• ONiON

    Chtěl bych si postavit kolo s rámem Hai Fourteen a zadní nábou Rohloff, má někdo s touto kombinací zkušenosti? Popřípadě jakej používáte převodník a řetěz?

    V minulé diskusi se objevilo nějaký frflání na hlučnost potažmo účinnost, je nějaká liška, co nebude vehementně hájit svůj ocas?

    ONI

    0 0
    • mr.antik  

      Tady maj testbike s Rohloffem

      http://www.rebelbike.cz/pujcovna.php…

      0 0
    • kankrlicek  

      Největší nevýhodu Rohlíka vidím v tom, že ti dlouho vydrží a tudíž nemůžeš mít každou chvíli něco jiného, nového, lepšího :)

      Jezdil jsem přesmykačXpře­hazovačka a pak přešel na Rohllofa. Necítil jsem rozdíl ve smyslu jiná účinnost přenášené síly. ,,Hlučná" ta nába je, zvláště na několika převodech – vzhledem k tomu, jak dlouho jsem po ní toužil se mi to jeví jako hudba sfér :) Když si dlouho povezeš někoho prošitého v háku, je docela možné, že ho to bude ***** :)

      0 0
    • ponnylafuma  

      Rohloffa vozí kamarád tři roky a je hodně spokojenej, hlučnější je jak píše kankrlicek asi na 4převodech ale to není na závadu, když sem na tom jezdil nepoznal sem žádnej rozdíl v účinnosti při přechodu z „klasiky“… na letošek sem o něm taky uvažoval – pro „dvojku“ místo Shimano Alfine8sp. co sem jezdil loni, ale počkám na novýho Alfina 11sp. to co o něm píšou je dost zajímavý

      http://www.bike-forum.cz/…-alfine.html#…

      0 0
    • ONiON  

      Dekuji za reakce, moc me pomohly. Jen mam ted problem sehnat na rohlika rozumnej ram na 26" kola.. :(

      0 0
      • mr.antik  

        opravdu doporučuju zeptat se v rebelbiku (viz můj odkaz výše), jestli ti něco doporučí. Několik 26 kol s touhle věcí tam stavěli…

        0 0
      • teo  

        Rohloff lze použít s libovolným rám. Existuje zhruba 52 variant. Pokud máš fulla, tak budeš kromě náboje samotného potřebovat ještě externí řazení a speedbone (připravek pro použití kotoučové brzdy a ukotvení oem destičky, která zachycuje moment).

        0 0
        • MavasH  

          Budu reagovat místo tazatele – je to kamoš, takže vím co chce …

          Vzhledem k tomu, že by se rád vyhnul co nejvíc pokazitelným věcem, hledá rám s možností napnout řetěz bez napínáku. Takže buď posuvný uchycení zadního kola nebo středový složení s „excentrem“. Proto je výběr celkem omezený a dovozci rámů se do nějaké překotné komunikace zrovna nehrnou … aspoň co vím.

          0 0
          • teo  

            Aha chápu, bez napínáku pouze u hardtail. Full bez napínáku není možný. I kdyby měl posuvné patky. Rám se dá v ČR v podstatě sehnat jen přes Pedalsport nebo Rebelbike. Kluci jsou ochotny a dovezou i na objednávku

            0 0
            • DaSnail  

              ani tento ?

              0 0
              • Vilém  

                Na ten samozrejme ano. Nebo treba historicky kangaroo:)Ale urco by se jeste neco naslo.

                0 0
                • JSt  

                  urcite je toho vic, ale krom te kony exotika (ted to z rukavu nevysypu) a ladeno spis na hrubsi jizdu.

                  0 0
              • teo  

                Ano, má sice posuvné patky ale to ti u fullu bude na houby. Pokud máš full, tak se bez napínáku neobejdeš. POsuvné patky mají smysl jen u pevného rámu. Tam to logicky řeší problém s napínákem. U fulu se zapojuje zvih a tím je vše složitější.

                0 0
                • Vilém  

                  Podivej se kde to ma osu otaceni zadni stavby. U tohoto ramu zadnej napinak byt nemusi.

                  0 0
                  • teo  

                    Máš pravdu, nevšiml jsem si. Tak to je hodně dobré řešení. každopadně na pevňáku se doporučuje kromě posuvných patek i excentrický střed. Kdyby se do tohoto rámu umístil, tak už by to bylo zcela ideální.

                    0 0
                    • zichis  

                      takové řešení, které mě kope do pedálů nepovažuju za dobré

                      0 0
                      • Karlos009  

                        Tohle řešení za pedály netahá, řetěz tahá tlumič do zdvihu, ale to bych u freečka nepovažoval za velkou chybu. Je to stejné jako kdysi Red Soil.

