobrazenej SID 07, protože 08 bude mít 28mm nohy… a reba jako reba ta se nezměnila tak je podle me naprosto jedno jestli koupíš letošní nebo lonskou ;-)

              • přišlapávač  

                ne, zkuste si to nejdřív přečíst než se začnete ohánět ;.-) …znovu lucke dal nahoře odkaz

                www.kupkolo.cz/…mm_3151.html

                a to je sid 07 28mm a ne jak píšou v popisu 2008.

                • Vilém  

                  Ano precet jsem si to a taky si prohlidl odkaz. Reagoval jsem na toto „protože 08 bude mít 28mm nohy“.

              • přišlapávač  

                a td na to koukam, ze sem se spletl ze sid 08 bude mít samozřejmě 32 mm, pardon :-)

              • Rolei  

                Ne tenhle sid z tvého obr. má už nohy 32mm stejně jako „současná“ reba. Sid na odkazu na začátku je 07 a vnitřní nohy má 28mm. Není to strašná nevýhoda, ale trošku si to přední kolo jede kam chce to je fakt a proto bych doporučoval spíš rebu, je to osvědčená klasika, tuhost taky asi uspokojí a jde sehnat i relativně levně.

                • coffield  

                  A lidi sice nadávají na tuhle vládu, ale přijde doba, kdy budeme moci všichni jezdit Rebu :-)))

                • Bulda  

                  na obrázku od viléma je SId WorldCup, 32mm, Sid team se nezměnil, takže odkaz je dobře

                  • přišlapávač  

                    to ale vážně není pravda, všechny SIDy mají mít na 2008 32 mm vnitřní nohy…

                    • kubad  

                      nemáš pravdu SID 08 je podle katalogu pořád starý SID :-) ten nový s 32mm nohama ještě není v katalogu RS, teda Sramu a proto ještě nemá oficielní označení.

                      • přišlapávač  

                        ted v tom mam zmatek :-) co je teda tohle? www.superlightintegrateddesign.com/

                        • kubad  

                          nový SID s 32mm nohama, ale ještě se nyvyrábí a jak bude oficielně označený nevím. jak píšu v katalogu Sram RS 2008 zatím vůbec není možná bude mít označení 09 :-)

                          • dejvv.  

                            Nejsem si úplně jistý, že je to tak jak říkáš i zahraniční weby ho označují jako SID 2008(všude také uváděli jako počátek prodeje tuším únor a některé české shopy už ho mají)a pokud jde o ten katalog, tak tomu docela věřím vzhledem tomu, že i na oficiálních stánkách sramu jsou všechny SIDy s 28 mm nohama. Nedokážu si to vysvětlit, ale spíš mi to připadá jako naprostá zmatenost v informacích se strany sramu(vim zní to divně). Teď jsem našel tohle „new SID 2088“ www.sram.com/…_MY08_PR.pdf tak je to jasný.

                            • petebike  

                              dej mi prosim vedet na jakem webu maji jiz „skladem“ Sida 2008 ? cekam az prijde tak kdyby byl o mesic ci dva driv vubec bych se nezlobil !!!!!

                              • Zerocool  

                                tady je mají za pěkné ceny www.kolokram.cz/…uct_info.php?… jen by mě zajímal termín dodání

                                • přišlapávač  

                                  3 aktualita v novinkách ;-) www.kolokram.cz/

                                • petebike  

                                  jasne ale to vi kazdy, ale me zajima kde je podle neho maji ! jinak ja ho mam obednany a nikdo mi nedokaze rict jestli duben – kveten…udajne totiz nejsou ani vyrobene a poptavka je dost vysoka :-/

                                  • Zerocool  

                                    tak to jsi mě zklamal, mám kupce na mojí vidlici a chtěl jsem si udělat radost novým Sidem, výměnu jsem plánoval na druhou polovinu března…tak nevím jakou alternativu zvolit

                                    • petebike  

                                      nj tech co ji maj moc neni – svetova spicka je testuje, nekde sem dokonce slysel – podzimni Sport life ze oficialni prodej pro svet bude Brezen/Duben 08 :-(, takze pokud je opravdu nekdo ma skladem /jak pise dejvv./- coz je podle me blbost tak sem s tim a rychle jedu pro nej ! :-)

                                      • Zerocool  

                                        takže v ČR květen, červen. Tak dlouho asi čekat nebudu, ale nevím co místo toho?? starý Sid se bude kroutit, mám z toho celkem strach, ale co jiného, když nechci čekat???

                                        • petebike  

                                          moc tam toho neni v te vaze, treba maguru, nebo Rebu WC – ale to mi prijdou vyhozene penize…no zalezi za jakou cenu to budes mit, ja doufam ze Sid prijde do konce dubna, zatim mam pujcenou rebu…

                                          • Zerocool  

                                            přesně o těch dvou zvažuju, máš nějaké info o tom Durinu?? zamykání, apod??

                                            • petebike  

                                              mel sem ji jen v ruce, lock z riditek, jinak pekne udelane a myslim ze i vaha udavana vyrobcem by mohla sedet, me se jen nelibi ty dve korunky…ale to uz je vec vkusu…

                                              • Zerocool  

                                                jo je trošku jiná ta korunka, moc alternativ není, REBA WC ušetřených pouze 40g na Reba Team, v penězích cca 3.000tis, což je dost…

                                                • petebike  

                                                  no ja mel doma uz vidli pripravenou RS Reba RACE disc ale po tom co jsem to dal na digitalni vahu jsem ji radsi prodal /1780g/ je moc…

                                                  • Zerocool  

                                                    tak to je celkem rozdíl oproti váze udávané výrobcem, budu asi volit mezi WC a Team (obě disc) doufám, že váha 1542g, respektive 1583g sedí, ten starý SID s 80kg asi ukroutím, že??

                                                  • petebike  

                                                    no hodne lidi to vozi i s kotoucovkama, ale myslim si ze ta vidle na to neni moc stavena, ja jezdil tusim..03 ale jen na Vecka – super vidlice…ale disc bych to asi nechtel uz tak nebyla tak tuha jako vidle s 32 nohama…

                                                  • přišlapávač  

                                                    si piš že je na to stavěná a vydrží to, je totiž nejlepší :-p

                                                  • petebike  

                                                    no sam uvidis :-)

                                                  • přišlapávač  

                                                    68 kg to by v tom byl čert a když se nebude moc brzdit :-) .......a když ne tak další důvod pro sida 08 ;-)

                                                  • petebike  

                                                    hehe stejna vaha jak ja :-) ja moc nebrzdim, ale nekdy prece..treba v polsku sem na jednom kopci oddelal 2 desky – pravda prselo – no spis soustavne lilo :-(

                                                  • přišlapávač  

                                                    no uvidíme, kazdopádně jí dáme za uši a bud vydrží, nebo pujde :-)

                                                  • Peslezedirou  

                                                    Hm, RVL na tom nebude s váhou o moc líp, ALE zase se dá koupit v BAZARU kolem 7 tisíc :-)

                                                  • kubad  

                                                    Hmm, ale ok no pěkně zneužití :-)

                                                  • Peslezedirou  

                                                    Teď si mi člověče připomněl, že mám tuhle vidlici v bazaru, málem bych na to zapomněl :-D děkuji…

                                            • petebike  

                                              ozvi se mi pls na mail, diky. psal sem ti ale nejak se mi to vratilo.. :-/

                                  • dejvv.  

                                    Můj příspěvek byl hlavně reakcí na fámy zde se šířící jako kdyby měl být nový SID nějaké sci-fi uvedené kdoví kdy, nebo že nový SID bude pouze ve verzi WC atd. Napsal mají ho české shopy a myslel jsem tím jenom to, že je vidět že existuje a že se bude prodávat, ne že ho budeš mít druhý den doma. Možna jsem se ale špatně vyjádřil, tak se ti omlouvám.

                                    • petebike  

                                      jasne, beru, ale puvodne to tak vsechno vypadalo ze bude pouze WC, ale udelali celou radu – coz je dobre, hodne matouci jsou kluci z kupkola kde maj odkaz na sid 2008 a ze ho maji skladem, pritom se jedna o model 07 s 28mm nohama …

                                      www.kupkolo.cz/…am_3151.html

                                      • Zerocool  

                                        to taky nechápu, možná nějaký překlep…pomalu se loučím, jdu jezdit, bohužel do toho větru…

                                      • dejvv.  

                                        Taky jsem koukal, že tam v tom maj trochu zmatek, snad si to opravý, ale jinak ceny maj docela slušný(teď nemyslim vidle, spíš obecně).

      • Bully  

        Na Bike-Discount.de jsem ji koupil pro zenu za rovnych 300 € uz pred rokem, ted se da sehnat urcite jeste levneji.

    • Teg  

      Jezdil jsem R7 jezdil jsem Rebu a jezdil jsem Foxe. Kup si lišáka z 2 ruky a jsi totálně někde jinde. Pokud seženeš Terra logic nebo letošní RLC tak už nikdy nic jiného nebudeš chtít. Věř tomu že na tomhle viděláš, né na tom že si koupíš novou vidli která hned vzápětí má poloviční hodnotu a v případě R7 i hodně mizernej chod. Toť můj názor.

      BTW kdyby někdo chtěl tak ho prodávám protože jdu konečně do fulla :oP

      • Lucke  

        presne todle mu tvrdim!

      • petebike  

        ja jezdil od marsky,sida po dva foxe ted zasebou – prodal sem naposledy ted v patek foxe – jak rikas supr vidlice ale bohuzel ne moc na zavody – nebo takhle az udela FOX zamykani z riditek pak to bude vidle bezkonkurence !

