• Kosta

    Zdravím, jsem trochu na vážkách, co se týče vidle, resp. servisu, třeba jak má fox servis v autorizáku po určitém počtu km/době, tak naopak když jsem se o tom bavil s majitelem cykla a hodně schopným mechanikem, tak říkal, že se na to mám vykašlat, neservisovat, že na tom lidi jezdí bez servisu třeba 5 roků.. :-) … Umím si představit, co tam vevnitř za 3 roky ježdění (taky zimního, sůl ne) bude za sračky…

    Tak přemýšlím – neřešit to a jezdit, dokud to jde, nebo na konci zimy hodit kolo do servisu/rozhodit vidli sám? Na jednu stranu jsou třeba už blbé stíráky ukrutně drahé, na stranu druhou mně to za zničení vidle nestojí..

    P.S.1 – poslední dobu mně ve vidlici nějak divně šplouchá, tak nevím, jestli to je olej, nebo větší množství vody :-)

    P.S.2 – To že se tohle téma probíralo hodněkrát v historii vím, ale proč trochu neoživit b-f ontopic tématem.. :-)

    0 0
    • Smazaný účet  

      kolik jsi na té vidli najel a jak?

      0 0
      • Kosta  

        Tacháč nevozím, tak pouze odhadem něco mezi 10 a 15 tis asi, ve sračkách, bahně, prachu, sněhu, sem tam cestě..

        0 0
        • Smazaný účet  

          tak to je na komplet servis!

          0 0
          • Kosta  

            Takže výměna oleje, nové stíráky, komplet nové těsnění…?

            0 0
          • Jenda  

            dost mozna na komplet vyhazov :-)

            0 0
            • kubad  

              +1

              0 0
              • Jenda  

                jen takova filozoficka uvaha – fascinuje me kolik casu nekteri stravi lestenim ramu, rafku a vubec celyho bika aby byl super cistej a pritom nejsou ochotny se venovat udrzbe vidle a pod. Ja teda mam ram zasranej jak jetel ale vidli si dovolim tvrdit ze mam v cajku.

                0 0
            • Necris  

              Po 10 tisících ? To asi jak která.

              0 0
              • kubad  

                :D

                ona stačí jedna expedice a vidle je na odpis, stačí jak se dostane prach a bordel pod stíráky a tam se to vydře

                takže někdy i mnohem míň

                0 0
                • Necris  

                  Jo jasně, pokud s tím 10 tisíc jezdil bez servisu a celkově se svět k vidlici choval špatně …

                  0 0
                  • kubad  

                    OK když myslíš že tomu rozumíš tak asi jo

                    0 0
                    • Necris  

                      Pánové pánové, to nebyla ironie … šup kolečko zpátky a přehodnotit odpověď. Myslel jsme to opačně, než jste to pochopili. Stejně jako „kolega“ pode mnou ;)

                      0 0
                  • Jenda  

                    prosimte hohl by sis vyplnit vek v profilu?

                    0 0
              • Smazaný účet  

                Po 10tis ve srackach bez servisu? Skoro kazda…

                0 0
        • ZuzicK  

          Nevím co máš teda za vidli, ale uvnitř už asi budeš mít dobrý blátíčko :-) A na tolika kilometrech bych teda i ty stíráky a těsnění raděj vyměnila (jestli se to na tvé vidli vyplatí).

          0 0
          • Kosta  

            RS Recon

            0 0
            • vifon  

              10 predlzeny nastrcny kluc-orech a 5 imbus a mas to rozobrate. Ak by si sa pustal do rozobratia tlmenia, prip. vzduchovej komory tak este 24 nastrcny kluc.

              0 0
              • Kosta  

                Zimu s tím dojezdím a vrhnu se na to :-) .. Pak si sem ještě napíšu, nerad bych to do**bal..

                0 0
                • hovanec  

                  Raději bych se na ježdění vyprdnul a zkusil to oservisovat. Takhle to akorát ještě zhoršíš, jestli tam je nějaký problém, co se zatím neprojevil. Servis vidlice dělám jednou až 2× ročně. Pravidelná výměna oleje a očištění rozebraných komponentů je minimum pro správnou funkci. Jestli máš dost peněz, tak to neřeš a kup si novou. :)

                  0 0
                  • Kosta  

                    Dík, pokud bude počasí nanic, tak se do toho pustím hnedka.. Jinak tahle se mi líbí, novou v žádném případě neplánuju :-)

                    0 0
              • MirosPikos  

                Co třeba nějaký segrovky (kleště)? :)

                0 0
                • Jenda  

                  bez tech se obejdes, vsechno jde vyndat horem a ty tesneni v tech spodnich spuntech jsou staticky, tedy vydrzi tam fakt veky. Spis bude potrebovat pri kompletni rozborce slavnej O-krouzek 12×3.5 at se pak nedivi ze mu prochcava tlumic.

                  0 0
            • vifon  

              tu mas navod na Rebu, je to obdobne.

              http://www.bikeradar.com/…-forks-23142

              0 0
              • Kosta  

                Paráda, obrázkový, dík moc.. Zatím jsem se díval jenom na iVelo..

                0 0
              • unitak  

                Proč se mlátí tím kladivem do těch ventilků zespodu? Vždyť logicky když něco vyšroubuju, tak po tom nemůžu mlátit kladivem, protože bych si mohl zničit závity, ve kterých to bylo našroubované.

                0 0
                • jIrI___  

                  Musíš mít ukrutnou sílu, pokud ťuknutím kladivem do šroubu strhneš závity. Musíš odrazit vnitřní nohy od vnějších, jenom vyšroubováním šroubu je nesundáš.

