• Tramek

    Dobrý den,

    Chtěl bych se zeptat co bych mohl dělat v tomto případě. Mám ojeté kolo. Řetěz mi přeskakuje jak chce, nedá se na něm jezdit. Proto jsem ho dal do servisu, kde mi řekli, že se musí vyměnit řetěz a zadní přehazovaci kazeta. Poté to prý bude fungovat. Prodejce mi řekl, že mě to vyjde na 1200 korun i s prací. Za tři dny mě přišla sms, že je kolo hotové, ale za 1780 kč. Když jsem se dostavil do servisu, tak mi řekli, že museli vyměnit ješte nějaké drátky a proto to vyšlo takto draho. Načež mi řekli, ze kolo je ve špatném stavu a že neví, jestli to nebude přeskakovat dál. Že to zkoušeli ve stojanu a tam to fungovalo. Zaplatil jsem a šel ho vyzkoušet. Nasedl jsem na kolo a pořád to přeskakovalo, ještě možná vice než předtím. Tak jsem se vrátil a pán mi řekl, že bude ještě asi třeba vyměnit přední přehazovací kotouč (kliky), který stojí dalších minimálně 1000 kč. Já byl ochoten dát ze začátku zmiňovaných 1200 kč, ale takhle dohromady jsou to už skoro 3000 kč. Jak mi mohou dát nefunkční kolo a nechat si to zaplatit? V podstatě mi dali na kolo jen materiál, ale kolo pojízdné stále není. Ve své podstatě nesplnili na čem jsme se domluvili. Argumentují tím, že odvedli práci na 100%, že vyměnili zadní kazetu se řetězem. Jenomže my se jako laici chtěli informovat, jak řešit problém s přeskakujícím řetězem. Bylo nám řečeno, že se to spraví výměnou kazety a řetězu za 1200 kč. Výměna proběhla za 1800 kč, ale výsledek nulový. Pán ze servisu, který kolo opravoval říkal, že první se při přeskakujícím řetězu mění kazeta a řetěz. Z 99% je to prý tím. Jenomže nám neřekli, že to jedno procento může být něco jiného za co by jsme ve finále zaplatili dalších +1000 kč. Pán i sám přiznal, že nám to neřekl. Chtěli jsme, aby si to odmontovali zpět, ale bylo nám řečeno, že nejsou bazar a zpět žádné špinavé součástky nechtějí. A už vůbec to nebudou dělat na svoje náklady. O aroganci při snaze reklamovat to na prodejně ani nemluvím. Poradíte mi, jak postupovat dále?

    0 0
    • Breakpain  

      ČOJKA ?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Taky sem dělal kámíkovi komplet servis nepojízdnýho kola.

      Dostal nový 6stikolečko a řetěz.

      (jinak celý kolo komplet rozebrání, vyčičtění, namazání, seřízení)

      Hrozný ****** s kolem

      A vypláznul 2,5 tisíce, ale prej je to nějak hodně.

      Tak sem mu řek, že ho vyléčim z kupování šrotů za stovku v hospodě.

      Asi tak. Prostě máš asi starý zanedbaný kolo.

      0 0
    • Vilém  

      No hlavni chyba je, ze dopredu neposoudili, ze je na odpis cely pohon. Kdyz na to prisli, tak se s tebou meli minimalne spojit, abys jim toto navyseni pripadne odsouhlasil.

      0 0
    • Dejv94  

      Servis by tě při navýšení ceny měl informovat, jestli souhlasíš. Ale pokud jde na servis nepojízdný šrot, tak z toho ferrari neudělaj. Pokud ti skákal řetěz, mění se řetěz s kazetou a v 1% i kliky protože jsou sjetý. Nic nevydrží věčně. Prostě v servisu je největší sr*ní s Tescokolama. A pokud si jim to do servisu dal zahnojený, tak si samozřejmě učtujou i očistu kola.

      0 0
      • SCOTTer  

        Mě by zajímala situace, když mi servisák řekne, že to bude za 1000 Kč, pak příjdu do servisu a zjistím, že je to za 2000 Kč. Co se dá v takovém případě dělat? Jde to nějak vrátit? (ta oprava)

        0 0
        • felix.org  

          O 100% jen tak bez tvýho souhlasu překročit cenu opravy nemůže…

          0 0
        • l.smetana  

          Můžeš to myslím odmítnout.