        • Zerocool  

          naprostý souhlas nemožnost zamčení z řidítek je veliká komplikace, a proto bych do foxky nikdy nešel

          • Teg  

            Zkus Terra logic – zamyká se to samo a je to mnohem rychlejší než nějaká přiblblá páčka a kdesi cosi. V praksi to funguje tak že dostaneš ránu vidle se odemkne a jak jde zpátky už je zase zamčená a čeká na další ránu. Takhle rychlý palec nikdy mít nebudeš. Prostě neřešíš zámky a jezdíš. To mi přijde jako vychytávka né dalčí bazmek na řidítkách – to je jen další věc co někde můžeš urvat.

            Co se týče vidlic z druhé ruky. Tak pokud to při vyzkoušení chodí a nejsou s tím extra potíže pak z 90% není problém ani pak.

            Mimo jiné všichni si dobře pamatujeme jak ucházela (nevim jestli ještě) negativka u Reby a to tu nikdo nahlas nenapíš že se to děje u nových vidlic. Takže proti tomu obvyklý nešvar foxů se prosakuje olej je brnkačka. Stačí vyndat nohy vysušit nacucané kroužky a máš zas na půl roku pokoj. A né jak u reby že foukáš 2× týdně negativku a jednou za 2 měsíce dopouštíš olej aby se mazala.

            How domluvil jsem…

            • Lucke  

              jezdím terra logic a jenom se vsem smeju, jak musi zamykat a odemykat vidle:) ja bych zde nic neresil. Jenze je to otazka nazoru, kdo terra logic nejezdil je proti. Ale kdo jezdil, tak nechapu na co nadavat:) ja si to jen chvalim:)

              • Teg  

                Souhlas, tim si taky vysvětluju letošní krok foxu. ANO RCL má LO ale má nastavení také průrazu LO takže kdy otočíte páčkou pouze zapínáte nebo vypínáte Terra Logic – není to klasický LO jako má Manitou, nebo jiná cesta kterou kráčí RS. Je to prostě úplně jiný svět.

                To je pro nevěřící Tomáše.

                • MlokCZ  

                  Tohle nastavení měly RLC verze vždycky, takže nechápu co myslíš letošním krokem Foxu a funguje to skoro stejně jako MC u RS. Žádná zapínání a vypínání terralogicu to není, s terralogicem to nemá nic společného a ať nastavíš sílu otevření locku jak chceš, tak se to nikdy jako terralogic chovat nebude ani náznakem.

                  Jinak terralogic na závody proč ne, tam to může být výborné. Na normální pohodovou jízdu, kdy nejde o čas je to pouze kurvítko skvělého žehlení bez terralogicu.

                  Mám Foxky na obou svojich kolech a jsem s nimi maximálně spokojený, ale že by to úplně jiný svět? V čem prosim tě. Já tedy mám Talase kvůli konkrétním důvodům a to rychlého snižování zdvihu a high speed expanzi.

                  Citlivostí je na tom v originále velmi dobře, o malinký chlup lépe než RS. Ale pokud se nechají vidlice upravit, tak po úpravě už na tom je Talas s citlivostí o malinký chlup hůře než RS (u Talasu dojde úpravou ke zlepšení, ale u RS dojde k většímu zlepšení a citlivost Talasu nepatrně přeskočí). Ten rozdíl v citlivosti je daný jedinou věcí a to nepatrnými odpory Talas systému navíc.

                  Kdybych ale nebyl příznivce snižování zdvihu vidlice a tuhle funkci nepotřeboval, tak bych asi volil raději upraveného Pika (úprava pro zlepšení citlivosti a pak dodělaní high speed expanze). Pokud by to mělo být bez úpravy vidlic v originálním stavu, tak bych volil určitě Talase, protože kromě chybějící pevné osy má jen samé výhody (snižování zdvihu, high speed expanze a o malý chloupek lepší citlivost). U Piku nesmím pak zapomenout na pevnou osu, což je jednoznačná jeho výhoda.

                  Pokud srovnám Rebu x F100ku, tak tady to bude hodně vyrovnané a o jiném světě se nedá vůbec mluvit:

                  • Foxka je v originále o malý chloupe citlivější; obě se nechají upravit a budou na tom ještě lépe a zcela vyrovnaně po úpravě
                  • Rebě chybí high speed expanze, ale tady už to není tak velký problém, přeci jen je to nižší zdvih
                  • Reba bez u-turn je nejprogresivnější a to s příliš velkou progresivitou, Reba s u-turnem je zase nejméně progresivní; Foxka je někde mezi tím; U Reby bez u-turn je ale tenhle problém vyřešit při úpravě vidlice také;

                  v originálním stavu bych ten průběh ale nechtěl (někomu to možná sedět může, ale asi ne moc lidem)

                  • tuhost je podobná

                  A když k tomu vezmeme do úvahu i výrazně vyšší cenu Foxky, tak u nižšího zdvihu (100mm) bych osobně bral upravenou Rebu raději než Foxku.

                  • MlokCZ  

                    A u těch zdvihů kolem 130–140mm také musím do toho „jiného“ světa Foxku porovnat ještě upraveného Epicona (a to klasického a nově pro 08 verzi TAD).

                    Klasický na tom bude zcela srovnatelně jako upravený Pike (jak citlivostí, tak průběhem, tak úrovní zpracování uvnitř vidlice), tedy citlivost bude o malinký chlup lepší než Talas, jen oproti Talasu nebude rychlé snižování zdvihu a oproti Piku nebude pevná osa. High speed expanze také chybí jako u Piku, ale také by se dala dodělat při úpravě. Verze TAD (opět mluvím o upravené verzi) pak bude mít snižování zdvihu skoro stejně dobré jako Talas, citivostí bude na tom jako Talas (opět díky systému snižování zdvihu to bude o malý chlup horší než upravený Pike nebo upravený Epicon klasický). A nebude tu u verze TAD navíc vizuální problém s odíráním barvy (což u klasiky lze ale řešit při úpravě rovnou odstraněním barvy). Oproti Talasu malinko vyšší váha.

                    Když k tomu vezmeme v úvahu jejich cenu…

                  • Teg  

                    Letošnim krokem sem myslel 2007 ještě jsem zamrzlý, to je ale putna RLCčko jsem zevnitř neviděl X ko mockrát. Takže o nitřnostech no flame.

                    Možná je chybka v osobnim náhledu – leta jezdim hardtail a letos chci přeskočit na fula, takže jsem nezatížen „pohodovou jízdou“ ale XC ano. Pro mě osobně byla Reba velký zklamání – hodně se o ní tady psalo a samá chvála. Takže volba byla jasná a R7 byla na moje kylča dost měkká. (pro objektivnost poďme se bavit o neupravených modelech z krámu protože tak jsem je koupil a provozoval) Takže moje pro a proti: Reba Team 2006 PL

                    • od výrobce utíkala negativní komora
                    • pro začátek několik dní laborování z tlakem a zkoušení nastavení pak neustálá kontrola – kvůli problému č.1
                    • přepouštění oleje mezi komorami
                    • úplně jsem se nezžil s MC (to mohlo být dané přechodem z Manitou ale tuhé to rozhodně není a když ano zase se to sralo do normálního chodu)

                    +/- řekl bych že progresivnější krok

                    Fox F100X

                    • bezproblémový chod víc citlivá
                    • za tu dobu co jí mam jen měnim olej a kroužky

                    +/- Terralogic (pro mě osobně + ale někomu to sedět nemusí nicméně když se dá na nejvyšší citlivost-joko že nejvíc reaguje tak bych neřek že to cokoliv kurví)

                    • cena (ale pokud zpočítám můj hodinový plat a sečtu hodiny co jsem ladil rebu tak bych se na to teď můžu z vysoka víš co…)

                    Nejsem ladič co sedí v dílně 10h denně. Nemam na to čas. Prostě píšu moje zážitky z 2 vidlicema které jsem si obě koupil fungl nové a lítal s nima normální XC(no možná někdy AM) věci. Možná že jsem koupil blbej kus Reby možná že ale ne. Prostě moje zkušenost z RS je špatná. Někomu to dělá třeba radost pořát ladit. Mě dělá radost jezdit. A tohle je pro mě jinej svět. Já nechci jednou týdně jít z pumpou kontrolovat tlak ve vidli, nebo jednou měsíčně kontrolovat olej v pozitivní komoře. Nebo nahánět lidi co mi to natuní. Když dám za vidli svoje prachy a je jedno jestli to je 5k nebo 20k tak chci aby to fungovalo né abych si na to musel najmout Žána protože sám na to nemam čas.

                    Takže kdo chce Rebu berte Rebu kdo foxe berte foxe – je to vaše věc.

                    Hlavně lidi jezděte…

                    • MlokCZ  

                      Blbej kus Reby si koupil v každém případě, tohle není žádná obecná závada, ale smůla.

                      Laborovat s tlaky netřeba, stačí hustit obě komory stejně, to se třeba na BF řešilo mnohokrát (pokud tedy nechceš dosáhnout nějakého specifického neběžného stavu, třeba schválně zhoršit citlivost menším tlakem v negativce).

                      Pro obecné hodnocení tedy z tvojich nevýhod nezbyde žádná. Jen ten MC a progresivní chod, to je na vkusu každého jestli to mu to sedí nebo ne, takže proto nemůžu říct obecná nevýhoda.

