• ARMANI

    Zdravim stavim silnicku na disc a rozhoduju se mezi TRP Spyre,Avid BB7,Hayes CX Pro 5 nebo CX Pro 6,dik moc za doporuceni.....

    0 0
    • kubad  

      šel bych do hydrauliky

      0 0
    • Martin  

      Spyre mám od loňského podzimu, vyzkoušeno na silnici a lehkém terénu, příjemné brzdy s dobrým účinkem. Proti avidům mají jednu výhodu – obě desky pohyblivé, takže odpadá pakárna se štelováním avidí pevné desky a s deformací kotouče.

      0 0
      • Kire  

        Mohu jen potvrdit, mám je 4 měsíce na CX kole a fungují bez problémů. Štelování obou desek je příjemné, po nastavení není problém zablokovat poměrně lehce obě kola z horního nebo dolního úchopu. Kotouče mám oba 160 mm, při mých provozních 75 kg to brzdí v pohodě. Jen dávkování není tak příjemné jak na např. hydr. SH.

        0 0
      • ARMANI  

        Diky

        0 0
      • ARMANI  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • ARMANI  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Vilém  

        Mam na nich nejeto tak 100km, ale zatim moc odvazanej nejsem. Vadi mi nemoznost serizeni vratne pruziny, se 105 pakama je treba dost sily, pri delsim sjezdu po chvili necitim prsty. Jeste to zkusim nejak poladit, zalaborovat s deskama a treba to bude lepsi. Ty pohyblivy desky usnadni prvotni nastaveni, to zase jo, ale kliknuti koleckem u BB7 mi nikdy problemy nedelalo.

        0 0
        • jIrI___  

          Ta pružina mi taky připadá jako *******. U Tiagra pák mám stejný problém jako ty a vidím to dřív nebo později na výměnu za BB7.

          0 0
          • Martin  

            mě z nich bolely ruce jenom jednou – první terénní vyjížďka a pár delších sjezdíků po polních a lesních cestách. nakonec se ukázalo, že mě tlačí šev na rukavici. začal jsem vozit jiné rukavice a od té doby mám klid

            páky Ultegra 6700

            0 0
          • ARMANI  

            Kdyztak napis,kdyby si menil dik

            0 0
          • Vilém  

            Tak jsem se konecne dostal k tomu, abych zacal laborovat. Brzdy jsem shodil, dal jiny kotouce, nachystal jiny desky a zitra v praci chci kouknout na tu vratnou pruzinu. Jako vratna pruzina podle vseho slouzi stribrny plech, zohnuty do tvaru U, ktery kouka z trmene v miste sroubu drziciho desky. Po demontazi stavitelnych „pistku“ by to melo jit cele vyklapnout ven. Takze to zkusim trochu odpruzit, uvidime zda to pujde. Proti BB7 je sila potrebna k pohybu pakou trmene obrovska.

            Jen pro uplnost mam trmeny SPYRE C, jaky je orzdil proti SPYRE bez C, to netusim.

            EDIT: Ted koukam, ze verze C je oem, ale melo by to byt totez.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak je to vpodstatě jako bys měl dva jednopístkové třmeny na jedné páce…

              0 0
              • Vilém  

                Ted uplne nevim co tim myslis:)

                Problem te vratne pruziny je v tom, ze nevraci primo paku na trmenu, ktera pak tahne pisky ssebou, tak jako u BB7, kde je vinuta pruzina, ale paku vraci skrze roztahovani vlastnich pistku, tzn jsou tam strasny ztraty a pruzina musi byt hodne silna.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Teď zas nerozumím já, prostě překonáváš 2 pružiny místo jedné…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Pokud by byly klasicke, jak u tech BB, tak by to nebyl problem je udelat slabsi.

                    Nevim jak to popsat, nejsem strojar, ale je to neco podobneho, jako bys pruzinu dal mezi celisti sveraku a chtel aby hybala ramenem sveraku.

                    0 0
            • Vilém  

              Po delsi odmlce nastal cas abych TRP sundal z kola, na muj vkus to proste nebrzdilo. Nasadil jsem BB7 road a je to nebe a dudy. Ihned po montazi, bez zajeti (desky i kotouce byly jete), to blokuje zadni kolo na brnk, az uvazuju o 140mm kotouci dozadu. Predek take okamzite mnohem ucinnejsi. Jen pro uplnost uvadim, ze s origo sintr deskama a cinskejma HS1 kotoucema.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Musíš jezdit hrozný pekla :)

                0 0
                • Vilém  

                  Ne, jsem tlusty prase.

                  0 0
                  • Martin  

                    tlustší než já?

