• mustek22

    dobrý den.

    měl bych zde otázku na majitele naftových vozidel.

    pořídil jsem pro mladou filicii 1.9TD,taková polelnice orezlá,ale pro začínající řidičku myslím dobré.sám jsem neřidič,takže mnoho neporadím.

    v boleslavi jaksi soudruzi opomněli na otáčkoměr,tak mladá nějak netuší,kdy přesně řadit.

    dříve měla škodu 120(cca pul roku,poté rokpauza od řízení),samozřejmě s otáčkoměrem:-D,ale protože nafta je trochu něco jiného,ptám se tedy odborníků,kterýma se to tu jen hemží,jak na to?:-)

    např. obec projíždět samo že 50kou,ale co mít za zařazeny stupeň?

    pořizovat do tohoto auta přídavný otáčkoměr nemá smysl,vozidlo pořízeno za par korun,spíš jako na vyježdění.za rok pujde do šrotu…

    0 0
    • bleach  

      podle citu, zvuku a podle toho jak to tahne. Myslim, ze jsi se spletl s tim TD, protoze felcka ma jen D bez turba a ma vcelku kratky rychlosti, aby to vubec jelo, takze klidne radit vyssi stupen drive nez u jinych aut a je to diesel, takze mu kdyztak ani nizsi otacky nejak moc nevadi..

      0 0
      • mustek22  

        samozřejmě že pouze D,omluva,ještě spím.

        třeba v kopci říkám,ještě nepodřazuj,když auto táhne…

        když začne ale už „chrčet“ ,je už zase pozdě?

        ženský se ten cit těžko vysvětluje:-(

        0 0
    • lubor123  

      obci jet na nejvyssi stupen s minimem plynu nebo bez plynu pokud to v rovine vytahne 50km/h aby to udrzelo otacky bez nohy na plynu.

      jinak si najdi kopecek rozjed se do kopce a nohu dej dolu z plynu a nech zarazeny.

      konci to tim, ze to zdechne to je na razeni pozde.

      predtim to skube to je taky pozde.

      predstupen je, ze se otrasa auto to je taky pozde.

      jeste pred tim je, ze zacne dunivy zvuk z motoru to uz je na hrane. podle toho kdy byly meneny silenbloky a v jakym jsou stavu tahle faze byt ani nemusi ale pro naklady na udrzbu je tohle taky pozde (hlavne u novyho auta, ale i u plecky, ze se nekde neco „uklepe“ driv nez za normalniho provozu), protoze se motor uz hodne otrasa a vibrace pohlcuji silenbloky, ktery se tim opotrebovavaji vic nez musi.

      a zhruba o 10km/h nad hranici mezi dunivym zvukem a otrasajicim se autem byvaji minimalni otacky pro dany rychlostni stupen.

      0 0
      • fousek  

        Takze kdyz to zacne dunet tak podrazovat? Hmm to je divny me takhle motorka zacne dunet treba v 5t. kdyz pridam plyn. Pokud bych podradil tak je tam cca 6,5t. a omezovac zasahne v 8t. Neco mi na tyhle teorii nesedi, zvlast kdyz na jinym nez suchym povrchu v tyhle chvily zacne prokluzovat zadni kolo. Ale je asi pravda ze kdybych v tu chvili motorku tlacil tak to ma asi lepsi vliv na udrzbu.

        0 0
        • bleach  

          je tvoje motorka starodavnej dizl?

          0 0
          • fousek  

            Starodavny diesely tocily max 1500 RPM. Ne jen 1-valec max. vykon v 7200 a i to mi prijde na jednobuch cca lepsi prumer.

            0 0
        • Speda  

          :-) Dobrý srovnávat motorku z autem která má úplně někde jinde točiví moment jako Felicie Diesel

          0 0
          • fousek  

            Ono spis jde o to duneni, podle me to delaj motory kdyz se jim prilozi prave v docela ok otackach. Samozreme motoru to urcite prospiva min nez kbyby jel na volnobeh, ale zas treba diesela honit ve vyssich otackach moc smysl nema (ony TDcka snad ani jiny pasmo vyuzitelnosti nemaj, dole jsou mrtvy a nahore taky)

            0 0
        • maajkee  

          Jestli ti motorka duní v 5000 otáčkách, tak to radši vyhoď :D

          0 0
          • fousek  

            Je pravda ze moje moto neni dovi jak vykonnej stroj i kdyz si myslim ze by 90% lidi vcetne me nedokazalo v terenu dat plnej plyn. Ale podobnej projev ma i bratrova, ktera preci jen tech 120hp ma.

            0 0
            • alinceb  

              Prudkej plnej v terénu na jednohrnku odvykle znamená, že si nedobrovolně vystoupíš…:D

              EDIT: Ale stejně si myslim, že je nesmysl porovnávat jednohrnek v motorce s čtyřválcovým traktorem…:P

              0 0
              • fousek  

                Viz co jsem psal vyse, ale u starejch dehtu se asi tohle duneni vubec nevyskytuje, nebo je neslysitelny pres to klepani.