                      A ta citlivost, tady budu mít jiný názor. Foxky bez terralogicu jsou v originálním stavu citlivější než Reba, ale s terralogicem už ne. Tam bych řekl, že před prvním otevřením je na tom Foxka s terr. ze všech zde rozebíraných vidlic nejhůř, po otevření pokud jdou neustále další a další nerovnosti a nezavře se, tak je to zase ok.

                      Do obecného hodnocení poruchovosti bych se moc nepouštěl, to by byla třeba nějaká velká statistika, jen se pokusím o odhad na základně mnoha diskzucních for a řekl bych, že Foxka je na tom nepatrně hůře. Ale dejme tomu ± na stejno. V okolí mám cca 5 Reb, které už pár let fungují bez závady a také z toho nic nevyvozuju. Pokud se bude nechávat servisovat o autorizovaném servisu (třeba i kvůli záruce), tak Foxka opět o hodně dražší (cca 2×-3× dle konkrétního RS servisu).

                      Jediné, co je asi statisticky o něco poruchovější je právě ten terralogic. Ale ani u něj bych to neviděl až tak tragicky.

                      Chápu, že tebe Reba naštvala, ale pro férové srovnání těch vidlic obecně je to zcela nepodstatné.

                      A z vidlic v okolí nikdo Rebu x hodin neladil. Všechny případy jedno nafouknutí dle sagu (všichni obě komoery na stejný tlak) a pak případná 1–2 korekce později, tedy všeho všudy 5 minut celkem.

                      A tlak se normálně u Reby nekontroluje stejně jako u Foxky, to je opět jen důsledek tvoje vadného kusu. Takový kus bych reklamoval a pokud by nebyly schopni závadu ani na poněkolikáté opravit, tak si nechal vrátit peníze a koupil jinde. Tohle se ale může stát u každé vidlice.

                      Pokud budu hodnotit jen v originálním stavu, tak bych bral raději Foxku než Rebu, pokud by nebyla o moc dražší.

                      Na druhou stranu tuning není nic složitého, prostě si objednáš rovnou upravenou vidlici místo abys koupil jinde (pokud to chceš mít jednoduché). Takže složitost je zcela stejná. A já třeba teď místo do servisu poslal vidlice na úpravu. Do servisu bych je musel dát stejně (když si je neservisuju sám), takže to bylo složité úplně stejně.

                      • Vlado Jekyll  

                        Momentálne jazdím Fox 100X, kúpený z druhej ruky. Dal som ho na GO do slovkolexu. Dlho som laboroval s nastavením terralogicu, asi mesiac. Vidlica je dosť progresívna, takže chodila max na cca 8,5 cm. Momentálne ju mám trošku podfúknutú, pri váhe 74kg mám 60 PSI, ale teraz sa dostanem na 9,5 cm zdvihu. Vďaka terralogicu sa nepohupuje a teda nemám pocit zbytočne mäkkej vidlice, keď prídu nerovnosti, vidla ide super do zdvihu, ale nepohupuje sa vplyvom šlapania. Keď chcem citlivejšiu vidlicu, povolím terralogic, mám vyznačené dve polohy, ktoré striedam, ale na 80% neni treba na to siahať. Momentálne si myslím, že terralogic je geniálna vec, vidlica „rozmýšľa“ sama, je to podľa mňa šper medzi vidlicami, ale neskúsený bajker bude mať určite problém s optimálnym nastavením…treba proste vedieť čo človek v skutočnosti od vidlice chce. Myslím si, že sa aj preto prestala vyrábať, lebo si ju väčšina užívateľov nevedela optimálne nastaviť a aj preto, že bola dosť drahá. Tuhosť je samozrejme na dobrej úrovni. Terralogic je skvelý systém.

                        • Zerocool  

                          zamykání z řídítek je zamykání z řídítek:)

                          • Vlado Jekyll  

                            lenže niekto počas jazdy 100× zamkne a odomkne a ja na to siahnem 2× a to je výhoda terralogicu

                            • Zerocool  

                              úplné zamknutí je úplné zamknutí a navíc z řídítek – pro mě nutnost.

                              • kubad  

                                teralogic zamkne úplně – na rozdíl od vidlic RS :-) doufám že Fox brzy přijde s další vylepšenou verzí tohoto systému

                                • Zerocool  

                                  vím ja RS zamyká:) nechci být závislý na teralogic, chci si rozhodovat o zamykání vidlice sám a nejlépe z rodel, tož asi tak jsem to myslel

                                  • kubad  

                                    ale jo souhlas, ale odemknou teralogic jde taky jednoduše ručně :-)

                                    • Zerocool  

                                      kontrolní otázka: „ručně, z kterého místa??“ :)

                                      • Vlado Jekyll  

                                        aj tak je terralogic super :-)

                                        • Zerocool  

                                          jasně!, je nejlepší:)

                                          • kubad  

                                            přizvedneš za jízdy předni kolo a ťukneš o zem, tím ho otvřeš :-))))))))))))

                                            • kubad  

                                              takže taky z řídítek

                                            • Zerocool  

                                              no, nějak mě tento způsob zamykání nepřesvědčil:)))) ale snaha se musí nechat

                                              • kubad  

                                                taky mám radši páčku na řídítkách a úplné zamknutí – proto sem dal na kolo Marušku :-)

                                            • MlokCZ  

                                              Má to ale jeden háček, pokud nenásledují překážky, tak se ten hajzlík zase okamžitě sám zamkne :-) Problém tedy není, že by nešel snadno odemknout, ale že nejde ponechat odemčený.

                                              Kdybych ale závodil a šlo mi o výsledky, tak bych tedy mnohem raději terralogic než zamykání z řídítek u RS. I když bych tedy sám terralogic na svoje ježdění nikdy nechtěl, tak na závody mi to přijde jako dobrý systém.

                                              • kubad  

                                                ono je to právě na závodní použití složitější – nikdy totiž nevíš jestly ta vidle je zamknutá zrovna když to potřebuješ :-)

                                                • McBlacky  

                                                  jj jedeš hák v terénu, vlítneš do díry a jdeš přes…

                                                  • Gorgov  

                                                    tak tady bych rekl pravej opak. Se zamklou vydli des, s Xkem ne, tu diru veme v pohode, presto ze je to jinak pevny.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Taky mi to přijde divný, proč by s terralogicem měl letět a bez něj ne. Sem tam se v terénu v háku taky svezu a právě díky aktivním 140mm u vidlice mi právě přijde, že se to dá, když přijde díra, tak ji prostě v pohodě projedu (a jako že v háku v terénu dříve nebo později vždy něco přijde). Kdysi s pevnou na HT bych se zabil hned.

                                                  • McBlacky  

                                                    no se 140 vidlí na AM fullu a ted se neuraž :) jezdíš jiný háky než myslím já a Gorgov.

                                                    ikdyž princip je stejný to uznávám.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Samozřejmě se neurazím, protože to tak je a nejen díky typu kola, ale hlavně kvůli výkonnosti.

                                                    Ale jestli já pojedu stejnou rychlostí v háku z mírného kopce jako vy po rovině nebo i možná do mírného kopce nic nemění na tom, jak se bude kolo chovat v nečekané díře.

                                                    A když už na ten hák občas u mě dojde, tak to je za někým výrazně výkonnějším než jsem já, tedy v takové situaci jedu na vysokých tepech a na nějaké řešení technických situací není moc síla, takže vše musí kolo vyřešit za mě v takové situaci.

                                                  • McBlacky  

                                                    no já to myslel tak, že ten hák v terénu jedu s otevřenou /manitou/ a RS prorazíš. ale možná máš pravdu loni jsi na Držce v háku za mnou vzal díru a v poho a Tomáš ji vzal taky a obě kola defekt :)

                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak to bude to nedorozumění, já to pochopil tak, že ho právě jedeš se zamčenou.

                                                  • Gorgov  

                                                    prave, kdyz budu brat, ze vsichni pojedem na zamceny vidli, vyjde Xko jednoznacne nejlip, manitou nejhur. RS tak napul, a pritom neni ani uplne zamcena…

                                                • Vlado Jekyll  

                                                  moc v tomto s Tebou nesúhlasím, ja osobne moc necítim nejakú extra hranu madzi prvým odomknutím.....a dá sa ta vidlica nastaviť aj na komfortnejší chod, záleži ako pritiahneš ten terralogic

                                                  • kubad  

                                                    ne ne – odemyká v pohodě – ale občas hned nezamkne a pokud deš v tom okamžiku ze sedla tak to hopupnutí není příjemné.

                                                  • Vlado Jekyll  

                                                    jasné, rozumiem ako si to myslel, ja osobne som takýto problém nemal.

                                              • Zerocool  

                                                NENÍ

                                              • Vlado Jekyll  

                                                ono sa to zasa okamžite nezamkne, trvá to pár sekúnd, ak sa dá ale moc riedky olej, to závažie sa vráti oveľa rýchlejšie, preto aj výrobca odporúča len jednu triedu oleja…

                                                • kubad  

                                                  to mě právě na tom systému vadilo že občas není zamklá když to potřebuješ. Jinak odemykání a pružení v pohodě

                          • Gorgov  

                            ano to je a terralogic je rozhodně lepší:)

              • TinkTink  

                Ja se taky vsem smeju… :-D

              • Zerocool  

                ten terra logic fungje tak, že se to zamkne úplně natvrdo??