          0 0
          • Turbo  

            Smluvní cena se může obvykle navýšit o 10–15% ale s tím bys měl být srozuměn dopředu. Pokud si servis dovolí bez tvého souhlasu (mohli ti zavolat) navýšit cenu opravy. Nejsi povinen kolo přebírat. Záleží na čem se domluvíte. Jinak je to jejich problém a je to na zavolání ČOI.

            0 0
        • Dejv94  

          Pokud se domluví předběžná cena 1000 a oni to třeba o stovku přešvihnou, tak to neřešit, ale větší navýšení by tě měli kontaktovat a domluvit se s tebou, jestli s tím souhlasíš.

          0 0
        • StuntJ  

          Do 1000,–Kč je max překročení smluvní ceny o 20% nad 1 000do nvím je to o 10%, jinak tě Musí servis informovat …

          0 0
    • zdenek  

      Líbí se mi věta, že to zkoušeli ve stojanu a nepřeskakovalo to. :-) To snad ve stojanu nikdy. Něco to vypovídá o úrovni servisu…

      Jinak je dobrý vědět, jestli to přeskakuje vepředu nebo vzadu, na některém převodu nebo na všech. Pokud jsem někdy měnil opotřebované převody (na silničce) tak to vždy byl jen malý převodník.

      0 0
    • scret  

      tak v servise te meli informovat, co muze byt v hajzlu a jak se rika, pripravit te na to…

      Otazkou je, jaky kolo jsi tam daval a v jakym techn.stavu… Pak se proste nejaky veci vymenit musej…

      Kazdopadne s navysenim ceny musis souhlasit…

      0 0
    • gorre  

      Z položenyho dotazu je zřejmý, ze zakladatel vlákna je totální laik viz termín přední prehazovaci kotouč :) Proto se zeptam: Umíte spravne prehazovat? Ono to není tak jednoducha věc jak by se mohlo zdát.

      0 0
      • jIrI___  

        Cože? :D

        0 0
        • gorre  

          No ja se kdysi… zamlada… v servisu poměrně pohyboval takže vím, ze někdy byl problém i ze strany zakazniku, který ne vzdy zvladali věci hobikama považovány za standardni:) Napriklad spravny zavíráni rychloupinaku delalo problemy a i to řazení… Tady každopádně ale asi bude problém v tom servisu.

          0 0
      • Smazaný účet  

        tohle muze napsat jenom motorkar ktery umi jenom tocit plynovou rukojeti:)

        0 0
    • pee.tr  

      Přesně tohle (až na to nevýšení ceny) se mi stalo před lety taky. Aý když jsem si to sám projel, zjistil jsem, že řetěz střílí dál vpředu. Akorát u mě to ještě pokračovalo tím, že kromě klik se pustili následně i do výměny středu, protože nebyly k sehnání kliky, který by byly usazením na osu podobné těm původním a zároveň nestály majlant. Bohužel to skončilo tím, že dotyčný servis nebyl schopen střed z rámu vůbec vytočit, tak mi to celý vártili s tím, že si na tom jen zničili stahováky…

      Ale ve finále jsem taky utratil asi trojnásobek toho, co jsem původně předpokládal, aby to bylo dál pojízdný.

      0 0
      • bochov  

        Pokud mu měnili řetěz a kazetu tak to nějakou dobu bude střílet než si to sedne cena 1780 i sprací se mi nezda velka přece to nikdo nebude dělat zadarmo gor když to bude nějaký šrot pokud je třeba vyměnít přední kliky tak se vyšší ceně nedivím.

        0 0
        • pee.tr  

          To je docela blbost, co píšeš. Pokud myslíš, že je normální, že mu to bude nějakou dobu střílet na převodnících, tak to by si moc nezajezdil. Aby mu to po každý další výměně řetězu střílelo vepředu třeba 200km, to bych ted nechtěl. A nic to neřeší, akorát si tím rychleji odepíše každý nový řetěz.

