• Dlabka

    Už na nich někdo jezdil? Měl je někdo na Sport livu v ruce?

    Co si o nich myslíte? Cena 3300 za verzi se Sapim aero a nábama Novatec je dobře, nebo zase mají na Remerxu chybu?

    Jaká je alternativa do 7500Kč?

    0 0
    • Hnoj  

      Myslím, že verze s ALU dráty by mohla být OK. Té s ocelí se docela bojím, protože na kola Rapid, která měla stejné ráfky a náby jsem slyšel především kritiku…

      Alternativa do 7500Kč asi Fura5 a nebo Ksyrium elite?

      0 0
    • Charles2k  

      Z těch cen Alcyonů jsem zmaten.

      U té verze se Sapim dráty se v diskusi na jejich stránkách sice uvádí cena 3300Kč, ale v ceníku je úplně jiná 2492(přední)+1810(zad­ní)=4302Kč bez DPH. S DPH je to pak 5119Kč !

      0 0
      • Dlabka  

        Ta odpověď, že platí 3300 je celkem nová.

        Zkus tam napsat, nebo zavolat, mají v tom bordel.

        Dej pak vědět.

        0 0
    • jecnak  

      Vite nekdo, zda napis ALCYON na rafku je nalepka a da se sundat jako treba na Stormy?

      0 0
    • Lišák  

      Oživím téma

      Alycon vs. Alycon Al

      Co vy na to? Která budou lepší?

      Dík za názory

      L.

      0 0
      • roud  

        A proč ne třeba mavic ksyrium ?

        0 0
      • Pedro RB  

        No vzhledem k tomu, jaký má Remerx pořád problémy se svejma Al. drátama a nábojema na Vikingách, tak bych šel radši do té ocelové varianty. Kor když je lehčí! A nejjistější by bylo koupit ty ráfky Alcyon samotné a nechat to vyplést někým zkušeným (Hnoj..?)

        0 0
        • Hnoj  

          RMX má problémy jak s ocelovými, tak s ALU náplety. Nevím přesně, kde je problém, ale ALU vydávají divné zvuky, ocelovým praskají dráty (lámou se v niplích), což je dost na prd…

          Na druhé straně, vypletené na náboje American Classic a DT Comp dráty jsou ALCYON docela dobrá kola, těžko říct, kde je chyba…

          0 0
          • favorit.  

            zrovna RTX po asi 150km a dvou praskelj drátech v Remerxu celý přepletli a od tý doby na nich brácha objel celej Toi Toi Cup a i teď je pořád vozíme do krosu aniž by na ně bylo třeba jakkoliv sáhnout. Ani centrování neni třeba

            0 0
      • JFtryall  

        No na ocelovem Alcyonu mi praskly dva draty po 200 km. Ty Sapim draty tam nedrzi, necham to preplest a bude to ok.

        0 0
        • Hnoj  

          IMHO problém není v Sapim drátech, ale v tom, co ty dráty spojují…

          0 0
      • jecnak  

        ZTR 340, Novatec naby z e-bay a draty podle chuti.

        0 0
        • Lišák  

          Pro všechny: Budou to kola na „economy silničku“. Strop jsou 4kKč, raději méně.

          0 0
          • roud  

            Potom jednoznačně Mavic Aksium

            0 0
            • Lišák  

              Jo, ta jsou ve výběru na špici. Jen jsem chtěl zvážit nějakou alternativu.

              0 0
              • PKQ  

                Aksia jsou znatelně těžší nebo ne?

                Vozím Alcyony se Sapim drátama, najeto cca 1500km a vše ok. Žádnej prasklej drát nebo povolující se výplet. Mám 71kg.

                0 0
              • wbiker  

                Vozím Aksia 2011, zatím najeto ±1000 km a žádný problém. Naváženou hmotnost jsem dával nahoru do hmotností.

                0 0
              • jecnak  

                To pak fakt neres, nahod Aksia a jezdi. Dvacet, tricet, ctyricet tisic klidne vydrzi. Obcas dotahnes vyplet a nebo lozisko a to je vse.