                        0 0
    • ONiON  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • teo  

      Ahoj. Rohloff vozím zhruba rok a jsem tak spokojenej, že už klasiku nechci. Jezdím 16/40. 16 je navíc oboustranná. Od klegů kolegů jezdících Rohloff delší dobu také vím, že na jeden řetěz lze najet klidně 10.000 km. S tím, že 5000km najedeš na 16 pastorek a pak ho musíš otočit. Olej v převodovce se doporučuje měnit po 5.000 km. Hluk převodovka má hlavně okolo 5,6,7 stupně. je to dáno tím, že zde je největší tření planetek. Po roce mohu konstatovat, že si zvykneš. Navíc za mokra je to méně hlučné než rozvrzaná klasika. Moje údržba kola se s Rohloffem omezila jen na ostříkání kola hadicí, namazání řetězu a hotovo.

      Váha Rohloff je vyšší, ale platí jen pokud budu srovnávat s klasikou XT, XTR. Nižší sady vycházejí naopak těžší.

      Dále si budeš muset zvyknout na mírný posun těžiště kola za střed. Nicméně v mém případě vozím vidlici Pike s pevnou osou. Ta je sama o sobě těžší vidlicí. A tak u mě k posunu těžiště nedošlo.

      0 0
      • JSt  

        vzhledem k tomu, ze rohlhoff je drazsi nez komplet erko…

        teziste se ti urcite muselo zmenit :-)), jen to necitis.

        0 0
    • ONiON  

      Huráááá, kolo už mám poskládaný, po dlouhých peripetiích sem sehnal ten haibaik fourteen. Mají tam dobře řešený vedení bowdenů i hadičky pro zadní brzdu. Nic netrčí, nic nepřekáží.. Fotky sem vrznul do biků..

      První dojmy z rohlíka sou supr, jestli to takle bude chodit leta, tak nemám důvod ke změně, teď už jen vyměnit vidlu za nějakou foxu a nemám na co bych si stran kola stěžoval :)

      0 0
      • mgt  

        Mam podobne kolo, bez kotoucu a z oceli…

        http://www.damika.cz/…01/index.php

        0 0
        • Vilém  

          ten je paradni. Pro me idealni kombinace, ocel od Franty a Rohloff, takovy kolo bych mel na veky:)

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Rohloff je krásná věc, jen mi vadí ta váha:( Pokud si na bike dám komplet X9, tak rohlof bude pořád 2× tak těžší:(

            0 0
            • Vilém  

              Zas tak tragicky to neni. Musis odpocist jeste pily, smyk, razeni smyku. A pokud mi nevadi par dkg navic na ocelovym ramu, tak na pohonu by mi to nevadilo tez. Me na tom laka ta skoro bezudrzbovost, proste jen maznout retez s menit desticky:)

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Já osobně bych se bál kvality, popř. výdrže osy v náboji. Abys jí nějak nezvohnul při nějaký skočce, popř. brutálnějším ježdění..

                0 0
                • Vilém  

                  Semtam to nekdo vozi i na DH, na tandemech taky. Mas moznost bud dute osy, nebo na matky. Zivotnost bude pocitam v radu stotisicu km, takze toho bych se taky nebal.

                  0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Aha, dobrá tedy.

                    Podle mě je největší a nejhorší ta prvotní investice, pak už je to něčem jiném.. Ale i tak:(

                    0 0
                    • Vilém  

                      Nj, nejhur porizeni. Koukal jsem v nemecku se da koupit kolem 900e. Jednou si jej stejne koupim:)

                      0 0
                    • mgt  

                      No, tak nějak. To byla darda. Já měl štěstí, že jsem ho kupoval když byla poměrně silná koruna a navíc jsem díky rámu mohl pořídit tu nejzákladnější variantu za 870 €. Ale i tak, měl jsem tu myšlenku v hlavě už několik let a rok předtím jsem prostě věděl, že jednou ho budu mít, akorát byla otázka kdy. A teď, mám ho třetí sezónu a už nic jiného nechci.

                      0 0
                • sakamoto  

                  Jeste jsem nevidel ohlou osu na Rohloffu, (jezdilo se to i na Dh ikdyz ta velika neodpruzena hmotnost na fullu neni idealni) Ona skutecna osa vevnitr naboje ma docela velky prumer to co videt z venku jsou jen dosroubovane patky asi jako u Hope naby.

                  0 0
          • mgt  

            No, tak nejak s tim pocitam :-) Doufam.

            0 0
        • gargamel  

          To je parádní bike! Co je to za trubky? Columbus? Fakt krása.

