• vasek80

    Máte prosím někdo zkušenost s tímto pláštěm? V historii jsem zatím nic nenašel. Hledám lehký plášť z 50% na suchý pevný podlkad, 30% na silnice 3 a horší třídy a 20% štěrkem sypané lesní cesty

    http://www.schwalbe.com/…mtb/produkt/?…

    0 0
    • Mate  

      Tohle asi bude jednoduší :-) : http://www.imexpo.cz/index.php…

      jedná se o 2,1, podobný je asi nejblíže Huricane. Jo, nenapsal jsi zda bike či croos. A ten měl velkou odezvu. To co chceš bude asi problém, je to novinka a zkušenosti…přijdou časem. Ale možná ¨bych se podle tvého popisu podíval i na řadu Marathon, bude asi o něco těžší, ale Bohle se kasá, že řada Marathon vydrží 10 tis najetých km. Ale je bokem.

      http://www.imexpo.cz/index.php…

      http://www.imexpo.cz/index.php…

      0 0
      • vasek80  

        Jinak je to na bike. Hurricany jsem jezdil loni a jejich „terení“ vlastnosti mi dostačovali, měl jsem ale drátové. CHtěl bych zkusit něco jiného.

        0 0
        • Mate  

          Tak pak se můžeš nejspíš směle spolehnout na novinku :-) Pokud vyhovoval a stačil Huricane…cesta je volná. :-) Ochranu má, což sportovní maj jen PP.

          0 0
      • black.horse  

        Dobrou zkušenost mám s Marathon racer 1,5 v kevlaru, lehké(jen 365g), rychlé pneu… Vozím je na fullu a v suchu v klidu zvládaj terény ve středočeským kraji a na brdech a na asfaltu fakt frčej. Na HT to bude ale zřejmě méně pohodlné, tam by se dalo sáhnout po Marathon Supreme např. ty jezdím krátce ve 2,0 kevlar, mám na nich cca prvních 200km provozu na pěšinkách/asfal­tu/cestičkách i nějaký ten terén a první dojmy jsou fajnové. V terénu lepší průchodnost, ale i vyšší váha (cca 560g).

        0 0
        • MlokCZ  

          Ty jsi ale extrém, že máš prioritu, aby to co nejvíce jelo a té vše podřizuješ.

          Já jsem zase skoro opačný extrém, kdy zase raději pohodlí a grip na úkor rychlosti.

          Takže na to, co Ty vozíš racer/Supreme, tak já nakonec zůstal trvale u UST RR 2,25. Rychlostně jsou velmi slušné jak jsou bez duší (se Supreme se mi nakonec bez duší nechce patlat) a hlavní rozdíl je v tom, že jsou ty RR výrazně těžší, to je jediná nevýhoda.

          0 0
          • Pijer  

            Já jsem zase skoro opačný extrém, kdy zase raději pohodlí a grip na úkor rychlosti.“ – proč vozíš RR a ne RoR, ten mi přijde, že má lepší grip a jede stejně?

            0 0
            • MlokCZ  

              RoR mi na kolo nesmí z mnoha důvodů:

              • lepší grip má pouze v některých situacích, třeba na hodně tvrdémpovrchu a asfaltu je RR rozhodně lepší (a s RR jezdím dost takový povrchzvlášť na chrtím fullu)
              • RoR je méně odolný
              • RoR je podvyživený a je užší než ostatní Schwalbe pláště, RR jsouz 2,25 Schwalbe na šířku úplně nejlepší, všechny kousky (a že jichuž bylo mnoho, takže žádná náhoda) mám 56mm široké
              • RoR dělá větší bordel (chytání vibrací od vzorku) vzorkem naasfaltu
              • RoR o dost méně vydrží

              Jen velké množství nevýhod, které mi vadí úplně všechny. A zato získám pouze mírně lepší grip jen v některých situacích.

