Rozpojení řetezu bez nýtovače

61 nepřečtených
  • labtec

    Zdravím, potřeboval bych poradit se sundáním starého řetezu. Bohužel nemám nýtovač a tak bych se chtěl zeptat jestli jde nýt nečím vyrazit třeba..

    A další dotaz jestli na této spojce, kterou jsem dostal k novému řetezu nebude problém se spojením řetezu bez nýtovače.

    Děkuji za odpovědi a momentálně jsem u známých a nikde v okolí není cykloshop kde by se dala pořídit nýtovačka.

    • lukas aka mitro  

      vyrazit to je..polozis kolo nabok, na zem das vnohnou podlozku, na na M5 maticku a cep retezu vytluces vhodnym nastrojem..ze zacatku treba nastrelovacim hrebilem a pak nejaky sroubem…spojeni uz neni takova sranda.

      Spojka bude bez rpoblemu, pokud nebude potraba zkratit retez, tka se bez nytoace obejdes.

      • labtec  

        Potřebuju na novém řetezu zkrátit 2 články. Nepůjde to vyrazit stejně jak na starém řetězu s použitím větší péče? :D

        • lukas aka mitro  

          pujde

        • alinceb  

          Půjde. Koukal sem na tvoje kola a očividně nemáš hluboko do kapsy a navíc tvoje kola potřebují častější údržbu. Tak bych, být tebou, těch 100–150 kachlí do nýtovačky zainvestoval…;) Co se týká rychlospojky, tak bych doporučil spíš systém, který používá SRAM. Ta se dá u 9sp rozdělat i rukou…

          • labtec  

            Svoje kola dávám pravidelně co 2000km do servisu, teď jsem ale u známých a snažíme se vyřešit jen ten řetěz.

            Když ale položím kolo na bok,tak nemám žádnou možnost mlátit do toho řetězu kladivem :/

            • lukas aka mitro  

              Musis ten retazek povolit co nejvice, vetsinou vyndat zadni kolo…

            • CzechJoker  

              A když přetrhneš řetěz na švihu, tak uděláš co? Zavoláš odtahovku, nebo problém vyřešíš jako dospělý člověk?

            • Vrci  

              Vyndat zadní kolo a řetěz sundat z převodníku. Sancta simplicitas.

      • Tina  

        v prípade podreby skráti reťaz rovnako ako rozpojil tú prvú ;)

    • Tina  

      Rozpojenie reťaze = kladivo + klinec (hřebík) + podložiť aby mal nit z druhej strany priestor

      Spojka na tvojom obrázku je pre bajk bez prehadzovačky. Na montáž stačia kombinačky ;)

    • alinceb  

      Pokud je starý řetěz na vyhození, tak nevidím jediný důvod, proč ho neštípnout velkýma štípačkama nebo neříznout pilou na železo.

    • Dejv94  

      Rozpojit bez problému pákovkama, nebo pilkou. Spojení budeš potřebovat nýtovačku, protože určitě budeš krátit řetěz. Tehle spojce bych moc důvery nedával, vypadá dost nepevně!

      • Singlespeed  

        Spojka je naopak brutálně pevná. Je ve skutečnosti třídílná, Jeden díl, ten skoro nejdůležitější na obrázku není vidět.

        • Dejv94  

          Nikdy jsem tento typ spojek nejezdil, takže to nebudu pomlouvat. Jaká součást chybí není vidět na obrázku? Posledních pár let jezdím Yaban řetěz (10sp) i s jejich spojkami a nemůžu si stěžovat (celá naše rodina jezdí už pouze na Yabanu 9+10sp). Zkusil jsem Shimano řetěz (10sp) a tam mi 3× praskla spojka (jednou na závodech, v článcích asi 7×, s Yabanem se mi to nikdy nestalo), takže Shimano řetěz nikdy víc.

        • alinceb  

          +1 Stejnou spojku mám na fixce a tam na ní takříkajíc závisí holý život. Nikdy se s ní nic nestalo. U SRAMu bych se ale asi bál jezdit brakeless, bo šlapat na zadní gumu neumim…:)

        • kOmE  

          Tohle se pouzivalo na kolech uz pred mnoha lety ,ale nevim jestli to nekda dela na 9 a 10 kolo

    • labtec  

      Díky všem jdu se do toho pustit :D

    • RUMcajs  

      Porid si nytovacku clovece.

      Az se ti roztrhne retez behem vyjizdky tak se ti bude vice nez hodit :)

      • alinceb  

        Když se ti roztrhne řetěz na vyjížďce, tak je lepší a rychlejší SRAMácká rychlospojka… a nezabere tolik místa v brašničce…:)

        • Tina  

          a čo spravíš v prípade, že sa ti roztrhne reťaz a ty potrebuješ odstrániť zničený článok reťaze (ten širší kus), ktorý ti ostane prinitovaný na jednom konci ;)

          • alinceb  

            Roztržený článek vylomíš i rukou, to mám vyzkoušené. Sice si od toho pak jako prase, ale tomu se nevyhneš ani při použití nýtovačky…:)

            Každopádně já vždycky trhnul řetěz v místě, kde sem ho nýtoval, takže už teď používám výhradně rychlospojky a nemám problém…

            • Tina  

              Wow! No ja teda nemám takú silu aby som vylomila článok reťaze prstami :( Na spájanie, ale už používaš nitovačku, či?

              Inak myslím, že si vždy špatne nitoval keď si ho roztrhol práve tam ;) Len pre informáciu, koľko krát to bolo?

              • Menhir  

                Asi nevypadáš jako Alžběta Pomořanská, která trhala podkovy a určitě by aj rozpojila řetěz bez nýtovačky :D

              • Jenda  

                tak proc chodit kolem horky kase ze, proste je silnej ale levej :-D

                • alinceb  

                  I tak se to dá říct…:) Nevím, kde sem dělal chybu. Možná v tom, že sem nepoužíval ty speciální lámací trny pro nýtování…

                  • Tina  

                    pokiaľ si nitoval pôvodným nitom tak si práve našiel odpoveď ;)

                    • alinceb  

                      No jako 5ks nýtů za lidových 175 kachlí je fakt super nabídka. To radši budu kupovat ty rychlospojky…:)

                      • Tina  

                        Každá nová reťaz sa predsa predáva aj s novým náhradným pinom (niekedy aj dvoma) a tak nie je dôvod nitovať pôvodným. Sram a spol zase dodáva svoje reťaze aj s novými spojkami, nie? Používať starú spojku s novou reťazou je zase podľa mňa nezmysel, pretože rýchlospojka je najslabším článkom reťaze a najrýchlejšie sa „vyťahá“.

                        • Jenda  

                          zlata nebo teda spis stribrna C9, tam je uplne jedno kterej nyt clovek pouzije. Pretrhnul jsem ji akorat jednou ale to mel ten retez 6 kkm a bylo to pri extrem bike most kde klasicky radim jak prase.

              • JSt  

                ja to kousu zubama :-P

              • alinceb  

                Jednou nebo možná dvakrát na MTB a jednou na silnici. Pokaždé mrtě daleko od domova a pro jistotu o víkendu…:)

                Mám jen jednu dílenskou nýtovačku a ta je do brašny celkem velká a vždycky si ji zapomenu vzít. Platí Murphyho zákon, že trhnu vždycky, když u sebe tu potvoru zrovna nemám. Tak sem začal vozit rychlospojku, protože když nic, tak vždycky nějakým hrubým násilím ten nemocný kus článku z řetězu dostanu a pak můžu jet dál…:)

                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Nechci rejpat, ale jestli trhas casto v nytovanem miste tak je to rukama :P

                  Snytovat retez jde i dvema kamenama, kdyz musis (vyzkouseno, ale nebylo to moje kolo).

        • Seky  

          Jo, ale ten řetěz potřebuješ stejně roznejtovat, aby si vyhodil ten trhlej článek, takže stejně sebou potřebuješ vozit aspoň nějakou úplně základní nejtovačku na roznejtování. Samotná spojka je ti k ničemu.

    • Seky  

      Pořiď si nejtovačku (vždyť je to základní cyklistovo nářadí), základní nejtovačka jde pořídit do 100 Kč a pohodlně ti poslouží 1000× líp než to vytloukat hřebíkem a kladivem. Případně za 150,– tuhle tu jsme používali v servisu léta a myslím, že jí tam požád používaj, jednu a tu samou pořád. Takže, když vydrží servisu 15 let tak tobě vydrží do konce života.

    • Atilla  

      Kola za desítky tisíc a nemůže si koupit nýtovačku za 80korun, tak to fakt nechápu.

      • Seky  

        Jo až těď jsem se na to kouknul. On má fleše a nemá kilo na nejtovačku :-D , si tady z nás dělá prdel :-)

        • jIrI___  

          Tvl četli jste to vůbec?!

          „…momentálně jsem u známých a nikde v okolí není cykloshop…“

          • Seky  

            Ale to víš, že jo. Nesmíš to brát, ale zas tak moc vážně :-)

          • Atilla  

            Když jsem někde na kole, tak mám sebou nářadí a v něm samo nýtovačku. To dá snad rozum, ne?

            • jIrI___  

              No ne každý s sebou všude vozí sadu nářadí.

              • Atilla  

                Jo tak to je pak jeho problém:) Osobně nechápu co je na tom vést multi-klíč s nýtovačem, když má cca 180g. Asi to bude tím, že nejsem posedlí gramařinou:)

                • jIrI___  

                  Když nevezmu v potaz, že s multiklíčem se v případě nějaké opravy manipuluje stejně dobře jako s nafukovací pannou, tak jsem ho taky nikdy nevozil kvůli tomu, že jsem nevozil batoh a v kapsách nebylo místo :)

    • Bndrej  

      Ahoj, dneska mi prdnul retez, a protoze jsem nytovacku nechal u druhyho kola v brasne, zkusili jsme to trochu zbastlit a pouzili sverak a kladivko s hrebikem na vyrazeni nytu a ve sverakem pak zase clanky secvakli k sobe. Ma sanci to takhle vydrzet a nerozpojit se? Zatezkavaci zkouskou cca kilometr jizdy to proslo a v pohode

      • Kos_CZ  

        A secvakli čím – starým, předtím vyndaným nýtem? Může být volnější a nemusí nutně držet na místě, ale to si prostě během dojetí ohlídaš častější kontrolou. Pokud nýt nevyčuhuje a tím nebrání volnému průchodu řetězu přehazovačkou a nezachytává o převody, tak v čem by měl být problém?

        Tím ovšem nepopírám, že normálně je lepší starý nýt vyhodit a použít nový, případně použít spojku…

        • Bndrej  

          Je to bohužel starý nýt, jak jsem říkal, zastihlo mě to trestuhodně nepřipraveného, investoval jsem teď hlavně do novýho gravelu :D. Stačí, když to vydrží pár kilometrů přes víkend, pak už nasadím novej určitě. Díky!

          • Kos_CZ  

            No dobrá, ale nýt nebo spojka je pár korun proboha! A kdo chce opici, musí mít na banány, že…

            • Bndrej  

              Přiznávám, že jsem tohle dost podcenil, za normální situace bych hned dojel do obchodu, takhle si pár dní počkám -_-. Ale dneska řetěz 50 km vydržel na pohodu ^^

      • Jáchym 1  

        Článek vyhodit,nahradit spojkou.

        Jistýho sice není nikdy nic,ale spojka bude výrazně jistější než,,secvaklý,,člá­nek.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.