                0 0
            • maajkee  

              A co vůbec máš, myslel jsem že nějakou jáwu :)

              0 0
              • alinceb  

                Dle popisu nějaké střední enduro nebo krosku tak kolem 250…:)

                0 0
              • fousek  

                Jo je to 12 let starej klupr, myslim ze uz jsem to tu nekolikrat psal Sekacka na travu TE-410

                0 0
    • maxipes-fik1  

      S tímhle motorem je asi úplně fuk, co je tam za kvalt! :-D Prostě řadit až když už to vůbec nechce jet, nebo naopak když už to řve příliš. Což je ale u tohohle auta vlastně pořád. :-D

      0 0
      • Speda  

        Řadit podle sluchu a citu. Jestli stím má opravdu problém tak se dá sehnat přístrojovka za dobrou cenu http://www.iautodily.cz/…0024138.html (použitá)

        0 0
      • ¨MZ  

        Přesně tak. Tyhle motory máme v práci dva, jeden zařval při 400 000km, když přestal mazat a po 20km se zadřel, druhý má skoro 300 000 a šlape jak hodinky. Klidně to jede na pětku po městě 50 a nebo naopak na dálnici v kopci na čtyřku plnej, abych nebyl brzda provozu a za ty léta s tím nebyl jediný problém, krom dvakrát měněného nějakého kolínka u motoru, kde začala utíkat chladící kapalina. Ve městě třeba jezdím z křižovatky 1,2 a při padesáti řadím rovnou 4. Ale je to docela lenoch,třeba spousta lidí nadává na HTP, ale to jede podstatně líp.

        0 0
        • StuntJ  

          Jak někdo může jezdit s autem, které nemaže, tomu nerozumím …

          0 0
          • duk  

            Čemu na tom nerozumíš? :-D Stačí třeba aby odešlo čerpadlo a může být velmi brzy vymalováno…

            0 0
            • StuntJ  

              No tak na 99% palubek je kontrola tlaku mazání a když se rozsvítí, tak s tím ještě nejedu další 20km …

              0 0
              • emriq  

                to neni tlak mazani ale teplota motoru…jen tak btw.

                0 0
                • StuntJ  

                  Cože ?!:

                  http://www.autoskola-miltner.cz/…ontrolek.php

                  asi by to chtělo si udělat papíry na auto a pak psát do diskuze :oD

                  0 0
                  • emriq  

                    jo tohle, mi nedoslo ze na ty palubce je takova diskoteka:D jj, sry, tak sem debil ja:)

                    0 0
                    • StuntJ  

                      v pohodě, aspoň vím, jak je možné jet s autem 20km bez mazání :o)))

                      0 0
                      • JSt  

                        dovedu si to predstavit celkem jednoduse. vetsinou se ti kontrolka mazani rozsviti, protoze motor pomalu zere olej. to muzes uplne s klidnym svedomim dojet i par set km. jednou se ti rozsviti kvuli nejake fatalni zavade, ty si budes myslet, ze jen klesla hladinka a mas vymalovany.

                        0 0
                        • StuntJ  

                          Kontrolka mazání je kontrolka TLAKU oleje, nikoliv množství, pokud se ti rozsvítí, tak olej nemá dostatečný tlak a motor se už nemaže, takže pár set kilometrů dojet s motorem, který se nemaže, to nevím.

                          Na měření MNOŽSTVÍ oleje je takové ta železná špejla vražená v motoru ( u sociálních modelů) ty dražší už to hlídají elektronicky.

                          A když už se rozsvítí kontrolka olej, tak už to zavání zadřeným motorem a jet dál, to je jak když se rozsvítí kontrolka přehřátí motoru a člověk si řekne, ono to pojede, je tam jen málo vody …

                          0 0
                          • JSt  

                            nekolikrat se mne u nove ochcavky stalo, ze se rozsvitila akorat kdyz jsem vjel do kopca – autu se zdalo, ze ma min oleje. kdyz jsem pak na rovine zhasl motor a znovu nastartoval, vse ok. az zase v kopecku na me auto piplo. stacilo dolit pul flasky oleja a bylo po problemu.

                            prehratej motor je uz trosku neco jinyho a hned jsem si neuvedomil, ze aby se motor zadrel musel by ridic vyignorovat i tohle. :-)

                            0 0
                            • ¨MZ  

                              jenže ta kontrolka se ti rozsvítila žlutě, to znamená dolít olej (nemusíš okamžitě). Když se rozsvítí červeně, tak to už je *******.

                              0 0
                              • xshreck  

                                před půl rokem naši jeli pryč, já je vezl na letiště. Ptám se, je v autě dost oleje atd? Jo, nestarej se.

                                No a za dva dny jsem doléval litr oleje, oritiže mi začala pořád svítit kontrolka oleje :D

                                0 0
                              • JSt  

                                jakoze ta kontrolka se rozsviti bud oranzove – min oleje nebo cervene, kdyz je to neco vetsiho jo?