          Se zbytkem příspěvku souhlas. Když jsem to před těmi x lety taky podobně řešil, ceně jsem se nedivil. Dneska si tyhle věci už raději hlídám a měním sám podle potřeby.

          0 0
          • Smazaný účet  

            tak pri vymene retezu mas dve moznosti…vymenit retez a kazetu a je to cajk, nebo jenom retez s tim, ze bude chvili strilet nez si sedne an ojetou kazetu…tipuju ze 90% majitelu beznych kol necha vymenit jenom retez a nejak to pretrpi…takze je mozne, ze servis rposte postupoval dle predchozich zkusenosti…

            0 0
    • W.Muchov  

      když tu čtu vaše zkušenosti tak sem rád že sem rovnou zainvestoval 1600 do nářadí a mám po problémech a ještě se něco přiučím

      0 0
      • bochov  

        V tom s tebou zcela souhlasím ja udělal to same takže takove prkotiny jako je řetěz kazeta si dělam sam akorát se mi nechce kupovat odvzdušnovací sadu na Avidy

        0 0
        • Mig_all  

          nemel jsi si kupovat avidy :-D

          0 0
        • W.Muchov  

          no odvzdušnovací sada na avidy je fakt vymakaná, ale myslím že se bez ní odvzdušnit brzdy nedaj a ta cena není zdaleka tak hrozná jak u shimana to je hrůza na to že se daj odvzdušnit zadarmo

          0 0
      • Dejv94  

        Kvalitní nářadí se vyplatí, když není člověk uplný kopyto. Taky jsem zainvestoval do kvalitního nářadí a kolo si obhospořaduju celý sám. Teda už 6 kol.

        0 0
        • W.Muchov  

          já mám sadu 25ti kusů ze základní řady od SuperB a stačí mi to, občas aji s kolem pomůžu někomu známýmu, ale už mám adepty na vyměnění

          0 0
          • Dejv94  

            Používám nářádí od firmy Birzman a k tomu nějákou tu Golu, blitzky, hasák, něco od Parktool.

            Když jsem začínál, měl jsem nějáký obyč imbusy, ty se dřív nebo později ožvejkaly ale imbusy od Birzmana nejeví vůbec známky používání.

            0 0
            • Smazaný účet  

              imbusy mam Tona

              http://www.nako.cz/…-7dilna.html

              a uz par let fungujou naprosto perfektne…

              0 0
              • KubaBajk  

                Mám tytéž a tutéž zkušenost.

                0 0
              • borda  

                http://www.nako.cz/…-metric.html

                Ja mam tyhle, uz to bude asi pomalu deset let a musim rict, ze jsou pro me zbytecne dobry a je jich tam zbytecne moc :-). Vetsinou stejne pouzivam Y imbus 4,5,6 asi za 40 korun z kauflandu :-) :-). Vozim ho i misto multiklice, protoze to bohate staci. Moje mechanicke schopnosti stejne jsou tak akorat na to, neco povolit, nebo utahnout :-)

                0 0
              • Kouba_2005  

                Mám tyto a několik let bez známky opotřebení. Super je kulička s kuličkou na delším konci.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Sadu s kulickou mam taky..stejnou tonu a stala asi 350Kc…

                  nekdy se kulicka hodi, nekdy je k vzteku. Treba kdyz chces nekam nastrcit sroub uz na inbusu. Na kulicce to nejde…

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Ona ta prťavá jistící kulička drží právě šroub v poloze v jaký potřebuješ, resp. v jaký si ho nastavíš. Cena je ovšem odpovídající výrobci :-(

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      jo tyvole kulicka s kulickou…ja to cetl, nerozumel tomu a tak jsme to vyhodnotil jako preklep…ted to vidim na obrazku..vychytavka jak cyp, ale neechaji si to zaplatit:)

                      0 0
    • marapara  

      To je blbý. Otázka je, jestli ještě není sjetý nějaký převodník a neskáče to na něm. Každopádně pokud ano, tak by tě měli informovat, že se cena navýší o nějakou částku, jestli s tím souhlasíš a ne dát takovou „opravu“ jako hotovou, když to vlastně opravené není. To je špatně odvedená práce.