          0 0
          • mgt  

            Díky.

            Čéče, abych se přiznal, už si to nepamatuji – Franta zmínil snad tři jména – Columbus, Reynolds a Tange – a já, protože tomu zase až tak nehovím jsem mu řekl něco ve smyslu aby to udělal tak abych byl spokojený. Povedlo se mu to. Něco mi našeptává, že to byly Reynolds.

            0 0
            • Nimrod  

              pokud se za dva roky nic nezměnilo, tak franta má stejně k dispozici jen normální chrom-molibdenovou 15 130, takže je celkem fuk, od koho to je… nějaké trubky vyšší třídy nemá (nebo neměl). když jsem si nechával vařit triala, akorát jsme se domluvili, kam dá zeslabované trubky

              0 0
        • mgt  

          Když se vám líbilo to moje, tak počítám, že uspěju i s tímto…

          http://www.damika.cz/…13/index.php

          Přátelé, a to je stroj! Když se do toho osadí nějaké slušné motory, tak to jede jako vítr.

          0 0
          • ONiON  

            tyjo, k tomuhle přemluvit manželku :)

            0 0
            • mgt  

              No, to jo. Přemluvit ani tak nebyl problém, ale občas se divím, že mne ještě neumlátila. Já bych vzadu to co ona psychicky neunesl.

              0 0
          • Al Stra  

            super tandem, taky od franty nebo od koho? Taky bych to doma uzil, ikdyz jsem ted momentalne single.

            jinak bych pro sebe hlasoval pro kotouce

            0 0
            • mgt  

              Ano, po první zkušenosti s jeho prací bylo od začátku jasné, že takové kolo si nechám postavit u něj. Je to udělané tak, abych svoje kola ze solo kola jen přehodil na tandema.

              Přece jen, na dva rohlíky nemám. A bylo by to i zbytečné, funguje to hezky. Jen člověk musí trochu koukat na to, aby opotřebení retězu na obou kolech bylo zhruba stejné, resp. aby pastorek nebyl sjetý a řetěz na tandemu třeba úplně nový.

              Kotouče by asi nebyly špatné, ale s těma véčkama to jde ubrzdit v pohodě. Tak jako tak je nutné počítat s delší brzdnou dráhou a přizpůsobit tomu styl jízdy. Navíc, i ty véčka mají tak ostrý nástup, že když za ně vezmu nečekaně, tak to motoru vzadu málem vyrve řidítka z rukou. Už jsem kvůli tomu dostal vyhubováno několikrát :-)

              0 0
        • Darius  

          luxusni stroj

          0 0
        • ONiON  

          vypadá hodně dobře, ale bez ketoučů už bych asi nejezdil, to blato skřípajcí o ráfek.. nemluvje o nemožnosti zabrzdit, když je na ráfcích vrstva ledu :) a zimu já si užívám ;)

          0 0
        • okm  

          V zimě jsem hodně přemejšlel o rámu od Franty a to tvoje kolo jsem opravdu obdivoval. Ještě navíc ta kombinace s Rohloffem je fakt super.

          Pojedeš zase 24hod v Liberci, že bych se na to kouknul naživo?

          0 0
          • mgt  

            Ano, chci jet. Když bude čas, můžeš se na tom projet. Ale, bude to možná zklamání – šlapat se na tom musí furt :-)

            0 0
            • okm  

              Nevím určitě, jestli tam budu, ale když tak bych se rád projel. Zajímá mě hlavně jak je to s těžištěm, přece jen si rád občas trošku poskočím, tak jestli to není moc těžký na zadek. Předpokládám, že to trochu znát bude, ale nebude to při jízdě nijak zvlášť vadit. A ta jednoduchost se mi fakt líbí, ještě kdyby k tomu vymysleli páčkový řazení, tak do toho hned jdu.

              A rám samozřejmě Franta, ale chtěl bych fulla, i když HT má taky něco do sebe a konkrétně to tvoje kolo vypadá parádně. V dnešní době megatrubek z hliníku(případně nějakýho „bakelitu“) to působí jak trochu z jiný doby. Ale já tu dobu pamatuju, takže ke kvalitní oceli mám jen sympatie.

              0 0
              • mgt  

                OK.

                S tím těžištěm to nevidím nijak dramaticky, já sice skákat na kole neumím, ale lecos sjedu a vyjedu a že bych měl těžiště jinde jsem nikdy nepocítil ani náznakem. Spíše je cítit, že to kolo není žádnný drobek, co se týče hmotnosti.

