• Fredos

    Čau ahoj:)

    Pánové a dámy, jelikož mi na levé noze po změně zdvihu (výměna pístu) přes gufero neustále chcal ven olej tak jsem ji znovu rozdělal a čekalo mě překvápko.

    Po vyklepnutí pístu z vnějších nohou jsem dostal spršku mazacím olejem. Evidentně tam byl tlak + mi nejspíš nejde vzduch do negativky(před tím když jsem vidli víc nafoukal a rychle upustil negativka ji vtáhla do zdvihu a při manuálním vytažení bylo krásně slyšet jak se přepustí vzduch, teď se nestane nic).

    Vidlice byla jako beton i při pár psech a pružila i úplně vypuštěná( to už teď vím že asi pružil tlak ve vnějších..). O nějaké citlivosti ani nemohla být řeč.

    Nevíte co jsem mohl po…? Teď jsem ji vyčistil(kvůli té negativce, většinou se píše o bordleu který ucpe přepouštěcí port) a přemýšlím, než to zase složím, jestli tu levou nohu i přetěsnit, pomůže to něčemu? Abych zase nějaká těsnění neměnil zbytečně. Netuším kudy se tam mohl ten tlak dostat.

    Zajímalo by mě co si o tom myslíte,souvisí to spolu nebo jde o dva různé problémy?

    Ptám se hlavně abych to zbytečně x-krát metodou pokus omyl nerozdělával.:) Dí­ky

    Vidlice: RockShox Pike RC SA, změna ze 150 na 160mm

    • logoman  

      Vyresil jsi nejak to zajizdeni? Ja zkousel ruzny triky s vypustenim-propruzenim, ale porad ten kram sam zajizdi 2cm do sagu. Neni na to jeste nejaky dalsi figl jak ten kanalek uvolnit? Vzhledem k tomu, ze je v zaruce, tak se mi to nechce rozdelavat a spis to poslu do servisu.

      • jeniiiik  

        Fest jsem zatáhl za riditka sedic na prednim kole, zacvachtalo v tom a ok ;-)

        • logoman  

          Myslis vyfouklou, nebo nafouklou na provozni tlak?

          • jeniiiik  

            Byla nafouknuta. To vyfukovani, nafukovani, tahání vyfouknute bylo k nicemu tak jsem to proste zkusil fakt silou, rozebírat se mi nechtela. A pomohlo a bylo to celou sezonu ok. Ted nevim, uz ji nemam.

            • logoman  

              Super! Opravdu ten kram vyjel :-). Jsi mi usetril otravu s posilanim. Diky.

              • otecius  

                Jako vážně hoši, nebo trolíte? :D Něco podobnýho mám na totemu – viz téma zde a už jsem byl odhodlanej do toho jít vrtat. Jedná se o stejnej problém? Jestli jo, tak to zítra zkusím a jste nejlepší!! :-)

                • Concorde  

                  Nový soloair na pike je odlišný od staršího soloair s ventilem. Ale zkusit to můžeš, krátkodobě to třeba pomůže

                  • otecius  

                    pravda, za zkoušku nic nedám a nepokazím to tím nejspíš ;)

                    • Pedro404  

                      SoloAir je konstruovanej tak, že se ventil mezi pozitivní a negativní komorou, kterej vyrovnává jejich tlak, otevře, když jsou vnitřní nohy vysunutý na max, takže se má vlastně otevřít pokaždý, když zvedneš kolo ze země. Mně se třeba u Boxxera 2012 dělo, že víc zajížděl, a když sem přidupnul přední kolo a nohy nadoraz vytáh, tlak se vyrovnal a vidle přitvrdila, ale vydrželo to jenom chvíli, protože pokud ty nohy v klidovym stavu na max vysunutý nejsou, tak je prostě někde vevnitř problém, pravděpodobně olej v negativce.

                • jeniiiik  

                  Ano vážně, u Piku to zafungovalo, u Totema nevím co to udělá. Stalo se mi to na začátku sezóny a vydrželo to do teď, co je s tim dál nevím, prodal jsem kolo.

              • jeniiiik  

                Každopádně ty Piky jsou strašné jebky. Můj první lupal ve sloupku, celkem velká vůle po dvou měsících, druhý Pike zase sloupek, vůle v pravé noze taková, že šla vidět, když jsem vidlici držel v ruce a hýbal nohama proti sobě, naštěstí uznána reklamace, protoze vůle v nohách se řeší výměnou spodnich noh asi za 6000,– Plus teda to zajetí do sagu. Další Piky okolo mě, tak u poloviny sloupky, u jednoho špatná povrchovka na nohách.

                • scret  

                  vule neboli vakl se resi vymenou spodni nohou??? a co kluz.pouzdra?:)

                  Jinak ja s Pikem uz druhou sezonu v pohode:) byl to jeden z prvnich a navic ne OEM je.ka…

                  Ale bohuzel spolehlivost za ty prachy je tragicka… bohuzel u ostatnich znacek si taky clovek moc nevybere… Mattocy jsou snad jeste min spolehlivy, Foxy do 2015 nechodily a taky vylozene kvalitou zadna hitparada…

                  Asi si musime zvyknout, ze vidle za 20–30tis je jenom spotrebak:((

                  • carlos1  

                    nekde jsem cetl(pinkbike asi), ze u RS nemeni kluzny pouzdra, kvuli souososti a poskozeni spodnich nohou, meni pouze cely spodni monokok :(

                    • goofy  

                      Není nad jednoduchý servis… :-)))

                    • jeniiiik  

                      Ano presne tak, vule se resi vymenou spodnich noh, poptano na vice mistech, vcetne Zidneho.

                      • scret  

                        wtf?? tak to je mi pekne…

                        • scret  

                          ma nekdo info k tomuhle o cene? Diky.

                          Zacinam mit lehkej vaklik asi na spodnich pouzdrech, tak predbezne sonduju, kolik me ta sranda v budoucnu stat…

                          Pocitam, ze spodni nohy nebudou za 3ku…:(

                          • Fredos  

                            Mám je vyhlédnuté za 220e, levnějš sem je zatím neviděl.

                            EDIT: Kdyby si chtěl třeba zkoušet ofic české zastoupení tak u vnitřních mi byla nabídnuta cena 9200,– oproti 200e z DE:)

                          • Concorde  

                            Spodní nohy cca 7–8tis, aspoň tak nějak to bylo před rokem.

                            Osobně koketuju s myšlenkou zkusit bushingy vyměnit – zkusit tam nabastlit z domaina/lyrika, ale zatím mám vakl ještě v normě, tak to neřeším.

                            • kyl  

                              Nejsou ty kluzný pouzdra nějak normalizované?Ne­dávno jsem to řešil v práci zákazníkovi do nějakých plastových kladek.Originál byl vychozený a koupil za pár korun potažené teflonem.

                              • Concorde  

                                To by byla samozřejmě taky možnost, ale u RS vidlic jsem zatím měl štěstí pouze na nenormalizované rozměry, takže s tím moc nepočítám.

                            • scret  

                              tak tak, taky zatim jen dopredu zjistuju co a jak…

                              Premyslim i o variante zkusit to pak hodit milanovi, jestli by to umel… a jestli by se mu teda do toho chtelo…

                              • kyl  

                                vnitřní nohy mají jaký průměr?

                                • scret  

                                  35

                                  • kyl  

                                    Takže by tam mělo asi pasovat toto.

                                    https://www.worldwidecyclery.com/…ing-kit-35mm

                                    • scret  

                                      vis to? nebude treba problem i s vnejsim rozmerem?

                                      Sice si rikam, ze samozrejme v RS chtej vydelat, tak asi jako vsichni, ale ze by to byli takovi hajzlici a fakt tvrdili bez duvodu, ze je nutny vymenit rovnou cely vnejsi nohy… to se mi nejak nezda…

                                      • kyl  

                                        Na Pika jsem nenašel,jen toto,víš je zmínka od Concorda že by to snad mohlo pasovat.Chtělo by to zjistit výšku(to asi není problém u kuchnuté vidle změřit),horší to bude s šířkou.Jinak 35mm je běžný průměr,venkem pak 39.Výška od 20mm nahoru.

                                        • Concorde  

                                          Napsal jsem, že by to chtělo zkusit, protože je to prakticky jediná možnost. RS oficiálně uvádí, že se bushingy nedají vyměnit (údajně kvůli souososti), takže je to celé takový experiment.

                                          Jinak u rozebrané vidle to taky není jednoduché změřit, stoprocentní je meřění pouze po vylisování bushingů, ale nepředpokládám, že se do toho zatím někdo pouštěl.

                                          • kyl  

                                            Tak to futro bude nejspíš v nějakém plastu,nebo je přímo v materiálu noh?

                                          • scret  

                                            je zvlastni, ze driv jim ta spatna souosost nevadila… kdyz se daly pouzdra normalne menit…

                                            tak fakt nevim…

                                            • kyl  

                                              Pokud je pouzdro pevně fixované,tak i po výměně musí být v ose.

                                          • Fredos  

                                            No kdybych tušil jak na to klidně bych to někdy v zimě zkusil vytáhnout. Vakl už mám celkem solidní takže pokud bych to zničil stejně bych kupoval nohy nový.

