• Japhy

    Zdrarec,

    dosud jsem si pro dcerku vystačil s klasickou řadou kol 16, 20, 24. Při posledním kontrolním měření měla 146 cm, takže počítám že tuhle sezonu ještě v pohodě pojezdí stávající 24 pojezdí. Nicméně když už aktuálně skládám jednu 27.5 pro drahou polovičku, pokukuju už co pořídit pro dceru na příští rok (pokud mi to vzhledem k její výšce ještě nevymluvíte). Nechci být zlý otec co si vymazluje kolo a dceru odbyde véčkama, 3×8 Tourneo a levnou pružinovkou. Mám představu poskládat nebo dobře koupit hotové obstojně vybavené kolo (hydry, vzduchová vidle, Deore nebo X9 2×10) a pak jen časem prohazovat rám za větší. A nechci se zaseknout na to, že bych blbě vybral rám z hlediska budoucí záměny za větší.

    Co byste řekli rámu Cube ACID (27.5 ve velikosti rámu 14'')? Na známém německém shopu s rámy Cube (http://www.schlierseer-bikeparts.de/hardtail.htm) je jeden kousek za 129€, na tom by se to dalo asi poskládat)

    0 0
    • atty  

      Pokud jezdí pro radost a výletně a chceš jen kupovat rám, tak koupit něco staršího (modelově) na obdobných webech je určitě dobrá možnost.Nicméně idea koupit vždy jen rám (když povyroste) a přeházet celej zbytek součástek asi není moc dobrá – to je lepší prodat jako celek a znovu levně postavit (co rok dva jsou tu nové standardy – boost osy, tapered vidle, hlavové a středové složení atp.) a na tom se můžeš za rok dva třeba lehce zaseknout či stejně kupovat jiné standardy) a tak je asi lepší to poskládat nově – nový rám a třeba vyprodejové ale „současné“ součástky. Můj názor…

      PS: na bikediscount.de je rámů Cube taky dost a ceny za obdobné modely podobné, kouknul bych i tam

      0 0
      • Japhy  

        No, právě toho se chci pokud možno vyvarovat, právě po zkušenostech, že mám aktuálně rám s malým zdvihem, 27.2 sedlovkou, netapered hlávkem a vzadu s RU. Nemůžu koupit teleskop, nemůžu dát pevnou osu, musím jen čekat až našetřím na komplet jiný. Právě proto se ptám, abych měl třeba na jednu výměnu rámu (2–3 roky) vystaráno. Když sázka na standardy nevyjde tak poslat do světa jako celek můžu vždycky.

        0 0
      • mr.antik  

        zas tak bych to nedramatizoval, pokud se podíváš na nabídku třeba force XC rámů tak se tam za posledních 10 let nic nezměnilo…

        0 0
      • alinceb  

        Je to jen o tom, že to kolo musí postavit variabilní a neuspěchat třeba řezání sloupku vidlice.

        Klidně bych vzal jako základ ten Cube Acid nebo na BD mají ještě levněji malý Cube Aim . Vidli bych vzal Epic(x)ona tapered (nejlépe rovnou od Milana upraveného na muší váhu). Hlávko bude muset být redukční EC44 (třeba Token). Kola bych upletl na nábojích Force 4v1 (nebo trochu dražších, ale lehčích Novatec 771/772), protože jdou konverzníma kitama předělat na různé standardy os (vyjma boost, ale tím bych se neomezoval). Ráfky bych použil Black Jack Ready23. To bych viděl jako funkční základ.

        Pak bych asi zvážil sadu SRAM NX se 165mm klikama.

        Zbytek už je úplně jedno – to jsou díly, které se dají levně vyměnit.

        0 0
        • Japhy  

          Dík za tip na tu NX sadu, hned jsem si to musel hodit do kalkulačky a těch 1×11 by na rekreační použití bohatě stačilo. Podle kalkulačky převodů by proti tomu, co mám na svém kole přišla o 2 a kousek nejtěžšího převodu (to stejně nikdy neutáhne) a nejlehčí je skoro stejný, takový stojky nikdy taky jezdit nebude. A já bych nemusel pořád s předstihem pokukovat co má zrovna zařazeno za pilu. :-)

          Epicona nebo Raidona s tapered krkem určitě, řezání s rozmyslem, radši pár podložek nad, ať to vypadá jak to vypadá. Na náboje asi není nutno jít s takovou chytristikou 4v1, 15mm osa tu bude asi hodně dlouho, na zadek bude stačit 12mm náboj a případně redukce na RU.

