• andy777

    Dobrý den,

    ráda bych si koupila své první kolo na občasné ježdění (do školy, na nákup, na krátký výlet do terénu apod.). Jsem studentka a bohužel si nemohu dovolit kolo dražší než 6 tisíc, i na tuto částku budu nějakou dobu šetřit, berte to prosím v potaz.

    Nejsem tu proto, abych schytala kritiku, že kolo levnější než 20 tisíc je k ničemu a ať raději nejezdím vůbec. 2 měsíce jsem jezdila ve Švýcarsku na starém půjčeném levném kole každý den (do kopců, v terénu, ve městě…) a sice to někdy bylo náročné, ale i tak jsem byla spokojená a ráda, že jezdím.

    Na druhou stranu si nechci kupovat kolo, které se za půl roku rozpadne. Proto jsem se chtěla zeptat, jestli je vůbec možné sehnat takové kolo, příp. jaké značky (opravdu nepotřebuji drahou značku a super kolo, hlavně se dostat z bodu A do bodu B v krátkých vzdálenostech). Další můj dotaz je jak velké a jaký typ by byl nejlepší (mám 165 cm a 60 kg). Vůbec se nebráním bazarovému kolu, které bude zachovalé, ale nabídka je opravdu velká a nerada bych koupila zajíce v pytli. Chtěla bych, aby vydrželo pár let, rozhodně ne 10 a víc… Plánuji pořádné kolo koupit až po škole, kdy na něj budu mít, ale momentálně postrádám vhodný dopravní prostředek.

    Moc děkuji za případné odpovědi a tipy.

    • Bubaaak  

      Velikost bude 17/18, M

      A šel bych do decathlonu

      Bazar pokud budeš mít štěstí, koupíš dobré kolo, ale chce to sebou někoho zkušeného, co kolo prohlidne a i tak tě nemine cena prvního servisu…

    • Davidakta  

      https://www.decathlon.cz/…8517594.html

      Brácha to koupil manželce, je to funkční a naživo je to i hezké.

      • Cavendish  

        Si 800 přes limit :)

        • couffy  

          Jenom 800,většinou to tady vypadá,chci kolo za 30.000.Tady je ,ale trochu přes limit 37.000.:)

          • Cavendish  

            Nojo, jenže slečna to napsala tučně. Nemůže víc jak 6000 a bum ho 6799 :D

            • Bubaaak  

              Ať sem hodí fotku v plavkach, možná klovne nějakýho sponzora :)

              • capis  

                Díky takových rádoby vtipných odborníků je tady na BF tak málo holek. Nebo nejsi odborník a máš jen nějaký problém.

                • Bubaaak  

                  Já ženu mám, tak do zelí ti nepolezu neboj.

                  Jinak jak tak koukám, poradil jsem ji vícekrát a vždy líp jak ty, experte :)

                • midlander  

                  Na 63 roků nějakej citlivej

                • mire  

                  A proč je zase v jiných fórech, třeba o kosmetice, tak málo chlapů? Taky jim tam ubližujou?

                  • oddie  

                    To si piš :D

                  • capis  

                    Ve fórech o kosmetice je myslím málo chlapů proto, že je to nezajímá. Sice tam nechodím, ale myslím, že tam po nich nikdo nechce fotku v prádle. Tady se děvče o kolo zajímá a chce poradit, zastydlík si myslí, že je vtipný, když po ní chce fotku v plavkách.

              • Romancero  

                ale to není špatný nápad!

                Můžeme se tady na kolo pro slečnu složit-nebo ji nějaké postavit „za hubičku“ :-)

    • couffy  

      Pokud netrváš na horském,tak se dá na bazaru natrefit na trekové,do 6ti,už i na Deore,někdy i vyšší sada a ve slušném stavu.Záleží co máš na mysli terénem.

      Zkus pohledat na Bazoši,nebo Cyklobazaru.Ideálně někde v okolí,kvůli prohlédnutí a vyzkoušení.

    • raschi  

      Další studentka s limitem 6000?

      Napiš odkud jsi, na bazarech není problém najít slušné kolo v tomto limitu.

      • andy777  

        Bydlím kousek od Pardubic. Na bazary jsem koukala a našla pár kol, který nevypadaly zle, ale můj názor je tak trochu zbytečný, když tomu nerozumím a podle článků na internetu je poměrně těžké se v tom orientovat.

        • raschi  

          Tady máš jedno v Pardubicích odpovídající velikosti, vypadá velmi zachovale a udržovaně, není to sice bůhvíjaké dělo, ale té ceně odpovídá a osazení je jednoduché a relativně bezúdržbové. Základní prohlídka takového obyčejného kola není žádná raketová věda – vyzkoušet, zda se kola neviklají, točí hladce a neškrtají o brzdy a jestli přehazuje spolehlivě nahoru i dolů a nepřeskakuje řetěz. Pokud tohle splní, tak jej můžeš bez obav koupit, minimálně 500km na něm nebude třeba nic dělat.

          Pokud tě v bazarech něco zaujme, tak sem hoď odkaz, posoudíme to.

          • Bubaaak  

            Jestli není prdlej rám, jestli není řetěz posmrti a tím i zbytek pohonu, zda nejsou v háji ložiska, zda vidlice není po smrti… Jasný žádná věda, maximálně dá za servi 10 litrů :)

            Za mě kupovat jen s někým, kdo o kolech něco ví

            • raschi  

              Moc to dramatizuješ, ten Kellys je evidentně svátečního jezdce, počítám, že na něm bylo najetých do 1000km max. Může si pak nechat v servisu pro jistotu změřit řetěz, ale jsem přesvědčen, že ani ten na výměnu nebude.

              Ano, měl bych pochybnosti třeba u tohoto, to může být jen špinavé, ale spíš bude úplně v háji. To bych určitě bez někoho znalého kupovat nedoporučil.

        • raschi  

          Nebo tohle, ale tam už je trochu na pováženou stáří, takže bude záležet, jak jej majitel udržoval. Jinak celkem kvalitní osazení a podle fotek vypadá slušně.

          • andy777  

            Pokusím se optat někoho známého, jestli se v kolech vyzná a poprosím případně o nějakou osobní pomoc. Jestli ne, asi to holt nějak risknu. Každopádně ještě po nějakých mrknu a kdyžtak sem něco hodím, ale ty dvě od tebe mě celkem zaujaly.