                  0 0
                  • unitak  

                    OK, to jsem chtěl vědět :) Nikdy jsem nic podobného neviděl, tak se ptám.

                    0 0
                    • pepek  

                      Nech na tom tu matici na konci v rovině a mlať na to přes dřevo.

                      0 0
                      • unitak  

                        Jojo to už mi je jasné, mě šlo jen o to proč se do toho tluče, odpověděli mi, že je to z důvodu oddělení vnějších a vnitřních nohou, to mi stačí. Kdyby nastal problém, tak se ozvu :p

                        0 0
                      • xshreck  

                        Nej je gumové kladivo, nebo přes dřívko. Slícovat matici se šroubem. Na rebě mám myslím nějaký šroub (nebo i matici??) hliníkovou. tak to je možná lepší vymněnit za ocel, klepnout do toho a pak zase vrátit hliník.

                        0 0
                        • Jenda  

                          me se gumova palicka moc neosvedcila, resp pokud sundas tu maticku od vzduchovy komory tak si akorat vyklepnes diru do palicky :-)

                          preferuju prkynko a kladivko, no a nechat tam tu maticku

                          0 0
                          • xshreck  

                            jsem viděl takové tvrdší gumové, taky to nevedu. Máš pravdu

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            Co silonova palicka?

                            0 0
                            • Jenda  

                              hele ja myslim ze je jedno cim tam clovek jebne, proste je potreba do teho jebnout a neni dobry kov na kov (i kdyz i to lze – posledne jsem do teho jebal 26 klicem:-)

                              0 0
                • vifon  

                  ked ti to vsetko pekne krasne sadne, tak bez odrazenia vnutorne nohy od vonkajsich neoddelis. Ja som sa teraz posledne namlatil teda fest. Az som bol z toho nervozny.

                  0 0
                  • unitak  

                    Aha ok, dík. Takže když do toho praštím gumovou palicí, tak se nemusím bát, že bych si něco poškodil jo? :)

                    0 0
                    • vifon  

                      nie, ale s rozumom a zobrat na to gumove kladivo. Dobre je trochu povolit a cez kluc poklepat a tak postupne, pokym sa to neoddeli.

                      0 0
              • vrabec_obecny  

                Perfektní návod! BTW: nevíte jak dlouho vydrží RED RUM otevřený? Protože to jejich baleni budu mít tak 2 roky a mám strach aby mi to zbytečně neabsorbovalo vodu… Díky!

                0 0
                • Vilém  

                  Neni to brzdovka, ale olej.

                  0 0
                • Vilém  

                  Neni to brzdovka, ale olej.

                  0 0
                  • vrabec_obecny  

                    No to vím, ale do motorů by se třeba neměl dávat olej, který je už dýl otevřený, protože do sebe mohl absorbovat vlhkost. A mám pocit, že vidla by na to mohla být ještě háklivější…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      to jsou veci…v motoru je co? teplo! co dela voda? vari!:)))

                      mozna nejaka degradace vliven oxidace..ale rok otevrena flaska oleje neni imho nic, co by zabilo motor…

                      0 0
                      • hovanec  

                        Souhlasím. No pokud máš tu láhev doma nebo někde, kde není extrémní vlhkost a změna teplot, tak tomu oleji určitě nic nebude. navíc ve vidlicvi nejsou takové teploty a tlaky, že by se to kvalitou oleje projevilo nějak negativně.

                        0 0
                        • Georrge  

                          spis bych mel strach z prachu a jinyho bordelu co by se za ten rok mohl do otevrene flasky oleje dostat…

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Projdi si vlakno..neresi se zda vadi otevrenost v prasnem prostredi, ale zda se olej po nacnuti baleni nezacne kazit (predpoklada se, ze ho zadelas vickem)…

                            0 0
                    • pavlik6022  

                      vlhkost absorbuje brzdovka a ne olej

                      0 0
    • Smazaný účet  

      kolik jsi na té vidli najel a jak?

      0 0
    • ZuzicK  

      Tak alespoň výměna oleje je dobrá. Stíráky hned měnit nemusíš.

      0 0
      • vifon  

        myslene mazacieho oleja :-)

        0 0
        • Jenda  

          mazaci olej na reconu pravdepodobne ani nkdy nebyl jak je u RS dobrym zvykem, takze naliti. Si uprimne nedovedu predstavit jak vidle jezdena 15tis i ve srackach bez jakyhokoli servisu musi chodit. Jo a jestli mu to poradil fakt servisak tak je to ***** na entou kterymu bych nesveril snad ani umyti kola.

          0 0
          • vifon  

            jj. A servisak je asi fakt…Ja som teraz preventivne otvoril uplne novu Sidu a bola prakticky sucha. Tak som aspon premazal gufera, puzdra a nalial oleja :-)

            0 0
      • Kosta  

        Už jsem nad tím přemýšlel, na konci zimní sezóny/začátku letní .. Je to moc náročné, nebo se to dá aj s olšovýma rukama? .-) Co všechno je potřeba dál vyměnit?

        0 0
        • jIrI___  

          Olej vyměníš i s olšovýma rukama. Taky jsem se toho bál, ale není to nic složitého. Na netu nebo i youtube určitě najdeš nějaké návody.

          0 0
    • McBlacky  

      může mít pravdu, pokud někdo jezdí tisíc ročně pak ano 5let dá. Nebo je to jen ***** a hraje chytrýho.

