• sejlem

    Chci novou vidli na GT AVALANCHE 1. disc. Pohodový ježdění a semtam to pustit z kopce, spíš les (asfalt jen pro přesun), 2–3000 km, takže spíš žehličku, nezávodím-váha moc nevadí, obavy ze vzduchu = pružina. Současná judy tt 80, takže bych rád vyzkoušel něco lepšího a vyšší zdvih.V historii jsem hledal a dospěl asi RECON/REVELATION v peru. (na kupkolo 7.800/8.700) . Nechápu proč je recon XC a revel. AM , když mě přijdou stejný ??? (jediný rozdíl vidím váha a poplock na řidítkách u reconu což klidně oželím). Předem dík .

    0 0
    • MlokCZ  

      A jsi si jistý tou pružinovou verzí? Četl jsi např. (schválně odkaz neklikací, ať nemusím řešit redirekcí obcházení dočasné nefunčnosti odkazu zpět na BF): http://www.bike-forum.cz/…6/forum.html#…

      Já bych osobně šel do vzduchové RVL při tom, o kterých vidlicích uvažuješ. Protože obavy ze zvduchu jsou dost blbý důvod proč vzít pružinu. Přitom jsou tu mnohem důležitější věci pro volbu pružina x vzduch (popsáno v tom threadu, co jsem dal odkaz).

      0 0
      • sejlem  

        Mrknu na to. Dík za tip. Pružinou si nejsem ještě stopro jistý.

        0 0
        • MlokCZ  

          Nechci nikomu nutit ani vzduch ani pružinu, každé má svoje vlastnosti a výhody a nevýhody. No i když pružina už téměř žádné výhody dnes už nemá – v originálním stavu je třeba vzduchový RVL často s citlivostí na tom lépe než pružinový Recon/RVL, i když to není pravidlo, záleží kus od kusu (tím jen chci říct, že v tomhle konkrétním případě jedna z mála výhod pružiny a to lepší citlivost v podstatě padá). A i po úpravě na tom nejsou v tomto případě pružinové verze lépe ale jen stejně (obě verze se dostanou na těch zde již hodněkrát zmiňovaných 5kg; na lepší hodnotu se Milan zatím dostal jen u pružinového Piku, ale u Reconu pružinového ne).

          Tedy jediný důvod pro pružinu vidím, kdybys vyloženě chtěl průběh pružiny (v takovém případě bys ale měl vědět proč ho chceš), což já osobně třeba vyloženě nechci.

          0 0
          • Martyss  

            Pokud si pamatuji dobře, tak Milan psal, že pružina je na tom mírně lépe s citlivostí. U pružiny bych zmínil její bezúdržovost. Je občas otrava korigovat tlak ve vidlici, když se venku více změní teplota. Beru, že je to daň za snadnější možnost nastavení, ale nutno s tím počítat.

            0 0
            • Darius  

              Na pruzine od RS mi vadi (mimo jine) nemoznost nastavit predpeti. Dostanes pruzinu a pokud nevyhovuje, muzes jen vymenit… to je jako bych mohl RVL foukat jen na 3–4 od sebe pomerne vzdalena nastaveni.

              0 0
              • Martinson  

                Jezdím pružinovou Toru 318 a tohle mi snad jediný vadí. U-turn používám minimálně, radši bych poladil napětí pružiny. Nešlo by použít mechanizmus z nějaký pružinový Tory 302 bez u-turnu?

                Vyměnil jsem červenou pružinu za modrou tvrdší , celkem spokojenost ale vyladil bych si to přesněji. Ale zase ta jednoduchost, jsem se svojí volbou spokojenej.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tady to chce mít přímé srovnání, abys viděl co ti může přinést vzduch a jeho průběh. Vzduch nastavíš stejně na konci zdvihu jako pružinu, tedy tak, abys využíval celý zdvih a nechodil na doraz. Při tomto nastavení to bude při extra ráně, která dá téměř celý zdvih stejné u pružiny i vzduchu. Ale v první polovině až 2/3 zdvihu bude vzduch kralovat, protože bude chodit více do zdvihu a tím bude mnohem pohodlnější.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Jakmile se ale začne pružina předepínat, tak začne klesat výrazně citlivost a pružinová vidlice je pak zcela propadající oproti citlivé vzduchovce. Takže možnost nastavit předpětí pružiny z mojeho pohledu požadavku na citlivou vidlici nic neřeší.

                0 0
            • MlokCZ  

              Vycházím z několika změřených vidlic. A právě i několik Milanem upravených. U Reconu upravená měla stejný odtrh 5kg jako upravené vzduchové RS s dualairem, tedy nebyla pružina lepší. V originálním stavu se dokonce našel pružinový Recon s odtrhem 15kg, který byl výrazně horší než RVL v originálním stavu. A na lepší citlivost neskutečných 2–3kg odtrhu se dostal pouze upravený Pike. Zřejmě je to dané tím, že u RVL a Reconu je stejná konstrukce jako u Pike se stejnou pružinou a jsou pak na 130mm už mírně předepnuté, což citlivost sníží a plně se uplatní jen na plných 140mm u Piku.