    • oddie  

      Bazarové se sežene v klidu, a když sem dáš fotku a napíšeš, odkud jsi, minimálně 10 chlapců ti prinese nějaké kolo až pod nos a budeš si z nich moct vybrat :)

    • duri80  

      I u kol to funguje jako s čímkoliv jiným. Kdo hledá najde. Kdo nemá čas hledat vydělává peníze. Jsi-li líná na obě věci dobře se vdej 

      • andy777  

        Vydělávám i hledám. :) Už přes týden projíždím internetové obchody a bazary. Jenže všude se píše něco jiného a v kolech se vyznám stejně asi jako nemluvně v gramatice. Vlastně ani vaši připomínku nechápu. Neříkám, aby mi tu někdo hledal kolo a ani aby mi ho platil, jen jsem chtěla radu…

        • duri80  

          A co vlastně chceš poradit? Anebo naopak – už ses něco dozvěděla?

    • Aww  

      Bazarové horské kolo, nejlíp bez odpružené vidlice (stará vidlice by stejně tak či tak nejspíš potřebovala servis), starší a s tehdy lepšími díly (STX, Deore LX, DX, XT). Mělo by jít sehnat i do dvou tisíc. Kola, co mám v profilu, se do šesti tisíc s rezervou vešla i obě dohromady a dost tisíc kilometrů drží.

      Něco z peněz je fajn si nechat na zámek, teoreticky jezdivější pláště a nějaký servis (výměna řetězu, kazety, brzdových špalků).

      • Vilém  

        A pak jeste muze machrovat, ze jezdi na horaku starsim jak ona sama, coz jiste spousta hipsteru oceni.

        • Aww  

          tak upřímně radši dám ani ne 2tis za cro megu, něco za pláště a mám do 3tis kolo, které mezi 26' jízdně vcelku zábavné, že je to ocel je spíš plus, když alternativa je nové kolo za dvojnásobek, které bude těžší. To, které z nich zvládne příštích 10tis km s větší grácií, je na zvážení každého, u nového kola to nemám ozkoušené. :)

          tedy podle mě spíš racionáln volba, než hip faktor, že.

          • andy777  

            Moc děkuju za radu.

            • Nutribird  

              Hlavně to nepřehánět s tou kontrolu kazety a řetězu. Tady na BF je to taková histerie, hlavně kontrola kazety. Samozřejmě, že to bude vytahané a když to nevymění, tak se stane co ? Nic, bude na tom jezdit úplně stejně jako uživatel před ní a stejně jako 90% populace, která to vůbec neřeší a jezdí. Kola se točí, kolo jede a většinou stačí trochu poštelovat a namazat. Na to je potřeba nějaký kamarád, protože v servisu ji akorát oberou o peníze. Výměna věcí, které normálně fungují a ničemu to nevadí. Pláště a duše taky řešit nemusí pokud drží tlak a není plno defektů. Hlavně klid, takový servis pak může stát 30% pořízeného kola.

              • Aww  

                Myšleno trochu tak, že je dobré v rámci finančního stropu počítat s něčím jako třeba 500,– za zámek, 500 za řetěz a kazetu (v případě 7 nebo 8sp) a tak, tedy u bazarového kola by kupní cena neměla být na 6 tisících, ale o aspoň tisíc míň, jen pro jistotu. Protože se taky může stát, že dané kolo bude mít řetěz a kazetu po smrti a brzdové špalky sjeté na kov. Vlastně mě napadá, že při nákupu je fajn kouknout, jestli nejsou probržděné ráfky, nebývá to časté, ale je jednoduché to zkusit a potenciálně to ušetří dost.

                Jinak k tomu řetězu – je to fajn indikátor, že předchozí majitel na to nedlabe. Jinak do nějaké míry souhlas, ale není to jen o tom, aby se jezdilo dokud to jde a pak se dá řetěz plus kazeta, protože v tu chvíli budou dost načaté převodníky a možná kladky a na některé typy klik (M569, M739 třeba) je to složité a v poměru drahé, třeba na M550 zase stačí dost málo, aby se sjely. Ale dobře, nebudu předpokládat, že nakonec půjde o takhle staré kolo. .)

                Pláště pak mají smysl ve chvíli, kdy je kolo na dojíždění a při koupi je tam něco se zbytečným vzorkem. Dá se to řešit nějakou hladkou Kendou za pár korun.

                • Nutribird  

                  Než jsem začal kolo řešit, žádnou kazetu a řetěz jsem neřešil. Jedno kolo 15 let druhé 8, rodiče mají kola snad 100 let a taky nikdy nic takového neřešili a pořád jezdí. Není to zázrak. Než někdo najede 1000 km může trvat několik let. Běžný magor na BF 4000 a více / rok. Podíval bych se i na Bazoš.cz.

                  • Aww  

                    Teď na to koukám, já si nějak automaticky podvědomě zaměnil „občasné ježdění“ a dojíždění a předpokládal třeba 20km denně. Neposoudím, žetěz si radši vyměním, obzvlášť když jsme u 7–8–9 systémů, kde to stojí dvě sta. Ale je fakt, že jsem letos vyklízel kolo rok 2003, co bylo od nového v rodině a každý rok se alespoň kousek pohlo, a měrka ještě nepropadávala.

                  • R4YNE8  

                    +1 To s tím kolem rodičů souhlasím. Taky mají staré Acery, Tourney sady cca 16 let staré a vše původní. Od plášťů, převodníků až po lanka a bowdeny. Řadí to, nechtějí to měnit. Ani bych se nedivil, jestli na jednom kole nejsou ještě původní špalky.

                    Je to jako s automobily. Někdo je pečlivý majitel a autíčkář a mění vše dle intervalů a preventivně. Cokoliv se mu nezdá, tak vymění. Znám ale i případy, kdy se jezdí 15 let původní rozvody a taky to jezdí. Sice nikdo neví jak dlouho, pointa je asi jasná.

      • Potkan007  

        V podstatě souhlasím, jen té odpružené vidlici bych se až tak nebránil a chce to vzít na prohlídku někoho znalejšího. Při takové ceně kola může nutná výměna řetězu a kazety dost pohnout s náklady.

        Jestli má v plánu s tím jezdit po městě, tak se přimlouvám za slušný zámek, ne základní lankový.

        • Aww  

          Je pravda, že obecně tenhle přístup chce se poptat po kamarádech a sehnat někoho, kdo to zkontroluje, je tam nějaké riziko koupě střepu. To se zvyšuje ve chvíli, kdy je kolo potřeba čím dřív tím líp.

          Kazetu a řetěz beru jako nějakých 500,–, kterým se člověk tak či tak pravděpodobně nevyhne, horší by byly převodníky na výměnu, zatuhlý střed a podobně.

          Se zámkem naprostý souhlas.

        • oddie  

          Fakt je ten, že se mi podařilo koupit na inzerát za 3tis 15" kolo, na kterém byl zánovní Epicon – drobný servis, nové gumy a za 5tis byl super stroj. Ale na to musí mít člověk trpělivost…

    • roman 3D  

      přehodnoť to M na S

    • koko0925  

      Měl jsem snahu a projel jsem Ti část bazaru s limitem 6 000,– Nenašel jsem ani jedno vhodné kvalitní kolo a v odpovídající velikosti, všechno jsou to těžký hnusný plečky. Prostě za tyhle peníze maximálně rám. Nedá se nic dělat.

