• krabica

    Už jste kutili sag indikátor? Měl jsem ho na Lapierru a docela mi chybí. Dá se koupit nějaký vhodný polotovar? Nic na sedlovou objímku u mně nehrozí. :-(

    0 0
    • Petr L2  

      Hele a nestačí kroužek na kluzáku vidle a tlumiče ?

      0 0
    • novas752  

      Rockshox tlumic se stupnici?

      0 0
      • krabica  

        RS jsem se zbavil a na stupnici jsem za jízdy stejně neviděl.

        0 0
        • novas752  

          A k cemu merit za jizdy? Nastavis jednou a jezdis, ne?

          Ale urcite by to slo, jenom by to chtelo zapojit trochu geometrie.

          Nebo si vyrobit pripravek misto tlumice simulujici jeho roztec pri sagu a pak jen vyrobit znavky na ramu. Edit: nebo jen tlumic vyfouknout a stlacit ale oni nekdy lezou nahoru kvuli tlumeni.

          0 0
          • krabica  

            Ne když si hraješ s tlumičem, který má milion štelovátek, jako Float X2… :-D

            0 0
    • krabica  

      Asi to vyřeším takhle, jen sehnat vhodnou čirou nálepku s bílou čarou.

      0 0
      • Petr L2  

        stejně nechápu k čemu to je, za jízdy je ti to k ničemu a když šteluješ, tak stačí měřit na kluzácích, ten kroužek ti tam dokáže nandat skoro každý servis když si řekneš. :-)

        0 0
        • Čipera  

          A přitom stačí lehce utazena obyc eskapaska. ☺️

          0 0
          • Ice601  

            Eska páska? Na kluzák? To snad ne…

            0 0
            • Čipera  

              Nevidím v tom problém. Asi podobný jako když tam je gumička.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Mhuhehe…tak se stam, dam ti eskapasky na tlumak i vidli:) problem tam je…v termitotau­tologice.

                0 0
              • Ice601  

                No tak já nevím ale eska páska je kovová tudíž může podřít při pohybu kluzák, zatím co gumička je gumová :D ta asi jen tak neublíží

                0 0
                • Kamilac  

                  jestli on nemyslí tudle

                  0 0
                  • Ice601  

                    No asi myslí, akorát je to trošku větší rozdíl…:) já jen aby to nečetla nějaká bike lama a nedala tam eska pásku a pak se nedivil ze si přivodila víc škody než užitku…

                    0 0
                    • Buggi  

                      Eska páska je plastová tzv. elektrikářský škrk. To, o čem mluvíš ty je motex páska. Ta je kovová.

                      0 0
                      • Ice601  

                        Tak já teda nevím, ale odjakživa je eska páska kovová tzv. spona na hadice..... Navíc i při zadání do strejdy googla ti vypadne klasická kovová…

                        0 0
                        • Čipera  

                          To já zas odjakziva říkám eska pasce ty plastový a strejda gugl tam má obě.

                          0 0
                          • Ice601  

                            Strejda tam má obě, ale první odkazy jsou na tu jak to má být – kovovou. Eska páska se to jmenuje myslím proto, že to kdysi vyráběla fa. ESKA aspoň to teda bylo vyraženo na kovovém těle pásky hned vedle průměru…

                            0 0
                  • novas752  

                    Bzzzzzzzzz páska

                    0 0
                  • puka  

                    Hodně štěstí se sundáváním. Mně stačila obyč gumička.

                    0 0
                    • goofy  

                      Abys nasadil gumičku musíš rozebrat vidlici a někdy i tlumič. Tohle tam nasadíš kdykoliv.

                      0 0
                      • Petr L2  

                        Aby si dostal z tlumiče i vidle co umí, stejně je jednou za rok rozebereš, takže kde je problém?

                        0 0
                        • goofy  

                          Třeba v tom, že ji třebas běžně doma nemáš, ztratíš ji nebo se prostě rozpadne. Já třeba koupil vidlici, kde gumička nebyla. Než abych se jebal s rozebíráním vidlice, tak jsem tam hodil bzz pásku, nastavil sag a pak ji sundal.

