• Patar

    Nemohu dodat 26 dětských kol pro děti na Vánoce!!!!! Od října mám objednaných 30 bílých ráfků s termínem dodání max. 4 týdny, což bylo přislíbeno. Zadání do výroby bylo 2. listopadu. Dosud se ještě nezačaly vyrábět. omlouvám se všem postiženým zákazníkům a jejich oklamaným dětem. NENÍ TO OPRAVDU MOJE VINA.

    Bicykly mám téměř dokončené, čekají na zapletení předních kol Atypickě délky paprsků mě Francouzi (.firma MACH ) dodala do10dnů v počtu 14 000ks a to cestou ještě přes Slovensko.

    Varuji tedy před zn. Remerx, i když s kvalitou jejich ráfků jsem byl většinou spokojen. Nyní raději na dětská kola MACH ,Weinmann, RIGIDA a t.d.

    • mr.nikdo  

      Ale tak to nejak vsichni tusime uz dlouho, ze ta kvalita je nekde jinde :(.

    • kyl  

      To samé jak u nás.Zákazník od června ví,které součástky dochází ale na objednání nových kašle ale objednávky k výrobě kompletů posílá dál.V šufleti jich mám 6,částečně jsou rozpracované ale z čeho to dokončit.Včera kolem oběda s velkou slávou dovezl zbytek potřebných dílů a že by to potřeboval druhý den mít komplet hotové.

      Poslal jsem ho do prdele…

    • Erknold  

      Třeba by dost lidí kývlo i na řešení, že se tam dočasně dá to nejlevnější co se sežene, hlavně aby se to točilo a bylo co pod stromek, s tím, že finální kola dostanou poštou, jakmile Remerx začne dělat.

      Ale nejsem odborník na dětskou psychiku, co je lepší, jestli 100% výsledek s pozdějším dodáním, nebo Vánoční dárek, který bude jen na 95 %.

      • RomanH  

        Vidim to stejne. Dite nepochopi, ze kolo bude v lednu, a rodic bude primarne nastvany na dodavatele kola.

      • Patar  

        S každým zákazníkem řeším alternativy. Zrovna dnes jsem nabízel k červenému rámu červené ráfky místo bílých. Pokud se to nestihne do Vánoc dodat do Prahy, počkají si na bílé ráfky i do jara. Jiní zase přesunou dar k narozeninám, že je stejně „zima“

    • oddie  

      Blbý je, že teď už je takhle rychle nedodá ani nikdo jiný.

    • Carloss  

      Předpokládám, že se jim to ale určitě stalo „poprvé“ .. jinak ti teda situaci nezávidím.. v konečným důsledku budou všichni nasraní na tebe.. případně dodavatele sis vybral ty, takže taky neseš část viny

    • Polka  

      Cetl jsem to tady uz vcera a v podstate jsem se zase pousmal, protoze:

      • se to z BF ani rodice ani ty decka tezko dozvi :-)
      • (ne)kvalita Remerxu je casto probiranou zalezitosti, nic novyho
      • pobrecel sis pekne, ale z pohledu kseftu a zakazniku bude vzdy chyba na koncovem dodavateli tzn. tobe, ty mas byt natolik zkuseny, abys neslibil nemozne nebo se zaridil tak, abys mohl terminy splnit, tecka. Vse ostatni jsou uz jen vymluvy.
    • cyklon  

      Remerx nikdy vic. Fakt nechapu, ze jeste nezkrachovali.

      • kyl  

        Já od nich před lety tak čekal dost dlouho na ráfky.Po nějaké době výmluv jsem to zrušil a koupil jinde Mavic

      • Erknold  

        Asi zrovna dostali objednávku na něco zajímavějšího, tak to prostě odsunuly. Jako v bance kámoš, když se nedohodneme na účtu zdarma, tak odejdu. S úsměvem mu řekli, že na něm banka nestojí :)

        • jecnak  

          Njn ty holky z Remerxu jsou hrozne zakerny.