      Asi bych šel do toho Decathlonu, tam je aspoň záruka.

    • lukas aka mitro  

      Predni nebo zadni?

    • bodlak2  

      Pokud jsi z Teplicka, měl bych u rodičů k mání trekové kolo za odvoz (lahvinku bílého vína). Kolo si kupovala moje sestra před asi 20 lety, nikdy na něm nejela, už jsem ho chtěl několikrát opřít u popelnic :-)

    • ann1aa  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • zimic  

      https://www.decathlon.cz/…8400336.html

      Ano, bude těžké a obyčejné a na úplném základu. Cena je ale v limitu a bude se zárukou a vonět novotou. Pro tak nenáročnou jezdkyni určitě udělá určitě víc radosti než nejistý kup starého kola z bazaru. Můj názor.

      • duri80  

        Jj, synův kamarád to jezdí. Koukal jsem, co za techniku se dnes ještě prodává. Ale je pravda, že se zárukou 24 měsíců je to pragmatické řešení.

        • zimic  

          No dyť. I ta nejnižší řada Shimana bude normálně fungovat. Bude to seřízené, má to i doplňky jako světla (ač samozřejmě bludičky) v ceně, zvonek, nenáročný V-brake brzdy. Vidlice při popisované jízdě vydrží s občasným promazáním roky. Lepší řešení teda nevidím.

          • duri80  

            Souhlasím

          • Aww  

            Já se nechci nějak bít za to, že na popisovaný účel bude lepší staré kolo za půlku na LX třeba, ale prostě se mi vybaví, že jezdit jsem začínal na kolech úrovně Author Basic, tedy cca Alivio, hliník, odpružená vidlice, a nadřel jsem se mnohem víc, než na starších lepších kolech. Ve smyslu toho, že táhlé kopce byly za trest, geometrie mi neseděla, celé kolo tak nějak těžké a nenadchlo mě to. Takže v Decathlonu za 5tis vidím něco, na co bych nejspíš hrozně nadával.

            Proč to píšu, totiž, je reálně někdo, kdo by měl srovnání výletu na low end Decathlonu a nějakém bazaru za podobné peníze? Jak na tom tahle kategorie Decathlonu je jízdně? Že to může dvat smysl nerozporuju.

            • koko0925  

              Když dáš na Sbazaru Hradec a okolí do 20 km, cenu od 3 000,– do 6 000,– vypadnou hrozný plečky s véčkama (99%) viz. např.:https://www.sbazar.cz/…nce-jetcross

              To ten Decathlon ve třetím příspěvku za 6 500,– má alespoň kotouče a záruku.

              • Aww  

                Véček bych se nebál, spíš jde o tu záruku, ale tak či tak bych se nebál třeba tohohle https://www.sbazar.cz/…-horske-kolo , aspoň kliky LX, RS Dart taky bude lepší, než Decathloní vidle, a celkově předpokládám o něco lehčí.

                Každopádně, pořád je fakt, že jako výhodná nabídka by mi to přišlo třeba za 2 tisíce, zkousnutelné za dva a půl. Tedy ten point s novým kolem a zárukou připouštím, pokud není cesta čekat na něco, co bude dávat smysl.

          • Romancero  

            zimicu-to je rozumné!

            bazar je fajn-ale chce to o kolech něco vědět-člověk se může napálit (třeba naprasklý rám nebo vidle s pokročilou korozí zaplácanou lakem), o vylágrovaných ložiskách nemluvě…

    • Mobidyk1  

      Chete přední nebo zadní?

    • Hermod  

      Holka, bohužel za 6000 opravdu NENÍ možné koupit provozuschopné jízdní kolo. (Těch 20 tisíc je spodní limit, aby to fungovalo, brzdilo, něco vydrželo a mělo nějakou použitelnou váhu.)

      To, co se za nižší ceny prodává v některých hypermarketech, je odpad (nejspíš z Číny), se kterým budou problémy od prvního dne. Mizerné rozštělovávající se měniče, málo účinné brzdy, technologie 20 let za zenitem, strašná váha, celková nespolehlivost. Musela bys víc spravovat, než jezdit, a stejně by ses kvůli té váze a otřesné kvalitě ani pořádně nesvezla.

      Moje rada je tedy následující: Pokud opravdu víc než těch 6 tisíc nemáš, tak teď kolo nekupuj a když budeš chtít na víkend nebo na prázdniny někam jet, tak si nějaké normální kolo půjč v půjčovně. A s nákupem prostě vyčkej, až budeš mít.

      • Aww  

        Kdybych nenajel tak 10 tisíc ročně, a jenom četl na bike fóru, asi bych býval usoudil, že na žádném z mých kol vůbec nemá smysl jezdit. :(

      • JendaH  

        Holka, bohužel za 6000 opravdu NENÍ možné koupit provozuschopné jízdní kolo. (Těch 20 tisíc je spodní limit, aby to fungovalo, brzdilo, něco vydrželo a mělo nějakou použitelnou váhu.)

        Já mám teda kolo za 9k (Arcore CROSS 1.1 za 7k + pár drobných upgradů), najeto asi 18000 km, a docela provozuschopné mi přijde. A to jsem ještě donedávna vážil skoro dvakrát tolik co ona. Co se spravování týče, tak z těch zásadních věcí se zlomil střed a ohnul jsem malý převodník, a pak už jenom takové ty očekávané věci (jednou probržděný zadní ráfek a vymletý náboj (vyřešeno současně po 12000km novým zadním kolem za závratných 899 Kč), jednou výměna lanek a bowdenů (protože jsem s tím jezdil v zimě v soli), a nějaké ty řetězy a kazeta).

        • JendaH  

          Btw. ty bowdeny jenom zadní brzda a přehazovačka, přesmykač a přední jsou furt původní :D. Ten přesmykač by to ale chtělo, jen se k tomu nějak nemůžu dostat.

      • Nutribird  

        Pokoušel jsem se prodat staré kolo pevná vidlice, levné osazení, ALU rám, v brzdy, kola 26, v ráfek nerez špice. Za 2000 to nikdo nechtěl, tak ho dostal strejda 100 kg živé váhy. Lítá na tom jako divý, vozí na rodlech nákup a max spokojený. Doteď jezdila na staré plečce a byla spokojená. Najednou musí mít kolo minimálně za 20 k ???? Nemusí stačí bazar a nebát se.

