Rock Shox Reba - nastavení pro 52 kg

60 nepřečtených
  • Mark-H14

    Prosím o radu jak nejlépe nastavit Rock Shox Rebu pro manželku 52kg, která nikdy nebude jezdit žáden těžký terén, ale spíše lesní cesty a polňačky + asfalt, kde vidli zamkne. Na vidli je v tabulce nejmenší váha

    0 0
    • Smazaný účet  

      Podle SAGu…zhrua tak, aby se po nasednuti na kolo vidlice ponorila o 25% sveho zdvidhu (25mm)…z tehle hodnoty s eodpichnout a upravit tlak pro vyuzivani zdvihu v co nejvetsim rozsahu. Bohuzel progresivita reby to do jiste miry znemozni.

      0 0
    • jonti  

      Nejlepší bude vyjet a mít s sebou pumpičku a zkoušet různá nastavení.

      Obecně bych to viděl na co nejnižší možný tlak, aby to pružilo, negativka a pozitivka stejně. Sag bych nešel přes 30%.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Rovnaky problem som riesil cely minuly rok s manzelkinou RS Reba XX. Vaha mojej manzelky je 49–50 kg. Nepomohlo laborovanie s tlakmi negativnej a pozitivnej komory. Jednoducho vidla bola stale velmi tvrda pre manzelku. Pomohla az uprava u Milana v Tunningteste. Teraz vidla teraz chodi jak po masle. Stalo to dost penazi, ale nelutujem. Na manzelke predsa setrit nebudem.

      0 0
      • Georrge  

        srovnám-li cenu reby xx a úpravy u milana, tak mi to nepřijde jako dost peňazí

        0 0
      • Mark-H14  

        Prosím mohl bys být konkrétnější s tou cenou úpravy?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Uprava – standardna cena 800 CZK. Kedze som zo Slovenska mal som vyssie vydavky s dopravou ku Milanovi (13€ kurierom) a 250 CZK postovne spat od Milana ku mne.

          0 0
          • Mark-H14  

            SUPER!! 800 + poštovné se mi zdá fajn. Právě dnes jsme četl obsáhlý článek v cykloservisu, kde právě „Milan“ píše o tuningu vidlic. Jen já, jako laik, bych to potřeboval více „po lopatě“.

            Mohl bys prosím napsat jak se změnila Reba Tvé manželky po Milanově tuningu?

            Předpokládám, že je pak vidle tzv. „měkčí“ a v názvech jako odskok, zdvih, progresivita se fakt ztrácím.

            O záruku asi přijdu co?

            Nicméně, bych chtěl, aby vidlice nebyla jen těžítkem a chovala se pokud možno co nejlépe.

            0 0
            • Turbo  

              Není to až zase taková magie ty názvy.

              ZDVIH: to je pracovní vejška vidlice, kolik se nohy vidlice zaboří do sebe. Obvykle 100 a více milimetrů.

              ODSKOK: nastavení odskoku už má skoro každá trošku lepší vidlice. Jde o to, jak rychle se ta vidlice bude vracet ze stlačený polohy nahoru, jak moc tě bude kopat do rukou.

              PROGRESIVITA: progresivní vidlice je taková, na kterou se musí tlak zvyšovat s každým cm zaboření více a více. Třeba na první centimetr 50 kilo, na druhý 52, a na třetí ne 54 ale 56 kilo a tak dál. Kdyby to bylo lineární 50, 52, 54 tak ta vidlice je za A buď hezky měkká a dobře vyrovnává nerovnosti ale boří se hodně až ke konci, nebo za B se neboří, ale je tvrdá. Proto je lepší progresivní chod. Už chápeš?

              0 0
              • Turbo  

                Co máš za vidlici?

                0 0
                  • Turbo  

                    Máš speciální pumpičku na vidlice?

                    0 0
                    • Mark-H14  

                      Koupím.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        UF :-)

                        0 0
                        • Mark-H14  

                          No na té Rebě ztatím nejela a nafoukal mi jí známý podle tabulky. Bohužel opravdu nemáme zkušenosti s odpruženými vidlemi, doposud jsme jezdili na celopevňácích. Já mám kolo objednáno a shodou okoloností má také Rebu, ale 29", tak koupím pumpičku přímo Rock Shox.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            kup klidně tu nejlevnější pumpičku. Ne vždy platí – co dražší to lepší (i když konkrétně RS neznám)

                            0 0
                            • kyl  

                              Tak pokud bude jak vidla tak aby už sháněl těsnění…

                              0 0
                        • Turbo  

                          Vole, bože! – tak až jí budeš mít tak postupuj takhle:

                          Zvaž se se vším s čím na kolo vlezeš (batoh, tretry hadry atd.)