      Každopádně rozumný je každých 2–3tisíce domazávat pístek, každých 5 tisíc dávat olej, každých 10 těsnění a po 15 nebo 3letech stíráky, případně futra, dorazový gumy…

      pokud se jezdí v echt bordelu, interval bych krátil.

      0 0
      • ZuzicK  

        Nebo má v servisu jenom levný vidle, já to taky v začátcích neřešila, protože bych si za cenu několika servisů pořídila raděj novou :-)

        0 0
    • metr-x  

      Nechávám si servisovat vidlici jednou ročně, když je něco špatně, tak se to vymění, jinak se nalije nový olej, vyčistí se stíráky a jede se dál. Zase taková investice to není a mám klid.

      0 0
    • siafu  

      servis ano, bez servisu po pár najetých km v soli SID nedopadl dobře a nestojí to za to!!!! Další SID taky vypadá na servis nebo aspoň redrum protíká do spodku nohy…, takže když uvážím cenu gufer a dalšího těsnění (+práce), tak raději jezdím s pevnou a je klid :D

      0 0
      • roman 3D  

        tohle by se u Epiconu stát nemohlo:-)

        0 0
      • ememem  

        tak pokial jazdis zo sidom resp. bikom na ktorom mas sida v soli tak to nemas hore uplne v poriadku. je predsa uplne jasne ze sa to musi rozpadnut a neni to otazka servisovania.

        0 0
        • Vilém  

          Co je na tom jasne?

          0 0
          • ememem  

            jak co, tie materialy resp. ich povrchova uprava absolutne neni stavana na to aby sa dostala s podobnymi chemikaliami dostala do styku takze sa velmi rychle postupujucej korozii vobec necudujem.

            0 0
            • Necris  

              Ne že bych s tím měl nějaké zkušenosti, ale pokud máš fungující těsnění/stírání, pak by se ti do vidle neměl dostat ani prdík, natož voda se solí. A v soli jsem teď jezdil a za 14 dní to neudělalo vůbec nic. Je pravda že po každé vyjížďce následovala sprcha…

              0 0
        • miloso  

          Tak potom kúpim normálnu vidlu a nie SIDa, ak sa mi má v zime rozpadnúť :-D

          0 0
    • La Piér  

      No mě stačí vidět, jak vypadá olej po ročním ježdění a v otázce, jestli servisovat nebo ne, mám velmi jasno.

      0 0
      • McBlacky  

        záleží na vidli a hlavně na tom co tam je za olej. tovární RS je doslova ojeb – pění a degraduje extrémně rychle, navíc s množstvím si nelámou hlavu. Na druhou stranu náhradou za motorex je možný provozovat olej v tlumení RS vidlí beze změny i více jak 10tkm. Paradoxně nejmenší degradaci jsem zažil u Maruny z roku 2003, kdy jsem na jednu náplň dal 15000km a to byl open bath.

        U Manitou nebyl problém ani tak s tlumením ale s mazáním, tam se ztrácel olej dost rychle, přestože to dole nesáklo.

        U Foxe je to podobný jako u RS, akorát tam zatím dávají z fabriky kvalitu a hlavně správnou míru.

        0 0
        • Jenda  

          ano RS olej ale to by jeste uslo, spis me desi kvalita original o-krouzku :-)

          nechapu proc setri par dolaru v souctu zrovna na tehlech polozkach :-(

          0 0
          • scret  

            aby sis to za drahy prachy musel znova koupit?:)

            0 0
          • vsn  

            nechte oba toho … za 13 dní to bude 8 týdnů co mám objednanýho SIDA RCT3, dodací lhůta by měla být 8 týdnu tak mi nekažte radost :)

            0 0
            • scret  

              doporucuju hned po zajeti cca 300km udelat servis, hlavne namazat, prtze RS jsou bohuzel povestne, ze tam nedavaji snad zadny olej kok..ti:( ani muj RVL nebyl vyjimkou.. sussi nez kybl s piskem…

              ale myslim ze tobe to psat nemusim…

              0 0
              • vifon  

                ani nemusi cakat. Radsej nech ju otvori hned. Moja nova Sida bola tiez uplne sucha.

                vsn1: uz som myslel, ze ju mas aj doma. To je doba…

                0 0
                • scret  

                  to fakt nechapu, relativne slusny vidle, renomovany vyrobce a takhle na to mr.a a odchazej mu k zakaznikovi suchy vidle apod. Des…

                  0 0
              • vsn  

                jj to mám v plánu…

                jsem předběžně domluvenej, že mi tam u Žitňase dají spacer na změnu zdvihu na 100mm takže ji budou rozebírat oni tak počítam s tím, že tam olej bude… každopadně po zajetí určitě rozeberu a dam tam vše nový.

                o tom jsem tu právě už četl že tam RS nic moc nedává a je to pro mě dost drahá hračka takže servisovat se budu snažit včas.

                0 0
                • kubad  

                  ale :D tak to najednou jde sundat na 100mm

                  0 0
                  • vsn  

                    to doufám :D podle servisáka to je v pohodě. tak snad :)

                    0 0
        • MirosPikos  

          A jak je to s kvalitou tohoto oleje? Je lepší koupit třeba zrovna ten motorex?

          0 0
          • Jenda  

            konkretne tenhle mam 2.5 a 7.5, ze by byl spatnej jsem nezaznamenal ale tak nejak vic verim denicolu

            0 0
            • pepek  

              No já už teď asi taky, dříve jsem ho používal(2,5), teď mám RS 2,5 a zdá se mi, že v zimě ta vidle tuhne víc, než dříve.

