• gouryella

    Zdravim panove a damy,

    konecnou ( doufam ) volbou zustala vidle RS REBA SL – osazena na GC 6.0, ktery se mi prave montuje.

    Rad bych se zeptal na zkusenosti…Na kolik bych ji mel mit nahustenou pri vaze 75 kg – takovej kompromis mezi chvilkou na asfaltu, les…drsnejsi jizda, schody…atd atd… Dale by mne zajimala udrzba…jak dlouho se zajizdi, kdy trochu maznout savle atd.

    Diky za pripominky – jako malou satisfakci bych pripadnym zajemcu o kolo z rady bozskeho CANYONU umoznil testnout velikost ramu – jsem z Prahy. Ram 18,5 – „M“

    Jeste jednou dik.

    0 0
    • šlapatko  

      Nazdar tak nevím kolik lidí ti s rebou poradí no.Mrkni do minulosti je tu moře odkazů.Rebu SL vozím na 130 psi,váha 85kg,žehlí nádherně,nadoraz jsem ji ještě nedostal.Zdvih mám 100mm.Na ůdržbu kašlu jen umejvám a mažu nohy vidle.Na podzim dám do servisu,nemám doma vercajk a taky nejsem zrovna technický typ.Čus a pěkné poježdění,s rebou budeš spokojený.

      0 0
    • ktm.bike  

      tady máš doporučený foukání podle váhy jezdce (přiloženej obrázek) na univerzální jezdění a očistit šalvle po každý jízdě a před každou namazat. Tak to dělám alepoň já. Vozím taky RS Rebu SL.

      Jinak přímo doporučení foukání obor komor je různý, každej to má jiný podle svých zkušeností, doporučuji ti, vzít sebou pumpu na vidli, a jestli máš nějakou technickou pasáž, tak tam to jezdit furt dokola, než si vychytáš foukání podle svých představ. Tady to bude mít ale každej biker trochu jiný. A strávíš tím pěkně času. Mě už to přestalo bavit. :-)

      0 0
    • Pi†el  

      mam ted ve vidli zhruba 125/120 psi.. zdvih 100mm a docela mi to vyhovuje pri mich 75kg..

      0 0
      • Imroman  

        Podla mna to mas moc. Ja sam mam 88 kg a fukam na 130/120 a aj tak mi chodi tych 8,5 cm. Skus este ubrat a uvidis ze sa ti to bude pacit. Radsej nech je to makksie a castejsie vyuzivaj MC.

        0 0
        • raceman  

          moje slova… jinak 68 kg a cca 105/105 psi

          0 0
        • Pi†el  

          oki.. skusim jeste ubrat.. mam ji par dni, tak si hraju..

          0 0
          • Pebe  

            mám teda verzi Race, ale asi v tom moc rozdíl kromě korunky nebude, na mejch 95kg foukám 110/110 a zdá se mi to moc :-D

            0 0
            • dury  

              ja som tiez za skor maksie nastavenie ako je uvedene od vyrobcu. ja mam asi 130/120 pri 100kg :) mam ju zatial na 85mm, ale chcel by som ju dat niekedy „prerobit“ na 115mm. robil to niekto doma ? cim mazete nohy tej vidlice, teflonovym sprejom ?

              0 0
              • Imroman  

                Ja silikonovym…

                0 0
                • Daník  

                  někde jsem četl, že silikonové a podobné spraye s obsahem rozpouštědel na kluzáky nepatří, protože mohou mírně rozpouštět a vymývat olejovou lázeň…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Naopak na většinu vidlic a tlumičů jedině silikonový sprej.

                    0 0
                  • vlk  

                    já používám normální silikonový sprej odjakživa a nikdy žádné problémy.Kdyby někdo chtěl mít jistotu, tak ať si to maže tlumičovým, co má ve vidli-ten působí stejně zevnitř-tak to vyjde nastejno.

                    0 0
                  • Sobi  

                    Spraye s rozpouštědlama NE! Ale silikon ANO! Osobně mažu Race Silikalem 93

                    0 0
            • Pi†el  

              a jaky mas sag ? ja pri ±115/110 psi mam sag ±20mm

              0 0
              • Pebe  

                mám teda víc, cca 25mm

                0 0
                • MlokCZ  

                  To je tou její velkou progresivitou, sag už máš relativně velký (ale stále rozumný, taky takový jezdím), ale pořád se ti to může zdát dost velký tlak a nemusíš využívat celý zdvih.

