• triss

    Ahoj.

    Chtěl bych poprosit o radu ohledně této vidlice. Zda-li si jí někdo servisoval sám, tak kolik tam dát oleje a popř. jaký.Předem díky.

    0 0
    • Ice601  

      Doporucil bych videa na youtube a trosku pohledat na netu…daj se stahnout servisni manualy…

      0 0
      • triss  

        Díky. Video návod jsem našel ještě než jsem toto založil https://www.youtube.com/watch?… , ale ty náplně jsem přesně nenašel a hledal zde na foru, ale konkrétní vidlici právě nenašel. A abych byl upřímný, tak stejně se v té tabulce trochu ztrácím . Tak jsem třeba myslel, že má někdo tu samou a napíše hele, sem stačí tohoto tolik a sem tolik a já budu vědět, že jsem se nespletl.Prostě něčí zkušenost.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Dyt to tam vsechno mas…na RS 30 TH 29" je to 105ml oleje o viskozite 5W do tlumeni (prava noha z pohledu pilota, jeji horni cast, tam kde je zamek). Kdyz nemas meritko objemu, tak je to hladina do predepsane vysky. Do spodku, pres diru se sroubem odskoku, prijde nalit 5ml hustsiho oleje (nalil bych klidne 10), do druhe nohy pujde do spodku 10ml a do vzduchoveho pistu trochu vazeliny.

          0 0
          • triss  

            Tak takhle po lopatě jsem to přesně potřeboval.Moc ti díky :) A ještě poslední věc, může se dávat místo vazelíny do vzduchovky olej, nevím proč se tam teď dává vazelína.

            0 0
            • allrose  

              soloair-vazelína,kanálek kterým to proteče do negativky..dual-olej

              0 0
              • triss  

                Mám ještě jedno kolo s RS Recon a ta je také soloair a tam je normálně místo vazelíny od výrobce olej, proto se ptám.

                0 0
          • onuce  

            Vyšrouboval jsem odskok i šroub v druhé noze, a vůbec tudy nelze olej dolít. Jsem bezradný, jak mám vidlici domazat. Je nová, ale všichni straší, že suchá.

            0 0
            • Vilém  

              A na hlavy sroubu jsi tesne pred vysroubovanim klepl?

              0 0
              • onuce  

                Neklepl. To mě nenapadlo. A to na oba? Postupně? Děkuji

                0 0
                • novas752  

                  Sežeň si dlouhý šroub se závitem M8, našroubuj ho místo jednoho originálního šroubu vidlice (dlouhý tak aby byl zašroubovaný a zároveň vyčníval zespoda z nohou) a pak chyt i vidlici za spodní nohy a klepej do něj dokud se šrohb nepropadne – neodrazí vnitřní pístnici ze spodní nohy, vyšroubuj a to samý s druhou nohou. Pak budeš moc spodní nohy snadno stáhnout, domazat gufera vhodnou vazelínou, naplnit molitany olejem a po nasazení nalít do každé nohy asi 10ml.

                  0 0
                  • onuce  

                    Moc děkuji!

                    0 0
                  • onuce  

                    Ještě jednou vám pánové děkuji, odražení pomocí šroubů funguje. Nohy staženy, promazáno. Ačkoli tedy vidlice byla namazaná poctivě, vyšplouchla na lino louže oleje. Vidlice totiž vždy rozebírám bez sundání z kola, protože otočením bicyklu, a díky rohům na řidítkách, vznikne improvizovaný servisní stojan. Jen mi teď hůře funguje lock a tak se chci zeptat: Je možno jednoduše dolít trochu 5W oleje do tlumení? Myslím vyšroubovat víčko a nějak něco povytáhnout, jak je nejasně vidět na videu? Nebo po odšroubování lze rovnou nalít? A ještě kolik vlastně doplnit, asi tam nebude nějaká ryska na výšku hladiny. Děkuji.

                    0 0
                    • Petr78  

                      A předtím Lock fungoval lépe?

                      A co vlastně znamená, že Lock funguje hůře?

                      Vidlice není po zamknutí úplně tvrdá? Při silném zatlačení pomaličku zajíždí?

                      0 0
                      • onuce  

                        Ano, předtím lock uzavřel vidlici bez mrtvého chodu, teď jako by tam byla vzduchová bublina.

                        0 0
                        • onuce  

                          Tak jsem vyšrouboval píst, nebo co to je, dolil olej. Zamyká perfektně, ale zas má krátký zdvih. Co teď? Děkuji.

                          0 0
                          • novas752  

                            Dolil si ho moc, uber trochu. Na stránkách rockshoxu najdeš manuál pro tvojí vidlici kde je uvedená hloubka hladiny oleje od korubky.

