• onuce

    E-bike mám sic chvíli, ale již s obavou přemýšlím, co s baterií, až se její čas ponachýlí.

    A Google kupodivu nic neřeší, protože vyplivne spoustu firem nabízejících repasi. Jenže která z těchto firem je opravdu poctivá? Která dává kvalitní a čerstvé články?

    Chtělo by to reálné poznatky od důvěryhodných. Proto prosím, máte již někdo v této oblasti zkušenost, dobrou či zlou, nebo přímo tip na osvědčenou baterkárnu?

    Děkuji

    0 2
    • H88  

      https://www.facebook.com/…/1228696808/?… tenhle repasuje, osobní zkušenost nemám… bližší info v odkazu

      0 0
    • Markony  

      Omg mistře to vás to tropit nemusí vy na něco přijdete,a ve vašich rukou bude baterie nesmrtelná .

      0 2
      • onuce  

        Právě že již začala ztrácet na kapacitě. Sic zatím nepatrně, ale to se rozjede. Přitom jsem dal zatím sotva 4000 km. No a doufám, že než to přijde, sejde se zde pár tipů, abych byl jednak klidnější, ale hlavně abych pak hned věděl, kam na jistotu. Třeba to pomůže i jiným.

        0 1
        • Esi  

          Třeba baterie vydrží s 80%původní kapacity alespoň těch 500 cyklů což bývá standart a jestli to lektrokolo na jedno nabití zvládne 100km tak bych řekl že po 50 000km se dá to kolo s klidným svědomím zahodit protože servis bude dražší než koupit nové, případně u značkových kol není prolém koupit novou baterii

          0 0
          • onuce  

            Nedávno jsem někde četl, že životnost baterie je 15 – 25 tis km.

            No a právě neznačková baterie by mohla repasí zeznačkovatět, alespoň v tom smyslu lákají repasovací firmy.

            0 2
        • Cavendish  

          Jestli to není tím, že je venku chladno a to na kapacitě přechodně ztrácí každá baterie.

          0 0
          • onuce  

            Ukazuje to přímo „počítač“ Bafangu, v teple po nabití. Na místo původních 19.485 Ah je nyní 19.165 Ah.

            0 1
            • Kouba_2005  

              Zkusit připojit po plném nabití baterii znovu k nabíječi. BMS dělá vyrovnání napětí článků až po úplném nabití baterie. Mělo by to být hotovo do půl hoďky.

              0 0
              • onuce  

                Jaký přesně postup? Nabiju, odpojím, a hned připojím znovu nabíječku, na půl hodiny? Bude svítit zeleně, nějaký udržovací proud.

                Zrovna posledně se mi stalo, že baterie byla nabitá na 87%. Jelikož nabíjím na 100% až těsně před švihem, připojil jsem nabíječku nad ránem. Nic, svítila zeleně. Připojování, odpojování, nic. Již jsem myslel na nejhorší, pak jsem udělal vybíjecí projížďku, vybil na 79%. Zkouška nabíjení, nic, jen zelená. Hledal jsem záručák, nenašel. Zoufalství. Další vyjížďka, vybito na 74%. Připojena nabíječka, červená, hurá. Pak teprve se baterie nabila na 100%.

                0 0
                • Kouba_2005  

                  U li-ionek je takový zažitý a všude se to prezentuje jako výborná vlastnost, že se dají dobíjet kdykoliv a kdykoliv dle potřeby od nabíječe odpojovat. Sice tomu tak je, ale ta baterka si počítá všechna neúplná dobíjení a z nich pak dopočítává plné cykly. Pak si taky počítá cykly do plného nabití. Občas je prostě potřeba kvůli vyrovnávacímu dobíjení baterku nabít na 100% a s vybíjením nechodit pod 20. Otázkou je, jak je BMS nastaveno a jak se dá věřit tomu, co člověk na displeji vidí. Někde je nula na displeji oněch 20%, někde zas 100% na displeji odpovídá reálnému nabití na 80%. Nevím ale, co tam máš konkrétně za baterku.

                  0 1
                  • onuce  

                    Aha, ano. A jak přesně tedy to znovunabíjení? Viz výše. Děkuji.

                    0 0
                  • J1RKA  

                    tohle je dobry vedet :D nicmene kondici baterii delaji jednotlive clanky, a stejne jako u retezu pevnost clanku, nicmene mam dojem, ze minimalni garantovany pocet cyklu plneho nabiti je 200, ja treba u mobilu udrzuju baterii mezi 40–80% procenty nabiti, nabijim treba 5× dene ale chvilku 10–15 min

                    ale snad vyrobci, daji tu spravnou nabijecku k ty spravny baterii, aby nabijela tim optimalnim proudem

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      U mobilu podle mě nemá smysl cíleně to nedobíjet na 100%. Mně vždy u každého mobilu vydržela baterie opravdu dlouho a snižování kapacity vždy rozumně nízké a nikdy jsem neřešil cílené nedobíjení do 100%.

                      Baterke vadí, když je dlouho na těch plných 100%, ale to u mobilu vůbec nehrozí, protože se i bez většínu používání i jen ve stand by režimu hned vybíjí.

                      U mobilu bych se pouze snažil, aby nedocházelo častěji k plnému vybití (já se pod 40% také dostanu jen ojediněle).

                      A pak nenechávat zbytečně dlouho na nabíječce. Ne, že by docházelo k přebíjení, to si mobil samozřejmě pohlídá. Ale už pak dochází ke zbytečnému držení baterky po delší dobu na 100%, protože nedochází k jejímu okamžitému vybíjení.

                      Tohle je horší u notebooku, které jsou většinu času připojené do zásuvky. Tam když to trvale udržovalo baterku 95–100%, tak to už bylo horší a proto většina současných notebooků umožňuje nastavit udržování na 55–60%.

                      1 0
                      • J1RKA  

                        pravda co pises, nicmene mam notes < lenovo > vpodsate ho rano dam na nabilecku a odpolko odpojim, mam ho urcite 3 roky a baterie porad drzi 11–12 hodin kancelarsky prace, ted kupuju dalsich 8Gb ram, pac 22H2 aktualizace ho celkem usmrtila < byl puvodne na w10 > bohuzel pokud to nepomuze tak dostanu novej, a toje peklo to preinstalovat :D

                        0 0
                      • onuce  

                        Jen Vás opravím s tím mobilem. V mobilu baterie vůbec není. V mobilu je článek. Proto odpadá balancování a veškeré problémy s tím spojené.

                        0 1
                      • Smazaný účet  

                        tak to se třeba koncept bezdrátové nabíječky minul účinkem, protože mobil každý večer položím na to stejné místo kde se nabíjí a ráno ho vezmu sebou do práce… v práci na stole ho položím na jiné QI místo a tam se zase nabíjí. Samozřejmě přerušovaně když chodím na porady apod.

                        0 1
                      • Jakobo  

                        To nabijeni notebooku na 55–60% se nastavuje nekde v Biosu, nebo na to musi byt primo program uz v systemu?

                        1 0
                        • onuce  

                          Program od výrobce NB. Já to mám od Asusu, děti od Huawei.

                          1 2
                  • MlokCZ  

                    Já bych tedy do 100% nabíjel nejlépe skoro vždy, aby vždy docházelo k balancování jednotlivých větví. Stačí sledovat dobjící proud (pokud daný motor ukazuje) a je hezky vidět, jak moc to na konci balancuje (dle dobíjecího proudu je vidět jak postupně odpojuje jednotlivé větve a dobíjí jen některé).

                    Já u svojí baterky pozoruju, že balancuje docela hodně pokaždé. A pokud občas udělám nějaký cyklus bez plného dobití (třeba když vím, že jdu na tak krátkou vyjížďku, že bych z plného nabití to nestáhnul ani pod 80% a vždy se snažím, abych kolo nechával stát s baterkou někde mezi 50–80%), tak příště trvá balancování déle.

                    V mojem případě má tedy motor bluetooth modul a dovoluje všechno možné (včetně dobíjecího proudu a napětí baterky) sledovat v aplikaci v telefonu.