                0 0
        • Nimrod  

          úchvatné jak pevňák, tak tandem

          0 0
    • ONiON  

      Toš s rohlíkem už sem nalítal bezmála 1500km. Zkušenosti jsem chtěl shrnout po tisíci, ale nějak to nevyšlo :) Jezdí se s ním dobře, ale pár věcí mu vytknout musím. Klady už tady popisovaný byly a vesměs to tak je. Životnost zatím hodnotit nemůžu :) O záporech sem toho moc nečetl, tak si je dovolím popsat sám ;)

      Hlavní nešvar, o kterým sem zatím nikde nečetl a tak nevím, jestli to je standard, je problematičtější zařazení z 8. na 7. převod. Vzhledem k tomu, jak řazení ostatních převodů chodí ladně, je člověk zvyklej na určitou sílu a rychlost, jakou to tam šupe, z jakékoli jiné pozice i ze 7. na 8. to de stejně lehce. Proto se nedá na tento nedostatek zvyknout, jelikož síla a čas na přeřazení 8–7 je prostě vyšší potožmo delší. Pokud je pak potřeba zařadit akčněji ve vlnícím se terénu, použije člověk standardně naučenou sílu a ono nic, prostě to tam nenatlačíte a buď zůstanete na stejným převodu, chvilku to lámete, našetříte čas a už s očekáváním vyššího odporu to tam cvaknete při patřičným polevením v lámání nebo se to tam snažíte talčit a tlačit a zpomalíte tak, že je to v pr..

      Nechci tím říct, že by to byl takovej zápor, že bych rohlíka nechtěl, stane se mě to jednou za měsíc a to najezdím kolem pěti set, ale prostě zamrzí, že jinak výbornej chod je tímto poskvrněnej.

      Dalším neduhem je fakt, že řadící grip je docela masivní. To sice usnadňuje řazení, ale znepohodlňuje to celkový držení řídítek. Na to sem si sice jakš takš zvykl, ale..

      No a posledním neduhem je skutečnost, se kterou člověk u singlespeedu holt musí počítat a totiž, že při demontáži zadního kola je při zpětné montáži nutno chytnout na řetěz. Možná nejsu tak šikovnej, ale postup mám takovej, že zvednu kolo a pastorek zaháknu do prověšenýho řetězu, přičemž z převodníku řetěz spadne. Občas se povode, že jen částečně a je to v poho. Ale většinou sleze úplně a pak po nasazení kola do úchytu rukou řetěz zaháknu zespod na převodník a otáčím proti směru šlapání. Jelikož není zadní kolo utažený, drobet ho najíždějící řetěz na převodník potáhne, ale ne tak aby vyskočilo, všechno to zapadne a pak kolo teprve dotáhnu. Tento postup se mi osvědčil, ale od toho řetězu se člověk zašpiní a ač nejsu žádná puťka, tak na klasice sem se prostě nezašpinil :)

      A kdybych se měl znovu rozhodovat, jestli zůstanu u klasiky a nebo půjdu do rohlíka? Onehdy sme jeli posekanou travou, protože jiná možnost nebyla, když nepočítám otočku o 180 a kluci co jeli na klasice si na pastorky a do šaltru namotaly stébla na kterých to pak moc nechodilo a já se jen tiše uškleboval. Taky se mě už nestává to, co mě celý leta tak vadilo a to je namotanej klacek v šaltru kterej mě například loni na Muldě ohnul patku a já se s tím pět minut drbal, než to jakš takš chodilo a pak se ještě celý další kolo dával psichycky do kupy, páč sem na to chtěl fakt hodit bobek. Co se týče údržby, tak to je fakt velká paráda která je, dle mého soudu, obrovským plusem. No a bombónek na konec je možnost řazení kdykoli. Když třeba vjedu do blata a neustojím to nebo se zaseknu na kořenu a nebo zastavíme v ďolíku u hospody, tak si prostě bez trápneí zařadím potřebnej převod a jedu dál. Větu: „kdo mě tam nechal tu šajbu“ už prostě nepoužívám :) Takže jednoznačně říkám, že bych do rohlíku zase šel..

      ONI

      0 0
      • kankrlicek  

        Na rohloffu má cca 25kkm, možná malinko víc, nevím přesně.

        Tebou popisované problematické řazení z osmičky na sedmičku je z konstrukčních důvodů. Jsou to jakoby 2 sedmičkové náby, a proto taky od sedmičky dolů to víc hučí. Pro sebe jsem si to vyřešil tak, že na rukověti jsem si udělal dceřinným lakem na nehty značku a po určité době už vím, co mám zařazeno. Stejně se mi občas stane, že se s tou sedmičkou peru :)

        Padání řetězu – na převodníku místo přesmykače mám půlku vodítka z rockringu. Výsledek je ten, že mě řetěz nepadá nejen při jízdě, ale ani při zandávání kola do patek.