      0 0
    • Josef Šimon  

      Cenu lze navýšit bez upozornění o 20%, pokud oprava není provedena perfektně a vrátí ti kolo, věc s tím, že to vlastně nefunguje, tak není důvod danou věc, kolo přebírat, prostě servis neodvedl práci jakou měl a hotovo. Stále tu existuje něco jako záruka na odvedenou práci, která je tuším 3 měsíce, takže pokud se s tebou nechtějí bavit, tak to budeš muset řešit s vedoucím servisu nebo ČOI.

      0 0
      • bochov  

        Ono se to tady dobře keca kdysi na favoritku člověk nepotřeboval speciální nařadí vcelku mu stačil jeden universalní pseudoklič dnes se bez speciálního vercajku člověk nehne a ne každému se ho chce kupovat a mechanicí to zadarmo také spravovat nebudou.ale když vezmu opravu tak ji neojebu pokad to nejde tak kolo vratim.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Na bezne opravy kola nepotrebujes zadne kvanta specialniho vercajku…ikdyz na jeden pseudoklic (nahovno…), kladivo a dulcik/nastrelovak to asi nema…

          Zakladem jsou inbusy a ty musi byt snad v kazde slusne domacnosti. Pak klic/stahovak na kazetu, klic na stredove slozeni. Oproti favoritce jsou to dva az tri pripravky v hodnote cca 500Kc (kdyz prestrelim)…To je darda jak cyp:)

          0 0
          • bochov  

            Imbusy v Tescu koupíš.ale ten zbytek ne.

            0 0
            • W.Muchov  

              to je pak docela složitý když scháníš nářadí v tescu :((

              0 0
            • Smazaný účet  

              V tesku prodavaji zahnute kousky cerneho dratu a ne imbusy. Pokud je chces pouzivat na kole, doporucuju po vecerech nastudovat „jak vysroubovat inbus, ktery se protocil“…

              0 0
            • Smazaný účet  

              V tesku prodavaji zahnute kousky cerneho dratu a ne imbusy. Pokud je chces pouzivat na kole, doporucuju po vecerech nastudovat „jak vysroubovat inbus, ktery se protocil“…

              0 0
              • bochov  

                Ja jsem to uvedl obrazně imbusy v tescu samozřejmě nekupují dělej pitomce ze sebe

                0 0
          • Josef Šimon  

            Není nutné do toho tahat vybavení servisu, když chci mít servis, tak to něco bude stát ve vercajku, to je jasný, ale zákazník má taky svá práva, na to by se nemělo zapomínat.

            0 0
            • Mira2261  

              Přesně já bych ten servis hnal zašel bych do servisu seřval je tam kdyby nevrátili peníze řešit přes ČOI bez kompromisu aby si to pamatovali ještě rok.

              0 0
    • nox159  

      ano melo te to stat tech 1200,–

      na druhou stranu ( nerikam ze to tak bylo…)

      servisak v dobre vire vymeni retez, zacne to strilet, tak vymeni kazetu a jak to projede zacne se to namotavat na prostredni prevodnik… a co tedka… potrebuje tam dat novou pilu aby to fungovalo, kdyby ti v tu chvili zavolal a zeptal se, ty jsi rekl ze ne, ze to nechces takhle opravit… tak jak ma postupovat dale?

      ne vazne, rekni mi jak si tohle predstavujes dale resit? ma sundat retez kazetu a praci neuctovat a tak ti vratit kolo neprovene? ( kdo zaplati praci a material ktery uz znova nepouzie… )

      0 0
      • KubaBajk  

        Nepoužije? :D nedělej si iluze.

        Ano, zákazník by měl podle mě právo postupovat přesně takhle. Měl jej vyrozumět.

        Servisák překročil cenu a to nehorázně, hřeší na to, že je to v řádech stovek, ale procentuálně je to ranec. Řekl bych mu, že si má komponenty shodit a kolo si vezmu zpět ve stavu jakém bylo.