      • Potkan007  

        Proč není? Za 5000 jsem před zimou koupil tady na fóru Superior XP 920, model 2009. Lehké (cca 11 kg), svižné, až na obyčejnou vidlici skvěle osazené. Potřebovalo vyčistit a seřídit, v materiálu jsem do něj nemusel dát ani korunu a odjezdilo k naprosté spokojenosti celou zimu denně do práce i občas na výlety bez ztráty kytičky. Teď váhám, jestli ho chci vůbec prodat, jak bylo původně v plánu, nebo ho radši posunu někomu dalšímu v rodině. Je mi líto ho za pár tisíc zase prodat, když vím, že je skvělé a ještě někomu dobře poslouží.

        • zimic  

          Jo, to je moc pěkný. Ale právě. Ty kolům asi rozumíš a koupil si to od někoho tady, kdo si tu nebude dělat ostudu prodejem nějakýho vraku a má soudnost. Dobrý kup, ale zopakuj ho na dálku někde na Bazoši.

        • Romancero  

          taky si stále hýčkám MTB HT 26 -CrMo-Fort -XT, SLX 8, prostě na tom kole je zábava! A navíc ho půjčuji mladýmu, když jedeme na společnou vyjížďku..jemu stačí ..ale tedy já jemu už stačit přestávám :-)

          Za těch 25 let jsme do něj nacpal tak cca 45.000 -… dnes bych ho asi za 3.000 neprodal :-)

        • R4YNE8  

          Tohle byl kdysi (2009) můj nedostižný sen. Nakonec jsem koupil nižší řadu 840D a přeplatil na dílech to XP 920. Vidět ho za 5 tisíc, tak neváhám a taky koupím. Dodnes designově a komponentově fajn kolo. Super kup.

      • roman 3D  

        20 tis. je spodní limit aby to..... – hrozný kecy z tebe lezou

        • Hermod  

          Pravda – spodní limit u nového kola. Obdobné jeté my možná šlo sehnat za půlku.

          • Romancero  

            jsi náročný, ale máš pravdu!

            na druhou stranu-pokud nemáš porovnání s tím „lepším“ , stačí ti na začátek i levná plečka..

            Vždyť většina z nás starších tady na B-F taky začínala na Eskách a Favoritech ! :-)

            • Potkan007  

              Pravda, on se bude výrazně lišit pohled zkušeného cyklisty a člověka, který se o kola příliš nezajímá, na to, co je bez problémů jezditelné. Jsem mladší, jako první dospělé kolo jsem měl Author Kinetic 2005. Těžké, pružinová vidlice, ráfkové brzdy. Přitom mi to kolo bohatě stačilo, projezdil jsem na něm široké okolí, nikdy mě nikde nenechalo a že by mohlo líp brzdit mě tehdy ani nenapadlo.

      • zimic  

        Na to snad ani není co napsat. Co slovo to perla. Prostě, když hold někdo, koho kolo baví nemá prachy, tak ať se na to radši vy… Nebo cpe peníze do půjčoven.

      • Alojs01  

        Hmmm… pan je odbornik…

      • radsijezdimzkopce  

        ty jsi dobrej troll :D

        • Hermod  

          Fak jů! Jen prostě nenávidím šmejdské, ošizené, nekvalitní věci, a víš co? Tu PLEČKU z Decathlonu bych nedal ani vesnické důchodkyni na nákupy, natož mladé holčině na rekreační sport; a těch 6 ještě horších pleček z SBazaru bych rovnou rozřezal flexou a hodil do kovošrotu. Cokoli, co nemá hydraulické kotoučovky a není to silnička, vůbec nemá právo na existenci, a co nemá vidlici olej-vzduch, nepatří do terénu! Tisíckrát radši čekat nebo platit půjčovnám, než mít hnusný, těžký, méněcenný křáp, ze kterého se pak ZOUFALE snažíš udělat kolo postupnou výměnou všech komponent. Rveš do toho všechny peníze z kapesného a brigád, nakonec tě to vyjde na dvojnásobek ceny trochu ucházejícího kola, jenže výsledek stejně stojí za psí díru. ZAŽIL JSEM TO!!! v jejím věku. A chci ji toho ušetřit.

          • Nutribird  

            No máš v profilu 41 let a nejezdiš, protože nemáš výkonost. Sedni na mopeda a jeď. Holka chce normální přibližovadlo a všechny zde nabízené kola účel splní. Co jsem koukal nemusela by možná krom brzdových špalků nic řešit. Sedne a jede.

          • jIrI___  

            Teď už andy777 aspoň ví, že tvoje „rady“ nemá brát tak úplně vážně :)

            • Hermod  

              Ale bude jí to vrtat hlavou. Víš co, ono se říká: „Na každém šprochu pravdy trochu.“ Pokud nakonec koupí něco, co bude mít aspoň ty hydrauliky, nějakou odpruženou vidli a nebude to vážit 15 kg, tak asi dobrý. ;-)

          • ladias  

            Ona chce jezdit na kole, ne na motorce jako ty.

            • Hermod  

              Co do toho pleteš motorku? Před ní jsem asi tak 32 let jezdil na kole, takže něco najeto mám a něco málo o nich taky vím.

              Vím, jaké to je, když mladý člověk nemá prachy a musí vozit něco, za co se v podstatě stydí. A snaží se to vylepšovat, aby to aspoň nějak jelo, brzdilo, řadilo, pružilo. Není to nic veselého a vyjde ho to ve finále na víc peněz, než kdyby si na začátku počkal a koupil už dobrý (nebo aspoň „lepší“) základ. A výsledek je pak stejně těžký a spokojenost nebude …

              Tak ať Andy777 nedělá stejnou chybu! Koupit v Decathlonu kolo za 6000 je cesta nikam. Vydrž to prosím ještě pár měsíců, v létě jdi na brigádu a pak si kup kolo, které odpovídá dnešním normám, má dobrý základ (hliníkový rám, 27,5" nebo 29" kola, olejovzuchová vidlice) a osvědčené díly (třeba Shimano Deore). Takové ti vydrží roky a bude sloužit k naprosté spokojenosti.

              A nebo tu 26ku od TJK, pokud chceš jezdit hned.

              • adam320  

                Ja to teda pochopil tak ze ji je uplne jedno jaky kolo to bude, ona chce proste kolo ktery ji odveze po meste nebo vsi z bodu a do bodu b a pokud mozno vydrzi v kuse alespon rok. Uprimne nechapu proc by se mel nekdo stydet za to na jakym kole jede, to se beznejm lidem fakt nestava:)

              • Aww  

                Pardon, ale to jsou zase hrozný bláboly, mezi kterýma je občas vmíšená dobře míněná rada, bohužel v tom balastu snadno k přehlídnutí.

                Co je to pořád za fetiš s tím zdůrazňováním hliníkovýho rámu? A v tom Decathlonu je to asi z čeho? A proč by proboha člověk se 165cm potřeboval 29"? A co za rozumný 27,5" je k mání, nebude jednodušší koupit 26", i včetně pořád lepšího výběru budget plášťů a podobně? Z toho mi tak připadá, že víceméně plácáš. A není lepší si za peníze navíc koupit třeba běžky (nebo prostě cokoliv)?

