• Pikaču

    Ahoj, mam moznost dostat silniční kolo cannondale z roku 2002. Kolo nejezdilo 14 let. Nevim jeste jak vypadá. Jen to ze je cannondale a stalo tehdy 60 klacku.

    Mam dotaz ohledne servisu. Co vse by bylo nutne udělat za servis a jak by to bylo nakladne?Jestli se mi to vubec vyplatí jelikoz dostanu kolo pouze do užívání?

    Diky za pripadne cenné informace.

    • plzakj  

      Takze jezdilo 2 roky? A kolik je to asi tak km? Pokud to nekdo vytahl jen o vikendu, tak vymenis plaste lanka a brzdovy spalky a vejdes se do 1000kc. Pokud na tom za 2 sezony nekdo nalital 20tis, tak menis vse krom ramu a das do toho aspon 10k.

      • Pikaču  

        Říká že si tohle koupil (tehdy nové) a jezdil spíš do ztracena, tak že míň . Na tom předchozím najel víc.

        Teď váží víc a kolo nechce ani prodat.

        Jakou by mohlo mít hodnotu. Zjistim jeste model.

      • Pikaču  

        Nicmene díky. Pozitivní zpráva.

      • novas752  

        To spíš tak 1500, záleží na ceně plášťů.

        • vazelínu v ložiscích = servis nábojů, středu, hlávka a pedálů.
    • mr.garisson  

      Jak tady už všichni napsali. Základní servis cca 1500 v materiálu (lanka, bowdeny, špalky, pláště/duše, možná řetěz, kazeta, omotávka, vazelína…), centrování kol, seřízení. Pokud to dáš do servisu, tak připočítej práci. Cenu za práci má každý servis jinak.

      Chce to fakt vidět, takhle nikdo neví, co tomu je, dokud se na kole neudělá pořádná inspekce.

    • Rychlej turista  

      Nafoukej gumy, prubni jestli to řadí a brzdí, zkontroluj vůli v ložiskách, změř řetěz, sedni a jeď. Po prvním švihu poznáš, jestli to kolo potřebuje ještě i něco jiného. Pokud vše bude fungovat, rozhodně bych ho preventivně neopravoval. Tipnul bych si ale, že jestli kolo nebylo rozbité v době pověšení na zeď, tak tam už se nerozbilo ani za těch 14 let. Pokud bylo ale dva roky v provozu, preventivně bych vyměnil brzdová lanka.

      • mr.garisson  

        Jo a hlavně ty lanka na brzdách pane kolego, to pozná z prvního kopce. :D

        Zbytek jak píšeš, ale ty pláště si myslím budou popraskané.

        • standoslav  

          Nepamatuji si, že by mi někdy prasklo lanko, jakékoli; snad možná někdy na plechových brzd.celistech na Esce.

          • mr.garisson  

            Mě na horákovi jo a švanda to nebyla (sice ne ve sjezdu, ale dojet domů jsem musel). Lanko stojí 20 Kč a vysekat se ve sjezdu je k nezaplacení. ;)

            • Jakobo  

              To je nesmysl co pises. Lanko na horaku ti prasklo uplne z jinych duvodu, nez ze kolo nekde viselo na haku 14 let. Mne prosly rukama desitky kol, co nekde lezely i 30 let a lanka nebyly ani rezave. Vidim to stejne jak RT – nafoukat gumy, namazat retaz, zbezne zkontrolovat a vyrazit na cestu. Max vymenit brzdove spalky pokud budou ztvrdle. Navic kolo nekupuje, ale pucuje…

              • standoslav  

                Mimo jiné, pro laika může být výměna lanek v " dualech " docela problém.

                • mr.garisson  

                  Já myslím, že Shimano to má docela dobře rozkreslené (pokud je tam Shimano), tak by neměl být problém pro středně zdatného servisáka tohle udělat doma.

                • platypus  

                  Taky jsem pro radši do toho nedrbat, je pěkně má se jezdit, špalky bych vyměnil, za čtrnáct let to bude guma tvrdá a spíš to bude kvičet než brzdit.

        • Bombos3  

          Tak snad použije druhou brzdu ne. Navíc každý normální člověk pojede na takovém kole opatrně než se zjistí, jak na tom vlastně je.

          • mr.garisson  

            A není fakt lepší tohle udělat než na to sedneš??? Zkoumat důvody, proč se to stalo/nestalo je vcelku mimo mísu. Vyměnit lanka nezabere tolik času a cena je 100 Kč v materiálu.

            A ano na horáku se mi to stalo zřejmě z jiného důvodu, než že by to viselo 14 let na háku. To byl jen příklad, že se to prostě stává.

            • Bombos3  

              Z mého pohledu je lepší to nejdřív projet, zjistit co je na tom špatně a pak se až začít hrabat a opravit vše najednou. Neříkám, že ty lanka nemá vyměnit, to by měl každopádně.

              Na druhou stranu proč to neudělat až potom, co zjistí, že to kolo nemá vážnou závadu nebo mu jednoduše nevyhovuje.

              • mr.garisson  

                Jasný, kolem baráku je to ok, ale asi každý bereme pojem „projet“ trošku jinak. Já když napíšu „projet“, tak kolo hodlám pořádně projet a vůbec ho nešetřit. :)

    • Pikaču  

      Díky všem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.