                • Lucke  

                  pri jizde by meli byt ztraty energie minimalni..ale samozrejme ze pookud se opres o vidlu..plnou silou tak trosku klesne..ale jen malo..:)

      • Gorgov  

        jak ti muze verit, kdyz na tom vidělá. Ja nejsem zadnej hnidopich, ale tohle je moc:)

    • Mažar  

      Abych řek pravdu tak sem z tohodle dredu moc nepřečet, tak pokud seto tu řešilo se omlouvám, ale mrkni do extra nabídky na kupkolo, maj tam Sid WC za 15600,– a Sid team za 10900,– najdeš tam i Rebu.

    • přišlapávač  

      NOVÝ SID na obzoru :-) www.kolokram.cz/

    • přišlapávač  

      Objevili se barvičky :-) www.light-bikes.de/…farboptionen

    • Tomcat  

      Hle to je ťežký

      • cenově je to dobré skoro vše.
      • funkcí jsou také vyrovnané

      ale…

      Proč bych zvolil Rebu je bezpečnost osovně bych pod průměr nohou 30mm nešel. Prostě strašák kroutivé a zlámané vidle je pro mne velký.

      • přišlapávač  

        sid má taky 32 mm :-)

        • Tomcat  

          Trochu zklamu to teda nemá…

          www.sram.com/…country/sid/#tab3 Všechny tři modely : Upper Tubes 28mm, 7000 Series tapered wall aluminum

          • petebike  

            2008 opravdu budou mit 32 nohy, ale zatim jeste nejsou v prodeji !!!

            • Tomcat  

              Nemá tohle je model 2008. Možná jestli 2009

              • přišlapávač  

                vedle :-)

              • petebike  

                a jak si na to prisel prosim ?

              • JSt  

                ty jsi strelec :-))

                • Tomcat  

                  kometář jako k věci nechápu, nebo sis nepřčet ten zbytek jak to s SID 07 ,08 a 09 je ? ;-)

              • dejvv.  

                Doufal jsem, že už s těma bludama dáte pokoj. Už jsem to sem dával, tak znova www.sram.com/…_MY08_PR.pdf máš tam jasně napsaný SID 2008, 32 mm nohy, je to oficiální dokument sramu, co víc by si ještě chtěl? Nebo se podívej na jiný zahraninční weby.

                • Tomcat  

                  Tenhle PR leták je z roku 2007 , ano je to PR prohlášení, ale realita je jinde.

                  • dejvv.  

                    Tohle je taky nesmysl www.superlightintegrateddesign.com/ a když český shopy tvrdí, že budou dostupný duben-květen, tak to jsou taky mimo realitu?

                    • petebike  

                      toto netvrdi jen cesky ehopy ale i vyhradni dovozce :-)

                    • Tomcat  

                      Takže vše začalo tím PR prohlášením v polovině roku 2007 které vydal SRAM že model pro rok 2008 by měl být s 32mm nohama. Následně ho ukázali na na výstavách , na nových modelech kol (viz ten Cannon). Proběhla i předváděčka pro novináře. Několik závodních jezdců ho má na kole. Toho se chytilo se toho hnedka spousta odchodů a hned je zařadilo v roce 2007 do sortimentu

                      Realita je ta, že ale zatím v produkci pro rok 2008 není. Sám SRAM na stránkách model 32mm úvádí ve výkresové dokumentaci jako 2009. A pro rok 2008 uvádí zatím model shodný s 2007.

                      Jediný oficiální dovozce zase uvádí: //Dobrý den, u nových vidlic SID zatím bohužel není potvrzen termín dodání, je zpožděna výroba. Maloobchodní cena u modelu World Cup by se měla pohybovat okolo 25 590,– (verze s pushlocem). Pavel Skřivánek – Cyklo Žitný Takže je problém s výrobou nikoliv distribucí a proč kdo ví odkrývá to otázku jestli tedy vůbec pro rok 2008 bude.

                      Souhlasím s tím, že v průběhu roku 2008 bude asi závodní model 32mm dostupný, ale uvedení celé řady s 32mm se nedočkáme , protože pokud zaspali start, nebude v průběhu roku už dostatečný odbyt. Nejvíce vidlic prodají výrobcům, WordCupy už sou také rozdaný, a ten zbytek je zlomek produkce které ale má problémy.

                      Takže žádný nesmysl, realita je že původně ohlášený model 2008 reálně na trhu není, protože se ještě pro koncové zákazníky nevyrábí. To jesli a kdy příde, zatím nikdo nevím, protože všechny zprávy jsou z roku 2007 a opisované z jednoho zdroje.//

                      • Pebe  

                        já teda nevim, ale ten výkres se jmenuje SID 2008 www.sram.com/…10-000_A.pdf

                        • Tomcat  

                          Janně jenže to je právě

                          2009 SID User Specification English 1 Pages 1MB Released Jan 2008

                      • dejvv.  

                        To je pravda, že s výrobou hodně nestíhají, a tím pádem nejsou dostupné v termínu, kdy byly ohlašené, ale to nic nemění na faktu, že „SID 2008“ má 32 mm nohy a je značně přepracovaný oproti předchozí generaci. Ty vidlice prostě byly označeny jako SID 2008, ale to nemusí znamenat, že si je 1. ledna můžeš koupit.

                        • Tomcat  

                          Hele už mě dost točíš tím jak vykřikuješ, že vlasně toho vlasně víš víc než výrobce a dovozce. Se chopen osvětlit, proč toho víš vlasně víc než SRAM a jeho dovozce? Proč vlasně SRAM nemá pravdu když uvolňuje specifikace SIDa 2009? Když podle tebe to má být 2008? Nechceš jim napsat ať to opraví ?

                          Nebo to všehno obracíš je že máš návaznost na nějaký eshop a už jste naslibovali x SIDů a nechcete aby to prasklo tedy aby jste přišli o zisk?

                          • dejvv.  

                            Už mě to taky nebaví. Nejsi to náhodou ty kdo říká, že to co uvádí sram a prodejci je blbost!!! Sram na několika místech jasně řáká, že SID 2008 je kompletně přepracovanej 32 mm nohy..... Prodej tvrdí, že bude někdy duben-květen. Odkazy jsem tu už dával a můžu sem hodit i další. Můžeš tedy dát nějaké i ty. A tím SIDem 2009 máš samozřejmě pravdu, přece jsi si nemyslel , že RS bude ani ne za rok předělávat kompletně inovovanou řadu, takže je jasný že 09 bude stejná jako 08, navíc když se 08 tak zpozdila.

                            • Tomcat  

                              Hmm vyhráváš máš 200 příspěvek :-) ne vážně tak si to shrneme.

                              2007

                              1. V Květnu(?) 2007 byl ohlášen SID „2.0“ , s 32mm nohama www.sram.com/…_MY08_PR.pdf Sami nastřelí že by měl být dostupný v únoru 2008

                              2. SID byl předveden na několika výstavách, pár závodníků už ho jezdí , byla předváděčka pro novináře a lidi z oboru bikemag.com/new­s/freshproduce/_MG_3474­.jpg bikemag.com/new­s/freshproduce/_MG_3363­.jpg www.bike-forum.cz/…m/792224.jpg

                              3. Spousta shopů ho dává do seznamu zboží, aniž by skutečně věděli kdy a jestli bude dostupný, objevuje se také hodně zasvěcených čláků které dost opisují z jednoho zdroje, aniž by vidli vůbec viděli jinak než na fotce. www.mountainbike.cz/clanek.shtml?… www.kupkolo.cz/…08_3150.html

                              2008 Nikdo nečekal, že 1.1 bude skladem ale přece jen jeho brzká existence na trhu nemá moc reálnou podobu Máme druhého března a o SID 2.0 moc nových zpráv není. Jiné modely od SRAMu ve verzi 2008 jsou již skladem, stále se jen se opakuje opakuje to co bylo řečeno v roce 2007. Neobjevuje se ani v kolekcích výrobců kol pro rok 2008 ty pokud volí SRAM tak osazují RABA WorldCupem nikoliv SIDem… že by nějaký problém?.

                              4.SRAM na svých stránkách jako aktuální uvádí stále starou edici jako aktuální 2008. www.sram.com/…country/sid/

                              5. Spousta obchodů uvádí verzy 2007 jako i verzy pro rok 2008 www.bikepedlar.co.uk/…ir_2008.html www.super-nakup.cz/…ox-sid-race/ www.koloobchod.cz/…ox-sid-team/

                              mimo i to uvádí taková „posvátná kráva“ jako je www.ivelo.cz/…ce/rockshox/?…

                              6.Na stránkách SRAMu pro výrobce kol je ke stažení výkres s rozměrovou specifikací vidlic SID pro rok 2006 až 2008 to je: www.sram.com/…78-030_A.pdf

                              To co bylo v roce 2007 ohlášeno jako SID pro rok 2008 s 32mm nohama je uváděno jako SID 2009: www.sram.com/…10-000_A.pdf

                              7. Jediný oficiální dovozce zase uvádí: Dobrý den, u nových vidlic SID zatím bohužel není potvrzen termín dodání, je zpožděna výroba. Maloobchodní cena u modelu World Cup by se měla pohybovat okolo 25 590,– (verze s pushlocem). Pavel Skřivánek – Cyklo Žitný

                              Tak asi tak.

                              Moje spekulace na základě toho co jsem si našel na Internetu je, že celá řada SID 2.0 pro rok 2008 asi nebude, protože mají nějaký výrobní problém. Dočkáme se jen zpožděného uvedení modelu WorldCup, jinak SID Race a SID Team bude stejný jako pro rok 2007.