        • ememem1  
          • prisiel nejaky chlap ze tu chce vlozit peniaze, cosi sa ma pytal a potom mi povedal ze som pica.
          • a kolko chcel vlozit?
          • milion
          • a preco si mu ich neulozila ty pica?
          • Karma  

            tak ono s těma penězma už to dneska neni tak horký, banky maj peněz dost a v podstatě nevědi co s nima, půjčovat si je nikdo nechce, investovat neni kam, a tak banky ani o nový klioše nestojej, natož o ty co si u ní uložej peníze a ještě je budou muset úročit, jediný co každýmu cpou jsou kreditní karty.

            • Janes  

              To je pravda.

            • ememem1  

              tak ono s těma penězma už to dneska neni tak horký, banky maj peněz dost a v podstatě nevědi co s nima, půjčovat si je nikdo nechce, investovat neni kam, a tak banky ani o nový klioše nestojej – ak odhliadneme od toho, ze dobre investovat neni jednoduche a ze je skor prebytok volnych penazi jak nedostatok tak si na to na to prisiel kde?

              • JakeF  

                Co třeba struktura rezevr komerčních bank a kolik jim dneska leží na dobrovolných rezervách úročených 0,05% a to ještě hrozí, že to spadne do záporu…

                • ememem1  

                  co nic nemeni na tom co som pisal vyssie :-)

                  • JakeF  

                    Vždyť já to taky nerozporuju, že by kvůli tomu banka odmítla klienta, to pochybuju…

            • Jakobo  

              Banky maji vzdycky penez tolik, kolik potrebuji, penize nejsou zlato. Ale s tim ukladanim souhlas, na tom akorat trati. To je jen takova prostomyslna uvaha, ze banky ziji z ulozenych penez a s temi pak kseftuji.

              • JakeF  

                :D tojo, banky si vytisknou… zdroj: diskuze iDnes :D

                • Jakobo  

                  Nevytisknout ty rozumbrado. Penize vzniknou ve chvili, kdy si je od banky nekdo pujci a jsou pripsany na jeho ucet. Tech par korun, ktere existuje ve forme papirovych penez a minci je zanedbatelne.

                  • JakeF  

                    Jak jistě víš, tenhle proces není neomezenej… Aby banka ty peníze mohla půjčit, v první řadě je musí mít, navíc nemůže půjčit všechny.

                    A o množství oběživa mě rozhodně poučovat nemusíš.

            • lukas aka mitro  

              Pletes se, penez neni nikdy dost;)

    • vladaza  

      Já mám zkušenost dobrou, chtěl jsem atypický ráfek 20" na kolobrndu a do měsíce jsem ho měl, tož tak. 14000 špic na přední kola? Překlep, ne?

      • Vilém  

        Tak kdyz si delas zasoby dratu na rok, dva.

      • Patar  

        NE jen pro přední kola . Pro Dragon L 719–32 děr:jsem potřeboval:

        20"= 175 , 176, 177, 181

        24"=..228, 231 , 232 mm

        Ostatní rozměry na dětská kola mimo komerci válcuji. Minim. množství individuální objednávky do výroby je 2000 ks od rozměru. Tedy žádný překlep.

        • oddie  

          Proč zaplétáte 32 drátů, vždyť pro ty muší váhy na 20" kolech je i 16 bohatě předimenzované?

          • Patar  

            Z důvodu ceny a dostupnosti nábojů . Řídké výplety není každý ochoten cenově akceptovat, obzvláště, když objednávkové diskuzi jsou přítomné ženy. Existují ale také zákazníci, kteří jsou ochotní zaplatit i náboje ONYX. na dětské kolo. A co se týká zapletení nábojú 32 děr řídkým výpletem, při radiálním výpletu náboj časem praskne. při nárazu . A tomu se žádné dítě občas nevyhne.

    • ToBla  

      14000ks, nezlobte se, ale tomu nevěřím… Ani velké prodejny typu Štěrby atd. nenakupují jednorázově dráty za cca 50tisíc. Pochybuju, že vy jako malý prodejce si to můžete dovolit. Reklama ale dobrá…

      • oddie  

        Mohl bych poprosit o vysvětlení té revoluční myšlenky, že malý prodejce si „nemůže dovolit“ nakoupit díly za cca 50tis Kč? Já to furt nějak nemůžu pochopit… Že velké prodejny typu Štěrby nenakupují dráty mě ani trochu nepřekvapuje, když žádná svá kola neskládají a nevyplétají, ale prodávají to, co přijde zabalené v krabicích.

      • Patar  

        V tomhle množství 14000×1,93 Kč včetně DPH do výroby.

      • Deathwing  

        Kdyz se to rozpocita na jedno kolo:

        14000/64 je jen 218 kol, kdyby vyprodukoval 1kolo denne tak to nevystaci ani na rok a jen na tech 30 najednou objednanych rafku padne skoro tisic dratu. Takze tech 14000 dratu najednou vypada uveritelne.

        • ToBla  

          Průměrný cykloobchod v ČR prodává 200–400kol/ rok. Třeba zmiňovaný Štěrba 2500ks, v dobách slávy 3500–3800ks kol ve všech velikostech. Hlavní sezona je konec března až září kdy se prodájí 3/4kol. Dětských kol je z toho průměrně cca 20–30%. Takže průměrný obchod prodá cca 40–120dětských kol (ve všech velikostech 12–24" za rok. A to těch 120 je číslo pro velmi dobře fungující prodejnu třeba s 5ti zaměstnacema a velkou prodejní plochou. A co si budeme povídat většina těchto kol jsou sériovky. Málo rodičů řeší individuální stavby, spíše jsou to přestavby sériovek. Takže 218 kol v jedný velikosti třeba 20 nebo 24" je taky dost neuvěřitelný číslo. Dnes jsem měl volný den a navštívil jsem několik zaběhlých cykloprodejen v Praze, ve všech prodejnách jsem byl sám a protože některé prodavače znám, tak od nich vím jek se celou zimu prodává a kolik mají práce v servisu (je toho velmi málo). Takže pokud má někdo před vánoci 26nehotových zakázek a třeba stejné množství jich už dodělal (předpokládám, že dělá i jiné velikosti dětských kola a kola dospělé) tak je to super a gratuluju…

          • tromboonen  

            Mas nejakej problem?

            Kdybys tady nebo na netu kouknul kdo to pise, zjistis, ze se specializuje na detska kola (coz je vzhledem k urovni „detskych“ kol na trhu vice nez chvalyhodne).. a se Sterbou nebo jinym prodejcem predrazenych seriovek (v pripade detskych kol spis predrazenych parnich valcu) nema nic spolecneho.. tak zalez do diry a nevotravuj, pokud si neumis predstavit ze clovek nabizejici nejakou sluzbu, ktera je mezi zakazniky zadana a radi za ni zaplati je schopen nakoupit dily za 30k, tak napis udani na ulicni vybor (coz dneska uz nastesti nefunguje..) Ransdorfe..

            • Erknold  

              já to tedy chápu tak, že to měla být pochvala všem průměrným stavitelům, kteří dokážou za rok vyprodukovat stejný počet individuálně skládaných kol, jako průměrná prodejna sériovek :)

            • ToBla  

              Jsem rád, žes mě tak hezky a slušně ohodnotil. Mě prostě jen přijde divný když zaběhlej obchod v prosinci prodá 1kolo za den a v listopadu, lednu a únoru je to ještě horší. Podnikateli, který tedy udělá v prosinci třeba 50kol gratuluju a přeju mu úspěch. Zajímalo by mě zda místní stavitelé typu Hnoje, Scalara a dalších taky dělají zakázky po 20–30ti kolech najednou, nebo zda by nám řekli že je to jen hezký sen…

              • krabica  

                Právě, obyčejný obchod, to je ono. Musíš nabídnout něco jiného, čeho je na trhu nedostatek. Patar se zaměřil na pořádná dětská kola a má zjevně úspěch. Rodiče asi pochopili, že není dobré týrat své ratolesti klupmry z běžné produkce.

                • mr.nikdo  

                  Hodne rodicu si to precte i tady, jako neregistrovani + hromada mistnich ma i od nej kola pro deti. Coz pak odpovida.

                • kyl  

                  To máš pravdu.Když jsem vážil běžné dětské kolo (20") a svoje (26"-19" rám),bylo to dětské o 3kg těžší,o kvalitě osazení ani nemluvím

                  • couffy  

                    To jsi ale vážil karbona

                    • kyl  

                      Ne,hliník.U karbona by ten rozdíl byl ještě větší(mám 8,5kg)

                      • kubad  

                        tak tak, a přitom jde v klidu koupit dětské kolo 20" co má seriově 7,5kg je to jen o tom aby výrobce chtěl a přemýšlel

                        • oddie  

                          Tak to je taky ale otázka ceny…

                          • kubad  

                            jo i ne, když to jde v malém v anglii tak by to mělo jít ještě líp ve velkém v číne

              • Morchella  

                Tak nevím, divit se, že se před vánocema nakupují věci určené pro děti… Kolo pod stromeček je česká klasika.

            • ToBla  

              Jinak Ti musím napsat, že tvoje agresivní reakce mě přišla trochu zvláštní. Já nikoho neurážel a diskutoval jsem slušně. Přece každý může věřit čemu chce a každý může mít svůj vlastní názor na cokoliv. Ransdorfa sis mohl nechat taky (mojí rodině sebrali komunisti statek a pole) a zalez do díry říkej třeba svý starý… Co se týče dětských kol je spousta kvalitních sériovek i od českých značek třeba Author Cosmic, Amulet Tomcat Superlite nebo 24" Amulet Team Superlite Air se vzduchovou vidlicí. Zakázková stavba pak má taky svoje výhody, není to ale tak že se nedá koupit kvalitní sériové dětské kolo.

              • Mamut  

                Este aby nie, za 7000EUR. http://www.amulet.cz/…erlite-black

              • Nikovlas  

                Někoho jsi tu nepřímo nařkl ze lži a ohrazuješ se proti „agresivním reakcím“? Zajímavé…

                • ToBla  

                  Tobě ta reakce nepřišla přehnaná? Stavitel sem jistě hodí foto rozestavěných kol který jsou pověšený ve skladu, já budu za blbce a ještě se rád omluvím. No dost bylo psaní, je čas jít běhat :-)

                  • Nikovlas  

                    Ano – přišla – mohl sis ji odpustit. Stavitel se na tebe nejspíš vysere, stejně, jako by to udělal každý jiný rozumný člověk. Aby si tak přidělával práci kvůli někomu, kdo ho akorát uráží…

                    • ToBla  

                      Musím říct, že s tebou souhlasím. Jen prostě jsem reagoval (možná neuváženě) tak jak si myslím, že funguje většina stavitelů. Tj. rychloobrátkově, bez velkých skladových zásob. To není jen o drátech, ale o všech dílech v dílně. Dnes není problém mít většinu zboží z velkoobchodů okamžitě, každý komponent je nahraditelný obdobným. Přijde mě i zvláštní, že alespoň část zákazníků neřekne, tak tam dejte černý ráfky…

                      • raf007  

                        Ahoj, takhle napsané to zní jako procházka růžovým sadem :-)

                        V idálním případě by to bylo skutečně báječné, nedržet velké skladové zásoby materiálu a objednávat vše až když je potřeba. Z mé praxe je bohužel skutečnost taková, např. Sapim CX Ray straightpull v délce 306mm nebo nedej bože jakýkoliv Sapim CX SUPER nemá žádný z dovozců skladem, to samé ráfky DT 331 29, nebo ZTR Crest 24".

                        Nezbývá pak, než objednávat ze zahraničí a dělat skladové zásoby.