              A pokud jedu pořádný terén a chci pořádný grip plášťů, tak na to mám jiné kolo s NN UST 2,4. Ty mají grip někde úplně jinde (samozřejmě jsou ale taky i už znatelně pomalejší i když bez duší to pořád není tak špatné).

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě bych řekl (i když tohle je už bez měření při tom malém rozdílu už dost spekulace), že RoR bez duší je mírně pomalejší než RR bez duší.

                Měření existuje pouze pro oboje s duší + RR bez duší. A ono zrychlení bez duší je u každého pláště jiné a většinou čím větší a čím řidší vzorek, tím je zrychlení vyhozením duší menší. Třeba u NN je to hezky měřením potvrzeno, že bez duší se zrychlí méně než RR.

                0 0
        • vladaza  

          už se opakuji , vodpusťte strécovi z Hané, ale suprema jsou naprosto neskutečný gumy, malý zázrak gumárenského průmyslu, na to, že jsou prakticky hladké mají nečekaně dobrý záběr i ve vlhku /nemluvím o 20 cm bahnu ve stopě po traktoru/, jedou jak svinja a úplně potichu, vůbec se ty mršky neojíždějí atd. jedině na čem jsem je „nachytal“ je výjezd z hlubší koleje, kdy se přední guma nemá čím zachytit, jinak fakt samý superlativy /mám je na 29" HT v 2", na zadním kole lehokola v rozměru 26×1,6", další jsem objednával kamošovi – vše z bike mailorder.de/, na mix různých podkladů si nedovedu představit lepší plášť, konec neplacený kampaně z Olmíku :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Kdyby tak Supreme ještě vyráběli v UST verzi a nejlépe ještě o něco širší než 2,0…

            0 0
    • Ranky  

      mam ho asi 300 km na předním kole, verze kevlar 2.1 jako každy schwalbe je to spíše širka jiných plaštu 2.0, jinak rychly hodně, bez problemu už i testován 50 km v beskydech v terenu, mokro zatím nevím ale na suchu bez problémů.

      0 0
    • McBlacky  

      490gramů na slick, to by mělo být bud nezdefektitelný, nebo je to k ničemu.

      pokud to dovolí kola, lepší cesta je FF UST.

      0 0
      • jonti  

        Ma to prave byt rychly nezavodni plast pro „normalni lidi“, bych rekl, ze 490g pro semislick neni vubec vysoka vaha. Ten plast me taky zaujal, doma mam ale priblizne 10 plastu co uz nejsou na zavody, ale na bezne jezdeni jsou v pohode, tak az je sjedu tak ho mozna koupim :))

        0 0
        • McBlacky  

          asi tak, dělal jsem ted doma probírku a všechno pod 50% vzorku jsem vyházel páč to není kam dávat, no a zbylo mi 9 plášťů :/ co třeba budu dělat se 4 nanoR je mi záhadou.

          0 0
    • vasek80  

      Dnes na kupkolo objednány a zítra je očekávám.

      Jinak našel jsem jednu recenzi

      http://www.bikenet.cz/…-sammy-slick

      0 0
    • jonti  

      Vzorkem mi pripomina stare plaste Michelin Wildgripper Spring S a kopii Rubena Winner V45 – to byli asi nejlepsi plaste co jsem vozil a proto predpokladam, ze SaS bude taky vyborny.

      U rubeny byla hmotnost tehdy 660g a vozila ji i elita a slo to.

      0 0
      • beng  

        vypadaj hodne jako rubeny…a s tema byla velka spokojenost…ze by novy tip na novy plaste??

        0 0
    • vasek80  

      Dnes nasazeny a hned ostrý test. najezdil jsem 50km v českém lese v okolí Čerchova ve výškách okolo 900m. Převládající povrh jsou cesty sypané kamením po kterých lesáci svážejí dříví, nějakých 10km byla silnice a dalších 10 prašná lesní udusaná cesta.