                0 0
              • Hnoj  

                Fulcrum Racing 5?

                0 0
                • Lišák  

                  Jsou zhruba o 1.000+ dražší, než Aksia. Jsou lepší?

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Myslím, že mají o moho lépe řešenou zadní nábu… Myslím, že jsou dražší o 600Kč.

                    0 0
      • BikerM  

        Vozil jsem na biku jejich zapletená kola pro galusky na jejich nábojích s AL dráty. A moje zkušenost? Maximální spokojenost! Kola tuhá, lehká, ani jednou jsem je necentroval.. Náboje naprosto bez problémů, stejně tak dráty i náboje. Byly to nejlepší kola co jsem na biku kdy vozil. Teď mě mrzí, že jsem bika prodal a postavil nového.

        Mám teď Mavic Crossride a to jsou neskutečné gumy, jsou měkká, netočí se..

        Předpokládám, že Alcyony jsou ,,silniční verzí" těch mých bikových a já osobně bych do nich šel.

        0 0
    • mastihuba  

      Resuscitace :)

      Novatec+Sapim Aero+Alcyon. Zadní kolo se kroutí tak, že na nejlehčí převod chodí přehazka až do výpletu. Kazeta je Campa 10sp a když seřídím doraz tak v nezatiženým stavu je tam tak 3–4mm prostor, kterej při záběru zmizí. Nesetkal se s tímhle jevem někdo z uživatelů?

      0 0
      • jecnak  

        Nemas spis volnu patku nebo neco takoveho? Jinac dotahnout vyplet.

        0 0
        • mastihuba  

          patku jsem nekontroloval, ale ten rám z hong fu tuhosti asi nepobral a třeba je to kombinace všeho dohromady.

          0 0
          • kyl  

            Tak to ještě radši s objednáním rámu počkám.:-(

            0 0
          • kubad  

            přijeď na kafe pořešíme :D

            0 0
            • mastihuba  

              pokud bude počasí tak bych měl jet do Břeclavi ve středu. Dneska v noci asi otravovat nebudu. :)

              0 0
      • mastihuba  

        tak jen tak pro info. Kola byly povoleny po cca 500km si to celý sedlo na 300N, tak jsem to nechal přetahnout cca na 850–900N. Před cca 50km jsem chytl na krajnici kámen a prdnul jeden drát. Výměna a po 50km prdnul další přímo naproti. Je to ocelovej výplet a neláme se u niplu, ale u hlavy. Z 95kg jsem se dostal na 86kg, kam až budu muset jít aby to přestalo praskat? Mám dát dozadu jinej pevnější ráfek?

        0 0
        • Vilém  

          Ty cisla co uvadis, mi prijdou jako pomerne malo. Odkud jsi cerpal tuto hodnotu? Od vyrobce?

          0 0
        • Singlespeed  

          V ráfku to není. Mám na Alcyonu letos už přes 6000 km. Ráfek sice moc pevný není, ale stačí ho pořádně zaplést. Použil jsem náboje ze starých Aksií včetně plochých špic a drží to naprosto skvěle. Další, jen dvacetišpicový Alcyon, jsem si nechal zaplést do zadního náboje z nejstarších Ksyrií Elite také s použitím původních špic a držel mi taky (mám 88 kg). Z toho plyne, že špice, kterými to máš zapletené jsou proti Mavikáckým zřejmě pěkné bláto.

          0 0
          • mastihuba  

            sapim aero, ale když si otevřu modrou knihu od parktoolu, tak tam pišou že drátama to většinou není. 300–700bylo změřeny tenzometrem. Na těch 850–900N mi to dělal starej zkušenej servisák a víc tam dávat nechtěl že su těžkej a že když to utahne víc že by to mohlo začít lítat a jak řekl tak se taky stalo. Chytl jsem kamen z boku, pak jsem na tom dojel 20km dom a zřejmě se to natahlo cely.

            0 0
        • mastihuba  

          ještě mi moc nejde do hlavy místo kde ta špica praskne. Normální je že to uletí v niplu nebo u hlavičky, ale todle praská na rovné oválné části a ne u hlavy.