                                      • kyl  

                                        Pokud je to standartní kluzné pouzdro,tak ta cena je pěkná židovina.

                                        • Zdyn  

                                          No standardní (normalizovaná) pouzdra to nejsou. Ty mají větší vnější průměr.

                                          Teď jsem si upravoval pouzdra na dva staré SIDy. Nechtělo se mi kupovat drahé originály, tak jsem koupil normální KX pouzdra a doladil je na soustruhu. Uvidím, co udělá ta kluzná vrstva časem, ale zatím to vypadá OK. Taky jsem si už koupil pouzdra na Lyrika. Tam se to otestuje lépe (častěji používané kolo), ale dělat to budu až někdy bude čas.

                                          • scret  

                                            predpokladam na „stareho“ lyrika…

                                          • kyl  

                                            Ty pouzdra u Sida jsou ještě v něčem vložená nebo přímo v noze?Pike to má podle videa asi přímo v noze a to pouzdro se zdá docela silné.

                                            • Zdyn  

                                              Jsou nalisovaná přímo v noze. Tak je to u všech vidlic, co znám. Jen staré Marzošky měly cca 10cm dlouhá pouzdra, která se do noh vsunovaly rukou. Manitučka pak měly pouzdra lepená a musely se po montáži kalibrovat. Jak to mají teď nevím. RS měly kónické nohy a po vzniku vaklu bylo možno tento odstranit zalisováním pouzdra trochu níže, takže na malý vakl nebylo nutno dávat hned nová pouzdra. I Fox to takto měl. Nevím, jak to má RS u nových modelů, ale skoro určitě tam budou pouzdra také nalisována (soudím dle youtube, kde jsou vidět horní pouzdra). Možná budou pojištěna lepením. Myslím, že výměna by měla být možná. Jen sehnat nová pouzdra.

                                              • kyl  

                                                Teoreticky by to mělo jít změřit a zvenku(hroty šuplery).Na videu to vypadá že má celkem silnou stěnu.Lepené to asi bude,po nahřátí by to mělo jít vytáhnout(pokud je za co chytit dole).Pouzdra jsem viděl jak hladká,tak se šikmými drážkami nebo důlky pro mazivo.Délkově by se pouzdro dalo upravit lehce,Na průměr to už chce soustruh.

                                                • Zdyn  

                                                  No šuplerou nic nezměříš, pokud jsou pouzdra uvnitř a stejně by to šuplerou nešlo změřit s dostatečnou přesností.

                                                  Pro nová pouzdra to chce změřit vnitřní průměr nohou supitem třeba, vnější nohy mikrometrem a pouzdra udělat přesně na míru.

                                                  Ta síla stěny horního pouzdra bude cca 1,5mm (podle videa a ostatních pouzder RS) .

                                                  Na vytažení by pak měl jít použít standardní vyražeč. Jedině by mohl být problém, kdyby pouzdra seděla v osazení a měla hodně malý přesah vůči vnitřnímu průměru nohou. Ale myslím, že v RS nejsou tak blbí, aby tam byl malý přesah. Pak by mohlo při extrémním namáhání vidlice (velký průhyb nohou) docházet ke kontaktu mezi vnitřníma nohama a vnitřní stěnou vnějších nohou.

                                                  Pošlete mi někdo Pika a já se na tu výměnu pouzder podívám :)

                                      • Mr.Duck  

                                        Me rikali primo v RS, ze problem je v tloustce materialu spodnich nohou – ze jsou tak krehke, ze vetsinou pri prelisovani futer nevydrzi jak maji..

                                        • Zdyn  

                                          Tak tomu bych moc nevěřil. Od lisování zase nejsoutakové síly.

                                          • goofy  

                                            No možná že ne, ale ty vidlice jsou fakt plechovky, a když se to bude vytloukat, tak kdo ví… Ale za pokus to stojí. maximálně se pak koupí celé nové nohy :-)

                                            • Zdyn  

                                              No už tady byly větší pelchovky :) Při normálním vyrážení a lisování pouzder se tomu nemůže nic udělat.

                  • pavlik6022  

                    zlatej durolux :)

                    • Lucase  

                      To víš, ale pro některé to je jenom Suntour…By byla potupa to hodit na kolo.

                    • Pedro404  

                      A nový duroluxy choděj srovnatelně s Pikem? Starý RCAčko neni žádná hitparáda…

                      • goofy  

                        U Suntouru je na houby, že i v 2016. roce se s ní musíš patlat a vyndat vazelínu a nacpat olej. Ale abych nekřivdil jenom Suntourovi. Není to tak dávno, co skoro každá RS vidle chodila z továrny skoro suchá.

                        • Pedro404  

                          Tak s timhle základním servisem počítám u každý vidle, spíš mě zajímá chod po tom, co ho provedu.

                    • logoman  

                      Tobe nebo Honzovi to zajizdelo a tekl z toho olej? :-) Uz mas kolo?

                      • pavlik6022  

                        kuwa psst!! :)

                        nemám , stále vybírám , už mi z toho hrabe , chtěl jsem to tvoje , ale už nikde není, tak je v hledáčku pořád ještě norco range a kellys swag, objevil jsem ještě jednoho fritzka http://www.bikeservis.eu/e-shop?…

                        • logoman  

                          Za ty prachy, to je super luxusne osazeny :-O

                          http://enduro-mtb.com/…hpa-sl-27-5/ Tady chvali jizdni vlastnosti.

                          Ja bych nevahal, pokud ti ta velikost sedne. Tak koukam delka sedlovky 450 a reach 441, to jsou fajn cisla :-)

                          • pavlik6022  

                            už jsem v jednání :)

                            • logoman  

                              Drzim palce, tohle by byl super nakup. Pak se ozvi, jsem zvedavy jak to dopadlo :-)

                          • goofy  

                            Docela se divím, že u dvacítky to má tak nízkou sedlovku. Za ty prachy asi není co řešit.

                        • jeniiiik  

                          Norca taky moc nejsou, chtel jsem 2016 karbon a prej vyprodano. Jedine nekde z kramu kam to brali na predobjednavky.

                          • goofy  

                            To jako fakt už vyprodáno, jo? No tak to je pěkné… :-/

                          • scret  

                            urcite jsou uz modely 2016 vyprodane?:) nemyslels spis 2015?

                            • jeniiiik  

                              Od dovozce vsechny pryc, budou jen ta kola co se dostanou na prodejny a dalsi az v druhe objednavce nekdy v létě. Ale uz asi ani ne vsechny velikosti.

                              • scret  

                                to jako koncem ledna 2016 maji uz vyprodane modely 2016? skoro bych si troufal napsat, ze to se sem 2016ky jeste ani nedostaly…:)

                                Ale nebudu delat chytryho, jen mi to prislo divny…

                                • goofy  

                                  No FRBS hlásilo Range skladem už 2. 11. Pokud se první várka fakt rozvezla po obchodech a dovozce neměl nic navíc, tak i to je možné. U nás bych se ničemu nedivil. :-)

                                  • scret  

                                    no fakt jo… to je sila… a kolik jich brali, 3?:))

                                    • goofy  

                                      No nevím, ale vypadá to, že jich asi moc víc nebylo… :-)

                                  • logoman  

                                    Jako za ty prachy je to dost povedeny, na to se nechyta ani canyon … Foxa 36, fox vzadu. GX sada … Podobne osazeny canyon je o 5k drazsi a clovek se musi strachovat o to jejich udelatko. I kdyz capra za 2,8k je porad lepsi …

                                    • pavlik6022  

                                      ty deorka brzdy jsou tam jako omylem

                                      • goofy  

                                        V téhle cenové se to bohužel dává skoro všude. Ale tak něco to ubrzdí…

                                    • goofy  

                                      No taky mi to přijde celkem dobré. Navíc se mi líbí ta geometrie, takže po něm tak pořád pokukuji, ale momentálně vůbec nevím, co vlastně chci a pak už asi nebudou. :-)

                          • pavlik6022  

                            zkus dookie, pár Norků ještě mají

                            http://www.dookie.cz/…-275/c-1497/

                            • jeniiiik  

                              Ja mam vyreseno, beru reign 2016 za fajn cenu. Ted jen pockat do brezna. To ze jsem psal, ze kola nejsou, neznamena ze nebudou na prodejnach, jen uz nejsou u dovozce. Proste na sklad uz se nebere jako kdysi.

                        • wilda81  

                          Nechceš Torka? ;) S rozrůstající se rodinou mi ubývá doma místa :/

                    • lukas aka mitro  

                      Nooo…az na stiraky, co jdou rychle do kopru:D

                      • goofy  

                        Jak je to s dostupností dílů na Suntoury? Má dovozce nějaké těsnicí sady, nebo je to systémem pomož si sám.

                        • lukas aka mitro  

                          Dovozce, bp lumen, nic moc, ale vzdycky se da najit neco po eshopech u nas nebo u bratru slovaku. Je to takova skladacka jako RS, takze sezenes vsechno, od stelovatka odskoku po nahradni patrony…

                          • goofy  

                            Díky. No uvidím, jak se mi to v hlavě srovná, ale zahrávám si i s myšlenkou nového bicyklu a nový Durolux by byl jedním z kandidátů na vidlici.