      Těžko se mohu poměřovat se zkušenějšíma, ale rád bych pár poznatků přinesl. Je to patrně nejlepší plášť co jsem zatím měl. Mohu porovnat pouze s drátovými plášti a to nějakej základ co byl na kole od Authora, poté jsem měl Schwalbe Hurricane a Schwalbe Black Jack a s nimi bych chtěl plášť porovnat, jelikož jsou u Schwalbe ve stejné ředě allterain plášťů

      Grip

      Sammy slick má z trojce plášťů Black Jack a Huricane nejlepší grip – až nepochopitelně, vůbec jsem něco takového od podobného pláště nečekal. V sedě na štěrku, kamínkách šotolině ani do kopce na lehké převody nepodhrábne, vlhké jehličí taktéž, podklouznul jedině na mokré trávě a když jsem se opravdu snažil jej utrhnou ve stoje v pedálech. Na grip tedy absolutní spoleh a jen otázka kolik km tohle vydrží. Takže poředí je 1. sammy 2 těsně v závěsu Black jack, který bude lepší na trávě a bahýnku a pak Hurricane, který je na grip hodně špatnej, podkluzuje pořád a o jízdě na vlhkém jehličí a kořenech se nedá ani uvažovat

      Rychlost pevná cesta/silnice

      Hurricane jsem jezdil loni a chvíli na jaře, Black jack asi jen 300km poté a nyní už sammyho. Subjektivně je to po silnici překvapivě plychta. Porovnávám podle toho jak jedu vedle kamaráda z kopce bez šlapání a ani s jedním jsem mu neujížděl, nebo neztrácel. Black jack je nejhorší na akceleraci kdy špuntíky dělají své a hlavně gumový kraválek.

      Na silnici v přímém směru nejvíce překvapil Black Jack a to hlavně proto, že nebyl horší jak ty dva od pohledu silničnější pláště. V zatáčkách už to je horší a dostaví se nejistota na špuntech, Hurricana si moc nepamatuju jak se choval v náklonu, ale Sammy je na tom určitě lépe, protože jsem se mu nedostal na hranu a pořád jsem zkoušel klopit více a více co strach dovolil. Držel skvěle a nebyl ani cítit náběh na postraní špunty. V zatáčkách na silnici prohrává Black Jack, kde jsem byl nejistý už při polovičních náklonech a rychlostech.

      Pohodlí a hluk.

      Hluk 1. Hurrycane o fous 2. Sammy a s větším rozdílem 3. Black Jack

      Pohodlí 1. Black Jack a překvapivě v závěsu 2.Sammy a nízký a nejužší Hurricane 3.

      Sammy nafoukán stejně jak Black Jack na 3 bar

      Zajímavost

      Hurrycane a Sammy si nějak nemohou sednout na ráfek, kdy oba trochu hážou. Hurrycane házel hodně a až po pár km si sednul, Jelikož jsem se vrátil zy tmy, tak nevím jestli sednul i Sammy.

      Co vice dodat, snad jen že nelituju koupě 3× dražšího pláště oproti Black Jacku, který je podle mě vítěz v poměru výkon/cena škoda jen té váhy. Mám jej ještě v garáži a možná po dojetí Sammyho se ještě jednou na kolo vrátí pro narovnání měřítek. Hurricane má spíš crosovej vzorek než na MTB a ač oproti tomu co jsem dostal na kole z fabriky byl skvostnej, tak už si jej v budoucnu patrně nekoupím.

      0 0
      • vladaza  

        jenom doplním Tvůj příspěvek tím, že Sammy používá směs ORC – offroad racing compound, zatímco Jack i Hurikán mají SBC – Schwalbe basic comp., což má vedle hmotnosti a vzorku velký vliv na chování pláště a životnost, nejlepší a nejdražší pláště /silniční i terenní/od Schwalbe používají směs Triple Nano, kde jsou de facto na jednom plášti tři různé směsi a nanočástice zlepšují přilnovost a valivý odpor zvlášť v centru běhounu – to jen pro zajímavost z firemního pokecu

        0 0
      • Mate  

        S tím sednutím do ráfků máš pravdu, osobně používám Easy fit ( jinak mejdlovou vodu) lehce přefouknout pak dát ten správnej tlak. Nejčastěji se mi stává že musím „namazat“ pro Ritchey ráfek.

        0 0
        • vasek80  

          Pořádně si nesedly ani s mýdlovou vodou. Předek je dobre a zadek nevidím, tek neřeším.

          Jinak už mám najeto nějakých 150 km. Na 3 bar byl moc tvrdý a uskakoval na kamínkách. Upustil jsem na minimálně doporučených 2 bar a kupodivu se to moc neodrazilo na odvalování. Pohodlí se každopádně zvedlo a už při rychlejším nájedu na osamocný kamen neuskakuje. Dnes jsem nafoukal 2.5 bar a uvidím k večeru. Myslím, že by to mohl být ideální kompromis mezi rychlostí a pohodlím. Včera jsem navíc testnul mokrý povrh a jemné blátíčko a jehličí

          Zatím jsem spokojenej, pro moje požadavky ideální plášť, jen se bojím, že se ten středový dezén rychle sjede a bude po gripu, který je proti Hurricanu o mnoho lepší

          0 0
          • Mate  

            Pokud si nesedli, tak reklamovat, občas seto stane, nám se to párkrát taky stalo, ( R.R. Smart. S, atd) vyřešeno funglovkou a omluvou.

            0 0
    • šlapatko  

      Ahoj, Sammyho mám nově na zadním kole a zatím jsem nadšený.Po nasazení s mýdlovou pěnou byl vpohodě a neházel.Nyní po 200km si lehce sedl a hází cca 2–3mm doboku.Nahoru nehážou, takže vcajku:-) Snad to kluci časem zlepší.Na asfaltu frčí snad rychleji než schwalbe RaRa.(možná je to jen placebo, bo mám komplet nové kola a váha šla na obou komplet výpletech o 460g dole).Sammyho tedy porovnávám s schwalbe RaRa, maxxis flywwaight 490g a dále Continental twister supersonic 1.9–360g.

      twister odvaloval nejlépe, ale často defektil a po 1000km byl celý potrhaný:-(

      flywwaight je super držák, je na tom podobně jako sammy, jen není tolik odolný proti defektu.

      RaRa má nejlepší záběr, ale na zadním kole rychle mizí a na asfaltu je nejpomalejší.

      Komečně tady máme Sammyho. Jak už psali jiní, je to tichý rychlík.Na asfaltu je snad nejrychlejší až na Conti tvistera,který pořád defektil.V suchém terénu dobře drží a nijak neuskakuje.Di­amantový dezén drží i ve výjezdech, jen při silovém šlapání vestoje jsem párkrát prohrábl,na sypkém povrchu.Dnes mile překvapil při skoro defektu.Něco mi na kole začalo klepat o rám.Zabrzdil jsem snad po 30 metrech a nestačil se divit.V plášti byl zabodlý hřebík a klepal o zadní vidlici.Ještě větší překvapení bylo, že neprošel k duši.Jen jsem ho vytáhl a jel dále.Byl široký cca 3mm.Možná štěstí, nebo raceguard funguje.Plášť je široky 50mm na ráfku 19mm.Asfalt vozím 40 psi, terén 30 psi.

      Zatím jsem spokojený a časem zase hodím recenzi.Přece jenom 200km je málo na recenzi pláště.Tenhle výkend mám v plánu beskydy, tak ho tam potrápím.

      Závěr: Pro nezávodní použití a lehčí terén doporučuju.

      0 0
      • vasek80  

        Tak tak. Dnes jsem jel prvně pořádný terén. Sjezdy pořád za sedlem, kameny jak pěsti a na plášť mohu pět jen chválu. Na kořenech i kamenech ve výstupu i sjezdu drží jak přilepenej. A to že jsem se dnes vyhnul jakémulkoli defektu je promne také těžkopochopitelné. Až mi dnes bylo kola líto.