                                0 0
                                • kubad  

                                  buď , nebo sou tam různé kontrolky, každopádně červená je *******

                                  0 0
                                  • kesu  

                                    jo takhle to funguje třeba u koncernu, s červenou zastavit hned, s oranžovou dolejt u nejbližší pumky, ale pokud se dobře pamatuju, ford má jen červenou

                                    0 0
                            • StuntJ  

                              No jo no, když člověk občas nekoukne na tu špejlu co čučí z motoru, tak to zajde až takhle daleko, že bliká kontrolka mazání. Já i na blbým scooteru koukám tak jednou za měsíc, kolik je ještě oleje v motoru a i to samé praktikuji na autě.

                              0 0
                            • Bender382  

                              Musíš rozlišovat dvě různý věci, tohle je jen kontrola hladiny oleje, druhá věc je ta červená kontrolka – kontrola tlaku oleje – tady už pomůže jen okamžitě po rozsvícení vypnout motor a někdy ani to ne…

                              0 0
              • emriq  

                a to druhy je stav nadrze benzin/nafta a to da rozum ze kdyz se ti to rozsviti tak moc dal nejedes…

                0 0
          • ¨MZ  

            Hele, to je celkem jednoduchý. To auto je šéfa, jel s tím on. Rozsvítila se kontrolka mazání, on ještě potřeboval někam zajet, tak jel s tím, že je to poslední jízda toho auta, až se zastaví, tak poputuje rovnou k likvidaci :-) Nakonec ale do toho vraku nechal dát za čtyři litry jinej motor a jezdí dál :-)

            0 0
    • saddik  

      Takhle se to vůbec nedá říct, to je prostě věc citu a praxe. Navíc záleží hrozně moc na podmínkách – dokopec/zkopec, akceleruju/do­jíždím/chci brzdit motorem atd. Pokud je mladá vnímavá vůči tomu, jak motor řve a táhne, přijde na to sama. Pokud není, sebelepší vysvětlování nepomůže.

      0 0
    • marco  

      No pokud je ve fázi kdy se kouká při řazení na páku řazení tak pomůže jen pořádné vyježdění a zkušenosti. Trvá to pár týdnů.

      0 0
    • McBlacky  

      obec na konstantní plyn na 4. s hodně citlivou nohou pokud není motor už v pizze se dá i na 5. Je jasný, že jakmile to ale přišlápne hodně na výjezdu tak se to nebude líbit ani na tu 4ku. Chce to opravdu přidávat plynule a pomalinku, podle toho jak to cítí na noze, aby „neprošlápla“ plyn. Pochybuji ale že jí to vysvětlíš…

      0 0
      • mustek22  

        tak díky všem za rady,nějak ji to vysvětlím.případně si to tu přečte:-D

        na šaltr nekouká,zase také poleno není.vyježděná je celkem,jen prostě nafta je uplně něco jiného.

        a odkaz na budíky …díky,možná kupim,je to fakt za hubičku.nevím proč konstruktéři daly namísto otačkoměru hodiny jako prase.

        0 0
        • mr.antik  

          to jsou ztracený prachy, ono když řekneš že ve vesnici po rovině na čtyřku 1500 otáček, tak to ale neznamená vždycky, záleží na naložení auta, stačí mírnej kopec… prostě pokdu nezávodí, tak jezdit na takový otáčky, kdy se auto ještě rozumně při sešlápnutí plynu rozjede.

          0 0
        • marco  

          No dobrá ona poleno není, ale jak se to má naučit když si vedle ní sedá poleno které nevlastní ŘP. Sorry za to poleno.

          0 0
        • alinceb  

          Pokud jezdila se Schade120, tak snad pozná podle zvuku, kdy motor ještě nejede, už jede a nebo už nejde – navíc pochybuju, že jezdila pořád podle otáčkoměru. Vezmi jí na dlouhou prázdnou okresku a otestujte, jak se motor chová, co si ještě vezme a co už ne. Bude stačit půlhodinka nebo hodinka cvičení a poslouchání a bude to mít n noze…;)

          Btw.: Osobně sem ještě neřídil auto, ve kterém by nešlo jet po městě 50 na 5ku a nízkootáčková 1.9D felda rozhodně nebude výjimkou. Jinak na naučení celkem dobrá volba. Motor umí chodit i za 5l/100km (asi teda jak kterej) a má nízko položenej krouťák, takže je relativně silnějši i v nízkejch otáčkách a nebude jí chcípat při rozjezdech.

          Moje přítelkyně taky radši jezdí s 2.0 D4-D, které jí na žádné křižovatce nezdechne, než s mým 1.2TSI, které vyžaduje hodně citlivou práci se spojkou…:)

          0 0
          • McBlacky  

            ten motor není silnej nikde a to ani relativně…

            47kw / 4300

            124Nm /2500–3200

            0 0
          • cabbage  

            Chci vidět jak jedeš s O2 1.9 TDI PD na 5. r. 50km/h jinak než s kopce.. To točí max. 1000ot/min a v těhlech otáčkách ten motor umírá.

