• Lucke

    zdar lidicky, prosim o radu..ktery ram byste mne doporucili? Budto si mam nechat muj Merida matts pro HFS cca 1500g viz muj bike..a nebo si mam koupit RB CRX? cca 1960g www.racebike.cz/index.aspx?… a jeste, co by se stalo kdybych dal na to RB moji foxu o zdvihu 80..kdyz tam doporucuji 100?.. dekuuji moc za odpovedi..bike zdar:*

    Anketa: Ber určite

    35x
    56%
    0 0
    • roud  

      ja bych šel radši do toho rb kvalita toho ramu je podle mě uplně někde jinde… což je vidět už na ty vaze :o)

      0 0
    • Tomcat  

      Srovnávat Meridu a RB ? To je dost ulítlý, to je jak mám ji koupi VW nebo BMW?

      0 0
      • Lucke  

        na ot pozor:)…sice jsou bafa o moc vys..ale ja chcu řtverkoveho golfa…:D

        0 0
        • dieegoo  

          A pořádně ho oplastuj, ať seš hustej :D

          0 0
          • Lucke  

            ne ja ho nechcu oplastovat a nic jineho..jenom bude mit hezci kola..a bude to nomralni 4kovy golf…

            0 0
          • Lucke  

            ne ja ho nechcu oplastovat a nic jineho..jenom bude mit hezci kola..a bude to nomralni 4kovy golf…

            0 0
        • Tomcat  

          Jo hlavně v hechtu na hlíně, rychlý pruhy a velkou koncovku na výfuk.

          0 0
          • Lucke  

            proc?..to uz jsem nerekl…a vyfuku se ani nedotknu..nemam rad kdyz auto rve…

            0 0
          • hribik A1  

            to uz rovno kupit radsej prassat :D

            0 0
            • roud  

              omg tys mi tu chyběl jak se bikuje na slovensku :) ???

              0 0
              • hribik A1  

                mno, je velmi dolezite si uvedomit, ze ked chces byt na slovensku lesna ves, to musis zasadne vozit brokovnicu. vozit miesto nej kudlu vhodne neni, pretoze by sa ti z kocurkovskych pomerov mohla otvorit v kapse, a dopadol by si kvoli tomu spatne. este je tu jedna moznost, primontovat si niekam medzi zrkadlo, klakson a tachometer kalasnikova. aj k takemuto tuzingu casom prist bude musiet, pretoze pomery miestne si to vyzaduju. kazdopadne je tu tendencia si na jazdenie po lese miesto biku kupit nejake lepsie vozitko. nejedna sa v tomto pripade ani o fauve prassat, taktiez nie o striebornu ochcafku ftedeicku fmetle nahlinach, lez nutny je poriadny trojtonovy terenak. s nim mozno uzivat si prednosti v jazde pred vsami lesnymi, a to neobmedzene, bezohladne voci pravidlam prednosti inac urcenym

                0 0
                • roud  

                  hmm zeptam se jinak hrotěj se u vas nějak ty vaše zakazy ?

                  0 0
                  • hribik A1  

                    kdoz by v pocasi tomto dazdivom, ktorezto typicke pre ostatne dni jest, vyrazal v lesne blato, za zistenia tajomsich pomerov a nadpomerov ucelom, ked na ceste, ktorej povrch stale nemenej pevny a nezabaravy jest, plava korab akychkolvek problemov prosto? :-)

                    nevsimol som si, raz som, hned prveho, zasiel asi 100 metrov na jeden chodnik, lebo som nechcel mat obednu prestavku a vyjedanie konzerv a chlebov hned pri ceste, a ziadny buzerator sa nenasiel. odvtedy sa mi na to bahno nechcelo ani nahodou

                    0 0
            • Tomcat  

              pripadne nejake RS aka RychleSaze

              0 0
    • Omen  

      nechceš snad srovnávat rb a meridu
      ruční práce-----serie
      barva jakou chceš----serie

      0 0
      • KubaBajk  

        Ruční práce automaticky znamená,že je ten rám lepší než roboticky vařený? To snad nemyslíš vážně?