          0 0
          • alinceb  

            Však ty Force jsou asi nejlevnější náboje s možností úpravy standardů na trhu…

            0 0
        • Japhy  

          Povedlo se mi tady na bazaru sehnat za dobrý peníz Sram GX 1×11, jen jsem to vzal bez kazety a dokoupil Sunrace kvůl Shitmano ořechu. Ještě pár drobností z Ali a kolo je pokupě, teoretická váha po komponentách bez pedálů něco málo přes 11 kilo, mohl by to být docela fajný kousek. Pokud se osvědčí u drahé polovičky, poskládám přes zimu ± totéž na 16'' rámu i pro dceru.

          0 0
    • atty  

      No zas tak moc se toho nemění, to je pravda, ale tapered hlavy, pevné osy a nově i boostové náboje/vidlice jsou teď na skoro všech nových lepších rámech. Jistě se bude dlouho dobu dát sehnat vše i ve starších standardech, ale osobně bych šel právě cestou kompletnější výměny – ono se pak stejně musí spousta věcí s nový/větším rámem řešit – třeba hadice u brzd jsou původně krátké, sedlovka má zase jiný průměr, díky jiné geometrii a většímu vzrůstu se musí řešit třeba delší řídítka, jiný představec atd. Takže kompletně přeházet všechny komponenty z jednoho (malého rámu) na větší stejně znamená pár věcí nových nakoupit.

      0 0
      • alinceb  

        Blbost. Na vyměně celého kola imho vždycky vytečeš. Navíc když stavíš dětské kolo v trošku vyšším standardu, tak je pak skoro nemožné ho dobře prodat. Naopak na výměně rámu nemusíš vytéct skoro vůbec. A výměna hadiček nebo řidítek, to jsou stokorunové položky.

        Na boost bych se osobně úplně vykašlal. To je standard, který frčí spíš v AM-trail-EN. V XC tenhle standard nemá vůbec smysl. Tam se imho budou dál držet 100×15 a 142×12.

        0 0
      • mr.antik  

        pokud bude časem shánět něco na lepším rámu tak stejně bude muset koupit celý kolo, protože lepší rámy se samostatně vůbec nevyplácej

        0 0
        • alinceb  

          Tak vždycky se dá koupit celé kolo, přeházet na původní rám a dobré komponenty podržet na novém rámu. Sice je to oser kvůli záruce, ale to už je na každém…

          0 0
    • gerrard  

      Pri 146cm jeste na 24" kole? To uz ji musi byt hodne male. Na 14" ram uz bych se vykaslal. Pokud to ma byt na pristi rok, a jeste porad roste, tak bych asi kaslal i na 15" a bral spis nejakych 16". Treba tady to by ji mohlo nejakou dobu vydrzet. Pokud moc nanaroste, tak mozna i naporad.

      0 0
      • Japhy  

        Zatím mi to přijde v pohodě, pořád zatím bojujeme o výšku sedla. Furt ho chce níž.Tahle tabulka je mimo mísu? http://www.detska-kola.net/…ka-velikosti

        Právě že mám jako odstrašující příklad co občas vidím, dítě natažené na dlouhém rámu, sedlo proklatě nízko, ponivač „do toho mámo za pár let doroste, koupíme vjetčí“.

        Právě že když koupím 14 rám a pak to přeskládám na 16, případně ještě jednou na 18 a trefím budoucí trendy s komponenty, můžu to už trochu slušňácky osadit, protože se to do těch let rozpustí. A koupit za 3–4000 rám a o 1–2000 levněji ho ob rok prodat, bylo by to super.