                          0 0
                        • Čipera  

                          No řekl bych, že dost lidí taky úplně přesně servisní termíny nedodržuje. Nebo při menším nájezdu je taky nesmysl rozebírat co každý rok.

                          0 0
                          • Petr L2  

                            Ono stačí jednou a pak už tam ten kroužek je na furt :)

                            0 0
                          • novas752  

                            Řekl bych že většina.

                            Například malý servis RockShox odpružení + sedlovek každých 50h, to by to průměrnej bajker dělal asi 5× za sezónu.

                            0 0
                            • LM  

                              Ty čísla sedí ale takhle bych to nezobecňoval.

                              Spodní nohy u Pika sundávám 4× za rok, za to zvýšení citlivosti po kazdém vyčištění a namazání mi to stojí :-)

                              Do vzduchové části tlumiče lezu tak 2× za rok, opět vyčistit a promazat.

                              Zato na reverba už přes dva roky celkem peču, tam to jenom pravidlně stříkám Brunoxem a před zimou dofouknu na 250 psi ať to trochu funguje i v mrazu. Jednou jsem teda odvzdušňoval ovládání, od tý doby to drží…

                              0 0
                      • puka  

                        Achjo.. Myslel jsem obyčejnou čumičku, kterou si uvážeš třeba na uzlík. :)

                        0 0
                        • goofy  

                          Než se trápit s uzlíkem na gumičce, to raději nasadím bzz a dobré. :-)

                          0 0
                    • Čipera  

                      Proč hodně štěstí při sundavani?

                      0 0
                      • puka  

                        Pokud ji utáhneš málo, nebude ukazovat jak chceš. Pokud utáhneš moc, budeš mít problém ji dostat dolů aniž bys riskoval poničení povrchu.

                        0 0
                    • Smazaný účet  

                      Kde je problem, opatrne to liznes flexou a je dole:)

                      0 0
                • Čipera  

                  Nejspíš oba říkáme eskapaska něčemu jinému.

                  0 0
        • krabica  

          Typické b-f, neporadí, jen prudí… :-D

          0 0
    • Smazaný účet  

      Jako na to prvotní nastavení to bylo fajn, ale konečný tlak stejně musíš doladit dle „pocitu“…

      0 0
    • Mereck  

      Nestačí ten kroužek na pístnici + kousek papíru či plastu jako příložný etalon? Navíc jak na tu měrku sagu vidíš, když na kolo usedneš „v běžné jízdní pozici“? Asi dost blbě, ne?

      0 0
    • onuce  

      To je úplně skvělý nápad, také na tlumič vůbec nevidím! Tak mě napadá nějaký systém s bowdenem a ukazatelem na řidítkách, nebo bluetooth kamerka a zobrazovat na mobilu opět v držáku na řidítkách. Promyslím…

      0 0
      • krabica  

        Na tebe jsem celou dobu čekal… :-)

        0 0
        • Pentaroth  

          Primo:-)

          0 0
        • Pentaroth  

          Primo:-)

          0 0
        • onuce  

          To vymyslíme, nebojte! Dnes zaběhnu do Datartu juknout na vhodnou kamerku…

          0 0
          • onuce  

            A jako by tomu osud chtěl, zrovna mi v týdnu přišel nádherný silikonový držák mobilu na řidítka…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Zase blbe…musis k tlimici nainstalovat upraveny plovakovy palivomer a na riditka pridelt budik…jenom tak budes mit stalou kontrolu nad tlumicem…

              0 0
            • machozs  

              Ty seš opravdu případ. A video posílat přes BT? Zkoušels někdy poslat přes BT aspoň obrázek? Hlavně zase nevymýšlej 3,14-čoviny a už se prober…

              0 0
              • onuce  

                Již vymyšleno, viz odkaz výše. Bohužel jsem myslel, že podobnou kamerku budou mít také v Datartu. Zklamal jsem se a do Alzy se mi již přes celé město nechtělo. Teď se smutně dívám na kolo a mrzí mě, že zítra na švihu to ještě nebudu mít, protože jsem tím nápadem nadšen. Hodně mi to dá, až uvidím chod tlumiče v reálném čase. Budu vědět, zda nehustím příliš, ubíraje si tak na pohodlí, nebo naopak. Až vyřeším, nastavím kamerku na přesmykač, bych zjistil důvod zasekávání řetězu. Pak nasměruji na zadní kolo, zda není zbytečně přehuštěné. A zcela nakonec, až bude vše vychytáno, nasměruji trvale za sebe, místo zpětného zrcátka.

                0 0
                • maros.77  

                  Pobavil :-D. Děkuji..

                  0 0
                  • onuce  

                    Kamera objednána. Přívodní kablík má ale jen metr. Jinou jsem neobjevil. Snad to bude stačit.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      je vidět, že jsi velice bohatý, kupovat si nepoužitelné nesmysly…

                      0 0
                    • onuce  

                      Jednou v životě jsem objednal něco nejlevněji, totiž v poštazadarmo a po zaplacení mi přišlo, že zboží bude doručeno do 60dní! Je to vůbec možné? A ještě nějaká čínská adresa:

                      SOUNDASIA(CHI­NA)TECHNOLOGY CO.,LTD

                      Room 500 Block 106

                      Seg Technology Park

                      North Huaqiang Rd Futian

                      518000 Shenzhen Gd

                      e-mail: info@postazdarma.cz

                      0 0
                      • nitraq  

                        Jednoduché, prostě jsi nakoupil u překupníka, co to ani nemá skladem a objednává až na základě něčí objednávky.

                        Děkuji.

                        0 0
                        • onuce  

                          A já se tak těšil na monitoring sagu…

                          0 0
                          • pepek  

                            . . . . a nejlevněji to taky rozhodně nemáš. Stačilo si přečíst, co soudruzi píšou.

                            0 0
                            • onuce  

                              Poučení je, že ani levné věci se nevyplatí kupovat levně.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                No…ty hlavne tu levnou vec koupil draze:)

                                0 0
                                • onuce  

                                  Draze? Za tři stovky?

                                  0 0
                                  • Mereck  

                                    Snaží se ti naznačit, že neznáš původní cenu výrobku. 300,– není moc peněz. Ale v situaci, kdy ti prodám za 300,– něco, co jsem koupil za např. 200,–, to drahé je.

                                    0 0
                      • Smazaný účet  

                        A to ani nevis, ze ti prodali neco z 100% prirazkou a jeste ti mozna posta napari procleni a poplatky za uskladneni..:))))

                        0 0
      • Mereck  

        Kolikrát/jak často ten sag hodláš nastavovat a kontrolovat? To přece uděláš jednou za uherský rok pomocí té gumičky. Kvůli tomu chceš vozit na kole další cirkus???

        0 0
      • Petr L2  

        Na tlumič sice taky nevidíš, ale když slezeš, tak ten kroužek na kluzáku zůstane a pak si to v klidu odečteš, v tom je tem fór :-)

        0 0
        • Mereck  

          Vzhledem k tomu, že jezdí v Brdech, ten chlap bude mít na tom Reyonu za chvíli i radar a rakety země-vzduch :-)))

          Úplně ho tam vidím v té jeho nazi helmě. A za ním se pak ještě kouří z toho grilu… Ty kráso :-)))

          0 0
      • newrider  

        dal bych gopro 6 na rámovou trubku a fps 240. Ať to případně můžeš pustit slow motion. Můžeš si to taky propojit s mobilem. Uvidíš tak největší detaily…

        0 0
        • novas752  

          Ne ne, dal bych Galaxy S9, to umí asi 900fps. :)

          0 0
          • newrider  

            ale to se bude bude blbě upevňovat na rám, aby to vidělo na tlumič. Ono by možná stačila i gopro 5. No asi to zkusím se svojí gopro3+

            0 0
    • onuce  

      Dnes dorazila kamerka rovnou z Číny… Naprosto úžasná věc! Již jsem naladil sag, byl zbytečně velký, téměř nezbyl krok na další pružení. Gumičku jsem bral s rezervou, měl jsem pocit, že to ovlivňuje zhoupnutí při nalézání a slézání z kola. Těším se na studium sagování při nejbližším švihu.

      0 0
      • Zdibar  

        A jak se ti jelo?