            5 se často neobtěžuji řadit ani v 80 po rovině.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Na 5ku jsem nejezdil 50 ani s TDIčkem (možná z mírného kopečka, jinak 50 na 4ku běžná věc), s HTP je to čirá utopie (možná se staršíma by to šlo, ale nový mají delší převody) – na 5ku při 90 točí 2500ot. Při 50 by to bylo ± 1400 a to je prostě málo.

            0 0
    • kucka7  

      sehnat někoho kdo jí to ukáže ,aby si to trochu naposlouchala a pak vyzkoušela a on jí jen korigoval ,praxi nic nenahradí

      0 0
      • Pavel  

        To je asi nejrozumnější rada. Ať si to „naposlouchá“ a otáčkoměr potřebovat nebude…

        0 0
      • fousek  

        Ono je pres to klepani neco slyset?

        0 0
    • d  

      Může se hodit i příručka

      0 0
    • BigKarel2  

      budíky s otačkoměrem se Daj do Feldy dát…seženeš je za pár Kč…jinak to nebude TD ale jenom bez turbák.. a jak řadit :D No prostě aby to jelo…nejlíp ať jí v tom sveze někdo kdo umí jezdit a ona pak už uvidí…

      0 0
    • jizby  

      nalep jí na rychloměr značky, kdy má řadit. Nastav to nějak tak přibližně aby to platilo nahoru i dolů. Aspoň základní orientaci jí to usnadní. Starý auta, např 1000MB takový značky na stupnici měly.

      0 0
      • Smazaný účet  

        v autoškole mě učili pro rozjezd 20,40,60,80… na to ani není třeba značek. jestli se dá na 4 jet po městě 50 tak to asi ± sedí.

        0 0
        • akula  

          to je k prdu, musí pro to mít zkrátka cit, tyhle rychlosti řazení se u mě pohybujou podle podmínek někde od 5,20,30,40 do 45,85,125,160. moc velkej rozptyl, než aby se z toho dalo vytvořit pravidlo

          0 0
          • jizby  

            pravidlo se z toho vytvořit dá – např tak, ža ty značky ukazují rychlost, kdy na daný stupeň jsou max otáčky, tedy nejvyšší čas řadit při rozjezdu další kvalt.

            Pochopitelně pokud není spěch, lze řadit při menší rychlosti, než je značka, pak nejdou otáčkamy do maxima.

            0 0
      • xshreck  

        kurňa a já si pořád říkal, proč je to na MBčku tak barevné .-)))

        0 0
        • jizby  

          tak to byl asi model schade in farbe.

          My měli bílý :) byly to jen takový tlustší a zdvojený rysky.

          0 0
          • xshreck  

            jestli dobre pamatuju, tak tam byla cervena, zelena… a jinak normalni bile barvy:)) pral bych si nekdy nejakou peknou 1000 zase sehnat

            0 0
          • StuntJ  

            jojo u 1000 to bylo takhle co pamatuji :

            http://img.skoda-virt.cz/…54–33_97.jpg

            0 0
            • jizby  

              jj, hezký obr. Teď si uvědomuju, že jsem to trochu splet, to co jsem popsal bylo na stovkách, tam to bylo už zjednodušené.

              0 0
            • xshreck  

              sakra, buď si pletu barevné čáry s pozadím ukazatelů teploty atd, nebo to bylo nějak upravené

              0 0
    • Smazaný účet  

      sám jsem neřidič takže neporadím kua to jde?

      0 0
    • maajkee  

      Ať s tím jezdí jak chce a až tomu skončí STK, tak šup s tím na vrakáč.

      0 0
      • alinceb  

        Imho celkem nesmysl…

        0 0
        • maajkee  

          Proč? Já jakožto v minulosti totální magor do škodovek, jsem zkrátka prozřel :)

          0 0
          • alinceb  

            Dieslová felda je nesmrtelnej dělník. Jediná škoda je, že strašně hnije…:(

            0 0
            • maajkee  

              Jediný co je na ní nesmrtelnýho je motor, to je u auta trochu málo :)

              Já bych teda svou choť už do takovýho auta dobrovolně neposadil, vím od hasičů, že vytahovat pak lidi je z favoritů a felicií asi to nejhorší.

              Feldy i když na povrchu vypadaj ještě fajn (což skoro není možný :) ) jsou zespodu zrezlý většinou totál, často vyletěj tlumiče z uchycení, nápravy jsou prohnilý, ty auta jsou prostě nebezpečný.

              0 0
              • Kubas.1  

                který starý auto není na dnešní poměry nebezpečný? tady prostě rozhoduje cena, neříkám že je to supr kára, ale na lepší prostě nejsou, aspoň u mě, prachy ;-)

                0 0
                • maajkee  

                  No pokud budeme brát auta stejnýho ročníku, tak felda je fakt nejmíň bezpečný auto :)

                  0 0
                  • Kubas.1  

                    tak lae podle ročníku je to docela zavádějící, takovej bavorák je jasnej že je bezpečnejší ;-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      Myslím souputníku v kategorii jako Escort, Golf III, Xsara atd.