                  0 0
        • Daník  

          víc jak 8,5cm ti ani chodit nebude. Bohužel. Nechápu k čemu zdvih 100mm který reálně chodí tak 78–80mm. Skareb mi při 80mm chodil asi 75, takže moc jsem zvednutím kola o 2cm a změnou geometrie nezískal.Jinak ale spokojenost.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ale tohle je známá věc a už to tu bylo probírané hodněkrát a já to tu píšu pořád dokola. Reba neuturnová verze je příliš progresivní a je to špatně (pokud někdo takovou velkou progresivitu nechce cíleně) a proto bych si ji nikdy nepořídil. U-turnová verze tak progresivní není a tam už to jde. Prostě při návrhu verze bez u-turnu v RS navrhli moc malou komoru (a že tam větší komora udělat jde, když se tam u u-turn verze vejde a Milan už např. Fibermanovi upravoval neutrunovou verzi a dokázal ji snížit progresivitu na úroveň uturnové verze). Ale přesto tu všichni Rebu bez uturnu pořád dokola doporučují jak nejlepší vidlici.

            0 0
            • raceman  

              možná taky kvůli ceny, já chtěl původně uturnovou, ale kvuli penězum sem skončil u normální :-(

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak, že jsi nevzal U-turnovou kvůli ceně, to je jasné, k dostání je teď bohužel jen ta dražší verze (alespoň jsem neviděl ty nižší verze s uturnem v prodeji i když existují). A třeba na závody nebo na jiné použití beru, že někdo chce lehkou vidlici, ale jinak tu je přeci spousta alternativ k Rebě za stejnou nebo možná i nižší cenu, jen ta váha bude malinko vyšší. Tím myslím např. RVL, pokud by to měla být vzduchovka (tam by byl uturn, menší progresivita a i případná možnost vyššího zdvihu) nebo pružinový Recon nebo pružinový RVL (to bych vybral já i přes malinko vyšší váhu).

                0 0
                • raceman  

                  viděl jsem SL i RACE, ale od roku 06 se tušim děla uturnova jen Teamka, a 14000 už je moc. a za levněji sem ji bohužel nesehnal :-( a k RVL air uturn bych nechtel, protoze 130 mm uz nbych ted nevyuzil a brzo bych asi znicil rám…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak 06 se U-turn race verze se dělá 100%, to bych mohl docela vědět, když mám jednu doma :-) Podle mě se dělá pořád, akorát ji RS dává jen jako oem verzi a obchody ji prostě nemají.

                    A u RVL jsem samozřejmě nemyslel, že ho dáš na 130 na tvém kole. Ale jestli někomu stojí navíc váha RVL za menší progresivitu + uturn musí každý vědět sám.

                    0 0
                    • raceman  

                      taky možnost že to je jen oem… uvidime, mozna pres zimu poslu moji neuturnovou teamku k milanovi1 na tuning…

                      0 0
                    • Pebe  

                      asi to bude oem, bezuturnová SL je letos taky pouze oem

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    A těch 14tis. bych za u-turn teamku taky nedal.

                    0 0
            • Imroman  

              Myslim ze povedat, ze Reba bez u-turnu je zla alebo slaba vidla je podla mna trochu cudne. Mam verziu Race, a pri sagu cca 15mm mi chodi tych 8,5 cm a zvysok je tam ako rezerva ked uz to bude fakt brutal rana. Ved ten, kto si kupi Rebu predsa vie, ze je to vidla hlavne na preteky a tam je ta progresivita podla mna ok.A myslim ze ten 1 cm zdvihu o ktory „prichadzam“ je celkom fuk. A za tu cenu, za ktoru sa predava si podla mna tazko hlada konkurenciu co sa vahy/tuhosti/chodu a ceny tyka.