              0 0
    • vsn  

      zajímavej mechanik … pokud to je levná vidle tak to chápu… Pokud to je minimálne Epicon/FirstAir tak určitě jednou za rok odservisovat … těch 40 hodin co píšou v návodu tak zbytečný servisovat každej měsíc. (pokud to není 40 hodin na marathonech)

      0 0
    • nox159  

      bych se na to vykaslal pokud je to vidla do 5k tak nesahat nechat umrit a pak koupit novou vyjde to ± nastejno a jeste si clovek udela radost necim novym…

      kdyby sis to chtel dat ale ke me do servisu tak bych ti jasne rekl ze bys to tam mel davat min kazdy rok, takhle bych to rekl 40 lidem a mel bych jisty prijem :D

      0 0
      • Necris  

        Alespoň se trochu starat, když už je na ožách a u těsnění hodně bordelu tak setřít, občas opláchnout vodou … ona se trochu odmění ;)

        0 0
    • maajkee  

      Ideální jezdit vidlici rok, maximálně dva, podle nájezdu, pak jí ještě solidně prodat a koupit novou a netřeba servisovat :)

      0 0
    • Kosta  

      Vidím, že zatímco jsem byl na kole, tak se to tu pěkně rozjelo.. :-) Odpovím tady, co jsem tak proletěl vlákno, co mě zaujalo..

      Zaprvé, vidle chodí nádherně, pocitově určitě líp jak když byla nová, pružení/tlumení normální, vidle bez přidírání, bez vaklu, dokonce odtrh je teď úplně luxusní. Kdybych se rozhodoval podle toho jak funguje, tak servis neřeším.. Kecy typu kup novou vidlu neberu, osobně nechápu, proč bych měl vidlu dejme tomu za 6–7k po 3 rocích hodit do kopru.

      Jinak chtěl bych poděkovat těm, kteří přišli s konstruktivníma názorama, kolu zdar, Kosta

      0 0
      • McBlacky  

        ono když ji používáš déle tak se lehce vybrousí futra/gufera/vnit­řní nohy a dojde tak ke snížení pasivních odporů, proto pak jetá vidle chodí líp než nová. Odtud je ale další krok vakl a třetí krok vybroušené vnitřní nohy. Proto je potřeba to servisovat, aby nebyly pod gufery pevné částečky atd

        0 0
    • xshreck  

      cca 3–4tis km, občas bláto a pár závodů na blátě. Někdy v květnu minulého roku. Mrkni i na molitany co tam je za bordel. V oleji dole bylo taky hnědo, ale nic hroznýho. Ta hodinka pohodové práce, kdy si to pořádně vyčistím a 50ml oleje… myslím si že není problém. Do oleje tlumení jsem nehrábl, to budu dělat jednou ročně. Tzn teď v zimě.

      Kamos měl foxinu a za rok a půl jí vydžel vnitřní nohy, protože sral na údržbu. Servisák chce asi prodat další vidli

      0 0
      • jIrI___  

        A hned návazná otázka :). Jaký olej dáváte na vzduchový pístek?

        0 0
        • xshreck  

          redrum na pístek+okroužky, 15wt mazání, 5w mám na tlumení. Motorex vazelínu na stíráky.

          0 0
        • Jenda  

          optimalni je redrum ale v podstate jakejkoli viskoznejsi tlumicovej olej odvede jen o malo horsi sluzbu.

          Na mazani vnejsich nohou peru klidne motorovej olej a nejakej zasadne horsi chod nepozoruju.

          0 0
        • biker jura  

          dneska už se má používat vazelína, píšou rock shox a redrum je druhá možnost

          0 0
          • xshreck  

            a vazelinu kam?

            0 0
          • Kosta  

            Jak jako dneska? Tam se konstrukčně u nových vidlí něco změnilo, nebo je to lepší?

            0 0
            • xshreck  

              Pod vzduch. pístkem mám molitan, ve kterém je pěkně nasáklý olej. Nevidím moc důvod tam cpát někam vazelínu. Zajímala by mě její výhoda + jakou použít. Nebude to v zimě dělat neplechu? Nezatuhne?

              Když si to i logicky přeberu, vazelína se shrne na nejvyšší místo a zůstane tam nalepená. Nebo se používá nějaká „vazelína“, která je řídká?

              0 0
            • Jenda  

              zmenilo se to ze vymysleli dual position air kterej se maze vazelinou. No aby to nevypadalo tak archaicky tak se rozhodli prat vazelinu vsude. Vyhoda vazeliny bude ze ve vidli vydrzi asi dyl nez redrum. Mam obavu ze pro hodne uzivatelu byl nadlidskej ukol cas od casu ten olej nad vzduchovej pistek doplnit.

              0 0
              • Smazaný účet  

                a taky se zda, ze vazelina je pricina proc DP obcas nefunguje…

                0 0
                • Kosta  

                  Podle videa mechanik namazal „vazelínou“ okroužky + vzduchový pístek, a pak shora vnitřní nohy dával další olej, Je možné teda použít komplet na vnitřní nohu se vzduchovou patronou silikonovou vazelínu? Dávají se tam asi 3 ml..