                      0 0
                      • hony007  

                        Felda je malý auto, takže to chce ještě o třídu níž ;-)

                        0 0
                        • maajkee  

                          No jo, ale u nás se odjakživa brala v podstatě jako stejná třída, ono i velikostně je to hodně podobný, třeba Felda x Escort a dost lidí se třeba rozhodovalo mezi těmahle autama.

                          0 0
                    • kali222  

                      noooooooo treba prvni e36 hmmmmm no to taky neni zazrak a nejaka z feld by se s tim potkala rokama.

                      0 0
    • xshreck  

      já bych ty otáčkoměry zakázal :) někteřá se pak věnujou jen otáčkoměru a nečučí na cestu. Ať si zkusí někte jak to jede, nejlíp do kopce a zkusí to podle zvuku. U 1,9D je projev velmi hlasitý a dobře slyšitelný, tak snad nebude problém.

      Jezdil jsem pár stovek km v pickupu, chce se to tam opravdu naučit řadit, popř před kopcem včas podřazovat. Snad bude holčina šikovná a naučí se to časem. každý se učí

      0 0
    • Bender382  

      Teda, úplně ve mně tohle vlákno probudilo nostalgický vzpomínky.

      Přemýšlel jsem jak ti poradit, protože v tomhle stroji jsem najel nemálo km, i s přívěsem co vážil víc než si můžu dovolit zveřejnit – a byl to neskutečnej pracant.

      Přes to všechno nevím jak poradit, vždycky to s ní bylo o citu.

      Na závěr přidám jednu z posledních fotek, umřela v objetí s domem, co stál na vnější straně zatáčky (takhla to občas dopadá, když řídí zaměstnanci)

      0 0
    • Kubas.1  

      Možná blbej dotaz, ale proč se to tak dělá? známí to mají na feldě taky, ale v čem sou do ****** lepší hodiny než otáčkoměr? jak pro uživatele, tak pro továrnu? je to snad levnější, nebo co?

      0 0
      • StuntJ  

        u feldy to bylo závislé na výbavě a otáčkoměrem disponovaly až výbavy GLXi a L&C. A asi to bylo levnější na výrobu.

        0 0
        • mustek22  

          tato je glx.

          jinak foto toho brka:-D

          0 0
          • mustek22  

            ještě kdyby někdo věděl…

            nejde mi sundat maska,kvuli výměně leveho světla.

            odšrouboval jsem dva šrouby M6 ze zhora…

            dole netuším jak to drží.pod kapotou je dosti husto,není nic vidět:-(.klakson jsem taky nenašel,páč netroubí.jen bych ho pobouchal,třaba se probere,jenže nevím kde je:-D

            0 0
            • alinceb  

              Maska je připevněná ještě zespodu a taky z boku pod světly přišroubovaná do blatníků. Je to celkem porod ji sundat:) Já to absovoval, když sem nedobrzdil Passata a musel sem měnit masku, světlo a blatník…:( A jestli mi u feldy někdy něco pořádně nefungovalo, tak to byly stěrače a klakson…:D

              0 0
          • alinceb  

            Ta vypadá hodně solidně. Buď je kastle čerstvě opravená a lakovaná a nebo ještě nehnije a to je u Felicie I. gen fakt rarita. Kolik jste za ní dali a kolik má najeto?

            0 0
            • mustek22  

              no zase taková hitparada to není,bylo to kámoše pracovní auto,takže motor 308k., kufr plný oleje od nářadí atd…

              lak jsem včera trochu ladil,zamaskoval jsem „puchýře“:-D.nen%C3%AD to teď takové lepidlo na strážníky.

              a nekupte to za 4k:-D s novým čelním sklem,předníma pružinama a čepama

              0 0
              • alinceb  

                Zajdi na vrakáč za pár korun budeš mít do kufru komplet nový polstr. Motor je atmosférický diesel – takže celkem nesmrtelná záležitost. Zkusil bych ho odmastit a očistit, jestli někde neteče olej, nechat někomu projet a poslechnot, zkontrolovat olej a rozvoďák a pak vesele jezdit… Za 4k je to fakt supr pracant…;)

                0 0
                • mustek22  

                  nj,máme doma wapku,už jsem si říkal,že motor pořádně ošplouchám.jen mám pocit,že někde nateče a budu týden stát.

                  nemíním do toho nic kupovat i za sebeméně peněz.polstr mě netrápí,hodím na to koberec.

                  no to má nedostatky,jako každý takto starý vrak.například se mi sekla u spolujezdce sedačka,nejde s ní pohnout.naštěstí je v zadní poloze.stále na mě houkal alarm,který nějak blbnul.prostě jsem urval kabely od toho repro …:-Dteď už na mě jen bliká:-D

                  ještě někde pořešit nosič na kola,na závěs,páč na střeše to vozit nechci.jsou ale stejně drahé jako celé auto:-D.mno,aut je doma víc a cyklistů taktéž…

                  0 0
                  • alinceb  

                    Pokud budete jezdit ve dvou, tak dávej kola dovnitř. Já sem vždycky sklopil sedačky a sundal plato, pak sem sundal přední kola a každé kolo opřel na jednu stranu auta, kde sem ho upevnil gumicukem za opěrku hlavy a nějaký háček vzadu. Uprostřed bylo ještě spousta místa na bagáž. Je to celkem rychlé řešení, protože nemusíš vytahovat sedlovku a zadní kolo…;) Ale pokud bys trval na nosiči za kouli, tak 1575 + pošta imho není zas tak moc…;)

                    EDIT: Alarm bych asi odmontoval – stejně tě to jen otravuje a ve finále to k ničemu není. Máš na tom i centrál?