                    0 0
                  • krabica  

                    :-) Taky jsem měl s trp problém, že nedostatečně brzdily. Teď mám hydrauliky a je to žůžo bájo. Stačí prudký dlouhý kamenitý kopec, kde to nemůžeš ani na chvíli pustit a je to peklo. To co jsem měl dříve problém ubrzdit ve spodním úchopu, teď v klidu z horního. :-)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Nemám problém cokoliv ubrzdit z horního úchopu, spodní prakticky nepoužívám, až nedávno jsem přibližoval páčky.

                      0 0
                      • krabica  

                        Tak třeba tu jsem měl docela problém. Povrch je beskydský píseček, takže to na Grade pustit opravdu nejde. :-)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Není to tak dávno, co jsem měl Durateca na cantíkách a šlo z vrchního úchopu zasmykovat.

                          Dávat si na Grade dlouhý terénní sjezdy je dobrý masochismus.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Tak to nebude zásluha TRP, že s nima zvládneš zabrzdit z horního úchopu, když jsi to zvládnul i na cantíkách… Běžnej jezdec je rád za ten snazší chod a díky tomu i výrazně lepší dávkovatelnost z horního úchopu.

                            0 0
                        • jIrI___  

                          To jsi tam jel na Grade dobrovolně? :)

                          0 0
                          • krabica  

                            No, jel jsem na Visalaje, pak jsem měl ještě chuť, tak jsem se vydal nahoru po asfaltce kolem Travného, ale začalo se stmívat, tak jsem to vzal nejkratší cestou domů… :-D

                            0 0
                    • JakeF  

                      +1, hydrauliky jsou úplně o něčem jiným… Hlavně dobržďování na křižovatkách, kdy člověk nemusí do spodního úchopu, je super. Z horního to byl vždycky trochu boj, i když šlo to taky.

                      0 0
              • jIrI___  

                Taky mi ten přechod na BB7 vrtá už tak rok a půl v hlavě :D

                0 0
              • treatt  

                A s těmi TRP budeš dělat co, máš představu? :)

                0 0
                • Vilém  

                  Zadne uziti pro ne nemam, takze pokud bys mel zajem, tak napis treba SZ. Jen upozornuju, ze pruzina jednoho trmene je poskozena, jak jsem psal nekde vyse, funkcnost to vsak neomezuje. Kazdopadne bych to zohlednil v cene.

                  0 0
        • ARMANI  

          Pak mi dej urco vedet,jak to dopadlo dik

          0 0
        • Martin  

          tys nakonec něco dělal s tou vratnou pružinou?

          0 0
          • Vilém  

            Jo, zkousel jsem to, ale je to prakticky neresitelny. Vyndat ji ven je prakticky nemozny, clovek by musel mit nejaky spesl pripravky. Jednu jsem trochu oslabil, ale soucasne ji pri tom kus ulomil, takze o druhou jsem se ani nepokousel.

            Ovladaci sila po instalaci BB7 je mnohem mensi. Tato ovladaci sila bylo to hlavni, co mi vadilo, pri delsim sjezdu jsem necitil ruce a musel zastavovat.

            0 0
      • miťo  

        Doome, mám Spyre na Giantu TCX a malý problém. Nemohu otočit pravým stavěcím šroubem na doladění desky přední brzdy. Levá strana a zadek funguji dobře. Musím to nějak rozebrat, nebo co bys navrhoval?

        0 0
        • Vilém  

          No zkus, ale myslim, ze to nejak jednodusse nerozeberes.

          0 0
          • Martin  

            Jo, taky jsem ty brzdy koumal a asi to nepůjde jednoduše rozhodit.

            Nestačilo by do toho šroubu něco kápnout?

            0 0
            • miťo  

              Vyndám desky a mrknu na to nějak blíž…nechci strhnout šestihranou kulisu na imbus č.3

              0 0
        • DaD  

          To je takřka nerozebíratelné. Stříkni tam trochu WD- čka, dej tomu chvíly a pak to ostrým / novým imbusem zkus povolit. Vždycky se mi to podařilo. Ano se to při brzdění trochu zapéká, ale není to nic, co by nemělo být snadno řešitelné.