                  0 0
                  • Jenda  

                    tam klidne nedavej vazelinu zadnou a jen to poradne omatlej v oleji. Ale ano silikonova vazelina tomu neuskodi akorat ji tam nedej moc at se ti nahodou nezasere ten prepousteci soloair ventil (i kdyz je to nepravdepodobny)

                    0 0
    • Kosta  

      Zdravím, nakonec tedy budu otvírat svého Recona, rád bych si tu ujasnil pár věcí (ano, některé se tu už 156× řešily v historii, zrovna v případě zásahu do vidle potřebuju mít na 100% jasno) …

      RS Recon Race 2009 SoloAir, Motion Control

      _____________­________________________­_____

      1. ROZBORKA
      • Sundám vidli z kola (sundám představec, vyšroubuju zátku, trochuklepnu po sloupku vidle shora, už půjde dolů bez problémů?
      • Vypustím vzduch, povolím inbus na levé noze, poteče olej(?), cos pravou nohou a štelovátkem odskoku? Úplně vyšroubovat? Klepnu pošroubech, stáhnu vnitřní nohy z monobloku
      • Vyšroubuju šestihran/vytáhnu vzduchovou patronu z levévnitřní nohy
      • Co s tlumením / MC? je potřeba v něm vyměnit olej? Někde jsem četl,že ne, někde zase, že je potřeba.. V případě výměny jak narozborku?
      1. SERVIS, VÝMĚNA
      • Začnu vnějším monoblokem, vyčístím/vyměním stíráky,vyčis­tím/vyměním molitanové o-kroužky/těsnění, namažu stírákyvazelínou, napustím molitan (čím?), přejdu na „vnitřní nohy“
      • Tady vůbec nevím, co se kam má lít, jestli nějak zasahovat dovzduchové patrony, množství/typ olejů + jejich viskozitu, četl jsem docelarozdílné názory na množství, hustotu, …
      • Vyměním těsnění
      1. SBORKA

      Takže když to shrnu, zajímá mě především – množství+typ olejů – kam? Za další, je možné nahradit Redrum něčím levnějším? Čím obecně? Zaposlední – možná úskalí/problémy, které by mohly nastat?

      Pročteného už mám docela dost, ale nerad bych něco posral, proto budu vděčný za každou konstruktivní radu/připomínku.. :-)

      0 0
        • Kosta  

          Spíš mě zajímá, jaké oleje/na co používáte vy. Motorové, tlumičové, značky, atd… Taky s množstvím/vis­kozitou mě zajímají spíš čísla z praxe, než z tabulek.. Bavíte se tu o 2,5W olejích, 10W olejích… v tabulkách o tom není ani zmínky..

          0 0
          • Smazaný účet  

            oloje tlumicove o patricne vizkozite viz tabulka oleju (necekane na webu vyrobce tlumicoveho oleje je vhodne zachovat, mazaciho muzes pridat…

            0 0
          • Jenda  

            hele jedinej na kterym fakt zalezi je olej kterej nalejes do tlumeni – podivej se do manualu jakou doporucujou viskozitu, zajdi do nejblizsiho motorkarskyho obchodu a patricny olej kup. Standartne narazis na Denicol nebo Motorex. Ani s jednim chybu neudelas. Co nalejes za mazaci olej a co prdnes nad pistek je celkem jedno – resp vidli neublizi zadnej z tlumicovejch oleju ale lze pouzit klidne i motorovej (obecne na mazani radsi neco viskoznejsiho – tlumicovej tak aspon 10 radsi 15). V nejhorsim nedosahnes maximalni funkce ale bude porad uspokojiva. Pokud bys ale do tlumice nalil netlumicovej olej tak ti s nejvetsi pravdepodobnosti napeni a vidle nebude fungovat vubec.

            0 0
            • Kosta  

              Sorry že se tak blbě ptám – takže záleží na tom, co naleju do pravé vnitřní, to co bude v monobloku + to co bude nad vzduchovou patronou je celkem fuk, jo? Samozřejmě při dodržené viskozitě.. Radši se zeptám 2×. :-) Jinak zmiňovaný Redrum se leje přesně kam? čím běžněším se dá nahradit? Nechtěl bych, aby mně tady pak olej za 400,– stárnul v garáži.

              Pokud jsem to správně pochopil, do vzduchové patrony teda nehrabu vůbec?

              0 0
              • Jenda  

                podivej se na ty videa a pak poloz otazku jeste jednou :-)

                a ano jiz trikrat ti tu pisu ja a nekolikrat jini dalsi ze redrum muzes nahradit jakymkoli viskoznejsim olejem. Kdyz pouzijes ridkej olej rychle ti protece a nebude plnit svoji fci.

                Pokud si ani po shlidnuti tech videi nejses jistej doporucuju se obratit na servis a nehrabat do toho sam.

                0 0
      • unitak  

        Na stránkách RS (sram) si najdi typ vidlice + ročník a máš tam popsaný kompletně návod jak na to a kolik oleje kam patří.

        0 0
      • Jenda  

        goooogle :-) resp youtube

        http://www.youtube.com/watch…

        http://www.youtube.com/watch…

        http://www.youtube.com/watch…

        http://www.youtube.com/watch…

        kolik se kam ma lit oleje mas navic jeste v tabulce od Lukase, pokud se tabulka a video lisi ver spis videu (moje zkusenost)

        rada na zaver – cela vidle jde oservisovat bez sundavani z kola:-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          bez sundani jde, ale i se stojanem na kolo je to pakarna..radeji shodit:)

          0 0
        • Kosta  

          Nějaké videa s tím samým chlápkem jsem už viděl.. Já bych se rád ale dozvěděl spíš něco takového, jak je psané ve vedlejším vlákně o Epikonu.. :-) Typu, „tam dej jakýkoliv tlumičový“, „redrum se dá nahradit tímatím“, … Prostě komentáře od lidí, co servisují doma, nejlíp Recona.. :-) Ta poznámka s nesundáváním vidle je zajímavá, to mě nenapadlo :-D

