• TheMelin

    Zdar uvažuju o novém stroji a zaujal mě tento… co na něj říkáte ?

    http://cykl.cz/…talog2009-am

    Jezdim spíš v lese než po silnici. Mám rád svižnou jízdu terénem.. občas skok. Rozhodně žádný prasárny…

     
    0 0
    • Dav...1  

      No mam ho v planu taky ale asi priplatim a pujdu do XO. Kvuli hmotnosti a vzduchovemu pruzeni, protoze na nem chci jezdit i delsi trasy…  

      0 0
    • mr.antik  

      no záleží, čemu řikáš prasárna. Na svižnou jízdu bych spíš viděl něco okolo 120mm

      0 0
    • Kubas.1  

      nechci ti kazit výběr, ale tohle je skoro freeridovej stroj, a podle toho co jsi napsal se mi nezdá že ho potřebuješ… Nestačil by třeba obyčejnej Reign?

      A ještě odkazy  Reign X1 " Reign ":http://www.giant-bicycles.com/…n/531/34339/

      A taky se podivej "sem, ":/forum/giant-reign-1-vs-gt-force-2.html#unread1možná tam něco najdeš

      0 0
      • okm  

        Pokud nechceš jezdit žádný prasárny, tak určitě bude lepší Reign(ten bez toho X-ka).

        0 0
        • TheMelin  

          NO právě že bych ty prasárny chtěl začít zkoušet :-D Takže bych byl radši za  něco „lepšího“ :-D

           
          0 0
          • Kubas.1  

            podle mně je tohle spíš na skoro freeride, kdežto tvoje ježdění mně připadá spíš jako all-mountain

            0 0
            • Darkson  

              i na Reignu X se daj jezdit celodenní vyjížďky, jen to stojí trochu víc úsilí:-)

              0 0
          • rasto1  

            Myslim ze s Xkom budes spokojny. Co sa tyka sviznosti jazdy to ovplyvnis predovsetym plastami, pretoze vplyv tahu retaze na pohyby zadnej stavby je na takyto zdvih vyborne eliminovany a to predovsetkym na druhom, vacsom prevodniku /na malom pri vysokej frekvencii a sile pohyb stavby celkom slusne kazi zaber to by som oznacil za jedinu zlu vec na tom biku/. Ale hovorim na velkom je to spica a pri pohodovom tahani aj maly prevodnik ide pekne.

            Druha slabost je nestastna kombinacia ramu s tlmicom DHX air 4.0 alebo 3.0 potom je chod zadnej stavby prilis linearny a chodi na doraz. V pripade tychto tlmicov doraz navyse mozes ovplyvnit jedine tlakom v hlavnej vzduchovej komore alebo v bajpase/tlak v bajpase vsak mne vobec nepomohol/ Tlmic som jazdil s poklesom asi 15% naproti idealnych 25% aby som neznicil ram pri dorazoch. /aj tak som ho znicil :/ jednoducho nestacilo ani to strasne predpatie a priecnou spojkou hornej vidlice zadnej stavby som pri doraze ohol sedlovu trubku… Tento ram preto podla mna jedine s DHX pruzinovym alebo DHX air 5.0 tam totiz tym modrym kolieskom na konci bajpasu nastavujes doraz tlmica zmensovanim objemu komory v bajpase a to funguje fajn. Ja som si tam vsak dal DHX coil 5.0 a ten bajk je uzasny zvysila sa citlivost ma krasny progresivny chod. Super kombinacia. Je to mozno 300g naviac ale za tie vlastnosti ktore teraz ponuka …

            Aby si si nemyslel ja nie som ziadny samovrah jazdim sice agresivne enduro ale nejake vysoke skoky nerobim ani ine blaznovstva.. a okrem toho vazim 65.

            Ram ma vynikajucu farbu ktora sa neda odrat, loziska drzia bez problemov, tlmic je bezpecne chraneny.

            Jazdi na tom vsetko aj celodenne alebo dvojdenne vylety a urcite nezaostavam za ludmi s XC strojmi prave naopak. Bol som dokonca na nom na dvoch maratonoch.