                            • logoman  

                              A kdyz si k tomu koupis jeste evila tak pak budes jezdit takto http://www.youtube.com/watch?… to je fakt! :-)

                            • Lucase  

                              Nový durolux se mi také líbí, a le nevyužil bych celý potenciál a má 20mm osu, což je další věc, proč do toho nejdůležitější. Mám starý zaplet na 15. Prý je i nějaká redukce, ale na moje použití je ta vidle moc. Líbí se mi také jam udělali uchycení blatnicku.

                              • goofy  

                                20 mm osa mi nevadí, protože bych stejně zaplétal nové kola. Aspoň někdo se ji nebojí použít a nevymýšlí nové standarty (viz RS).

                                • Lucase  

                                  Jasné. Jak jsem psal, měla by existovat i redukce, ale na mě by byla ta vidlice moc. Ale líbí se mi :)

                              • pavlik6022  

                                k tomu je dobrý náboj 4 v 1 , už jsem několikrát kvůli jiné ose přeplétal až jsem skončil u 4 in 1

                                • Lucase  

                                  Tak na novém kole bude nový zaplet a tam už jsem si to osefoval dt350 :) ale předek použijí starý a plánují kompatibilní náboj do budoucna i tam

                  • MIK82  

                    Tak se hlásím do klubu. Po necelých dvou měsících a 300 km, vůle na pravé noze. Během jízdy neustálé cvakání, při zabrzděné pření brzdě znatelná vůle. Odvezl jsem v rámci záruky do prodejny. Pokud bude mít servis díl, tak cca 10 dnů. V případě že nebudou tak klidně 6 týdnů.

                    Pravděpodobně přijdu o polepy, to se nedá nic dělat, ale neměl by servis dodržet termín třiceti dnů na reklamaci?

                    Sám dělá v servisu elektroniky a pokud to nestihneme, tak máme smůlu. Zákazník dostane peníze, nebo nový kus.

                    Jaké máte zkušenosti v případě reklamací kola?

                    • Fredos  

                      O jaký díl se jedná? Taky mi to za jízdy začalo klepat a mám pocit že rukou cítím vůli. Se mění celé spodní nohy ne? Já bych to teda neměl na záruky a ty nožky budou zas tak 6–7 tis:/

                      • MIK82  

                        Promiň že odepisuji později. Nakonec byla závada vyřešena opravou. Původně se měli měnit nohy, ale to se nekonalo.

                        Jinak už jezdím cca tři týdny od opravy a vůle se neprojevila (osobně pořád čekám kdy to přijde). Ve vidlici trošku něco cvaká, ale nemůžu porovnat s jiným Pikem. Třeba to je normální jev.

                        • Fredos  

                          A jakou opravou nevíš? Mě jinak zvuky nevydával až teď začal klepat a to sem přišel na tu vůli.

                          • MIK82  

                            Pouze napsali oprava vůle ve vidlici. Moc jsem se neptal, reklamoval jsem u prodejce a posílal se to k Žitnému. Byl jsem rád, že to bylo rychle.

                            • Fredos  

                              To by mě právě zajímalo jak opraví vůli bez nových pouzder respektive nových nohou.

                              • MIK82  

                                Pokud to zjistíš, tak dej vědět. Já osobně té opravě moc nevěřím, čekám kdy se zase udělá vůle. :-(

              • jeniiiik  

                Zajimalo by me, jestli to tak treba nahodou neopravuji i u zitneho? A na faktuře 1000,– :-D

    • Concorde  

      Prosím, prosím, nemá někdo seznam velikostí o-kroužků na pajka? (Ideálně RC DPA)

    • honhav  

      Prestal mi na piku rct3 soloair fungovat rebound. Tocitko se toci, cvaka, bez omezeni porad toci, bez vlivu na funkci. Nekontroloval jsem to od leta (takze nevim jak dlouho). Ted pri servisu spodnich nohou jsem to zjistil.

      1 – mohl jsem neco udelat blbe pri sundani spodnich noh a nasledne montazi?

      2 – jde to oservisovat v domacich podminkach? jak? je nekde navod?

      diky…

    • Arty22  

      Dotaz na modelový rok 2016

      Je potřeba do nove po zajeti (řekněme 300 km, popr. Klidne hned) doplnovat olej? A nebo už tam bývá z výroby dost

    • scoty  

      Děláte tuto základní údržbu? jak často?

      https://www.youtube.com/watch?…

      • scret  

        delam… Jednou za cas:)

        Vetsinou tak po sezone… Ted jsem nedavno zrovna delal, prtze loni po saalbachu jsem to neresil a ted cca v kvetnu se mi zdal odtrh uz takovej trochu vetsi…

        otazka pul hodky i s popijenim pivka a vidle zas maka jak vino…

        • lukas aka mitro  

          Cim to, ze mu po vypusteni vzduchu vidle zajede do zdvihu…je podtlak ve spodnich nohach?

          • scret  

            nejakej podtlak tam bude… Vsimni si, ze kdyz ji zpet sesroubovava, tak ji ma taky zanorenou ve zdvihu…

            • goofy  

              Tam by měl být vzduch v negativce, ne?

              • scret  

                to samozrejme taky… Prtze vypusti vzduch z pozitivky a v negativce zustane… Ikdyz SA to ma pres vyrovnavaci ventil a melo by se to teoreticky srovnat, ne jako mam ja u DP pres „kanalek“ v noze…

                • goofy  

                  Aha. Já myslel, že solo air se taky srovná až po propružení.

                  • scret  

                    no asi jo, ale ted nevim, jestli ten ventil drzi nejaka pruzinka nebo neco, ze kdyz zapruzis, tak se to prepusti…

                    Snad nekdo poradi…

                    Ja tam mam cca ve 2/3nach prepousteci kanalek…

                    • Concorde  

                      Starší soloairy měly ventil na pístnici, který se otevřel, jakmile dosedl na spacer v negativce ( = plné roztažení) a tlaky v negativce a pozitivní komoře se vyrovnaly.

                      Nové soloairy mají pouze drážku ve vnitřní noze, kterou se vyrovnává tlak mezi negativkou a pozitivkou

                      DPA má dvě dírky v horní pístnici, ve které je táhlo s o-kroužkama. Po snížení se horní dírka otevře a při zatlačení vidlice se vzduch přepustí. Tím se rapidně zvětší objem vzduchu v negativce – proto je snížená vidle hodně lineární. Funguje to jako takový dvoupolohový TAD od suntouru – prostě se ventilem přepustí vzduch z komor.

                      • scret  

                        co myslis starsi SA? mam Pika druhou sezonu a tusim ze to bylo tak, jak jsem psal…

                        Nemas nejaky planek/nakres? diky..

                        • Concorde  

                          Myslím soloairy alá Tora, Recon, oldLyrik, Totem. Je jasné že nový 35mm pike už to má jinak (SA/DPA)

                  • lukas aka mitro  

                    Nekde byl prepousteci kanalek na pistnici, jinde (klasicke stare SA) byl ventilek na pistku myslim…

        • scoty  

          To je pravda, taky mi vždycky přijde, že se dost zlepší citlivost.

          Dělám vždy tak 2×/sezóna mimo velký servis v zimě.

          • Arty22  

            Velký servis u tebe pak zahrnuje co ? Mimo vyčištění a výměny maz. oleje

            Měníte např každý rok těsnění?

            • scoty  

              To je výměna toho, co k vidli dostaneš v tom pytlíku.

          • scret  

            ty mas SA nebo DPA? uz si to nepamatuju…

            Servis Charger damperu si delas sam?

            • scoty  

              ne dělá mi to známej mechoš

              • scret  

                ja jsem se prave do mechu jeste nekoukal… ani do DPA… Takze vlastne jen teprve 2× bezna udrzba/servis…

                • wilda81  

                  Dělá se s měchem něco jiného kromě odvzdušnění?

                  • goofy  

                    Fox má třeba měch v sadě těsnění, takže se asi oficiálně mění při každém servisu. Jak to má RS nevím.

                    • wilda81  

                      Jj, já měl právě ale za to, že na charger není třeba sahat (kromě odvzdušňování nebo tuningu). Ale možná se pletu, proto se ptám.

                    • scret  

                      uz jsem videl prasklej FIT mech u Foxu…

                      u RS nevim..

                    • Fredos  

                      u RS je taky součástí service kitu

                  • scret  

                    tak se samotnym mechem asi ne, ale mela by se idealne rozebrat v podstate cela tlumici patrona a pak zas slozit… Treba podobne jako u FIT ne?

      • Concorde  

        Ano. Podle podmínek, ve kterých jezdím – průměrně tak každých 100 hodin.