                          Potom nafoukej vidlici na tlaky v tabulce, napřed pozitivní komoru, to je ta + nahoře, pak negativku – dole na stejnej tlak. Projeď se co nejrychleji na největší rasovině co jseš schopnej sjet s mrakama kořenů a podobně. Když bude gumička na noze na doraz tak obě komory přifouknout aby byla tak 1 cm odzhora. Nebo opačně.

                          Pak jezdi a ozvi se tady na fóru jak ti to chodí.

                          0 0
                          • Turbo  

                            Jo a vodskok, to je ta želvička vpravo dole nastav pro začátek tak do půlky. Jde o to, když přední kolo pustíš z cca 30 cm tak nesmí skákat, hned při prvním dopadu musí zůstat na zemi.

                            Tímdle hejblátkem nastavuješ rychlost vracení vidle, tak tam nastav takový aby se rychle za jízdy vracela ale zase aby tě to nekopalo do rukou!

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              Ale to až po nafoukání. A já bych pro začátek nastavil víc jak půlku.

                              Dá se říct, že nejlepší je nejrychlejší možný odskok, který ještě nekope.

                              0 0
                          • vsn  

                            negativku o něco víc … ona hodně ufoukne když se odšroubovává šlauch … asi to bude u každý pumpičky jiný tak to chce odzkoušet … jinak ve výsledku by nemělo (v návodě je nápsáno NESMI) byt v negativce vic jak v pozitivce.

                            0 0
                            • skvedo  

                              Máš odkaz na ten návod?

                              Tento tvrdí něco jiného: http://www.sram.com/…60_rev_a.pdf

                              For a more supple ride with better small bump absorption:

                              Pressurize the negative spring 5 to 15 psi more than the positive. Reference the positive air pressure

                              setting you recorded during sag setup.

                              Do not reference the pressure indicated on the pump after reattaching it to the fork, as this pressure will

                              be lower than the recorded pressure.

                              Do not pressurize the negative spring more than 15 psi higher than the positive spring, as this will

                              increase sag beyond the recommended amount.

                              0 0
                              • vsn  

                                nenašel jsem … dřív se to tu myslím řešilo a fakt to tam bylo i snad tučně jestli si to pamatuju dobře …

                                ten aktuální tuning test pise ze tam akorát nemá byt větší rozdíl o 15 psi jak v negativce kůli sagu…

                                0 0
                              • vsn  

                                není to ani v návodu 2010 ani starším … možná to bylo v nějakým českým… tak teda platí že zbytečně přehuštěná negativka sniží zdvih (což je defakto ruznejma slovama napsano ve všech)

                                du spat, dneska jsem si tu natropil už dost ostudy :)

                                0 0
                            • Vilém  

                              Negativka, ani pozitivka nic neupsoukava.

                              0 0
                            • kubad  

                              když dáš do negativky větší tlak sežere to zdvih, ale dát to klidně můžeš, a pokud máš OK pumpičku tak neupšoukne žádný vzduch jen ten co zůstal v pumpě

                              0 0
                            • Pheter  

                              To odfukování při odšroubování hadičky mě pěkně rozčiluje :-)

                              0 0
            • Smazaný účet  

              No rozdiel je markantny!! Ked bola nova zdvih bol cca 4 cm aj ked manzelka jazdila v trocha narocnejsom terene. Viac ju nedokazala zanorit. Dole kopcom sa velmi rychlo nepusta (pud sebazachovy). Pravdepodobne bolo vo vidle malo oleja, co je casta chyba RS vidiel. Vyslovene isla tazko aj ked som sa na nu oprel ja s mojimi 85 kg. Teraz ide lahucko a hladko. Je progresivna a nastavena na vahu jazdca t.j. cca 50 kg, cize v mojich rukach je makka. Zaruka padla to je samozrejme, ale stym som pocital.