                        Skutečně neprodávám gigapočty kol jako tebou zmínění super prodejci a přesto mám skladem kolem 10ti tisíc drátů a to bohužel v hodnotě vyšší než zmíněné 1,93kč/ks :-).

                        Práce mám naštěstí také dost, pokud nevěříš, budu rád když se stavíš :-)

                        • raw 4  

                          +1

                        • Hnoj  

                          LOL, kdyby to bylo jen o pár drátech. DT350 náboje jsou jak za komunistů, jsou k mání jednou za půl roku. Náhradní díl na X-loc v hodně cca 5 korun? Dodání 10 týdnů a bůh ví jestli. Je to komedie.

                      • Vilém  

                        Kdybys to tu tak nejak prubezne sledoval, tak tu nekdy Patar uvadel kolik toho za rok zaplete a taky myslim zminoval, ze neplete pouze pro svoji produkci.

                        Takze si klidne verit nemusis, ale to je asi tak vse.

                        • nox159  

                          narovinu patar tu obcas jak se nudi přijde s nejakým nesmyslem, postežuje si na vsechno možné, jaký je chudák, pak začne o duchodu jeste a kapitalismu a pak to zas utichne :)

                          zákazníkum neco slibi a pak to nesplní a říká že to není jeho vina… příjde mi to na jednu stranu hodne suměvné…

                      • Nikovlas  

                        Pointa celejch těchhle sraček je, že evidentně trpíš nedostatkem pozornosti, nutně jsi potřeboval někoho shazovat, a hlavně – napsat tu milion vět o tom, co všechno víš o stavění kol a o firmách, co se tomu věnují. Skutečně – klobouk dolů.

                  • gerrard  

                    Shodou okolnosti jsem se u Patika vyskytl a sice jsem to nepocital kolik jich bylo, ale mel vsude osazene ramy bez kol. Kdyz to tady tak ctu, tak asi tusim proc.

              • tromboonen  

                Sorry, me proste vytocilo, ze ses obul do Patara jako ze si prece nemuze dovolit objednat draty za 30k Kc, kdyz neni tak tezke zjistit, ze zapleta desitky az stovky detskejch kol.. to s prodejci fakt nema nic spolecneho, kazdej slusnej zaplejtac spotrebuje vic dratu nez vetsina velkych prodejcu, protoze Ti proste bezne nezaplejtaj.. a kdyz navic delas jen jeden nebo dva rozmery podobnejch kol, tak se to hned nascita..

                Za Ransdorfa taky sorry, mame tady par salonnich levicaku, co by furt neco znarodnovali a brali odpornejm kapitalistum bohatejm… me proste ten Tvuj komentar prisel v takovym duchu, tak proto..

                Uz jsme si to snad vysvetlili tak mir..

          • Nikovlas  

            A já se bál, že to bude jen nudné vlákno o Remerxu…

          • oddie  

            Ano, to je opravdu neuvěřitelné, že firma, která se specializuje na dětská kola, prodává především – kupodivu – dětská kola. A je opravdu neuvěřitelné, že když ty kola sama skládá vč. vyplétání zapletených kol, místo pouhého vybalování sériovek z krabice, že k tomu spotřebuje i pro „průměrné“ prodavače něco tak nepochopitelného jako dráty. O tom, že lze fungovat úplně jinak než tzv. „zaběhlé cykloprodejny“ s obrovskou plochou plnou předražených krámů z krabice a armádou znuděných prodavačů ani nemluvě.

          • Vilém  

            Copak, ksefty nejdou?

      • mr.ricardo  

        Proc by nemohl objednat 14000 dratu? Kdyz uz objednava atyp, ktery pravidelne pouziva, protoze proste maly kola stavi, tak prece objedna do foroty. A co by Sterba delam s dratama, kdyz tam kola nevypletaj. Max., kdyz jsi jim sympatickej, jsou schopny ti opravit znackovy zaplety a na ty se objednavaji origo spice.

    • AV  

      Byla-li smlouva uzavřena se všemi náležitostmi, obsahovala jistě i dodatek o sankcích v případě neplnění (některou stranou).

      Domnívat se, že firma, která nedodržela domluvený termín dodávky zboží, ho dodá později, je naivní.

      Alternativní dodavatele znáš (uvádíš).

      Byli kontaktováni?

      • d  

        Amen.

      • Nikovlas  

        Už to zamkněte, pro boha :-D

        • AV  

          … ještě by se mohl někdo obrátit s dotazem na Remerx, jak to (dle nich) bylo

          8-)

          • roman II  

            Můžeš projevit iniciativu

          • Patar  

            Zajímavé by potom bylo srovnání oficiálního vedení firmy a zaměstnanců obchodního oddělení a také řízení výroby.Tito lidé pro mne opravdu nemohli více udělat, udržujeme spolu velmi přátelské styky. Bohužel si do toho nedovolí zasahovat ani zakladatel firmy Antonín R.- tuto firmu řídí jeho manželka Vlasta. Do aktivit v můj prospěch se asi po stovce telefonátů pustila i fakturantka obchodního oddělení, která sama začala komunikovat z výrobou, ačkoliv ji to ,vůbec nemuselo zajímat. Této osobě- tuším sl. Peškové, Adamovi Divilovi a dalším mým přátelům ve firmě REMERX můžu být vděčen, že alespoň letos se dočkám objednaných ráfků. Bohužel se kol pod stromečkem nedočkají již všechny děti.

            Rodiče se ale mohou utěšit, že firma Leader Fox jim nabídne svá kola příští rok, až jim ráfky od Remešů, které dostaly přede mnou přednost na svá kola zapletou.

            Lumír Pátík

            Nechci vlákno zamykat, aby se také kritizovaná FIRMA REMERX mohla vyjádřit.

            • mr.nikdo  

              To s tim rizenim – pripomina mi trochu jeste jedno vlakno…

              Jak to myslis s tou vetou o Leader Foxu? Nechapu…

              • goofy  

                Predpoklsdam, ze Remerx vyrobil prednostne rafky Leadru na na kolegu se vydlabli.

              • Erknold  

                Přesně jak jsem psal. Zajímavější objednávka. Spolupráce s LF je asi docela stěžejní pro ně, tak tomu dali vše, včetně svého jména pro řemeslníky.

      • Edwin  

        Hehe, tak tohle je taky hodně naivní :) Žádná sankce ti zboží nenahradí. Alternativní dodavatelé taky potřebují čas.

        Nicméně souhlas, že v tomto případě by měl stavitel na sebe vzít zodpovědnost a poskládat to z čehokoliv byť by na tom tratil a pak řešit kompenzaci s původním dodavatelem.

        • RomanH  

          Vidim to stejne

        • Patar  

          Ono poskládat kolo pak z něčeho jiného a následné řešit kompenzaci také nepřichází v úvahu. Porušuje se tím smlouva na ZÁVAZNOU OBJEDNÁVKU.Věř. mi, že se vždy ze zákazníkem snažím vždy domluvit na alternativním řešení, ale ve výsledku zákazník většinou raději oddálí termín dodání. Stejně to v některých případech vyznělo i v současné prekérní předvánoční době. Často se stává , že samotné dítě při osobní návštěvě s rodiči si přesně určí barevné kombinace.

          Pro částečné uklidnění , BOHUŽEL ALE POZDĚ. zítra převezmu objednané ráfky od PPL. Na expedice mimo Brno a okolí času již nezbyde. Ale zákazník ze západního Slovenska si ve čtvrtek na Štědrý den přijede osobně.

    • oddie  

      Jinak pokud by to někomu z Prahy pomohlo, pod stromeček mohu zapůjčit kola z tohoto http://www.bike-forum.cz/…per-patar-20 – a až přijdou ty zapletené, jen se vymění…

    • Jezevec70  

      Praskla mi osa na zadním kole Remerx, model RX 1222.

      Dala by se osa někde sehnat/nahradit?