      • scoty  

        ještě kontrolní otázka:

        :) a čistíte nějakým klackem vnitřek vnější nohy?:)

    • scoty  

      Ještě dotaz: kde berete servisní sady, gufera atd na Pika?

      díík:)

    • Arty22  

      Zdravím,

      mám rychlodotaz ohledně piku (RC SA 2016), mám kolo necelé 3 měsíce a najeto cca kolem 400 km, nedávno my vidlice při vracení ze zdvihu začala vydávat specifický zvuk – „mlasknutí“ (komprese/přisátí vzduchu, neumím to popsat lépe)

      děje se to pouze po prudkém preloadu, popř na skocích (tedy vždy když zvedám přední kolo s pumpnutím, na odrazech, dopadech apod.), při přejezdu překážek, sjezdech atd se to neděje.

      mám takový pocit, že my to dřív dělal i epicon na xcčku, ale samo to přestalo, vliv na funkci žádnou nepozoruji (zatím)

      Máte/měl jste někdo stejný problém ? a co stím ? jestli jezdit a neřešit a nebo pomůže a je vhodné sundat spodní nohy, vyčistit a nalít nový mazací olej + vazelínu nad pístek (popř hustší olej jako u suntouru ?), vidlici jsem od koupě nerozebíral a nvm jaký je teď stav oleje

      popř jestli to signalizuje jiný, přicházející problém

      díky za pomoc (a omlouvám se za gramatiku…)

      • Arty22  

        nikdo neví ? dneska si to parkrát čvachtlo i ve sjezdu na kořenech

    • Radus  

      Rozebrat vyčistit a dát olej do spodku noh . Zvuky jako popisuješ dělá většinou přepouštění oleje v patroně při nastavení pomalého odskoku je to více slyšet a naopak méně při rychlém . Tak se neďes není to vada . Pokud vše jinak funguje normálně . Jinak vidle se maže vazelinou origo military pm600 olej ti proteče myšleno nad pístek .

    • Tehu  

      Ahojte, chystam se na posezení servis u svého Pika. Vidlice vcelku celý rok šlapala, i když teď posledni 3 týdny v ní jakoby cvachtne, foukne apod. když se vrací do zdvihu. To předtím nedělala. Navíc když zkousim jestli nemá vůli, tak sice nemá, ale jakoby v pravé noze uvnitř, spíše níž něco vrzne, klepne cvakne, bo jak to popsat. Kamosovi to taky dělá, tak snad to nic není…

      Co vše si nechat vyměnit??? Nebo jen pročistit, namazat, vyměnit olej, nebo i gufera apod???

      Díky za rady.

      • wilda81  

        Vyměnil bych celou vidlici.

      • Honik  

        To se tězko hodnotí na dálku. Mi kamarad vcera dal PIKA na servis, ze taky cvachta, a byl tam vytrzeny ten mech co pobira kapalinu. Pravdepodobne kvuli tomu, ze jej neodvzdusnoval a pak tam byl ole+ vzduch a to uz mech neustal.

        Pripadne odchazi manzeta na patrone zespodu a to pak taky cvachta.

        Gufera si myslim ze neni potreba menit, jen vycistit a namazat, v techhle uzavrenych systemech uz pusobi spis jen jako prachovky a tesni jen par ml mazacicho oleje.

        • Tehu  

          To mi chceš říct že se tím mám zaobírat a poslat to k Zitnemu na reklamaci?

          • Honik  

            Jen sem napsal moznosti, co stim muze byt…ale tezko se to posuzuje, kdyz vidlinemam v ruce.

        • Sistematicx  

          „Pravdepodobne kvuli tomu, ze jej neodvzdusnoval“

          Jak na to? Nebo to je zalezitos pri servisu? Nebo se to ma jednou za cas odvzdusnit, jak se to dela?

          To je pro me novinka totiz

          diky

          • mr.antik  

            njn jsem na to kašlal dokud to fungovalo, ale na Rychlebkách se to v první RZ načvachtalo asi jako u nás za celou sezónu. Toď moje teorie

            • Tehu  

              Takže si to reklamoval nebo tě to něco stalo a reklamace se nevztahuje? Cvachtani nebo možná propouštění vzduchu.

              • Honik  

                Zaruka na tesneni a gumove casti je 6 mesicu u cyklozitny. Takze pokud se vlezes tak reklamace.

                Mr.Antik to zanesl mi, ne zitnemu ;-)

                • Tehu  

                  Aha, hm tak to se nevejdu. :D Mám ho rok. No už si my nabízel i servis sedlovky(pri vysunutem stavu při zatlačení cca 1–2 cm zajede pak se vrati) s čímž tak nějak napůl počítám po sezoně. Klidně bych to spojil i s timhle, vypadá to že víš co mluvíš :) kdyby jsi měl zájem, ale mám obavy že mi padne záruka, což bych nerad.

                  Dáváš nějaký doklad i třeba nebo jen tak samodomo…?

                  Edit: davas, už jsem si dohledal SZ

        • scret  

          dle meho, pokud funguje jak ma, neni potreba preventivne odvzdusnovat ne?

          Dve sezony mi uz drzi…

          • Honik  

            Tenhle taky 2 sezony fungoval bez odvzdusnovani…az jednou prestal :-)

            • goofy  

              Zatlačíš zpátky a jede se dál. :-)

            • scret  

              jen myslim, ze odvzdusneni na to nema vliv.. mysleno preventivne… proste se to jednoho dne vys…

              To je jakobys preventivne odvzdusnoval brzdy, kdyz nejsou zavzdusneny…

              ale rad se necham poucit…

              • Honik  

                No myslim ze problem je, ze se to zavzdusnuje prubezne.

                NAVIC: na co pak je supr uzavřeny system, ktery poskytuje vyhodu primarne ve stalosti projevu, diky tomu, ze se olej nemísí se vzduchem. Kdyz jej clovek ma zavzdusneny???

                Bohuzel, zavodni system potrebuje peci, s tim by mel kazdy pocitat. A nebo kupovat jednoduchsi system, napr. RS YARI, kde je otevreny motion control.

                • scret  

                  mozna se nechapeme, ale ja nemam nic proti odvzdusneni, kdyz je to zavzdusnene…

                  Jen jaksi nevidim duvod to delat, kdyz je to OK a vse funguje jak ma…

                  Uvadi nekde RS v manualech, ze se to ma preventivne delat? diky…

                  • Concorde  

                    Preventivní odvzdušnění je opravdu k ničemu, ale pokud vidle začne jevit příznaky vzduchu v chargeru, je vhodné to neodkládat.

                  • Honik  

                    Oficialně je to v servisu po 50 hod. jizdy.

                    • Fredos  

                      Myslíš že „Perform lower leg service“ obsahuje i odvzdušnění chargeru? Já myslím že ne..

                      • Honik  

                        Omlouvam se, prehlidl sem se, je to u 200hod.

                        • Fredos  

                          Mám hlavně pocit že ten manuál mění a že dřív tam byl servis spodku po 100h a po 200h tam byla konkrétně zmíněna i výměna oleje v chargeru. To samé s množstvím mazacího oleje, před rokem v tabulce měli 5 a 15ml(tolik mi i vyteklo když sem ji potřeboval skoro novou rozebrat) a přímo v manuálu 10 a 10. Teď už je všude 10 a 10.

                          • Honik  

                            Ano mění se, a ten nejnovější už nemá tak detailní rozbor patrony. A ja mam na šroubu dole 5cc, teď pisou 10cc.

                            • Fredos  

                              jj taky mám 5cc a přemýšlel jsem jestli to má souvislost s tím olejem. Tak aspoň mi někdo potvrdil že má. Nevíš jestli se náhodou nedá někde nahlídnout do toho starého?

                              • Sistematicx  

                                Tak kolik toho oleje tam patri ted, mam se drzet starsi hodnoty 5/15 nebo podle nove hodnoty 10/10.

                                Olejicek mam objednany a ted kolik do toho nalit.

                                • Fredos  

                                  Asi je to jedno, když do nového návodu zahrnuli i starší ročníky.

                  • wilda81  

                    Jenže první verze prisavaji pořád. Pak změnili těsnění u „shaftu“.

                • goofy  

                  Ono hlavně, když je závodní systém udělán navíc tak fórově. :-) Ale je fajn, že pochopili, že si to přisává vzduch a vymysleli relativně jednoduchý servisní systém.

        • Arty22  

          mě čvachtá po 2 měsících, neodvzdušňováním to asi nebude :D (u mě), respk. zavdušněný charger damper se projeví na chodu jak ?

          • Honik  

            Nejlip kdyz ho otocis vzhuru nohama a das nejpomalejší utlum…mel by vyjizdet plynule, pokud se rychlost meni, je bud zavzdusneny, nebo charger vyteka do nohy.

            A kdZ je to hodne, tak prestane fungovat komprese

            • Arty22  

              teď koukám, že na odvzdušnění damperu a reverba je jiný odvzdušňovací kit, než na brzdy.. (sram guide), neví někdo o ekonomičtější variantě ? doteď jsem potřeboval mít doma jen vercajk na odvzdušnění shimano brzd a na to nepotřebuju spešl kit.

              Na aliexpressu jsem našel jen kit na brzdy

            • scret  

              kdyz uz jsme u toho, musi se fast resit vakl vymenou celejch venk.kluzaku? nevis cenu? diky

    • Mr.Duck  

      Ma kit na reverb stejnou koncovku jako bleed kit na charger?

      • Honik  

        Ne, chargera svou speciální.