        Rohlíkům zdar! :)

        0 0
        • ONiON  

          S tím optickým zvírazněním je to dobrej nápad, to udělám ;) S tím vodítkem řetězu si to ještě rozmyslím :) Dík za cený rady.

          0 0
      • ONiON  

        Ještě sem si vzpoměl na jedno velký plus, nemožnost přervání řetězu. Vzhledem k tomu, že v poslední době přerval MavasH i Adalv, tak to není úplně vyloučená závada. MavasH měl ještě to štěstí, že měl Adalv spojku, ale o dva týdny později ju Adalv ještě neměl doplněnou a tak sme ho museli 10km tlačit :D

        Rohlíkům zdar.

        0 0
      • ONiON  

        Ty jo, tak už osm let vozím rohlíka :-D Má najeto bez mála 50Mm a chodí furt jak víno. Teda po 35Mm jsem ho dával na repasi, byly potřeba vyměnit ložiska a těsnění což vyšlo na cca 3t, ale na ty Mm je to prd :-)

        Třetím rokem ho vozím na rámu Scruu od Duratecu, kterej má excentr ve středu a rozpojitelnou zadní stavbu, takže jsem tam mohl dát řemenice a carbon drive. S tím mám nalítáno cca 19Mm a k řetězu už bych se nikdy nevrátil. Suchej provoz, žádný čištění, mazání a řešení jiných nesmyslných problémů. Prostě kdykoli sednu na kolo a jedu kolik chcu.

        Nějakých 90% najezdím v terénu s průměrným stoupáním 1,7% a životnost mi vychází na 15Mm jak řemenic, tak řemene. To je pro mě dvouletý interval veškeré péče o převody. Pardon, zapomněl bych na pootočení přední řemenice o 90° pro rovnoměrnost opotřebování zubů.

        Sečteno a podtrženo, úspora peněz je fajn, ale důležitější úspora času je k nezaplacení :-) Komu nevadí pevná stavba, můžu vřele doporučit. A pro ty, co mají strach z malé účinnosti celého systému ještě poznámku, jestli jsou tam nějaký ztráty oproti klasice, tak jsou zanedbatelný ;-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nevěřím, že by to bylo o tolik lepší proti Alfině. Řemen, pokud nebyl opláchlý vrzal a spodní polovina převodů kladla znatelný odpor.

          0 0
          • ONiON  

            Kdo srovnává s Alfinou? Řemen umí vrzat a to cca po 700km od novýho a pak toho zase po 2Mm nechá. Je důležitý, aby byl správně napnutej. Rozdíl oproti řetězu je v tom, že ve sjezdech v terénu nic nemlátí do rámu.

            0 0
            • Vilém  

              Tak to nemlati ani retez, pokud je to bez napinaku.

              Me by spis zajimalo, jak p@X odlisil ztraty v remenu od ztrat v prevodovce, zda zkusil alfine i s retezem.

              0 0
              • ONiON  

                Měl jsem na mysli řetěz s přehazovačkou. Co se týče ztrát, pochybuji, že by to byl člověk schopný poznat. Kdyby měl mít řemen nějaký ztráty, musel by se napínat nebo drhnout na zubech. V prvním případě by to dlouho nefungovalo a ve druhém by to bylo ještě horší :-) A vzhledem k životnosti řetěz vs. řemen čili nějakých 1200 vs. 15000 …

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak ten řemen se dotýká s „převodníkem a pastorkem“ mnohem větší plochou než řetěz. Takhle, kdy jsi jel naposled s klasickým pohonem?

                  0 0
                  • ONiON  

                    Jde o to, že kdyby měl řemen nějaký zaznamenatelný ztráty, neměl by šanci vydržet 15000km. U řetězu se čepy vydřou za desetinu a přesto si na něm žádných ztrát nevšimneš.

                    0 0
                • Vilém  

                  Kdyz jsem ti koukal do profilu, tak puvodne jsi mel retez. Takze po prechodu na remen jsi zadne zhorseni ucinnosti nezaregistroval?

                  Co jsem rohloffa chvili mel, tak me stvaly ztraty na nekterych prevodech, ale letiti uzivatele tvrdili, ze se to casem lepsi. Toto muzes potvrdit?

                  Ohledne te zivotnosti. Proc menit retez na rohloffu po 1200km, kdyz to muzes jezdit dokud jsou zuby na pastorku a prevodniku? Takze snad jen to mazani.

