řední náboj RU 9mm předělat na 15mm osu

15 nepřečtených
  • Vicky

    Zbyla mi, z jiného kola, zapletená kola, přední má náboj na 9mm RU, vidlici na mém kole mám na 15mm osu. Cílem je mít záložní kola, obutá třeba na hladších a užších pláštích na cesty do práce, za co nejméně peněz.

    Náboj je Scott, jaký přesně se mi nepodařilo zjistit. Má průmyslová ložiska 6001 (12/28×8mm), vzdálenost středů děr v přírubách (PCD) 58/45mm, vzdálenost přírub (FTF) 57mm, 32děr, je na kotouč (6 děr).

    Napadlo mě vyměnit ložiska za 6902 (15/28×7mm), koncovky převrtat na 15mm. Jenže ložiska 6902 jsou o 1mm užší, než původní 6001.

    Navíc převrtáním koncovek bych z nich odvrtal i dosedací plošku na vnitřní kroužek ložiska a vytvořením nové bych přišel o 0,5mm na každé koncovce, takže by tam ve finále chyběly ±3mm do 100mm. Takže tudy cesta asi nevede.

    Má smysl někde nechat vysoustružit nové koncovky?

    Jsou na nich potřeba ty zubaté konce (na straně k vidlici)?

    nebo

    Se na to vykašlu a nechám tam zaplést nový náboj. Půjdou použít původní špice, když nový náboj by měl stejný průměr přírub (PCD) a příruby (FTF) dál od sebe o 5mm?

    0 0
    • TJK  

      ad zoubky

      na koncovkách u 15mm pevné osy potřeba nejsou.. jsou to jen dostanční podložky…

      0 0
    • Vilém  

      Pokud mas nejakeho sprateleneho soustruznika, tak by to teoreticky slo, ale prace na tom bude dost. Udelat koncovky a rozperku mezi loziska. Koncovky by ti asi vypadavaly, pokud nevymyslis jak je udrzet v nabe. Tomu by mohlo pomoci to uzsi lozisko, mel bys tam vic mista treba pro o-krouzek, nebo nejakou segrovku, ktery by koncovky drzel.

      Osobne bych radsi dal jinou nabu:)

      0 0
    • jecnak  

      Loziska budes potrebovat nejaka s vetsim vnitrnim prumerem (pokud se delaji), protoze 15mm osa znamena, ze 15mm ma ten upinaci mechanismus, ktery jde do naboje. A ten by mel jit do samotne osy naboje – duteho valce, na kterem jsou pak loziska, prachovky atd. Celkove bych rekl, ze pokud nemas nejakeho kamarada ci znameho, ktery ti za flasku vytoci novou osu a prachovky, tak se cela akce nevyplati.

      0 0
      • Marskatin  

        Myslím, že není nutno, aby šel 15mm upínací mechanismus ještě skrz osu.

        Viz třeba některé typu 4×1. Na menší osy jsou redukční koncovky a 20 mm jde přímo na ložiska, tak, kdyby to udělal podobně jen na 15 mm…

        Rozpěrná trubučka taky není ve všech nábojích. Na ježdění po cestě by to mohlo stačit.

        0 0
        • jecnak  

          To je pravda, ale je opruz pak sbirat vypadle prachovky.

          0 0
        • Vilém  

          Muzu poprosit o nejaky odkaz na ty naby bez rozperne trubicky? Dost dobre si nedovedu predstavit, jak by to fungovalo, aby upinak nesviral loziska.

          0 0
          • Tomínos  

            Rozpěrná trubička tam je si myslím, jen osa prochází přímo ložisky. Plus stočit nové koncovky, každou o milimetr širší.

            0 0
            • Vilém  

              Takoveto provedeni znam a tak nejak jsem to myslel vyse ve svem popisu.

              Neni mi jasna ta naba bez rozperky.

              0 0
              • Vicky  

                Díky za reakce. S padajícíma koncovkama bych se smířil, ale na tu rozpěrnou trubičku jsem zapomněl, nebo spíš mi nedošla ta funkce, že je tam kvůli tlaku upínáku osy na vnitřní kroužky ložisek.

                Takže se pustím do druhé varianty.

                Jdou použít původní špice na zapletení nového náboje, samozřejmě pokud budou stejné rozměry přírub?

                0 0
                • MirosPikos  

                  V nouzi určitě jdou, jedny takový vozím :) Ale otázka jestli to má smysl, když už člověk zaplejtá nový náboj. Taky záleží, kolik mají staré špice nalítáno.

                  0 0
                  • Dejv94  

                    Myslím že nejlepší způsob bude kola nechat tak jak jsou, prodat a zaplést nové. Něják přeplétat, shánět náboj kvuli použití puvodních špic (které mohou začít praskat), neriskoval bych to.

                    0 0
          • Marskatin  

            Byly to náboje na 9 mm rychloupínák na kolech Bontrager rhytm comp 2008. Byla tam nějaká oversize Al osa a v ní na konci pecky na 9 mm QR. Ložiska se tam dala seřizovat nějak podobně jako u Mavicu. Takže tah od rychloupínáku byl zachycen tam.

            Tady u těchto systému ve stylu 4 v 1 by to bez rozpěrky nemělo co držet. Tady jsme se nechal unést jiným systémem.

            0 0
    • Georrge  

      já takhle náboj předělával, výhodu jsem měl v tom, že 6902 ložiska tam byly už z výroby. Převrtal jsem koncovky, ozubený kroužek odpadl, přilepil jsem ho epoxidem, zatím drží. Ty 2mm bys musel řešit nějakou podložkou mezi ložisko a koncovku.

      Osu, na které jsou teď nasunuté ložiska, musíš vyhodit. Místo ní pak dovnitř mezi ložiska musíš vložit distanční váleček, ten by byla potřeba vyrobit. Nevýhodou toho je i to, že koncovky teď nebudou našroubované na ose, ale budou jen vložené ze stran do náboje, takže jak kolo vytáhneš z vidlice, tak ti koncovky vypadnou. Někdy je to docela opruz :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.