          0 0
      • The Mule  

        Pod tohle se musim take podepsat. Mel jsem Avid BB7 a seridit zadni brzdu byl obcas porod – kvuli delce lanka a bowdenu dochazi k jejich kompresi a proto zadni brzda musi byt proti predni serizena fakt dokonale. Nakonec jsem ztratil trpelivost a vymenil oba trmeny za TRP Spyre a rozdil (diky pistkum z obou stran) je skutecne znat. Pomohl take bowden se snizenou kompresi. Nicmene hydraulicke brzdy jsou stale podle me minimalne o level vyse.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Imho u jednopístkových mechanik je to celkem jedno, to je taková nouzovka :) Spyre jsou dvoupístkový, ale skutečný přínos by musel někdo potvrdit…

      0 0
    • Johnnyxjr  

      +1 za spyre cekam na ramovku oproti avidum jsou i lehci a koukal jsem na nektery zahranicni fora a vsude je chvalej

      0 0
    • Bruca  

      mám páky shimano 2203, přední brzdu bb7, zadní bb5 (nepohlídal jsem si to při přebrání :-)), a brzdí dobře. bb7 se líp nastavuje než bb5. ještě jsou super přídavné cyklokrosové brzdové páčky. nebolí z nich tak ruce

      0 0
      • tromboonen  

        Jenze s pridavnyma pakama na silnicce by jej modni policie zabila… i na CX to kdekdo resi.. Johny D a par ostatnich loni na Roubaix si taky dovolili jen jednu (a to jeste s rafkovejma).. za me kdyz nestaci paky na brzdeni tak je neco spatne, je pravda, ze v extremnich srackach rafkovy brzdy likvidujou rafky, a karbonovy nefungujou idealne, ale kolik procent provozu opravdove silnicky probiha v tehle podminkach?

        Je to super na dvojku/zimaka/al­roundera/commu­tera, ale na silnici? No kdyz vydejchas ty obludny paky tak hydry provozne (pro hobika bez problemu s kompatibilitou) asi plus, esteticky nic moc, ale stavet cilene silnici s diskama co brzdej hur nez rafkovy nevim nevim…

        0 0
        • ARMANI  

          Jj dik,zavodim na mtb hlavne,ale trenuju prevazne na silnici,chtel jsem neco univerzalniho na celou sezonu a hlavne usetrit jedno kolo,ted jsem mel 3,silnici,cros­s,29…hlavne premyslim i o nejakym crossu v zime zavodnim,proto byl vyber silnice s disc na cross ramu Stevens super prestige ;-)

          0 0
          • tromboonen  

            Ale jo, pak jsi na tom opacne nez ja, mam 3 silnicni/CX kola a vyhovuje mi tocit zaplety… MTB na kotoucich mam 26" takze out.. kdybych poridil silnici nebo CX na kotoucich mam najednou neco nekompatibilniho… pokud mas vetsinu veci na kotoucich a jses si jisty, ze to bude fungovat i na ostatnich kolech (coz je otazka), tak pak jsou kotouce jasna volba..

            0 0
          • tromboonen  

            Psal jsi silnice, tak jsem myslel cistokrevnou silnici, ty mas CX ram a kolo na univerzalni pouziti, tam kotoucovky smysl davaj, jen me zarazilo ze tady kluci pisi, ze z brzdeni u mechanik boli ruce, to by byl krok zpet od rafkovejch..

            0 0
            • krabica  

              To jsem měl taky, když jsem stál na brzdách při několikakilome­trovém sjezdu v Beskydském terénu. :-)

              0 0
        • Bruca  

          No jo, jenze ja mam modni policii tak nejak u zadele :-))

          Takze prvni veci, co jsem na kolo pridelal, byly blatniky, stojanek a nosic na brasny :-D

          Uznavam, ze nemam cistokrevnou silnici, ale nacpal bych to i na ni ;-)

          Kona dew drop 2009

          0 0
        • jecnak  

          Vzdycky kdyz presednu z kotoucovy krosky na silnicku s klasickyma rafkovma brzdama, tak vim, ze bych se pri koupi nove silnice na klasiku vubec nedival.

          0 0
    • File12  

      Mám Spyre na Defy a odjeto 1000km a super. Mých 100kg ubrzdí dobře. chce to trošku síly ale buď jsem si zvyknul, nebo to mohlo být tím že jsem asi 5 let předtím nedržel silničku v rukou. Ale těžko by tě mohli něčím vyloženě štvát. Je to ten typ komponentu o kterym nevíš.

      0 0
      • jIrI___  

        U tohodle řešení mi připadá, že kombinuje nevýhody mechaniky i hydrauliky…

        0 0
        • krabica  

          Taky to tak vidím.

          0 0
        • treatt  

          Takhle bych to šmahem neodsoudil, pokud máš páky na mechaniku (přechod na hydro je prostě spousta peněz navíc, někomu nemusí vyhovovat tvar pák..), tak Ti to přidá přeci jen sílu a jemné dávkování na pístkách, z toho, co jsem četl, osobní zkušenost nemám. Myslím, že kdyby se povedlo protáhnout celé lanko v nepřerušené vnitřní hadičce a navléknuté Nokony, bude to brzdit pěkně..