                A proč by bylo nutný jednu sezonu dávat prachy půjčovně, když cílem je jezdit „do školy, na nákup, na krátký výlet“? To si bude při každý cestě na nákup půjčovat kolo? Nebude lepší se rozjezdit na prakticky čemkoliv? Četl jsi to vůbec, nebo máš tendenci plevelit tady další téma?

                Tohle se mi fakt zdá, většina témat se tu po pár příspěvcích zvrhne to totálního mišmaše, kdy není moc jasný, o jaké téma jde. A pak tady v přímým přenosu přijde Hermod a začne ve vláknu o kolech do šestky pro šedesátikilovou cyklistku (paternalisticky, ještě k tomu) mlít o pevných osách, hydralických brzdách a 29erech.

                • raschi  

                  +1

                • Hermod  

                  Protože „kolo do šestky“ je špatný přístup k věci od A do Z. To se snažím celou dobu vysvětlit … a k čemu to vede.

                  Jsme o 25 let dál, než když se jezdilo na ocelových rámech, pevných vidlicích a s véčkovými brzdami proboha! To je stejné jako chtít se koukat na černobílou televizi Merkur nebo jezdit s Trabantem. Takže ano, chci varovat nezkušenou holčinu, aby nevkládala své jediné úspory do něčeho, co je TAK za zenitem … a říkejte si tomu třeba paternalismus, já si za tím stojím.

                  Zmínka o pevných osách a podobně vůbec nebyla určena pro ni, to byl příspěvek do VŠEOBECNÉ diskuse o prioritách při volbě parametrů a konstrukčních prvků kola. (Čím hůře to jde měnit, tím vyšší priorita … proto jsem dal materiál a konstrukční prvky rámu na první místa.)

                    • Hermod  

                      Kradené nebo prasklé?

                      • Espen  

                        Čistý kolo, pěkně nafocený, zdá se, že o něj bylo pečováno. Starší kousek, ale v dobrém stavu. Tohle bych klidně pro ženskou na cyklostezky vzal hned.

                      • Tomas_82  

                        Těžko říct, ale pokud je vše ostatní v pořádku tak i s prasklým rámem je to dobrá cena.....

                        • Espen  

                          Už podle nastaveného pozezu bych řekl, že na něm jezdil někdo, kdo ho v životě na nějaký trail nevzal. Spíš jen nějaké výletění a full si koupil, aby to moc nedrncalo.

                    • raschi  

                      Mam dojem, ze tam je nejaky dnes zcela nedostupny rozmer tlumice. A ten instalovany bude asi po smrti, proto ta cena.

                • oddie  

                  To dělá Hemeroid všude…

    • Kaspy99  

      Myslím, že sehnat dobré kolo za cenu 6.000 Kč není problém. Chcete jen hledat a jak se říká, kdo hledá ten najde.

      Doporučuji hledá na cyklobazar.cz

      • Hermod  

        Kdyby řekla 10.000, tak na tom bazaru snad … možná … něco použitelného najde. Aby to mělo aspoň hydraulické brzdy, nějakou průměrnou vidlici a váhu okolo 12 kg. Ale za 6000 to opravdu nevidím reálně … ani při nejlepší vůli.

        • Aww  

          Hele nechceš tu místo podivnýho paternalismu popsat, proč je na dané použití potřeba mít hydrauliky a proč vůbec odpruženou vidli? Váha je jasná, za 6 tis se mezi 11–12 kg vejdeš, pokud vybereš bazar, ale jinak mi spíš připadá, že hážeš termíny bez toho, abys pochopil dotaz.

          Kdyby to aspoň psal někdo s dovětkem, že „svých 20tis km ročně by nechtěl jezdit na kole za šestku“, tak bych to chápal, ale tohle pokud vím není ten případ.

          • Hermod  

            Protože jsou účinnější a bezpečnější. Na MTB/do terénu jiné brzdy nepatří, to je názor, za kterým si stojím. Bez odpružené vidlice si zase zničí klouby na rukou … škoda mluvit.

            Za desítku by mohla mít dejme tomu jetého hliníkového hardtaila v Deorku a s Rebou, to už je kolo …

            Ale než kupovat něco horšího, to je lepší nekupovat nic a půjčit si.

            • zdenal8  

              A dalo se to v pohodě i bez nich dlouhé roky.

            • Kox  

              Jo a všechny ty lidi co jezdili patnáct let a víc nazpátek ta jejich kola bez vidlí a s véčkama okamžitě zabila, že. Co tě nutí psát takové máklé žvásty?

            • Potkan007  

              Posílal jsem nahoře. Superior, 11 kg, 3×9 Sram X9, hydrauliky Hayes Stroker Trail, vidle Marzocchi 33 LO, záplety Fulcrum Red Metal 5, ze série sedlovka v karbonu. Co že nejde za 6 sehnat?

            • ladias  

              Já jsem kdysi v dřevních dobách dual slalomu odjel jeden rok s Retou co stála nová tak 8tis (výsledky v top10). Jedinej tuning spočíval v tom, že jsem tam dal odpruženou vidlici (od tehdy naprostou lowend Suntouru) co sice moc nepružila ale alespoň se neohybala jako tehdejší pevný hliníkový). Pak jsem na tom taky na tom objel jeden XC závod. A možná tě to překvapí, stále žiju ;-)

              • Romancero  

                klobouček :-)

                • ladias  

                  To jsem ještě nechodil na BF, dneska už bych se samozřejmě bál :-)

                  • andydas  

                    taky zjišťuju, že jsem totálně out, že už podle pravidel b-f mám bejt dávno zabitej, páč moje technika je totálně zataralá.

            • Vilém  

              Furt meles to stejny dokola, ale asi sis stale neprecetl jeji zadani a pozadavky.

            • lazza  

              Bezpecnejsi a ucinejsi hydrauliky? Bez odpruzene vidle znicene klouby? To jsou strasny kecy – pri jejim pouziti ji nic podobnyho nehrozi a nic podobnyho nepotrebuje. Prober se, proboha.

    • Milada46  

      Já koupil třeba kolo z Decatlonu a najel jsem s ním 2000 tis.km skoro bez problémů.

      Až na přetržení řetězu a defektu duše jinak nic. Žádnou velkou údržbu jsem taky nedělal,jenom mazání řetězu a vydlice.

      Jezdil jsem spíš lesní cesty a dával mu docela zabrat i přes to kolo všechno vydrželo!

      Takže nevidím problém v tom koupit kolo z Decatlonu.

      • Vilém  

        2 miliony kilometru by melo problem dat auto, ale kolo z decathlonu to da skoro bez problemu.