            0 0
            • fousek  

              no jezdim saq tak 16–17mm a na doraz jde malokdy, asi malo skacku, jinak tlak v expanzce 150 PSI a ted v zime ve velky komore neco pres 200, v lete kolem 190. Vaha pod 75kg.

              Pruzina je podle me zbytecna, nedokazu si predstavit ze by se citlivost tlumice jeste nekam vyrazne posouvala, oproti vanille s propedalem na bighitu zehlicka vyborna.

              Co sem slysel tak ten doraz na DHX 5 je temer neznatelnej posun, ale me tohle fakt netrapi, doraz se mi povede jen kdyz neco ohranim, nebo je to proste prasarna.

              0 0
              • rasto1  

                Tak to sa celkom divim ze nemas ziadne dorazy ja so jazdil v hlavnej komore 185psi cize skoro ako ty a doraz som dosiahol aj ked som hopol 2 schody z terasy pred domom… V expanzke som jazdil okolo 120psi pri vyssich tlakoch sa mi zdalo ze tlmic straca citlivost a progresivitu to ovplyvnilo minimalne. Na zvysenie progresivity sluci to modre koliesko na expanzke u DHX5.0. Ako urcite vies tlakom ovplyvnujes hlavne kompresny utlm propedal.

                Ale ja by som povedal ze zalezi ako sa na tom jazdi. Viem si totiz predstavit ze ked si clovek len uziva dlhy zdvih bez snahy o niejake skoky a podobne DHX air by stacil. No chalan pise ze chce aj nieco skusat tak tam asi fakt radsej tu pruzinu alebo potom DHX air 5.0.

                Citlivost pri prechode na pruzinu mierne porastie ale ako pises nie vyrazne. No progresivita je uplne inde to je jednoducho dane pruzinou. Tlmenim to uz len uvedies do dokonalosti.

                0 0
              • kOmE  

                No asi jsi nejel na Reignu X s pruzinou. To kolo pak chodi jak sjezdak ,s DHX Air je to dost bida ,zvlast kdyz ho nastavis tak aby jsi eliminoval dorazy.

                A k tomu DHX 5 , Na nekterych ramech je zmenseni objemu komory dost znat na nekterych temer vubec. U bottle rocketu to fungovalo uz na strednim nastaveni.

                0 0
                • fousek  

                  Dole sem to spatne napsal, verim ze to bude citlivejsi, ale uz ne o moc a ten mytus ze pruzina je citlivejsi viz muj dolni prizpevek

                  0 0
              • rasto1  

                Dalsia vec je chod zadnej stavby samotnej alebo jej progresivita, pomer velkosti zdvihu a dlzky tlmica. Niektore stavby nevyzaduju speci tlmice lebo ku koncu zdvihu rychlo narasta draha ktoru musi prejst oko stavby kde sa uchyti tlmic a tym tazsie potom dochadza k dorazu. Vyznamny je aj pomer dlzky tlmica /resp zdvihu tlmica/ a velkosti zdvihu ramu. Napriklad specialized enduro 06 pouziva tlmic dlzky 215mm zatial co reign X len 200mm a to ma reign o 2 cm vacsi zdvih! Aj preto pri tomto biku ma progresivita tlmica vyznam.

                0 0
                • fousek  

                  jasne s tim souhlas, jen myslim ze enduro 06 ma 222mm, ne?

                  kome: no asi foukam min nez vy, pero je tezky a s tou citlivosti si nejsem jistej, treba vzduchovej Totem ma odtrh nekde kolem 6kg, kdejaka pruzinova marzocha  ma odtrh na 10kg a vic

                  0 0
                  • kali222  

                    moje ex enduro jo 222,2 nebo jak to ma byt presne,ale on mysli asi toho predchudce SXtraila a ten se speslackejma tlumicema,pokud vim,nebyl nikdy

                    0 0
                    • rasto1  

                      Ja som pisal konkretne o enduro expert 06 – to po ktorom nasleduje uz to najnovsie s dvojkorunkovou vidlicou. Ale myslim ze mas pravdu ze je to 222mm co vlastne vytvara este vacsi rozdiel ak porovnavame pomer dlzky tlmica/zdvihu tlmica/ a dlzky zdvihu zadnej stavby tohto endura a reixn Xka.

