• cubas

    Můžete mi prosím někdo z majitelů Cubů – začal mi šíleně vrzat čep u středu. Z jedný strany je na klasickou 5 imbus a z druhé na 10) Ten menší vyšroubuju bez problémů, ale zaboha se mi nedačí rozebrat ten čep celý. Prostě to pořád drží na tý ose, která má z druhé strany 10 imbus. Doufam, že z fotek je to jasný

    0 0
    • mireks  

      Když to nejde po dobrým, mlať do toho kladivem… ne, vážně, ten čep je tam prostě jenom natěsno, ale není v tom žádná zrada – tzn. tošku povolit malý imbus, poklepat paličkou, zase povolit malý imbus, polepat paličkou… nic na tom není

      0 0
    • mireks  

      Ještě přikládám fotku… btw. nerozebíráš to nějak brzo? Jak dlouho že ten rám máš ?

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak to je řešené jinak než u Sterea, ale také bych se nebál lehce do toho praštit, aby to šlo ven.

        0 0
        • MlokCZ  

          Aspoň je mi teď jasný důvod, proč hlavní čep se utahuje u Sterea a AMSsek na úplně jiné momenty (AMSka 12Nm, Stereo/Sting/Frit­z 5Nm).

          Ještě by mě docela zajímal rozdíl mezi horstlinkovými čepy u AMSsek (125tky) a Sterea. Tam jsou momenty dotažení také propastně odlišné (Stereo 12Nm, 125tka jen 6Nm). A na první pohled tenhle čep vypadá stejně.

          0 0
          • mireks  

            no co se týká AMS, tak tam to vypadá „asi“ takhle:

            0 0
            • MlokCZ  

              To mi přijde stejné jako u Sterea. Jediný rozdíl je možná v tom (teď si nejsem jistý), že Stereo nemá zapuštený ten šroub z vnější strany, což by dovolovalo větší utažení. A jestli se ještě liším ložiskem, těžko říci.

              Jediné co mi napadá jako důvod je ten, že Stereo to potřebuje kvůli konstrukci rámu, který je o něco méně tuhý než u AMSka a tak se to snaží kompenzovat takhle.

              0 0
      • cubas  

        No, zatim od toho dubna(brezna?) to bylo absolutne bez problemu (cca 3000 km).Pak jedna jizda v sileny plavaku a zacalo to vrzat. Zajimavy je, ze to vrze jenom pri klidny jizde na silnici. KDyz jedu v terenu a zadni stavba se mrska, tak to nevrzne ani nahodou.

        0 0
        • MlokCZ  

          To je podobné chování jako jsem měl já u Sterea s tím povoleným čepem a problém čepu jako takového to téměř vylučuje.

          0 0
          • cubas  

            No, než se pustim do toho hlavniho (a sundavat kliky) mrknu na horst. Jednak pude líp rozbrat a uprimne receno, taky jsem na nej mel podezreni.

            0 0
    • MlokCZ  

      Neporadím úplně přesně, ale možná to pomůže.

      První věc je určit s jistotou, zda to dělá ten hlavní čep, což se často zdá, ale často tomu je jinak. Zkoušel si pohyb nezatížené zadní stavby s vyndaným tlumičem (tedy stačí vyhodit ho z jednoho čepu)? Jak se to chová?

      Já teď řešil totiž podobný problém na Stereu, nepatrně někde praskalo a k tomu to začalo šíleně vrzat. Podezření na hlavní čep nebo případně nějaký poblíž. Konrola všech čepů vahadla a čepu tlumiče. Vše ok.

      Následoval pokus rozebrat právě hlavní čep, který je možná stejný (ale možná taky ne). Takže sundal jsem převodníky a přesmykač (u Sterea vadí všechno k rozmontování čepu) a sundal pojistný šroub hlavního čepu. No a dál je to v čepu tak, že je to tam naklepaná osa do jehlového ložiska. Kousek ven jsem to vyklepnul (jen abych viděl část vnitřku ložiska), to šlo poměrně dobře. Ložiško 100% ok, ani náznak bordelu uvnitř.

      Tak jsem to zase chtěl složit, měl jsem v tu chvíli ale ostatní čepy nasazené. A protože rám nelícuje úplně 100% (to asi u žádného fullu), tak při klepání té osy do čepu zpět se to muselo nepatrně podržet, aby osa nešla křivě (šla sice ani ne o 1mm, ale naklepnout zpět by to nešlo). A držet to šlo blbě, tak jsem si řek, že povolím zadní čepy, aby se to uvolnilo.

      No a co nezjistím, zadní jeden horstlinkový čep byl zcela povolený, což se ukázalo, že byl problém a hlavní čep byl naprosto ok. A přesto zvuky šly od hlavního čepu. Ani nevim, proč ty jediné dva horstlink čepy nezkontroloval hned na začátku, mohl jsem si ušetřit práci.

      A předpokládám, že v servisu budou mít na ten čep nějaký přípravek, aby se to nemuselo klepat, tedy nějaký stahovák.

      Ale je možné, že u AMSka je to řešené jinak, tam jsem ani u jednoho hlavní čep ještě nezobíral (nebyl důvod). V každém případě pokud si to ještě neudělal, tak bych zkontroloval všechny čepy a zvlášť ty horstlinkové, mají vůbec tendenci se povolovat, když tam není dost locktitu (který jsem tam pořádně doplnil před utažením, ať to drží).

      0 0
      • fluider  

        Aký rozmer (približne) majú tie ihlové ložiská v hlavnom čape ?

        0 0
        • MlokCZ  

          Délka jednotlivých „jehel“ je přes celý čep, tedy jen o malinko méně než šířka domečku (u Sterea domeček 73mm), průměr odhaduju kolem 1–2mm.

          0 0
          • fluider  

            Vlastne áno, na tomto detaile to celkom vidno. Podobne to asi má aj Zesty/Spicy.

            A to ložisko na Stereu má aj vnútorný krúžok ? Lebo ihlové bez vnútor. krúžku vyžaduje nejakú špeci oceľ, ale aj tak je to ložisko custom výroba, tak možno má vnútorný krúžok.

            0 0
            • MlokCZ  

              To ti nepovím, jak to nebylo rozebrané úplně, tak to ložisko moc vidět nebylo jak je to detailně provedené.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.