Scott Spark Expert 29 2012 nebo Spark 940 2013

10 nepřečtených
  • pangea1978

    Zdravím vás pánové. Chtěl bych požádat o radu. Rozhoduju se o nákupu kola mezi typy Scott Spark Expert 29 rok 2012 a Spark 940 rok 2013. To první je na karbonovém rámu s dvoupolohovým ovladačem tlumení Twinlock. Druhé je na hliníku s třípolohovým Twinlockem. Ostatní osazení je v podstatě identické. Ačkoliv ten první je karbon, mám na obě kola v podstatě identické nabídky cca 58tis. Můžete mi prosím poradit co byste vybrali vy?

    Mám docela strach z karbonových rámů, ale je to spíš jen z důvodu předsudků k jejich praskání.Osobní zkušenost nula. Nicméně chci to kolo mít na 5 a více let. Také nevím jestli mi střední poloha Twinlocku nebude chybět. S ohledem na mých necelých 90kg mě půl kilo úspory na karbonu v podstatě nezajímá, takže nevím jestli to má pro mě nějakou jinou výhodu. Preferuji hlavně životnost a jezdím trasy typu kratší cyklomaraton. Sjezdy nijak nepouštím, spíš jedu opatrněji. Budu rád za každou radu. Otázku značky, velikosti kol a typu odpružení mám v tuto chvíli vyřešenu. Tentokrát chci opravdu Scotta, 29, full :o)Ještě jsem zvažoval Genius 940, ale od toho mě prodejce odradil, kvůli mému strachu z divočejších sjezdů. Prý to pro mě nemá smysl.

    Díky moc!

    0 0
    • Smazaný účet  

      Pri vybere ti nepomozem, ale napisem ti moje postrehy. Jazdim druhu sezonu na Scott Spark 10 model 2012. Je to carbonovy ram s carbonovou zadnou stavbou ale „len“ na 26 palcovych kolesach. Osadneny je Sram XO a ma trojpolohovy Twinloock. Tento system uzamykania vidly a tlmica bohate vyuzivam. Myslim si, ze stredna poloha (trail) je pre mna zbytocna, alebo ja nie som taky odbornik aby som pocitil rozdiel medzi uplne otvorenym tlmicom a privretym. Uzamknutie vidly a tlmica to je uz ina kava. V stupaniach je to citit, ze sa vsetka energia prenasa do pohybu vpred a nestraca sa pri pohupovani v tlmici pripadne vo zdvihu vidly. Mam 84–90 kg podla rocneho obdobia a mal som tak isto obavy z carbonu. Po 14 mesiacoch som pri udrzbe biku zistil malu prasklinku v mieste puzdra kde je uchytena zadna stavba. Foto najdes tu na fore. Reklamoval som to a do tyzdna som mal novy predny trojuholnik ramu. Zadna stavba mi ostala stara. Na druhu stranu kamarat ma rovnaky Spark ale 35-ku, ktora ma hlinikovu zadnu stavbu. Tak isto mu praskol ram, lenze praskla mu prave hlinikova zadna stavba. Takze, carbon alebo hlinik prasknut moze vsetko.

      0 0
    • Domingo  

      Čistě k Twinlocku. Mám dvoupolohovej a bohatě mi stačí. Asfalt, netechnickej kopec zamknuto, zbytek odmknuto. Mezipoloha mi přijde navíc, ale nemám s tím zkušenost.

      Těch páček a poloh je tam už tak dost a někdy při změně sklonu a povrchu je to hodně cvakání :)

      0 0
    • Azmir  

      Jestli máš stejnou cenu, určitě ber carbon, ty mýty o tom, že carbon člověk rozbije o první kámen o který ho opře nebo že to rupne pod každým nad 80 kg a podobně jsou mylné, neboj se carbonu.

      0 0
      • smahyyy  

        Přesně, mam Scott Scale 35 na karbonu a 105 kg, max. spokojenost. Najeto 4 tis., semtam i slušný prasečiny

        0 0
    • antuch  

      mám 83 kg a při koupi sparka jsem materiál neřešil. Za ty prachy ten loňský expert byl ideální volbou…a popravdě ten základní twinlock mi naprosto vyhovuje-otevřeno a zavřeno a je to…jen jsem byl trochu zklamaný z váhy. Nevím, kde přišli na těch 11,5kg. Já se dostal na 11,3kg ve velikosti L až po několika odtučňovacích pokusech:-/

      Carbon je supr, komponenty taky (až na to závaží místo zapletených kol) a hlavně je tam ještě Reba s dual airem, což pro ladiče tlaků a sagu je dost dobrý:-) Teď se chystám vidli rozkuchnout a zvýšit zdvih a uvidíme, co to udělá. A abych jen nechválil…klidně bych ocenil pevnou osu, aspoň vepředu. To je asi jediný neduh.

      0 0
    • pangea1978  

      Pánové, díky moc za rady. Půjdu teda do Carbonu. Ještě dotaz k Twinlocku. Zkoušel jsem to na testovacím Sparku 950 a v poloze „zamknuto“, jsem při jízdě ve stoje v asfaltovém kopci přední vidlici rozkýval až na doraz. Doufám, že to je jen nějaká porucha u testovacího kusu. I ve stoje tu vidlice v modu lockout normálně dorazím až dolů. Jak se chová tento mod na vašich kolech?

      0 0
      • pangea1978  

        Jo a ještě jsem byl docela rozladěný z plášťů Schwalbe Rocket Ron co tam jsou. Testoval jsem to v lese v mokru ( bahno, kořeny, kameny) a kolo mi na 10km podjelo do strany víckrát než se mi stalo za celou sezonu na mém starém kole. Byl jsem z té nestability do stran úplně rozhozený. Do teď jsem jezdil na 26" s plášti Hutchinson Python a nikdy jsem s tím problémy neměl. Pravda je, že moje technika jízdy je přinejlepším průměrná ( mezi hobíky). Máte s těmi plášti lepší zkušenosti? Mně tam totálně chyběla přilnavost.

        0 0
        • Domingo  

          Asi bylo něco špatně se zamykáním. Když je zamknuto, tak drží.

          Rocket Ron (aspoň ten co montujou na Scotty) na vlhku klouže.

          0 0
        • antuch  

          hele, to zamykání mi dělalo zezačátku to samý…jak hýbeš twinlockem, tak se povoluje dole lanko…ten červík se blbě utahuje a když to není dost utažený, tak se to postupně povoluje…

          A RoRo klouže vždy a všude…už na nich jezdím pár sezon, tak mi to ale nepřijde. Když jsem ale kdysi přešel z Karmy, tak jsem se málem zastřelil:-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.