          0 0
          • Hnoj  

            Jako, že se ten drát „přetrhne“ uprostřed?

            Jen pro srovnání, jsem dělal dva skoro stejné páry, jako tobě (jen s galuskovým ráfkem RMX) a po CX sezoňe nebyl jediný problém, jen se to samozřejmě trošku povolilo, ale to je vše.

            0 0
            • mastihuba  

              no tam jak sem naznačil tu červenou čáru. Bylo to povolený teda dost, když mi chodil šaltr od dorazu až do výpletu. David viděl jak se to celý kroutí jak luk. Ja si spíš řikám jestli jsem to neposral, tím že jsem jezdil na dost povoleným výpletu a když se to pak utahlo víc tak to začlo praskat. Jinej důvod mne nenapadá. I v te modré knížce od parktoolu pišou že to praská kvuli cyklickýmu namáhání tahem a to je samozřejmě u povolenýho výpletu daleko větší než u napnutýho.

              0 0
              • blisterexist  

                vozil jsem silniční alcyony se sapim CX ray, a dráty praskaly jak na běžícím páse, třeba i při jízdě po rovině, vážím 65kg, remerx se k tomu nepostavil jak slušný obchodník, tak jsem s kolama šlahl a koupil DTčka a nemusím už nic řešit

                0 0
                • Hnoj  

                  Nj, to byl problém 14mm niplů, stejná kola, jako jsi měl ty jsem pak přeptl na 12mm niple od DT a teď jezdí v pohodě už půl roku, před tím se dráty lámaly u niplu i při jízdě po rovině…

                  0 0
      • JMT  

        Jojo, to mi delaly taky…Prohodil jsem kola za Sh105 a mam klid. Ted cekam az dorazej FuRa5, s tema bude snad klid a ani nejdou tak hnusny jako ty 105ky. Definitivni nasrani prislo po prasknuti dratu v prednim kole, kdy jsem musel cekat hodinu na odvoz. Ale mel jsem zapleteno 2kama dratama, ne sapimama…

        0 0
        • Singlespeed  

          A zrovna u Fulcrumů Ra5 mně minulý rok prdla špice vepředu taky. Stačilo však vzít obyčejnou špici, narovnat hlavičku a bylo za 10 Kč opraveno.

          0 0
          • JMT  

            Jak hodně se rozhodí výplet ? Alcyony neprojdou vidlicí…

            0 0
            • mastihuba  

              no u zadního kola kde je 24 drátů to vidlicí rzhodně projde. Před měsícem jsem na tom s prasklým drátem ujel vklidu 20km a dnes jsem to nechtěl dráždit tak jen 10. :)

              0 0
    • alinceb  

      Sem zahlédl Alcyon a živou diskuzi, tak se přiživím:

      Na silničce sem nedávno vyměnil poslední prokazatelně těžký a přitom nahraditelný kus – kliky, takže poslední kus, na kterém bych mohl odlehčit a neztratit „styl“ jsou kola.

      Náby a upínáky chci a musím nechat stávající (Campa Record 8sp 36d), takže zbývá výplet a ráfky. Teď tam jsou nějaké těžké středně vysoké Mavicy a 2mm dráty, ale chtěl bych dát právě Alcyony + WCS.

      Alcyony bych si nechal vyvrtat v Remerxu na 36děr, WCS asi z Bottica + niple ALU/mosaz (to nevím) a výplet 3× kříž na obou. Kola budou vozit mých cca. 90kg, silovější styl šlapání, hodně kopců, semtam horší asfalt…

      Nějaké doporučení?

      0 0
      • McBlacky  

        podle mě s nábou 36d to musí držet i s tenčíma než 2mm drátama.