              On je tu ale hlavně problém průběhu zdvihu, kde vzduch má lepší (v první části zdvihu jde snadněji do zdvihu) a tedy při stejném odtrhu jako pružina žehlí vzduch znatelně lépe (protože odtrh je jen polovina úspěchu, když pak na stejné překážce jde do zdvihu méně, tak žehlí znatelně hůře). Tedy tady pružina jasně prohrává.

              Změna teploty třeba o 15st. je pouze 5% tlaku, já koriguji nastavení vzduchu jen 2× do roka. Jedno vozím na teplejší půlrok a jedno na chladnější, takže tohle mi přijde jako zanedbatelné. Ale hlavně tohle doladí přesné nastavení, které u pružiny nedosáhneš vůbec, protože pružiny se dostanou po mnohem větších skocích než tohle jemné dolaďování. Pokud tedy korekci 5% vidíš jako nevýhodu vzduchu, tak pružina je na tom úplně špatně, protože tam takové přesné nastavení nelze vůbec.

              Vidím tedy jediný drobný rozdíl a to, že u vzduchové vidlice je potřeba občas kontrolovat olej na vzduchovém pístku, což u pružiny odpadá (já se přiznám, že na to třeba dost kašlu a nechávám to na pravidelný servis v zimně a častěji to nekontroluju, tedy opět žádná práce navíc). A pak je tu ještě jeden drobný rozdíl, že u vzduchu je trošku větší šance, že se něco může pokazit. Na druhou stranu se to běžně nestává a já bych na to ohled při výběru vůbec nebral.

              0 0
              • dieegoo  

                Má dle tebe smysl poslat na úpravu Recona SoloAir? Bude mít uprava znatelný vliv při běžném použití? Tím myslim, jeslti se změna neprojeví jen při měření, ale zda je změna skutečně hmatatelná při jízdě.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Úprava znatelná bude určitě. Naopak v reálu se vše projeví více.

                  Třeba příklad, upravená x neupravená Reba, odtrh 5 × 10kg. V reálu obrovský rozdíl, dle čísel by se mohlo zdát, že moc velký není.

                  Na jednom Talasu (tom starším 07), kde ještě nemám upravenou tlumící část a jen Milan snižoval pasivní odpory, tak dle měření je rozdíl skoro neměřitelný, v reálu ale jasně znatelný.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A jak moc bude znát úprava především záleží na stavu tvojí konkrétní vidlice. Znát tedy bude v každém případě, ale velikost rozdílu v reálu může být různá.

                  0 0
                  • dieegoo  

                    Hodně o tom uvažuju, na můj vkus chodí Recon do zdvihu dost neochotně, takže kdyby se mu povedlo trochu snížit progresivitu, bylo to by fajn.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jak moc půjde upravit průběh ti nepovím, citlivost určitě půjde zlepšit. Zlepšení citlivosti ale s chozením do zdvihu také souvisí, tím bude chodit také trošku ochotněji.

                      Snížit progresivitu možná taky, ale to by musel potvrdit Milan, záleží jestli je tam na to místo uvnitř vidlice.

                      0 0
              • sejlem  

                Tak jsem zas na začátku a zvažuju i vzduch. :-) Je mi jasný, že každý si musí vybrat a rozhodnout sám. A co ve vzduchu na žehlení kolem těch 8k ? Rebu ? (jěště k 1. otázce: Je teda mezi recon/rvl jinej rozdíl proč je určení xc/am?)

                0 0
                • MlokCZ  

                  V pružinové verzi bude rozdíl jen váha, ve vzduchové nejsou úplně stejné průběhy a RVL má dualair. Rozdílné zaměření tak jen píše RS, ať mají v každé kategorii nějakou vidlici.

                  Ze vzduchu záleží jestli chceš nechávat vidlici upravovat nebo ne. Pokud ne, tak bych volil RVL i kdyby ti stačilo 115mm zdvihu Reby a to hlavně kvůli méně progresivnímu průběhu a trošku i kvůli u-turnu. Tedy samozřejmě pokud by ti stačilo 115mm, tak je lepší varianta u-turnová Reba, ale ta není levně k mání. A při nejhorším neupravenou Rebu bez u-turnu. Citlivost bude u všech těhle neupravených variant slušná (Reba, RVL) patří v originálním stavu k tomu nejlepšímu v citlivosti co na natrhu je.

                  Ideální varianta je upravená vidlice a tady si můžeš více vybírat. Rebu můžeš vzít klidně bez u-turnu (při úpravě je možné tu progresivitu snížit). Pokud vyšší zdvih, tak vzít RVL.

                  No a pak z upravených tu je samozřejmě ještě Epicon a Epicon TAD.

                  Všechny ty vidlice budou chodit upravené ± stejně, pouze Epicon TAD bude o malý chloupek méně citlivý a to kvůli TAD systému (který je ale zase velké plus).

                  Já bych volil Epicon TAD z upravených verzí a z neupravených RVL (velká výhoda RVL, že bude chodit velmi slušně i neupravený a klidně ho tak můžeš třeba rok jezdit a případně nechat upravit někdy za dlouho nebo i vůbec).

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.