          0 0
          • Jenda  

            jezisi co chces porad resit, tlumicovej olej fakt koupit musis a ostatni pores jakym chces. Si kup treba jeste jednu flasku ty 15 a mas vystarano. Sice pocatecni investice do oleju cca 700 Kc ale oleje se nejak zasadne nekazi a vydrzi ti to na nekolik let pravidelny udrzby (ne jen na Recona – oni jsou ty vidle v zasade vevnitr stejny)

            0 0
    • biker jura  

      Chtěl bych se zeptat jestli by mi sem mohl někdo hodit odkaz nebo tip na ten podlouhlý nástrčkový klíč, který je potřeba na odšroubování matic a následné sundání spodních noh u SIDa? SID to má narozdíl od staré reby zapuštěný tak si s tím zatím nevím rady. díky

      0 0
    • Kosta  

      Tak rozborka vidle hotová, chtěl bych se zeptat, vnější nohy můžu vymýt jarovou vodou? Resp. v monobloku by už neměly být žádné náchylnější části, těsnění.. krom stíráků… ?

      Ty molitanové kroužky z vnějších noh by měly jít sehnat bezproblémů, že?

      Jinak k příspěvkům výše – čekal jsem neuvěřitelný bordel vevnitř, podle zdejších „katastrofických“ scénářů, docela jsem zůstal hledět na to, že – olej vytekl téměř čistý, jenom lehce zakalený, každopádně barva šla rozeznat vpohodě.. stíráky byly vevnitř zasrané do hloubky 0,5 – 1 mm, pod tím čisté, bílá vazelína.. Skoro až škoda vidli rozebírat, ale na druhou stranu, oleje tam bylo docela málo, pokud se teda řídím tabulkama Sramu.. :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        jarova voda je vpohode…vysusit!

        molitanove rkouzky vyprat v benzinu, nechat vyschnout a napatlat mazivem

        mazaciho oleje klidne 2× tolik nez je v manualu:)

        0 0
      • Atilla  

        kroužky vyper v jarové vodě, pořádně opláchni, vysuš a namoč je do 15w oleje. Klidně to vymyj jarem. Jen to pak pořádně vypláchni vodou a nech vyschnout.

        0 0
      • MirosPikos  

        Jarová voda by tomu nemusela uškodit, lepší by byla propylalkohol jak říkají v tom videu, ale hůř se shání. Pokud to budeš dělat jarovou, tak bych to pak ještě propláchnul čistou vodou a pořádně vysušil. Pak všechno co se má promazal vazelínou na to vhodnou (okroužky, stíráky…).

        Proč chceš shánět nové molitanové proužky? Poničily se? Pokud ne, vybral bych je, napustil viskoznějším olejem a vrátil je na místo.

        Zkus to kdyžtak nafotit. Já budu dělat servis někdy v průběhu 14-ti dní. Čekám na oleje a mazání (příjde v pátek) a pak na kleště na segerovky. Taky to budu fotit a zkusím si dát práci s vytvořením nějakýho postupu pro ženy v domácnosti :)

        0 0
        • Kosta  

          No.. odteďka to můžu fotit :) .. Jenom co koupím oleje a seženu segrovky… :D ale nafotím to… jinak první poznatek: jak to tomu chlápkovi na videu teče olej proudem, tak to se u mě nekonalo, zaprvé ho tam bylo docela málo a zadruhé byl nějaký tužší … Tak bacha ať si nezamastíš všechno okolo, jak vytáhneš vnitřní nohy.

          0 0
        • pavlik6022  

          když už tak ISOPROPYLALKOHOL a ke koupení je v každé lékárně za pár šušňů

          0 0
          • Smazaný účet  

            no…koupit IPA je na urovni nakupu flasky acetonu.)

            0 0
          • obda  

            Lekarny obchazet mne neapadlo, obchody s elektrosoucas­tkami maji IPA na cisteni plosnaku. Např. http://www.gme.cz/…1l-p744–030/

            0 0
          • MirosPikos  

            Ono se tomu říká všelijak ale jinak dík za tip.

            0 0
          • Vilém  

            No v kazde asi tezko, co jsem se kdysi poptaval, tak to zadna nevedla, mozna na objednani. 150–200 Kc/l ti prijde jako par susnu?

            0 0
            • skvedo  

              Mě bez problémů objednali. 900ml stálo 101 Kč, tak sem to vzal všechno, ale jinak by mi odlili. Za 2 dny to došlo. A to je malá lékárna v ~5000 městě.

              0 0
              • Vilém  

                Tak to ano, ale je to to objednavani. Jinak cena dobra, kupujeme do prace v litrovem baleni po cca 170,– Kc. Ale brat to musime ve velkoskladu chemie, jinde jsme nesehnali a kdyz tak draz.

                0 0
            • pavlik6022  

              jak říkám v každé lékárně- nevím odkud jsi a průzkum po vašich lékárnách dělat opravdu nebudu ,ale u nás je to tak a cena kilo za litr IPA se ti zdá moc? Když to dáš do rozprašovače tak ti vydrží věky. Používám to na odmašťování prakticky všeho

              0 0
          • MirosPikos  

            Tady) ho maj za dobře :) Teda když se to přepočítá na kč/litr :)

            0 0
            • pavlik6022  

              super cena! 60,– za litr to jde

              0 0
              • MirosPikos  

                Jen to množství :)

                0 0
                • kocka  

                  Zkuste se poptat po prodejnách s potřebami pro tiskaře, nebo přímo v tiskárnách tam vychází litr cca na 30 – 35 Kč – prodává se ale většinou po 20L kanystrech – v některých prodejnách to i stáčí.