        0 0
        • onuce  

          Zatím se mi nejelo, musím uchycení zkulturnit. Ale jak říkám, nastavil jsem si správný sag při nasednutí. Reálný čas je reálný čas… Žádné zhoupnutí již nastavení neovlivňuje, mám teď přesně ideálních třicet procent.

          0 0
          • novas752  

            A měřil si to v plný polní s veškerou výbavou?

            0 0
            • onuce  

              Ne! Ale to napravím, vždyť za jízdy hned uvidím chybu. Děkuji.

              0 0
      • Kouba_2005  

        Hlavně si nenamel až budeš civět do telefonu na obrázky z kamery.

        0 0
      • krabica  

        Konečně nějaké sofistikované řešení. :-)

        0 0
        • goofy  

          Anev proč to dělat jednoduše, když to jde i takhle… :-)

          0 0
      • mr.antik  

        No jako proti papírové pásce a tužce je to hi-tech řešení

        0 0
      • Lister  

        se-se se vrátil :-)

        Jinak ale sag indikátor na rámu je geniální věc, s gumičkou na tlumiči (i kdyby tam byla stupnice jako na RS) se to nedá srovnat.

        Mnohem pohodlnější, mnohem jistější, pokud někomu lítá váhá jako mně, tak nemusí nic řešit, sedne na kolo a hned vidí jak se to za jízdy chová – osobně ladím tak, abych měl doporučený sag v prostřední pozici tlumení. Otevřený mod je pak kolem 30% a „zavřený“ kolem 20%.

        0 0
      • onuce  

        Investigoval jsem sagování tlumiče během švihu a získal mnoho zásadních poznatků. Hlavně pro třiceti procentní sag v ustálené jízdě jsem musel zvýšit tlak z 220 na téměř 260psi! Och jak zrádná je gumička při opatrném nasedání a sesedání naprázdno… Pak jsem byl hrubě překvapen neustálým pružením za jízdy i po rovině. Naučil jsem se tedy opatrně kruhově šlapat a necukat sebou. Rozhup je totiž způsoben rozkýváním těla, né šlapáním samotným. Pokud jsem po rovině šlapal silově na těžký převod, tlumič se ani nehl. Pokud jsem šlapal lehce a frekvenčně, létal jak opička na gumě. Jediné co nevím, zda houpání způsobené kmitáním těla má vliv na maření výkonu v tlumiči, či nikoli. Silové šlapání samotné naopak tlumič kupodivu spíše fixuje.

        0 0
        • novas752  

          Pohupování samozřejmě nějakou malou energii maří, ale nějakou oscilací do 2–3mm okolo sagu bych se nezabýval.

          Kruhové šlapání kvituji, je to pravda.

          Když máš zařazenej jinej převodník, odpružení se chová trochu jinak, protože řetěz táhne jinym směrem a tim může bránit pohybu zadní stavby, říká se tomu anitisquad efekt.

          Nebo to kruhový šlapání nemáš tolik zažitý a ještě neudržíš ho ve vyšších kadencích. Jeszi výšší kadence častěji, snaž se aby se to nehoupalo a ono se to nohy naučej.

          0 0
          • onuce  

            Ano, děkuji. Již jen skrze koleno musím být vysokofrekvenční. Je to ale velice těžké nerozkmitat se celý. Dokonce jsem se přistihl, že zadržuji i dech…

            0 0
            • novas752  

              No jo to se stává. Učit se učit se a zase se učit. Jinak se to nenaučíš. Asi neni nutný zrovna zadržovat dech, ale poatupně zvyšovat kadenci kdý už umíš šlapat plynule.

              0 0
            •  

              "Onuce " Libi se mi tvuj smysl pro humor ! :).

              0 0
          • MlokCZ  

            Opravdu dobře kruhově šlapat se v jeho botech a jen jízdou venku nikdy nenaučí. A obzvlášť ne na fullu. Full techniku šlapání naopak vždy zhoršuje. Sice se podle pohupování dá sledovat jak moc blbě se šlape, ale to to nezachrání. Když se pohupuje nesleduje (a to pořád dělat nikdo nebude), tak naopak full špatné šlapání skrývá.

            Na HTčku se při hodně špatném šlapání bude už dávno poskakovat po sedle, u fullu ne, ten to zamaskuje v pohupování.