      • Romancero  

        no přetržený řetěz je už docela průšvih!

        mně takhle praskl řetěz na křižovatce při rozjezdu a spadl jsme těsně vedle rozjíždějícího se auta..!

        od tý doby už raději nenýtuju a používám rychlospojky, nekřížím zbytečně řetěz na nesmyslných převodech a hlavně včas měním..

      • JendaH  

        Upřímně, 2000 km není zas tolik. Je to půl roku dojíždění do práce vzdálené 7km a o víkendu výjimečně na výlet. To by bylo fakt smutné, kdyby nějaké kolo nedalo.

    • Kox  

      Na sbazar.cz jsem takových kol našel spousty. Sice starší, ale řada z nich vypadá dobře použitelně.

      • koko0925  

        Tak dej příklad. Nezapomeň na vhodnou velikost a lokalitu někde okolo Pardubicka. Zkusíme to zhodnotit. Zakladatelka bohužel nic nepostuje.

        • Kox  

          https://www.sbazar.cz/…a-do-6000-kc?…

          Z toho si snad něco vybere. Upřímně, tazatelka na to evidentně kašle, takže tu diskutujeme akorát mezi sebou.

          • duri80  

            Tazatelce patrně došlo, že tento problém si bude muset vyřešit sama.

            • raschi  

              Tak celkem se nedá čekat, že by se tazatelka zapojovala do toho flamu, co tu rozpoutal Hermod. Na začátku byly požadavky definované až nadstandardně podrobně, včetně toho, že je zbytečné radit kolo za 20tis nebo nic. Na moje dva konkrétní tipy ze včerejška dnes v noci reagovala, takže to tu asi čte (a evidentně tu nevisí celodenně, ale koukne se třeba jen 1× denně)

              • ladias  

                Osobně bych se soustředil na toho Decathlona za těch cca 6,5tis z toho odkazu hned v prvních příspěvcích. Ten rozdíl od toho základního žlutýho stroje BWIN už je myslím větší než rozdíl finanční.

              • Hermod  

                Flame z toho děláte akorát vy. Já jsem jí podle svého nejlepšího vědomí poradil, co si myslím. Že než kupovat méněcenný šrot za 6 tisíc, je lepší těch 6 tisíc ušetřit a počkat si, až bude mít o něco víc a pak si koupit kolo aspoň rámcově podle dnešních měřítek. Aby nebyla zklamaná a nevyhodila těžce našetřené peníze za odpad.

          • andy777  

            Bohužel mám na práci spoustu jiných věcí, než sedět jen u pc a číst diskuzi. Nejhorší na tom ale je že, třetina tu píše, že kolo do 6k neseženu nebo to jsou zbytečně vyhozený peníze, další třetina, ať koupím kolo z Decathlonu, že to se v tomto případě vyplatí nejvíc a poslední třetina doporučuje kola bazarová. Když se člověk v něčem ani trochu nevyzná a najednou se tu sejde desítky odborníků nebo „odborníků“, těžko si vybrat, na čí názor dát… Je tu mnoho komentářů a je těžký na všechno reagovat, ještě když je tu několik rádoby „vtipných“ lidí a rejpalů. Jsem obyčejnej člověk, co se chce čas od času projet na kole nebo se někam dostat, ale někteří v tomhle rozdíl prostě nevidí a nedokážou se vžít do mé situace. Já, když se vyznám např. v telefonech, taky se dokážu vžít do situace jiných a nemám potřebu někoho napadat, že pokud nemá prachy a nevyzná se v telefonech, ať si žádnej nekupuje… Omlouvám se za tak dlouhej blábol, ale opravdu mě někteří lidé dokážou vytočit. Nicméně čtu všechno a děkuju všem, kteří se umí normálně vyjádřit nebo se snaží poradit, místo zbytečných žvástů. Jo a mimochodem, terénem jsem myslela třeba polní cestu, určitě ne třeba les, kde jsou kameny a kořeny apod.

            • Kelib  

              A víš, co je na tom nejhorší? Pravdu mají všechny 3 skupiny :)

              1. bazar: Tady by se hodilo, aby ti s tím někdo pomohl, zvaž, zda jsi schopná někam dojet (třeba na trase vlaku, Brno / Praha?). Také záleží, jak moc na kolo spěcháš, občas se na bazaru objeví fajn nabídka. Pokud nespěcháš a počkáš třeba měsíc, můžu se ti na bazar z okolí Brna sem tam mrknout a dát vědět. Myslím, že podobnou nabídku bys dostala i z Prahy a jiných regionů.
              2. Decathlon: Jistota, bude to nablýskaná kráska a věřím, že ti bude dělat spoustu radostí. Je to asi nejjistější volba, proti bazaru bude horší výbava, až se na něm trochu vyjezdíš, tak už pak sama budeš vědět co potřebuješ. Zase bude krásné, voňavé, nablýskané (až do první vyjížďky) a s barvou co si vybereš.
              3. Přidat finance: Za 8 – 10 tis na bazaru získáš zase o dost lepší kousky, funkční vzduchová vidle, slušné hydry a osazení, rám co neváží tunu. Pokud jsi ale skromná holka, věřím, že udělá radost a) i b).
              • andy777  

                A ještě teda zase tolik nespěchám… Ráda bych nějaké pořídila během dubna/května.

                • Hermod  

                  Pokud ti TJK prodá to kolo po manželce za 6 tisíc, tak není co řešit. Je asi tak o 3 řády lepší než všechna, která jsi našla na tom SBazaru. To, že je to 26", ti v současné době (a využití) může být jedno, hlavní je, že to má spolehlivé brzdy a řazení, tu vidlici ti zrepasují v každém servisu za pár stovek a hlavně je to lehoučký. Svezeš se, nezabiješ se, klouby nebudou trpět. Ideální.

          • andy777  

            Jinak teda mě zaujaly tyhle…

            Toto 1

            Toto 2

            Toto 3

            Toto 4

            Toto 5

            Toto 6

            Fakt nevím, je to pro mne španělská vesnice. Takže buď nejspíš jedno z těhlech, pak ještě zkusím mrknout na cyklobazar, nebo co mi tu odkazoval raschi8 … Pokud bych šla do bazarového, pokusím se sehnat někoho z okolí, kdo by na něj před koupí mrknul. Při nejhorším vezmu to z Decathlonu. Raději budu 2–3 roky jezdit na horším kole, který pro bude dostačující, i když pro vás naprostý odpad než na žádným.