        • mirorek2  

          ty čubky to dělají schválně takto, abychom to měli složitější. za mne jebat reverb a pike, bohužel se mi sere obojí a každému v mém okolí

          • Honik  

            No myslim, ze porad je to rozumne servisovatelne a nemusi se navrtavat patrony jak u starsich SR. :)

        • Arty22  

          pff .. tak to budu muset pořídit 3 kity.. no super

    • scoty  

      No tak mi o víkendu odešel definitivně charger …na 160 rct3..:)

      Má to vliv na fci živočicháře..?:) jestli ne, tak bych řešil až při velkém servisu..

      • Honik  

        Co znamena ze odesel?

        Me vcera vychcala patrona a natom jezdit vubec neslo…

        • scoty  

          no už nějaký týden jsem si všiml, že zavírání špatně zavírá(použiji tak 2×/50km)… při zamknutém stavu chodí čím dál víc do zdvihu

          …teď skoro nepoznám, že mám zamknuto, ale na plné otevření se větší změnu nepozoruji…ne­vím…proto se ptám, jestli nefunkce chargeru má vliv na fci vidle v plném otevření. Tlumení odskoku funguje.

          • Honik  

            Tak to bude pravděpodobně tesneni na pistnici…propousti pomalu olej a za par jizd nebude funkční ani tlumeni.

            Pokud je to pike ročník 2014/2015, tak to tesneni odchazelo casto. Ale oprava je docela rychlá…

          • scret  

            skoro bych rekl, ze bys na nic nemel cekat… Jak pise Honik, nejspis to za chvilku prestane tlumit uplne…

          • scoty  

            To jako udělat velkej servis, nebo jen vyměnit jedno těsnění?

          • Fredos  

            Hele mě to udělalo to samé, potom mi samo přestal fungovat i odskok a když sem to rozdělal tak charger byl jenom v půlce rozšroubovaný a všechen olej v noze. Stačilo pouze sešroubovat a naplnit, od té doby drží. Jenom že třeba nebudeš muset nic měnit.

            • scoty  

              Dík, dělá mi to cca jednou za 8 měsíců…tak cca po 2000km…asi se budu muset naučit velký servis…:)

    • scoty  

      Dá se dělat roční servis na pikovi doma? když si teda nakoupíš ty kity na Kshopu? Nebo je třeba něco , co tam nemají?

      kupujete tuhle sadu http://www.koloshop.cz/…-Air-A1.html

      nebo jak to kua děláte?:)

      • Fredos  

        Má vůbec smysl měnit těsnění když těsní? Já teda zatím dělám jenom údržbu spodních nohou a domazával jsem pístek. Do chargeru mi připadá zbytečný lozit. Jinak ještě existuje Full kit, toto je basic, tam je úplně všechno. A na charger potřebuješ odvzdušňovací sadu kdybys chtěl měnit olej. To možná letos udělám když to píšou v manuálu.

        • scoty  

          zatím dělám jenom údržbu spodních nohou a domazával jsem pístek

          ..ale to já dělám taky:) kdyby sis přečetl o dvě reakce výše tak píšu, že už mi charger nefunguje…

          ..a na charger potřebuju ten full kit?

          ..prostě tady nahlas uvažuju v tom smyslu, že když se to při nájezdu 3–4tácy posere dvakrát za rok, tak jestli si to prostě neservisovat doma celý… a vím co tam mám a jak je to udělaný…

          • Fredos  

            Mi to nějak nedocvaklo:) A tobě ten charger vážně přestane fungovat co 2000km? Jenom letos už mám 4000km a to drží už od minulého léta.

            Basic jsem doma neměl, ale podle obrázku jsem napočítal stejnej počet o-kroužků jako ve full. Takže by vlastně měls mít vše co potřebuješ, ve full je navíc hlavně měch a ruzný cipoviny. Do chargeru sem ale ještě nelezl. Takže jsem ti moc nepomohl:)

            Nicméně když mrknu na manuál tak by to měla být brnkačka.

      • kudlanka32  

        hele ja to odvzdusnil i bez sady, pomalu zapumpujes s tlumicem aby to nestrikalo ven a dolejes olej co chybi, ted jsem si ji koupil, ale nebylo co odvzdusnovat. Nejvic me serou ty segrovky…

    • Vyvy86  

      zdravim panove koupil jsem nedavno kolo co ma pika a kdyz jedu a chci na predni tak v tom predku krupe vypada to ze to je nejspis z vidlice doporucite mi kde by se z tim dalo neco poresit nebo popripade doporucite nejakou jinou vidlici?? jezdit se z tim da ale ten zvuk me docela rozciluje diky za typy

      • mr.antik  

        zkus ho sundat, upnout za krk do svěráku opřít se o nohy, jestli to jde z vidle, tak je to na reklamaci

    • Vyvy86  

      tak tim ze to kolo je starsi tak reklamace nehrozi tak premyslim co z tim vymyslim jesti ma cenu kupovat nove vnitrni nohy popripade kde a na kolik vyjdou nebo jinou vidlici a jakou co ty aurony mate z tim nekdo zkusenosti??

      • siskin  

        Mě pomohlo vyčistit hlavový složení. Tím bych začal..

        • mr.antik  

          přesně tak… nebo rovnou hodit tu vidlici do svěráku…

          ještě není čas stahovat kalhoty

    • Vyvy86  

      Tak jsen dnes vidlici z kola vyndal a opravdu skripou nohy kde by se dali sehnat popripade jaka je dostupnost diky za tipy :-)

      • scret  

        ceskej dovozce nebo na nemcich…

        Pokud ti to lupe ve spojeni korunka/krk, tak ti stejne asi nic jinyho nezbyde… pokud ti to vadi…

      • wilda81  

        Nachystej si balík. Tohle levné nebude.

      • mr.antik  

        zkusil bych to střiknou nějakým řidkým olejem jestli to trošku nepomůže

      • Fredos  

        Z DE jsem je loni bral za 5800,– tuším, českej ofic. mi je nabídl za 9200,– s neznámou dostupností

        • Fredos  

          Sem teď koukal zda je pořád mají v DE za těch 200e jako loni a oni je zmetci zdražili na 300:/

      • loidis  

        Cena tě jistě nepotěší cca 9500 můžu ti dát kontakt na prodejce jestli budeš mýt z8jem za tuto cenu

    • scoty  

      Nějak nikde nevidím video s rozborkou a repasí chargeru na rct3? Zatím jsem našel pouze v pdf popis od sramu:

      https://www.sram.com/…ent_pike.pdf

      Nemáte něco?

      • kudlanka32  

        a ten manual nestaci? :)

        • scoty  

          ..stačí, ale někdy je dobře vidět jak to dělají lidi co to umí..odpozoru­ješ grif…

          ty používáš ten malý servis kit nebo full kit s měchem, šrouby atd..?

    • gargamel  

      Věděl by někdo, jestli jde změnit zdvih u Pika rct3 sa 29er ze 140 mm na 150 mm?

    • smash_mouth  

      Nevite nahodou kde poridim novy samolepky na pika za dobrou cenu?

      Mam tam custom barvy a tak to chci dat pred prodejem do puvodniho stavu …

    • smash_mouth  

      Ahoj, nevite kde bych koupil za dobre origo polepy na Pika?

      Poridil jsem na zkousku Lyrika a Pike proto pujde o dum dal, tak jej chci vybavit origo polepy pac tam ted mam custom barvy k soucasnymu ramu.

      Diky za typy!

    • siskin  

      Zdar,

      chtěl bych na Piku (RC 27,5) zvednout zdvih ze 150 na 160. Vypadá to, že mě nemine koupě novýho vzduchovýho pístu.

      Máte tip kde nejlíp ho sehnat?

      Díky

    • siskin  

      Dávali jste při servisu pouze originál RS 0w30 olej, nebo zkoušel někdo i nějakej motorovej stejné viskozity? Případně řidší? (20W)

      • danis7  

        Originál RS 0w30 je běžný motorový olej. Navíc RS mění dodavatele olejů a vazelin skoro každý rok, takže sami v tom mají guláš, např. jak jednu dobu doporučovali na mazání pod gufera a vzduch. pístek vazelínu PM600, tak teď ji zas doporučují jen na mazání kluzných čepů uchycení tlumiče (z mé zkušenosti se vazelína PM600 vůbec nehodí na mazání gumových těsnění, je to výborná vazelína na kuličkové ložiska).

        Použít můžeš jakýkoliv motorový olej, já použil Millers oils 5w30 z auta. Viskozita oleje 0w30, 5w30, 5w40 … bude při běžné teplotě, t.j. 0st – 30st C, úplně stejná, rozdíl nastane až při extrémních teplotách, 0w bude „řidší“ při –20st C než 5w (ovšem nepoznatelně) a 40-ka bude teplotně lépe zatížitelná než 30-ka (100st C a více).

        Když už bys chtěl řešit kvalitu oleje, tak bych doporučoval vybíret mezi značkami, které používají kvalitnější základové oleje a nemusí potom další kvalitu nahánět aditivy.

        • allrose  

          motorový olej slušně ředí PM600,ale lépe maže než tlumičové oleje¨(zkušenost z reby SA)

          • danis7  

            Všechno maže lépe než tlumičový olej :)

            Jinak PM600 opravdu není dobrá do vidlice/tlumiče, navíc při smíchání s mot. olejem dělá cucky. Na vytvoření směsi oleje s vazelínou se rozhodně více hodí třeba Motorex 2000. A nebo RSP Slick Kick, ta je asi nejlepší na trhu.