                            0 0
                          • MatS  

                            Dal si moc oleje. Pak se snizi zdvih.

                            Lock neni u nekterych vidli uplne tvrdy. Je tam cca 1cm moznost pruzeni i pri zavrene vidli. Je to patrnejsi po servisu, kdy chodi lepe s mensim odtrhem. Jaky typ vidlice mas a jakou ma tlumici patronu (TK nebo MC)? Mnozstvi oleje je v tabulce od rockshox k teto vidli. Nutno dodrzet. Mas strikacku?

                            0 0
                            • onuce  

                              Mám viz foto.

                              Jinak jsem olej vylil a stříkackou nastříkal 105ml jak je výše na obrázku. Chodí teď dobře, jen přesně jak píšete má lock cca centimetr volný chod. Možná to bylo od počátku , ale přičítal jsem to zavzdušnění jak obracím kolo a vidli propružuji. Moc všem děkuji!

                              Apropo, mám pocit, že se rychle zničí O kroužek rvaním do závitu…

                              0 0
                              • MatS  

                                Mas turnkey (TK) tlumeni. Tam byva lock celkem tvrdej, ale uz jsem to dlouho nemel, tak nevim jak u novych vidlic. A ten stirak mas tak rozdrbanej nebo se mi to zda z fotky? Nebo to je bordel?

                                0 0
                                • onuce  

                                  To bude asi bordel. Tak teď nevím, zda ještě nepřidat olej, když by lock měl být tvrdý… Děkuji .

                                  0 0
                                  • MatS  

                                    Ja nevim jak to ma byt u tve vidle, to by chtelo nekoho kdo ji ma taky. A oleje bych dal tolik kolik pise vyrobce.

                                    0 0
                                  • MatS  

                                    Ja nevim jak to ma byt u tve vidle, to by chtelo nekoho kdo ji ma taky. A oleje bych dal tolik kolik pise vyrobce.

                                    0 0
                              • šlapatko  

                                Zdravím, cca 1cm je dobrý. Můžeš najít doporučené množství výrobcem, nebo dolít podle pravítka. Vidlici dám svisle k zemi, sloupkem nahoru :-).Otevřu tlumení. Změřím délku turnkey, popř. moution controlu. Naleju olej do vidlice. Párkrát propružím, pravítkem změřím množství oleje. Jestli je délka turnkey 12cm, potřebuji pravítkem naměřit 11 cm. Takhle to dělám roky a pohoda.

                                0 0
                                • novas752  

                                  Jo zo je taky metoda. Prostě vršek tlumení = zamykací ventil musí být akorát ponořený v oleji. To je vše. Když je oleje míň tak to pod ventilem stlačuje vzduch, když je oleje víc tak je ho tam moc a zmenší to zdvih.

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Děkuji vám. Tedy centimetrový chod v locku je standard?

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      Neměl by být, ale přidal si tam oleje moc. Hladina oleje by měla být 80–85mm hluboko.

                                      0 0
                                      • onuce  

                                        Dal jsem tam 105ml. Tedy spíše zas málo, když má lock mrtvý chod.

                                        0 0
                                      • onuce  

                                        Dle této tabulky jsem tam měl dát 122ml? Rozumím tomu dobře? Není to nějaký nesmysl, tak přesně? Dal jsem 105ml plus nějaký zbytkový nevykap. Asi trochu dostříknu, jen mě děsí ta udávaná milíková přesnost.

                                        0 0
                                        • novas752  

                                          Ano přesně tak. Prostě se musí dát správné množství.

                                          0 0
                                          • onuce  

                                            No ale vždyť jen to, co ulpí na stěnách a všude, je rozhodně více než milík, nikdo přesně neví kolik. A oni se ohánějí milíkovou přesností.

                                            0 0
                                        • onuce  

                                          Z roku 2017, což je pravděpodobnější, je to dokonce 123ml. O jeden ml více! Je to normální? Děkuji.

                                          0 0
                                          • novas752  

                                            Je, ale na těch jednotkách ml už nezáleží, jestli tam bude 120 nebo 125 je řekl bych jedno. Je to prostě objem tlumení pod zavíracim ventilem na spodku TurnKey + něco navíc aby byl ventil akorát zaplavený.

                                            0 0
                                            • onuce  

                                              Děkuji. Tak tam dostříknu , 105 plus 17… 122… Tedy dostříknu osmnáct milíků.

                                              0 0
                                          • Vilém  

                                            To je beztak prepocet z nejakych americkych měr.