                              • petebike  

                                dobre shrnute, sam sem zvedavy kdy mi prijde novy sid…

                                jinak k bodu 3. mountainbike.cz vi co pise, vse ma od oficialniho dovozce, clovek co to napsal navic pracuje v jedne nejmenovane firme /nepisu zamerne aby me nekde nanapadnul za reklamu/ ktera je oficialni vyrobce kol,takze maj vidlice obednane primo od Sramu… tudiz nevidim duvod proc by meli neco opisovat, navic i ja normalni clovek jsem tu vidli mel uz v ruce /podzim 07/..nic neobvykleho,

                                sam jsem zvedavy – dodat mi ji maji duben-kveten, a ze nestihaji vyrobu – vsichni nestihaji, takze nic noveho, dalsi vec co jsem tedy „jen slysel“ ze oficialni predstaveni svetu brezen2008…

                                jinak se nechci hadat co je co…

          • přišlapávač  

            asi zklamu ale má :-) www.light-bikes.de/…hox-sid-2008

          • petebike  

            tady je fotka porizene na podzim 2007 – RS SID RACE 2008 32.nohy…pochybuju ze by byli tak napred a predstavovali model 2009 :-DDDDDDD

    • Venda  

      Jen taková otázka, když už se taky všichni tak těšíte na novýho Sida. U Reby vám vadí malá citlivost a především vysoká progresivita. Jak na tom bude tenhle novej Sid, když z fotek co jsem viděl má komory ještě menší než Reba?? Abyste pak nebyli zklamaný jeho chodem.

    • přišlapávač  

      ale pete, ta bílá korunka taky nevypadá zle ne? ;-)

      www.light-bikes.de/…-2008-teil-2

    • Pebe  

      Avid Ultimate budou nově v prodeji v bílé www.cyclingnews.com/…tULT_qtr.jpg a taky v SID modré www.cyclingnews.com/…uULT_qtr.jpg

    • petebike  

      Blízká se na dobré časy :

      www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      • přišlapávač  

        fáma ;-)

        • kubad  

          tak pár kousků téhle verze skladem opravdu mají :-)

          • přišlapávač  

            a ne a ne a ne, prostě SID 2008= velká fáma :-) viz nahoře v nějaký debatě :-p

            • petebike  

              no reknu ti to by kluci museli byt hodne dobry – jednak v praci s photoshopem a jednak praci s pilnikem :-D

        • petebike  

          kamo ja si to taky myslel, ale kdyz mi ALes psal mameho, rikam si – radsi ho necham premerit… :-D skoda ze neni s locke z rodel, jinak uz by byl na ceste…kua

          • přišlapávač  

            počkej na Tomcata- SID 08 prostě nemá 32 mm nohy a není- je to fáma ;-)

            • petebike  

              nemuzu se dockat :-D

              • Tomcat  

                Už ses dočkal

                • petebike  

                  nechapu ale to co jsi napsal…dali jsme ti dukaz a ty tu jen napises takovy plk :-D

                  • Tomcat  

                    Důkaz čeho? Diť nevíme o nic víc než před dvěma týdný :-)

                    Na tom shopu je psáno skladem, je to verze s 32mm nohama. Na sránky to bylo tam dáno dnes, je to tam i psaný. Na proti tomu o čem jsme se hádali nahoře je o 14 dní zpět, tenkrát taky měli už v roce 2007 někteří taky skladem :o)

                    Takže co? SRAM stále mlčí, oficiální dovozce také mlčí. Papírově ty vidlice existují, závodníci jí jezdí, jen by bylo vhodný, aby jí měl na kole taky někdo z normálních smrtelníků.

                    • petebike  

                      ach jo :-)

                      ja tedy vim ze ty vidle uz jsou a ze je muze mit kdokoliv kdo si je obedna, jestli ty jsi to nepochopil…nevim co dal k tomu napsat…

            • Tomcat  

              Panové Vy jste ale chudáci B-]

              • petebike  

                co dál ? :-D

                • Tomcat  

                  No čekám, že si jí někdo do cca měsíce koupíte a bude jí mít na kole.

                  • petebike  

                    kdyby prisly verze team – bila tak ji mam v patek a to mi ver, bohuzel prisly jen race

                    • RedAce  

                      www.arnieshop.cz je schopnej dovézt kompletní nabídku SID 08 vidlic. Stačí jim napsat, da se s nima domluvit (ceny max jako Kolokram.cz)

                      • kubad  

                        nevím jak dokáže dovézt něco co ještě není vyrobeno – ale časem určitě :-) tak jak spousta ostatních

                        • RedAce  

                          vyrobeno určitě je, ale neni na skladech. jak by asi udělali fotky? :-)

      • Tomcat  

        Napadá mne kde ho servisovat, když to nešlo přes oficiálního dovozce?

        • přišlapávač  

          ?

        • kubad  

          tam kde koupíš, tam oservisují a podrží záruku zrovna u kolokrámu bych se nebál. navíc RS se dá servisovat kdekoli když to nezvládneš doma

          • přišlapávač  

            asi tak :-) ted jsem nevedel, estli je to mysleny vazne :-)

          • Tomcat  

            tam kde koupíš, tam oservisují No to je pravě důvod kdy šedej dovoz má mínus. Místo toho abych šel do servisu který je nejvíc po ruce , měl bych to posílat bůch ví kam , protože oficiální mě sní vyhodí, nebo mi napaří horší cenu.

            Ano Kolokrámu bych se nebál, ale když to vememe anonimně, co je jednoduší? Jít do nedaleké servisu s klidem že mi udělají garančku \ servis a mám to do 48hodin back. No to muset poslat bůhvíkam byť by byli sebevíc dobrý?

            Servisovat zvládnu asi vše asi krom naby vod Rolhofa tu sem jeste v ruce neměl. Problém sou náhradní díly a čas na to servisovat.

            • petebike  

              pokud jde o RS tak na to mam v Praze odbornika, Dan Boubin ma zlate ruce, kdyz se s nim dohodnu tak RS mam do dvou dnu hotovy…jinak zaruku a servis s tim spojeny resim u prodejce…

              • Tomcat  

                Samo ale ochota a šikovnost, nezmění nic na dostupnosti náhradních dílů. Pokud oficiální dovozce pro ČR ještě žádný SID v2.0 nedovezl, těžko na tom budou náhradní díly lépe.

                Vidím to jako minimalizaci rizik, tohle není jako Marzocchi kterou má skoro každý a ND jsou velice rychle k dostání.

                • petebike  

                  no nechame se prekvapit, pokud vim tak ty vidle jsou oficialne od Sramu /to jak je ziskal kk nebudu popisovat/ takze by ani nebyl problem pripadne s poslanim nahradnich dilu, nehlede na to ze prvni servis planuju az po 3 mesicich od namontovani…a to uz tech sidu bude i pres oficialniho dovozce hodne :-) ale nechme se prekvapit…

                • přišlapávač  

                  zdá se mi, že tady se už lpí jen na detailech- jen aby se ještě něco v neprospěch našlo, ale myslím, že to už je bezpředmětný.

                  • Tomcat  

                    Souhlas uz mi to připadá taky moc.

                    Ale to bych nebyl já protože mi nic neni svatý 0:-)

    • kubad  

      nějaké info – ale možná to tu už někde je.

    • dancing dog  

      Něco jiného- Suntour Axon 08 od Milana Slance

      • petebike  

        mas pravdu, trochu jina liga nez ty tri ve vyberu :-D

      • přišlapávač  

        :-)

      • Tomcat  

        ééé no nevim . Připadá mi to jak kdyby sme diskutovali jestli Passata , Superba , nebo BáWo a ty přijdeš s tím a co takhle Dacii? 8-|

        Opravdu sorry ale byť upravený ale SunTour je dost neúměrný tomu nahoře.

      • MlokCZ  

        On sice z nich nikdo nejel ani jednu z těch upravených vidlic (Reba, Axon, R7), ani podrobnoně nesrovnával jejich vnitřek jak se liší u upravených verzí, takže vlastně všichni reagují na něco o čem neví vůbec nic, ale hned všichni ví, že je to jiná liga. Zde zcela obvyklá situace.

        Naštěstí už se tu najde i thread, kde se Axon x Reba objektivně porovnává a to zde: www.bike-forum.cz/…9/forum.html#…

        Jinak ale mají pravdu, pokud vezmem upraveného Axon x ty nahoře uvedené vidlice neupravené, tak je to opravdu neúměrné. Ten Axon bude chodit lépe a nedá se s nim opravdu srovnat.

        Pokud se vezmou všechny už upravené, tak je to velmi vyrovnané srovnání a lišit se to bude jen v detailech a každá z těch vidlic má něco, podrobnosti v tom threadu v odkazu. R7čka se tam neřeší, ale upravená se citlivostí upravené Rebě a Axonu také vyrovná (narozdíl od katastrofického originálního stavu) a má navíc jako jediná high speed expanzi. U Reby je zase trošku výhoda dual airu (výhody opět pouze ty popsané v odkazu, tedy hlavně pro ty, co neví jistě jaký chtějí zdvih). No a Axon je zase o chlup nejlevnější (srovnávám ceny všech těch vidlic upravených).

        Ještě je tu tedy Sid 08 z těch výše zmíněných, který bude o chlup nejlehčí ze všech (pokud budou aspoň trochu sedět ty udávané váhy), ale zase bude pravděpodobně už jasně nejméně tuhý (už Reba WC je tuhá pouze jako R7, Sid 08 na tom bude jistě hůře).