            • scoty  

              Zcela souhlas. Používám prakticky výhradně Motorex 2000 a RSP slick.

        • siskin  

          Ok, jakej kvalitní motorovej olej by jsi doporučil?

          Díky

          • danis7  

            Kvalitních olejů je hodně a u vidlice se tohle až tak moc řešit nemusí. Kvalitní základové oleje mají třeba Millers oils, Penrite, Yacco, Sunoco …

            Pokud si měníš v autě olej sám, tak bych použil ten, který ti zbyl, pokud ne, tak něco z těch výše.

            • siskin  

              V kolech se rád vrtám sám. V autech nikoliv, tak zkusím něco z těch co doporučuješ. Díky.

    • Asook  

      Mam nove kolo Giant Reign 2016 s vidou RS Pike RC SoloAir 160mm ma to custom offset pro gianty.

      Vaham jestli si udělat kontrolu jestli tam je olej nebo až po sezoně.

      Co udělat a jak se k vidlici chovat aby vadržela co nejdele a nechytla vakl .

      Jak často dělate rozborku s doplněnim oleje do noh a namočenim molitanu po stiraky?( tohle je servis nebo běžna udržba co si maji dělat zakaznici doma?)

      Vložil jsem to i sem. http://www.bike-forum.cz/…mponentu-atd#…

      Nevim do ktereho tematu sem to mel dat.

      Diky za radu

      • LM  

        Když jsem Pike rozdělával tak tam bylo oleje dost. Doporučený interval na servis spodních noh (výměna oleje, namočení molitanů, namazání stíráků vazelínou) je 50 hodin jízdy.

        To bych dělal každou chvíli (víc jak 4× ročně), takže servis provádím až když vidle začne trochu ztrácet citlivost :-). Jo a stříknu kluzáky brunoxem (téměr) před každou vyjíždkou, taky to trochu pomáhá (citlivost, menší opotřebení a nedrží na tom tolik bordel).

      • Fredos  

        Nejezdit na ní:) Pak ti zaručuju že vakl nechytne ani po X sezónách.

        • Asook  

          Boužel ježdění se asi nevyhnu.A jezdit jenom po zadnim mi ještě tolik nejde.

          Jak sem četl tak už sis s vidlici taky užil svoje,mysliš žes to ze začatku někde zanedbal nebo prostě osud?

          • Concorde  

            Já jsem oba pajky čistil a mazal poctivě a stejně po sezoně vymlácené futra a vydřené nohy. Přešel jsem na durolux R2C2 a zatím v pohodě, ale mám na něm najeto celkem prd (zatím cca 100hod)

          • Fredos  

            Starám se o dobře si myslím. Nohy se mi nevydírají ,ale vakl cca po tom roce tam byl slušnej. Nicméně neřeším a jezdím.

      • Tehu  

        posílal jsem uživateli Honik po odjezdene sezone celkem 2×Pike 2015 + 1×2016.

        Verdikt byl : 2015ky zavzdusnene chargery tak nejak normalne pry, 2016ka hodne. Vsechny meli malo oleje v prave noze (bezna vec pry). Jinak jen prubezny servis, vycisteni, namazani, vymena tesneni na tom chargeru a u vzduchovych cas­ti.

        Jsem rad, ze jsem to udelal, aspon mam ted chvili mensi strach ze strasaku jmenem PIKE :-D (jak se tu traduje)

    • JRŠ  

      Ahoj všem,

      prosím, může mi někdo nějak stručně, polopaticky a uceleně objasnit systém přepouštění vzduchu a tomu odpovídajících tlaků (případně podtlaků) u RS Pike RC 160mm, Solo Air?

      Provedl jsem přesně podle manuálu (+ videí) servis vnejších a vnitřních nohou vidlice a pístu ve „vzduchové“ noze (Charge Dumper jsem neservisoval, chodí jak má).

      Po tom, co jsem vyměnil staré díly a těsnění na vnitřním pístu levé nohy, vše namazal a vsunul zpět, děje se to samé co i před tím – pokud chci píst zatlačit do nohy, nemám téměř šanci to rukou zvládnout. Vidlice není vůbec natlakovaná, je dokonce vyšroubovaná i horní zátka s ventilem. Předpokládám, že vzniká podtlak, mezi spodním víčkem vnitřní nohy a pohybujícícm se pístem uvnitř nohy. Má to tak být? V servisních videích většinou týpek bez problémů zatlačí píst prstem do nohy, resp. při vypuštění vzduchu z natlakované vidlice se mu vnější nohy samy „vcucnou“ až téměř k dorazu.

      U mě to nehrozí, naopak nemusím mít vidlici vůbec nafouknoutou a při nasednutí se dostane do SAGU pouze cca 40–50%. Pokud nafouknu na tlak dle tabulky na mojí váhu (70kg), tak je vidlice fest tuhá. (žádný tokeny nevozím)

      Tedy:

      Má tedy takto ve vidlici vznikat podtlak? Z principu věci mi vyplývá, že pokud těsnění na pístu těsní, tak vznikat musí. Jak pak probíhá následující přepouštění tlaku z pozitivní, do negativní komory? Těsnění se „zmáčkne o ten "hrbolek“ na vnitřní straně nohy vidlice? To se mi asi neděje. Kde může být problém?

      Omlouvám se za obsáhlý dotaz, fakt jsem hledal, ale konkrétní objasnění celého principu fungování jsem z těch dílčích věcí dohromady nedal :-)

      Předem díky za rady zkušenějších.

      • tonik666  

        Měla by uvnitř nohy někde být drážka, přes kterou se tlaky vyrovnávají. Dle blogu níže ji zkus vypuštěnou párkrát jít na doraz

        1. There is a common issue with the pressure not equalizing in the air chamber – Apparently what happens is the forks sucks in a little or just doesn't extend all the way. The solution is to empty the air chamber, cycle the fork a couple of times, then pump it back up (see the Pike 2014 thread for more info – http://forums.mtbr.com/…1503-29.html#…)

        Zdroj

        http://blahblahbikeblog.blogspot.cz/…olo-air.html

        Tady máš tu drážku na fotce

        http://cdn.mos.bikeradar.com/…8-670-75.jpg

        • smash_mouth  

          Ty se nudis tondo co? :-)

          • tonik666  

            princip znam z drivejsiho cteni kdyz jsem resim predelatelnost SA na dual plus google 3 minuty

            jinak bohuzel trochu

            • scret  

              presne tak, jedna verze drazku ma a tou se to prepousti, druha nema a tam to jde pres ventil ve vzduch.pistu…

              Ale ted nevim, ktera verze co ma:(

      • allrose  

        tlakováním vytlačuješ pístnici až k té drážce ,přes tu drážku v noze dojde k vyrovnání tlaků mezi komorama

        k problému dochází pokud je mnoho vazelíny na pístu,ta ucpe kanálek a špatně se tlaky vyrovnávají

        pomáhá zapružení a roztahování nohou od sebe až dojde k vyrovnání tlaků

    • kycis  

      Ahoj, mam jen kratky dotaz ohledne Piku, ktery tak uplne nesouvisi s problemem. Jak moc ma na Piku RC zamykat Lock out? Kdyz ho zavru uplne vidlici porad, kdyz jsem snazim, dokazu za jizdy rozhybat, byt vsede je klidna, ve stoje trochu pruzi. Pri stabilnim pomalem stlaceni skoro nepoznam rozdil od nezamknute. Mozna blbej dotaz, ale je to prvni RS v dome, predtim jsem mel FOX a tam byl lock tvrdej jako sutr a otevrel, az kdyz dostal ranu.

      Diky

      H.

      • Fredos  

        Tak není to lockout ale přitažení komprese, úplně zamknutá nebude nikdy, jaký význam to má pro tebe netuším. Já ji na šlapání použiju pouze občas když ve stoje dupu do delšího kopce. Tam to jde poznat dost. Pak jsem ji ještě začal používat na trialovějších skalkách aby mi vidlice hned nezmizela pod rukama ,tam bych řekl že to bylo taky citelné.

        • kycis  

          Jo jo, jasne, je to komprese, jen me zmatlo ze na tom kolecku je sipka smerem k utazenejsi kompresi a symbol zamecku, ale vidle nikdy zcela nezamkne. Tak jsem jen chtel zjistit jestli jestli treba nemam malo oleje nebo tak…

      • mr.antik  

        jo asi tak jak píšeš. na celopéro je lock imho funkce k ničemu

    • lukan  

      Zdar nevíte proč mi nejde zasunout pike do zdvihu když mám vypuštěný všechen vzduch? Pruží i když v něm není vzduch… Nějaký nápad nebo řešení? Vyměňoval jsem olej a nejspíš jsem něco zdupal :-(

      • lukan  

        a navíc když ji ručně zatlačím do zdvihu a chci vypustit vzduch, tak se naopak vysunuje ze zdvihu…

      • Pedro404  

        Jako že nezajede, ani když držíš ventilek vzduchový komory otevřenej? Taky může pružit vzduch ve spodních nohách.