              0 0
              • MlokCZ  

                Taky jsem jasně napsal, že pokud nechce někdo velkou progresivitu cíleně, tak pak v tom nevidím problém a je to vidle přesně pro něj. A právě to, že je Reba především na závody tu téměř nikdy nepadne a téměř na každou otázkou jakou koupit vidlici tu padne, že jedině Reba a přitom 80% dotazujících to na závody mít nebude. Ale i na ty závody to nemusí být ideální, tam stejně hodně lidí přifukuje vidlici aby byla vůbec méně aktivní a pak mimo závody chce vidlici pracující v celém zdvihu. Ale už se to tu řešilo hodněkrát, že spousta lidí byla rozčarovaná, že jim vidlice chodí jen 3/4 zdvihu (ne každý jezdí navíc tak agresivně, aby využíval tolik zdvihu jako tu někteří píšou).

                A pak nechápu proč by měla mít vidlice takovou rezervnu na extra velkou ránu, když taková rána přijde stejně zcela ojediněle (jestli vůbec přijde) a vidlice má doraz a když na něj párkrát do roka půjde, tak to ničemu nevadí.

                A pokud přicházíš o zdvih, tak máš akorát zbytečně vysokou vidlici a méně tuhou než by byla stejná vidlice s nižším zdvihem, která má menší zdvih.

                A chod u Reby sice je slušný, ale takový zázrak to také není.

                Pokud to tedy není na závodění, tak bych já osobně si Rebu bez uturnu nikdy nekoupil. A kdyby byla uturn verze za 10tis., tak i tam bych váhal.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Mělo být chce velkou progresivitu cíleně

                  0 0
                  • Imroman  

                    Ok. tak mi prosim uved priklad na vidlicu ktora bude priblizne rovnako vazit, mat rovnake moznosti nastavenia, tuhost a cenu ako Reba…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tuhost mají srovnatelnou všechny RS, Foxky, Axon, Epiconu, v podstatě všechny vidlice s 32mm nohama, ta se nemusí dnes vůbec řešit. Možnosti nastavení, tady nevim, co tím přesně myslíš. Reba žádné velké možnosti nastavení nemá. Jedině pokud někdo vyžaduje nastavení floodgate, ale to není moc časté. Foukání obou komor zvlášť u dual airu je leda tak nevýhoda a víc práce (odlišné nastavení komor nic neřeší). Rozsah nastavení odskoku je pak na hranici dostatečnosti, i když většině lidí stačit bude, ale mohl by být větší (do rychlejšího odskoku). A váha je to jediné, co některé z níže uvedených mají horší a to o lepší chod + případně další možnosti jako U-turn.

                      Už jsem to tu v tomto threadu psal, pokud to není na závody a není honění gramů, tak o něco těžší s výrazně lepším chodem a ještě u-turnem navíc, kde je výběr velký:

                      • U-turnový vzduchový RVL (200g navíc oproti Rebě), navíc u-turn a případná možnost použít i 130mm zdvihu (což ale nebude asi nikdo potřebovat, když to má být místo Reby)
                      • pružinový RVL (300g navíc)
                      • pružinový Recon pro nižší cenu ale vyšší váhu než pružinový RVL (450g navíc), i když ten pružinový Recon 351 asi nemá vůbec cenu, když pružinový RVL je kolem 9,5tis.
                      • soloair Recon (200g navíc), levná cena, ale tady zase pár mm mrtvého chodu soloairu, to by se mi taky moc nelíbilo

                      A pak je tu další možnost, upravený Axon. Chodem bude o malinko lepší než Reba, váha stejná, tuhost stejná. Lock má stejně fungující jako pevně nastavený floodgate, takže nelze štelovat. Cena kolem 7,5tis., takže menší. Akorát omezení na zdvih do 100mm. Axon navíc narozdíl od Epiconu nemá ani tu kosmetickou vadu s odíráním vnitřníh nohou.

                      Já bych volil určitě upravený Axon (tady nemá do 100mm zdvihu šanci žádná vidlice od RS), ale napsal jsem i alternativy pro opdůrce Suntourů. Kdybych nevozil Rebu u-turn na 115mm, tak už jsem ji za upraveného Axona dávno vyměnil. Teď ale navíc v dohledné době půjde celé kolo s Rebou stejně nejspíš pryč, tak už ta výměna není aktuální.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Pak tedy ještě jedna možnost, ale ta se mi zdá docela divná: Koupit Rebu SL a nechat si ji upravit u Milana. Upravená neuturnová Reba je tu popsána podrobně v historii včetně postřehů majitele vidlice na vidlici před a po úpravě. Tím se dosáhne progresivity uturnové verze.