        0 0
        • alinceb  

          Však WCS jsou myslím 1,8–1,5–1,8 a u toho už si nejsem jistý, jestli mě to unese…:) No pak ještě nevím, jak ty niple. Alcyony nejsou nýtované, takže ALU asi nebudou dobrá volba a budu muset dát mosaz…nebo se pletu? Alu sem nikdy neměl…:)

          0 0
          • kubad  

            pleteš se, NoTubes ráfky taky nejsou kalíškované a většina lidí na nich má Alu niple

            na 36 drátů klidně ty WCS dej jsou to tuším 2–1,6–2mm

            0 0
            • alinceb  

              No nevím, jek je v tom Alcyonu udělaná dosedací plocha hlavy niplu. Pokud není rovná, tak bych měl strach, že se bude hlavička deformovat a pak praskne. Jaká je cca. Váhová úspora ALU oproti mosazi? Jestli to má cenu řešit…:) Ještě nevím, jak moc vydrží alu niple při centrování…

              0 0
              • McBlacky  

                alu třetiná váhy co mosaz. na kole to je cca 32gr u 32d

                WCD jsou dráty 2–1,6–2¨

                alu niple často praskají a zarůstají. po dvou letech už to nedocentruješ – většinou

                0 0
          • Singlespeed  

            Spolehlivost výpletů třeba Aksií a Ksyrií Elite a Equipe je daná, mimo jiné, i poctivými 2mm špicemi a dobře dimenzovanýma niplema. Takže, pokud jsi kus chlapa, tak nedávej žádné extra zeslabované sr..ky a použij mosazné niple.

            0 0
            • alinceb  

              No jo, ale Aksia ani Ksyria nemají 36 drátů…takže tam u řidšího výpletu na každý drát působí úplně jiné síly:)

              0 0
              • Singlespeed  

                Třeba takové Remerx Stormy bych si rachitickými špicemi klidně nechal zaplést. Ale anorektické Alcyony určitě ne. Jinak, dosedací plocha niplů je rovná.

                0 0
                • alinceb  

                  No jenže mně jde taky o tu váhu. Mají to být kola do kopců… Stormy by pro mě nebyly žádným přínosem…

                  No uvidím, co mi napíšou z Bottica ohledně těch drátů a začnu to řešit. V půlce srpna jedu do Alp a tam bych chtěl mít už nové záplety…:)

                  0 0
          • JSt  

            zavodis? ne, jen na silnicce vyletnicis. tak bych nevymyslel na kolech zadny blbosti a radej mel festovni kola, o ktery se nemusis starat a nebudes po kazde vymetene dire trnout, jestli jsi to nerozhodil…

            0 0
            • alinceb  

              Nezávodim… ale chci toho oceláka prostě dostat pod 10kg! :D

              0 0
              • JSt  

                vys ctes, jak se fanous trapi s alcyonama. taky to chtel lehky… :-D

                0 0
                • alinceb  

                  Jenže Fanouš má o několik drátů míň než budu mít já…;)

                  0 0
                  • kubad  

                    osobně bych se vůbec nebál na 36 drátech, jinak pokud chceš tak tam prdni Sapim Race/DT Comp 2–1,8–2 a máš neprůstřelné kola :D

                    0 0
                    • alinceb  

                      No jelikož jsem tvor spořivý/neroz­hazovačný, tak volím variantu s WCS (9Kč/ks nebo tak nějak to bylo?). U těch Sapimů bych ani nevěděl, kde je koupit…nebo máš nějaký dobrý zdroj? Váhové porovnání?

                      0 0
                      • kubad  

                        zdroj na sapim mám za rohem, chceš černé nebo stříbrné dráty?

                        0 0
                        • alinceb  

                          Stříbrné…a nejlíp i niplema:) Jak jsou na tom ty Sapimy Race v porovnání s WCS ohledně ceny a váhy?

