• Michadomin

    Zdravím,

    mám vidlici RS Reba RL 100mm 2019. Všiml jsem si, že se vidlice nevrací do maximálního zdvihu. Po propružení zůstane zajetá na cca 10% maximálního zdvihu, někdy i více. Pokud vidlici vytáhnu, dostanu se na maximum. Tlak nemá na zdvih vliv, zasunutá zůstává, ikdyž jí nafouknu na větší tlak. Pod šroubem ze spodní části nohy je ventilek, který když rychle zmáčknu, upustí tlak a vidlice se vrátí do maxima (pokud ho podržím déle, ujde tlak i z horní komory). Ale pokud znovu vidlici stlačím, zpátky už nevyjede.

    Jsem schopný tento problém odstranit nebo je chyba ve vidlici a bude nutná reklamace?

    Díky za odpověď

    0 0
    • novas752  

      Pravděpodobně podtlak v prostoru spodních nohou. Vezmi malou stahovací pásku a její špičatý konec vsuň asi 1cm hluboko mezi očištěná obě gufera a spodní nohy, můžeš si tam příkápnout trochu brunoxu/silikonu, pak to jde zasunout lépe. Uslyšíš syknutí jak se vyrovná tlak s okolím a pak by vidlice měla fungovat normálně.

      0 0
    • 106Paja  

      Kolegovi to na SA dělal vazelínou zacpaná přepouštěcí drážka ve vnitřní noze.

      0 0
      • Michadomin  

        Je možné, že by se drážka zacpala po 500km provozu? Pokud vidlici rozeberu sám, což mi problém nedělá, asi přijdu o záruku, co? Díky

        0 0
        • novas752  

          Když to uděláš tak že neodrbeš šrouby a použiješ červenej olej a sram butter nebo podobnou vazelínu, tak asi sotva. Navíc je to více než vhodné, ve všech vidlicích od RockShoxu neni z výroby téměř žádnej mazací olej = každá vidlice by se měla brzo po koupi rozebrat a olej doplnit.

          Může se to zacpat už z výroby, ale pojevuje se to přesně opačně – do negativní komory se nedostane vzduch, vidlice je tedy vytažená vlivem tlaku pozitivní komory na plný zdvih a je dost tupá, protože prázdná negativka nepomáhá do zdvihu.

          0 0
          • Michadomin  

            Olej jsem po koupi kontroloval a dolil správné množství. Pokud by se to teda projevovalo opačně, zkusím tedy chvilku jezdit a uvidím, jak to bude vypadat dál. Díky

            0 0
    • ErVe  

      aktuálně řeším to samé u Reba 130mm – sag přes 10% bez jakékoliv zátěže. Navíc posledních 10mm lezlo nahoru hrozně pomalu, tzn reálný zdvih cca 110mm.

      Jelikož je jetá cca 100 km a já jsem hrozný kopyto, tak jsem jí poslal na revizi. Tento týden očekávám od nich info. Můžu dát vědět.

      0 0
      • Michadomin  

        Já mám právě najeto 500km. Určitě budu rád, když dáš vědět, v čem byl problém. Díky

        0 0
      • Mateusz  

        V čem byl problém? Už půl roku mám ten samý problém sag na 10% bez zátěže a doplna se vidlice nevysune, ani když za ní zatáhnu rukou.

        0 0
        • yetti  

          Sice to není na mě, ale stačí podle najetých km buď jenom rozebrat, vyčistit, namazat, nebo i vyměnit gufera a o-kroužky a bude to zase chodit jak má. S tím, že pár mm mrtbého zdvihu má každá vzduchová RockShox vidle

          0 0
      • Kohman  

        Ahoj, tak v cem byl problem, prosim? Ja dovezl RS Recona po servisu a mam stejny problem… po servisu.. ????

        0 0
    • Georrge  

      Sice mám Pike, ale také mám několik mm „mrtvých“. Řekl bych že je to vlastnost. Má úvaha je, že v oblasti max. zdvihu, kdy se vyrovnají tlaky pozitivní a negativní komory, je při zasunutí několika mm rozdíl v tlacích příliš malý na to, aby překonal pasivní odpory vidlice (odtrh) a ta tak zůstane pár milimetrů zasunutá.

      Pokud je k roztažení potřeba větší síla, může jít o ten podtlak v nohách. Pokud při roztažení vidlice navíc zasyčí, může asi jít o špatné těsnění pístu které trochu profukuje?

      Podobné chování měl i Epicon s pružinovou negativkou. Vidlice šla o nějaký ten milimetr „roztáhnout“, po propružení se o tyhle milimetry zase přišlo. Opět kvůli pasivním odporům.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.