• pojizdnystan

    Prosím o radu ohledně servisu vzduchové odpružené vidlice. Dcera má Rascal Wild 27, cca rok a úplně mnoho jsme toho nenajezdili. Po zimní pauze je vidlice znatelně zatuhlá. Vidlici jsem otevřel, pouzdra vypadají OK, namazané nějakou vazelínou. Uvnitř nebyl žádný olej, není tam ani pěnový mazací kroužek. Zkusmo jsem to vylepšil o další vazelínu pod gufera + 10ml oleje do nohou. Trochu se to zlepšilo, ale mohlo by to být lepší.

    V oblasti servisu odpružení jsem panic (do teď jsem uměl použít hadr a silikonový olej na kluzáky a natlakovat pumpičkou). Tedy prosím o shovívavost.

    Potíž je, že si mi nedaří sehnat servisní manuál, abych věděl, jaké mazivo, kam a v jakém množství patří. A teda ani nevím, kde případně sehnat náhradní díly. Pro inspiraci jsoem koukal do manuálu k Rockshox. Z těchto důvodů jsem se nepouštěl do rozborky tlumiče ani vzduchového pružení – ale tak nějak v ruce se mi nezdálo, že by tam něco drhlo.

    Do Rascalu jsem psal, neopověděli. Vidlice je YDH D3, tedy nejspíš toto:udingshox .

    0 0
    • mirorek2  

      Co od toho krámu čekáš? Kup pořádnou vzduchovku a bude to cajk, tu ti posléze i někdo oservisuje.

      0 2
    • pm74  

      Jsi prvni majitel?

      0 0
      • pojizdnystan  

        Ano, kolo máme od června 2024.

        0 0
        • pm74  

          Mas rok stare kolo v zaruce, ktere ma najeto nula nula nic a ma polofunkcni vidlici. Vyrobce na slusny dotaz nereaguje a ty, misto abys mu to hodil na hrb a reklamoval, shanis radu na foru, jak ji zprovoznit. Ani bych se nedivil, kdyby ti ji ted, potom co jsi rozdelal a potunil, zamitli.

          1 0
          • pojizdnystan  

            Tak něco to kolo najezdilo (týden v Rakousku na trailech a nějaké další výlety kolem komína). Tak těm oblígátním 50ti hodinám jsme se možná přiblížili.

            Výrobce odpověděl:

            *Dobrý den,

            Vidlice na kolech RASCAL Wild vyrobených před sezonou 2025 je základní serie vidlic SunTour/Uding. Vidlice mají uzavřenou patronu, takže olej se neřeší. Když sundáte spodní nohy, mělo by stačit vidlici vyčistit, dát čerstvou vazelínu a popř. pokud těsnění a gufera budou vyschlá hodně, tak pořádně namazat/prostřík­nout vazelínou a nechat „napít“.*

            0 0
    • Tomcat  

      Manuál a následně díle se nedaří sehnat, protože je to primárně OEM vidlice . Tedy určená k „výrobě“ celých kol a než koncovému prodeji . Podobně jako levné hydraulické brzdy servis a náhradní díly jsou +/- na úrovni nového výrobku.

      Nové kolo = v záruce = reklamace .

      Ta vidlice s olejem podle popisu je pokud „zatuhla“ očekávám, že olej se dostal pod vnitřní nohy .

      Dotahovací momenty neznám, objem oleje také ne , mail na tu firmu by mohl být funkční.

      Příloha snad správná vidlice

      0 0
    • novas752  

      Do pravé nohy bych tolik oleje nedával. Tam bude nějaká uzavřená patrona á-la suntour a ty si ten olej docela rády přisávaj a přeplňujou se tim. Vidlice má pak omezený zdvih.

      Ve vzduchové noze ok, olejem se tam nedá nic zkazit.

      Koukl bych i dovnitř vzduchové nohy jak to vypadá tam.

      2 0
    • va-bo  

      Tak tak, jednoduchá vidle, jednoduchý servis, ala Suntour, nebo RST. Žádná atomová věda.

      0 0
      • pojizdnystan  

        OK, pokud tedy chápu správně:

        • Pokud to drží vzduch, mělo stačit ověřit, že tam je nějaké mazivo.
        • Tlumící patrona je „uzavřená“ a není tam nic k servisu.
        • Tedy stačí jednou ročně vidlici otevřít, vyčistit, dát nové mazivo (jakou vazelínu?) a zase složit.
        • Takto by i takováhle levná vidlice měla přežít, dokud z toho kola dcera nevyroste. Protože náhradní O-kroužky, gufera futra stejně neseženu a i kdyby jo, tak budou v ceně nové vidlice.
        0 0
        • mirorek2  

          Tlumicí patrony se normálně servisují, odvzdušňují, mění se v nich těsnicí a kluzné prvky a olej.

          0 0
          • Vilém  

            V zakladnim Suntouru?

            0 0
            • mirorek2  

              Když patrona třeba natahala vzduch, nebude to chodit pořádně nikdy, ten krám jsem v ruce nikdy neměl, nedokážu tudiž posoudit. Jen reaguji na vyjádření prodejce.

              Srantury se servisovali vrtačkou, tam to bylo fajn .-)

              0 0
              • Vilém  

                Na tech zakladnich modelech se servisuje vymenou patrony, ci spis vymenou vidlice.

                0 0
              • novas752  

                Tak radši nic nepiš když si to neměl v ruce, ta patrona je zavřená, zalisovaná, nejde rozebrat bez poškoskození. Vypadá to podobně jako vzpěry 5. dveří v autě. Pokud nefunguje tak se mění za novou.

                2 0
                • mirorek2  

                  Vždyť to píšu že se to dalo navrtat… Borec chce rozchodit pružinovku za tři koruny aby to pod děckem chodilo a místo toho, aby to hodil do kýbla, tak se tady klasicky bude plkat. Chodit to nikdy obstojně nebude, nevěřím, že to chodilo ani jako nové…

                  Co mu teda poradíš? Reklamace tady totiž už zazněla

                  0 0
                  • pm74  

                    Jakou pruzinovku, to je vzduchova vidlice. Ctes to vubec?

                    Navrtat se ta patrona da, ostatne jako temer cokoliv, ale rozhodne ne kvuli servisu.

                    2 0
          • pm74  

            Myslis tu patronu, ktera je permanentne pod tlakem a pokud neni, je na vyhozeni?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.