• Páník

    Tak uz to prosakuje… www.ivelo.cz/…008-odhaleno

    Anketa: to bude zas...

    6x
    67%
    2x
    22%
    0 0
    • mitch  

      hmm alivio hydrauliky :-), že bych přešel na kotouče :D

      0 0
    • jecnak  

      Lepsi obrazky www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…

      0 0
    • mountaineer  

      nevite nekdo o fotkach novyho XTcka?Ja zatim nic nenasel:o(

      0 0
    • vlk  

      Ty deore kliky-to je supr-sem zvědav jaká bude cena.Doufám, že 535 a lx hydry brzdy nepodraží, když už budou alivka.

      0 0
      • JSt  

        konecne udelali pavouka v kuse s klikou…

        0 0
        • vlk  

          No jo, ale zase nejsou duté. Ale přítelkyni budou stačit.

          0 0
    • Trojci  

      Pokrok je tam znát.. ale taky se mi zdá, že ty Alivia dělají schválně HNUSNÝ a TĚŽKÝ – jaký trotl by mohl navrhnout a schválit něco tak hnusnýho?

      0 0
      • Páník  

        Tak ono je to celkem logicky…levnejsi rada nemuze byt lepsi, lehci a hezci nez ty drazsi, to by toho moc nevydelali:) Ale je dobre, ze bude na trhu dalsi doufejme levna hydra,pac jich zatim moc neni

        0 0
        • Trojci  

          Tohle je přesně ten důvod, proč je cyklistické odvětví tak „zaostalé“. Nikdo v podstatě nic moc neinovuje, protože by pak neprodal vlastní starší výrobky.

          Dám příklad.. všichni tvrdí, jakými mílovými kroky jde kupředu třeba stavba karbonu nebo odpružení. Ale srovnámeli pokrok dosažený třeba u technologie stavby lyží, tak je ihned jasné, že se u kol zase tam koc neinovuje. U lyží se již nějaký čas dělají třeba „inteligentní“ matriály, jejichž tlumící vlastnosti se mění v závislosti na velikosti nárazu. Co byste říkali na takovou zadní stavbu kola, která je na rovném terénu tuhá a jakmile dostane ránu od terénu, tak okamžitě změní své vlastnosti a ránu utlumí a ještě v závislosti na tom, jak je velká. A to vše bez čepů, tlumičů atd.

          Jak je drahé a náročné vyrobit hydraulickou brzdu Alivio?

          A jak je drahé a náročné vyrobit hydraulickou brzdu LX?

          Ten rozdíl je tak minimální, že kdyby sady Shimana začínaly na Deore s cenou Alivia, tak by nikdo nekupoval nic jinýho, Shimano by získalo zpět co jí „přebral“ Sram a mělo by takovejch prachů do novýho vývoje, že by klidně mohlo udělat celou novou sadu..

          0 0
          • easyrider  

            Bych řek, že to dost zjednoduuješ.

            0 0
            • Trojci  

              Každý zjednodušujeme. I ty to děláš. Nad tím bych se nepozastavoval.

              :)

              Co se ti nezdá? Nebudeme si přeci nic nalhávat. Cyklistický odvětví je plný technických nesmyslů a neoptimálních řešení. Ty jako technik to musíš vědět přeci líp než já.

              0 0
              • Trojci  

                Brácha pořád chodí kolem mýho kola a nadává jak špaček.. Jak je třeba možný, že těsnění v tlumiči je dimenzovaný na to, aby vydrželo 5000 km a pak se vysralo?

                0 0
                • pepek  

                  A gdo to řekl?

                  0 0
                  • Blade  

                    Jeho brácha ;-)

                    0 0
                    • Trojci  

                      Hele kluci, to není žádná legrace. Znám už 3 lidi, kterým obdobně jako mě po cca 5000–7000 km odešlo těsnění v SPV komoře u tlumiče Manitou Swinger Air.

                      Jestli to není tím, že je ta konstrukce technicky nevychytaná, tak to musí být jedině sabotáž a snaha udělat kšeft autorizovaným servisům.

                      0 0
                      • Blade  

                        bé je správně… jak by k tomu přišli a to prodejci čehokoliv, kdyby ta dotyčná věc vydržela člověku na pořád..

                        0 0
                        • Trojci  

                          No jo.. pěkně mě to sere :/

                          další kravina do pácu: provedení zadní stavby vidlice – jsou tam průmyslový ložiska v místě kde vůbec být nemusí a ramena stavby jsou chycená k sobě „naostro“ – lak na lak. Nemusím vám vyprávět jaké krásné zvuky to dělá, když se ten lak celou dobu pomalu strouhá do čepu. Jediná blbá podložka by to zachránila.

                          0 0
                          • pepek  

                            No a proč to vztahuješ na celou cyklistiku, dyš se to týká Tvojeho kola. A po prvním vrznutí jsi tam měl tu podložku dát, ne?

                            0 0
              • pepek  

                Tak jako jiná odvětví, že? Co třeba Windows, některá auta, ba i letadla. (Se podívej někdy na Discovery, jaké časované bomby jsou v konstrukci letadel. Ví se o nich, ale holt nikdo nenechá 100 – 200 letadel na zemi třeba 2 dni, aby se to odstranilo. O náročněšjčích upravách ani nemluvě. Je to neekonomické. Proti tomu bicygly jsou směšná záležitost..

                0 0
          • mountaineer  

            A jak ten inteligentni material v lyzich funguje a jak a z ceho je to udelany?Jezdim na prkne a tam to teda pouzivany neni,myslim ze to ani nikdo nepotrebuje-mluvim o free boardech,u alpine je mozny ze se to pouziva ale to jde mimo me.

            0 0
            • Trojci  

              Je to technologie používaná na závodních a nejdražších sportovních modelech sjezdovek.. na jakým principu to přesně funguje nevím. Jde o nějaké elekticky měnitelné pnutí v matriálu. Kolega mýho táty z práce ty lyže má a říkal, že ti to dovolí dělat nezkutečný věci.. Ty lyže se prakticky nikdy nerozkmitají, dokonale „vnímají“ terén a žehlí a žehlí.

              0 0
              • McBlacky  

                takže JPP. nějak si tu cenu musí omluvit – znáš to z bajku :) co vím já tak se používají titanové slitiny (dva pruty, okolo jádra lyže) a to mi zase tak vychytaný nepřijde…

                0 0
                • Trojci  

                  vzdávám se.. nevím

                  0 0
                • SoLaX  

                  Ja taky nekde cet o nejakych elektronickych blbinach uvnitr lyze. Neco mi to rika, ze to bylo na bazi piezo krystalu, ale ruku do ohne bych za to nedal. Nevim ale jestli to bylo jako neco, co uz fakt funguje, nebo co zrovna vymysleli.

                  0 0
                  • pepek  

                    Je to tak, kolega to má a to není žádný závodník. Jak to dát na kolo bych ovšem tak jasně neviděl, na to jsou už fully, ne?

                    0 0
                  • Coca  

                    Tohle je i v tenisových raketách. Tam to funguje tak,že to nejprve ztlumí a poté naopak vypruží. Všechno je to přes ten elktrický system,myslím že to vyrábí Head a dává to i do lyží,ale vubec nemám tušení jak to funguje,jenom vím že to funguje,protože to má táta v raketě a de to poznat narozdíl od normální rakety.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak na squashových raketách to Head dělá taky a poznat je tam velký kulový.

                      0 0
                      • Coca  

                        Nevím jaký je to rozdíl mezi sguashovými raketami a jaký je rozdíl mezi nějakou hodně dobrou tenisovou raketou a tou „inteligentní“ Head,ale co sem měl v ruce takový lepší střed a potom tu Head (tenisouvou raketu),tak to byl celkem slušnej rozdíl. Ale nehraju tennis závodně ani nijak dokonale,takže to nedokážu posoudit jestli je to opravdu dobré,nebo ne. :)

                        0 0
          • RUR  

            U lyží je nejinteligentnější to, že se všechno vrátilo ke staré dobré sendvičové konstrukci:-)))) Hurá vpřed na stromy…

            0 0
    • easyrider  

      Jé tak příští rok si koupím nové kliky, konečně nějaký pro mě. :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.