                  0 0
          • Smazaný účet  

            jsou veci ktere nesmi chybet v zadne slusne rodine…zakladni sada alkoholu, zasad a kyselin mezi ne patri:)))

            0 0
            • Kosta  

              no alkohol proč ne, ale přece ho nebudu lít do vidle.. :D

              0 0
        • xshreck  

          tady jsem taky něco fotil. Rozměry jsou brané z účtenky z druhého vlákna, pasovalo to. Neměnil jsem jen vrchní těsnění u ventilku pozitivky a u tlumení.

          0 0
      • vifon  

        vystriekam to poriadne odmastovacom na kotuce a necham stiect. Ma to vyhodu, ze sa rychlo odpari a mozem hned skladat, co u vody nejde.

        0 0
    • vasek80  

      Prosím o rychlejší odpověď…

      Psal mi kamarád, že objednává nějaké blbosti jestli něco nechci.

      Chtěl bych si vyměnit olej na Foxu, zatím jsem to moc nestudoval. Potřebuju ten Redrum, případně co mám koupit na kupkole. V garáži mám asi 4 roky starej tlumičovej Denicol co mi zbyl když jsem dělával vidli na motorce, netuším viskozitu, ale ten případně koupím u nás.

      Stačí mi tedy jen ten redrum nad pístek a na máznutí stíráků a těsnění po očištění?

      0 0
      • flyman  

        stačí

        0 0
      • vasek80  

        Jaká je viskozita a množství olej ve vidli FOX 32 120mm RL? Měl jsem někde uloženej odkaz na video kde to rozdělávají a tam psali jaká tam má být viskozita i objem. Odkaz už mi nejde :-(

        0 0
    • flyman  

      Je mi líto těch, co se tím živí :-)

      0 0
    • xshreck  

      je v rebě 29r stejné množství oleje, jak v rebě na 26r? (SL)

      0 0
    • dusansal  

      Využiju toto vlákno,našel by se tady někdo z okolí Hodonína,Břeclavi popř. U.Hradiště kdo by byl ochotný mě vyměnit olej ve vidlici Reba.Samozřejmě to nechci zadarmo.

      0 0
      • xshreck  

        No já teď budu nejspíš dělat jednu kámošovi

        0 0
      • skvedo  

        Za nedlouho (tak do dvou týdnů) se na to chystám u své (včetně přetěsnění). Neměl by to byt problém. Videa a manuály už mám prostudované několikrát, nářadí a oleje připravené, jenom trochu času. Potom bych ti rád pomohl.

        Radši napřed vyzkoušet na svojí vidli, než pak řešit, co jsem někomu pokazil zkoušením. Jsem z Vracova.

        0 0
        • xshreck  

          Tak dávej pozor jak to skládáš, mě se povedla otočit negativka :-))) Aneb když se pospíchá …

          0 0
          • dusansal  

            A to si říkal abych to nikde nerozhlasoval,ale raděj ses pochválil sám. Ještě jednou díky

            0 0
            • xshreck  

              To byla jen kamarádská rada… :D a´t si to radši dvakrát překontroluje.

              jede to v poho? :) zkus zjistit jaký to je ten rok.

              0 0
          • skvedo  

            Snad se mi povede s někým domluvit, aby mi to pod rukama fotil. Ty obrázky v manuálu jsou nic moc a mohl bych z toho pak udělat pěkný návod. Ale budu dělat pomalu a musí to vyjít.

            Jenom sem si teď všiml, že budu muset koupit ještě jednu ségrovku. U U-Turn Air se má podle návodu při manipulaci vyměnit.

            0 0
            • xshreck  

              kup si latex rukavice, nemáš zasrané ruky. Pak jí dycky stačí opatrně sundat, nafotíš a pokračuješ

              0 0
              • Smazaný účet  

                obzvlast to opetovne natahovani je prijemna zalezitost:) Ruce staci radne otrit hadrou a muzes fotit, fotak to vydrzi:)

                0 0
              • skvedo  

                Rukavice mám. Nandávat je je porod a sundávat, ještě větší. Už jsem jednou sundával spodní nohy a čistil bordel pod stíráky (v jedné byl ten olej hodně zakalený, v druhé čistý, ale jen pár kapek).

                Spíš ještě uvažuju o zabalení foťáku do sáčku, aby trčel jen objektiv. Mám starý Kodak CX7530 a nerad bych si ho zničil. Když ho porovnám s dnešní produkcí podobné kategorie, tak má jen pomalejší start, jinak v kvalitě fotek vysoce převyšuje. Pokud se mi podaří domluvit se s kámošem, natočím to na kameru.

                0 0
                • xshreck  

                  Nebrali jste si dámské v malé velikosti? Já tak nafotil asi 5 fotek, potom se mi podařilo protrhnout si pinzetou jeden prst.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Chce to mit rukacive spravne velikosti. Za posledni tri mesice si uz nedovedu predstavit ze bych pri jidle necitit smrad zrukavic…travnim v nich par hodin denne vcetne nekolikereho prevlikani:)

                  0 0
    • MirosPikos  

      Mam otázku, lze mazat o-kroužky a stíráky touto vazelínou s obsahem PTFE? Nebo použít raději tuto

      Proč se ptám, doporučovaný motorex Bike Grease nebyl skladem, tak sem objednal výše zmiňované. Jenže obchodník mi pro jistotu místo dózy Silicone star poslal sprej. Takže mám jen White star a chtěl bych přes víkend prohlídnout mojí Rebu.