            Nevím, jestli to je o komunitě, ale když jsem jezdila dřív na skejtu, začínali jsme na prknech z hypermarketu a ti starší vyježdělí skejtři nás podporovali, že i když nemáme kvalitní skejt, je dobrý, že se tomu chceme věnovat a časem si koupíme lepší a nikdo to neřešil, protože i teď profíci známí po celým světě na tom začínali. Musím říct, že i když si šetřím peníze (i když jich není moc), byla bych nakonec ráda i za zděděnou skládačku po babičce. Chápu, že pro vás, kteří se tomu věnujete úplně na jiné úrovni kolo vnímáte jinak, jen je dobré se zkusit někdy vžít do někoho jiného nebo do sebe v podobné situaci (např. při koupi oblečení a doplňků, auta, telefonu, pc…).

            • Kelib  

              Zkus zvážit nabídku od TJK (ne, nejsme domluvení :D ).

              Z tvých odkazů jsou nejpoužitelnější asi 2 a 4.

              Na kole se obecně dívej po vzduchové vidlici, potom aby další komponenty byly alespoň nějak označeny (Shimano 24 rychlostí znamená to nejhorší, co se dá vyrobit). Shimano řady, jak jdou za sebou: Acera, Alivio, Deore, SLX (starší LX), XT, XTR. Alivio a výš už je celkem v pohodě.

              Dle mého názoru jsou trekingová kola něco, co nikdy nemělo vzniknout. Nejede to o moc lépe než MTB (zvlášť, když si tam dáš časem třeba pláště šířky 1,9) a člověk má pocit, že se to pod ním rozsype. O vidlici, která je jen na okrasu, nemluvě.

              • Hermod  

                Priorita komponent je podle mně následující (neřeším značky / výrobce, ale konstrukční principy):

                1.) Hydraulické kotoučové brzdy (nesrovnatelně účinnější než jakékoli čelisťové, pro MTB absolutní nutnost)

                2.) Alespoň hliníkový rám (nízká váha)

                3.) Pevné osy kol (modernější konstrukce, výrazně odolnější, rychlé a snadné sestavování – na rozdíl od rychloupínáku)

                4.) Olejovzduchová odpružená vidlice

                5.) Dutá středová osa

                • jIrI___  

                  Mít u kola v této cenové kategorii jako požadavek hydraulické brzdy je nesmysl. Potěší, ale zcela jistě bych na tom nebazíroval. Pevné osy jsou ještě větší nesmysl, osobně jsem při svém metráčku přechod na pevné osy nijak nepocítil.

                  • Hermod  

                    Já to bral povšechně – ne jen pro tuto cenovou kategorii. Věci, které se dají vyměnit, jsem dal až na konec, sestupně podle ceny. Kromě těch brzd ovšem – ty jsou základ a tam jde o bezpečnost. Jejich cena je ve srovnání s vidlicí, převodníky nebo rámem na pevnou zadní osu naprosto zanedbatelná, ale důležité jsou nejvíc.

                • Aww  

                  Achjo, tohle je jak z nějaké poučky cyklomarketingu. A nepochopení, že v tomhle vláknu nejde vůbec o to, na čem by se Hermod nebál jezdit v lese, ale o to, co se dá koupit za šest tisíc za smysluplnou konstrukci do města a na výlety.

                  A jo, reaguju přesně na „alespoň hliníkový rám“ a podobně. To je fakt jako bych si někde přečetl, že rámy jsou z oceli, hliníku a karbonu a je v tom přesně takhle daná hierarchie. A ono to překvapivě má dost různých ale. Primárně v cenové do 6tis se může najít zajímavá ocel, co bude mít ve výsledném osazení cca 11,5 kg, a hliníkový kola se 14kg (viz výběr inzerátů). A když už se dostaneme k hydraulickým kotoučům, nehliníkové/ne­karbonové rámy je prakticky mít nebudou a když už, bude to vcelku high end ocel a nejspíš to bude dávat smysl. Dtto pevné osy (odolnost a tuhost je fakt jedno, když zakladatelka diskuze má 60kg), dutý střed…

                • R4YNE8  

                  NEsmysly, promiň. Kdejaké vyšší řady a značkové V-brzdy jsou pří správném seřízení naprosto v pohodě a když jsou značkové špalky, tak i lepší, jak kdejaké hydraulické brzy horších výrobců (Promax, Tektro,..). Tohle je spíše papouškování něčeho a někoho, kdo to nejezdí a jezdil možná tak nějaké tesco V-brzdy a soudí dle nějakých rad módní policie, že na kole musí být jen kotouče. Je to přece kůůůl a vypadá to bombasticky. Ale bohužel funkčností to leckdy dost vázne a váhově taky žádná sláva.

                  Jezdím kombinaci Avid FR5+Single Digit 3 + špalky Koolstop a brzdí to slušně i na mou váhu 86 kg a prasení v terénu. Ano, na druhém a třetím kole mám hydraulické brzdy XTčka a nové Alivio. V prvním případě se to nedá srovnávat, ale s tou Alivio brzdou klidně. Jedině bahno a větší déšť by mohl být problém. Ale kdo nebude jezdit těžký terén, ten to ani nepozná (na 99% případ zakladatelky). Jinak samá pozitiva a při troše zručnosti a snahy i seřízení bez nutnosti servisu. Slušné špalky koupí na obě brzdy do 200 Kč (Baradine, Ashimy, nějaké vícebarevné Force..).

                  Pevné osy kol u naprosto obyčejného kola v této cenovce jsou nesmysl na druhou. Nemají to standardně ani nová kola kolem 20 tisíc, tak to určitě bude hledat u kola za 6 tisíc. Navíc to zase nepozná vzhledem k její váze a použití kola. Rychloupínák stačí. Nehledá celoodpružené endurové, XC kolo na 29 palcích přece.

                  Vzduchová vidlice je bonus, ale jen v bazarech stojí vyjeté kusy kolem 2–3 tisíc, takže opět nevidím reálný přínos tohoto tvrzení. I XCT a XCM vidlice pouslouží pro někoho, kdo začíná. Za mě klidně i pevnou.

                  • duri80  

                    No, obávám se, že máš naprostou pravdu.

                    • R4YNE8  

                      Věřím tomu, že by ji bohatě stačilo i to Decathlon kolo ST100, co tady někdo sdílel.

            • duri80  

              Kolo podobné tomu odkazu č.1. jsem před dvěmi lety prodal za 1800,–,za dvojku s poštovným. O víc jsem se styděl říct. 

            • raschi  

              Z techto asi fakt zadne, vubec tam neodpovida kvalita cene, tohle jsou kola co by mela stat do 1000 az 1500. To uz radeji to nove z Decathlonu.

            • Aww  

              Jak píšou ostatní. Kolo č. 1 v nějaké starší reinkarnaci toho typu (Author Linea) jsem kdysi dostal zadarmo na lítání do města, a byl jsem rád, když jsem se ho chvilku potom zadarmo zbavil. Kola 1,3 a 6 jsou úplně mimo, další tři mají reálnou cenu tak na polovině, jestli vůbec.

              Nabídka od TJK je naopak hodně nadstandardní.