                    0 0
                    • mustek22  

                      jj,centrál tam je taktéž.

                      nyní už v pohodě,když to neřve.blikání nevadí,když omylem v kapse třeba zmačknu ovladač.po chvíli dají světla pokoj.

                      nosič vypadá pofiderně,kola do kufru nacpu,to jsem hned zkusil:-D

                      jenže feldu berem i jako noclehárnu,když vyjedem někam s kolama ,tak leda uvázat na noc kola za hágusy…

                      0 0
                      • alinceb  

                        No tak to si stejně nepomůžeš. Jestli kola uvážeš k nosiči a nebo k hagusu je celkem jedno. Šikovný chmaták ti je cvakne tak jako tak…:)

                        Ve feldě se dá celkem v pohodě spát, ale pokud máš víc jak 175cm, tak budeš ráno asi trochu rozlámaný. Btw. spát v kufru plném oleje – no nevim nevim…:D

                        0 0
                        • mustek22  

                          v případě deště i kufr plný oleje dobrý:-D

                          jinak to vidím tak,že se stejně k večeru naleju a pak neřeším kde a jak spím:-D

                          chmatákovy dá práci v noci potichu odstřihnout lana…takže mladá se jistě vzbudí.já těžko,když budu nalitej:-D

                          0 0
          • Frostty  

            Ta je, až slza ukápla :). PO trabouchovi další auto s kterým jsem „začínal“.

            0 0
        • alinceb  

          Imho není pravda – měl sem '97 1.3 LXi a otáčkoměr měla…:P

          0 0
          • Frostty  

            Nebyl tam posléze dodělán?

            0 0
            • alinceb  

              Ne. Auto jsme dostali od skorotchána na doježdění. Nebylo tam dodělávané vůbec nic, teda kromě autorádia, které jsme si tam dali my…

              0 0
          • StuntJ  

            tak to asi byl příplatek, protože co znám LXi, tak ty to určo neměli, možná až po faceliftu …

            0 0
      • fousek  

        Protze je obcas dulezitejsi vedet kolik je hodin misto toho jestli motor toci 2350 RPM zvlast u takovyho stroje kterej chcipne driv nez se dostane do cervenyho pole.

        0 0
        • Kubas.1  

          tak my otáčkoměr máme, a hned pod ním sou digitální hodiny, takže tenhle argument je tak trošku bezpředmětnej ;-)

          0 0
      • FatBoySlim  

        ze se divis zrovna u skodovky :D ty nedavaj do zakladu ani zadni sterace,natoz otackomery :D

        0 0
    • kolombo  

      Tenhle motor neznám, ale na 1.3 a 1.6 je cca 50 Km/h za 3 zlehka v otáčkách a nebo 4 takřka bez plynu.

      Chce se to učit řadit citem, otáčkoměr je jen pomůcka. Felda není formule a takhle velký motor bude docela pružný.

      0 0
    • skorpion  

      ak chces presnejsie vediet, v akych otackach tocit motor pri konretnych rychlostiach, sprav si tzv. pilovy diagram prevodovky. Tu najdes sposob, ako ho spocitat:

      http://www.fiatcoupe.cz/…/prevodovka/

      To je prve, co mi vyliezlo z googlu. Mozno najdes aj cosi lepsie.

      0 0
    • Kubas.1  

      Jinak když už se to tady tak řeší – ví někdo jak rozdělat boční zrcátko? u řidiče se při rychlejší jízdě začne třepat, tak se chci podívat jestli není něco povolený nebo tak něco…

      0 0
      • alinceb  

        Sklo se dá „vyloupnout“, ale opatrně, abys ho nerozlomil. Celé se sundá tak, že zevnitř vydloubeš záslepky a povolíš šrouby (imho jsou 3). Pak ti celé zůstane v ruce, a nebo možná spíš tomu, kdo ho drží zvenku…;)

        0 0
    • svářeč  

      prsknu to sem,ať nezakládám další kktinu OT.

      jedna taková mrcha se mi doma válí,zatím s tím polovička lítá do roboty.

      auto je v polopřepisu(tj. bývalý majitel ho odhlásil a ve velkým techničáku je napsaná polovička)ale eko daň není zaplacena.dělá to 3k tuším.

      troska má ještě asi rok do technický,ale pošilhávám po jiném,trochu komfortnějším vozítku.

      jak se tohodle mám zbavit,aby mě to nic nestálo a papírově s tím neměl v budoucnu problémy?i kdybych s tím ještě třeba rok jezdil,asi to nelze bez dokončení přepisu odhlásit,že?

      takže mě napadá jedině,že by si to někdo vzal za basu piva a přepis dotahl do konce.jen nevím,jak tedy změnit jméno přítelky v TP.musí se v tom angažovat původní majitel?nechtěl jsem ho do toho už tahat.

      co poradíte?

      btw:jako pracovní prostředek je to stále dobré auto,tak kdyby někdo chtěl,klidně dejte vědět:-)

      0 0
      • Bender382  

        Nevím úplně o co ti teď jde, jestli to chápu správně, tak původní majitel to napsal na tebe, ty jsi to nepřihlásil.

        Teď když to prodáš někomu dalšímu tak ten to přihlásí na sebe, na základě kupní smlouvy uzavřené s tebou. Původní majitel tam vůbec figurovat nebude.

        0 0
        • svářeč  

          jo tak nějak bylo myšleno.

          pokud se toho dokážu zbavit a poslat dál,tak nový majitel to tedy napíše na sebe ,zaplatí EKO a vše v poho?

          pokud se toho ale nezbavím,tedy že to nikdo nebude chtít, tak co?

          0 0
          • Bender382  

            jo, přesně tak to je, a pokud se toho budeš chtít zbavit, tak uděláš vyřazení z registru, podle mě by to taky mělo být jedno, jestli je to už přihlášený (ale tady už to nevím na 100%).

            Budeš potřebovat buď doklad o ekologické likvidaci, nebo čestné prohlášení (pokud to pořád platí)

            0 0
            • Meluzina  

              ekologická likvidace musí být zanesena do velkého TP

              0 0
              • Bender382  

                osobně jsem odhlásil několik aut bez dokladu o ekologické likvidaci, takže nutný to určitě nebylo, otázka je jestli to platí pořád, naposledy jsem to dělal před 2 lety.

                0 0
                • Meluzina  

                  nedávno mi jeden klient tvrdil to samé, druhý den pokorně dorazil i s TP… hádat se nebudu

                  0 0
            • svářeč  

              pár lidí mi už říkalo,že pokud není vozidlo přepsané a tím i zaplacená daň,nelze ho dát sešrotovat.

              tohle mě zajímá tak nějak nejvíc.protože pokud to tak je,přijdu při likvidaci o 3k.(eko)

              no a pokud to tak není,pro mě dobré.budu jezdit až do konce technický a pak šup do železa bez nějakého přepisu.malej techničák nemá ustřižený roh,takže orgán nezjistí jak na tom auto vlastně je.

              ale…stane-li se,že to sešrotit nejde bez dokončení přepisu,budu se toho muset zbavit už teď,dokud je technická a tím pádem to má i nějakou cenu(tu basu piv třeba)

              0 0
              • Bender382  

                Tak jsem na to koukal a mohlo by to být takhle (bez záruky, nejlíp se zeptat na úřadě)

                • doneseš doklad o eko. likvidaci na úřad
                • dokončíš přihlášení auta na sebe (800,– Kč)
                • ve stejnou chvíli provedeš vyřazení z registru (neplatíš eko)

                Občas ani na registru neví jak přesně postupovat a taky pořád existují další možnosti jak to vyřešit, ale to už je na svědomí každého…

                0 0
                • svářeč  

                  dobrá,díky.

                  na uřadě se optat mohu,radši ale v jiným městě,než budu odhlašovat.

                  vyřadit z registru mohu doufám kdekoli?

                  0 0
                  • Bender382  

                    Vzhledem k tomu že nejdřív musíš přihlásit abys mohl vyřadit, tak si tipuju že to musíš udělat u vás

                    0 0
                    • svářeč  

                      tak fajn,nějak se s tím poperu:-)

                      nejjednodušší stále je ale to někomu vnutit:-D

                      0 0
        • Meluzina  

          pokud jsi to nepřihlásil, neplatil OPV, stále by to měl platit původní majitel, pokud jsi neplatil, přijde na to Česká kancelář pojistitelů a původní majitel bude za tu složenku zírat jak zjara, tak hodně štěstí:-(

          0 0
          • Bender382  

            Na to jsem se ho chtěl taky zeptat, jak to bylo s POV. Každopádně původní majitel to velmi jednoduchým krokem hodí zpátky na svářeče (a bude v právu). Bude mu stačit doložit kupní smlouvu.

            0 0
      • Mig_all  

        nahlas na policajty ze to uradli a nechej to bezdakum do sběrnych surovin…

        0 0
    • Meluzina  

      ona chudák nemá uši????

      0 0
    • svářeč  

      věděl by tu někdo,zda člověk neřidič můžé mít na sebe napsané povinné ručení?

      0 0
      • Soreno  

        Ano, ale k čemu nebudeš mít bonusy a sleva na důchodce taky nebude zas takovej balík.

        0 0
        • svářeč  

          řekněme že vodičák je v očekávání a rád bych tedy vozidlo napsal zrovna na sebe,ať nemusím potom na znova pojištovnu.

          cena bude stejně stejná…

          0 0
      • mirabike  

        povinné ručení se vztahuje k vozu a měl by ho mít uzavřené majitel, bez ohledu na to, kdo s tím jezdí..