        0 0
        • Lucke  

          taky souhlasim..kdyz se i v lekarstvi prechazi na roboty..proc by mely byt ruce lepsi?.......

          0 0
          • KubaBajk  

            porovnej si geometrii a zkus odhadnout,jestli ti bude RB sedět…i když určitě by sis zvyknul. Jestli se ti RB líbí,kup si ho,já bych nechal Meridu.

            0 0
            • Lucke  

              to je prave to!…srovnaval jsem geometri velikosti XL u RB a moji 20 meridu..a vyslo to tak stejne..a jeste vadi mne jak se meridy stavi na prdel…:(

              0 0
              • Pebe  

                já jsem se taky rozhodoval, jestli nekoupit RB CR1500, ale geometrie je s mojí Meridou 18' téměř stejná a kvůli nápisu na rámu mi to za to nestojí. Když už změna rámu, tak jedině kvůli geometrii nebo materiálu (ocel, titan)…

                0 0
          • apache6000  

            blbos stroj je naprogramovan tem chybu nedela zatim co clovek jo.

            0 0
            • roud  

              heh a tos slyšel kde že stroje nedělaj chyby ? podívej se na PC a windowsy jak padaj :o) tot jednoduchej příklad

              0 0
              • vlk  

                :) tak podle tebe mají všichni průmysloví roboti v sobě systémy windows :D to je vtip roku

                0 0
              • Gorgov  

                mu se taky musim smat, snad si zvolil jen blbej priklad a nemyslis to vazne.

                0 0
              • apache6000  

                chybu udela zase jenom clovek,ktery programuje ten stroj Pockej az vyjde Service Pack 3.to pak budou stroje bez chyb a ovladnou svet. :-)

                0 0
                • roud  

                  asi +fakt blbej příklad de mi jen o to abyste si uvědomily že i když mašina bude vařit tisíckrat stejnej svar tak nikdy ten svar stejnej nebude… a sreoj je vždy pouze tak dobrej jak jeho programator… umělou inteligenci vynechme…

                  0 0
                  • roud  

                    proč si tu vlastně třepim pusu kupte si všichni meridy mě to je šumák… :o)

                    0 0
              • mato tope  

                stroje se nepletou

                0 0
            • karliner  

              A proto se Rolls-Royce, Koenigseggy, Rolexky, IWC-Schaffhaussenky a další nejkvalitnější výrobky ve svých kategoriích dělají v maximální možné míře ručně, aby se u nich napráskalo co nejvíc chyb a snobové, co si je kupujou dostali za vyučenou. Tomu rozumím…

              0 0
              • McBlacky  

                no ručně… víš jak je to s tím neomezeně.

                0 0
                • wroum  

                  ručně si to muzes delat neomezene :)

                  0 0
              • wroum  

                pri tak malejch seriich je strojova vyroba nerentabilni a pak uz je jenom na marketingu aby lidi presvedcili ze to je plus – zabijou dve mouchy jednou ranou. kvalita zalezi na prisnosti kriterii pri vystupni kontrole a ne na predchozim zpracovani – proste si nastavis urcity parametry v zavislosti na urceni vyrobku a cokoliv je nesplni nepustis mezi lidi a neni to o tom jestli to dela clovek nebo stroj.

                0 0
                • Pijer  

                  Tohle by se mělo vytesat do nějakýho desatera k věčnejm debatám jestli Asie nebo ne a jestli ručně nebo bůh ví jak :-)

                  0 0
                • McBlacky  

                  ono třeba u těch rolexek už to zas tak malý serie nejsou… ale jinak u toho koenigsega to tak je.

