• mentlio

    Zdravím, bez nýtovačky si asi řetěz nevyměním že? :-D

    0 0
    • Smazaný účet  

      mozna jo, mozna ne:)

      0 0
    • Evilcleaner  

      pokud si schopny tak jo;)

      0 0
    • scret  

      a flexu mas?:))

      0 0
    • BigKarel2  

      jde to..ale ta investice kilo za nýtovačku se do budoucna nepochybně vyplatí…

      1 0
      • Evilcleaner  

        řekl bych že investovat se vyplatí více než kilo, není nad to s ***** s zmrdanou nýtovačkou:D

        1 0
    • buba CZ  

      Za mých pubertálních let jsem to párkrát úspěšně vyměnil i s kilnerem a hřebíkem a kladivem,ale je to hroznej opruz tak na půl hodiny a spousty nervů :D

      1 0
    • Ralan  

      Nic lepšího nebylo po ruce, ale šlo to docela rychle. Kolo jsem položil na bok, pod řetěz dal malý svěráček a ten nýt vyklepl důlčíkem nebo čím. Zpět taky tak.

      0 0
      • Martin  

        zpět jedině rychlospojkou, nýtování je o'pruz :)

        0 0
    • Diamond  

      Čerstvá zkušenost s řetězem SHIMANO HG-53. Po 600km kaput 132,7 elektronickou šuplerou :-( . To umývám a mažu po každé vyjížďce cca.60km. To mně ***** na holý záda, kam ta kvalita zpěje. Měly by se přejmenovat na řetěz od SHIT-MANa

      0 0
      • blisterexist  

        nechápu proč měnit při 132,7

        mě vydrží na mtb přes 1000km

        0 0
      • Smazaný účet  

        to je tim ze retez myjes:DD

        0 0
      • Carloss  

        normálně vozím C9 a nechápal sem, jak může někdo roztrhnout řetěz, když já řadím jak prase a nikdy se mě to nepovedlo, teď sem vyjimečně dal HG-53 a po 50km už to chápu.. už je tam zpět Campa..

        0 0
      • Jose7  

        Opotřebení řetězů to je další záhada něco jako výdrž pláštů. Já jezdím HG-73 vydrž kolem 2500 ted ten poslední vydržel 2900, mám 100kg motám spíš nížší kadence, je pravda že bahno nejezdím skoro vůbec terén-asfalt 60/40 takže ne jenom teren ale že by se tím terenem životnost nějak rapidně zkacovala taky nepozoruju. Řetěz neumývám skoro nikdy, tak po každé 3 vyjíždce kápnu na to WD (což vlastně není ani žádné mazadlo) občas utřu hadrem a tak nějak moc to neřeším. Legendární kombinaci XT kazeta+C9 chci taky vyzkoušet ale dám to až na novou kazetu, všichni píší že C9 vydrží trojnásobek to bych měl na hodně dlouho najezdím tak do 5000km. Musim si ještě počkat v servisu mě řekli že kazeta vydrží tak 7 řetězu to se mě zdá teda hodně že bych teda najel na deore kazetu přes 15 tisíc to se mě nechce ani věřit.

        0 0
        • jIrI___  

          Předpokládám správně, že ti i pláště vydrží poměrně dlouho?

          0 0
        • Jose7  

          V předu mám smart sam v drátu a ten vydržel fakt hodně přes 4000 určitě. Vzadu tak něco přes 2 tisíce, pak jsem měl kontíka mountain king a to byl z myho pohledu špatně zvolenej plášt ten mizel před očima víc jak 1500 to asi nebylo ale měl jsem tam docela velky najezd po asfaltu a to byl asi dost velkej problem, ten MK je asi vyloženě do terénu. Doma už mám koupenej X-king na ten jsem dost zvědavej to si myslím že by mohl být přesně plášt pro mě. je potřeba říct že nejezdím žadnej těžkej teren a jsem hodně opatrnej ve sjezdech..no jo prostě člověk bez techniky co si budem povídat. Jinak jezdim převážně udolí Oslavky a Chvojnice to jen tak pro představu.

          0 0
        • pelhrimov  

          nechá se na ni najet i více než 15 tis.

          0 0
    • Labusch  

      Spojka na řetězu má jít rozpojit rukama?

      0 0
      • Carloss  

        áno

        0 0
        • Labusch  

          Tak proč mi to kurna nejde? Jakej správnej grif pro to je?

          0 0
          • Dav...1  

            Tady toho sou popsane stohy o rozpojovani.

            0 0
          • Bysto  

            10sp spojka údajne nejde rozpojiť rukami, treba kliešte, preto stačí vožiť 9sp spojku, spoľahlivo funguje a rozpojiť ide krásne. A ten grif na to je ten, že nestačí len zatlačiť oká spojky k sebe, ale aj jemne tlačiť do boku a trošku s tým „zatriasť“

            0 0
      • jIrI___  

        9sp jde rozpojit rukama, 10sp nejde.

        1 0
        • Labusch  

          Tak nakonec se mi to podařilo ale v čem to teď vyrochnat, benzín doma nevedu a jarová voda asi neni moc vhodná co?

          Tak zbejvá Mataxa co je v lednici od vánoc? :D

          0 0
          • morgan2  

            Tobě zbyla Metaxa v lednici od vánoc ? Zvláštní člověk :-)

            0 0
            • Labusch  

              Je tam asi eště půlka, kterou jsem vypil behem chladného počasí ale ted když se můžu rozplácnou na zahrádce a dát si točený, neni důvod chlastat doma. Nedávno se mi stalo, že mi doma prošlo pivo (3měsíce) :D

              0 0
          • scret  

            staci si koupit tech.benzin nekde v drogerce…

            0 0
            • Tea_pack1  

              benzín je naprd, koupit naftu normálně na benzínce… vyčistí, ale neodmastí tak drasticky jako benzín.

              0 0
              • Labusch  

                Když už něco čistim tak pořádně, takže drasticky. A pak to prozměnu vykoupat v moto oleji co? Nechám do rána okapat,otřu,nasadim a jedúúúú =)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  A není to zbytečná práce?

                  1 0
                  • Labusch  

                    Samozřejmě myslim jednou za čas né po každých 50km±

                    Ale když ho projíždim normální pračkou tak je bordel všude okolo a tenhle postup mi přijde že toho tolik nezaseru.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      prackou..a neni to zbytecna prace?:)

                      0 0
                      • Labusch  

                        No když sleduju jak tu často měníte řetězy nebo pastorky tak rozhodně ne =)

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          To je ale tím, že tady převažují leštiči :-)

                          1 0
                        • Vilém  

                          Ono to prehnane cisteni zivotnost spis zkrati. Nebo naopak neudrzba zivotnost nijak nezkrati.

                          Ale kdyz se ti s tim chce drbat…

                          0 0
                          • Labusch  

                            Přesně tak, chce! A uplně nejradši to dělám v pracovní době protože to mě za to eště platěj :D

                            1 0
                        • Smazaný účet  

                          Ja retez jenom maznu kdyz chrasti a kdyz je hodne spinavy, tak ho bud omlatim o asfalt, nebo promyju wapkou a po cca 1000Km (prevazne teren prasno, tak 30% mokro) mam rovnych 132mm:)

                          0 0
                          • rb  

                            Tobě se řetěz ježděním zkracuje?To uděláme byznys,já ti budu dávat moje vytahané a ty mi zpět tvoje zkrácené…:o)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Nova C9 ma 131,7–131,8:))) Kdyz se HGcko vytahne tak, ze je nepouzitelny, tak C9 je teprve trochu zajeta:)

                              0 0
                              • rb  

                                Jo tak.Sem C9 nikdy neměl…

                                0 0
                              • Roman11  

                                Jezdím třetí C9 a nová vždy měla rovných 132,0. Takže 131,7 – 131,8 se mě zdá blbost. Jen jestli to neměříš plastovou šuplerou.

                                0 0
                              • zdsamct  

                                to co jsi napsal musi byt desna p…a

                                kdyz si poridis ( jakykoli ) novy retez, znamena to, ze ma nejaky rozmer a musi zapadat presne do novych pastorku i prevodniku

                                kdyz by ten rozmer byl mensi nez ma byt, tak to musi byt stejnej prusvih jak to kdyz se natahne, proste nekde neco bude brousit a nicit

                                0 0
                              • zdsamct  

                                … treba na to u C9 spolehaji

                                co je psany to je dany a kdyz to az zmeris nekdy tak porad ok, co naplat ze jsme byly o kus min na zacatku … a a a

                                a nejedu na nem desne moc … tak je paradni

                                0 0
                          • tux  

                            Ten obrázek, to je můj bike ne? xD

                            0 0
                • Korbelos  

                  Jo to je podle mne nejlepší způsob, NAMOČIT DO OLEJE.

                  Lepší než olejíčky za 99kč/100ml tj,1000kč/litr.

                  Já to dělám tak.

                  MYTÍ ŘETĚZU

                  Pokud údržbě moc nedáte a spěcháte, tak řetěz omyjte pračkou jako náplň používám směs nafty a technického benzínu poměr 2:1, pokud pračku nemáte vemte přiměřeně velkou plastovou nádobu s šroub. víčkem (já použil po tekutém pracím prášku) řetěz jsem sundal z kola, hodil do nádoby s mycí tekutinou, zašrouboval a třepal, třepal, třepal. Nýtovaný řetěz musíte bez pračky umýt štětečkem. Pak dokonale osušíte a necháte vykapat. (můžete vyfoukat kompresorem) bacha na oči a okolní díly kola !!.

                  Po vysušení řetězu ho otřete hadrem a pokud možno hned namažte.

                  Pokud budete mýt POUZE technickým benzínem musíte řetěz okamžitě po osušení namazat jinak zrezne což mu SILNĚ vadí (myslím vnitřní rez)

                  Na řetěz umytý naftou nemusí dobře přilnout některé drahé přípravky na jiné popř. voskové bázi.(vyzkoušet)

                  Pokud mažete olejem či bílou vaz.Ve spreji není co řešit.

                  MAZÁNÍ

                  Existuje spousty „kvalitních“ zaručených přípravků bez jejichž použití podle „odborníků“ váš řetěz v první zatáčce zemře v cenách cca 100–300KČ/300ml.+ hezký obal.

                  Základem většiny těchto olejů je odpadová frakce ropy, minerální, popř. polo či syntetický olej +aditiva – vosk, teflon, molybden atp. Věřte, že pokud po omytí a dle potř.namažete motorovým olejem, nepoznáte na životnosti rozdíl. Výhodou některých dražších přípravků je větší vzlínavost. Která se projeví po dokonalém omytí a osušení řetězu.

                  Nejlepším způsobem mazání je umytý řetěz rozpojit a na noc ponořit do čistého motor. Oleje, ráno nechat okapat , otřít a jeďte, uslyšíte ten lahodný řetězový šustot.

                  Olej lze ale běžně kapat na články k čemuž se hodí syntetický – je řidší.

                  Pokud jste trochu lenoši myjete a mažete málo, použijte po umytí sprej bílá vazelína s teflonem od Cartechnic Weizes Fettspray mit PTFE za cca 120kč-prodává autocora.

                  Maže výborně, nečerní, pění, vzlíná, odpuzuje vodu a drží

                  POZOR WD40 je dobrý výrobek k mazání řetězů NEVHODNÝ (řetěz maže krátkodobě)

                  Lze ho ale použít jako KONKOR ke konzervaci před namazáním olejem, výborně vzlíná.

                  JÁ řetěz MYJU

                  • Směsí nafty a technického benzínu 2:1. NEleptá to pak některépračky.
                  • Pak OPLÁCHNU čistým techn. Benzínem (potom se MUSÍ hned mazat, jinakzrezne)pozor benzín leptá některé levnější pračky.
                  • Pak olejová lázeň cca 10hod. (a máčím i mimo sezonu)
                  • Pokud spěchám stříknu to bílou vazelínou s teflonem Weizes FettsprayPTFE nebo GT85
                  • Otřu přebytky
                  • Jedu :o)
                  0 0
                  • jIrI___  

                    Já řetěz nemyju a ušetřím tím spoustu času, rozdíl ve výdrži opečovávaného a neopečovávaného řetězu je nula nula prd.

                    0 0
                    • cukerko  

                      presne tak. retaz je spotrebak a tak sa s nim aj naraba.

                      0 0
                    • scalar  

                      Máš pravdu, raději lepší jezdit neš studovat takové nesmyslné elaboráty :-)

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      jop…ale priznam se, ze jsem vcera myl retazek zahradni hadici (spolecne s celym kolem:))

                      0 0
                  • Rychlej turista  

                    Toto je velmi diletantský postup.

                    0 0
                  • pepek  

                    Eště trochu pohledej, existuje tady asi 50 vláken o mazání, tak ty moudra nacpi všude, vůbec se nemusíš žinýrovat.

                    0 0
                  • felix.org  

                    Tolik slov a přitom taková blbost.

                    0 0
                    • Korbelos  

                      :o)

                      Reakce zkušených profíků.

                      Potřeba uvážit, že v podobných fórech hledají ZAČÍNAJÍCÍ rady a očekávají, že na kvalitním fóru o cyklistice něco naleznou,

                      vzpomeňte na své začátky.

                      Každý není PEPEK ČI JARDA z vesnice, který opraví vše a všemu hned rozumí.

                      Je tu spousty informací a každý si musí najít a vybrat tu svou.

                      Většina pohodových kámošů co jezdí na fóra dříve chodili, ale odradila je intolerance,kon­fliktní a nepřátelská atmosféra, která vypovídá o toleranc a mentalitě jedinců co fóra navštěvují z jiných důvodů než komunikovat o tom co je baví.

                      Když jsem jim dával stránku číst, říkali NIC SE NEZMĚNILO.

                      Vypl jsem počítač a šli jsme si zajezdit.

                      0 0
                      • saddik  

                        Já bych třeba řekl, že začínajícímu bikerovi nejlépe posloužím, když mu rovnou řeknu, aby se na praní řetězu vykašlal, aby se k tomu nemusel dopracovávat jako já :)

                        1 0
    • cukerko  

      sram rychlospojku… a aj dobru nytovacku, a usetris si VELA nervov a ubolenych prstov

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.