        • petebike  

          ach jo, jdu radsi na kolo…tohle uz nema cenu…

          • MlokCZ  

            Stačí psát nějaké objektivní rozdíly a důvody, proč nějaká vidlice by měla být lepší než jiná, poznámky typu „jiná liga“ opravdu nemají žádnou cenu.

            • petebike  

              uz to ze novej Sid je lehci o 150 gramu – /je to zvazeny/ je pro me osobne velky rozdil, za dalsi – neco na kole mam myslim najeto a neco mam i nazavodeno takze vim jak se vidlice ma chovat – nejen pri zavode, mel sem hodne vidlic /RS,FOX,marusky/ a ani jedna vidlice nepotrebovala zadny zasah – chod byl vzdy takovy jaky jsem si nastavil…

              dalsi vec je zaruka, klidne bych si na zkousku vidlici nechal o tunigovat ale az po zaruce – tj dva roky, – bohuzel k tomu nikdy nedojde – tak dlouho mit vidlici nikdy nebudu…

              jedu na kolo, budu vecer…

              • MlokCZ  

                Také srovnávám vlastnosti těch vidlic a každá má nějaké pro i proti a nikomu žádnou nenutím a snažím se psát výhody a nevýhody u každé z nich a ne psát jiná liga.

                A co znamená nepotřebuje zásah? Jel už jsi vlastně aspoň jednu fakt super citlivou vidlici, tzn. s odtrhem do 5kg? Já bych také třeba u Reby bez srovnání s citlivější vidlicí řekl, že chodí dobře. A po srovnání s více vidlicemi, které mají odtrh kolem 5kg už to rozhodně tvrdit nebudu, protože v tu chvíli Reba v originále jasně ztrácí a to dost výrazně. Pokud někdo chce opravdu citlivou vidlici, tak potřebuje zásah každá, jen je rozdíl u každé k jak moc velkému zlepšení dojde u konkrétní vidlice (někde to bude rozdíl obrovský jako u R7, někde ne až tak extrémní jako u Reby). Chod nemůže být takový jaký sis nastavil, protože citlivost nenastavíš, když ji vidlice nemá. Průběh vidlice si až na některé vyjímky (myslím např. zvýšení progresivity zvýšením hladiny oleje) nenastavíš. Takže o tom, že si vidlici nastavíš, aby chodila jak chceš nemůže být ani řeč, protože to prostě nenastavíš, to je u vidlice dané.

                Ale to jestli vidlice potřebuje nebo nepotřebuje zásah mě přijde jako zcela nepodstatná věc. Já srovnávám reálně dostpuné vidlice mezi sebou (a tady upravený Axon nebo upravená R7 beru jako konkrétní vidlici na trhu a to jak chodí neupravená je úplně jedno – také tu v této souvislosti R7 nevyčítám, že neupravená je hrozná, podstatné je jak chodí upravená), tedy jak se chová daná verze vidlice (ať už upravená nebo neupravená).

                A začalo to srovnáním s těmi třemi nahoře, takže i Rebou a R7, nejen se Sidem (reakce tvoje první byla než ty tři výše).

                Záruka, tady nevim, kde je problém. Pokud se koupí upravená R7 nebo Axon přímo od Milana, tak je to s normální 2 letou zárukou. Problém by mohl být pouze u případu, kde koupím jinde třeba Rebu a nechám upravit. Ale ani tady nevidím nějaký závažný problém. Každý druhý tu kupuje vidlice ze zdrojů, kde je to se zárukou ještě problematičtější (jako dovozy z US) a nikdo se nad tím nepozastavuje. A další věc je, co vlastně na vidlici by se dalo reklamovat a co vlastně člověk by v tom případě koupit vidlici jinde a nechat upravit ztratil. Mě osobně tedy přijde, že téměř nic (téměř všechny závady stejně spadnou do placené opravy, že je to opotřebení). Ale samozřejmě chápu, že někdo tou cestou jít nechce (pak ale není nic jednoduššího než koupit vidlici už upravenou s plnou zárukou).

                A pokud vezmeme 150g lehčí u Sida, oproti čemu? V kategorii nejlehčích bych já třeba vzal právě upravenou R7. Tam je rozdíl 150g? Neznám přesně zvážené údaje u Sida, sem s nimi v jednom přímém srovnání (tedy hlavně oproti R7, je jasné, že jak Reba SL a Team, které jsou za rozumnou cenu, tak Axon budou o něco těžší).

                Pak je tu ta tuhost, kterou jsem uváděl. Reba WC už na tom je na 32mm vidlici bídně (jen jako R7), jaká bude u Sida?

                • petebike  

                  no ok, nebudu se k tomu vyjadrovat – protoze vnitrku vidlic vubec nerozumim – ani nepotrebuju – jsem jen uzivatel,

                  ale mel sem postupne

                  Manitou Mars LO – na tu dobu rok 2001–02 to byla spickova zavodni vidlice za docela rozumny penize – ale bohuzel me dost zklamala – vydreny obe nohy a spatny tesneni – takze sla pryc,

                  RS SID SL – to bylo uplne neco jineho – dala se nastavit jak na citlivou vidli/naopak sla nastavit na paradni svihovou jizdu bez pohupovani/ – po namontovani dalky z riditek nemela chybu ! – stav byl vzdy dobry a pri vymene oleje mi mechanik rikal ze uvnitr je naprosto v poradku… – sla pryc po 2 letech – vymena a doplatek za zanovni Fox RL80

                  FOX RL80 – dlasi super citliva vidlice – ovsem proti RS byla tuzsi ale zase nemela dalkove zavirani z riditek – sla pryc s celym kolem,

                  FOX RLT80 – koupeno s celym kolem a poprve jezdeno na kotoucich /predesle vidle V-brake XTR/ – vidlice super, ale zacaly problemy cca v pulce sezony s LO – nezamykal, po nekolika servisech /ne u Svece/ byl problem odstranene a jede se dal – nakonec prodavana !

                  ted na podzim si tak iluzorne stavil sve dalsi kolo na rok 2008 – rikam si Foxe ne kvuli absenci zamykani z riditek a hlavne kvuli servisu, ackoliv bych mohl mit noveho Foxe fakt za slusny penize, dalsi varianta byla RS REBA – nakonec sem ji opravdu doma mel – model RACE 07 ovsem po tom co sla na vahu /1790g/ tak sla taky z domu – prodano !mel sem doma i TEAM ale 1670g me opet nepresvedcilo

                  po zkusenostech z vidlicema manitou /osobni/ a jeste dve mam doma /scareb super a scareb SPV/ – dekuji nechci ! Fox – jak jsem psal zamykani a servis :-( dalsi varianta tedy byl RS – co jineho nez novy sid – trosku me ale vadilo ze „budou az tak pozde“ ale nastesti mam na cem jezdit a muzu tedy pockat…

                  co se tyka tuhosti – osobne nepoznam skoro zadny rozdil – byl znatelny pouze u prechodu ze stareho sida na foxe – to je ale jasny – tlustci nohy :-) jak se bude chovat pri brzdeni novy Sid – osobne si myslim ze na tom bude lip nez REBA – ale mozna se pletu – je to jen domenka…

                  pred zavodem vzdy nastavuju „podvozek“… na „schody“ neni problem nafouknout vidli na 120 kg cloveka – ja mam ted 68, prevazne ale vidlice vozim lehce prefouknuty… nemam rad „zehlicky“ – ale neco jinyho je kdyz jedu na „vyjizku“…takze moc nechapu tuning vidlice ktera se da sama osobe nastavit na hodne zpusobu…

                  • MlokCZ  

                    Asi si moc nerozumíme s pojmem nastavení vidlice na hodně způsobů. To že jde vidlici foukat je jasné, ale ať ji nafoukáš jak chceš, tak bude mít pořád stejný průběh, s tím nic neuděláš. A pokud je nevhodný průběh, tak je to v … a nic se s tim bez úpravy nedá udělat (pak si tady akorát lidi stěžují, že jim vidlice nevyužívá zdvih nebo naopak chodí na doraz). A větší citlivost nastavením také nedosáhneš (maximálně přefoukáním snížíš). U upravené vidlice máš také pořád možnost jí přefoukat (i když tohle jsem nikdy moc nechápal ani na závody, tedy hlavně v případech když vidlice má lock na řídítkách a jde ji tedy jednoduše zamknout + když se třeba MC dá nastavit, aby se otevřel na větší ráně a tedy dá se více jezdit se zamčenou vidlicí).

                    Možná některá ta Foxka se trošku přiblížila těm 5kg odtrhu, ale pouze jen přiblížila. Hodně záleží na konkrétním ročníku a modelu a jestli tam byla vhodná negativka na tvojí váhu.

                    Skareb je v originálním stavu na tvojí váhu trošku problematický (vážím skoro stejně). Je tam moc tvrdá pružina (pokud se jednalo o roční a verzi s pružinou, což Skareb super do myslim ročníku 04 byl – tedy 04 určitě) a současně má moc málo progresivní průběh. Tím to dá na váhu kolem 70kg zcela nevhodný průběh, buď slušně žehlí a pořád chodí na doraz nebo je ho třeba šíleně přefoukat aby na doraz nechodil a pak má zase hrozně špatný počátek zdvihu. Takže tady jsi těžko mohl udělat nějakou dobrou zkušenost (a to ještě netušim, jeslti si s ní třeba neměl ještě nějaké problémy). A k tomu je Skareb opravdu hrozně měkká vidlice, s kotoučem dost šílené (akorát mi překvapilo, že i když se kroutil jak vrtule při brždění, že nechytnul hned vakl). R7 má také v originálním stavu divný průběh, tu bych bral jedině upravenou.