                  0 0
                  • ONiON  

                    Přecházel jsem zároveň z řetězu a 26" na řemen a 29" a tehdy jsem zaznamenal zrychlení na tratích, který jezdím pravidelně, cca o 5% a nemyslím si, že to bylo jen z nadšení z novýho kola :-D Spíš to na těch 29" prostě víc letí.

                    Ztráty na některých převodech fakt nevím, tak dobrej nejsem, abych to poznal. Na oficiálních stránkách nějaký graf je a nemyslím si, že si ho vycucali z prstu a jeho zkoumání mě nijak neznepokojuje.

                    No a co se týče toho měnění řetězu po zapadnutí měrky, inu, nikdy jsem neměl srdce nechávat tam sjetej řetěz :-)

                    0 0
                    • Vilém  

                      Ty ztraty uz si nepamatuju na kterych prevodech to presne bylo, ale bylo to pomerne vyrazne, jakoby clovek zacal pri slapani brzdit. Co si vybavuju, tak na tezkych prevodech to myslim nebylo, spis na lehcich.

                      EDIT:

                      Ted jsem jeste dohledal prohlaseni Zlatky z jedne mistni rohloff diskuze kde psala „Od 3 do 5 to cítit je, pak méně 6 a 7,pak je skok kde již toto není vůbec.“.

                      0 0
                      • ONiON  

                        Fakt nemůžu ani potvrdit, ani vyvrátit :-) Řekl bych, že to bude subjektivní a na objektivní zjištění nejsem vybavený…

                        0 0
                      • kankrlicek  

                        Cítím mírný odpor při zařazení z 8 na 7. Pravděpodobně na lehké straně ten odpor je stále, ale nejsem schopen ho cítit. Na té 7 je to zvýrazněné i změnou zvuku.

                        0 0
                • novas752  

                  A jak to běhá v bahnu, sněhu?

                  0 0
                  • ONiON  

                    Jezdím primárně terén a tak si to užije své. Jelikož je to výš nad terénem než přehazovačka, nesbírá to tolik nepořádku. Ve sněhu je rozdíl markantní, vzpomínám si, jak se spodní pastorky vždycky zanesli sněhem a řetěz na nich pak nechodil. Na to řemen netrpí. Pak bych ještě zmínil peripetie s trávou, zvlášť, když přijde senoseč, tak vytrhávání stébel z přehazovačky fakt nehrozí :-D Má to teda dvě negativa. Za prvé je nutný rám s rozdělatelnou zadní stavbou, abys tam ten řemen dostal a za druhé si člověk nezpůsobí závodnickej otisk placky na lýtku :-D

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Proč to nemá většina, když je to tak dokonalý? Všichni nejsou socky…

                      0 0
                      • Vilém  

                        Ze by vsichni jezdili singlespeedy, nebo kupovali rohloffy?

                        0 0
                      • ONiON  

                        Jo tak nad tím jsem taky kdysi přemýšlel. Co mě jediný napadlo je, že na tom člověk nevypadá jako závodník. Když nechám stranou nemožnost obtisknout si velkou placku na nohu, pak prostě jezdit na kole, co se podobá ukrajině, to není cool :-D

                        Já už bych ale neměnil, jsem na to příliš pohodlnej. Nechce se mi pořád mazat a čisti řetěz a co chvíli ho měnit a mít omlácenej rám (jasný, dá se tam dat fakt supr ochrana rámu), řešit ohnutou patku a vůbec všechny ty zbytečný problémy, který za mně patří do minulýho století…

                        0 0
                        • kamaro  

                          Nějakou dobu jezdím řemenový převod vlastní výroby a zas tak bezúdržbové to zase není, pokud to chci udržovat tiché. Nová kola s Alfinem budou na řetěz, i když mám rozebiratelnou zadní stavbu. Řetěz na převodu 1×1 vydrží daleko více, o rám nemlátí a občasné utření do hadry a domazaní je drobnost oproti vrzajícímu řemenu který má při silném záběru tendenci přeskakovat.

                          Zkusil jsem, ale vrátím se k osvědčené klasice.

                          0 0
                          • ONiON  

                            Jak už jsem psal, je důležité správné napnutí řemene. Já si k tomu pořídil měrku a stačí to zkontrolovat jednou za uherskej rok. Když je moc naplej, pak vrže a když málo, pak věřím, že může i přeskakovat. Za 3 roky a 19Mm mě to akorát jednou sundal klacek.

