• unitak

    Ahoj,

    chystám se teď přes zimu vyservisovat svou vidli RS Revelation SL 120/150 U-turn. Je to můj první pokus o servis vidlice, tak bych prosil o pár rad. Nevidím na tom nic složitého, takže se to chci naučit sám.

    1.) Takže můj dotaz je, jestli jsem správně pochopil kde a kolik oleje se lije viz obrázek:

    http://imageshack.us/…9/revhr.jpg/

    Tady je tabulka podle, které jsem to tak nějak pochopil..Mám sice verzi SL, ale počítám, že to bude to samé množství kapalin jako RL.

    http://imageshack.us/…2/tabrm.jpg/

    2.) Podle tabulek bych měl do spodních nohou nalít 5W olej a do vrchu 15W? Někde jsem viděl, že se dává i menší viskozita do vrchu než je těch 15W, např. 10W. Lépe to prý chodí, co je na tom pravdy? Co jsem tak vyčetl, tak je lepší tam nalít syntetiku, než minerál.

    Jde spíš o maličkosti, ale když už to budu dělat, tak to chci mít pořádně. Pro ty kdo nechce klikat na odkazy, tak jsem i vložil obrázky. Děkuji za jakékoli rozumné rady.

    PS: jds, jsi bloklý, tak se nemusíš ani snažit psát něco vtipného :-D

    0 0
    • unitak  

      nikdo nic? :(

      0 0
    • Kosta  

      Když jsme u servisu, je nutné po rozdělání vidle dávat nové těsnění, nebo jde se štěstím nechat i staré? Rád bych vyměnil olej v Reconu, ale dávat pětikilo, nebo kolik to stojí, za nové se mi moc nechce.. díky za odpovědi

      0 0
      • xshreck  

        na tohle jsem se taky ptal, po mejch 9000 na tom kole uz bych mel menit secky okrouzky. Stiraky podle navodu menit jen kdyz jsou viditelne poskozene.

        do vidle se nerad rypu,pres rok cistim jen spodni nohy se stirakama. po roce komplet vsechno. Do vidle ridsi oleje cpat nepotrebuju,vy­hovuje mi tak jak je a experimenty v tomhle pripade nerad delam .))

        jinak redrum se podle navodu patla v malem mnozstvi i na okrouzky, nad pistek … sam su zvedavy jak se s tim poperu. Teoreticky to vypada pekne :D

        0 0
    • Kosta  

      Když jsme u servisu, je nutné po rozdělání vidle dávat nové těsnění, nebo jde se štěstím nechat i staré? Rád bych vyměnil olej v Reconu, ale dávat pětikilo, nebo kolik to stojí, za nové se mi moc nechce.. díky za odpovědi

      0 0
      • Atilla  

        necháš tam staré pokud je v pohodě

        0 0
      • skvedo  

        Pokud myslíš o-kroužky, tak při použití originální (předražené) sady podle opotřebení.

        Lepší je si nakoupit v krámě za pár korun odpovídající rozměry. Osobně to budu preventivně měnit. Sadu kroužků na moji Rebu jsem koupil asi za 36,– a to mi ještě připadá, že ten krám byl drahý.

        0 0
    • l_laco  

      Podle tabulek bych měl do spodních nohou nalít 5W olej a do vrchu 15W? Někde jsem viděl, že se dává i menší viskozita do vrchu než je těch 15W, např. 10W. Lépe to prý chodí, co je na tom pravdy? Co jsem tak vyčetl, tak je lepší tam nalít syntetiku, než minerál.

      Opačne:

      Do spodných nôh nalej 15W a do tlmenia 5W olej. (môžeš aj 2,5W)

      Do tlmenie daj tých 123ml ako sa uvádza v tabuľke, ale do spodných nôh na mazanie daj kľudne aj 15 ml do každej nohy. Z vlastnej skúsenosti viem že doporučovaných 5ml je mizerne málo…

      Ja osobne používam na servis všetkých vidlíc len olej od PitStop ktorý sa dá bežne zohnať na e-shopoch. Celkom dobré skúsenosti sú ale aj s olejmi Motorex, ale určite aj iné značky sú kvalitné. Podstatné je aby to bol olej určený do vidlíc alebo tlmičov.