                  0 0
                  • wroum  

                    ale proti treba Casiu jsou uplne malinkaty a hlavne na to ze „handmade“ lidi slysej :-) a kdyz to driv delali rukama tak si ted nemuzou dovolit prejit na stroje protoze by prisli o zakazniky co to kuli handmade kupujou, tady je to spis tradice, ale ono to je jedno :-)

                    0 0
                • KubaBajk  

                  přesně!přesně tak!

                  0 0
              • apache6000  

                rucne jeste neznamena kvalitne.Never tomu ze u rollsu se dela vsechno rucne nebo si myslis,ze motor dela frajer kteremu k tomu staci pilnik a svarecka.Zrovna u tehle znacek si myslim,ze spise nez o kvalitu jde o exklusivitu.tim nerikam ze nejsou kvalitni.

                0 0
                • karliner  

                  dokonce ani okýnka u rollsů zřejmě maníci nevyřezávají ručně ze slídy (tedy, aspoň si to myslím) exklusivita (ruku v ruce s maximální kvalitou) je u rollsů, stejně jak u RB právě díky té ruční práci a není to jenom o tom, že tam je vysoký podíl ruční práce, je to i o poprodejní péči atd. Právě tím se liší malovýrobci od těch masovejch. Možná je některá Merida lepší než RB, nevím, nikdy jsem jí ani neměl, ani jsem na žádné nejel, ale u RB vím, že si kupuju poctivě, se zájmen a péčí udělané, kvalitní kolo a že když se mi na něm něco posere vinou vadného materiálu nebo nekvalitní práce, tak si jsem 100% jistej, že si mě vyslechnou a budou přemýšlet o tom, jak to udělat, aby to příště nebylo, což u masovky se nikdy nemůže stát, už jenom z důvodu úplně jiné firemní struktury.

                  0 0
        • Omen  

          o tom žádná nikdo kdo dělá maloserii si nedovolí dělat zmetky protože by rychle skončil.----Srovnávat rb a meridu mě vlastně uráží

          0 0
          • Omen  

            a skoro každý kdo si kupuje rb tak má k té značce srdeční vztah tzn nech si meridu

            0 0
          • KubaBajk  

            to co říkáš je možná pravda,ale Lucke má ten rám už asi nějakou dobu a zdá se,že bez nejmenších potíží..nebo se mýlím?Merida je technologicky mnohem dál,kdyby mělo RB dělat velkosérie,nechtěl bych vidět výsledek.. Merida je nezesporu stejně kvalitní,jako totální většina rámů,které se dají sehnat..

            0 0
            • roud  

              myslim si že RB je mnohem bytelnější než merida…

              0 0
              • KubaBajk  

                myslet znamená h…o vědět…nepocho­pím,jak může někdo s takovou ohromující jistotou tvrdit,že RB je lepší než Merida..to je ale hovadina! Já Meridu nemám…ale viděl jsem třeba rám Merida HFS 2003 po pecce do stromu…byla slušná a rám měl jen sedřený lak,náraz vedl kolmo na horní rámovou. Srdeční vztah ke značce z RB lepší rám nedělá.

                0 0
                • roud  

                  sem silničář víc než biker a i přesto se občas setkavam s lidma co jezděj silniční ram od RB a to proto že maj vybornou tuhost i když vaha je nic moc… se zeslabovanejma ramama podle mě nikdy nemůžeš mít tak tuhej ram jako je třeba RB CRX aspon to je můj nazor a myslim si že každyho kdo vozí RB

                  0 0
                  • KubaBajk  

                    o tom se nehádám RB – bytelnější,tuž­ší,těžší Merida – míň bytelná zeslabovaná,lehčí v pořádku,ale to neznamená,že je RB kvalitnější. Má jen jiné vlastnosti a každý ať si vybere,co se mu víc zamlouvá.