        0 0
        • nox159  

          ja se nebavim o frantovi co to opravuje u vas za barakem ale o servisu…

          neni jina noznost jak to kolo opravit v za tu cenu… a pokud prijede zakaznik a vidim ze ma kolo ve srackach nemuzes mu prece rikat ze oprava muze stat i 6k pokud jde jen s tim ze chce vymenit retez a seridit brzdy ( aby to pokrylo pripadne opravy )

          0 0
          • KubaBajk  

            O tom se vůbec nehádám.

            Ale pokud zákazník netuší o kolech nic a jediné co ví je, že za to dá maximálně třeba 1000Kč, nesmí mu to servisák odkývat a pak mu napálit dvojnásobek.

            Podle mě by to měl obhlédnout a sdělit, zda-li to možné je nebo ne, popř. za kolik.

            0 0
            • nox159  

              ono ale sjety prevodnik na prvni pohled nepoznas… nepoznas treba ani zniceny orech, vykousany naboj ci konusy…

              v dobre vire mu chce dat kolo do pojizdneho stavu… ale proste v pulce zjisti ze to neni mozne… je to blba situace… nechci se zastavat ani jedne strany protoze nikdo nevi jak to bylo o jake kolo slo…

              0 0
              • KubaBajk  

                Já souhlasím.

                Prostě pokud je servisák schopný, měl by jmenovat veškeré díly, co bude možná nutno měnit s tím, že cena může lézt např. ke dvěma tisícům.

                Nesouhlasíte pane? Tak si vezměte kolo a běžte.

                0 0
                • nox159  

                  pri kazdem prijeti kola kontrolovat jestli neni nahodou praskly ram, jestli jsou nohy vidlice ok…? pak hlasit ( jo oprava muze stat i 40k )

                  to mi neprijde jako normalni a v realnem zivote podle me pouzitelne…

                  0 0
                  • borda  

                    A proc bys to delal? Mas mobil ne?

                    0 0
                  • KubaBajk  

                    Pokud vím, tak lidé chodí do servisu s určitým problémem. Pokud s oním problémem nesouvisí např. zmíněné nohy vidlice, nevím, proč by je měl servisák kontrolovat.

                    Pokud zákazník řekne Zkontrolujte celé kolo a všechno opravte, tak potom jo, ať zkotroluje všechno a pak mu zavolá Pane, bude to stát 40 tisíc. No, když nebude zákazník svolný, ať si kolo odveze. popř. bych si nechal zaplatit prohlídku kola a to hned při přijetí kola.

                    Myslím, že na vymyšlení logického postupu není třeba znát problematiku, stačí selský rozum a něco ze základu pravidel zákazník/obchod­ník…takže si přestaň honit ego, dělat vola ze mě i ze sebe a běž spat.

                    0 0
          • borda  

            Tak protoze se nebavis o Frantovi, co to opravuje za barakem, ale o servise, tak ten by mel snad mit nejakou uroven, ne?

            A ne se chovat jako janosici, aneb, stahnem ho blbecka alespon o ty dva litry, co na to ma.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Přesně tak. U nás byl vždy zákazník předem upozorněn na to, že nikdo neví, co se objeví, až se to rozdělá. Domluva byla, že až se to rozhodí, tak se ozveme a dohodneme na dalším postupu. Blbý je, když se rozdělá něco, co už nejde do provozuschopného zpět poskládat a kolo je tím pádem znepojízdněno, ač na něm dotyčný přifrčel.

              0 0
              • nox159  

                tak na vlastni naklady uvest kolo do provozuschopneho stavu a vratit zakaznikovi s tim ze jste dementi kdyz jste to rozebrali a neslo slozit… pokud ne tak coiku na vas!!!

                v tomto duchu je tu vedene cele tohle vlakno… bohuzel…

                0 0
            • Josef Šimon  

              Asi tak nějak…

              0 0
            • Josef Šimon  

              Asi tak nějak…

              0 0
      • Ruprt2  

        Tak zcela vážně má říct, že vymění kazetu a řetěz. A dopředu informovat, že je možné, že se bude muset měnit i pila.

        A vyžádat si dopředu souhlas. Když ho nedostane má v tuto chvíli možnost couvnout, popř. pořádně prohlédnout ten převodník a ze svých zkušeností odhadnout jak moc hrozí, že to bude lepit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.