                    Procentu na displeji se moc věřit nedá. To už je lepší aspoň koukat na napětí (pokud je možnost ho zobrazit). Mně skončí nabíjení vždy pás sekund po dosažení rovných 42V, přitom 100% baterka ukazuje na displeji už mnohem dříve, i když pak ještě třeba 15–20 minut běží balancování a jsou dobité plně jen některé větve a celkové napětí ještě není celých 42V.

                    Baterce nijak nevadí dobití na 100%, vadí jen, když takhle zůstává po delší dobu. Když se dobíjí těsně před vyjetím nebo případně předchozí den (když se vyráží další den už ráno), tak není žádný důvod nedobít vždy na plných 100%.

                    Po roce a půl ježdění a 6tis. km je pak při slušném zacházení moje baterka ve velmi dobrém stavu. Zatím ještě snížení kapacity nepozoruju vůbec na delších trasách. Je jasné, že nějaké jednotky % snížení tam bude, změřené to nemám. Změnu pod 5% těžko jen z jízdy poznám.

                    0 0
                    • onuce  

                      Výborně, děkuji za vyčerpávající informace. Tedy se nebudu bát nechávat baterii na nabíječce i nějakou dobu po plném nabití, naopak je to vlastně žádoucí.

                      Jinak ten můj Bafang má také bluetooth a k tomu komplikaci v mobilu. Jediná nevýhoda je, že nefunguje. A to i podle recenzí, není to ve mně.

                      0 0
              • mais  

                Takhle ale balancování nefunguje, to už je velmi lehké dokazování, rozbalancovana baterka se balancuje při velkém delta u během fáze dobíjení CC a tam se i kompenzuje neznalost systému na kapacitu vlivech chyby dílčích cyklu kdy baterka zhruba ví při jakém SOC se bude přepínat z CC na CV

                0 2
                • onuce  

                  Spojení ČSAO-ČVUT-OPBH-ČSAD-FOK přerušilo se

                  Jsem obyčejný spratek, ne mne příliš zkratek.

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Všechno dopadne OK za lístky na FOK.

                    1 0
                  • mais  

                    Pouze základní označení baterkářských základních veličin, chceš-li se v baterii hrabat, musíš jim rozumět mistře, nezapomínej na základní zákon elektrotechniky definovaný ohmovým zákonem Učení Ie Radost

                    0 0
                    • onuce  

                      Ale já se nechci v baterii hrabat.

                      2 0
                      • Markony  

                        Mistr ji jen chce vylepšit.

                        0 0
                        • onuce  

                          Jen jsem chtěl pochopit nejsprávnější způsob nabíjení. Jsou zde dvě verze. Odpojení a znovupřipojení nabíječky po úplném nabití a pak prosté ponechání na nabíječce.

                          0 0
                          • mais  

                            A obě jsou …tramtadadá na nic :D

                            0 0
                            • onuce  

                              Můžete tedy, prosím, teple lidsky popsat správný způsob nabíjení?

                              Děkuji

                              0 0
                              • mais  

                                Vezmu nabíječku, pokud to jde nastavímv tvém případě max 2A, zapojím nabíječku, nabiju, odpojím nabíječku

                                0 0
                                • onuce  

                                  Dobře víte, že nabíječky dodávané k elektrokolům regulovat nejdou. Moje dává 3A. Snad bych se mohl pokusit koupit starší model, ten dává 1.8A.

                                  Když se baterie nabíjí přes noc, to jest delší čas ponechaná na nabíječce i po nabití, tak to tedy nevadí?

                                  Děkuji

                                  0 0
                            • MlokCZ  

                              Sice je to v obou případech na nic, ale aspoň tím nic nezkazí a to už bude velký úspěch :-)

                              Tedy aspoň v mojem případě mám u svého ebiku ověřeno, že se to bude v obou případech chovat stejně a tedy nebude to dělat vůbec nic (ani po odpojení a znovupřipojení to nezačne nabíjet ani na chvilku).

                              0 0
                              • mais  

                                Což ale není nutně pravda – pokud to nemá odpínání (což by technicky mít mělo, ale vývoj řídí moneyžeři, takže nemusí – co jsem koukal někde to je, někde ne, ale ještě tam může být energetický buffer), tak se stane následující – baterka se dobije – odpojí, pokud nebude odpojená elektronika, tak si trochu odžere, nabíječka sepne dobije odppne atd… a takhle se to cykluje – jasně ochrana proti přebití to nepustí, ale z pohledu životnosti tohle baterce dobře nedělá a ne každý to ošetří.

                                Navíc i balancování je energeticky ztrátový děj, tedy další motivace, pokud to bude něco dorovnávat, aby to cyklicky dobíjelo a neustále škratání o plné nabití baterky. A to v úvaze pomíjím i jev napěťové hystereze, že sice dobiješ článek na Umax, ale po odpojení a po rest time to napětí pár setin až desetinu klesne, což pro řadu nabíječek už je další motivace to tam práce.

                                Vše to je o tom, kolik kdo věnoval času, aby to celé bylo optimalizované a odlazené

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Možné je samozřejmě všechno a netuším, jak to je u jeho ebiku. U toho mého ebiku po znovupřipojení naíbječky okamžitě přepne do režimu, že je nabito a nabíjet nezačne vůbec a v monitorování je pouze vidím minimální odběrový proud daný spotřebou elektroniky motoru a ovládacího modulu a to se po pár minutách (dle nastavení) samo vypne. Na spuštění znovu nabíjení nestačí několikero opakované zapnutí (také vyzkoušeno). Dle odběru odhaduju, že by to muselo být zapnuté aspoň tak 1h, aby došlo k novému dobíjení.

                                  Ale samozřejmě jak už jsi napsal v té první reakci, tak je nesmysl to dělat.

                                  Já to více zkoumal před časem, kdy mi chvíli baterka po dobití ukazovala 98% a já zkoumal jestli není náhodou někde nějaký problém. Ukázalo se, že byla dobitá pořád vždy správně na 42V, ale byla lehce povolená (upínací mechansimus baterie), takže tam byl zřejmě někde nějaký větší přechodový odpor, který to mohl mátnout a blbě to jen ukazovalo. Poladil j sem jsem předpětí uchycovacího mechanismu baterie a hned se to vyřešilo.

                                  Ohledně klesnutí napětí, tak v mojem případě po ukončení dobíjení napětí vždy klesne v podstatě hned na 41,9V. To ale při znovupřipojení nabíječky nabíjení nevyvolá.

                                  0 0
                                  • mais  

                                    To co píšeš je normální – podle mě očekuje co se děje, zjistí, že nic, tak se hybernuje. 98 procent SOC je v pohodě, doma baterku do FVE nepouštím dál ani na kalibračním dobíjení (jednou za rok to potřebuje, protože neví z těch mikrocyklů, kde je), normálně má povoleno horní mez 95 SOC

                                    0 0
                        • mais  

                          Jo ještě s tím, co tu vyprávěl o tej výkonej bodovače – to bude dvojka.

                          0 0
                          • onuce  

                            Kdo vyprávěl o bodovačce?

                            0 0
                          • MatS  

                            Vcem je problem s bodovackou? Nikdo mu nerika, ze se do toho ma poustet. Jen ze repase aku (z meho pohledu cloveka co ma vzdelani) neni zas takova veda. V jeho podani by to ale byla dokonala recka tragedie. ;-)

                            0 0
                            • mais  

                              Problém je v tom, že někdo jako on si přečte něco na úrovni časopisu ABC, nabyde dojmu, že tomu perfektně rozumí elektricky, pak se koukne na youtube, uvidí, že je to cvak a hotovo, najede na Alli zjistí, že základní bodovačka stojí 3000, plíšky pár stovek, články pár stovek a jde do toho.

                              Když jsem byl u výrobce článků, tak nám tam ukazovali, jak bodujou – to vypadá a je jednoduché, ale pak nám taky ukázali laboratoř, kde nastavujou parametry toho bodovování, tak to byla zcela jiná soutěž – spíše přehlídka super technologií, dělali to na sto desítkách až stovkách kusů a vrčelo to několik cyklovaček, co ty články testovaly před bodování a po bodováním, aby zjistili, co a jak se změnilo, zda není dopad na bezpečnost, životnost, výkonnost atd..