                          0 0
                          • kubad  

                            nevím přesně kolik ty wcs mají, takže nedokážu spočítat přesně

                            odhad tak 70– 80g na obou kolech ty wcs zase tak lehké jak revolutiony nejsou

                            a mezi revolutionem/laser a competition/race je rozdíl při tvé konfiguraci 130g

                            uvádím ti dráty dt/sapim srovnatelné

                            0 0
                            • alinceb  

                              No potřebuju sundat dolů asi 300g (je to jen pocitová záležitost – prostě dostat to pod 10kg:) ) Současné ráfky jsou asi Mavic CXP33 ( 470g/ks), takže na ráfkách sundám tak 100g na kompletu (Alcyony mají 420g) a zbytek by měly udělat dráty a niple. Na kazetě, nábojích a upínácích nevymyslím nic…:( Když nad tím tak přemýšlím, tak je to asi marný boj…:(

                              0 0
                              • kubad  

                                tak ještě sem dej váhu náb a budem kouzlit uvidíme co z toho vyleze :D

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Tu právě že nevím…Bych musel ty kola rozplést a to se mi zatím nechce, protože bych musel nahodit Grandy se SRAMovou kazetou a ta si s tou Campou nerozumí zas tak precizně, jak bych si představoval…:)

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Sramku přepodložkuj. Použij podložky z Campa kazety a bude to chodit jak Omegy ;-)

                                    0 0
                                • kubad  

                                  takže 100g ráfky a dráty WCS + alu nipe ti udělají proti klasice 2,0mm cca 150g takže celkem 250g

                                  těch celkových 300g ti neudělají ani revolutiony 2,0–1,5–1,0mm

                                  ale tam už je to na fous :D

                                  ono záleží co tam máš za dráty, jinak upínáky se dají stlačit bez problémů a bez ztráty funkce

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Upínáky se samozřejmě dají stlačit bez ztráty funkce, ale těch já se prostě nechci vzdát, protože jsou fakt krásný…

                                    Taky bych mohl na fotku sundat košíky a nahodit carbonovou sedlovku a byl bych tam…:D Ono to stejně asi neklapne, protože výhledově dám a fous delší forbec a širší oblouky a bude to zas řiti…:D

                                    EDIT: Ještě bych mohl dát „šlupky“ Ultremo…:D

                                    0 0
                              • JSt  

                                pokud maji ty mavicy 470g, pak nemuzou byt kola na grandech lehci. :-)

                                0 0
                                • alinceb  

                                  No fakt jsou. Sice mají ty supertěžké Grandy, ale jen 18+24špic, náboje Miche Excel a imbusové RU od BB. No a něco ještě dělají šlupky Mišáky ProRace3 proti Lithionům na druhých kolech…:)

                                  0 0
                • alinceb  

                  Btw. mě trošku se*e, že to kolo je na Grandech lehčí než na těch Recordech/Mavic. A že ty Grandy sou pořádnej kus matroše, to je zřejmý…:D

                  0 0
                • mastihuba  

                  mě ty kola už stály mailant :D

                  0 0
                  • bluma  

                    Hlavně že jsi ušetřil :-)

                    0 0
                    • mastihuba  

                      jasně, nejlepší zkušenost je vlastní :D a silnicu sem dostal na 7,5kg i s pedalama :D

                      0 0
                      • Karaya  

                        To je slušný. Tam bych se dostal, kdybych vyhodil tu vidlicu co tam je teď a koupil nějakou 320g a místo těch Recordu na 4hran vzal něco modernějšího.

                        Jinak kola mám Remerx Whizz a nemůžu si stěžovat. Oproti Alcyon jsou o 100g těžší, ale zase určitě tužší.

                        0 0
                        • mastihuba  

                          pokud budu řešit kola na silnicu, tak asi vemu Ksyria a nebo nechám zaplest ZTR

                          0 0
                          • Hnoj  

                            ZTR snad raději ne-e. Ten ráfek není zrovna pevnej a na 90kg by to nedopadlo dobře…

                            0 0
                  • alinceb  

                    A to se vyplatí!:D

                    0 0
    • alinceb  

      Refresh!

      Najde se tu někdo, kdo by znal přesnou hodnotu ERD u Alcyonů (pro klasické dráty, ne AL)? Na webu si ji najdu taky, ale zajímá mě domácí přeměření…:)

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        ERD jsem nemeril, ale prepletl jsem na nej ted kamosovi zadni Axsium na puvodni draty (. Muzu ti jeste zmerit hloubku v miste ventilku, nebo k hlavicce niple.

        Chtel jsem na mosazne niple a prisel kaliskovany. FYI, Alcyon 20h 432g, Aksium 484g.