              0 0
              • Turbo  

                Docela by mě zajímalo co za těch 800 vymění/předělá. Zrovna u reby/sida. Napadá mě jinej olej, kluzný pouzdra??? Víc se ani za ty prachy nedá. Nebo o čem teda je ten tuning?

                0 0
                • xshreck  

                  Podle mě zvětší negativku. Ale kdo ví … (aspoň mě by zajímalo jak by se zmnil chod, kdybych jí poupravil)

                  Docela by mě zajímalo jak to provádí O:-)

                  0 0
                • Ruprt2  

                  Co já vím, tak je to tak trochu tajemství. Myslím, že kvůli ochraně know how a trochu i kvůli tomu, aby se tu nevykládali legendy a polopravdy, které by kde kdo zkoušel s pochybným výsledkem, což by vrhalo špatné světlo i na Milana.

                  Ale dokáže řešit i progresivitu, která je zrovna u Reby a zejména pro holky často příliš velká.

                  Ale, když já chtěl upravit Rebu tak mi Milan psal, že nerad leze do nové vidlice, protože když má nějakou skrytou vadu, tak to pak bude na něho, a taky úpravou dojde ke ztrátě záruky.

                  Takže lepší je pojezdit, vidlici zajet, poznat jaká je a co člověku vadí, co by chtěl změnit, a pak úpravu řešit při následném servise.

                  Na druhou stranu Mlok tu kdysi psal, že první co s Rebou udělá je, že ji hned pošle k Milanovi, který ji i zkontroluje a dá do pořádku náplně, protože často v pořádku nejsou. Ale je potřeba říct, že Mlok Rebu dobře zná i v továrním stavu a přesně ví co chce a co úpravou dostane. To asi universálně radit nelze.

                  0 0
                  • Turbo  

                    To tu vidli po tuningu tady nikdo neměl rozebranou? :-)

                    0 0
                • mr.antik  

                  Dalo by se začít olejem v tlumení a určitě by to dost pomohlo. Samozřejmě vidlici zajet – a ne při teplotě pod nulou.

                  Když už se to rozhodneš dělat, musíš nakoupit nějaký ty oleje, vazelíny, redrumy atd. a je to víc peněz než za úpravu. Plus to drbání, bordel a stres že se něco podělá.

                  0 0
                  • xshreck  

                    Ono když si ty oleje koupíš, stejně se ti to vrátí.

                    0 0
                    • Turbo  

                      +1

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Prijde na to. Jestli vidli posles jednou rocne na servis, tak to mas bez starani komplet vsechno. Pokud mas ambice po obzvlastne blative vyjizdce delat servis sam, pak nakupovat.

                      0 0
                      • xshreck  

                        To máš pravdu, beru to podle mojí vidle. za rok co jí mám nalétala 9000km, zasebou má 2× čištění stíráků + mazcí olej, 1× kompletní repas – kroužky,tlumení, vyčištění nohou atd.

                        A stejně mám maličko oleštěné nohy, takže by to chtělo dělat častějc.

                        Pokud kolem tebe jezdí víc kamarádů, toš jim potom možeš taky servisovat. Ono se to spotřebuje, něco se ti vrátí atd.

                        I když ted zkusím miniblatníček co se tu dost rozmohl, snad to pomože vidličce .-)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ji prodej jako malo jetou a ses vpohode:)

                          0 0
                          • xshreck  

                            Jetá 150km dívkou na trenažeru. Stav nové vidlice!!!

                            (i když ona to je pravda že jede pořád stejně jak nová a nic jí není :D )

                            0 0
    • BigKarel2  

      No nejlevněší asi bude, když bude manželka jezdit s 20-ti kilovým báglem, nebo si jí pořádně vykrmíš… :)

      0 0
      • Mark-H14  

        Karle, pořád jí říkám „prosím Tě přiber alespo%ň 4 kila“ a ona „žere“ kdy chce co chce a pořád nic. Já vypiju dva litry vody a přiberu tři kila.

        0 0
    • Ruprt2  

      Je ti doufám jasné, že tabulka je jednak orientační a pak můžeš dát i méně než je v tabulce.

      A je ti doufám jasné, že tam je pozitivní i negativní komora a foukají se obě dvě.

