• vrana38

    Caute.Chcem sa spytat,ci tu nahodou niekto nevie nejaky dobry on-line obchod (naj SK), kde by mali tieto retaze,ze dobru cenu,hm? A podla coho mam vediet,resp aky je v tom zasadny rozdiel,ci by som mal 112,alebo 114 clankovu retaz..teraz mam 112clankovu,ak by som si kupil 114,bol by to problem,ci od coho to zavisi? A nakoniec,aka znacka cyklo-okuliarov je osvedcena, ale nemyslim hned nejake profi okuliare,cca okolo 50euro ..

    0 0
    • Smazaný účet  

      dobrou cenu si snad umíš najít ne? stejně si myslím, že je zbytečné za něj připlácet. Výdrž je skoro stejná jako hg73

      samozřejmě řetěz musíš před montáží zkrátit na požadovaný počet článků (pokud je teda ta délka správná)

      brýle: oakley, rudy project, bbb,…

      0 0
      • vikicek  

        A je nějaký zásadnější rozdíl mezi HG73 a HG53? 8-)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Je, v ceně :-)

          0 0
        • MlokCZ  

          Hg53/73/93, všechno to vydrží úplně stejně, rozdíl je pouze v povrchové úpravě, takže ty nižší více reznou.

          0 0
          • romachain  

            Nesouhlas!!! Rozdíl mezi HG53 a HG73 je značnej! Ovšem oba pořád hodně zaostávají ve výdrži za Sramem (PC-971). HG93 nemohu posoudit, s tím nemám žádnou zkušenost.

            0 0
            • Blade  

              Sram plácá řetězy z hovínek.. Zlatej Japonec.

              0 0
            • MlokCZ  

              To mohl být jedině rozdíl mezi konkrétními kusy nebo byl ježděn v jiných podmínkách, jinak značnej rozdíl být nemůže, protože ty řetězy jsou stejné. A samozřejmě pokud ty nižší jsou ježděny hodně ve vodě, blátě nebo někde, kde se projeví povrchová úprava a větší tendence k reznutí, tak i výdrž může být menší.

              A ani s tím Sramem nesouhlasím, ovšem u Sramu nemám srovnání s větším počtem kusů, u Sramu jsem jezdil jen dva kusy koupené s kolem. HG53/73/93, od každého jsem jezdil větší množství kusů (a ty vyšší verze kupuju když jsou za dobrou cenu, když ne, tak nižší protože větší připlácení nemá smysl, i když protože mi vydrží řetězy hodně dlouho kolem 3,5tis. km, tak tu povrchovou úpravu i trochu ocením díky tomu, že ten řetěz jezdím poměrně dlouho), výdrž 971čky byla o něco horší.

              0 0
            • geo75  

              zrovna řeším blbý řetěz hg73, už mi 2× praskl za dva měsíce, je možnost, že 93 vydrží víc nebo je lépe vyměnit za něco od sramu?

              0 0
              • Ricci  

                Mne praskol HG93 3× ten isty,HG53 mi nepraska :-)

                0 0
                • geo75  

                  hmm, tak už fakt nevím, v servisu mi tvrdí, že špatně řadím a já si ve srovnání s ostatními připadám jako ježíš při přecházení vodní hladiny. když slyším ty rány, co jdou klukům od kol a oni sami mi tvrdí, že šlapou silou a řazení vůbec neřeší, tak se mi fakt chce brečet, když pak nýtuju.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    HG-53 mi přijde jako naprosto bezproblémový řetěz. Dobře se nýtuje, stráví i jetou kazetu, výdrž v pohodě, cena vkusná. Jen tu barvu má občas divnou :-)

                    0 0
                    • geo75  

                      a přijde ti normální nýtovat každou chvíli? mě ne. dřív jsem jezdil zhruba 600 km týdně a za tři roky jsem nepřerval řetěz ani jednou, teď ujedu podle práce tak 150 týdně a za dva měsíce jsem nýtoval 2×. tohle mě nebaví, kvůli tomu jsem si kolo nekupoval, jsem i trochu zklamaný, když vidím, kam se kvalita komponentů posunula, klasický konzum, znič za chvíli, hlavně si brzo kup nový náhradní díl.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Asi jsi narazil na špatný kus. Že se dobře nýtuje, jsem myslel tak, že se dobře nýtuje. Ne že se pořád nýtuje. Já s tím problém nemám, nýtuji, když chci já a ne, když chce řetěz.

                        0 0
          • marapara  

            Úplně stejně nevydrží. HG-53 bylo fakt bláto, stačilo mi něco mále přes 500 km a měrka zapadala na druhý zoubek. Asi tam nějaký drobný rozdíl v materiálu, než jen v povrchové úpravě, bude.

            HG-53 jsem měl jednu a pak jsem koupil HG-73. Ta vydržela o chlup víc, pár set km, ale několikrát se mi roztrhl. Pak jsem kupoval nějaký čas Sramy. PC-59 mi vydržel okolo 2200 km, možná něco mále přes. Nejvíc mi tehdy vydržel PC-69. Ten mi vydržel okolo 4500 km a to jsem ho jezdil od podzimu do května nebo června dalšího roku, takže spíš ve sračkách. Pak Sram začal dělat PC 971, což se rovná PC-59, i když Sram píše že je to nástupce PC-69, což je ale nesmysl :). PC 971 mi vydržel také něco okolo těch 2200 km. Časem trochu klesly ceny řetězů Shimano a zkusil jsem asi 2 nebo 3 řetězy HG-93. Dal bych rovnítko mezi HG-93 a Sram PC 971 co se týče výdrže. HG možná o chlup líp řadil.

            Nakonec jsem loni na podzim koupil C9. PRvní jsem dal na fulla někdy začátkem září s novýma klikama SLX a asi 1500 km jetou XT kazetou 11–34. Byla trochu jetá, tak jsem měl strach, že bude štřílečka, ale naštěstí se nekonala :). Ten řetěz tam mám doteďka. Na fullu jezdím spíš náročnější terény, více terénu něž silnice, většinou dupu větší kopce na těžším stroji. Stále mi měrka nezapadá ani po první zoubek. Řetěz po každé vyjížďce utřu suchou hadrou a mažu dle potřeby tak jednou za 2–3 vyjížďky kapátkem Chainstar a pak po hodince utřu do sucha. Dá se říct, že řetěz je stále čistý. Moc v blátě nejezdím, spíš teď v prašnějších podmínkách. Nicméně tak 1500 km na něm určitě mám a hlavně náročnějších terénů. Neskutečný držák to je. Ten řetěz budu mít tak na 2 roky :). C9 jsem dal v lednu na HT Zaskara. Měnil jsem kliky za XT 08, kazetu XT 08, takže logicky jsem nasadil C9. Na HT jezdím spíš do práce, hodně silnice, zpátky i lehčí terén, ale občas písčité cesty Doubravy, ale občas i kopečky a normální terény, občas si to Chřibů střihnu i na HTčku :). Na HT mám od začátku roku cca 1700 km a měrka mi nezapadá ani první zoubek. Stejné jako na fullu. O řetěz se starám stejně jako na fullu.

            Takže pro zakládajícího, pokud máš relativně nové kliky a kazetu velmi málo jeté nebo úplně nové, doporučuji jednoznačně C9. Dvojnásobná cena oproti HG93/PC971, ale vydrží několikanásob­ně více.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jenže to co Tobě vydrží C9, tak mně vydrží hg93. A jsem zvědav, jak na tom bude s kazetami časem po používán C9. Já mám ověřeno, že mně při výdrži hg93 kolem 3,5tis. vydrží kazety dlouho a to kolem 20tis. km.

              Nevim jeslti C9tka by mi vydržela třeba 10tis. km (aby to mělo smysl za ty prachy), zkoušet to ani nebudu, protože přeci jen jednou za čas rád ten řetěz vyměním, aby byl zase čistý :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Navíc C9tky by se mi v posledních letech pěkně prodražily, protože jsem prováděl v posledních letech více změn na kole. Na dvou kolech dával 11/34 kazety místo 11/32, kde jsem měl řetěz předtím co nejkratší (aby to vycházel použitelně na fullu se středním vodítkem), takže jsem musel dávat o dva články více po změně kazety.

                Oba řetězy jsem měnil lehce předčasně i na hg93 a PC971 (na Stereu to byl první řetěz od koupení kola, to byl právě jeden z těch dvou Sramů co jsem jezdil), oba měly jen něco málo přes 2tis. km a délka do 132,6 (tedy nikde více, sem tam i jen 132,5). Ale už jsem stejně rovnou vyměnil za nové při té nízké ceně se mi prodlužování řešit nechtělo.

                Teď jsem zase chvíli jezdil dvojplacku 22/36 s rockringem, tedy řetěz jsem původní zkrátil, což by ještě nevadilo. Ale nakonec mi ta dvouplacka nesedla, chybějící nejtěžší převod nevadil, to že jsem nemusel řadit mezi velkou a střední pilou taky super, ale ten skok 22/36 mi nakonec vadil hrozně moc a kvůli tomu šla zpět trojplacka (22/32 dvojplacka už by byla málo na těžké převody). A tedy opět jsem potřeboval zpět dát řetěz delší, takže stejná situace a zase řetěz byl těsně přes 2tis. km a kolem 132,6. A protože byl levný, tak zase rovnou přišel nový.

                0 0
                • roud  

                  nj ale to že takhle experimentuješ je tvoje blbost ale pokud jezdíš stálý osazení není podle mě co řešit a C9 je opravdu nejlepší pokud neustále nechceš měřit řetěz a bejt naštvanej že nic nevydrží… já osobně radši budu mít rok C9 a nešáhnu na to než 3× za rok měnit 971ky

                  0 0
                  • marapara  

                    Vidím to podobně. Nehledě na to, že to jednou nechtě neuhlídáš, přetáhneš řetěz o pár set km a budeš muset měnit i kazetu. Já to vídím, že sezonu, ale spíš víc, řetěz nebudu muset měnit ani na jednom kole. No pak dám vědět, kolik jsem na jakém kolem na něm dal.

                    Jinak cena HG 93 je cca 340 kč a C9 stojí 570 kč, což není ani dvojnásobek ceny. Rozhodně ten řetěz vydrží víc než jen jednou tolik. Mít na fullu HG93 a najeto 1500 (možná ale víc, nevím úplně přesně) km, měrka je druhém zoubku určitě :). Myslím si, že se to každopádně vyplatí dát s novýma nebo málo jetýma převodníkama C9. Máš minimálně na sezonu pokoj :).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jak vidíš, tak já mám bez experimentů pokoj i bez C9 na dvě sezóny.

                      Musím také přičíst do úvahy, že jsem v praxi viděl více než jeden případ, kdy C9 nesedla na novou střední pilu u XT klik, tedy opět možná další komplikace. Pravděpodobně to bylo jen pro některé série středních placek, ve více případech problém nebyl.

                      S hlídáním nemám problém, u mně ani mírně přatažení většinou nevadí. Přetahnul jsem řetěz jednou na 133 rovných a další si sednul také hned bez střílení. Můj styl jízdy je asi i k tomuto šetrnější.

                      Tím nechci říct, že C9 je špatný řetěz, někomu se jistě vyplatí. Ale rozhodně to není tak, že vždy je to nejlepší řešení.

                      0 0
                      • marapara  

                        Je to možný. Já to mám odzkoušeno na XT 08, SLX a kamarád ho má na Stylech. Všude OK.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Všechny ty případy byly kliky XT 04–07 (tedy ten předchozí model). A asi to i odpovídalo těm sériím, kde byla kritická výdrž středních převodníků. Tam to bylo šílený, i mně při těch extrémních výdržích všeho dala střední placka jen 3,5tis. km (a pak další ta samá náhradní už má 5tis. km a je pořád ok, takže prostě jen bídné série) a kamarádovi u LX klik ze stejného období dokonce jen 1200km (pouze jeden první řetěz). Teď mám na všech třech kolech už nové XT kliky a tam zatím ani náznak problém se střední pilou, i když pořád mají málo km na hodnocení (ty jedny tak 4,5tis. km).

                          0 0
                      • roud  

                        Mě C9 sedla na tři roky jetý převodníky i když se jí zezačátku nechtělo tak sem na tom nalítal náký km a teď už na ní mám kolem 1000km a bez problémů…

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Chápu to u těch co jim vydrží málo. Ale mně tedy nepřijde, že měním řetěz neustále. Ve chvíli kdy neměním kvůli změnám v osazení (a i tam to vyšlo po 2000km+, což není tak hrozné), tak to vychází na dva roky (po těch dvou letech tedy výměna na všech třech kolech), protože za rok najedu kolem 5tis. km a zátěž rovnoměrně rozložím mezi tři kola, tedy 3× 3500km.

                    A teď kdybych chtěl vozit C9 a jen zjistit, jestli se mi vůbec vyplatí. Výdrž by musela být aspoň 10tis. km, aby to bylo aspoň 3× tolik (když cena je dvojnásobná, tak aby to bylo nezanedbatelně lepší). A to by znamenalo 30tis. km (tři kola) a tedy 6 let. A tady je vůbec otázka, zda budu mít 6 let stejná kola, možná Stereo ano (pokud neodejde), ale 125tku že bych měl ještě celé další 4 roky, to dost pochybuju.

                    Takže musíš brát v úvahu, že Ty vlastně musíš řešit C9tku častěji než já hg93.

                    0 0
                    • roud  

                      Je rozdíl jezdit na jednom bajku a na třech kdybys měl na všech C9ku tak bys mě na hóóódně dlouho vystaráno pokud bys neustále něco neměnil na kole.....

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Měl, ale i když teď neplánuju měnit něco na kole, tak jak jsem už psal, tak AMS 125tka bude pravděpodobně vyměněná dříve než bych stihnul sjet první C9tku. Zatím ještě hned nové kolo neplánuju, ale 4 roky je dlouhá doba.

                        0 0
          • Blade  

            LX kliky, LX kazeta a 4 řetězy. 1ks HG73 a 3ks HG93. Řetězy točím po vytažení o cca 0,2mm. Teď ukončuji čtvrté kolečko(cca 133mm). HG73 má po 4 kolech 1965Km, HG93 mají 2625 a 3320, čtvrtý řetěz bude mít zřejmě něco mezi těmito dvěma. Takže za sebe říkám, že HG93 vydrží víc, pokud to není tím, že HG73 mám na prvním místě a až pak HG93ky:)

            0 0
            • MlokCZ  

              Velký rozdíl máš ale i mezi jednotlivými kusy hg93, tedy z takového srovnání s jedním kusem hg73 bych se neodvážil dělat závěr, zvlášť když v tomto případě může i to pořadí točení řetězů ovlivnit výsledek.

              Já taky těch hg53/73 nejezdil tolik, více bylo 93. Když mi vydrží tolik co mi vydrží, tak nemám problém si připlatit na nepatrně dražší 93 a ta povrchová úprava není vůbec od věci. Třeba po občasném mytí (3–4× do roka) u hg93 na řetěz kašlu a nechávám uschnout a žádný problém, hg53 měla tendenci už jen při tomto trošičku reznout.

              0 0
              • Blade  

                To pořadí mít vliv nejspíš bude. Poslední řetěz schytal ty nejtěžší závody a i tak bude měřit podobně, jako třetí řetěz. Nicméně rozdíl mezi 73 a 93 je nějakých 70Kč a vzhledem k tomu, že ty řetězy budu vozit třeba 20tis km, což nenajedu za půl roku, tak si za tu povrchovku rád připlatím.

                C9 by mě taky celkem lákala. Třeba kombinace XT kliky a kazeta a 2× C9 a točit. Jak by to bylo ve srovnání se čtyřmi HG93. Cenově by to bylo nastejno..

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak já to vidím stejně, taky si připlácím už teď vždy na hg93. V celkových nákladech na kolo je to zcela zanedbatelná částka. Za spotřebák vůbec tak moc neutratím, protože materiál moc nelikviduju. A to ještě ze spotřebáku jednoznačně nejdražší u mě jsou pláště, ty mi přijdou mnohem na víc než řetězy (když zadní RR mi vydrží o něco méně než řetěz a přitom je o hodně dražší než řetěz). Ale i tak pořád je ten spotřebák oproti pořizovacím cenám na kolo skoro zanedbatelný.

                  Takže rozdíl na nákladech za rok za řetězy jestli bude 350 nebo 500Kč mi opravdu nevytrhne.

                  0 0
      • michals1  

        Ale vzdyt oba typy stoji skoro stejne. Tak proc nekoupit ten lepsi?

        0 0
    • Rychlej turista  

      V brýlích za 50 éček nejezdí profíci, ale socky. Jestli ti nevadí cena, kup je za stovku u Číňana. Já brýle používám jen jako ochranu očí a to tyto brýle splňují.

      0 0
    • Hornet  

      Dobre ceny ma cykloobchod.sk, asi najlepsie na slovensku, HG93 nejakych 14€, ma tam aj okuliare, mozno si nieco vyberies, nizke postovne, seriozny pristup

      0 0
      • vrana38  

        Jj DAKUJEM, akurat vcera som poctivo hladal na nete a presne som skoncil pri tejto stranke,az mi to je divne,ze maju cca o 10euro lacnejsie HG 93 ako inde…

        0 0
    • Farmer  

      Nazdar. Abych nezakládal další thread, tak ti napíšu sem… Nevíte, jesli je nějakej rozdíl, mezi IG a HG řetězy? Já mám na kole prastarej IG-31 a už je pěkně vytáhlej, tak jsem si řek, že ho prohodim, ale nevim, jesli HG40, HG70 nebo IG70. Nevíte, jakej je rozdíl mezi těma posledníma dvěma? Stojej stejně…  Dyžtak mám Acera měnič a HG-30–8 kazetu…

      0 0
      • art1  

        tak jestli ho máš pěkně vytahanej ,tak budeš muset dát i novou kazetu . Tuším ,že v IG a HG je rozdíl v náběhu

        0 0
        • Farmer  

          Náběhu? Pardon…

          0 0
          • art1  

            jo jo , každej řetěz má náběhy  a tuším ,že rozdíl je právě v tom

            0 0
            • Farmer  

              Ale i tak by to mělo bejt jedno, kterej tam dám, ne? Teda aspoň u těch řetězů píšou, že na Acera pasujou. A ještě u IG70 píšou, že je stříbrne, u HG70 to nepíšou…

              0 0
              • art1  

                je to jedno, jen se ptal v čem je rozdíl

                0 0
              • JARDA0011  

                nechci kecat, ale 8-mi kolečko má jinou šíři řetězu než 9-ti kolečko ne? víc ti řeknou zdejší guru, ale mam pocit že jsou jinak široký. ale hlavu na špalek za to nedám.

                0 0
                • Blade  

                  To máš sice pravdu, ale IG70 i HG70 jsou osmičkový řetězy, takže tady problém není.

                  0 0
      • Farmer  

        EDIT: místo HG40 jsem myslel HG50

        0 0
    • Martinson  

      Teď jsem vyměnil  ojetej HG 93 za stejně vytahanej Sram 971. Najeto zhruba stejně  1200 – 1400 , to  HG možná víc ve srágorách,  93 jsem roztrh, a při nýtování tam jdou čepy jak do másla, řetěz je strašně volnej do stran.

       
      0 0
      • Blade  

        Mám opačnou zkušenost. Roznýtování PC971 jde jak po másle, řetězy se trhaly (cca 12tis km, 5 řetězů, 4× roztržení). U HG93 pro roznýtování musím použít na nýtovači větší páku, řetězy drží (10tis km, 4 řetězy, 0 roztržení)

        0 0
    • Michell  

      Není od věci se podívat, co se vozí v profipelotonu. Samozřejmě, že tam na cenu každý sere, ale je třeba zajímavé, že někteří jezdci sponzorovaní Shimanem nevozí řetězy Dura-Ace, ale Campu a Sram. Že by se trhaly? Protože jiný důvod mě nenapadá.

      0 0
    • I-shift  

      možná se zeptám blbě ještě nikdy sem to nedělal. Koupil sem řetěz CN-HG 93 a na spojení tam je nýt který vypadá jinak než ostatní, když to snýtuju mám ho tam nechat nebo mám článek před a za dát s toho kousku co mě zbyl. Zatím sem nýtoval jen C9 tam jsou všechny stejný. Dík.

      0 0
      • ememem  

        vlozis nit – klucom nasrobujes – precnievajuci kolik v mieste tej drazky ulomis.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.