                        Ale cenově to bude už výrazně dražší než upravený Axon a chodit lépe to nebude.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        I když zvětšení rozsahu nastavení expanze by ji stejně nepomohlo. Tady to beru zpět pro vidlice za tyhle peníze a levnější. Tady jsem ovlivněn Talasem, kde jsou možnosti odskoku mnohem větší díky high speed a low speed expanzi, kde tedy uživatel nastavuje pouze low speed expanzi a high speed expanze je nastavena napevno od výroby. Díky tomu lze dosáhnout stavu oproti Rebě, kdy je vidlice celkově aktivnější a přitom vůbec nekope. Na Rebě při nastavení expanze na tak rychlo začíná vidlice kopat a není toho tedy možno dosáhnout. A nejrychlejší nastavení expanze, co vozím na Rebě je už na hranici kopání.

                        A aby to někdo neplet, tak mluvím opradu o expanzi, nikoliv o kompresi. Low speed kompresi je pak navíc možno ladit u RLC verzí. To s expanzí platí pro všechny verze Talasů (tedy i RL a R verzi).

                        0 0
                      • Imroman  

                        No ja si teda myslim ze rozne nastavenia dualairu je sakra rozdiel. Da sa to vyladit tak aby to bola zehlicka, dalej sa da nastavit aj na to, aby nebola zo zaciatku taka citliva (ale pri tom stale maksia) a pod. Podla mna sa da dual-air nastavit presne podla potrieb kazdeho jazdca (od chrta az po vyletnika).

                        No a co sa tyka toho axonu..dat 7,5 tis. za suntour je podla mna hovadina. Proste tato znacka u mna nema vobec doveru…jeden suntour som mal a bol to shit. Mozno je to teraz uz ine a su naozaj dobre ale aj tak by som ju nechcel lebo je to suntour :) Ako sa hovori…znacka predava.

                        0 0
                        • milan1  

                          Možná sis toho tady ještě nestačil všimnout ale právě Mlok má tu Rebu rozebranou hodně do detailů a nepíše jen tak do větru. Nemusíš mu odhalovat netušené možnosti jejího nastavení, jsou tady dobře známé. Zopakuju – Reba dual air nejde nastavit tak aby využívala celý zdvih, je vždy příliš progresivní. To jsou tedy možnosti toho citlivého nastavení. A to, že je kromě toho možné nastavit vidlici i necitlivě to máš pravdu, to sqamozřejmě jde ale proč? Když má taky lock? Kdokoliv kdo by chtěl Rebu a takzvanou žehličku, tak má největší naději s U turnovou verzí a když tuhle budeme srovnávat se špičkou, tak pohoří, není to prostě superžehlička. Tohle je tady potvrzeno už mnohokrát a není co nového objevovat.

                          0 0
                          • Vlado Jekyll  

                            to Milan 1: Milan, uznávam tvoje vedomosti a skúsenosti s vidlicami, preto by som rád vedel Tvoj názor a to konkrétne, ktorá vidlica (podľa Teba), by bola vhodná na klasické XC, aby sa moc nepohupovala, chodila skoro na celý zdvih, a bola aj celkom citlivá a dala sa dobre vyladiť?

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          K tomu vyladění dual airu. Když přefoukáš negativku oproti pozitivce, tak se citlivost v podstatě téměř nezvětší. Na větší ciltlivost je třeba snížit pasivní odpory vidlice a ne přefoukat negativku. Zato ti to sežere kus zdvihu. To je tedy úplně nanic. Opačně to trošku smysl mít může, trošku to pomůže s tou velkou progresivitou, protože půjde pozitivka fouknout na menší tlak (když negativka bude na ještě menší a sníží to sag), ale aktivita vidlice jde do háje. Tohle se tu už ale v historii podrobně rozebíralo v jednom hodně dlouhém threadu. Takže stejně nejrozumnější je foukat obě komory cca stejně a rozdílné tlaky nic neřeší jen dojde ke zhoršení.

