• mirage7

    Prosím o posouzení možnosti renovace staré silničky v nálezovém stavu – vybavení Campagnolo Chorus/Cinelli/SAN MARCO ROLLS, kola nejsou původní, výrobce rámu (60 cm) se mi bohužel nepovedlo dohledat. Nevím, jestli je reálné sehnat originál původní kola, renovaci bych nechal na odborníka – nejlépe nějakého mechanika z Brna a okolí. Bajkarna z Plzně renovaci veteránu podle webu umí perfektně, ale je daleko a cenově nad limit.

    0 0
    • Krutas  

      A chces i novy lak. Vem si to jako projekt na dlouhe vecery, zase tak moc prace tam nevidim. Tyhle campy jsem nekolikrat delal, vetsinou stacilo vycistit a vse chodilo.

      0 0
    • mais  

      Na rovinu, zrenovovat to jde – není to tak hrozný, díly se dají sehnat (až budeš dělat předválky, tak pochopíš, co je to problém sehnat díl), ale – zapomeň na to dělat to dodavatelsky, buď to bude pořádně a hodně drahý, nebo odflákle a dvakrát tak drahý (až to bude někdo předělávat na pořádně). Jediná cesta je udělat to sám – jasně zafičíš něco do vybavení, ale není to tak hrozný, proti dodavatelsky. Musíš to vzít, jak píše Krutas – projekt na jednu zimu a dlouhé večery dovolím si pár rad, jako člověk, co už nějakých pár renovací udělal:

      – začni renovovat AŽ BUDEŠ MÍT VŠECHNY DÍLY, CO NA TO CHCEŠ POUŽÍT DOMA.

      • napřed to celé rozchoď, poskládej, vše stokrát zkontroluj, pak rozeber a jdi teprve do laku
      • neboj se jít i do dobových doplňků – detail a osobitost dělá celkovou zajímavost
      3 1
      • Tomcat  

        Sorry ale ten hate na téma „dodavatelsky“ je mimo.

        0 0
        • mais  

          To není hate – to je realita- lidská práce je drahá, on napsal, že Bajkarna je cenově mimo – což chápu, takže má možnost, že si sežene někoho levnějšího – ok, jenže cena je často přímo úměrná kvalitě a děsně se pak lidi diví, že mají sice renovací v lesku jako psí kulky a na oko krása, ale funkčnost není, protože nikdo neřešil vůle atd…takže jim řekneš – jo chce to rozebrat znova udělat, udělat futra – no tady kolem toho vám zařve lak…krokodýlí slzy, protože ten lak, co je na tom často nejdražší, aby byl vyprecizovanej, tak je třeba dělat na jeden zátah a jednou – to znamená, vše sundat, znova příprava pod lak a znova udělat.

          Tenhle víkend jsem řešil kámoše, parádně zapletený kola na předválku – krásný ráfky, ložiska, všechno eňo ňůno, jenže ejhle ono to má bubnový brzdy a co…jo on nikdo ten buben předtím nezkusil na ovalitu, takže Halík ono to nebrzdí – takže co se bude dělat? Rozplést, odnést na soustruh, znova vyplést, pečlivě a citlivě centrovat a dotahovat, aby se ten buben znova nepokroutil – pač je to jak dětská hračka a už to bude po těch letech pěkně měkký. Chlapec, co to vyplejtal už to dělat nechce – protože je zvyklej vyplejtat dnešní kola a když zjistil, že to má svůj systém utahování …a je otázka, jak to bylo utažený, jestli by nebylo lepší i dát zase nový dráty..

          A tohle je jasně už trochu špek, jenže kolik „levnějších“ renovací je levnější, jen protože se něco ošulí – typicky na kolech, vrazí se tam zpátky ložiskový misky – vyběhaný, ale co, hlavně že to bude hezký, ojetý ozubený kola už snad nikoho ani nenapadnou, ale vyjetý čepy v pohyblivých součástech naprosto klidně – většina lidí vnímá renovací na úrovni toho, co je vidět mechaniku už ne každej řeší.

          0 0
          • scalar  

            Tohle je ale normální kolo z devadesátek, na podobných ještě lidi v pohodě jezdí, servisovat to umí každý servis.

            0 0
            • mais  

              A má smysl takové kolo renovovat a ne ho jen dojezdit? Za mě to taky není žádný zázrak a udělat dobře renovaci je z pohledu pracnosti a nákladů na práci je už ne tak velký rozdíl pokud je to 30 nebo 60 let stará věc, pak je skok na (protože se reverzní inženýringem často dělají díly a ty se pak musí vyrábět)

              0 0
    • scalar  

      V první řadě prověř stav rámu, co se týká koroze.

      4 0
    • Jan D.  

      Výrobce rámu je Štěrba. Máš to vyražené z vrchu na středu.

      0 0
    • Tomcat  
      • co ta koroze ?
      • renovaci si samozřejmě zaplatíš není důvod proč by to mělo být levné. Na druhou starnu to bude dělat někdo kdo tomu víc rozumí a má dílenské zázemí
      • skoro žádné díly nejsou původní, tohle bude to skládačka, tedy původní jsou dobové. A ano na eBay půjde.
      0 0
    • tomo_111  

      je nejaky dovod, preco by ‚odbornik z Brna‘ mal byt cenovo dostupnejsi ako odbornici z Plzne? :)

      0 0
      • mirage7  

        to tomo111 – Jak jsem psal, Plzen je pro me daleko (bydlim v Brne) :-)

        1 0
      • adam320  

        Ano je. Brno neni v Cechach a lidi maji pocit, ze to bude levnejsi

        0 0
    • mr.garisson  

      Prvně zjisti, jestli to celé vůbec funguje. Pak při rozebírání přijdeš na řadu problémů, které to může skrývat. Poté udělej rozpočet na jednotlivé položky a vyjde ti cena celkové renovace. Pokud to dáš někomu na renovaci, dobře si rozmysli a specifikuj rozsah, protože tvoje představa s představou mechanika se může naprosto lišit. Pak by možná ukápla i slzička, že to není očekávaný výsledek nebo očekávaná cena.

      Pokud to pro tebe má opravdu nostalgickou hodnotu, tak ok, ale jinak je to běžná produkce, nic zvláštního, co by stálo za renovaci jako poklad či cyklistický grál.

      0 0
    • Georrge  

      Důvod renovace? Chceš z toho mít dobově přesnou vitrínovku (pro sebe či na prodej), nebo jen pěkné nostalgické kolo na kterém budeš občas jezdit?

      0 0
    • mirage7  

      Puvodne jsem po prestavbe chtel mit pro sebe dobove presnou silnicku, na kterem vyjedu obcas o vikendu s rodinkou na vylet po cyklostezce, jinak jezdim 99 % casu lesem na horskem kole. Ale necham si poradit a nejdriv udelam rozpocet, kolik by stalo dokoupeni chybejicich (pripadne vadnych) dilu, renovace ramu a dalsi vydaje.

      Diky vsem za rady.

      0 0
      • mais  

        až budeš mít rozpočet na renovaci, tak se ještě podívej, kolik by stála jiná už po renovaci, nebo fakt pěkně dochovaná, aby jsi nedopadl tak, jako řada majitelů Š120, co se vrhli na renovaci, bo přece veterán a mají čtvrt mega nasypáno v autě, co reálně má na normálním trhu v dochovaném stavu sotva poloviční hodnotu

        1 0
    • Jáchym 1  

      Ta pravá Ergopower páka jo OK nebo KO?

      0 0
      • mirage7  

        pravá Ergopower páka je KO :-(

        0 0
        • mdikson  

          Jak jinak, G pružinka. Na podobných kolech kdysi jsem závodil. Špičaté páky jsem používal asi tři roky. Pocitově jsem od té doby neměl snad nic co by tak hezky řadilo, ale ty pružinky sezonu nevydrželi nikdy (asi 30 000 km- stará škola). Jinak výměna desetiminutovka a cena kolem 100kč.

          0 0
          • Vilém  

            To je nejaka telepatie? Jediny co clovek vidi je, ze tam visi jak mrsina.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.