      Na vzduchový piest doporučujem RedRum rovnako od PitStop v množstve 5 ml.

      0 0
      • unitak  

        Super, díky moc, přesně takovou radu jsem potřeboval :)Jinak na ten vzduchový píst musí být fakt ten redrum? Jakou má vůbec viskozitu? Nechce se mi kupovat zbytečně další olej, pokud tam můžu dát něco jiného. Pokud je to ale opravdu lepší, tak bych ho koupil.

        0 0
        • Treeper  

          cau, kdes kupoval ty oleje?? nekde v ove nebo pres eshop, taky se chystam rozebrat PIKa

          0 0
          • unitak  

            Čus ještě to nemám koupené, ale kousek od Domu Energetiky je obchod, kde prodávají všelijaké oleje.

            0 0
        • Mr.Duck  

          A to by mě taky zajímalo..nejrači bych tam dal taky ten pitstop, nebo to něčemu vadí?

          0 0
          • skvedo  

            V jiném vláknu někdo říkal, že se mu osvědčilo rozmíchat vazelínu v troše oleje.

            0 0
    • ememem  

      hlavne si to najdi podla roku vyroby v servisnych manualoch, neveim jak pre revelation ale minimalne pre rebu je to pomerne dost rozielne.

      0 0
      • unitak  

        Jak zjistím rok výroby? Je to někde vyražené na vidlici? Kolo jsem sice kupoval loni, ale byl to ročník 2010, ale mohli tam dát taky vidli ještě starší…Dík za odpověď.

        0 0
        • ememem  

          clovece to ti neviem, snad v nejakom manuale, fakture. pripadne sa trocha pohrab na nete, s dost velkou pravdepodobnostou by sa to malo dat poznat z obrazka a popisu paramtrov.

          0 0
          • unitak  

            No konečně jsem to našel..asi po 20 otevřených dokumentech na stránkách sramu se podařilo :-D Ale i tak jsou hodnoty SL stejné jako u novější verze RL.

            0 0
        • Mr.Duck  

          A co třeba u Totemu, netušíte někdo, jestli byl 2007–2010 (resp. až doteď, kromě RC2 DH) nějakej rozdíl v těch vidlicích?

          0 0
    • scret  

      jsem linej, muze nekdo plys hodit link na manual jak rozebrat RVL 2011? Prip. tabulku, kolik ceho a kam se ma davat do konkretniho typu? Muj RVL RLT Ti DA ma uz HS exp. Diky.

      0 0
      • unitak  

        tady http://www.sram.com/…l-manual.pdf strana 7

        0 0
        • scret  

          diky

          0 0
        • scret  

          koukam blbe nebo tam neni jak mazat vzduch.pistek?

          U Manitucek to bylo jednoduchy, stacilo odsroubovat horni vicko na leve noze a kapnout tam trochu oleje…

          0 0
          • unitak  

            V tom návodu to není, nevím proč…Tady je to na videu. http://www.youtube.com/watch…

            Dávají na to RedRum, ale v návodu píšou grease, což by měla být vazelina…Někde jsem ale četl, že se to míchá v poměru 1/3 – vazelina/redrum.

            0 0
            • scret  

              ok, diky, to se sikne…

              Jeste ze zeptam, jakou vazelinu pouzit? Mam doma vazelinu do vidli Manitou Prep-lube… To samy i nejaky oleje, ktery jsem pouzival do vsech Manitou…Ted jsem zacal jezdit i RS a zena Fox… Pocitam ze jde hlavne o cislo oleju a ne tolik o znacku… Ale bojim se aby treba jiny nez doporucovany olej RS neublizil… Precijenom doporucuji urcity znacky…

              A pochopil jsem to spravne, ze Redrum je vlastne mazaci olej – syntetika… A Pitstop tlumici olej… ?

              0 0
              • unitak  

                Jakou vazelinu použít, to by zajímalo mě samotného…Ale asi se na vazelinu vykašlu a hodím na vzduchový píst redrum samotný..lidi to tak prý dělají a nic se neděje, tak proč ne.

                0 0
                • MirosPikos  

                  Lidi taky nepoužívají ani ten redrum ale jiné, stejně účinné mazání. Akorát za zlomek ceny.

                  Jen jsem snad ještě nikde nenašel, o jaké jiné mazání se přesně jedná.