      Kola mám 1,5 roku, najeto odhadem 5000km. Tedy vlastně jsou ještě v záruce. :-)

      Mám to na staré 26" ještě s véčkama. Tak nevím, jestli by nebylo lepší sehnat někde na bazaru celé zadní kolo.

      • Singlespeed  

        Proč nechceš využít zákonné právo na reklamaci?

        • Jezevec70  

          Pochybuji, že ještě najdu fakturu.

          A když čtu zkušensti z reklamací, tak si moc nadějí nedělám.

          • Jezevec70  

            Fakturu jsem nakonec našel. Je z 22.5.2017. Záruka by tedy měla platit. Uvidíme, jak se k tomu postavý.

            • kubad  

              k prasknutím osy došlo z důvodu nevhodného použití, jejich produkty jsou testovány a tohle se jim nikdy nestalo. Tudíž se nejedná o zaruční vadu.

              :D beru sázky

              • Cavendish  

                ,, tohle se jim nikdy nestalo". To je universální hlášky u všech reklamací. To znám dobře. Někam přijdu, převedu a prodavač koukám a říká,, Pane, tak tohle jsme tu ještě neměli.."

              • Cavendish  

                Ale počkej. Teď koukám a 1222 je silniční náboj. Jestli to má na 26" HT tak jim to asi fakt projde :D

                • Singlespeed  

                  Aha. Ve specifikace je napsáno „určeno pro road, treking“. Alu osa si o prdnutí při použití na bajku přímo říká :-).

                  • Jezevec70  

                    Jsou to koupená hotová kola s ráfky RMX. Jezdil jsem to víceméně po silnici a mám 70kg. Takže to zabrat moc nedostalo.

                    Asi jenom takhle. :-)

                    • Singlespeed  

                      Ideální způsob použití zadního náboje s alu osou :-).

                    • jan.pernik  

                      a ty bágly dalších 30kg, jen těch pár ran na výmolech …

                    • Jakobo  

                      Mam podobne kolo na expedice s rafkovyma brzdama a jezdim spis taky jen po silnici. Ono to s tema baglama v terenu ani nejde. Silnicni kola s hlinikovou osou bych tam urcite necpal. Mam zapletene RMX Panther a Shimano naby Acera. Pokud spravne seridis loziska v nabe tak ty kola jsou snad naveky. Fakt doporucuju. Cenove mozna neco malo nad 1000 Kc. Mozna bych nekde vyhrabal i delku dratu.

                      • jardalee  

                        vseobecne u konusu je potreba je prvne a poctive seridit ,pri prvni ,montazi ,protoze z ciny prijdou nastaveny tragicky ,samozrejme ten cinan na lince si tam nemuze hrat hodinu s konusama ,a taky je to vetsinou celkem blbe namazany :)

                        • Honzis  

                          já měl náby z výroby většinou přetažený, ale vazelína cajk – Deore/LX. Bohužel obyč (hlavně silniční) náby Shimana jsou tragicky utěsněné a déšť/nedejbože zimní ježdění se na nich krutě projeví :-( lepší zkušenosti mám s MTB s gumovým těsněním naproti kazetě, třeba staré DEORE, ale i tak to v horších podmínkách nesmrtelné není. A taky váha a la 400kg bez RÚ moc in není :-( Nicméně třeba stará 105ka mi vydržela 40tis km s občasným domazáním, Tiagra šla do kopru po jedné zimě.

              • Jezevec70  

                Taky bych tomu moc nedával. :-(

                Nemáš představu, kolik by mohla stát nová osa? Remerx nabízí náhradní díly na náboje. Snad by mohli mít i tu osu.

                • Cavendish  

                  No ořech bych řekl, že patří Novatecu. Třeba by seděla i osa Novatec

                • marko250  

                  Do 200Kč ,mám ji ve vercajgu jako náhradní,právě proto že je z AL.Mám 150mm DH náboj a ještě nepraskla.

      • milan.v  

        Dal jsi to k moc hezkému tématu. ;o)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse