• zubatec

    Koupil jsem si před časem silniční plášť Schwalbe Stelvio za krvavých cca 750 Kč. Po 2–3 týdnech na předním kole se na něm udělala „vlnka“, která nešla srovnat, plášť seděl správně. V předvečer Krále Šumavy přes noc praskla kevlarová patka, duše vylezla a praskla taky. Ještě že jsem měl v autě starou šlupku, na které jsem toho Krále odjel.

    Plášť jsem samozřejmě reklamoval, prodejce ochotně vyplnil reklamační list a že prý to dovozce posoudí. Po pár dnech volal, že reklamaci neuznali, že prý byl defekt způsoben neodbornou montáží nebo demontáží. Podotýkám že plášť šel nandat rukou, tedy jsem ho rozhodně nepoškodil, a ani jsem ho nepřefukoval.

    Je možný nějaký „druhý kolo“ reklamačního řízení, nebo je to definitivní? Jaký máte zkušenosti se silničními plášti Schwalbe? A s jejich prodejci?

    Předem dík

    0 0
    • Medvjedok  

      2.kolo = soud (pokial viem)

      :(

      Ale dat to na net tiez niekedy pomaha.

      0 0
    • jecnak  

      Mediacni rizeni a nebo soud. Pripadne muzes jeste pred tim vsim napsat primo na Schwalbe.de a doufat, ze tento dotaz jen nepredaji CZ dovozci.

      0 0
      • treatt  

        A pak jeste jedna cesta, v mistnich luzich a hajich pomerne dost ucinna – pokud je v okoli nejaky znamy pravnik, advokat, koncipient, vyssi soudni urednik apod., staci, kdyz zvedne telefon a behem trech vet mu vysvetli, ceho vseho se dopousti – naprava byva velice rychla ;-)

        0 0
    • vladaza  

      dovozce je Imexpo Praha. že by to posoudili za „pár dní“? to se mi nezdá, na mě to dělá dojem /na 90%/, že se na to prodejce vyprd, nechal plášť na prodejně a za nějaký čas Ti zavolal aneb má to vyjádření od dovozce písemně? pokud ano, tak by Ti ho měl předat. pak by ses mohl rozhodnout, jestli to budeš řešit soudně, plášť by musel posoudit soudní znalec apod.

      0 0
    • Endurix  

      Nevim jestli to bude fungovat i na pláště, ale známé zámítli reklamaci z důvodu běžného opotřebení. (jednalo se o boty, kterým po půl roce běžné chůze po městě praskla podrážka napříč) Obrátila se tedy na SOS (sdružení ochrany spotřebytele) kde si nechala vyhotovyt odborný posudek který prokázal že se jedná o vadu výrobku. Posudek ji stál tůším cca 2000. S tímto posudkem se opět vrátila k prodejci. Ten již neměl jinou možnost než reklamaci uznat a musel vrátit peníze a boty a zaplatit ony 2000 za zmiňovaný posudek.

      Pokud si seš jistý tím že je to fakt vada pláště tak bych do toho šel.

      0 0
      • Endurix  

        mělo tam být  …vrátil peníze za boty a zaplatit ony 2000… :-)

        0 0
      • jecnak  

        Ten již neměl jinou možnost než reklamaci uznat a musel vrátit peníze a boty a zaplatit ony 2000 za zmiňovaný posudek.

        To je naprosty nesmysl. Prodejce zadny takovy posudek zajimat naprosto nemusi.

        0 0
        • Endurix  

          je fakt že nevim jestli měl i jinou možnost, ale prošlo jí to a opravdu jí byly vráceny peníze za boty a proplaceny náklady na posudek…

          tady bude víc info http://www.spotrebitele.info/

          třeba to přes ně pujde vyřešit..

          0 0
        • Jogador  

          Zajímat ho nemusí, ale prodejce se nejspíš zalekl, nikdo nechce jít k soudu, a když byl ochoten jít si pro posudek, tak k soudu by šel nejspíš taky, tak to radši uznali…

          0 0
        • zdenek  

          Sice ho zajímat nemusí, ale s takovým posudkem je velká šance na výhru případného soudního sporu. V tom případě by navíc zaplatil soudní výlohy.