                  0 0
                  • unitak  

                    No ono by se mělo na vzduchový pístek používat vazelína judy butter + redrum, ale vzhledem k tomu, že to vyjde na skoro 700, tak bych se na to mohl vykašlat a hodím tam nějaký ten převodovkový olej PP 90 nebo tak.

                    0 0
                    • xshreck  

                      nestacilo by pouzit to, co nekteri pouzivaji na stiraky – motorex bike grease 2000? Teda za predpokladu, ze by se RR + motorex daly pekne smichat a neoddelovaly se.

                      0 0
                      • unitak  

                        Nevím, i tak mě vyjde PP90 o 100Kč levněji než ten motorex bike grease 2000 a nikdo si na funkci nestěžoval, tak to snad bude ok.

                        0 0
                        • xshreck  

                          no ale furt mas zbytecny ??litr?? oleje, ktery nevyuzijes. s BK mazu stiraky a podobne vecicky. ma zase vic vyuziti.

                          RR mi snad za uplatek da kamarad, ten se ma zase natirat na okrouzky.

                          0 0
                          • pavlik6022  

                            na o kroužky dej silikonovou vazelinu, ne redrum. Tím raději napusť molitany pod stírákama.

                            Přidávám ho i do spodních noh v poměru 1:4 RR/15W olej a samozřejmě na pístek – tam by měl být naopak v poměru 4:1 – zdroj Cyklo Žitný

                            Já teď mám DPA a musím koupit tu podělanou PM600 Military Grease, protože RR by DPA ucpal

                            0 0
                            • xshreck  

                              molitany pod stirakama bych namazal tou smesi co by byla ve spodnich nohou, redrum jsme davali samotny do tory na stiraky a jede docela ztuha.

                              0 0
    • Baba-Ji  

      U nového vzduchového Totema, na kterém mám odhadem najeto ±200km, pořád pozoruju jednu věc a to je počáteční zatuhlost. Když mně doma kolo stojí a já chci vyjet ven, je vidle jakoby zatuhlá, po jednom-dvou propruženích je vše OK a vidle pěkně hladce chodí. Takhle to dělám každé ráno když jedu na kole do práce, to samé když jedu o osm hodin později z práce.

      Je to důsledek nedostatku mazacího oleje, nebo je to normální?

      Každopádně zvažuju Totema promazat. Proto se chci taky zeptat, kde všude mám dát/stříknout olej?

      Zatím co jsem zjistil, tak bych měl vytáhnout vzduchovou patronu a stříknout trochu oleje po stěnách vnitřní nohy, ať v ní vzduchový píst dobře chodí a těsní, pak dát taky trochu oleje pod stíráky a nakonec samozřejmě doplnit po 100ml oleje do každé nohy do těch „speed-lube“ vespod vnějších nohou.

      ..PS: jaké mazivo doporučujete, REDRUM? Nebo může být v podstatě jakýkoliv mazací 15W?

      0 0
      • Vilém  

        Do totema se lije 100ml mazaciho oleje? Neni to nejak moc?

        0 0
        • Baba-Ji  

          200ml (100ml každá noha) …podle návodu a dodané stříkačky

          0 0
          • Smazaný účet  

            totem

            prava horni 203mm(mission control), 193(motion), 5W

            prava spodni 20ml, 15W

            leva horni 6ml 15W(solo-air), 135ml 2.5W pro 2-step,

            leva spodni 20ml 15W

            blbe sis precetl navod…

            0 0
            • Vilém  

              No to uz je lepsi, prislo mi divny, kam by se tech 100ml vlezlo:)

              0 0
            • Baba-Ji  

              Já si čet akorát ten leták pro rychlé mazání vidle, kde píšou a mají taky nafoceno, že se do spodních noh rve skrz tu stříkačku 200ml. Zbytek jsem jen tak odhadnul z tohohle vlákna.

              EDIT: …teď jsem si uvědomil, že oni to uváděli v CC, ne v ML, máš recht ;)

              0 0
            • Baba-Ji  

              počítám, že těmi 2O3mm pro Mission Control(můj případ) máš na mysli 203ml

              0 0
            • Baba-Ji  

              čistě teoreticky, co se stane, když do SA dám toho oleje krapítek víc než těch 6ml, třeba cca 10ml? (dojde zmenšením objemu vzduch. komory k lehkému navýšení progresivity?)