        Jinak na asfaltu odvaluje i při dnešních 2.0 bar předek a 2.5 zadek. Jen je plášť nejistej při nájezdu v náklonu na kamínkách, kdy mi uskakuje zadek. Předek už na 2.0 skoro neustřeluje.

        pár fotek, pěkné jsou pouze po hřebenu, jinak v lese kde byly největší kameny byla tma takuž nic není vidět

        0 0
        • šlapatko  

          Vypadá to že se u schwalbe povedl, lehký a odolný plášť.Na přední kolo bych ho nejspíš nedal.Tam vozím Ralfa 2,25.Lépe drží a pobere více nerovností.Vozím pevnou vidlu.

          0 0
        • StuntJ  

          hmmm, něco podobného jezdím na RaRa a říkám si že je to zbytečné a chtělo by to něco rychlejšího, a ty Sammy vypadají docela zajímavě, žeby nové pláště ? :o)

          0 0
      • vasek80  

        Mě by zajímalo porovnání s pláštěm Continental Race King Supersonic, který jsem měl jako druhý ve výběru a možná jej příště zkusím. U Sammyho se trochu bojím životnosti. Zatím jej mám přibližně 350 km a musím zaklepat že úbytek nepozoruju.

        0 0
        • StuntJ  

          životnost by mne též zajímal, ale jestli bude podobná jak u RaRa tak to bude paráda …

          0 0
        • StuntJ  

          životnost by mne též zajímal, ale jestli bude podobná jak u RaRa tak to bude paráda …

          0 0
          • šlapatko  

            Po výkendu dám zase vědět.Nyní 200km, po výkendu, nebude li chcát přidám dalších 250–300km.

            0 0
            • StuntJ  

              Já vozím RaRa po tom Brněnském okolí a připadne mi to jako moc hrubý plášť na takový terén, po sezóně budu asi měnit pláště a právě se rozkoukávám co nového …

              0 0
              • šlapatko  

                To je jednoduché, dopředu něco co podrží a dozadu něco co frčí.Mě stačí na přední ralf a na zadní nyní sammy.Chtěl jsem vyzkoušet FF, ale mám hrůzu s častých defektů a malé výdrže.Pořád pamatuju na poslední vyjížďku na plášti Conti Twister supersonic.Na 50km asfaltu 4 defekty.Vždy na jiném místě.Byl to takový papírák, že ho propíchl i ostrý kamínek.

                0 0
                • StuntJ  

                  hmm tak zas šlupky to být nemusí, něco mezi a na předku se slicky nebojím … když RaRa jezdí parádně i v bahně a na mokrých šutrech, tak tohle už jiné nebude :o)

                  0 0
                  • vasek80  

                    S pevnou to chápu, ale s odpruženou se také na předku nebojím. Foukal jsem minimum, tedy 2 bar a neustřeluje a ede pěkně

                    0 0
                • vasek80  

                  Nabízí se myšlenka dát lehčené duše… Když jsme se tak pěkně shodli na kvalitě antidefekt úpravy.

                  0 0
                  • StuntJ  

                    já lehčené duše vozím běžně a ani s RaRa nepozoruji žádný problém :o)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já vozím teď už jen 95g duši a taky žádný problém ani s RaR, ani s NN.

                      0 0
                      • vasek80  

                        Prosím nějaké doporučení. Nakupuju na kupkolo a tam výběr lehkých duší nic moc. Ale zase snad nic nad 200,– to už bych asi za duši nedal.

                        0 0
                      • DaSnail  

                        ale tá tvoja je kouzelná, máš dva plášte a len jednu dušu…

                        0 0
        • šlapatko  

          Toho se nebojím.Až se sjede jemný vzorek, bude jen více prokluzovat v mokru a sypkém povrchu.Maxxis flywwaight jsem jezdil přes 10000km.Byl to úplný slick a opatrně se dalo jezditi v mokru.U zadního kola neřeším že občas ustřelí.Držet musí přední.Když prší jezdím asfalt a šotoliny.Když musím do sraček nasadím ralfa.každý ma jiné požadavky.Mě stačí když to rychle odsejpá a nedefektí.Samo že na závody bych řešil i lepší záběr.

          0 0
    • šlapatko  

      Slíbil jsem další recenzi, tak je tady :-).Zatím najeto 1650km, 50 na 50 asfalt terén.Plášť mi příjde rychlejší a rychlejší.Asi tím jak se sjíždí:-)Minulý týden mě podržel i na trase Drásala.Nejvíce sraček bylo v okolí Láz.Místní vědí:-)Opatrně se dalo projet všude.Dnes jsem jel kamenité výjezdy s oslizlými kameny a tady plášť lehce strácel.Má nejspíš tvrdší směs a na mokrých kamenech a kořenech se nechytá.V bahně je to lepší, krajní drapák se kousne.Zatím jsem spokojen a plášť chválím.Dnes zatím vše.Tady je fotka po 1650km a taky má sinička:-)S tímhle obutím není problém na silniční vyjížďce udržet průměrku na 30 km/h.Minulý týden 90km pod 3 hodiny.Cyklos­tezka směr Vsetín.Vzorek je odhadem v polovině.

      0 0
      • vasek80  

        To já mám najeto polovinu, ale jsem rozpačitej z předku. Musím foukat 2 bar, jakmile dám 2.5 bar je to na kamínkách v zatáčce o ústa. Předevčírem jsem předek právě fouknul na 2.5 při rychlejším sjezdu na kamínkovém podkladě, mi setsakramensky ustřelilo. ZAdek absolutně spoleh.

        0 0
        • šlapatko  

          Ahoj, proto ho vozím jen na zadním kole.Předek musí držet, dobře se osvědčil schwalbe RR.Na předním dlouho vydrží a taky slušně podrží.Na předním kole ani moc nebrzdí:-).Vozím verzi 2,25 a nyní skouším 2,1.S tím to jede zase o fous rychleji, ale v terénu to více drncá.Vozím jen pevnou vidlu.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Jestli máš UST, tak dej dopředu FF 2,0". Proti dušovému váží o polovičku více a s ním už jezdím bez defektů. Až na toto bebí, ale to byla nejspíš jen náhodná shoda špatných okolností :-D

            0 0
    • šlapatko  

      Momentálně má plášť 2470km na zadním kole a vzorek uprostřed začíná mizet.Počítám 500km a bude středem ůplně hladký.Na jaře ho budu trápit asfaltem:-)Mizení vzorku má efekt a to v rychlosti.Po asfaltu a suchých pěšinkách letí jak drak:-)V bahně trochu víc prokluzuje.

      0 0
      • tiskar  

        Všude čtu jak moc kloužou na mokru je to tak hrozný docela uvažuji o koupi ,kloužou na cyklostezce když pojedu pohoda tempo a začnu přibrždovat do zatačky ? neumím si představit pod pojmem prušvih na vlhku ! diky za reakce

        0 0
        • šlapatko  

          Nekloužou více než ostatní pláště.Po dešti na asfaltu v zatáčce klouznou i pláště se vzorkem.Rada zní, nebrzdit v zatáčkách:-)

          0 0
        • Georrge  

          na cistem mokrem asfaltu budou drzet lip jak pneu se vzorkem, protoze sammyslick ma vetsi kontaktni plochu, ale stejne to nebude buhvi co protoze na mokru proste pneumatiky obecne nedrzi. Pokud ale bude na asfaltu bordel (prach, listi, bahno, cili se na tom za mokra udela takove kluzoucke blaticko) tak zase budou lip drzet pneu se vzorkem. Pro tvou predstavu mrkni mi do profilu co jsem mel na kole za gumy (dneska uz mam jine) a na tehle jsem jezdil po mokrem asfaltu, v bahne, po mokry trave a nikdy jsem si hubu nerozbil :) takze mokry cyklostezky no problem.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.