                    0 0
                    • Omen  

                      ok s tím můžu souhlasit

                      0 0
                  • fousek  

                    Hehe, no to je pravda, na tuhost lesenarsky trubky hned tak neco nema:-)

                    0 0
                    • Opice  

                      No hehe tady by šli šikmovoký do kolen se slzami v očích…

                      0 0
              • Omen  

                jo to je právě ono, máš recht je to mnohem pevnější rám nevím jak to můžou srovnávat

                0 0
            • Lucke  

              mam uz meridu druhou..a jde o citovy vztah…jenze rikam…ten ram RBckovy jsem sehnal od kamose za cca 5000..mno tak vaham..a jinak u meridy az na to hopsani na zadek do kopce nevidim porblem..ani jeden..a pomlouvat meridu muze jen ten kdo ji jezdil..a nenekdo kdo ji nemel..a jen ji vidi..

              0 0
            • peky  

              To, že je merida mnohem dál soudíš z toho, že razí cestu J.C. zkoušení slepých uliček, aby si na konci zjistil, že tudy skutečně cesta nevede, čímž eliminuješ všechny možnosti a vzejde ti ta správná (viz jejich magnéziové rámy.....doufám že to jsou ty co myslím :)). Kdy každou z jednotlivých cest dokáží ještě marketingově náležitě zpopulárnit, aby se jejich investice alespoň trošku vrátila i když už vědí, že tato ulička je slepá. Nebo technickou práci v RB, kde vědí jaké kola dělají a pro koho a proto používají osvědčené materiály, které zřejmě nikoho nepřekvapí, ale zároveň nezklamou. Budeš vědět, že se na ten rám můžeš na 99% spolehnout. Kde nedostaneš pod zadek nejvíc nejlepší megamoc dobrý kolo, bez kterýho se nedá ani žít se kterým můžeš jezdit nahoru, dolu, XC, DH, 4X, silnici a všude prostě bude mít ty nejlepší „Merida“ vlastnosti :DDD.

              0 0
      • fousek  

        2 kg vs 1,5 kg:-) 10t kc vs 0 kc:-) No ja bych mel asi jasno

        0 0
        • Lucke  

          penize tu vubec nereshit..muj bych prodal..tento kupil za stejnou cenu

          0 0
          • fousek  

            Aha no tak porad je tam 0,5 kg a fura teoretickejch vyhod pro RB:-)

            0 0
        • wda  

          RB? :-D Hele teď jsem pořídil CRX a je to skvost! Jak tady někdo říkal, srdeční záležitost. Ale když někdo nemá rád „tuctovky“ a chce originál, tak je volba jasná. A ještě k tý chybovosti člověka a strojů, v RB sice vařej lidi, ale konečnou kontrolu dělají mašiny. Co já vim, tak do procesu diagnostiky a kontroly vrazili ohromný peníze a je to znát. Omlouvám se za kvalitu fotky, foceno narychlo mobilem.

          0 0
          • Vilém  

            CRX neni tuctovka? no proti probirane Meride ne,ale tady na B-F? Ale pekne udelanej ten ram je, to zas bez debat.

            0 0
            • wda  

              Neříkám jen CRX ale obecně RB.Zkus se projet kolem svého bydliště a počítej kolik potkáš Merid a kolik RB. Dej pak vědět ;-)

              0 0
              • Pijer  

                Ono je to dáno i celkovou pořizovací cenou kola, RBček třeba na Aceře zas tolik jezdit nebude :-)

                0 0
                • wda  

                  To ne nooooo :D Však i já se teď snažím vybírat „lepší“ (pro časté návštěvníky BF: „zvučnější“ popř.: „dražší“ komponenty) nic ve zlým ;-)

                  0 0
                  • Pijer  

                    Myslel jsem to tak, že když už někdo dá min. 7,5t. za rám, tak za vidli + zbytek dá dalších min. 10–15t. a do týhle ceny se vejde asi 10 modelů od Meridy

                    0 0
                    • wda  

                      Máš pravdu. Ale nepostavíš si za takový peníze kolo podle svých představ. Tohle se nedá srovnávat.