      0 0
      • biker jura  

        PTFE tam nesmí! použíj klidně silikonku, ale nevydrží tolik jako motorex bike g. 2000

        0 0
      • pavlik6022  

        kupoval jsem tu pm600 military grease co doporučuje RS a je to oproti silikonové nebe a dudy. silikonová zřídne – když jsem ji blbec dal do hlávka tak vytíkala(ta stejná co jsi dal link) , ale ta PM600 je lepidlo a je určené přímo na o kroužky a žitný teď doporučuje mixovat ji i s redrumem na vzd.pístek

        0 0
    • Kosta  

      Mám vnitřní nohy vidle vodorovně položené, a už druhý den se na spodku objevuje trocha oleje, je možné, že by olej prosákl z vnitřních noh, nebo to může být zbytek oleje z monobloku?

      0 0
    • vasek80  

      Jakou viskozitu doporučujete do nohou? Budu předělávat Epicona na olej a měnit olej ve FOXce.

      Nad pístky budu dávat Redrum.

      0 0
      • jIrI___  

        Jako mazací mám v nohách nalitý 5W motorový olej. Jinak každý výrobce by měl mít napsanou doporučenou viskozitu v návodu k vidlici, ale zrovna u toho mazacího oleje to je myslím spíš o pocitu :)

        0 0
        • vasek80  

          Já to budu muset k FOXu dohledat. U Epicona jsem našel 10W tlumičovej. Stejně potřebuju i objem a to mi těžko někdo poradí z hlavy. V garáži budu mít ještě 0.5l tlumičového Denicolu co mi zbylo z motorkářské éry. Tuhej bude dost, ale snad dospod by vadit tolik nemusel, protože stejně mám vidli přitlumenou a po otevření by se to mohlo vyrovnat. Tedy pokud tam nebude nějaká 5W, to bych přišel o hodně citlivosti.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Nalil jsem tam motorovy 15W40 a funguje to:)

        0 0
    • André Vebr  

      údržba vidlice? Na co, proboha? Zvlášť u těch dražších to vůbec nedoporučuju, pak mají vidlice zbytečně dlouhou životnost a jak se pak můžou prodávat nový, že? Z tohoto pána si vezměte příklad: Reba SL, jak jeho tak i manželky zcela bez údržby, pár jízd v soli, pak kolo pěkně odstavit do sklepa a po roce…

      0 0
      • Smazaný účet  

        No radost pohledet!:)

        0 0
      • MirosPikos  

        masakr…

        0 0
      • Kosta  

        Tak to už je slušný kentus :)

        edit: kama se tam ta solená voda dostala? vrchem přes stíráky, nebo spodem přes prožraný monoblok? :D

        0 0
      • Smazaný účet  

        šlo to nějak dát dohromady?

        btw 200.

        0 0
        • Kosta  

          to by mě taky zajímalo, ty vnitřní nohy vypadají docela vyžrané.. :) a když jsem tu kdesi viděl fotku Sidova monobloku, co na něm udělala sůl, tak to abych se bál v zimě jezdit :)

          0 0
        • André Vebr  

          Jak se tam ten čurbes dostal nevím, ale uvnitř to výrazně páchlo po Cyklostaru a po mazacím oleji ani vidu. Zákazník o tom ani nevěděl, mě akorát přišlo, že obě vidlice nechodí jak by měly :) U obou vidlic to bylo stejné! s tím rozdílem, že z jedné jsem musel kluzáky doslova vymlátit.

          Zde je oprava jednoduchá – výměnit nohy. Já jsem to jenom stáhnul jemným smirkem, všechno pořádně promazal (vč. molitanů pod stírákama) a dál si řekne zákazník. Obě vidlice teď chodí normálně, ale všichni víme, jak dlouho, že… Nejhorší je, že na první pohled nebylo nic vidět, monoblok prožraný není.

          0 0
          • Kosta  

            Já jsem myslel, že ten elox nebo co to je na vnitřních nohách, vydrží víc :) Jinak jsem si oddychl, cyklostar naštěstí nepoužívám :D a nohy jsem měl pomalu čistší jak z výroby, po 3 letech ježdění.

            0 0
      • scret  

        juu, vidlice na jedno pouziti…:D

        bavime kdyz se lidi jeste chlubi, kolik najeli na vidlici bez servisu a ze to chodi porad krasne:D

        0 0
        • xshreck  

          to me taky pobavilo… „proc furt servisujes tu vidlu. Ja to nechapu, dyt o vidli se nikdy nikdo nestaral a furt jezdi“ … a to mel uz vydrene nohy .)

          0 0
    • Kosta  

      takže po roce a něco opět servis :)

      vidlice mně nechodila úplně nadoraz, zhruba tak 1cm před úplným ponořením na něco narážela, podle zvuku na hladinu oleje :) po vyšroubování inbusu ze spodní tlumičové nohy a následném propružení vystříkl nějaký olej, bylo to před odražením vnitřních noh od vnějších, takže předpokládám, že někde prosákl tlumičový :), co ale bylo divné, tak vypadal hustý zhruba jak motorový 15W 40 :)

      takže se chci zeptat, spolu s olejem vyměnit i nějaké těsnění? je to ten pověstný o-kroužek 12×3,5? jinak na kolik tak vyjde nějaké „normální“ balení tlumičového oleje? (5W motorový pění, že?) na netu jsem našel jenom 100 ml za nějakých 130, což je celkem dost :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.