          0 0
          • jecnak  

            A prodejce si necha zpracovat posudek s presne opacnym vysledkem. To zname.

            0 0
            • Gorgov  

              tomu bych moc neveril, pokud to bude evidentni. Ja ted asi budu resit silnicni tretry northwave

              0 0
              • jecnak  

                Jasne, pokud je to evidentni a jasne, tak ne, ale to pokazde neni a nejaky s prominutim vychcanek toho proste vyuzije a zaplati si „nestraneho“ soudniho znalce.

                Bike Expert? Jestli ano, tak to preju silne nervy. Uz se jim vyhybam obloukem.

                0 0
      • Kohout  

        Osobně bych to nijak neřešil a bral bych to jako špatnou zkušenost. Vzhledem k ceně pláště 750,– Kč se to nevyplatí. Výše zmíněná mediace stojí tuším cca 800,– kč. Cena posudku to jde do tisíců a cena soudu taky. Celé to trvá pak roky.

        Já jsme reklamoval boty za 2500,–Kč, měl jsem posudek v můj prospěch a prodejce mě s nim poslal do pr… Následoval soud, který trval více než 2 roky a náklady se vyšplhaly na cca 15.000,–Kč. soud jsme vyhrál a celé to zaplatil prodejce. Ale toho času to stálo a ty nervy. Po druhé bych do toho asi nešel. Tohle se vyplatí fakt jen u drahých věcí.

        0 0
        • goboloco  

          Dobře. Pokud s tebou jednal arogantně a sprostě je dobře že si to nenechal být. Pokud je to vada výrobku tak je to jasné.

          0 0
        • kámen úrazu1  

          Aha, tak to si byl Ty, kdo zadal vzniku pořekadla „bojovný jak kohout“. :-)

          0 0
          • Medvjedok  

            take porekadlo neexistuje, je len Dva kohuti na smetisku :D

            (ale tiez mi to napadlo ked som videl ten nyk)

            0 0
            • Krys  

              Ale existuje. Viď úloha 22. Keď sa ti ju nepodarí vyriešiť, na konci sú správne odpovede. ;)

              0 0
        • Frankie  

          Pred par roky jsem reklamoval cyklokalhoty, krome zamitnuti me nastvalo i jednani prodejce, takze jsem to dal nejake znalecke kancelari.

          Rekli, ze udelaji posudek a kdyz bude v muj prospech, nabidli, ze povedou i soudni spor. Posudek byl v muj prospech, podepsal jsem par plnych moci, zaplatil kolek za nejakou soudni urednicinu a pak uz jsem o nicem nevedel, do doby nez mi prisly penize :) Ja dostal svych "ubohych cca 1700,–, kancelar asi svuj tucny honorar a bylo to :) Trvalo to mozna necely rok.

          Jinak znalecky posudek nemusi byt nijak zavratne drahy, tenkrat to bylo mozna 500–700Kc (cca 2– 3 roky zpatky), takze se zbytecne nestraste tisicema – zalezi ale samo na vyrobku a vade. F

          0 0
          • nobody  

            to je ideální řešení, těchto kanceláří by mělo být víc

            0 0
    • :)))5  

      rozhodně bych volil cestu přes soudního znalce ,je to totiž jediná cesta.prodejce ,dovozce a výrobce přesně ví ,co si může dovolit a zkouší to do poslední chvíle.Mám za sebou reklamaci celého kola ,kdy mi dovozce opakovaně sdělil ,že mi peníze rozhodně nevrátí a nabízel mi takové varianty řešení ,že jsem si skoro myslel jestli nejni choromyslnej.Zas­tavilo se to až těsně před soudem a necelých 80 000,– mi bylo vráceno.Obyčejnej člověk nemá šanci a kdybych to nezačal řešit přes právníka ,tak i přes to ,že jsem byl 100% v právu bych ostrouhal.

      0 0
    • petebike  

      ja mel stejny problem s plastem Stelvio jako ty jen z rozdilem toho ze to bylo u noveho kusu…vyrasela to vymena kus za kus – pravda ja byl tenkrat v jiny situaci nez ty…

      0 0
    • obda  

      Už to tady bylo mockrát – ty nemáš vztah s dovozcem či výrobcem, ale jenom s prodejcem. U něj reklamuješ, s ním se případně budeš soudit. To,  jestli prodejci dovozce něco uznal nebo ne je úplně irelevantní, pro tebe žádný dovozce prakticky neexistuje. Reklamaci ti neuznal taky prodejce, ne dovozce. To, jak to prodejce zdůvodňuje, je čistě jeho věc.