        0 0
        • alinceb  

          Já je mám doma taky, dokonce na 2 kolech, ale zapletený, takže ERD už nezměřim…:(

          Btw. kupoval si je přímo z Remerxu nebo někde jinde?

          0 0
    • Jauda  

      pánové mám dotaz:

      chtěl jsem si zkusit zaplést kolo doma na 28 drátů a 2× křížení.

      Koupil jsem zadní náboj (Novatec F482SB), ráfek Alcyon 28 děr a dráty dle Sapim kalkulačky 14× 287 a 14× 285.

      Už se s tím morduju druhý den a nedaří se mi to dát do kupy.

      Návody a videjka z netu jsem zkouknul už asi všechny a prd.

      Nemáte někdo radu, jak začít případně fotku?

      Díky moc za cokoliv.

      0 0
    • MarTyn  

      Remerx Alcyon v žádném případě nebrat. Nepoužitelné kola, určena jen pro okrasu. Koupeno 2013. Cca každých 200km nutno měnit prasklé špice za nové. Vpředu i vzadu. Praskání špicí. Výrobce reklamaci neuzná.Další dva kolegové mají stejný problém.

      0 0
    • Cavendish  

      Má někdo přesnou hodnotu ráfků Alcyon, RTX a Rapid? U RTX místo 591mm naměřeno 595mm. Může někdo potvrdit a případně doplnit? Díky

      0 0
    • Cavendish  

      Tak se přiznejte :) Kdo ste měřil ERD Alcyonu a co ste naměřili? Já mám pro 28 děr naměřeno 599mm. Je to od hlavičky k hlavičce. Drážka-drážka 597mm. Budu zaplétat pro muší váhu, tak tam půjdou ALU niple. Rád bych, aby délka vyšla ok.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Na 28 drátů jsem to ještě nepletl. Na 32 a 3 křížení to myslím vychází na 294mm předek a vlevo zadek, vpravo zadek pak 292. Při použití Shimano náb. Máš tam nýty? Tak 5 let zpět jsem koupil ve výprodeji RB kola právě s Alcyonama a mělo to nýtovaný otvory pro niple

        0 0
        • Cavendish  

          Je to Alcyon bez nýtů. Zajímalo by mě, jaké ERD si použil. Ale to si asi pamatovat nebudeš :) Na zadní kolo mám:

          Powerway R13, Alcyon 28 děr, mosaz niplem 12mm. U kazety 2× křížení a naproti je to přímo. 280mm vlevo a 284mm vpravo a dráty koukají milimetr z niplu ven. ERD jsem použil 598. ¨

          Když do výpočtu dám ERD 596, tak to vychází na 279 a 283mm. To by asi mohlo být ok no. Jen bych si tu hodnotu rád ověřil :)

          Přední kolo vychází při 24 drátech na radiál s ERD 598 284,8mm a s ERD 596 jen 283,8mm

          0 0
          • Smazaný účet  

            Bez záruky 596mm :-). Proč tam dáváš dozadu přímý výplet, bude to měkký…

            0 0
            • Cavendish  

              Chtěl jsem to zkusit :) Ale asi dám na obě strany 2× křížený. Ke kazety plné 2mm a naproti 2–1,8–2

              0 0
              • Smazaný účet  

                Kolik váží ten pilot? Možná by šly zeslabovaný i vpravo.

                Nedávno jsem si pletl Stormy na 32 drátech 2–1.6–2 ale 3× křížený a měkký to teda není ani náhodou. Ale Stormy má 520gr a jsou tam 4 dráty a jedno křížení navíc, mám 86kg a pohoda.

                0 0
                • Cavendish  

                  65Kg. Pak možná ještě jedny pro druhého, ale ten má 85kg. Tam to bude asi 28 plných nebo 32 zeslabovaných.

                  0 0
    • Qeex  

      Ahoj, vytáhnu mrtvolu.

      Nějaké změny v kvalitě silničních zapletených kol od remerxu? nebo stále praskají špice jak 8 let zpět?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.