                    Menší rozdíly v tuhosti vidlic také nepoznám, ale nesmí to zajít s tím snižováním (oproti standardu 32mm neodlehčovaných vidlic jako Reba SL/Team, Axon, Epicon) moc dolů. Jak přesně na tom bude nový Sid se uvidí, až ho někdo v testu změří.

                    • petebike  

                      jen dodam ze ty dva scareby sice doma mame ale jezdi je manzelka – pro me by se musela vymenit pruzina za tvrdsi…na ni je ta vidle naprosto dostacujici, ale stejne se uz tesi az ji prenecham Sidoura :-)

                      • MlokCZ  

                        To s tou pružinou u Skareba moc nechápu, čeho bys prosím tě dosáhnul tvrdší pružinou? To by ještě výrazně přitvrdilo první 1/3 zdvihu a na doraz by chodil pořád stejně (ta pružina nemá zcela žádný vliv na chod za polovinou zdvihu) a musel bys ho vzduchem přefukovat pořád stejně jako s tou měkčí a ve stavu kdy by byl dost nafoukaný, aby nechodil na doraz bys dosáhnul toho, že by byla potřeba v součtu tvrdé pružiny + vzduchu na počátku zdvihu už strašně velká síla, aby se vůbec vidlice pohnula. Takhle nastavená vidlice by se už chovala skoro stejně jako zamčená RS vidle s motion controlem, kde by nastavení floodgate bylo na trošku menší sílu (ale ne rozhodně zcela na minimu).

                        Já tu jednoho Skareba na jednom HT doma pořád mám a mám ho už upraveného včetně výměny za měkčí pružinu a teď se chová dobře. Je to na kole manželky, ale vážíme skoro stejně, takže je vhodně upravená na oba (vážím jen o 4–5kg více než manželka a přitom je zajímavé, že ona je hubenější než já, měříme ± stejně).

                        • RedAce  

                          jak ho máš prosimtě „upraveného“, kromě výměnění pružiny? :-)

                          • MlokCZ  

                            Co přesně Milan u kterého modelu vidlic upravuje je jeho know how (detaily neznám). Každopádně citlivost je teď výrazně lepší než před úpravou jako u všech Milanem upravených vidlic. Je ještě o chlup lepší v citlivosti než upravená Reba (díky pružině), konkrétní hodnota už je doma neměřitelná. Bohužel Skareba ani tahle super citlivost nezachrání (z mojeho pohledu), protože prostě 80mm zdvihu je nic a málo tuhej je samozřejmě pořád (a u Skarebu je to už fakt bída s tuhostí).

                            Také není na mojem kole (já bych ho pro moje ježdění dnes už nezkousnul), je na HT manželky (ale i ta ho má jako druhé kole, normálně teď jezdí Cuma AMS Pro s upravenou Rebou, co mám v profilu).

                            • MlokCZ  

                              Takováhla citlivost by se mi líbila u Talasu. Talas 08 je na tom po úpravě (kde se upravovalo i tlumení a snížila necitlivost přidaná tlumičem) také velmi dobře, ale na upravenou Rebu mu malý chloupečk chybí (sice rozdíl je hrozně malý a je na tom ten Talas výrazně lépe než třeba Reba v originále, ale nepatrný rozdíl tam je, který je daný odpory Talas systému a vidlice s rychlým snižováním zdvihu bude vždy o ten malý chloupek na tom hůře než bez snižování). No a na toho Skareba mu chybí ještě o malinko více, když ten upravený Skareb je ještě o ten malý chloupek lepší než ta Reba.

                              Ale všechno jsou to malé rozdíly a všechny tři ty vidlice jsou na tom s citlivostí špičkově.

                              U Talasu 07, který mám také upravený ještě k ideálnímu stavu kousek chybí. Tam se ale ještě neupravovalo tlumení a bude tam téměř jistě ještě nějaký odpor navíc od komprese (na to také příště dojde).

                        • petebike  

                          hele, asi takhle :

                          ja na kole jezdim /to same moje zena/ a myslim si ze ne malo, – je mi uplne putno jaka vidlice ma jaky odtrh, kolik kg musim pusobit na vidli aby se odtrhla ci zacala nejak pruzit, proto kdyz mam vidli tak ji jen namontuju – nafoukam na to co prave pojedu ci tak jak chci, a neresim, jednou za cas dam vidli na servis a jede se dal…

                          • JSt  

                            jsi barbar :-D

                          • roud  

                            yehaaaaaaaaaa­aaaaaaaa tohle mi tu chybělo :O) víc jezdit a míň blbnout s váhou :O)

                • Stancek  

                  Nechapu kde reba ztraci? Jsem shnilej delat tabulku, ale seriova reba foukana 120/120 zdvih 100mm. 5kg – 2 mm 10kg – 5 mm 15 – 8 20 – 11 25 – 14 30 – 18 35 – 21 40 – 25 45 – 29 50 – 33 55 – 37 60 – 40 65 – 44 70 – 48 75 – 54 80 – 56

                  Chces rict ze je reba v originale necitliva?

                  • MlokCZ  

                    Teď by mě zajímalo jak si přesně měřil. Pokud se pohne při 5kg a měřil si vidlici nasazenou na kole s vyndaným předním kolem, tak se musí pohnout pouze když položíš kolo s vidlicí na váhu a ani trošku nepřitlačíš (v tu chvíli už máš zatížení právě kolem těch 5kg). Pokud to tak je, tak si můžeš gratulovat a máš asi nejelpší kus Reby, co kdy byla prodána. Pokud těch 5kg bylo až navíc oproti váze kola co si tlačil na řídítka, tak ke všem hodnotám přičti 5kg a máš odtrh 10kg a průměrnou Rebu.

                    RS vidlice se často liší kus od kusu, tedy můžeš mít lepší kus. Ale v originálním stavu jsem žádnou RS (tedy ani Rebu) s odtrhem 5kg ještě neviděl. Průměrně se RS dual air vidlice pohybují s odtrhem na 10kg (dle měřením mnoha kusů), sem tam se objeví perfektní kus s odtrhem 7–8kg a sem tam horší kus s odtrhem přes 10kg.

                    Reba v originále není necitlivá, patří k tomu lepšímu na trhu a v originálním stavu momentálně není asi žádná jiná vzduchová vidlice (ani Foxka, protože tam zhoršuje citlivost současný tlumič Foxek), ale super citlivost na 5kg to není.

                    Mám mimochodem Rebu doma a srovnání se stavem před a po úpravě. Rozdíl byl pořád hodně velký. A až po úpravě se vyrovná upravenému Axonu. A Reb a RVL jsem sám měřil více kusů + mám další informace o dalších více změřených kusech. U RVL sem kus s odtrhem pod 10kg viděl častěji, ale 5kg odtrhu to nebylo nikdy.

                    Ono pokud má vidlice skutečně odtrh 5kg, tak se to už měří hrozně problematicky na domací váze, už je to na hranici toho, co se dá v domácích podmínkách naměřit. Tady je lepší srovnání právě před a po úpravě.

                    • MlokCZ  

                      A muj kus Reby patřil k průměrným. Po roce ježdění změřena po čerstvém odservisování s výměnou oleje, takže v perfektním stavu (to byla ještě neupravená) a to měla odtrh 9–10kg (někde v tom intervalu).

                    • Stancek  

                      Jo, meril jsem na vaze bez predniho kola a 5 kg je sila kterou jsem musel vyvinout aby se vidla pohnula. Vahu jsem vynuloval s kolem, tak by se melo merit ne? aby se vyloucil vliv ruzne vahy merenych kol. Pokud meris s nevynulovanou vahou, tak k tem mojim udajim patri pripocist +5kg. Furt je to ale kurevsky min nez santurka kterou jsem mel pred tim, v originale to byl jen drzak predniho kola a tezky zavazi, aby se kolo nestavelo ve vyjezdu na zadni bez jakekoliv jine funkce, po uprave se zlepsila o 1000% , skoda ze nemam udaje kolik tenkrat mela, nekde jsem to ztratil, ale vaha kdy se zacinala hybat byla kolem 20kg … no teda podle Tvyho mereni 25kg.

                      • MlokCZ  

                        Žádné nulování váhy se provádět nemá (tak je daná metodika, aby všichni měřili stejně a to samé a odpovídalo to realitě). To že kola váží různě je přeci úplně jedno (to ukáže váha kolik tlačí už samo kolo svojí váhou a tedy započítá se přesně síla jakou je na vidlici tlačeno, ať je váha kola jaká chce). V každém případě je to síla, která už na vidlici tlačí a nění žádný důvod ji odečítat. Naopak když to vynuluješ, tak nejen, že to neodpovídá realitě, ale právě zaneseš chybu odečtením váhy kola, což právě v tomhle případě vadit bude (když bude mít někdo těžký kolo, tak by se dostal na nesmyslný odtrh 0kg klidně i s průměrnou Rebou a jiný, který by měl superlehké kolo by musel třeba tlačit ještě 7kg – trošku přeháním, to by kolo muselo být 20kg, ale jako příklad je to dobré – v obou případech stejná vidlice a naměřeno něco úplně jiného a ani v jednom případě to není skutečné číslo, protože v obou případech to mělo být těch 10kg, které by se bez odečítání naměřili).

                        Vidlice s odtrhem od 20kg výše, tomu už říkám katastrofa.