      0 0
      • Medvjedok  

        inac toto je pravda – mozno viac zaberie, ked zubatec zverejni kde plast kupoval a reklamoval.

        0 0
    • antuch  

      pokud vím, tak dneska už ti ze zákona může reklamaci odmítnout i prodejce (já to třeba u nesmyslných reklamací dělám taky tak) a nemusí to ani nikam posílat…což si myslím, že se stalo tobě…takže být tebou, tak zkusím brnknout do Imexpa a uvidíš…poslat to tam můžeš i ty, pokud máš chuť vzdorovat:-D

      0 0
      • Gorgov  

        co je to za blbost..„i pro­dejce“? Reklamaci vyřizuje vždy prodejce. 

        0 0
        • antuch  

          předtím prodejce reklamaci pouze převzal a poslal na posouzení dodavatlei (výrobci, atd.). Teď to ale může posoudit už i výrobce, chápeš?

          0 0
          • jecnak  

            Ale jako kupujici/rekla­mujici jse ve vztahu s prodejcem, nikym jinym. Takze co si tam delaj za cachry uz me zajimat nemusi.

            0 0
            • scret  

              samozrejme mas pravdu,ale antuch taky… tusim je to do 3dnu, muze prodejce „neprijmout“ reklamaci… taky jsem to parkrat udelal… clovek prinesl trekovky, totalne osmajdany a chtel je reklamovat ze mu pustil po roce nejakej sev…

              0 0
    • rasto  

      napis pls., kdes to koupil. aby se nespalili ostatni, napr. u jinych vyrobku u daneho prodejce. Ď.

      navrhuji pokracovat v reseni, at se prodejce pouci, jak se ma chovat k zakaznikovi.

      0 0
      • Zdyn  

        Takze ty si myslis, ze jak nekdo neuznareklamaci, tak je to prodejce podvodnik?

        0 0
        • rasto  

          podle toho, jak kauzu zubatec popsal, vyvozuji, ze je v pravu.

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Lidi toho nakecaj.

            Zrovna řeším reklamace, z dopisů: „Paní tvrdí, že při čištění jí praskla očnice (= část brejlí, kam se dává čočka)“. Zajmavý je, že brýle jsou celé pokroucené. Co vše se lidi pokouší vyreklamovat je až neuvěřitelný. Jednou byla dokonce varianta: „Pán se probudil a zjistil, že brýle odložené na nočním stolku mají ulomené obě stranice a tak je přišel reklamovat“. A nemusím chodit daleko do minulosti. Vedle mě leží reklamovaná dva roky stará brejlička, že se loupe barva – žluté okousané koncovky místo bílých, prosvítá jimi plíseň, brýle takové.. olezlé, barva jde místy dolů, to je fakt, ale pomohly tomu vrypy. Sranda je, že nosím naprosto stejný brýle, i v stejný barvě, taky dva roky, cvičím s nimi, běhám v nich, ale jsou jako nový. Mám sice i jiný brejle na střídačku, ale na sport, mimo kola, používám jen tyhle. Takže ze zkušenosti nevěřím tomu, co kdo o reklamaci napíše, ona většina něco „málo“ zamlčí.

            0 0
    • zubatec  

      Dík všem za příspěvky. Zastavím se tam až budu mít cestu okolo a zjistím podrobnosti celé kauzy (písemné vyjádření dovozce atd), případně jestli nenavrhnou nějaké alternativní řešení. Soudní nebo jiné „silové“  řešení neplánuju, nemám na to povahu a za ty nervy mi to nestojí.

      RAsto: Úmyslně to sem nepíšu, protože

      1. neznám všechny podrobnosti, takže nechci někoho neprávem očerňovat
      2. na jejich chováním ke mě jako k zákazníkovi si nemůžu stěžovat.
      0 0
      • Medvjedok  

        ked sem napises kde si to kupil neznamena predsa ze niekoho ociernujes…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.