          0 0
    • ARMANI  

      Objednano TRP,tak uvidime,vsem moc dik!

      0 0
      • Martin  

        pak napiš, jak jsi spokojený

        0 0
    • Bruca  

      tak mě asi taky čeká výměna zadní brzdy, nějak mi ta BB5 už zlobí.

      takže přední BB7 by mohla jít dozadu, a otázka je, co dopředu?

      koupit druhou BB7 (stejné destičky, cena 1500 – výhoda), trp spyke (dvoupístkové, cena asi 1700,–, ale zas jiné destičky) nebo tu hybridní hydru trp hy/rd (cena 2400,–)?

      jsem nějaký nerozhodný… je tu někdo, kdo by měl zkušenosti se všemi třemi? co ta hydra, bude fungovat „stejně“ jako na mtb nebo je to spíš paskvil?

      to je dilema…

      řeč je samozřejmě o brzdách pro silničku, tedy road verze ;-)

      0 0
      • Martin  

        kup BB7, všichni koně z jedné stáje :)

        0 0
        • Bruca  

          to je právě to dilema :-D

          ona i BB7 brzdí moc dobře, ale říkal jsem si, jestli by třeba Spyre nebrzdilo líp, když není o moc dražší. ale zas nevím, jestli se seřizuje stejně jako bb7 „cvakáním“ (byť pomocí torxu)

          0 0
          • jecnak  

            Ty brzdy brzdi stejne.

            0 0
            • Bruca  

              takže ve výsledku je ukradené, jestli se budou hýbat dva pístky nebo jeden?

              0 0
              • jecnak  

                Jo, brzdi to stejne. Za me jsou lepsi ty Avidy, protoze vsechno seridis bez naradi – zvlast kdyz stridas kola je to super vec.

                0 0
        • DaD  

          Kup hydrauliky.Ty silniční mech. kotoučovky stojí všechny za hovno !

          Kluci,vážně jsem na nich jezdil a ani se 65kg jsem nebyl ani s jedněmi spokojen.

          Až hydry z japonské republiky to zachránily…

          A teď do mě :)

          0 0
          • Bruca  

            jasně, na hydry na mtb nemají, o tom žádná, ale dost dělá i ten rozdíl široké vs úzké gumy. s úzkýma zablokuju zadní kolo i s BB5 (když teda funguje :-))

            mám 115 kilo a jediné místo, kdy mi ty brzdy nestačily, bylo v jednom kopci v Beskydech, ale to mi nejela zadní brzda a přední jsem „uvařil“ skoro pod kopcem

            0 0
            • DaD  

              O MTB nebyla řeč.Myslel jsem samozřejmě silniční hydrauliky.

              0 0
          • satch  

            a jaká byla zkušenost těma hydrama od sramu na tom giantu? (i když asi krátkodobá)

            0 0
            • DaD  

              Brzdí velmi dobře,Jen to řazení by tam nesmělo být. Upaluji na švih,písnu když tak později…

              0 0
            • DaD  

              Ty jsou s ohledem na výkon v pohodě.Jen potřebují dobrý kotuč.Ne ty jebky typu Ashima,kde je víc děr než materiálu.

              Se 140 HSX se s tím dalo velmi dobře jezdit.

              0 0
          • Martin  

            a *****, něco dělám špatně :)

            0 0
            • DaD  

              Já myslím že neděláš nic špatně.Jde jen o to,kam to má člověk posunuté.Já občas urvu i nějaký silničářský downhill KOM a tak to ve sjezdu dost hrotím. S hydraulikami můžu jít do brzd později a o proti mechanikám brzdí o pár levelů jinde.Když to někdo nehrotí,tak tolik síly na brzdách potřebovat nikdy nebude a s brzdami bude spokojen.

              Také mi hodně vadilo,že musím vynakládat hodně úsilí při sjíždění dlouhých kopců při zimním najíždění,když jsou posmrkané silnice a je to o hubu.A dávkování síly je u hyder taky někde jinde…

              0 0
      • jIrI___  

        Určitě bych nekombinoval BB7 a Spyre. Rozdíl v síle pružiny je dost velký a osobně by mi to hodně vadilo. Ale jak už tu někdo psal, hydry jsou úplně někde jinde a pokud tam ten keš je, tak bych nad mechanikou ani neuvažoval.

        0 0
        • Bruca  

          No, kes právě není, proto přemýšlím, které vybrat. Otázka je, o kolik lepší jsou ty trp hy/rd proti bb7.