        • lukan  

          Ne nezajede :-( jak říkám, je úplně vypuštěná, ale není vůbec ponořená. Trochu se ponoří když ji ručně stačím (reakce je stejná když držím i když nedržím zamacknuty ventilek), ale když ten ventilek potom zmáčknu aniž bych na vidlici tlačil, tak se naopak vynoří ten kousek co jsem ji ponořil ručně. Snad je to srozumitelné aspoň trochu :-D

      • Asook  

        Když jsem Pika skladal jemne jsem našrouboval spodni šrouby a stlačoval vidlici a vždy jsem trochu zatlačil šrouby abych upustil tlak ktery se děla pri skladani mezi vnitřni a vnejši nohou.

        Možna tam maš moc tlaku a proto to takhle děla

        Na nejakem videu to řešili tak že strčil plastovou tyčinku mezi nohu a stirak a tim upustil z meziprostoru vzduch.

        • LM  

          Řešení jsou v zásadě dvě:

          • opatrně strčit měkký ostrý předmět (dřevěné párátko, špičku plastového stahovacího pásku) za stíráky, stlačit vidlici a vzduch upustit
          • příště až budeš nasazovat spodní nohy, tak šroubuj ty spodní šroubky při stlačené vidlici (pak není co upouštět).

          Až pak vidlici nafoukáš, tak ti ve spodních nohách vznikne naopak podtlak a mělo by to trochu zlepšit citlivost na malé nerovnosti (tvrdili to v nějakým servisním videu a tak to tak dělám:-)).

    • scoty  

      https://www.google.cz/search?…

      stahovací pásku tak 2,5 lehce jemným smirkem zabrousit, nastžíkat na stíráky silikon a jemně za ně zasunout…pak zatlačit…zasyčí to

      • lukan  

        Supr, zkusím.

        • scoty  

          Nebo znovu upnout vidli spodkem mírně nahoru(aby nevytekl mazací olej), povolit šrouby a zacvičit s tím…

          dělals i tlumení?

        • goofy  

          Pokud ji nemáš na kole, tak bych ji dal horekokotom, povolil spodní šroubky, zatlačil a pak teprve šrouboval.

          • lukan  

            Na kole ji nemám, ale ani bez těch spodních šroubů se mi ji nepodaří zatlačit, to jsem zkoušel…

            • LM  

              Koukni na to video, ten šroub je tam potřeba mít malinko našroubovaný a zmáčknout ho dovnitř (jinak ti to ucpe ta „tyčka“).

            • allrose  

              Tlaky a podtlaky neřeš je to ok,čím větší zdvih tak je to více cítit…

    • scoty  

      Protřebuji radu:)

      Dělám vzduchovou komoru, vypustil jsem vzduch, sundal nohy…a nejde mi stáhnou píst protože je tam pořád tlak…jak to vypustit z druhé komory? Díky tlaku nemohu sundat ségrovku no:)

      • Fredos  

        Vypouštět pomalu aby se stíhal tlak vyrovnávat?

        • scoty  

          Normálně jsem to vypustil, pak jsem s tím ještě zacvičil do zdvihu, sundal vnější nohy, a pak jsem nemohl odmáčknout dýnko SA abych vyndal segrovku.

          Nakonec mi to kolega zamáčkl proti tlaku a já jsem vyndal tu segru, pak šel dvoupístek vycuknout…

          • Fredos  

            Jestli to chápu správně, vypustil jsi vidlici která zůstala plně roztažená a přesto v negativce zůstal tlak?

            • scoty  

              no mají to tam tak divně vyřešený, že ta pružinová podložka tlačí na víko, že ti nejde vynadat a potom vrátit segrovka.

              Je to dvojchlapovka, že ti to musí někdo podržet a ty to tam kleštěma vrazíš…

    • scoty  

      ještě mně napadlo, jestli měníte ten měchýř na chargeru když ho servisujete?

      a za druhé mám růžový mazací olej pod chargerem, to znamená že to z něj někde teče…jestli tou gumou, tak v té servisní sadě kurňa nebyla..:)

      • Honik  

        To spis tou manzetou na spodku patrony…tam to tece nejcasteji.

        • scoty  

          manžetou na spodku patrony myslíš ten měchýř gumový? asi 10cm dlouhý..

          • Honik  

            Myslim manzeru ktera tesni pistnici

            • scoty  

              Ta snad netěsní ani nová:) Přijde mi, že je Pike stavěný už s tím, že bude nejméně dvakrát ročně komplet repasován…

              Jo a mezi tím ještě 2× doplnit tlumící olej a odvzdušnit…:)

    • MichalBr  

      Abych nezakládal nové téma tak se zeptám tady

      Když se vidlice vyčistí a nalije olej tak na gufera dávají ve videích vazelínu Sram butter. Chtěl jsem se zeptat jestli místo ní můžu použít i motorex grease 2000? Nechci mít doma zbytečně 100 vazelín :-)

      • Honik  

        Ano, jde.

      • scoty  

        Motorex je super vazelína, kterou dávám na kole skoro všude, ale do gufer vidlic + na ostatní kluzáky používám tohle:

        https://www.koloshop.cz/…ml-tuba.html

        • danis7  

          jj, RSP Slick Kick je nejlepší

        • mr.antik  

          Taky… Takže mám doma jen dvě vazelíny. Motorex a Slick Kick.

          Plus teda DT Swiss do ořechu plus nějakou obyč silikonovou na vidle co vůbec nepoužívám, naposledy asi na těsnění pod dřez :-)

      • Fredos  

        Já sem ji tam zkoušel, a přišlo mi že chodila o dost hůře. Pak jsem koupil SRAM butter a s tim mi to přijde o dost lepší.

      • kudlanka32  

        hlavni je dat olej nebo smes vazeliny s olejem na vzduchovou cast, jinak ta mrdka nechodi, specialne za nizkych teplot

    • scoty  

      Dám pár poznatků pro ty, co se chtějí pustit do komplet servisu Pika, hlavně bez čeho se neobejdete:

      • servisní kit, raději ten větší, je tam toho víc 820,–
      • 2× klíč 21, 1× 25
      • 2× kleště segrovky, jedny aby měly hroty 0,8–0,9 700,–
      • lis na gufera 300,–
      • oleje mazadla 700,–
      • loctite 242 modrý 250,–
      • odvzdušňovací sada 540,–
      • hadry, brýle, rukavice, stojan, svěrák, al kusadla

      Na poprvé to byla dost jebatúra, ale funguje..:)

      • scret  

        hmm, ja mam Pika po komplet servisu u odbor.servisu a prijde mi pocitove, ze chodi hur nez predtim:( Jsem z toho dost rozmrzelej… Neboli co si clovek neudela sam…

        Nema nekdo tuseni cim by mohlo byt zpusobena horsi citlivost? Nemuze byt Damper zavzdusneny treba?

        • scoty  

          Já jsem měl taky ten pocit:) Teď lítá pěkně.

          Hodně záleží na tom čím a jestli vůbec mažeš při montáži všechny pouzdra, okroužky a gufera…a že jich tam je.

          Všechno plním a mažu tímhle:

          https://www.koloshop.cz/…ml-tuba.html

        • allrose  

          Co třeba zajet těsnění :)

          • kyl  

            A těsnění je zajeté když už zas netěsní.

            • allrose  

              To byl fofr…skřete :)

              Je fakt ,že už jsem ujetej z odborých servisů a když tu věc držím v rukách,hned to rozeberu a přemažu podle svých představ..mimo patron..vím kolik toho dám a jak dlouho mi to vydrží..

          • scret  

            zajet tesneni?:) ze by nove tesneni bylo „lepsi“ nez to z vyroby?:) Vidlice chodila tehdy dobre uz jako nova, ted ten pocit bohuzel nemam…

            • allrose  

              jo,měnil jsem sestavu pístnice vzduchu ve foxu a ten rozdíl byl dost cítit,vidle byla tupá..po 200km se citlivost vrátila

              v rebě mi dali těsnění místo 21, 22 a stálo to za hovno do předčasné výměny

              prostě jen nápad ,a dát tomu nějaký čas..

        • kudlanka32  

          Zkurvenou high-speed kompresi se kterou nejde nic delat, krom vyhozeni zaser-damperu.

          Nejaky taliani delaji jinej kompresni pistek se sadou podlozek, coz to asi resi, ale stoji to 100E a nebo avalnche tlumic za 400E.

          tady se to resi

          http://forums.mtbr.com/…1027764.html

          • Fredos  

            Ještě se dá koupit tohle

            • scret  

              tohle vozi mistni clen LV grupy – deekay…

            • kudlanka32  

              Skoda penez, myslim ze je cas na novou vidlici – nova Fox 36 s FIT4 chodi jak maslo a Formula Selva taky. V ozivovani tyhle mrtvoly ekonomicky smysl nevidim.

    • Arty22  

      c lze nad pístek použít nějakou obyč vazelínu ?, příští týden jedu pryč a nerad bych aby my třeba nedržel tlak apod..

      • scoty  

        nevím co je pro tebe obyč vazelína, ale odpověď zní : dávat jen doporučené nebo srovnatelného složení a kvality…

    • scoty  

      Zdarec,

      chytil jsem od kamene malou odřeninu na kluzáku vnitřní nohy (jen tak 0,5mm2), ale asi to má ostrou hranku…

      Co stím? Zaleštit pod vodou šmirglem?