                          A u Axonu je zajímavý kritizovat něco o čem vlastně vůbec nic nevíš a paušalizovat to na základě zkušenosti s jednou vidlicí. Kdybych to dělal stejně jako ty, tak to samé můžu napsat o RS, když jsem kdysi měl RS Indy C a stála za h…o. Ale proč si nekoupit dražší vidlici, která bude chodit k tomu ještě malinko hůře. Každého volba.

                          0 0
                      • frantavykopavka  

                        Díky za super vysvětlující a pochopitelné povídání. Vím, že vzhledem k názvu threadu je to lehce off topic, ale docela by mě zajímalo porovnání RS Reba a SID z pohledu takhle zkušených vidlomechaniků – kdybyste někdo (mám teď na mysli speciálně milana1 a mloka) nahodil podobně podrobný rozbor vlastností RS SID. Proč? Pošilhávám po něm, hlavně z důvodu váhy (až přijde na řadu vidlice při upgradu biku), a konkrétně mě zajímá, jak je na tom s citlivostí – nenašel jsem nikde nic. Preferuji citlivou žehličku, což moje RS J3 rozhodně není…

                        Díky moc.

                        0 0
          • Pi†el  

            uz mi sla 1cm od korunky.. v takym hodne rozbitym kamenitym useku, kde sem jel jak prase…

            0 0
            • MlokCZ  

              A sag vozíš jaký? Reba má velmi malou mezeru u korunky pro maximální zdvih, takže to jsi se dostal na takových 92mm, což už není tak špatné, ale pořád málo.

              0 0
              • Pi†el  

                sag ±20mm

                0 0
                • Pi†el  

                  a mezera od kurunky bude vetsi pri dosazeni max zdvihu..

                  kdyz jsem mel v negativce o neco nizsi tlak, tak byly vnitrni nohy vyjete asi 105mm… -->> dostal jsem ji ± na 95mm zdvihu

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak je možný, že se to liší od U-turn verze, ta má 2–3mm.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Tak na ten sag je to hodně dobrý, asi si pořádný sjezdař. Při tomhle sagu bych 95% zdvihu nedal ani na méně progresivní u-turnové (tam dám téměř celý zdvih, ale sag mám 25%). Ale bude tam rozdíl v tom, že u fulla část té energie může pobrat zadní stavba a tedy při velké ráně nejde tolik do zdvihu jako HT.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Kamarád na Canyonu XC4, kterou vozí se sagem někde mezi 20–25% i přes dost agresivní jízdu a občas i nějaký ty skoky (které dává výranzě větší než ty moje malé miniskoky do 15cm výšky) a ještě nedal přes 90mm na zdvihu. Takže na HT to bude asi fakt o něco lepší a vadí ta velká progresivita o něco méně.

                    0 0
                    • Pi†el  

                      asi na tom HT neco bude.. jinac z kopce jezdim rad a rychlo..

                      0 0
                  • cabbage  

                    btw: dneska sem se na Rebě dostal 6mm od korunky, sag taky nepřesahuje 20mm…

                    p.s. jel sem po silnici..

                    0 0
                    • Pekáček  

                      Hoši hoši, méně řešte a více jezděte :o) Až budu mít chuť, náladu a čas, změřím charakteristiku Reby 2007, zajímá mě, nakolik se odlišuje (a jestli vůbec) od 2006tky. Jinak to zvětšení komory by neměl být vůbec problém, ještě jsem nezkoumal jak je to s pístkem, ale jestli je na plunžru nasazenej stejně jako to těsnění pod ním na vodící trubičce plunžru, šlo by to velice snadno. Jde o to o kolik to zkrátit.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Zvětšit půjde, o tom není pochyb, to bylo dobře vidět na upravené vidlice Fibermana, kde se Milan první úpravou dostal na průběh U-turn verze.

                        0 0
                        • Pekáček  

                          Podařilo se mi už dřív získat tu vodící trubičku co ucpává dole vzduchovou nohu z Recona, tam to fakt rozděláš holýma rukama, zkrátíš tu trubičku a zase na ní z obou stran nasadíš zátky, tam není problém. Na vzduchový pístek se podívám až budu měnit olej, pokud tam je taky jen nasazený, bude to sranda. A nebo nebudu dělat pokusy a pošlu vidlici na doladění Milanovi, pokud bude souhlasit. Ale předtím změřím charakteristiky na různé tlaky, zajímá mě to.