          Jestli je tam až takový rozdíl v potřebné síle a pohodlí.

          Na normální ježdění mi stačí i ty bb7, něco silnějšího potrebuju jen občas, třeba když něco naplanuje hekynen (samozřejmě rovinka, asfalt, vhodné i na skladacku :))

          0 0
          • DaD  

            Je to opravdu velký rozdíl,ale jak píšu výše.Pokud ti ve sjezdech nejebe,tak tě to limitovat určitě nebude :)

            0 0
          • Qulck  

            Bral bych TRP hy/rd, brzdí velmi slušně.

            0 0
            • DaD  

              Ty TPR jsou navíc i celkem lehké.Moc dobře se seřizují a také vypadají k světu.Dva funkční pístky je dobrá věc a při případném ohnutí kotouče v terénu se dají se imbusem dobře poladit.Pokud tedy mechaniky,tak asi opravdu Spyre.Ohledně výkonu jsou na tom,tak nějak,všechny stejně.

              0 0
              • Vilém  

                Ohledne vzhledu mi ty semihydrauliky prijdou uplne odporny.

                0 0
                • DaD  

                  No tak pokud jde o semihydr. tak s tebou naprosto souhlasím.Myslel jsem,že je řeč o Spyre.Ty jsou naopak jedny z nejpovedeněj­ších.Ty Semi bych na kolo nedal,to bych mu nemohl udělat !

                  0 0
                  • Vilém  

                    hy/dr jsou prave ty semi.

                    Souhlasim ze mechanicky spyre jsou vzhledove nejpovedenejsi, BB7 je vetsi „hrouda“.

                    0 0
                    • Qulck  

                      Jo, nevypadají zrovna nejlíp, ale tak myslel jsem, že je řeč o účinnosti :-D

                      0 0
                      • Vilém  

                        Jasny, vyjadroval jsem se jen k vzhledu. Ale diky nemu bych si to na kolo nedal:)

                        0 0
                    • DaD  

                      Jo,já vím, jen jsem to překoukl v tom nadpisu,kua :(

                      Pokud jde o funkci,tak budou určitě lepší než mechaniky, viz: http://road.cc/…-disc-brakes

                      Designová facka je to ale řádná:(

                      0 0
      • Johnnyxjr  

        Za mě Spyre kotouče oba 140 váha 95 jezdím na nich půl roku a neměnil bych za mě spokojenost

        0 0
        • Vilém  

          Sakra jak to vsichni delate? Nerikam, ze to nebrzdi, ale se 100kg a 160mm kotoucema, z toho nejak odvazanej nejsem.

          0 0
          • Johnnyxjr  

            přešel jsem po dvou letech z kantíků a je to pro mě dost velkej rozdíl a to je nešetřím lítám v dordelu i nějaké sjezdy od března jsem na ně nehmatal

            0 0
          • krabica  

            Ze Spyre jsem přešel na RS785 a je to výrazný rozdíl, fakt bych se nechtěl vracet zpět.

            0 0
            • Vilém  

              To verim, ze je to vyrazny rozdil, ale do tohoto, s najezdem jaky mam, rozhodne investovat nebudu, je to precijen ranec, i kdyz by clovek rozprodal paky a trmeny co ma ted. Na horaku mi mechanicky BB7 nedelaji zadny problemy, vykon mi staci, na „silnicce“ mam spyre a jak jsem psal, brzdi to, ale clovek musi fakt zabrat. BB7 road tu mam nachystany na zkousku, ale zdechlost mi jeste nedovolila je namontovat

              0 0
              • jIrI___  

                Pak dej vědět, jak si ty BB7 stojí oproti Spyre. Mám Spyre, BB7 jsem jel jen chvíli na půjčeném kole a přišly mi o řád lepší hlavně kvůli potřebě menší síly na páce. Ale bohužel páky byly taky rozdílné (Tiagra na Spyre a 105 na BB7).

                0 0
                • Bruca  

                  já mám BB7 (přední) a BB5 (zadní) na pákách shimano 2203 (level pod sorou). na bb7 stačí menší síla, aby brzdily než u bb5

                  0 0
        • DaD  

          Upřímně si to snad ani nedovedu představit,že to nějak rozumně brzdí.To nemyslím nijak ve zlém.

          Já jsem jezdil jak třmeny Shimano(total low-end) mizérie plus měl jeden čtvrt kila:( Potom jsem koupil Spyre s tím, že si polepším. Brzdilo to tak, že jsem nepoznal žádný rozdíl. Dále jsem blbnul s deskami a narouboval na Spyre Shimano organiky,že se to jako bude líp chytat za studena.Byl tam malý rozdíl,ale byl tam.Pak jsem naštěstí pořídil Defy a RS685 a konečně jsem mohl říct,že ty kotouče dávají smysl.