                        • Stancek  

                          Podle me je to blbost, to bys potom nameril nesmyslny udaje… teoreticky dam stejnou vidlu na lehky 9kilovy XC a tezky 15 kg FR a uz se ty udaje budou rozchazet.

                          • MlokCZ  

                            Nevim jak to lépe vysvětlit, rozcházet se budou, když to vynuluješ.

                            Takže znovu konkrétní příklad. Vezmeme právě třeba Rebu, která se pohne při síle, která odpovídá 10kg.

                            9 kilové kolo, dejme tomu 3,5kg váha kola tlačící na vidlici. Pokud to vynuluješ, tak něměříš sílu 6,5kg odtrhu (na vidlici je potřeba působit silou odpovídající 10kg, aby se pohnula).

                            15 kilové kolo, dejme tomu 6kg váha kola tlačící na vidlici. V tomhle případě naměříš s vynulováním odtrh 4kg.

                            Pokaždé tedy něco jiného a ani jedno neodpovídá realitě, která je 10kg.

                            Pokud nic nevynuluješ a dáš na váhu první kolo, tak váha už ukáže 3,5kg. Ve chvíli kdy váha ukáže 10kg (tedy přitlačíš silou odpovídající 6,5kg) se vidlice pohne.

                            Druhé kolo dáš na váhu a váha ukazuje 6kg. Opět ve chvíli kdy váha ukážde 10kg, tak se vidlice pohned (tedy když přitlačíš navíc silou odpovídají 4kg).

                            V obou případech naměříš 10kg, což je i správná reálná hodnota.

                            Lépe už se to vysvětlit asi nedá.

                            • milan1  

                              Tohle už bylo vysvětlováno tolikrát a pořád dokola a každý je o svém mylném měření vždy skálopevně přesvědčen, že on má pravdu :-(

                              • Stancek  

                                Milane nic proti Tobe, uz jsem to psal, citlivost po uprave se fakt moc moc zlepsila a byl jsem spokojenej… bohuzel do doby nez jsem se svezl SR.

                                • milan1  

                                  Budeš mě muset opravita ale pokud se pamatuju, tak ty hovoříš o Axonu 2006 a starším. Doba ovšem pokročila, Axon 2006, který jsem nikdy a nikde nechválil a Axon 2007 je zcala jiná kategorie a naprosto jiná kategorie je i vše osattní, co zde srovnává Mlok. Představa, že bych neznal RS a že by mi někdo měl objevit její citlivost je dost mimo. Stejně tak, jako u Mloka předpokládat, že nic takového nezná. To nejde opravdu rozeznat?

                            • Stancek  

                              Timhle merenim zmeris cely kolo + konkretni vidla ne? … proto nulovani.

                              • JSt  

                                ale no tak. dyt to snad uz bylo vysvetleno ;-).

                              • milan1  

                                Zkusím ti ukázat, co jde vyčíst. To, že hustíš Rebu 120 na 120 je jasně vypovídající samo o sobě vidlice je přefouklá ale nemá to u ní tak katastrofické důsledky, jako u toho Axona. Jestli převedu tvé údaje do reálných hodnot, tak graf tvé Reby bude vypadat takto, fialová křivka. Naproti tobě zde vystupuje Mlok, který Rebu a to citlivou Rebu zná v podání grafu žlutého, teprve tento stav ozančuje jako opravdu špičkovou citlivost a je zcela jasně vidět, že využívá i celý zdvih vidlice. Oba tedy mluvíte o stejné značce ale každý má zcela jiné zkušenosti a poznatky. U tebe si troufnu tvrdit, že více než 85 mm v tomto stavu nikdy nešla.

                                • milan1  

                                  Jak mohl dopadat prakticky tvůj Axon je na těchto dalších grafech, při správném a odpovídajícím nahuštění by měl dosahovat hodnot křivky spodní a při obdobném přehuštění, jako U Reby by dosahoval křivky horní. Jak to bylo ve skutečnosti a jak byla citlivost porovnávaných vidlic ovlivněna nastavením je dost zřetelné pro každého, kdo se grafy zabývá. Vysvětlení – Tvůj satrý Axon při správném nahuštění by dokázal konkurovat takto špatně nastavené Rebě, bohužel, když jsou obě nastaveny stejně nevhodně, Reba na tom bude lépe. Tak takovéhle detaily jdou odhalovat, když je k dispozici dost podkladů. Tady ale bohužel příliš často sebevědomě vystupují lidé, kteří jakoukoliv sebedražší vidlici degradují na úroveň velmi levné vidlice a částku, kterou vydali za svůj matreríál nikdy nevyužijí. Zmatek, který tvoří kolem všeho brání hledat a poznávat právě takovéhle detaily. Spolek těchhle odborníků se tady samozřejmě producíruje a když budeš chtít dát na jejich rady, tak oni tě „zaručeně dovedou k lepšímu využívání tvého materiálu“. Představuju si už jak by dopadl ten probíraný Sid v jejich rukou a o kolik by asi dokázal nakonec překonat takovou přidřenou elastomerovou vidlici. Nakonec ti možná ještě poradí abys to neřešil a šel jezdit to je taky jeden zcela jistý závěr. Je jenom na tobě, jakou cestu si vybereš. Já bych ti doporučoval alespoň snížit u Reby huštění.

                                • Stancek  

                                  Prefoukana nejspis ne… ted se do terenu nedostavam a jezdim lehky trate okolo baraku, chodi mi na 85 – 90mm, sag 20mm, az tomu zacnu davat kour po horach, jeste bude chtit nejspis prifouknout, mam 85kg. O foukani axona Ti pisnu mail jak budu mit vic casu, budu potrebovat neco poradit.

                                  • milan1  

                                    Někde bude chyba. Pokud jsi měřil správně a já to za správné považuju, protože Reba na 120 PSI by takhle mohla vypadat, tak sag 20 mm bude mít zhruba 100 kg jezdec. To, že půjde takhle nahuštěná vidlice až na 85 mm jsem dal opravdu nadsazeně, kdybys jezdil opravdu tvrdě a ne v lehkém terénu. Takhle si nedovedu vůbec vysvětlit jak by se právě tahle konkrétní a takhle nasatvená Reba dostala na těch 90 mm zdvihu. Kdokoliv, kdo má Rebu si může sám vyzkoušet. Na těch grafech a srovnáních jsem chtěl krásně ukázat, jak dva lidé, kteří mluví o citlivosti jedné a té samé vidlice, tedy Mlok a ty mohou mít velice rozdílné zkušenosti. Mě se zase stále více potvrzuje, že se vzduchvé vidlice až příliš často přefoukávají a to se to tady rozebíralo už mnohokrát. Jestliže Reba i při rozumějším huštění nedosahuje rozsahu svého zdvihu tady bylo mnohokrát probíráno. Jak jinak je na tom verze U turn už je známé taky dávno.

                                    • Pijer  

                                      A kolik by jsi pro 85 a 100kg člověka doporučil foukat Rebu Ty? Máme je s kámošem ted nově a potřeboval bych se od něčeho odrazit.

                                      • milan1  

                                        Vždyť tohle je tady už tolikrát rozebrané téma, že nevím, co k tomu ještě radit? Vyrovnané tlaky z obou stran. Jestli dosáhneš při tlacích zde uvedených 120/120 takových výsledků, jako je popisováno, tak rozhodně dej vědět. Tady máš podklad, tady můžeš začít aby sis ověřil co je psané a potomu už budeš ubírat. Tak, takhle by se dalo odrazit a když potom napíše své zkušenosti, tak to bude mít smysl i pro ostatní. Bude to takový dotaz, který bude zároveň i řešit.

                                    • prodi  

                                      já nevím, proč furt řešíte Rebu. Je to primárně závodní XC vidle a jako taková MUSÍ být hodně progresivní, pokud jedeš „čardáš“ z kopce po šutrech a kořenech, tak nesmí jít na doraz (nebo jen minimálně). Že nevyužívá celý zdvih beru jako plus, jako takovou poistku při opravdu těžkém zacházení. A někdy opravdu není problém jí dostat až na dno. Je to výborně fungující závodní vidle, jediné její mínus je hmotnost. Pokud chcete ladit citlivost, odtrh od 5kg a podobné ptákoviny (pardon), nejděte si jinou vidlici. Reba to, na co je primárně určená, zvládá myslím na výbornou.

                                      • petebike  

                                        zapomel si na graf…

                                        • prodi  

                                          jo jo pardon, bez grafu ani nevyjedu. Vždy mám alespoň jeden nalepený na představci :)

                                      • milan1  

                                        Pohádky o tom, jak je Reba pouze závodní vidlice s jakýmsi specificky závodním nastavením si nech mezi svojí partu. Až vzhlédneš ze svých závodnických výšin a podíváš se na profil Stančeka, tak pochopíš, že on asi závodník nebude. Můžeš ho ovšem silově přesvědčovat, jak se o to snažíš, že to je jakási záhadně a dokonale závodní vidlice a on se díky tobě může trápit s podivným nastavením dál.

                                        • prodi  

                                          kdybys vystrčil nos ze své dílničky, pochopil bys, že mu právě Rebu jako hobby jezdci, který se chce houpat někde v lese, nedoporučuji.

                                          • milan1  

                                            No já bych to viděl jinak. Kdybych se já pouštěl stále dokola do debat o tréninkových plánech a nebo jiných čistě závodnických aktivitách byl bych zřejmě stejně mimo jako ty v oblasti odpružení. Já to nedělám, co tebe nutí stále vstupovat tam, kde nemáš nejmenší ponětí o čem to vlastně je?