      • kyl  

        Co nejjemnější smirek a zaleštit.Mě vletěl šutr mezi nohu a můstek a zůstal tam,zjistil jsem to až po nějaké době,když jsem vidlici čistil kolem gufer od bahna.Rýha tak 40mm dlouhá a 3–4mm široká.Zaleštil jsem to diamantovým pilníkem,gufero je asi v háji,pouští olej.

      • Honza03  

        JJ, klidně dvěma hrubostmi třeba 1000 a 3000, a zkontroluj jesli jsou stíráky v pohodě většinou je to poškodí a je třeba výměna, ale záleží na velikosti poškození.

      • LM  

        Dej si do vidlice nějakej blatníček ať minimalizuješ riziko do budoucna – většinu šutrů to pochytá.

      • scoty  

        Olej mírně prolíná…, zaleštím a vyměním gufero…

        Dík za rady:)

        • scoty  

          ..nevíte jestli se dá koupit gufero jednotlivě?

          • kudlanka32  

            od rockshoxu neda…nicmene obcas je to SKF, tak si ho omer a zavolej do zelenho domecku ve Sterboholich jestli ho nemaji samotny (Techseal nebo tak nejak se to jmenuje)

            jinak ja mam nohy sedreny a nijak sem to nezabrusoval a nicemu to nevadi…ono se to zabrousi samo o futra

            • kyl  

              Ono to dojebe i futra.

              • kudlanka32  

                a na to si prisel jak? ja mam ohoblovany nohy od blata co nalezlo pod tesneni, ale futra jsou tak tvrdy, ze nejevi znamky opotrebeni, takze nejaky hlinikovy piliny tomu nemuzou uskodit

                • Zdyn  

                  Futra mají kluznou vrstvu a do ní uděláš rýhu i nehtem, Takže nějaké zabroušení od futer bych nebral do úvahy. Veškěré vystupující nerovnosti na kluzácích poškozují gufera i pouzdra.

                • kyl  

                  Škoda že jsem tu rýhu ve futru nenafotil,asi by ses divil,jak takovej škrábanec dokáže sedřít kluznou vrstvu ve futru.

                  • kudlanka32  

                    Moje zkusenost je zcela jina od tvoji – nohu mam poskrabanou viz obrazek a nic z ni netece a ve druhy zase byl jil, co sedrel elox, ale futro vypadalo i po 500km citelneho pridirani netknuty. Nastesti je tahle nejvetsi ryha nahore, dole mam jen takovy mensi tecky.

                    • kyl  

                      Něco takovýho jsem měl jak je na levé straně obr. ale v délce 40–50mm.V blatě tam zůstal zaklíněnej šutr.

            • scoty  

              dík..zajímavé, že mně to začalo lehce sáknout až když jsem ty gufera při servisu vyměnil za nová… měl jsem to zaleštit, ale neuvědomil jsem si situaci, protože to neteklo no..kua:) možná má to gufero jiný problém…asi se na to vykašlu, nebo tam hodím jedno z těch starých, která netekla ani jedno…to mírné prolínání by nemělo ničemu vadit?…jedině snad, že to trochu víc chytá bordel…

              • novas752  

                Bude potřeba častěji měnit olej ve spodních nohách. Jednak kvůli úbytku a jednak kvůli tomu, že když to pouští ven musí to něco pouštěti dovnitř.

                • scoty  

                  Velký servis jsem dělal na jaře, tak brzy vyměním mazací olej v dolních nohách a přitom zaleštím kluzák + přehodím gufero…

                • LM  

                  Tak doporučený servisní interval pro spodní nohy je 50 hodin jízdy. To by mohlo stačit, ne?

                  Já to dělám zhruba každý 3 měsíce (jaro, léto, podzim, zima:-)).

              • kudlanka32  

                a mas dvojbrity a nebo trojbrity tesneni? me to teda netece, spis u tech starych dvoubritych mi nalezlo blato mezi gufero a tu houbicku…a takovej spalek jilu ten cerny elox slusne obrousi

                • scoty  

                  na řezu je to tuším takto:

                  břit s pérkem

                  dolík s vazelínou na konci sedí na kluzáku hranou a zezadu další pérko

                  molitanový kroužek s olejem

                  • kudlanka32  

                    SKF co se vyskytuje v poslednich sadach vypada takhle

                    • scoty  

                      Vypadá v podstatě stejně: horní a dolní břit mezi tím náplň vazelíny…

                      • kudlanka32  

                        vyfot tu rejhu, tohle tesneni uz je celkem bez problemu…alespon tam neleze blato

                        • scoty  

                          Je to jen malé od rány kamenem…na jedné foto je vidět vlnka oleje po třech stlačeních do zdvihu…

                          • kudlanka32  

                            za me neresit…podle myho to jen krouzkuje vazelina z tesneni

                            • scoty  

                              Já myslím, že to je olej…dávám tam tuhle vazelínu a ještě nikdy mi nepronikla na kluzák.

                              Taky mě napadlo, jestli to nemůže být tím, že jsem tam dal tentokrát trochu víc oleje… do pravé nohy se dřív dávalo tuším 5ml a já tam mám podle nových poznatků bf:) kolem 10ti…

                              • kudlanka32  

                                s olejem nevim…v jednom manualu je 15 a 5 v druhym 10…ale jsem si celkem jisty, ze ta tecka za to urcite nemuze

                                • scoty  

                                  no každopádně se ten olej dostává přes spodní břit do 5mm vrstvy vazelíny a ven přes horní břit..

                                  možná jsem se na to gufero ošklivě podíval, když jsem ho tam lisoval tím silonovým bazmekem..:)

                                  • konarider1  

                                    Hele stejnej problém sem rešil u SKF gufer pro svoji Marunu, první tekly jako protržená přehrada čerstvě deflorované panny, druhé už sou trochu lepší, ale pořád lehce propouští.

              • goofy  

                A dlouho máš vidlici po servisu? takový škrábaneček by neměl futra nijak zásadně dojebat. Každopádně otřep zabrusit a zatím pozorovat. Pokud je vidlice po servisu čerstvě, tak to možná tahá jenom přebytečnou vazelinu nebo olej, co zůstala zevnitř stíráků.

                • scoty  

                  Dva měsíce jsem to dělal komplet včetně chargeru…teď vše chodí perfektně jak nikdy…to staré gufero před tím neteklo a dírka už tam byla…zajímavý, možná jsem to nové poškodil při montáži, i když jsem byl opatrný…

                • scret  

                  *1

    • Honza03  

      Zdarec,

      při servisu sem pozoroval že tyčka od tlumící patrony se po zatlačení vrací do roztažené polohy znamená to že je zavzdušněn Charger Damper ?

      • scoty  

        …při každém servisu by se to mělo odvdušnit…

        • Arty22  

          hm tak to taky nedělám, jinak to stou tyčkou je tedy známka zavzdušnění ?

        • scret  

          a ty mas na to forichtung?

          • Arty22  

            nn, odvzušňovací sadu nemám, jen na guidy, ale na tohle jak jsem koukal zas jiná koncovka..a na reverba taky… (což budu asi brzo taky potřebovat..)

          • scoty  

            Po zkušenostech s našimi „servisáky“ jsem se rozhodl, že si pika budu dělat sám. Všechno je podstatě klasika a pohoda, až na charger kde je asi 60:) postupných bodů na rozborku, repas a sborku. A hlavně na to potřebuješ asi 10 atipických vercajků, které si musíš pořídit a udělat za cca 2000. Soupis je na návodu u sramu. Pak už jen zbývá se to podle toho návodu naučit :) Stálo to čas a peníze, ale fakt je, že mi ta vidle nikdy tak nechodila jak teď.

    • Arty22  

      Zdravím, neměl by někdo z Brna navíc přebytečný 1 bottomless token ?

    • scoty  

      Zdarec,

      už jste někdo zkoušel odvzdušnit charger když je vidle namontována na kole? Podle mně by to mohlo shora jít normálním postupem, musí se sice při tom pumpnout pístnicí chargeru(normálně se to dělá rukou ze spodu tahem za pístnici když je charger venku z vidle) , ale při vypuštěném vzduchu by neměl být problém s tím pohnout do zdvihu a tím to udělat bez vypouštění mazacího oleje…?

      • Honza03  

        Jo jde to, ale bacha jesli tam máš vzduch, nebo trochu zatlačenou pístnici tak ti ten olej pěkně vytryskne.

        • scoty  

          Aha, jestli ta pístnice musí být při odvzdušnění vytažená víc než je ve smontované vidli, tak to je v riti..:)

          Když tak to udělám až při servisu no…

    • scoty  

      Nevíte někdo, kde by se dal sehnat kit na utěsnění chargerů u starších piků(2014) které pořád vytékají do nohy?

      Vymění se kousek trubice a těsnění na pístnici, je zelené.

      Vypadá to nějak takto:

      http://www.foromtb.com/…478/page-280

      • scoty  

        ještě jeden obr.: výměna hlavice a těsnění za takové co skutečně těsní.

        Nechápu, že to mohli pustit do výroby…