        0 0
        • alinceb  

          S tím nákupem/prodejem rámu je to imho správná úvaha…;)

          0 0
        • gerrard  

          Ta tabulka je kravina. 24" kola maji vetsinou ram 11" maximalne 13". Na 11" ramu kluk koncil v 138cm a to uz tam sedel jak vosa na bombonu. Ted kolem 154cm prechazel z 14" ramu na 16" ram a rozhodne mu neni velky (sedlovka vytazena 19cm). Zbytecne velke ramy pro deti je vec na kterou jsme cita a nemam to rad. Nikdy bych ti neradil neco co muze byt blbost. Na druhou stranu zas deti rostou a je potreba pocitat s nejakym rozpetim velikosti na ktery se musi vlezt a musi tam nejakou dobu vydrzet, tak kupovat ram napresno u rostouciho nedava moc smysl. Proto si myslim, ze tim ramem 16" nic nezkazis. Teda pokud dcera neni nejaky atyp s kratkyma rukama a nevozi nejak nesmyslne dole sedlo, treba proto, aby dala obe nohy na zem a mohla soucasne sedet na sedle. Pristi rok najare bude mit 150cm a to ji tech 16" bude dobre.

          0 0
          • Jezevec70  

            Mladý má 24" kolo se 14" rámem (starší Author Mirage). Na jeho 147cm, to ještě jde, ale na jaře už bude jezdit na větším.

            Současný posed, viz fotka.

            0 0
    • atty  

      Tak vždycky se do toho musí něco investovat, ale záleží, jaký „standard“ dětského kola máš na mylsi – pokud nějaké „závodní“ tak tam určitě, pokud běžné (jako je asi příklad kola na rámu Cube Acid), tak bych to tak hrozně neviděl. Výměny hadiček, řídítek, sedlovky, představce, kol (pokud bude jinej rozměr), klik s převodníky (opět to, co fungovalo na 24" nemusí být na větším rámu ideální) – při trochu lepších komponentech (i bazarovejch) jseš na pár (hodně) tisících. Ale každýho věc, jak se k tomu postaví a jak to promyslí.

      0 0
      • gerrard  

        Poprosim te, zacni uz paneboze radit prispevky jak se ma. To uz je druhe vlakno co se diky tobe stava silne neprehlednym.

        0 0
        • atty  

          gerrade, sorry, už nebudu přispívat – poraď mi prosím sofistikovaně, jak to mám asi udělat, pokud když odešlu příspěvek, mezitím se u toho na který reaguji (klikám na „Reagovat“ u konkrétního) mezitím objeví další tři reakce?

          0 0
          • gerrard  

            Nevim co delas spatne, ale neco spatne delas. Proste macka se tlaitko reagovat umprispevku na ktery chces reagovat a do otevreneho okynka pak pises.

            0 0
      • alinceb  

        Zaprvé se nauč řadit posty.

        Zadruhé je to blbost.

        Píše tu, že chce postavit slušné kolo, ne těžítko. Rám má vybraný 27,5", tedy žádná výměna kol ani vidlice. Kliky 165mm budou mít velice slušnou likviditu (na bazaru je střelí během hodiny a za slušnou cenu). Stejně tak dobrou likviditu bude mít dětský rám 27,5".

        Sedlovka z Ali ( kopie Thomsonu ) stojí asi 300, forbec tak 500 a karbonový rodla opět z Ali asi 400. Hadice na Shimano levné brzdy stojí do 300 (a potřebuje vždy jen jednu – přinejhorším se zadní zkrátí, dá dopředu a dozadu nová).

        Co tam máš dál?

        0 0
    • atty  

      .

      0 0
    • Japhy  

      Reaguji sám na sebe, skutečnost je taková, že jsme zahájili sezonu pořád s 24" kolem (Merida Dakar 624). Koukám na dceru za jízdy ze všech úhlů a pořád se mi nezdá, že by na tom byla jak vosa na bonbonu. Dal jsem z přebytků delší sedlovku, pokusně tam dám o 3 cm delší forbec, ale příští rok už je to jasné. Napadla mě ještě varianta – když koupím nějakou marketovou jebku z druhé ruky kolem 5–6k a zahodím skoro vše kromě rámu, osazení a nějakých drobností (objímky, forbec, hlávko střed, sedlo atd.), mohlo by to finančně vyjít skoro líp než holý rám za 3k a všechnu tuhle droboť dokupovat. Co si myslíte o tomhle rámu? A případně kolech co na něm jsou (aspoň do začátku)? Rám by sám o sobě nemusel být těžítko a kola by snad nemusela na obyč. tůristický ježdění zas taková těžítka. Nebo jo?

      Přemýšlím že bych se na něj jel mrknout.

      https://www.eleven-sportswear.cz/…7-donna.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.