              0 0
    • Baba-Ji  

      Měnil jsem teď olej v Totemu, kromě tlumící patrony, nemám potřebné klíče(zatím), abych se do ní dostal.

      Každopádně se mně zdá, že nějak nefunguje nastavení kompresí.

      Když vidli nafoukám tak, abych měl sag ke 30%, tak se vidle šíleně propadá do zdvihu, hlavně při brždění, to se pohybuju někde kousek před dorazem.

      Pomalá komprese je utáhlá tak někde kolem půlky, rychlá tak na tři čtvrtiny. Když všechno úplně otevřu, vidle je máslovější, ale ne zas nějak výrazněji. Když všechno zavřu, tak to propadání do zdvihu probíhá furt stejně, možná tím zachráním cca 0,5 – 1 cm. Pokud nechci při brždění okousávat představec, musím foukat tak, že jezdím se sagem nějakých cca 15–20% a je v podstatě jedno, jak jsou komprese utažené(na otevřené jsem zatím ještě nejel, bylo by to zbytečné). Při tomhle sagu jsem při brždění někde v cca 60% zdvihu(prostě někde kolem začátku té „kéry“ na kluzáku). No během týdenního ježdění jsem se nějak dostal k sagu 20–25" kdy bylo prapadání snesitelné a vidle dost citlivá a kolo ne tak nakoplé.

      Každopádně včera při skákání se vidle samo rozchodila o trochu víc, než při předchozích enduro výletech a při prudkém brždění na rovince jsem byl prakticky na dorazu(pomalá k. utáhlá víc než za půlkou, rychlá tak ty 3/4).

      Tak se ptám, je tohle normální, nebo je nějaký problém v patroně(málo oleje, proražené komprese, … )?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Vypada to na malo oleje. Zbyly olej se pri litani pres kompresni ventily napeni a pak to nefunguje ani za tu p*cu…to sam se ti snane kdyz parkrat propruzis vidlu a mas ji vzhuru nohama…akorat se to po chvili samo opravi…

        0 0
        • Baba-Ji  

          Snad to bude tím.

          Každopádně jsem zapomněl zmínit ještě jeden jev a to je takový zvuk lehkého klepnutí, když rukama propružím vidli a hned ji zvedám i skolem do vzduchu a vidle se úplně vrací až na začátek zdvihu(třeba když celé kolo stavím na zadní, když se s ním snažím vejít – pěšky, vedle kola, do výtahu:)). Tohle před mazáním vidle nedělala, ale asi to bude tím, že před tím byly ve vidlici větší pasivní odpory, takže se tak rychle zpátky na úplný začátek zdvihu nevracela.

          0 0
        • Baba-Ji  

          Tak jsem včera patronu vytáh, vylil olej co tam byl od novoty(dvě různé kuchyňské měrky mne ukazovaly nějakých 200ml+ a to ještě nějaký zbytek zůstal ve vidli a něco jsem „vycákal“ při manipulaci) – doporučených je 203ml(±3ml). Při prohlídce patrony vše vypadalo, že chodí jak má chodit, resp. pomalá komprese se zavírala, pružinka rychlé k. se předpínala…

          Po zkompletování vidle se mně zdá, že efekt nastavení kompresí je znát trochu víc, ale stejně se mně vidle pořád na můj vkus nějak moc propadá do zdvihu při brždění.

          Zatím jezdím SAG necelých 20% a to je tak na hraně, kdy se vidle při brždění už trochu propadá, ale ne ještě tolik.

          Zadní tlumič má SAG ± 25%, takže tu potřebu nízkého tlaku ve vidli, abych dosáhl klasických 30% na vidlici moc nechápu. Mám docela vysoké rodla(rise 50mm), čili sedím docela vzpřímeně, tak jestli to tomu taky nepomáhá…(při­krčením se víc nad řidítka, když se snažím nasimulovat normálnější výšku řidítek, si ale taky až tolik nepomůžu)?

          Dneska všechno trochu víc otestuju v terénu a uvidím, ale stejně asi zkusím přikápnout trochu oleje do vzduch. komory, třeba malé zvýšení progresivity pomůže.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.