• Mirek.111

    Zdravím všechny nadšence cyklistiky. Mám jednoduchý dotaz a to je nutný servis kola po ujetí asi 2000 km. Myslím tím výměna bovdenů, lanek a řetězu.Respektive co je třeba měnit na kole při ujetí těchto kilometrů. Neřeším seřízení, namazání a klasické úkony běžných prohlídek. Jezdím na Treku 4900 ale žádná divočina.Díky za rady a zkušenosti.

    0 0
    • MirosPikos  

      Na to, jestli máš vyměnit řetěz existuje měrka. 2.000km už je docela dost, takže řetěz bude nejspíš třeba vyměnit. Bowdeny mění někdo každou sezonu, což nutně neznamená 2.000km. Já je jezdím dokud mi to v pohodě řadí :)

      0 0
      • VLAN  

        Závidím všem komu vydrží obyčejný řetěz typu třeba HG víc jak 900Km. Minulý rok jsem odrovnal 4, ale což… píšu to, protože chci říct, že 2000Km je IMHO většinou na obyč. řetěz už moc.

        0 0
        • Mig_all  

          No ja ho mam uz 10000km a stale drží :-D

          0 0
          • VLAN  

            Asi jsem vážně strašné prase :D Byly úseky, kde mi vydržel v bahnitém terénu i jenom 300Km…

            0 0
    • hcmartas  

      S tím řetězem je to jak u koho, já mám taky cca 2000 km najeto a zatím je řetěz naprosto v pohodě podle měrky. Je pravda ale že jezdím 8sp a tam ta výdrž je asi větší než u 9sp natož u 10sp, jinak pokud se o kolo alespoň trochu staráš a nejezdíš často v blátě tak by to mělo býti v poho.

      0 0
      • MlokCZ  

        Na 8sp. Shimano řetězech jsem dával tak 5–5,5tis. km, to byly časy :-)

        A i kdyby nejezdil vůbec v blátě, tak může mít po 2tis. km řetěz dávno ko a nebo i naopak mu může vydržet ještě i třeba přes 1000km.

        0 0
        • hcmartas  

          Je pravda že ještě 3 roky zpátky co jsem jezdíval jenom cca 1500 km ročně, mi řetěz vydržel 3 sezony a to jezdím silově a peru velkou pilu dokud můžu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Čím víc se jezdí velká, tím déle řetěz vydrží.

            0 0
            • MirosPikos  

              Já vim, že už se to tu řešilo, ale stejně tomu pořád nerozumim :-D Ale začal sem víc jezdit velkou a pravda, že 971 drží o poznání víc.

              0 0
        • scret  

          ja daval bezne na retez cca 3tkm, dnes na KHSu cca 1500km a na Reignu nebo ted na LV max. do 900km:( Pritom peci dostavaji retezy stejnou, naopak mozna az prehnanou…

          Celkove u me za ty roky narust hmotnosti cca 10kg nahoru… ale spis to prisuzuju retezove loby vyrobcu, nebot vyrabet a prodavat se musi:))

          0 0
    • šlapatko  

      Po 2000km, může být v prdeli i kazeta.

      0 0
    • DragON  

      Snad na svým kole poznáš jestli je něco KO, ne? Já se řídím heslem: „Dokud to funguje, tak na to nesahám“ :-D

      0 0
    • Roman  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Hrtan  

      Zdar,

      odpovědi se trochu zacyklili u řetězu :-)

      Právě řeším postupnou výměnu spotřebních komponentů u kola s podobnými parametry (čtvrt roku starý kanón Trail SL3, 2200km, asfalt na přiblížení,leh­čí,střední terén + pár závodů, styl náruživý hobbyman :-).

      Snad ti pomůže výčet mnou měněných komponetů.

      – Řetěz měněn 1× po 1tis. teď mám kvalitnější a ještě pár set km bude OK.

      – zadní plášť měním právě teď (už jsem cvaknul duši a i v terénu to není ono)

      – zadní brzdové destičky

      – budu konzultovat se servismany kontrolu středů a pod

      Lanka prý vydrží ještě dlouho, přední plášť taky min.1tis., vidlici také neřeším-až po hlavní sezóně, nebo asi až v rámci příští sezóny.

      Prosím, nejsou to rady fundovaného servisáka, ani dlouholetého bikera.

      Jestli jsem taky na něco zapomněl, rád se poučím.

      Napsal jsem ti pouze vlastní zkušenost o kterou ti šlo.

      Jo a myslím si, že důležité je mytí kola (praní kraťas taky nezaškodí :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        retez: menit podle protazeni ne podle najetych Km…

        plast: dyz to uz nedrzi, cvakani duse je spise otazkou husteni nez behounu…

        desticky: podle toho kolik maji materialu

        streredy: pokud neni vule nebo nevydavaji pazvuky, eni duvod to resit, ale to asi to servisaci poznaj:)

        lanka, bowdeny: kdyz to zacne blbe radit, je cas:)

        0 0
        • saddik  

          Souhlas, jde o příznaky a vnímat jak se to chová (eventuálně měřit, pokud to jde), ne o najeté kilometry. I když to vyžaduje určitý elementární mechanický cit, který každý prostě nemá. Když jsem si před několika lety půjčil kámošův bike, tak jsem nedokázal zařadit větší pastorek (myslel jsem, že má špatně seřízený doraz a že bych mu urval řadicí páku), jak měl totálně vytuhlý bowden.

          0 0
          • jonti  

            Největší problém je, že se to všechno zhoršuje postupně a když na tom jezdíš pořád, tak si vůbec neuvědomíš že to funguje hůř. Konkrétně třeba řazení nebo brzdy.

            0 0
      • jonti  

        Vidlici bych urcite nechal rozdelat a namazat, velmi casto byva z vyroby malo oleje a muze se vydrit. Moje foxka byla trochu odrena uz asi po 1000km, asi 300 z toho v blate.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.