                                            0 0
                                            • novas752  

                                              No jsou to skoro přesně 3 ounce, podobnost slov čistě náhodná. :)

                                              0 0
                                              • onuce  

                                                Dostříknuto, lock zamyká bez vůle, chod zdvihu v celém rozsahu, perfektní. Moc děkuji za rady. Jsem šťastný, že již nemám na žádné vidlici patronu, tyhle otevřené lázně jsou skvělé, snadno obhospodařovatelné, nikdy necvakací, transparentní.

                                                0 0
                                                • novas752  

                                                  Akorát v náročnějšim terénu přestávaj fungovat… vzduch se smíchá s olejem, napění se to, tlumení přestává být konzistentní v průběhu zdvihu… Ale na turistiku je to dostatečný.

                                                  0 0
                                                • onuce  

                                                  Radoval jsem se trochu předčasně. Vytekl mi olej z tlumení do nohy, zdvih se zkrátil o tři cm. Vypustil jsem alespoň olej ven, aby vidlice chodila v celém zdvihu. Lock samozřejmě zamyká špatně, je tam vzduch. Co teď? Děkuji.

                                                  0 0
        • Ice601  

          Ja mam taky tu samou vidlici, ale jezdim ji teprv druhym rokem tak sem servis na ni jeste nedelal.....Jinak mam jeste „mnauglickej“ servisni navod v pdf – step by step.....jak to rozebrat a slozit.......

          0 0
          • Fidži_CZ  

            Servis se dělá každý rok ;)

            0 0
          • Smazaný účet  

            Pokud byla nova, tak dva roky je kurvadlouho, bo od vyroby je vidle vpodstate sucha…v manualu je, ze se ma chvili po zajeti udelat bezny servis…

            0 0
            • Ice601  

              Tak ja sem na ni zatim moc nenajel cca 1500 Km, kdyz sem daval kolo na garancku, tak doufam ze s ni neco delali.....no prilezitostne ji rozeberu, jestli teda uz neni pozde…

              0 0
              • triss  

                Mě asi ukamenujete, ale právě na novém kole jsem ujel cca 2000km a samozřejmě bez garanček.Říkám si, že ve vzduchové komoře to bude namazaný dost, ale přesto mi to nedalo, komoru otevřel a řekl bych, že to bylo za pět dvanáct.Skoro sucho.Takže, opravdu toho do vidlic moc necpou, protože se spoléhají právě na ty garančky.

                0 0
                • Vilém  

                  Pochybuju, ze prodejce pri garancce dela rozborku vidle.

                  0 0
                • allrose  

                  Ono se tam moc vazelíny necpe,aby se neucpal kanálek,občas v servisu to přeženou a vznikne problém,vidle zustane zasunutá. Zhoršení chodu je plíživé a tak si toho človek ani nevšimne,po promazání zas oživne. Na garančkách max propruží a neřeší,většinou je stejně ještě v záběhu…na servis za svoje,pokud není problém do pár měsíců-záruka na těsnění

                  0 0
            • vylizplech  

              +1 Přesně tak. Po 4tisících najetých na vidli reba jsem dělal servis, z levé nohy mi už vyjíždělo gufero, vidlice byla taková trhavá, dobře netlumila ani při menším tlaku vzduchu na mojí váhu. Po rozebrání vnitřní nohy suché, jinak těsnění vypadala v poho, ale vyměnil jsem je podle servisního manuálu, dolil olej a vidle teď chodí jak po másle, tak je fakt lepší dlouho nečekat a ten servis udělat.

              0 0
        • allrose  

          důležité pro základ-coil/air-soloair/dualair…air-přečti si témata o rebě,na videu jsou vnitřnosti totožné s rebou,množství a jaké náplně viz manual,nově je množství oleje v tlumiči v mm což je pro údržbu jednoduší

          0 0
    • triss  

      Tak všem díky za rady, manuál už mám, tak mě snad nic nepřekvapí.

      0 0
    • triss  

      Už od začátku, se vidlice při zmáčknutí na začátku trochu zadrhávala, prostě počáteční zadrhnutí a pak už jede krásně.Neví někdo čím by to mohlo být? Vidlice je po celkovém rozebrání, promazání všeho co se maže a samozřejmě výměně olejů.Díky..

      0 0
    • KoudakT  

      Ahoj,

      trochu oživím vlákno. Mám tuhle vidlu na Canyonu 5.9 z modelového roku 2014 (objednaný 2013). Rozhodl jsem se zkusit si udělat sám servis a hledal jsem tabulky, jakého oleje a kolik do vidlice nalít. Narazil jsem na to, že manuál pro vidlici z roku 2014 nemluví o vazelíně, od dalšího roku už tam vazelína je. Bude lepší ji tam dát nebo zachovat postup v manuálu…? Oleje jsou jasné.

      Díky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.