          0 0
          • Johnnyxjr  

            Je pravda že to moc nehrotím jezdím jak říká Benčík tempíčko ale oproti těm kantíkům a to jsem vozil TRP a avid ultimejty je to velkej rozdíl dřív jsem musel držet páky pomalu na kopci dnes si jen tak přibržduju a když za to vezmu tak maj snahu jít do smyku vše původní jak jsem dával nahoře v odkazu schválně jsem bral 140 na Mtb vozím 160 slx

            0 0
            • DaD  

              Tak rozdíl je tam určitě značný.Takové vydržděné ráfky se špalky samá špona je super kombo a brzdí to jako kráva:)

              0 0
          • Smazaný účet  

            Je zajímavý sledovat, jak během dvou let se nejdůležitější komponentou na žiletce staly brzdy, přičemž mechanický jsou absolutně nedostatečný ;) Osobně jsem neměl problém ani s kantíkama na CX, jak někdo může považovat Spyre za málo brzdící nechápu…

            0 0
            • DaD  

              To se nestalo během dvou let.Ty jsou nejdůležitější neustále.Pokud by brzdy nebyly tak důležité,tak by jsi tady neměl s kým diskutovat:)

              Už se opakuji,ale je to nejvíc o stylu ježdění.Když dáš TOP sjezdaři na MTB dnes na kolo cantíky,tak se omotá kolem prvního stromu.Ten,kdo cantíky jezdí dodnes,to v pohodě sjede celé a třeba ještě bude říkat,že mu to brzdí skvěle.Druhá věc je ta, že bude dole o půl hodiny později.Pro něj to ale nemusí být vůbec důležité a bude spokojený.Je to o prioritách,to je celé.

              0 0
            • DaD  

              Pokud dáme společný švih jak už padlo v jiném vlákně,tak ti kolo do sjezdu půjčím.Myslím,že pak zcela objektivně usoudíš sám,jak to s tím výkonem brzd doopravdy je.

              0 0
        • JakeF  

          Taky ti to nežeru… Mám 75kg a Spyre se 160mm kotoučema a pokud člověk nejezdí často v mokru, tak bych v tom viděl výhodu maximálně ve snazší údržbě. Až bude trochu utrácivá nálada, tak určitě přijde upgrade na hydrauliky.

          0 0
          • Johnnyxjr  

            Možná to není brzdama ale dětskejma pacičkama?

            0 0
            • JakeF  

              To má nějakou souvislost s tím, že ty brzdy maj výkon ± stejnej jako kvalitní véčka a dávkovatelnost spíš horší? Zabrzdit s nima nemám problém, ale moc dobrý brzdy to nejsou. Nicméně kvůli snazší údržbě už bych stejně véčka zpátky nechtěl.

              A navíc většinu času strávím na enduru, takže nemám zrovna ruce jako typickej silničář. Jen holt nevozím těch 20 kg tuku navíc, což maj špekouni tendence tvrdit že jsou svaly, i když samozřejmě výjimky se najdou…

              0 0
              • File12  

                No já tak 10 navíc vozím ale oproti silničářum taky dost svalů. Ale Spyre mě ubrzdí dobře. Stejně na Křivoklátsku mě spíš omezuje štěrk a bordel než výkon brzdy. A i mě po delším sjezdu bolej ruce. Ta síla musí být trochu větší. Hydrauliky jsou fakt jinde, ale kvůli těm pár km do nich investovat nebudu

                0 0
    • petryk  

      Mám brzdy Shimano BR785, kotouče 160 mm, najeto cca 3000 km a velká spokojenost. Mechaniky jsem na silnici nezkoušel, ale vzhledem k tomu jak brzdí hydrauliky, bych to ani zkoušet nechtěl :)

      0 0
    • jIrI___  

      Tak jsem se dneska snažil zprovoznit bazarové BB7 Road. Nevím, jestli mám v rukách nasráno, ale ani za boha se mi je nepodařilo seřídit tak, aby měly srovnatelně krátkých chod páky jako Spyre. Přišlo mi, že ty BB7 jsou extrémně náchylné na rovnost kotouče. Navíc oproti Spyre nebrzdí, ale to přikládám zamaštěným deskám, protože dle zbytků mastnoty tipuju, že původní majitel se snažil promazat zatuhlá točítka na vnitřní straně třmene :)

      0 0
      • Martin  

        ošmirgluj, vypal a bude klid :)

        pokud si dobře vzpomínám na moje BB7 na bajku, škrtaly celkem dost; ono je to dané tím, že vzdálenost kotouče od pevné desky musela minimální, aby se kotouč moc nedeformoval.

        s hrubým vzorkem jsem si při rychlostech mezi 23 a 26 km/h užil pěknou zvonkohru :)

        0 0
      • madik  

        Brzo budu prodávat st-rs685 hydraulické 11s. Kdybyses náhodou chtěl výbodnout na mechaniky..