            • Tomas_82  

              Osobně si myslím, že do 6000Kč lze koupit pěkné bazarové kolo – viz. třeba nabídka uživalele TJK. Pokud na to nespěcháš určitě něco seženeš a když ne, tak můžeš koupit ten Decathlon za 6800Kč, určitě to bude fungovat a službu to udělá, před dvaceti lety jsem na něčem podobném jezdil i závody, takže se nemusíš bát že by to nebrzdilo, atd.....

              V okolí Pardubic toho momentálně doopravdy moc není, možná zkus kouknout na toto:

              https://sport.bazos.cz/…eflex-16.php

        • Romancero  

          ale to je stále o tom samém..to kolo neznáš a nevíš v jakém stavu je rám-zda není třeba bouchnutý, naprasklý , rezatý…

          Já pokud bych měl slečnu rád, pak bych ji pře tímhle varoval! :-)

    • TJK  

      Asi bych mel kolo po manzelce.. ted nejaky rok a pul stoji.. nektere dily tam jsou jine nez specifikace.. ale v zasade je to na 2X10 XT, jsu na tom XT brzdy s magura tremeny… mavic 26 kola.. lehka sedlovka atd… Vidla je supercitliva le nezamyka (tzn. netesni motioncontrol).. jinak v imho peknem stavu… vaha myslim 11.5kg .. velikost M .. manzelka ma 174cm

      https://www.bike-forum.cz/…osaint-urian

      • Kelib  

        Pokud se to vejde do rozpočtu, tak myslím, že slečna lepší nabídku jen těžko dostane :) Jen to sedlo, od pohledu vypadá dost tvrdě

        • TJK  

          speedneedle tam samozrejme neni, to je samo o sobe za skoro 4t … je tak klasicke sedlo nove co prislo manzelce na nove kolo… potrebuju se toho zbavit takze 6 klidne

          • Dorsiflex  

            Jj, jestli jí bude velikost, za mě určitě. Vypadá opravdu dobře.

          • raschi  

            Tohle za 6 je skoro zadarmo, to bych jej klidne do rodiny vzal taky. Ale je otazka, jestli by tazatelce nebylo velke, uvadi vysku o 10cm mensi nez tvoje manzelka. A taky z Pardubic do Liberce to neni jen kvuli vyzkouseni zrovna blizko.

            • zimic  

              Jestli je takhle nastavené pro manželku, asi by ji ještě sedět mělo. Pod představcem asi vidím ještě podložky a o sedlovce ani nemluvě. Vyzkoušet by ale asi chtělo. To je právě ono. Decathlon je skoro na každým kroku. Jinak je ovšem tahle bazarovka za 6k parádní.

      • andy777  

        Moc děkuju za nabídku, kolo se mi líbí, jenže pochybuju, že najdu ochotného řidiče. Musela bych tedy jet skoro 6 hodin jednu cestu vlakem a autobusy, jen kvůli vyzkoušení, což nevím jak bych hlavně časově zvládala. Pokud to není teď nějak časově omezeno, ráda bych o tom popřemýšlela, nebo spíše se pokusila vymyslet, jak to udělat.

        • Tomas_82  

          Tak tam vlakem a zpátky to jet na tom kole:)

        • jIrI___  

          Nemáš nad čím uvažovat. V práci si vezmi den volna, sedni na nejdřívější vlak a jeď na návštěvu k TJK. Pokud ti to kolo sedne velikostí (což by pravděpodobně mělo), tak je tak o tři třídy jinde než všechny ostatní bazarovky v této ceně. Navíc bys to kupovala od místního dlouholetého prověřeného člena, troufám si říct že na tebe v tom kole nečekají žádné skryté pasti…

        • TJK  

          z hradubic je to 4 hodky vlakem :)

          jinak to nespecha, jestli to tu bude stat o nakej mesic dyl je asi jedno

        • Hermod  

          Existuje taky PPL. :-) Za stovku ho dovezou kamkoli po ČR. TJK ho pošle na dobírku, Andy si ho prohlídne, sedne si na něj, a když se jí bude líbit, zaplatí a bude ho mít.

          Když ne, nepřijme zásilku a pak pošle TJK tu stovku na účet.

          • andydas  

            bohužel existuje ještě třetí, dost pravděpodobná možnost: PPL ho doručí rozbitý

          • raschi  

            Poslani kola urcite nebude za 100, ale tak od 250 vyse. A neexistuje nic jako vyzkouseni pred prevzetim a zaplacenim zasilky. Osobne bych si posilat kolo bez original krabice nelajsnul.

            • Hermod  

              Obalit vše kromě kol bublinkovou fólií, aby se to dalo vést, případně na exponovaných místech ještě kartonem z krabic, pořádně omotat izolepou a je to. Karbonové kolo za několik desítek tisíc bych tak asi taky neposílal, ale u tohoto bych to risknul.

              • Jezevec70  

                Není problém si dojít do cykloprodejny pro krabici. Stejně je vyhazujou.

            • duri80  

              Kolo českou poštou s dobírkou 380,–.bez dobírky 350,–

    • ladias  

      Vem to kolo od TJK než tě někdo předběhne ;-) je to víc než výhodná koupě. Posed se dá do určitý míry upravit. Navíc si myslim, že ti s nastavením rád pomůže při prodeji.

      Pokud něco z toho tvýho výběru tak Kellys č.4. Jen tam nesedí popis kol 26. Jsou tam 28 trekový což pro tebe nevidim jako nic proti ničemu. Většinou se dá s prodávajícím nějaká sleva usmlouvat. Když to budeš chtít za litr tak ho nasereš, když budeš rozumná a nabídneš 4–4,5tis tak ti na to možná kejvne.

      • ladias  

        Jinak na tomhle kole tchýně jsem jezdil celej víkend po tom co mi rupnul rám na celoodpruženým kole za 50tis. a byl jsem rád, že jezdim, protože bylo hezky. Co jsem potřeboval jsem ubrzdil, šlapat se na tom musí jako na kterýmkoliv jiným a to jsem měl hnedle metrák. Samozřejmě jsem na tom nejezdil nějaký brutální rozbitý sjezdy, ale to ty jezdit taky nebudeš. Na běžnou polní cestu s tim není problém. Co by měli dělat podle Hermoda takový cyklokrosaři. Donedávna neměli kotoučovky, odpružený vidle nemaj dodneška…to aby to hned po startu hodili do kopřiv :-)

    • -b-n-x-  

      Už byla fotka v plavkách?

      Jen jestli má cenu řešit něco.

      :-)

    • A1nna  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
    • Tomas_82  

      Samozřejmě by to chtělo pořádně zkontrolovat, ale jinak doopravdy pěkné kolo:

      https://sport.bazos.cz/…cialized.php

    • an1naxx  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse