dá se něco udělat se starou silničkou ?

31 nepřečtených
  • Garpik

    Zdravím ,

    Chtěl bych nápady co můžu pro svoji starou silničky udělat nebo jestli nebude rozumnější koupit rovnou novou .

    (jsem amatér)

    HeaveTools na Shimanu 105 , pila 53/42 ,7mi kolečko vzadu – byl to časovkářský stroj ( teda aspoň v té době )

    Geometrie mě vyhovuje ( možná ještě malinko zvednout řidítka ) . Jelikož už amatérsky dávno nezávodím přesto chci ji oživit ,ale chci ji udělat pohodlnější ( širší pláště , karbon vidle … ) a větší variabilita převodů + něco dělat proti defektům . V posledním aktivním období jsem 7× závodů za sebou píchnul … a to mě dorazilo. Navíc bydlím v horách tak bych rád z toho udělal víc gravel než silničku . A uložení přední vidle má už vymačkané ložiska – řidítka nechtějí zatočit , kladou čím dál větší odpor , sice mě to dlouhé léta vyhovovalo ( drželo to směr ) ale už je to moc … ( aspoň doufám že to je tak , jinak můžu rám vyhodit )

    Jaké mám možnosti ? Má smysl o „přestavbě“ uvažovat ? Co komponenty mají životnost víc jak 30 let ? doteď to všechno funguje. Do servisu ani moc nechodila , později jsem tam hodil pohodlnější sedlo, zrušil časovkářskou nadstavbu a měnil jen řetěz a kazetu a pláště :)

    ptám se jako amatér už tomu nerozumím. A chci zatím obecné postřehy předtím než to vezmu do servisu kde mi budou „motat“ hlavu .

    Vše v duchu na honění vteřin jsem starej , ale pocit pružnosti a lehkosti na mém HT MTB ztrácím … a rád bych se ještě párkrát projel

    děkuji Jiří

    0 0
    • antares  

      zajdi do prvního obchodu, ať tě nechají svézt na nové silnicičce a udělej si porovnání.

      0 0
    •  

      Tak na HT Comp MTB jsem před 23 roky začínal:-)

      takže na té silničce máš rám Cr-MO ? Pokud ano, tak toho rámu se nezbavuj! Stále se na něj dají pověsit i dnešní komponenty ! I zadní stavba se dá rozšířit pro delší osu (tuším stačí 5 mm ?) -pokud chceš použít třeba kazetu 10 (třeba Campa Veloce) -samozřejmě si to musíš nechat udělat u profíků, abys měl rovné patky a geometrii OK. A od toho se můžeš odrazit!

      Jsou tady na B-F stavitelé kol a ty ti mohou ušetřit hodně času s hledáním vhodných komponent a jejich sladěním – jen musíš dát vědět kolik do toho chceš investovat! do 20 tis. by ses mohl vejít…Nevím jen zda nebudou nutné ještě nějaké navářky -úpravy kvůli jinému systému řazení (řadící páčky jsou už dnes integrované s brzdovými pákami) nebo se dá nějak elegantně využít stávajících čepů na řadící páčky.(adaptéry?)

      PS: přiznám se-mít takový rám, tak si s tím trochu pohraju-bude zima-času dost-prostě najít si na netu informace…a klidně si to poskládat sám…Pro někoho je to docela zábava :-)..a navíc , když máš v okolí dost známých servisáků -starých mazáků-specialistů na silničky, kteří stavějí i retro kola na zakázku..

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Do 20.000 bych koupil moderní silničku a tenhle kousek bych za 1000 Kč vyleštil a provozoval na retrosrazech ve stávajícím osazení. Zásadním problémem je třeba už jen krk vidlice 1" vs. 1 1/8", předsazení vidlice atd.

        0 0
        •  

          máš nějaké doporučení? silnička do 20 tis.? Mám podobný „oříšek“ co tazatel…Prostě na silnici (galuskách jsem začínal) …MTB je fajn…ale , když sednu na silničku..je to prostě nostalgie-ten odpich, rychlost..

          0 0
          • novas752  

            B-Twin Triban 540

            0 0
            •  

              vypadá pěkně-ale nemám žádné reference o kolách s Decathlonu…ty převody by mě moc nesedly- pro 50 z převodník snad jo…ale to by asi problém nebyl…

              0 0
              • MiKED  

                Vážně ti je 48?

                0 0
              • novas752  

                Rám z Taiwanu, stejně jako 95% světové produkce, zbytek komponentů je od „normálních“ značek, cena velmi dobrá.

                0 0
        • jecnak  

          Tak tak.

          0 0
      • Singlespeed  

        Stačí pohled na sváry a zadní patky a každému musí být jasné, že rám nemá s cr-mo nic společného, ale je z hliníkové slitiny. Vidlice bude zřejmě hi-ten ocel. Napasovat dualy nebude problém, místo páček se osadí dorazy bovdenů se stavěcími šrouby. Problém bude sehnat řídítka moderního kompaktního tvaru v úzkém průměru, to se určitě nepodaří. Geometrie rámu s nízkou hlavovou trubkou a obřím představcem je zastaralá, já osobně bych do toho moc neinvestoval.

        0 0
        •  

          takže zadní vidle raději neroztahovat?

          0 0
          • Singlespeed  

            Netuším, kolik má zadní stavba, je možné, že má standardních 130 mm. Pokud bude užší, dá se nový náboj o pár milimetrů přepodložkovat na straně bez kazety, aby byl užší a zbytek zachrání pružnost zadní stavby.

            0 0
    •  

      a radši investovat 20 tisíc do tohoto kola-geometrii kterého máš zažitou a poladěnou, než investovat min 30 tisíc do nového nevyzkoušeného kola s jinou geometrií ..to je můj názor..

      0 0
    • Alojs01  

      Stará 105 vydrží opravdu dost. Jestli je vidlice ocelová, tak bude podobně (možná i lépe) tlumit jako nějakej noname karbon a pláště nijak výrazně širší taky asi nedáš (28max). Co se týče řídítek/představce, tenhle už je vysunutý dost, tak spíš použít adapter na ahead představec, který může mít opačný sklon.

      Schwalbe dělá silniční pláště s ochranou proti píchnutí.

      Jestli ti ten posed vyhovuje a chceš si po letech zkusit silničku bez velikých investic, tak bych to zprovoznil. Když tě to chytne, můžeš zainvestovstovat do něčeho novějšího, když ne, tak alespoň netratíš.

      0 0
    • xpj  

      Jezdím podobnou silničku a taky mi docela vyhovuje. Teď už má přes 10000 a to nevím, kolik měla před tím (předělaný fávo).

      S větší variabilitou převodů je problém, muselo by se všechno vyměnit. Co třeba zkusit dát menší malý tác?

      A varianta s redukcí na ahead je docela fajn.

      Btw. kolik stojí karbonová vidle s 1", nakonec jsem to zavrhl. http://www.wiggle.co.uk/…orks-1-inch/

      Pokud by se komponenty měnily, tak bych je bral :-)

      0 0
      •  

        ale Žihadlo vypadá solidně :-)

        0 0
        • xpj  

          Solidně vypadá, ale nesedlo mi. Přesně jak se to tu popisuje, nevyhovuje mi i když je nastavené skoro stejně. Takže přemýšlím, co s tím dál – přeházet na jiný rám nebo prodat…

          0 0
      • intermo  

        Doporučil bych staré kolo nemodernizovat, protože to bude stát hodně peněz a pořád to bude na první pohled " staré" kolo. Pokud vyjedeš pouze občas na pohodu, kup hezkou a levnou bazarovku. Nemusí být v top stavu, protože na těch pár km vydrží.

        0 0
    • Garpik  

      pořeším ty ložiska , dám jiné pláště … projedu to a uvidím a zkusím si rozhodnout zdali neudělám změnu kazety/pily … máte pravdu asi na velkou přestavbu to nemá smysl . Jen potřebuji stoupající převody už nemám sílu :) uvidím co řekne servis

      děkuji

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        A pokud si nebudeš všechno dělat sám, ale hodláš využívat servisu, tak to už tuplem nestojí za to s tím kolem něco výraznějšího dělat.

        0 0
        •  

          no v tom souhlas, s tím servisem opatrně..oni to také nedělají rádi! Teda pokud nenarazíš na nějakýho veterána-opraváře, který má cit pro starý kola… Je s tím práce navíc- to by bylo hodně drahé..

          PS: znám tady v Hradci servisáka (Bláha), co dělá retro kola (nechal jsem mu i pár převodníků na starou Campu )…ale upřímně-pěkně vysoká částka! Ale na druhou stranu-proč ne? Pro snoby, co si nedokážou seřídit ani ložiska v nábě a přehazku? Nemají čas ani na tom kole jezdit „kvůli bussinesu“? Ať je podojí, když k tomu kolu nemají vztah a berou ho jen jako „módní záležitost“..

          Nejlíp se jezdí na kole, co si sám vymazlíš,,je to prostě vyšší level…a třeba jsi ho ještě nepoznal, když tak věříš „servisákům“ :-)

          0 0
      • tromboonen  

        Vyprdni se na servis, jestli to chceš jezdit, stejně se vyplatí naučit se jak to seřizovat, a to se nejlíp naučíš sborkama a rozborkama, návodů na netu všude plno, je to primitivní..

        0 0
        • novas752  

          Navíc když něco v rámci výcviku posere na starý bezcenný silnici, tak ho to nebude bolet.

          0 0
          • MiKED  

            Přesně tak. Já se na ní naučil spoustu věcí, pokud jde o servis.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.