        0 0
        • jIrI___  

          Chtěl bych, ale cena hydrauliky je pro mě úplně mimo. Ještě to pár roků bude chtít počkat a snad se dostane na nějaká snesitelnější čísla :)

          0 0
          • madik  

            No tak rámcově bych to videl na 5500 i s třmenama, jen to jsou Flat mount BR-RS505. Máš post mount na Gradu co?

            0 0
            • Martin  

              za jednu nebo za obě?

              0 0
              • madik  

                Za obě včetně třmenů na Flat mount.

                0 0
                • Martin  

                  Kdyby je Jiří nechtěl, tak bych se jich ujal já :)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Rád ti je přenechám. Protože jsem stará škola a jedu na 2×10, tak by to pro mě znamenalo daleko více nákladů než jen za ty brzdy a na těch mých pár km ročně to nemá smysl.

                    0 0
                    • Martin  

                      No ******** s tím bude, přehazka, třmeny PM, kazeta, konverzní kladka z MTB šaltru na silniční páky :)

                      Ale já se toho nebojím :D

                      0 0
            • treatt  

              Kruciš, že to nejsou 10ky na PM, to bych Ti urval ruce :)

              0 0
              • Martin  

                to já taky, nemusel bych řešit ojeb s migrací na 11s. ale aspon si udělám radost :)

                0 0
      • jIrI___  

        Tak potvrdil se můj předpoklad :). Dnes jsem umyl ruce, prohodil přední třmen za zadní a seřízení v pohodě. Desky objednané osvědčené z aliexpress. Už jen pohybem samotné páky třmenu jde cítit, že ve Spyre je výrazněji tužší vratná pružina. Jen bych ještě potřeboval poradit, jak rozhýbat ta zatuhlá točítka, bez nářadí s nimi nehnu. Úplně vyšroubovat a promáznout závit šroubu?

        0 0
        • Vilém  

          Brzda jde uplne cela rozebrat. Vykres a postup je v servisnim manualu sram. Kdyz to prestane rozumne chodit, tak rozeberu, vycistim zavity kartackem, zavit vnejsiho tocitka, ve trmeni, jemnym dratenym kartacem a namazu treba grafitovou (medenou, silikonovou) vazelinou.

          0 0
      • Doktor-Prase  

        Ahoj, já je z CdF rovnou odmontoval, takže jestli jsou zaprasený, tak to se omlouvám, ale v tom prsty nemám…

        0 0
        • Vilém  

          Koukam, ze s brzdama jsi sel presne opacnou cestou nez ja:) Co ti na nich nesedelo?

          0 0
          • Doktor-Prase  

            Zkoušel jsem je naladit doma a nepovedlo se. Navíc na mých 100kg jsem nechtěl ohýbat kotouče… Ty Spyre mám od johnnyhoxtr, pro mě brzdí akorát.

            Navíc jsou fakt hnusný :D

            0 0
            • Vilém  

              Ohybani kotouce bych neresil,pokud mas nastavenu vnitrni desku natesno.Jiste se krouti i samotnym brzdenim pri dvoupistkovem trmenu.

              Na spyre jsem nemel ruce pri dlouhem brzdeni.

              Hezky,ani lehky nejsou.

              0 0
        • jIrI___  

          V pohodě, nejsou to neřešitelné věci. Oproti Spyre to pro mě je krok kupředu :) (ale hnusné jsou, to je fakt :D )

          0 0
    • mr.a  

      Mám dotaz na majitele hydraulik od Shimana – nejlépe nejnovější Ultegry 8000. Koupil jsem zcela „suchý“ komplet (https://www.koloshop.cz/…t-Mount.html) – proběhla klasická instalace (zkrácení hadic, napuštění a odvzušnění systému). Přední brzda byla v pohodě hned napoprvé, zadní jsem musel ještě jednou odvzdušnit. A právě zde jsem narazil na to, že zadek levé destičky má obtisknuté kolečko od oleje (viz. foto – najeto 80 km). Olej mi při odvzušňování na třmen nevytekl – pro pořádek :-).

      Setkal se někdo s něčím podobným? Je to na reklamaci nebo pouze kolem pístku unikla přebytečná kapalina ze systému?