                            0 0
    • Raider  

      Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli bych si mohl nechat postavit rám u RB crr na rohlhofu? jde mi o tu variantu s tím řemenem kde musí být nějaká spojka na rámu, nabízí takovou variantu rb? Hlavně by me zajímala výdrž řetezu vs řemenu, jaký je v tom rozdíl? při této volbě mě jde hlavně o tu úžasnou bezúdržbovost.. Zatím mám tuctovou meridu na XTečku ale tohle mě vážně láká.. Jestli tady na foro chodí jeste kankrlicek tak by me zajímalo kolik na tom má najeto a nějaké postřehy..

      0 0
    • Raider  

      Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli bych si mohl nechat postavit rám u RB crr na rohlhofu? jde mi o tu variantu s tím řemenem kde musí být nějaká spojka na rámu, nabízí takovou variantu rb? Hlavně by me zajímala výdrž řetezu vs řemenu, jaký je v tom rozdíl? při této volbě mě jde hlavně o tu úžasnou bezúdržbovost.. Zatím mám tuctovou meridu na XTečku ale tohle mě vážně láká.. Jestli tady na foro chodí jeste kankrlicek tak by me zajímalo kolik na tom má najeto a nějaké postřehy..

      0 0
      • Vilém  

        No ona to neni jen rozpojitelna zadni stavba. Taky posuvny patky, nebo excentrickej stred.

        Na to ti vsak nejlip odpovi RB, zda to jsou schopni dodat.

        0 0
        • Raider  

          Můžu se zeptat kolik najedeš na jeden řetaz? a jaký má být rozdíl mezi tím řemenem a řetazem? kolik na tom máš km?

          0 0
        • Raider  

          Teoreticky by ten system s řemenem šel dát na mrázka ale ty ceny s porovnáním Rb jsou mimo moje finanční možnosti..

          0 0
          • Vilém  

            Uz ho nemam, byl mi ukraden. Retez vydrzel o neco vic, jak na klasice.

            Na Mrazka by to nebyl problem, jen bys musel nechat udelat ram s excentrem.

            Cenove pocitam, ze to bude s RB dost podobny. Myslim, ze p. Mrazek s cenama moc nehybe a cena by mohla byt nekde kolem 10tKc.

            0 0
            • Raider  

              To jsou Kur…, takové kolo ukradnout.. Děkuji za info, budu se informovat u RB a mrázka.. ja jsem se díval právě na mrazek.com a ceny rámu jsou tam dost drahé.. 1500dolaru tak nevím jestli myslíme to stejné..

              0 0
          • juice  

            gates na mrázka dáš určitě – viz. velo 3/11 (pokud máš možnost ho sehnat). tam je ale alfine 8, které nepotřebuje speciální patky jako rohloff. cena rámu mrázek (pro alfine+gates) je dle časopisu 9500.

            pro rohloff + gates potřebuješ rám mrázek dle obrázku 1. cenu nevím, kontaktuj výrobce mrázka.

            v tom časopisu je „souboj“ s duratecem sonic s rohloffem (má rozpojitelnou zadní stavbu), takže to dělají. zkus poptat.

            teoreticky dáš rohloff+gates i na rb. rám musí mít rozpojitelnou zadní stavbu. k uchycení mk použiješ rameno rohloff dle obrázku 2. rameno funguje všude (když ostatní metody nejdou), ale potřebuješ zase napínák řemenu. rohloff originál pro gates nevyrábí (zatím). k napnutí řemenu by jsi použil napínák. jako např. dle obrázku 3.

            nejideálnější jsou ale posuvné patky. já jsem cca před 5 lety oslovil rb, zda by mi udělali rám na posuvných patkách+rozpo­jitelnou zadní stavbu. dostal jsem zamítavou odpověď, ale doba se změnila.

            nezbývá ti než se zeptat.

            pokud by jsi chtěl ale něco jiného, zkus oslovit zdejší stavitele – singlebe, pietro, delfyn. snad se domluvíš – líná huba, hotové neščestí

            0 0
            • Vilém  

              Na rohloffa nutne nepotrebujes specialni patky. Pokud jsou, tak to pouze zesnadnuje zachyt reakce naby. Mel jsem to vyreseny pomoci upraveneho IS/PM adapteru brzdy, do ktereho zachyt zapadal.

              0 0
              • juice  

                psal jsem nejideálnější, ne nutné.

                vyzkoušel jsem jak posuvné patky, tak rameno i monkeybone.

                0 0
            • randal38  

              Já jsem na netu objevil tohle http:// www.hsbik. es.eu/pevnost.htm

              Máte s tím někdo nějakou zjušenost?

              Páč to mám kousek, tak se na to možná o víkendu pojedu podívat. Vypadá to hodně dobře, našel jsem i recenzi nb nějakejch americkejch stránkach a amíci chválou nešetřili.

              Všimněte si třeba jak je vyřešená zadní stavba, sundáte řetěz aniž by bylo třeba ho rozpojit.

              0 0
              • Vilém  

                Tak to zkus jeste jednou.

                0 0
                  • Vilém  

                    Zkus, uvidis.

                    Nelibi se mi poloha cepu zadni stavby a sklon sedlove trubky, ktery muze komplikovat vyber vhodne velikosti.

                    0 0
                    • randal38  

                      Vidíš, to mě nenapadlo, díky jejímu sklonu se při změně výšky bude měnit i vzdálenost mezi sedlem a řidítky více než u jiných kol. Co se týče čepu, tak díky to že je tak vysoko,se nemusí při výměně řetězu řetěz rozpojovat a při tlumení se minimálně mění rozvor kol. Jsem domluvený na malý testík, pak určitě napíšu jak se kolo chová.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Jak rikam, zkus.

                        Ta pozice cepu bude taky hodne zamykat zadni stavbu pri slapani (zrejme zamer) a tahat za retez pri pruzeni.

                        Az potom jsem si vzpomnel, ze jsem to kdysi, asi pred tak 10ti lety, videl na sportlifu, myslim ve stanku Duratecu.

                        0 0
                        • randal38  

                          Tak jsem na HSB najel asi 60km, většinou lesem a maximální spokojenost, kolo poslouchá na slovo, je krátký,obratný, v lese ho otočíš na pětníku, ale i překvapivě stabilní při větších rychlostech ve sjezdech. Byl jsem zvědavej hlavně na rohlíka, ale nakonec jsem byl nadšenej z celýho kola. Zadní stavba pěkně zamyká, ale při pružení za řetěz netahá, protože napínák je chytře spojenej s čepem zadní stavby a tudíž napíná pořád stejnou silou. Celej rám je stavěnej vyloženě pro Rohloff nábu, 14.2. si na tom zkusím Ledový kafe

                          http://mtb-silnykafe.cz/…y-kafe-2015/

                          :-D

                          0 0
                          • pepek  

                            Zadní stavba pěkně zamyká, ale při pružení za řetěz netahá – to je zázrak!! :-)

                            0 0
                          • Vilém  

                            No, jak pise pepek:)

                            Ale tak hlavni je, ze ti to vyhovuje a jsi spokojeny.

                            At to jezdi.

                            0 0
                            • pepek  

                              Mám dojem, že to píše sám author toho oldtimeru. Takže spokojený je určitě.

                              0 0
                              • Vilém  

                                Pokud by to bylo takto, tak pokud by byl spokojeny, tak nema vubec potrebu sem neco psat:)

                                0 0
                              • randal38  

                                Tak autor skutečně nejsem,bohužel,kdy­by to tak bylo, hrdě bych se k tomu hlásil. :-(

                                0 0
                      • pepek  

                        Počkej, to není nějaký starý 156. převratný vynález z 90. let? To se dnes vážně prodává jako nový? :-)

                        0 0
                        • randal38  

                          Jo jo, vypadá tak trochu retro, ale i tím je to zajímavé.

                          0 0
                          • pepek  

                            Nevím jak retro, ale asi moc ne v pozitivním smyslu.

                            Kromě toho, že author podle vlastních slov neumí nastavit přesmykač, tak tam skromně neuvedl ani hmotnost. Pro potenciální kupce je to ovšem asi zbytečný údaj.

                            0 0
                      • Vilém  

                        No koukam, zes o nej prisel

                        Ale ten posed ti teda moc nevysel, takze ma spekulace vyse byla asi na miste.

                        0 0
                  • Pán z Dubu  

                    Když už zvažuješ zakázkový rám s převodovkou, podívej se i na další ústrojí – Rohlik není jediný. Např. http://pinion.eu/en/ .

                    0 0
                    • randal38  

                      O Pinionu jsem nevěděl, je to zajímavé, ale trochu těžší.

                      Ještě si to ale prostuduji. Díky

                      0 0
                      • Vilém  

                        Zas to ma prihodneji rozlozenou hmotnost a asi mensi ztraty nez rohloff.

                        Jen ta nutnost atyp ramu:(

                        0 0
                        • randal38  

                          Přesně tak, rám je dost atyp, na HSB se mi líbí jednoduchost řešení. Myslel jsemže se tam stavím dneska, jel jsem kolem ale pršelo a já už byl turch a v nohou přes 50km, tak snad někdy jindy. :-)

                          Ale jinak Pinion je zajímavý a stálo by to taky určitě za úvahu.

                          0 0
            • drood  

              Já vím, že už to není aktuální:), ale řemen na Mrazka neee:http://czechmtb.webnode.cz/…ine-finale-/

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.