                              S těmahle zkušenostma se docela děsím toho, až se do toho pustí Pepíci v garážích…a to bude ohýnků…ono i dneska se člověk dozví, že většina požárů od baterek (ne modelářských – grafen je prevít nestabilní) je způsobena tím, že se v tom kole, nebo koloběžce předtím někdo vrtala „vylepšil“ ho

                              0 0
                              • onuce  

                                Naštěstí nejsem někdo jako on.

                                0 0
                              • Japhy  

                                Doporučuji jednoduchý pokus – vzít starou lionku třeba z mobilu, udělat do ní špendlíkem dírku, chvíli jí na nehořlavé podložce z bezpečné vzdálenosti pozorovat a následně se po zralé úvaze buď pouštět nebo nepouštět do nějaké větší repase.

                                0 0
                                • MatS  

                                  Ono staci hodit do ohne malou lithiovou knoflikovku. Kolega ze jde na ni napajet dratek, ze uz to delal. Kdyz jsem vykrikl neblbni vole, tak vyslehl plamen asi 30cm a par sekund horel. Baterka se navic rozletla. Nastesti mel vic stesti, tak bez uhony.

                                  0 0
                              • MatS  

                                Ano, na profi urovni je to jiz veda, ale zrepasovat si treba akupack k vrtacce tak hrozne neni. Samozrejme ze musi neco vedet, aby zvolil spravnou tloustku nikl pasku, delku impulzu a proud pro bodovani a dalsi veci, aby to fungovalo, davalo potrebne proudy a nebylo nebezpecne. Treba ja bych sam do repase baterky ebiku nesel.

                                Mas recht, ze dnes je problem Youtube, kde ledajakej lojza v Indii opravi vsechno na kolene a lidi to pak taky zkousi. Vemou starou mikrovlnku a s upravou trafa si udelaji bodovacku.

                                0 0
                                • mais  

                                  Na rovinu, já jsem i na vlastní baterku na e-biku jezdil, repas baterky do nářadí bych lidem doma nedoporučil, ale určitě bych ji postavil (neměl jsem tu potřebu, když něco odešlo, tak články byly dražší než novější a lepší zařízení), Nicméně 12 let mě baterky pro dynamické použití živily

                                  0 0
                                  • Jakobo  

                                    Do modreho Bosche jsem kupoval kvalitni vysokoproude 18650 s kapacitou 2500 mA/h za 450 Kc/10 clanku. Za tu cenu novou 5 Ah baterku nesezenu, ta stoji 1600 Kc a lepsi ten originalni akupak nebude take. A to jsem kupoval jen 10 clanku v nejakem obchode, pokud bych mel repasovat baterku do kola, kde je vubec netusim, 100? clanku, tak se dostanu zase na mnohem zajimavejsi ceny. Navic predpokladam, ze baterie do kola maji nekolik paralelnich spojeni, potom se nemusi dimenzovat na tak vysoky odber jako u naradi, kde ty spicky jsou 40–60 A na baterii. Mozna se daji pouzit 18650 s nizsim max. vybijecim proudem, ktere jsou o neco levnejsi.

                                    Repasovat akupak do Parkside se uz treba nevyplati a co jsem sledoval nejake testy ty Parkside akupaky jsou prozatim prekvapive slozene z kvalitnich clanku.

                                    0 1
                                    • mais  

                                      Kvalitní vyoskouproudá 18650 je co?

                                      PS – baterky jsem dělal 11 let, takže bych řekl, že o nich něco málo tuším ;)

                                      1 1
                                      • Jakobo  

                                        Vybijeci proud 20 – 30 A. Pro nekoho muze byt i zkusenost 11 let dolivat vodu do olova. Netusim, co jsi delal ty. Za spojovanim lithiovych clanku bych nehledal magii. Dostupnych informaci a praktickych zkusenosti je dnes uz dostatek, spotrebni material je take dostupny. Kdo ma chut muze to zkusit. Je dulezite dodrzovat spravnou proceduru, hlavne pouzivat vybalancovane clanky a spravne spojovat, at nedochazi v dusledku nevhodneho vedeni pasku k pretezovani urcite vetve. Na internetu je spousta dobrych rad se vsim dulezitym, ti opravdu zkuseni se na youtube radi podeli a je jich dost uz i v cestine. Nejcasteji repase znamena pouze vymenit clanky a znovu nabodovat, usporadani zustava stejne.

                                        1 0
                                        • mais  

                                          No takže předpokládám, že jsi nakoupil nějakou čínu. kde vesele slíbí klidně 20C – ovšem životnost je pár pokusů.

                                          Spojování lithiových článků vůbec není věda, jen se zeptej u erudovaných výrobců co doporučují a ejhle věda to bude – protože tam se opravdu chce, aby to cíleně stárnulo, dobře fungovalo, nemělo selhání atd, včetně quality check, ale ať si to lidi klidně zkouší, hasiči budou mít co dělat, čím větší divočina, tím lepší.

                                          BTW – ke skutečně špičkovým článkům se nemáš nárok dostat bez auditu – protože jednak je přetlak poptávky nad nabídkou a za druhé a to je podstatnější – fakt už jsou výrobci proškolení a ví, jak snadno se ztrácí v tomhle oboru dobrá pověst – takže fakt nechtějí, aby to dostal do ruky, kdejakej kutil z garáže.

                                          Ale tak je fakt že já jsem zvyklej na základní požadavek na baterku – po osmi až deseti letech typického použití xy kapacity, disponibilita xy, cyklické zatížení, nabíjecí výkony, garance…

                                          Youtube rulez :D

                                          1 4
                                          • Jakobo  

                                            Zadna cina, zadne rozebrane baterie ze stareho notebooku, mas velkou predstavivost. Nebo ti jen nekdo leze do zeli, ale s tim se musis smirit. Cilene starnuti a audit pro nakup, tak tuto pohadku si rikej vecer pred spanim. Rozeber si akumulator profi vyrobcu naradi jakymi clanky jsou osazene, jak jsou po nejakem case rozbalancovane a podivej se na realnou zivotnost tech baterii v provozu. Tady ta tvoje pohadka uplne selhava, protoze az takove terno to neni. Mam doma nekolik original modrych Bosch akumulatoru z prace, ktere maji uvnitr prepalene plechy nebo jinou vadu. Vsechny jsou 2rade z 10 clanku. Podobne je na tom Metabo a Milwaukee. Nafouknute baterky ve vyssi tride noteboku Dell Latitude a Lenovo T vidim u nas v praci hodne. To mi potom nesedi ani ta zminovana bezpecnost.

                                            0 0
                                            • mais  

                                              Tak se pochlub co je to za značkové baterky.

                                              Popravdě teď jsem čekal jak mě poučíš z čeho rozebereš baterku a ono z nářadí…tam to nikoho nezajímá – to je prostě rádo za kalkulaci 500 ekvivalentních cyklů. To, co jsem zvyklej řešit musí vydržet podle aplikace mezi 3000 – 30000 tisíci ekvivalentními cykly s povolenou definovanou mezí stárnutí. A pač i o BMS a balancování něco málo vím, tak věz, že v nářadí žádné rozumné balancování není a rozbalancuje se to už tím, žem není na bateriový článek selekce, ale bere se, jak to přijde.

                                              0 2
                                              • Jakobo  

                                                Ja jsem doted myslel, ze se tu bavime o beznych akupacich do kola nebo akunaradi. Ted ale vidim, ze jsme se presunuli k zabezpeceni jaderne elektrarny pro pripadny blackout. Tak to pak jo, jak to tam funguje to fakt netusim.

                                                0 0
                                                • mais  

                                                  Tak běžnej akupack pro elektrokolo můžeš udělat na úrovni nářadí (nic od toho nechci, žádná nic moc životnost – reálně to tak je, a bude se to tak hejbat), nebo ho můžeš udělat na úrovni Tesla model S (tam jsou 18650) a právě formát baterie 18650 bude jediný stejný. Akorát rozdíl bude tak jako Fiat maluch a Mercedes AMG a to jak zatížitelnost, tak středním výkonem a v neposlední řadě životností.

                                                  A to pořád jsem o Lowend článcích – Tesla si dělala vlastní 18650 – protože jako formát to v té době bylo ok a nejčastější, ale zjistili, že neexistuje produkční článek, co by splnil jejich nároky a to z pohledu dneška Tesla S není žádnej hyper super modul. A to vůbec nemluvě o tom, že válečky se dělali „protože se líp těsnili“ (slova jednoho výrobce)

                                                  0 2
                                                  • Kouba_2005  

                                                    Pro Tesla baterky vyrábí články Panasonic.

                                                    0 0
                                                  • mais  

                                                    Ano a ne – byla to spolupráce s Panasonicem, ale nebyla to shodná baterka, byl to custom vylepšenej Panasonic, kdysi jsem si docela přesně věděl, co změnili, ale dneska už si to nepamatuju a jsem línej to jít hledat.

                                                    Dneska už klidně Tesla jezdí i na LiFePO, předtím to byla výhradně NMC a její deriváty

                                                    0 0
                                                  • Kouba_2005  

                                                    Jo, už je to nějakej pátek, dneska nevím, co tam plácaj, každopádně Panasonic je pořád zásadní partner. Vývoj jde dopředu mílovými kroky :-)

                                                    0 0
                                                  • mais  

                                                    dvoukolka je na LiFePO, čtyřkola je nějaká ta 30700 myslím, což se nějak chlubili, že maj na tom větší vývoj, ale bouchat to bude předpokládám modifikovaná linka na 18650 – ono když člověk vidí ty linky a jak kolem toho běhaj kosmonauti (hlavně u separátoru),

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    2170 Aktuálně, 3 a Y

                                                    4680 nevím jak nasazují, myslím že už sem o tom někde četl že v omezené míře

                                                    S a X mají ty staré 1865 pořád,

                                                    Pokrok jim moc nešlape, nebo teda pomalu

                                                    0 1
                                                  • kubad  

                                                    Ale vrátil bych se zpět k kolu :D

                                                    0 1
                                                  • mais  

                                                    Pokrok jim šlape přesně tak, jak testování a normy dovolí – ono jakmile rozjedeš cyklovačky tak testuješ měsíce a jak je tam drobná změna jedeš dobře – vem si, že standard je 20 min na teplotě, 5 hodin nabíjení, 2O min na teplotě, 5 hodin vybíjení a tohle jedeš kolik to dá cyklů – takže těch 3000 nebo kolik uváděli.. pak máš výkonný cykly, endurance… stárnutí, vnitřní odpory…

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    nerozporuju, jen ty sliby :D

                                                    0 0
                                                  • mais  

                                                    To víš, živí je příběh, nebude příběh, nebudou věřící, nebude Tesla…akorát už si časem uvědomují, že to nemůže být punk jako na začátku, takže to je pomalé jako všude

                                                    0 0
            • kubad  

              Katastrofa za 3000km to přišlo o 1,65% kapacity

              Kup. Si druhou baterii a střídaj je

              0 1
              • onuce  

                Myslíte to vážně, nebo žehličkově? Děkuji.

                0 1
                • kubad  

                  Vážně, při tvém nájezdu, máš zálohu a prostor na repas až se ta první začne *****

                  0 0
                  • onuce  

                    No ale teď mě pan mais vyděsil s životností Bafangu. A nikde nevidím možnost jej koupit. Myslím normálně, mimo Ali.

                    0 1
            • mais  

              pokud je to LiFePO tak je to stárnutí lineární

              Pokud jeto NMC, tak to stárne podle s křivky, napřed rychleji, pak dlouhá pomalá lineární ztráta kapacity a pak náhlá smrt

              sni jeden případ po 4000 km s degradací ca 2 procenta není nic zajímavého, co bys měl řešit.

              otázka je kolik potřebuješ dojezd na jezdění a kolik dáváš teď orientačně si trojčlenkou přepočítáš, kolik si můžeš dovolit ztratit, ale myslím, že na tom kole odejde spousta věcí dřív než ta baterka – např ložiska v bafangu, zápley atd atd… takže než zemře baterka bude nerentabilní oprava kola –

              0 0
              • onuce  

                Myslel jsem, že v elektrokole jsou jen Li-ion.

                0 0
                • mais  

                  si dohledej přesně co tam máš – výrobce to má z pohledu bezpečnosti povinnost uvádět – odvíjí se od toho bezpečnost při provozu, přepravě a skladování.

                  0 0
                  • onuce  

                    Jak jsem správně myslel, Li-ion

                    0 0
                    • mais  

                      tak si najdi na netu typickou křivku stárnutí li-ion a máš to na čem si.

                      0 0
                      • onuce  

                        A ještě, proč neměla nová uváděných 20Ah, ale jen pouhých 19.485Ah? To je normální? Děkuji

                        0 0
                        • mais  

                          jo

                          0 0
                          • onuce  

                            Výborně, děkuji. Myslel jsem, zda nebyla vadná již nová.

                            0 0
                        • Polka  

                          To je krásná hodnota a ten kapacitní „ubýtek“ po 4tis. km taky, takže mistře…nepani­kařte ;-)

                          0 0
                          • onuce  

                            V jakém smyslu krásná hodnota? Jako, že 20Ah baterie na tom mohou být hůře?

                            Děkuji

                            0 0
                            • mais  

                              mnohem

                              0 0
                            • Polka  

                              Když je baterie označená 20Ah a reálná kapacita je 19,485Ah, tak je to velmi malá odchylka od deklarované hodnoty. Mnohdy totiž bývá reálná kapacita klidně o dost nižší, záleží na výrobci a kvalitě článků.

                              0 0
                              • kubad  

                                Souhlas, ale mělo by být uváděno co tam opravdu je.

                                0 0
                                • mais  

                                  Najdi mi rezistor 1ohm, kde naměříš skutečně 1ohm

                                  1 0
                                  • onuce  

                                    To se dá dohnat teplotou.

                                    0 1
                                    • mais  

                                      Tak jo, mám tu sto 1ohmových rezistorů, přijde sto onucí, aby na to foukalo a topilo, aby měly vždy a všude práve 1ohm?

                                      1 0
                                      • onuce  

                                        Vy potřebujete přesně 1Ω, ne já.

                                        0 1
                                        • mais  

                                          ne ty zase vymýšlíš technický nesmysl a odmítáš akceptovat, že existuje jmenovitá hodnota a vyhovující se rozptyl plus mís něco kolem té hodnoty

                                          1 0
                                  • Kouba_2005  

                                    A proto je u rezistorů poslední čárka tolerance, ne? Do té by ses měl vejít vždycky.

                                    1 0
                                    • mais  

                                      jo jsou různě kvalitní s různou tolerancí, ale nikdy to není 100 procent 1ohm, vždy je to plusmínus něco

                                      0 0
                                • kubad  

                                  Trošku hrušky a jabka

                                  0 0
                              • onuce  

                                Tak to mám radost, děkuji. Škoda, že jsem se tu nezeptal dříve, celou dobu mě to štvalo.

                                0 0
                        • MatS  

                          Skoda ze sis jeste nezmeril i to napeti. To by ses divil vic :-D

                          0 0
                          • onuce  

                            Napětí to ukazuje také, ale tam tak nějak nevím. Podezřelé může být malé, ale i velké napětí. Baterie jsou v tomto nevyzpytatelné.

                            0 0
    • hawrda  

      Baterii švihnout do směsneho odpadu, a za dvacku koupit novou:D.

      0 2
      • onuce  

        A repasováci nebudou mít co žrát.

        Hlavně ale ta moje koupit nelze, Leader Fox neprodá.

        0 0
        • hawrda  

          Tak holt cely nový é moped no:).

          1 0
          • onuce  

            Teď, když jsem jej pracně vytunil a hlavně zolivověl?

            Vlastně by mohl být na ND.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Rodicum rekli ze prej je prodejna jako dil.

          0 0
          • onuce  

            V Leader Foxu?

            0 0
            • Esi  

              co třeba tady ?

              https://ekolo.cz/…e-leader-fox

              0 0
              • onuce  

                Tam jsem se díval, to je nějaký smetištní výprodej. Tu mojí tam samozřejmě nemají.

                0 0
            • Smazaný účet  

              Jo.

              Proto se divim.

              Ale kdyz ptacka lapaji…

              .

              A taky chteli prodat v kole baterku s mensi kapacitou nez je v katalogu.

              Jenze kdyz je tata elektrikar, tak koukal a vsim si toho.

              .

              Vseobecne ja osobne teda Muler sport moc nemusim.

              Hruzostrasny pribehy lidi co tam delali.

              A jejich kola sezizeny nj p.cu.

              Jejich napleteny kola z automatu- kez komentare.

              0 0
    • StuntJ  

      V podstatě jak u auta, dojde baterka = auto se vyhodí, žádné dlouhodobě spolehlivé řešení není, tedy to platí zvláště u levných kol

      0 0
      • onuce  

        No ale proč je tedy na internetu tolik nabídek k repasi?

        0 0
        • Esi  

          TAk pokud najdeš najkou kavku která ti zaplatí celou baterku za to že přeměříš članky a vymníš pár vadnych, tak je to asi dobřej kšeft

          0 0
          • onuce  

            To je právě to riziko.

            0 0
            • jeniiiik  

              Tak zrovna ten v odkazu Lukáš Lukáš nahoře na Facebooku to dělá poctivě. Sám mi ukazoval co v jakých baterkách je blbě a pár věcí jsme spolu řešili.

              0 0
    • Alojs01  

      Vite mistre, ze nejhorsi je smrt z vyplaseni? :-)

      Za par let, az to budete potrebovat, to bude jinak…

      0 1
      • onuce  

        Pokud je životnost neznačkové baterie 15 000 km, pak mám za tři měsíce používání e-bike třetinu za sebou. Kladu tedy konec baterie na konec letošní sezóny.

        0 0
        • hawrda  

          R.I.P.

          0 0
        • Lišák  

          Skoro bych řekl, že životnost baterie se neměří na kilometry, ale na nabíjecí cykly.

          1 0
        • Alojs01  

          Jako fakt 20tis km rocne?

          Kazdopadne i v tomto pripade plati „chces opici? Musis mit na banany“ :-))

          To bych asi na baterii nesetril.

          0 0
          • onuce  

            Když za tři měsíce ježdění 4 tisíce. Za šest měsíců sezóny 8 tis. Na konci roku by to mělo tedy být minimálně 12 tisíc, což se blíží psanému dolnímu limitu baterie.

            0 0
            • Melvin  

              Podle všech těch příspěvků by člověk řekl, že skoro nechodíte a pak napíšete nájezd, kterého nedosáhne tak 2/3 uživatelů BF :-D

              1 0
              • mais  

                Onuceho paradox

                2 0
              • onuce  

                Jedná se o elektrokolo.

                A o teoretický odhad nájezdu podle prvních tří měsíců.

                0 0
                • Alojs01  

                  Takze jak jsem psal, brod v nedohlednu a kalhoty uz na pul zerdi :-))

                  Je neuveritelne, jakym zpusobem dokazete zblbnou tak velkou cast uzivatelu BF, aby s Vami diskutovali a neustale Vam vyvraceli Vase nesmyslne hypotezy a vymysly :-)))

                  1 0
                  • onuce  

                    Úbytek kapacity baterie je realita, ne hypotéza. Navíc jsem přímo ani nemaloval čerta na zeď, zatím jen skicoval. Je třeba být připraven, ne plašit na poslední chvíli.

                    0 0
                    • Esi  

                      To jo ale zahajovat přípravy 3 měsíce po nakupu nového kola je přece jen trochu brzo, i když je teda pravda ze baterie má záruku jen 6 měsíců. Než repasovat bych koupil novou a tu starou u které klesne kapacita třeba na 80% bych dojezdil na krátkých vyjizdkach kdy to bude bohaté stacit

                      0 0
                      • onuce  

                        Ano, to zní rozumně. Ne však pro mne, krátké vyjížďky na e-bike nedělám, to pak ztrácí smysl. Na krátké švihy přec stačí klasické kolo.

                        0 0
                        • Esi  

                          Klasické kolo stačí i na dlouhé vyjížďky :-)

                          0 0
                          • onuce  

                            No to je samozřejmě pravda, měl jsem však na mysli dlouhé nejen časově, ale i kilometrově. Mám e-bike primárně jako náhradu převážení klasického kola autem.

                            0 0
                            • Kouba_2005  

                              Pro případ potřeby tedy zakoupit druhou baterii a točit je. Tu náhradní samozřejmě vozit s sebou v batohu, co kdyby :-)

                              0 0
                            • kubad  

                              Sem ti to psal nahoře, opotřebení se rozloží a budeš mít rezervu

                              0 0
                              • onuce  

                                Ano, to je pravda. Jenže Li-ion články stárnou i nepoužívané, lépe pak koupit další čerstvou baterii.

                                0 0
                                • J1RKA  

                                  Mistre, tj prave to kouzlo e mopedistu, kdyz chteji vyrazit ven s cistou hlavou :D

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    Vlastně se na stará a poškozená kolena přeškoluji na novou techniku.

                                    0 0
    • MatS  

      Zrepasovat baterii neni zadna veda a ani neni potreba velky know-how. Zjednodusene ti staci vykonna bodovacka, niklovy pasek, multimetr, eventuelne meric vnitrniho odporu clanku a zdroj kvalitnich clanku. To posledni je ale problem. Internet je plny nabidek clanku, ale jejich kvalita je mizerna, vetsinou z Ciny. U elektrokola krom kapacity jde o schopnost dat velke proudy. A takove clanky zvlada par firem (Samsung, LG, Sony,…) za nemalou cenu. Takze sverit to nekomu na repasi bez vedomi co tam da za clanky je vyhozeni penez. To uz radsi koupit original.

      0 0
      • onuce  

        A já ji našel! Nevím proč jsem ji původně neviděl. A to jsem tu na bf dostal odkaz.

        https://e-shop.leaderfox.cz/…9000101.aspx

        A dokonce je z Belgie.

        Tak hlavně aby byla i koncem roku

        0 1
        • Vilém  

          To ze maji cinani pobocku v Belgii nemusi nutne znamenat, ze je to vyrobeno v Belgii. I kdyby ano, tak to zas mnoho neznamena, je tam hodne promennych.

          0 0
          • onuce  

            No a články jsou prý LG

            Hlavně je neskutečně levná, to repase, dle ceníku, vyjde nastejno.

            0 0
            • onuce  

              Jsem to zakřikl, skokově zdražila o pět tisíc

              1 2
              • Smazaný účet  

                Vidíš, kdybys pokorně mluvil polohlasem, nemusel byt skok.

                0 0
                • onuce  

                  Ve skutečnosti jsem to vlastně zapsal.

                  0 1
                  • Melvin  

                    Zřejmě prodejce navštěvuje B-F a když viděl, že některým se cena zdá být nízka, tak ji trochu upravil. :-)

                    1 0
                    • onuce  

                      Nyní je strašně vysoká. Děkuji.

                      1 1
                      • J1RKA  

                        Jj ale ONI vedi, ze ji chcete.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        To je indi. Pro tebe vysoka, pro druheho pakatelni částka i když ma třeba prd ;).

                        0 0
                        • onuce  

                          On vůbec Leader Fox cenově přitvrdil. Jestliže jsem na podzim, vlastně koncem léta, kupoval to elektrokolo za 61 tisíc, přičemž až do konce roku se ceny u různých prodejců pohybovaly od 65 000 až po 75 000, nyní mají všichni, úplně všichni včetně výrobce, cenu 79 900 Kč. Podle mne však nadsadili a pokud ta ekektrokola dál vyrábí, bude to jen na sklad. Nu a pak tedy koupím náhradní za příslovečnou hubičku.

                          0 2
                          • Smazaný účet  

                            A koupis do foroty jenom jedno ? Jestli ti sedi geo a spotrebni komponenta pod tebou hori, vzal bych kola dvě. Budes tocit tri baterie. Levnejc uz nebude, ovsem záleží co na to p. doktor, aby ti kyvnul na to, ze na to mas ;).

                            Ted koukam, ze jsi mluvil pouze o baterii. Ja mel za to, ze uvazujes o celem kole. Jinak ja mam baterie Shimano tri a dve nabijecky. Vrele dpporucuji.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              A další vjec. Uz jsi přemýšlel nad tim kde a jak ekologicky pohrbis svoji baterii? Tak ty máš u vas na Brdech spoustu ruznych vrtů, u nas to bude trochu problém.