      0 0
      • madik  

        Hod si dotaz spis nekam, kam chodi mistni MTB only smetanka, ti budou spise vedet. Je to spis obecny dotaz na protekani kolem pistku a s Ultegrou to nema primou souvislost, komponenta jako komponenta.

        0 0
    • MiKED  

      Změnila se v poslední době nějak situace na trhu? Sháním nějaké mechaniky, protože mi třeba u RS685 nevyhovuje tvar (momentálně mám 4700). Do čeho jít spíš? BB7, Spyre, anebo něčeho úplně jiného?

      0 0
      • miťo  

        Za mě Spyre. Brzdí lépe než BB7 road. A jak jsem psal výše o zatuhlém šroubu nastavení desky, prodejce to rozhýbal momentovým klíčem ;-)

        0 0
    • kuba.chaloupka  

      Přidám se s dotazem. mám Soot 30 jetý zatím jen cca 700 km. Jsou tam mechanické diskově brzdy TEKTRO Spyre a kotouče tektro 160mm. Brzdy se mi zdají dost „jalové“ – není to ono. Mohla by pomoci výměna kotoučů? Dal bych Sram Centerline 160 mm. Jaké k tomuto kotouči zvolit ideální desky? Děkuji

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jsou jalové, protože se pereš s vratnou pružinou :)

        0 0
        • kuba.chaloupka  

          aha, díky, takže chápu správně, že výměna by byla zbytečná a ničemu by to nepomohlo…

          0 0
          • jIrI___  

            Tak nějak. Já na Spyre přecházel z origo TRP kotoučů na XT Ice Tech a žádný velký rozdíl jsem nepoznal. Ale je možné, že jsem vůči tomu nějak necitlivý, protože změnu kotoučů jsem v brzdném účinku nepoznal ani na dalších různých brzdách :)

            0 0
          • Kire  

            Síla vratné pružiny vadí hlavně v delším sjezdu.

            Vyměnil jsem destičky i kotouče za Shimano a byla to změna k lepšímu. Brzdná síla je dostatečná (bez problému zablokuji obě kola), dávkování se o něco zlepšilo.

            0 0
            • Pijer  

              To rád slyším. Mám do foroty koupené nové desky od Shimana, tak už nebudu čekat, rovnou je tam hodím a jeté origo si nechám jako zálohu.

              0 0
        • parduba  

          Já jsem koupil ne spyre ale spyke a tam je ta pružina o poznání slabší.

          0 0
    • Markony  

      A tohle řešení : http://www.supshop.cz/…brakes-body/

      0 0
      • jeniiiik  

        Proč to delat jednoduše když to jde slozite. :-D :-D Za něco prodas mechaniky tak to tolik bolet nebude. Rozhodně bych tyhle polosystemy neřešil.

        0 0
        • Tom-T45  

          Proč složitě? Mě to připadá naopak jednodušší třeba tím, že když není hydraulický mechanismus schovaný v brzdové páce, tak se to bude líp servisovat. Giant to dává na docela velkou část své produkce silničních kol s kotoučovkama, tak tak snad by si žádný průšvih nedovolil.

          0 0
          • Petr L2  

            Je to určitě lepší řešeni, než lanko až ke třmenu a přechod na hydry až tam dole

            0 0
            • Tom-T45  

              Přesně to jsem si říkal, když mi minulý měsíc přišly z Číny TRP HY-RD :-)

              0 0
              • Bruca  

                Na kolik tě vyšly? :-)

                0 0
              • Smazaný účet  

                A jaké jsou ve srovnání s mechanikou?

                0 0
                • Tom-T45  

                  Zatím ji mám jen vzadu a najeto cca 80 km, takže je stále v záběhu. Postupně se rozbržďuje, na začátku to bylo hodně rozpačité. Připadá mi čitelnější a ne tak „gumová“ oproti druhé mechanické REVER MCX2 vepředu, brzdný výkon je pocitově nižší, ale zlepšuje se. Jak najedu trochu víc, tak určitě poreferuji.

                  0 0
                  • koko0925  

                    Tak co po čase? Jaké jsou zkušenosti? Mám Avidy BB5 a koukám po něčem lepším, ale abych nemusel měnit páky.

                    0 0
    • Markony  

      No jen mne zajímá jestli je někdo měl a jaké jsou zkušenosti , mam v tom jasno jdu do hydrauliky Shimano 105, ST-R7020.

      0 0
    • Renda69  

      Tak po měsíci a půl na Ultegře plná spokojenost. Montáž v servisu, pan Klezl umí. Dávkování paráda. Snad dlouho vydrží.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.