      Protože moje žena má Rebu a 48kg a funguje docela dobře.

      Dle měření má odtrh 7,5kg

      0 0
      • Mark-H14  

        Jasně, že chápu, že je tabulka orientační a dočetl jsem se i o tom, že je tam pozit a negat komora.

        Spíše bych uvítal třeba nějaké osobní zkušenosti zdejších bikerek nebo spíše bikerů manželů, kteří to svým lehkým „vosám“ vyladili ke spokojenosti.

        Jak změřím odtrh doma?

        0 0
        • Ruprt2  

          Je to tu popsané už mnohokrát,

          Shodíš přední kolo, postavíš vidlici na váhu a pomalu zatěžuješ. V okamžiku, když se vidlice pohne podívat se kolik je tam kilo.

          Než to uděláš, tak vidlici několikrát pořádně propružit, aby byla rozchozená a namazaná.

          No a taky správně nafouknutá. Tj hlavně negativní komora musí být stejně jako pozitivní nebo víc (čímž se, ale zase okradeš o zdvih)

          Pokud píšeš, že je jako šutr, tak prvně zkontrolovat jestli není zamčená :-) a pak jestli je vidlice dobře nafoukaná, tj, 25– 30% sag a negativku musíš mít stejně.

          od tabulky se můžeš odpíchnout, ale tabulka je jenom orientační. Měřit sag samozřejmě za spolupráce manželky.

          0 0
          • vsn  

            nechápu … pokud bude vidlice nafoukaná na 50 kg tak odtrh musí být jiný než když je nafoukaná na 100 kg …

            chapal bych to kdyby se odtrh zkoušel při vyfouknutých obouch komorách (aby měl vzduch minimální vliv) a tím se testovalo kdy se „odlepi“ koužky, stíraky atd. a vidlice půjde do chodu

            0 0
            • Jenda  

              soudruhu, negativni komora! ta ti na zacatku vyrovnava tlaky takze je uplne jedno jestli je to na 50 nebo na 100 kg (pravda pri zanedbani ze vyssi tlak mirne vic tlaci na O-krouzky ale to je fakt zanedbatelny)

              0 0
            • Ruprt2  

              nebudu tě přesvědčovat. Zkus si to. Je to poměrně jednoduchý test.

              0 0
      • Turbo  

        Dual-air vidle jsou co se týče možností nastavení super. Jde o to mít pořádnou pumpičku na vidle a trochu si načíst jak to funguje. Pak i standard vidli nastavíš hodně dobře. Nebo taky pokurvíš, když nevíš co děláš, že…

        Kdo má RLT, XX tak nezapomínat na nastavení gate, tím se dá dojebat taky dost!

        0 0
        • pižmoň  

          co se da dojebat GATE..?to je jen nastaveni kdy vidlice v zamklem stavu propruzi,ne?nebo to ma vliv i na vastnosti odpruzeni,kdyz je otevrena?

          0 0
    • Mark-H14  

      No konečně jste mi poradili! Díky moc.

      Proměříme, přefoukáme, projedeme a napíšeme co a jak.

      0 0
      • xshreck  

        Jen technická. Jestli to děláte venku na mrazu, tak ta teplota taky může trochu ovlivnit chod. Minulý rok jsem se s tím domlouval dlouho

        0 0
      • Jenda  

        k tomu spravnymu nafoukani negaticky – protoze je mrnava a na 50 kg damu budes muset foukat tlak kterej je v podstate na dolni hranici rozsahu standardni pumpy na vidle tak neni spatny pri nafoukany pozitivni komore (ten ventilek nahore) dat na vidli zip pasku kterou pak stjne pouzijes na sledovani vyuziti zdvihu. Tu dat cca 1 mm od stiraku a zacit foukat negativku (dolni ventilek) az vidle mirne zajede – tedy stirak se dotkne ty zip pasky. Obecne bych rekl ze RS uvadi nesmyslny hodnoty doporucenejch tlaku, ze zkusenosti foukam tak o 1/3 min nez je doporuceno, stejne tak to maj s pruzinama – ja osobne potrebuju o jednu az dve kategorie mekci pruzinu nez kolik vazim.

        0 0
        • Turbo  

          Taky mi to tak přijde, vždycky nafoukám na tabulkovej a pak pěkně snižuju…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.