                      0 0
                  • kOmE  

                    Problem je v tom ,ze pokud clovek vazi s s oblecenim ,botama a helmou 90kg a rad se pusti do kdejaky prasarny ,na vzduch v zadu muze zapomenout. Chodit to bude ,ale rozdil tam je velkej. Pruzinu zvolenou podle vahy a stylu jezdce to nenahradi. Jediny plus je vaha.  U vidlice je to neco jinyho ,to se s tlumicem neda srovnavat , uplne jiny tlaky a velikosti komor a i presto je celkem znama vec ze treba boxxer WC chodi o neco hur nez boxxer team.

                    0 0
    • pitos  

      ReignXko je pro mne enduro,bike co se hodí jak na freeride tak celodenní ježdění v terénu.Vyloženě chrtit se natom samozřejmě moc nedá(také nato není určeno)ale klidně 50km terénem(ale i více)se na tomto reignu určitě v pohodě dá jet.Osobně vlastním něco podobného a jezdím natom od XC po DH a rozhodně si nestěžuji a je to pro mě optimální bike do všech terénů.

      Jestli chceš kolo s kterým si na pohodu zajezdíš po lese,horách a zjezdy jsou pro tebe důležitější než výjezdy,rád si vyzkoušíš zajezdit v bikeparku,nebo na FR trati či lehce zaskáčeš, tak tento reign bude pro tebe vhodný.

      Pokud rád jezdíš na pohodu po lese, z kopce to nechceš vyloženě hrotit(myšleno více se tomuto ježdění věnovat) a raději se budeš držet pri zemi,tak bych zvolil raději ten bez X.

      Každopádně ten tvůj vybraný reignX je v této ceně výborný.

      0 0
      • kassar007  

        nelze nez souhlasit ....... mam obdobu jako pitos ....... a neni problem 60 i 70 km, ale je potreba dobre volit tempo :-) (muzes v klidu do bikeparku na Spicak, Jested a nemit strach ze rozlosis kolo). Jelikoz mi jde hlavne o to si vyjizdku uzit je tato kategorie kola idelani

        0 0
      • fousek  

        Ale da se na nem chrtit, akorat vysledek nebude nic moc.

        0 0
        • pitos  

          To víš že se dá,jen jsem to tady nechtěl takhle veřejně psát protože by to plno lidí zvyklých na kola s nižším zdvihem a váhou nemuseli pobrat a přesvěčovat o tomhle tady také nikoho nehodlám:)…po lese v lehkém terénu si rád s chrty zajezdím a osobně nějaké znevýhodnění nepozoruji,snad jedině na asfaltu ale za to zase můžou hlavně pláště.

          0 0
          • kali222  

            tak kdo jezdi na jednech plastich, ze :) aj ve vetsich sirkach se najdou rlt. valivy, tak proc se obirat o pohodli

            0 0
            • assassin  

              no me teda prezouvat nebavi…  ale s tim co najedu to asi ani nema smysl resit:)

              0 0
              • kali222  

                tak dobre, druhy zaplety :) vetsina ramu v tyhle kategorii je na klasickou osu,takze levnou XT nabu z vyprodeje a taky to bude jezdit par chvil :) a spolehlive

                0 0
      • Maynard  

        100% pravda…kola tohodle typu (SX trail, six, reignX, nomad a spol) jsou prostě univerzální stroje na kterých můžeš „všecko“:)…dokopce buď pořádně procvičíš kardiovaskulární systém nebo lanovka, na hřebeni si vychutnáš výhledy z pohodlného kočáru a dolůkopec rudo před očima a valíš:)

        0 0
    • prvniodkonce  

      Jezdim spíš v lese než po silnici.

      Tak to mě dostalo :D

      0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.