        0 0
        • felix.org  

          Fakticky se povinné ručení „vztahuje“ ke každému řidiči vozidla. Pojištěným totiž není vozidlo samo, ale jeho řidič. Primárně stíhá povinnost pojistit vozidlo jeho majitele, to OK, ale pojistit ho může (od 1.1.2014) kdokoliv, kdo má tzv. pojistný zájem. Do 31.12.2013 mohl vozidlo kohokoliv pojistit kdokoliv.

          0 0
          • svářeč  

            budeš asi právník;-)

            znamená to zřejmě,že mohu povinné mít na sebe i když jsem neřidič.

            0 0
            • FatBoySlim  

              Ano, pojistit i vlastnit vozidlo (vec) muze i clovek,ktery nema na automobil ridicsky prukaz. Vyhody? Ja mam 23 let a povinne je na matku (vek neuvedu) ktere je samozrejme vice jak 26 let ,coz je pro nas stat (pojistovny) hranice pro studenty a tim padem rizikovou skupinu. Takze ja bych na sve auto platil cca 8000,– rocne ,ale maminka jen 4000,– a to i s nejakym tim pojistenim skel,zavazadel a zdravi ridice a spolucestujcich. Takze ja jsem majitel a provozovatel a mamca pojistitel ;-)

              0 0
              • mr.nikdo  

                No jo, ale nakonec se bonusy nacitaji na maminu…

                0 0
                • FatBoySlim  

                  ano,ale furt je to vyhodnejsi jak platit povinne za sebe. Po dovrseni veku 26 let si pojistim auto na sebe a zacnu teprve sbirat bonusy na me jmeno.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Nedelej si moc iluze.

                    Segra (rozhodne vice jak 26) platila za svoje Clio vice, nez my za Megana (objemove stejna auta). Zhruba podobne, jako v tvem pripade byl rozdil… Tam uz to dost delaji taky tatkovic bonusy.

                    I ted by ve svem veku mela za Megana platit vice… A to je podelana 1,4 benzin.

                    Jooo, jsem rad, ze to nemusim platit :-D

                    0 0
                    • FatBoySlim  

                      Nedelam :D tak samozrejme vyuziji kalkulacku povinneho ruceni a kdyz to bude nevyhodne,necham to tak jak to je.Me to nevadi :) proc taky

                      0 0
      • svářeč  

        vše vyřízeno,.žádný problém a bonusy fungují i pro neřidiče,jde o měsíce bez nehod pojištěného vozidla,zda jsem pochopil správně.

        0 0
    • Georrge  

      sice o dva roky pozdě, ale koupit začínající řidičce feldu a ještě s naftou pod kapotou, to je hodně kruté :D pokud teda mladá nedělá kulturistiku a nemá to jako trénink.

      0 0
      • pepek  

        Co? Posilovač to má, spojka, brzda chodí tak akorát. Hlavně: rozjede se to samo, na volnoběh. Není třeba moc řadit. Topí to skoro hned. Co víc mladá řidička potřebuje?

        0 0
        • Georrge  

          felda mela s naftou posilovac?

          0 0
          • pepek  

            jasně, jinak by to nešlo, ten motor je kwicht

            0 0
            • Georrge  

              tak to jsem nevedel, no jeste ze tak, bo mame doma feldu 1,3 a je to masakr, s naftou bez posilovace bych si to ani neumel predstavit :D

              0 0
              • honzour  

                Co jsem s jednatrójou najezdil … naložit plnej pickup šmirglama a jedéém. Cíí voe vzpomínky parádní.

                0 0
              • Kosta  

                Jestli masakr nejsou spíš uživatelé než auto, pokud nezatočíte volantem, hledejte chybu spíš u sebe. :)

                0 0
                • Georrge  

                  jojo, auto je naprosto cajk, lepší to být nemůže, to jen moje mamina a dědek by měli začít chodit do fitka, aby bylo parkování komfortní :)

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Chtelo by to zkusit prestat otacet volant, kdyz auto stoji a trochu mit vzdy auto v pohybu pri otaceni volantem.

                    Ale to mozna trochu cheatuji. Potom s tim volantem otocis Ty malickem a mamka 1 rukou.

                    0 0
                    • pepek  

                      Jo na vesnici dobrý – netočit na místě. Ale někdy mi to ukážeš, když máš místo k zaparkování vpředu: +20cm a vzadu taky.

                      Co ten mail?

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Mail poresen, ale dnes umiram – odpovim zitra :).

                        Jinak i na sidlaku u nas – pohoda. Ale je fakt, ze v Brne bych si obcas zamakal. Placeneho parkovani porad neni v Brne dost :(.

                        0 0
                • kolombo  

                  Pokud to auto nemá posilovač, tak je to sakra problém. A u té 1.9 už vůbec. Ten motor je tak těžký, že se tam posilovač dával.

                  0 0
        • Smazaný účet  

          lůžkovou úpravu?

          0 0
          • pepek  

            Ta je tam taky dobrá, místa dost. Někteří by možná pro určité polohy zase kritizovali tu zvýšenou zadní hranu.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.