                              0 0
                            • J1RKA  

                              tohle je vlhkej sen majitelu elektrickejch aut, myslim ty nabijecky a baterie, zatim to dobre funguje jenom u modelu, ale verim, zeto poresi i u velkejch :DDD

                              0 0
                              • mais  

                                když víš na co to kupuješ, tak je BEV super, blbý je, že většina lidí – jakékoli auto kupuje na něco jiného než na co je určeno

                                0 1
                                • pepek  

                                  Skoro bych řekl, že lidi, kteří mají vyklopit 1,5 mega za auto, by kupodivu chtěli, aby fungovalo všude, ne jenom v blízkém okolí. A taky aby na cestě mohli řešit účel té cesty a ne primárně potřeby toho auta.

                                  0 0
                                • Jakobo  

                                  Jak to myslis? To mi prijde, ze zijes v predstave jak lide jezdi na nakupy s bagrem, protoze jim bohuzel nekdo jako ty jeste nevysvetlil, ze je primarne urceny na vykopove prace. Ty ses takovy vseznalek, vid?

                                  1 0
                                  • mais  

                                    Nemusím být všeználek, abych věděl, že jezdit s naftomilem plným DPF, přímých vstřiků a podobně jako rozvoz dětí do školy a po kroužcích je blbost = zničíš auto – přesto se to tak běžně děje

                                    Nové benzíny se tomu parádně blíží – reznou tomu kondenzáty výfuky, zasírají se vstřiky a ředí olej benzínem

                                    Na druhou stranu je naprostá blbost se snažit jezdit BEV denně 200 km po dálnici vysokými rychlostmi…

                                    ale jsem rád, že se vždycky na netu najde rozumbrada, co rád útočí na lidi, co tomu nerozumí, jen se tím živí… speciálně elektromobilita a spalováky (co je na co určeno), je to takové lidi jako magnet..

                                    1 1
                                    • zdenal8  

                                      No tak to sou asi blbí i výrobci. Když na rozvoz (v podstatě stejně jako ta školka a kroužky) nenabízí benzínové dodávky a dělají všechno jenom v naftě.

                                      0 2
                                      • mais  

                                        Tak výrobci nevyrábí, to co chtěj a potřebují lidi, ale to, co jim emise dovolí. Takže pak zjistíš, že třeba VW končí se Sharanem (protože musel splnit emise jako má passat), ale nahradí ho Transporterem upraveným na MPV (ten má méně přísné limity bo užitkáč), celá kategorie SUV vznikla touhle myšlenkou.

                                        Mimochodem auto je tak nějak trochu ohřáté, když olej má 70°C (což je u nafty klidně deset km) a katalytické systémy naběhnou ve chvíli, kdy je na katalyzátoru cca 200°C do té doby jede všechen humus ven, a dokud olej nemá v autě nějakých 40°C tak motor běží na sucho (na film, co zůstal na místě, takže se lokálně klidně přepaluje), k tomu si vem interval co je nastaven na fleet TCO a ne na životnost auta a je to pak plné veselých příběhů a to jsem neuvedl start stop system, protože to už snad každej vypíná, pokud ne, tak si počítej kolik to hodí suchých a studených startů

                                        1 1
                                        • pepek  

                                          Ale řeč byla o elektrovozítkách, která jsi obhajoval a pak nenápadně elegantně přeskočil na spalováky. Jaké elektro tedy splní očekávání české rodiny: děti do školy, zaměstnání, chalupa, hory a chorvatsko? Zalevno a bez komplikací a problémů?

                                          0 0
                                          • mais  

                                            Elektromobil z principu není na cesty do Chorvacka (si ho tam můžeš tak vzít autovlakem), ale pokud chceš relativně levný BEV – děti do školy, druhé auto do rodiny a hopsání po okolí tak ti to splní klidně i C-zero, starej Leaf, Golf, E-up s menšíma baterkama. Nejvíc tě bude limitovat to, že je to z pohledu nabíjení především pro lidi s barákem, pokud si nehceš házet šňůru z paneláku, ale z paneláku, zase máš většinou školu za rohem.

                                            Pokud chceš BEVko, jako běžné auto a jediné do rodiny – ta proti O4 můžeš postavit klidně i Model 3 standard Range – tam už se ti cena na běžný provoz při shodné vybavenosti protne. S Modelem 3 už se dá jet i to Chorvacko a Alpy. Teda ono se to dá jet s čímkoli, ale aby to nebylo cesta je cíl.

                                            Fatální co je na BEV na houby je disciplína tažná zařízení, většinou není a pokud je, tak nic neutáhne a ještě méně unese.

                                            Nejtěžší je se smířit s realitou posledních několika let – která už se nejspíš nezmění – běžná cena nového slušného rodinného auta je mega.

                                            0 0
                                            • hawrda  

                                              Tohle je ale všechno špatně, většina národa nemá na auto za mega + bez ohledu na druh pohonu.

                                              Nebo ani takové nechce.

                                              Vytraceji se auta obyčejná bez serepeticek s rozumným poměrem cena/praktičnost.

                                              Misto toho silnice zaplnily SUV všeho druhu, která moc užitnych vlastnosti nenabidnou.

                                              Golf 7 měl startovací cenu s 1,2tsi něco kolem 350tisic, osmička s 1,0tsi zacina na 600tisic.

                                              Výhledově se pro běžné vydelavajiciho občana merysuji dobre casy s ohledem na nákup nového auta.

                                              Nebude na to mít.

                                              Já osobně ač toho moc nenajezdim, jen nějaké vylety či dovolené, jsem si řekl, ze koupím naposledy nové auto( Fiat Tipo).

                                              Nakonec jsem to vzdal, Dachna ještě 10let vydrzi, pak už bude dcera davno dospěla, a my můžeme jezdit s manzelkou vlakem nebo na kole:D.

                                              Já vim, trochu bla, bla, ale co už:).

                                              1 0
                                              • mais  

                                                Jenže máš pravdu, souhlasím s Tebou.

                                                Bohužel automotive a elektromobilita zvlášť na sebe natáhla největší koncentraci wohnoutů, prospěhářů, moneyžerů a kontentmejkrů jaká je možná.

                                                zvrácená vohnutost ekologistické inkvizice způsobila, že elektromobily se výrazně nezlevní, ale – vynucená zvýšení ceny spalováků tuto cenu ospravedlní a jako bonus lidem PR moneyžeři vnukli a vnutili lidem myšlenku, že místo praktických aut (která jsou samozřejmě i přiměřeně jednoduchá) potřebují SUV a místo MPV dodávky – proč? Protože ekologistická inkvizice v honbě za emisema (je to celé blbost, pokud ze dne na den vypneme všechny osobní spalováky v EU, tak reálně klesne CO2 batoh max o vyšší jednotky procent, ale tnout do živého nikdo na západě nemá gule – pač to by se fakt lidem nelíbilo – a že auta nejsou nic zdravého ví všichni, všichni to používají, takže se na tom populisticky dobře sbírají vhodné a nejen politické body) a obě tyhle skupiny měly a myslím, že dosud mají jednodušší emisní limity. Z elektromobilu se tak stává zvrácená modla jakéhosi spasitele, který vůbec tak není navržen a nemá smysl v tomto módu provozovat.

                                                Pokud by jsi chtěl postavit nějaké opravu šetrné vozidlo s praktickou využitelností, tak je cesta nepřímovstřiký benzínový motor v atkinsonově cyklu s vypínáním válců doplněný os plug in possible elektrosoustrojím na architektuře 400V (je to levné a je to všude) a bezpečným dojezdem v EV modu 100 km. Akorát to nebude trhač asfaltu, nepojede to 200 km/h a nebude to fríkůlin kára, v dnešní době to můžeš klidně napájet LiFePO (je to levné a je toho moře)

                                                0 1
                                    • Jakobo  

                                      Tak to ale je na prvnim miste chyba prodejcu aut, ze zakaznika nepresvedci o vhodnem aute, jako to dokaze podat treba Vaculik a stejnou merou na tom maji podil i samotni vyrobci. Take muzeme zkusit doporucit matkam, aby chodily pro dite pesky jako za naseho detstvi, ale radeji si neberme iluze.

                                      Zrovna 200 km denni najezd elektromobilu byla hranice, pod kterou vyslo levneji jezdit na naftu benzin. Platilo to v Norsku, kde je dnes realne zastoupeni elektromobilu na silnici 50% a jeste v dobe, kdy byl nakup dotovany statem. Dnes ta hranice bude zrejme vyssi, protoze ty ulevy postupne ubyvaji. Jestli dennim najezdem 200 km baterie trpi netusim, ale to nikoho nezajima, navic garance na baterku je tusim 10 let.

                                      0 2
                                • J1RKA  

                                  takze ideal je doma mit 3–4 auta, mi tak nejak vychazi :D

                                  0 1
                                  • mais  

                                    Tak často má rodina dvě auta a holt je třeba přemýšlet co na co, mně se dneska jako nej kompromis jeví hybrid

                                    0 0
                                    • J1RKA  

                                      no 2 jsou minimum, ja i pritelka jezdime do prace autem, a pak teda jeste na vejlety neco

                                      0 0
                                      • zdenal8  

                                        A pak ty děti do školky. To už dělá 4 auta. Minimálně.

                                        0 0
                                        • J1RKA  

                                          nebo bydlet ve skole, tam oba ucit, a skola by mohla misto telocvicny pronajmout misto LIDELu a to mas poreseny, pak jednu karu na vejlety, hotovo jdeme slavit :DDD

                                          0 1
                            • onuce  

                              Psal jsem o celém elektrokole. Samotné baterie nezlevní, tím jsem si jist.

                              0 1
                              • Smazaný účet  

                                U nás jezdi jeden fanaticky elektrokolista tůrista a druhou baterii vozi zacvaklou v origo drzaku prisroubovanem na nosici Topeak chyceny pouze na sedlofku. Az konika nekde uvidim, tak s dovolenim vyfotim. Vypada to dobře, drzi to perfektne i v divokych sjezdech rikal. Ma teda celobrko Cube bez teleskopu. Ten vozi v batochu.

                                0 0
                                • onuce  

                                  Baterii na nosiči na sedlovku, nedokázal jsem se vyhnout opakování na, vozím na kriplkaře, ovšem jako hlavní a nad předním kolem.

                                  A, pardon, vozí teleskopku v batohu?

                                  0 1
                                  • Smazaný účet  

                                    Prvnimu odstafci nerozumim.

                                    Teleskop zde :

                                    0 0
                                    • onuce  

                                      Aha, já myslel, že v batohu vozí teleskopickou sedlovku.

                                      Jinak nosič na sedlovku viz foto

                                      0 1
                                      • Smazaný účet  

                                        Ta kisna vepředu drzi na nejaky sedlovce ?

                                        0 0
                                        • onuce  

                                          Obyčejný nosič na sedlovku s rychloupínákem. Uřízlý představec přidělaný na noze vidlice. Celek je díky tomu pružný, baterie pěkně kmitá na nerovnostech. A jako třešnička pneumatický doraz kmitu odpružené baterie.

                                          0 1
    • juricmir  

      Za mě osobně bych doporučil nějakého modeláře v okolí. Jsou to kluci, kteří svoji práci odvádí mnohem lépe než většina firem, sami mají nejlepší zkušenosti s tím, co dávají dovnitř, neboť vybíjecí proudy u modelů jsou mnohem větší, než u elektrokol. Všechno se točí kolem článků 18650, nic jiného v bateriích není. V Olomouci jednoho takového pána máme a je to profík každým coulem. Spoustu baterií bývá i takzvaně jenom podbitých a stačí je oživit:)

      0 0
      • onuce  

        Děkuji. No po přečtení tohoto vlákna se kloním, zatím, k nákupu nové baterie. Jenže zas je risiko, že bude skladová, stará.

        Spíše zas na podzim koupím v akci celé e-kolo. Získám tak nejen baterii, ale i motor, ovládání, kola, zadní stavbu, ložiska, řetěz, kazetu, teleskopku, sedlo, nabíječku, brzdy, kliky, převodník, pedály…

        0 1
      • mais  

        Modeláři jedou na grafenu – sice nic životnost (klidně padesát ekvivalentních cyklů), ale žádná hmotnost a obrovský výkon jo a je to tak trochu nestabilní, takže se to musí umět skladovat, pro modeláře je 18650 zoufale těžká a slabá.

        Někde u Liblína dělají battery packy pro nářadí, tam se může onuce poptat, myslím, že by tohle v nějaké kvalitě dali

        0 0
    • Hrabex1  

      muzes zkusit Avacom. Ja si u nich nechal repasovat aku do stary vrtacky a baterie pak vydrzela mnohem vic, nez kdyz byl original novy. Takze jednak zeznackovatela (jak sam pises), pouzili bud samsung nebo panasonic a jednak technologie za ty roky pokrocila. Bohuzel moje originalni nabijecka k tomu nemela regulaci a kdyz jsem to zapomnel na nabijecce tyden, repasovana baterie zase odesla do vecnych lovist.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Pri těch komplikaciích výšce se rád zeptal jestli je to elektrokolo vůbec přínosem?

      1 0
      • onuce  

        Při smysluplném použití ano. Pokud někdo vozí na švihy e-bike v autě, pak je to nesmysl a zhůvěřilost. Já právě e-bike mám jako náhradu přepravy kola autem. Obnáší to sice většinu trasy po silnicích, ale to se nedá nic dělat, hlavně že nemusím tahat auto.

        1 2
      • mais  

        Je přínosem jako kompenzační a rehabilitační pomůcka, super poslouží jako pracovní nástroj, tahač croozerů v kopcích a pro někoho může být pomocí jako tréningová pomůcka

        0 0
        • onuce  

          Spíše antirehabilitační pomůcka. Manipulace s těžkým vehiklem mi hodně přitížila. Kolena, páteř… Jako rehabilitační a kompenzační pomůcka je výborný normální full s lehkým převodem.

          0 1
          • mais  

            tak ho prodej a nejezdi na něm, kolo s lehkým převodem je sice fajn, ale třeba na průdušky je to k ničemu, protože máš limit zadýchání

            0 0
            • onuce  

              Průdušky, aha, tak ty neznám, jelikož jsem nekuřák. A souhlasím, že e-bike průduškám vadit nebude.

              0 1
              • mais  

                zajímavé, že většina lidí si spojí problémy s průduškami s kouřením a přitom většina lidí, co má problémy s průduškami, nikdy nekouřila, neb by to reálně nedala.

                0 0
                • onuce  

                  Aneb kouření je na průdušky stejná rehabilitace, jako e-bike pro kolena.

                  0 1
                  • mais  

                    Řeším na e-biku i biku kolena a naprosto bez problému jsem dosáhl kýženého zlepšení a myslím, že Mlok by taky mohl vyprávět. Že to tobě s tvojí diagnozou nevychází, neznamená, že to nejde a popravdě čím dál víc pochybuju, jestli je u tebe problém diagnoza, nebo to, jak se cíleně likviduješ

                    Díky e-biku můžu i se svýma průduškami jezdit celoročně – samozřejmě pokud zrovna nejsou akutní problémy – což zatím letošní zimu 14 dnů.

                    Takže za mě e-bike i bike jako rehabilitace palec hore

                    1 0
              • hawrda  

                Co doutníky, tahle etapa je již pryč?

                0 0
                • onuce  

                  Ano, dávno. Ještě byla krátká etapa dýmek. Mám jich nakoupeno za mnoho tisíc korun, přitom jsem dýmkoval jen něco přes půl roku. Kvalitní dýmky od tradičního českého výrobce. Krásné. Zabírají místo v gauči. Jenže kdo by chtěl deset použitých dýmek?

                  0 1
                  • Smazaný účet  

                    Zajdi na UP v CZ a po dymkach, byt ozuzlanych se jen zapraší.

                    0 0
                    • onuce  

                      Nejsou ožužlané, ale poloprofesionálně nakouřené. Vorlovo pěnovka hadr.

                      0 1
                      • Smazaný účet  

                        Tak Vorlovic Pěnovku těžko napodobit. Proc uz nevykurujes dymky ? Není to skodou ?

                        0 0
                        • onuce  

                          Měl jsem hnědé zuby. Musel jsem na ultrazvukové čištění a zároveň tedy přestal kouřit zcela.

                          0 1
          • xtonda  

            Tak musíš bydlet tak, abys to kolo furt nemusel zvedat, to není chyba ebiku.

            0 0
            • onuce  

              Vždyť mám primárně e-kriplkáru, myslíte, že ji zvedám? Ostatně je mnohem těžší než e-bike a převážím i nákupy atakující 30 kg.

              0 1
    • Modus2  

      194 příspěvků, většina z nich OT, spolehlivé a ověřené doporučení na to, kde dělají kvalitní repase z kvalitních článků jsem se nedozvěděl. :-(

      0 0
      • Krov  

        Do Mistrových vláken se nechodí kvůli informacím :-)

        1 0
        • onuce  

          Ale ano! Prostě asi zatím málo zkušeností s repasí cyklo baterií. Nejsem si jist, zda zkušenost z repase baterie do aku nářadí je přenosná právě na specifické cyklo baterie.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ja se jenom modlim ke vsem svatým aby mi ještě dlouho fungovalo vlastní dobijení, neb repasing v tomto zatim vynalezeny zatim neni.

            0 0
      • mais  

        Tak to vem jednoduše – 36V 13Ah baterka obsahuje = něco málo pod 500Wh energie – ujedeš na to 100 km, baterka má životnost 500 ekvivalentních cyklů do SOH70 = 500 × 100 = 50 000 km, – nemá to vůbec smysl řešit, i kdyby to byla polovina vlivem chyb uživatele. Než to většina najede, tak stejně budou úplně jiné technologie a to co odejde dřív se stejně nahradí novou baterkou, protože článku v MOC plus rozebrání,plus seskládání, každá baterka od každého výrobce je jiná = je lepší si koupit novou a aktivní materiál z téhle vytěžit pro nějaké další použití klidně včetně BMS.

        1 0
        • Modus2  

          No nevím, nová baterka např. Bosch, stojí 18 k. Repase cca 10 – 12k, úspora 6 – 8k. A to uz je docela dost.

          0 0
          • Jakobo  

            Rozumne kvalitni clanky budou stat kolem 50 korun za kus pri nakupu kolem 100 ks. Pokud jich tam je 100 bude to do 5000 Kc za clanky. Ty original clanky vysoce jakostni nebudou, jestli je to jako u akunaradi tak to bude horsi prumer. K tomu spotrebni material plechy, izolace a mozna mu ji nekdo presklada i za 8000 Kc. A pokud repasi zvladne sam doma , tak se dostane i pod 8000. Mne prijde, ze bateriove technologie jsou strasne vysoke marze.

            0 0
            • Modus2  

              Souhlas, nové origoš batetky jsou nesmyslně drahý, Navic to mají jištěný elektronikou, aby tam no-name nešly. :-(

              0 0
              • onuce  

                Jenže repase mohou být zcela vyhozené peníze. Opravdu ohromně záleží na konkrétní firmě, musí to být sázka na jistotu, se skutečnými výbornými recenzemi a to dlouhodobě. Nejlépe zkušenosti důvěryhodných lidí. A jsme zas na začátku.

                0 1
                • Jakobo  

                  V prve rade si neco nastuduj, tim musis zacit, pac kdyz nicemu nerozumis, tak za vsim vidis zazrak. Pochopit zakladni pojmy, at te netaha za nos kdejaky moula, ktery z toho vytvori neco mimo chapani bezneho smrtelnika.

                  0 0
                  • onuce  

                    To je vlastně pravda, i kdybych dával baterii k repasi nějaké firmě, měl bych vědět… Abych nepůsobil jako snadno oj… BFU.

                    Nicméně zatím se stále kloním k novému e-bike, potažmo nové baterii.

                    0 1
                • hawrda  

                  Sazka na jistotu je jizda na kole bez baterek.

                  1 2
                  • onuce  

                    To pak ovšem e-bike ztrácí smysl úplně.

                    Edit: Píšete na kole, tak to samozřejmě ano.

                    0 0
                    • mais  

                      Naopak řada lidí to tak používá, při jízdě do určité tepové frekvence přípomoc zcela deaktivují a pokud by to lezlo nad, tak postupně aktivují – přesně tak jej používám, jako rehabilitační pomůcku, do 135 tepů jedu za své, jak dosáhnu začínám využívat přípomoc, aby to v žádném případě nepřelezlo 150 – na normálním kole pak jezdím i 180 tepů, ale to bych od nějakých plus deseti a níž se svými průduškami odskákal.

                      0 0
                      • onuce  

                        Také jedu většinu trasy s úplně vypnutou ovládací jednotkou, proto celkově najeté kilometry v počítadle jsou sotva poloviční, než skutečně ujetá vzdálenost. To nic nemění na tom, že baterii samozřejmě jednak vezu, ale záleží mi i na jejím stavu, poněvadž kopce.

                        0 1
                        • Smazaný účet  

                          Do jakého kopce te pohání vira tva a kdy končí víra a začíná skutecny boj o "život?

                          0 1
                          • onuce  

                            Omlouvám se, ale nepochopil jsem zcela otázku.

                            Již tu byl pohon na špatné zprávy, to tedy z oblasti nadsvětelných rychlostí, nyní Vy s pohonem na víru.

                            0 2
                  • Smazaný účet  

                    Sázka na jistotu je jizda na drogach.

                    0 0
                  • Modus2  

                    Havrdo, Havrdo, plácáš hověziny, téma je „kvalitní repase“.

                    0 2
              • Jakobo  

                Kdo chce aspon nejaky zaklad k pochopeni, nebo i prakticke rady a ukazky jak bodovat, dost ma na youtube nejaky Jiri Bekr, stejne dobry je Slovak TO 220 a konkretne repasi akumulatoru do ekola delal nejaky Amperak, to je takovy showman, ale tomuto rozumi vyborne. Jsou tam i primo rady jake clanky a kde koupit, na co si dat pozor jako vedeni spojek atd. Zadarmo neni nic, je treba se na ty videa podivat, neco pohledat, ale kdyz i ja jsem schopen tak to zvladne kdokoliv.

                0 0
                • onuce  

                  Já ne. Zřejmě nejsem kdokoliv.

                  1 2
                  • mais  

                    Jedna z prvních rozumných věcí, co od tebe čtu

                    0 0
                • mais  

                  Amperak je víc bastlir a pozer než skutečný odborník -síla YouTube, třeba jeho diplomka je operace velký voči skutek utek

                  Kdo chce začít s baterkama na netu tak povinné prostudovat batteryuniversity a pak se dá pokracovat

                  0 0
            • mais  

              Pošleš už na ty rozumně kvalitní články odkaz?

              0 2
              • Jakobo  

                Proc bych ti mel neco posilat? Zatim se tady chovas jak namachrovani pokladaci plovoucky v 90. letech. Ti tehdy taky vytrubovali, jak se to musi delat odborne, ze staci jednu desku spatne zasunout a propadne se cela podlaha. Pletes tady spalovaci motory, lidi si vybiraj auta k necemu jinemu, to uz mi k nazoru stacilo. Ted uz jen doufat, ze mu tu baterku poskladas z tech clanku, co daji tech 30 000 cyklu. S tim by Onuce 5× objel zemekouli a jeste by si mohl cestou domu skocit na mesic.

                Takove jak ty mam rad. Kam poslat baterku na repasi neporadis, kloudna rada z tebe nevypadne, ale furt mas potrebu ukazovat jak daleko docuuuras.

                3 0
                • mais  

                  Ok odnáším si, že článek je jen v tvých snech, o článcích nic nevíš, viděl jsi bodovačku z ali a žiješ v tom, že se takhle děaljí dobrý baterky bylo to na youtube

                  0 4
          • MilanT  

            Tak to máš tu Bosch baterku ještě hodně levnou.

            Do Leva by mě nová stála 37500Kč :-(

            0 0
            • Modus2  

              No jasně, záleží na typu a kapacitě, to jsem jen tak vystřelil. Každopádně to jsou nesmyslný ceny, u aut je to ještě horší.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.