                          0 0
                          • vlk  

                            Proč si to neuděláš sám, zkušeností a schopností na to máš dost. Nebo chceš platit za zkrácení trubičky 1000 Kč a ještě čekat než ti to dojde poštou :o)

                            0 0
            • McBlacky  

              to byl nějakej přeďák ne :) a celý jsi to poslal celý do vidle ne? myslím že RS vidle mají doraz tak 3–5mm od korunky. Jednou jsem šel hustě na předek a zarval Recona tak ty 4mm.

              0 0
              • Pi†el  

                ani ne.. v tom sjezdu bylo spoustu velkych sutru a korenu, ale nic mega..

                0 0
    • Zodiax  

      Podle me je to celkem jedno, protoze moje Reba Race, pokud jedu nejakej delsi technickej usek (sjezd, koreny atd.), tak se po chvilce stejne sama pritvrdi a je jedno jakej tlak kde mam … proste se z ni stane mnohem tvrdsi vidlice, skoro mi to prijde jako by se aktivoval motion control. Mam pocit, ze uz se to tu probiralo v nejakem threadu pred nedavnem ;)

      Docela neprijemna vlastnost :(

      0 0
      • krokus  

        Zajímalo by mě, jestli tohle dělají všechny exempláře a při jakémkoli nastavení. Teď jsem Rebu koupil (ale ještě nevyzkoušel), z uváděné vlastnosti bych asi moc radosti neměl. Máte tyhle zkušenosti všichni? A dá se s tím případně něco dělat?

        0 0
        • Sobi  

          Tak tohle jsem jsem nepozoroval ikdyž jsem s tím pěkně prasil! 135/130 sag cca 1,5cm a s tím jsem se dostal na 90mm Ale ještě se na to zaměřim! :-) Jinak jsem s ní maximálně spokojen… splňuje to co od ní očekávám. :-)

          0 0
        • Pi†el  

          chvili jsem vozil nejakou vzduchovou SR, zdvih 120mm, rok asi 2004.. na jednom maratonu mu po 2h jizdy chodila jen ±1cm, proste se prehrala a zatuhla.. svine.

          0 0
      • cabbage  

        Mě to dělá dost výrazně i talas(zas**ná vidle)…:-/

        Usoudilo se, že je to zvýšením teploty vzduchu v průbehu sjezdu:-D – nekdo prý měřil tlak nad a pod sjezdem – tuším nárust 10psů…

        0 0
    • krokus  

      Měl bych pár konkrétních dotazů k téhle vidli.

      1. Jak máte nastaveno „rebound control“ (hejbátko na spodku pravé nohy)? Jestli to chápu správně, mělo by to regulovat rychlost vracení vidlice.
      2. S jak velkým jezdíte sagem? V manuálu doporučují cca 20 procent zdvihu, ale není to trochu moc?
      3. Když nastavím sílu, která je potřeba k „odražení“ vidlice (odemčení motion control), bude to mít vliv i na míru pružení vidlice v uzamčeném stavu (čím větší síla je potřeba, tím míň bude vidlice v pozici lock pružit)?
      0 0
      • Pi†el  

        1)jezdim a zkousim dokud nevyhovuje.. 2)sag vozim ±20mm = ±20%

        1. cim mensi silu potrebnou k odtrzeni vidlice nastavis, tim vic vidle pruzi v zamcenem stavu.. vozim max. utazene..
        0 0
      • Pebe  
        1. jednu otáčku od králíkosoba
        2. cca 25%
        3. na půl utaženo
        0 0
      • MlokCZ  
        1. nastav odskok na maximální rychlost a testuj a pokud bude vidlice kopat, tak postupně přitlumuj, dokud to kopání nezmizí, já konkrétně vozím odskuk na nejrychlejsí, kdy je to už na hrani kopání, ale pořád nic co by mě vadilo a vidlice je tak maximálně aktivní
        2. sag 20% není vůbec moc, zvlášť když je tak progresivní, klidně zkus i 25%, třeba ani s 25% nevyužiješ celý zdvih
        3. vozím nastaveno na minimální sílu, která ještě udrží vidlici zamčenou při šlapání ve stoje, tzn. někde cca v 1/3. A to proto, aby se vůbec někdy při nějaké překážce otevřela, i i když u mě je to stejně fuk, protože ji stejně nezamykam v podstatě vůbec
        0 0
      • krokus  

        Díky všem za reakce. Ještě bych se zeptal, na kolik bych tu vidlici měl nafoukat, když vážím nějakých 62–3 kilo. S kamelem tedy ještě o nějaké kilo navíc. Chtěl bych samozřejmě využívat co největší část zdvihu. Vím, že se to tady už řešilo, ale moje váha konkrétně ne:-) Tak pokud někdo váží podobně, mohl by mi ušetřit dlouhé hodiny testování (zřejmě)… I když mě napadá, že stejně by to člověk možná měl nastavit podle sagu (aby byl těch 20 – 25 procent), nebo ne? Jinak doporučovali byste foukat pozitivku a negativku stejně, či trochu odlišně? Už se to tady probíralo, ale k jednoznačnému závěru se myslím nedošlo…

        0 0
        • Burizon  

          Ahoj, sice je už trochu po, ale jak jsi si poradil s tou vidlí? Já ji dneska dostal, jel jsem s pumpičkou k lesu a se stejnou vahou jako máš ty jsem nafoukal jako nejopt. asi 80/75 PSI. Ale ještě to není ono, takže pojedu ještě zkoušet…

          0 0
    • siho  

      Môžem takú otázočku ohľadom Reby? Ako rozoznám, či mám v ruke Rebu 2007 alebo staršiu verziu? Dostala sa mi do ruky Reba Team za véé鵝mi zaujímavú cenu a ja neviem, v čom to je. ;) Nechce sa mi veriť, že by to bolo len tak.. –3000kč oproti oficiálnej cene.. :D

      0 0
      • siho  

        Akurát som zabudol dodať, že v balení popri manuáli, poplocku, sk-páske a dzindzíčkami na kotúčové brzdy chýbala pumpička na fúkanie. :(

        0 0
    • The_Trooper  

      Pár dotazů na moji rebičku SL.

      1. Foukaní negativky musím provádět vždy s otočenou vidlicí, kvůli úniku oleje?
      2. Mám na rebě nalítano byoko 800Km a zdá se mi, že ji vyschlo, tím myslím olej. Prodejce mi říkal že tam dávaj minumum zajižděcí olej, takže asi ji to vadí?
      3. Budu ji dávat do servisu kvuli oleji, také si budu nechat přehazovat zdvih z 85mm buď na 100 nebo 115mm chtěl jsem 100 ale s mich zkušenosti a aji co tu čtu tak asik 115mm bo mám 85 a chodí tak max 55–65mm. Takže když bude 115mm tak se realného zdvihu 100mm aji dočkám. Takže rebaři doporučujete 100 nebo 115mm?
      0 0
      • marapara  
        1. Pokud nechceš, aby ti unikl olej při foukání negativky, budeš ji muset otočit.
        2. Pokud ti při foukání negativky unikne trochu oleje (běžná věc), zname ná to, že nějaký olej tam ještě je. Bohužel většinou ten olej steče dolů do spodku vidlice, občas je dobré nechat kolo hore kolama, olej tak steče na mazací kroužek a ten něco nasákne a líp maže
        3. Pokud máš najeto kolem toho 1000 km, tak by asi bylo dobré ji rozdělat a promazat pořádně ty mazací kroužky, napustit olejem a máznout celkově vidlici. Co se týče změny zdvihu, tak já mám Rebu na 100 mm, reálný chod je asi 8,5 – 9 cm. Záleží na geometrii kola. Já bych ci víc nedal na Zaskara.
        0 0
      • MlokCZ  
        1. Já bych ji dal na 100mm, ať nezměníš moc geometrii kola, ale současně bych si ji nechal hned upravit u Milana. Tedy pak budeš mít 100mm využitelného zdvihu (při úpravě bude snížena progresivita) a zachovanou rozumnou geometrii. A jako bonus znatelné zlepšení citlivosti.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.