            Moc dobře jsem si to otestoval když jsem jezdil jeden celý rok na válcích a hodně techniku šlapání zlepšil a pak po více vyjížďkách na fullu zase vlezl zpět na válce.

            Někdy stačí z fulla jen přesednout na cokoliv pevného, když je technika výrazně horší.

            0 0
        • MlokCZ  

          To jen ukazuje, že:

          • daná zadní stavba se dost zamyká tahem řetězu (proto to moc nehoupe při silovém záběru)
          • šlapal jsi úplně blbě a teď jsi zřejmě odstranil ty nejhorší problémy, ke kruhovému šlapání to bude jistě velmi daleko, naučit za pár minut kruhově šlapat v botech co jezdích je nemožné
          0 0
          • onuce  

            Děkuji. To zamykání tahem je tedy známkou dobré konstrukce, že? Jinak, co se kruhového šlapání týče, vyžaduje to sic soustředění, ale zas naopak mám pocit, že boty s měkkou podrážkou a příčné hrany ohrádek, vytváří pro to ideální předpoklady.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ne, to se určitě říct nedá. Tahání řetězu má více důsledků a většina je negativních:

              • omezuje sice pohupování při silovějším záběru, ale současně
              • tím to znecitlivuje odpružení
              • kope to do pedálů na větších nerovnostech (to se reálně projevuje zejména na nejlehčích převodech)
              0 0
              • onuce  

                A znecitlivění odpružení se projeví jen při současném záběru, myslím šlapání, nebo i při jízdě na volnoběh? Děkuji.

                0 0
      • kyl  

        Ten blatníček ve vidlici je super věc.Nedávno jsem kvůli němu hodil tlamu.Snad na jedno otočení kola se plášť tak obalil blatem,že se kolo zablokovalo a sklouzlo stranou.

        0 0
      • cosmo  

        uplne off…jak se divam na tu vybavu co tahas, tak s tim bych se nechtel poustet do vetsich sjezdu, jeden vystup pres rodla a baych se bal ze je vsechno rozbite a pokazene:-)…kdyz si to predstavim na zlute z lyse, no potes koste…ano sag je dulezity, souhlasim, v sobotu jsem jej pritnul, jak na vidli, tak na tlumu a ve sjezdu jsem mel pocit ze jedu na HT…

        0 0
        • onuce  

          Jak myslíte to pritnul? Děkuji.

          0 0
          • cosmo  

            vice nafoukal a zmensil sag

            0 0
            • onuce  

              A na kolik procent? Mám třicet při ustálené jízdě.

              0 0
              • cosmo  

                clovece ja to tak extra neresil, proste mi to jezdilo a zehlilo dobre a ja blbec na to sahnul a uz to neni ono…vcera jsem si to pri sjezdu sliznul…na beznou xc jizdu to bylo super, ale kdyz jsem na jedno dropu mel pocit ze chodim dost nadoraz, tak jsem to prifouknul a vcera to bylo uplne na hovno, takze zase musim ubrat…dal jsem na 105psi, takze pujdu zpet na 100psu a budu doufat ze to bude ono

                0 0
                • onuce  

                  Sto psů u tlumiče? Závidím, mám 260…

                  0 0
                  • cosmo  

                    no jo no 174/72kg…

                    0 0
                    • novas752  

                      Ono to hooodně závisí na rámu, konkrétnim tlumiči a jeho nastavení. Já mám taky 72kg (+ výbava) a na 30% sag foukám 165psi.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Hlavně z toho na tlumiči a jestli má velkou negativku. Rámy se pohybují skoro všechny v poměrně úzkém přepákovacím poměru, tam opravdu velké odchylky bývají málokdy.

                        Na stejném rámu a mám také 72kg:

                        • Fox DPS s komorou s malou negativkou: 120psi při sagu 23%
                        • ten stejný FOx DPS jen výměna z EVOL komoru (velká negativka): 200psi při 27% sagu

                        Na všech možných jiných rámech a různých tlumičích jsem pak už foukal vždy něco z toho intervalu 120–200psi.

                        0 0
                  • Martin  

                    Já myslel, že máš jen Alenu…

                    0 0
      • puka  

        Chce to vedení vnitřkem rámu. :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.