                      0 0
                      • Pijer  

                        Já to nesrovnávám, já jen konstatuju. Prostě si myslím, že když je někdo odhodlanej dát za kolo třeba 15 nebo 20 tisíc, tak o RBčku vůbec nepřemejšlí, protože při ceně těch rámů, mu za ty peníze nikdy nevyjde slušně postavený kolo. No čím je kolo dražší, tím se logicky snižuje počet případných kupců a proto je těch kol vidět míň.

                        0 0
                        • karliner  

                          To je logická úvaha, ale podle té by bylo třeba víno v ceně nad 500 korun za flašku neprodejné. Je prostě skupina lidí (a nemusí to být nutně snobové), co je ochotná dát spoustu svých peněz za věc, která určitě jde koupit ve zhruba stejné kvalitě výrazně levněji.

                          0 0
    • Lucke  

      a jenom panove..krasen jak mne buzerujete meridu..ale je ndotaz......co se stane kdyz tam dam tu 80tku vidlu misto 100?

      0 0
      • roud  

        nic jen se ti to o dva cm sníží :)

        0 0
        • enjoy  

          netvrdil bych. uz se 100mm se mi zda CRX lehce moc narovnany.. s 80mm bude jeste vic a ja bych to proste nedelal. jak jsem rekl,CR1300.

          0 0
      • tomfree  

        80 ani náhodou a proč si nevybereš nějaký prima lehký rám,třeba trek,já rb měl a zase takový zázrak to není.

        0 0
        • KubaBajk  

          ježiši…že by normální člověk s čistou hlavou bez přiblblého patriotismu?? Díky.

          0 0
          • Lucke  

            :D dik to jsem chtel slyset

            0 0
    • enjoy  

      to je zase blby tema…:-) kdybysi uvazoval vedle RB alespon o necem zvucnejsim,urcite bych hlasoval i jinak.. ps:proc CRX?proc ne CR1300?

      0 0
      • Lucke  

        protoze ho mam za 5000 od kamose..kdyby bylo crx beru ho a neptam se…mozna…:D

        0 0
        • Lucke  

          oprav kdyby bylo 1300

          0 0
          • KubaBajk  

            zdá se,že tvoje Merida drží dobře,ne?Viděl bych to tak,že budeš mít na rámu písmenka RB a o půl kila těžší kolo. Ale zase budeš IN,RB je přece cool,že jo,super nedostižná kvalita… Ach jo,tohle vyzdvihování RB mně začíná lézt krkem.

            0 0
            • Lucke  

              tak to ja asi zase tak moc COOL byt nechi:D…jsem rad ze je tu nekdo krome me zastance merid…ale az dojde littlebiker..to bude čoromoro..:D

              0 0
              • Omen  

                neměš k rb vztah nech si meridu a nevyhazuj 5000

                0 0
              • littlebiker  

                ted si o tom pisu s kububajkem,rikal sem mu,ze me to nebavi cist,natoz ti sem neco psat,jinak proti meridam uz verejne nevystupuju,v duchu se jim smeju:Djinak pro prestup k RB nemam jedinu namitku

                0 0
                • Lucke  

                  jerry neser mna!…ja ti taky nerikam ze u apachu se nesmeju ze zrovna brecim..!:D

                  0 0
                  • roud  

                    lucke pozor na tom co říkáš o apachi …

                    0 0
                    • enjoy  

                      ale copak?:-)),nastvany majitel efektni vyztuhy pod hlavovou trubkou?:-D neforemnejsi(ro­zumej nechutna profilace trubek) ramy jsem snad nevidel.

                      0 0
                    • Lucke  

                      neboj:D..to jsou jen rozepre mezi mno a mym malym kamosem..jerrym:D:D­..ktere pretrvavaji den co den..noc co noc..kdyz se dostaneme k tematu apche merida..a jine…jde o posmesky..a urazky apache..a k meridam se taky dostanem…:(:D

                      0 0
                  • littlebiker  

                    :Dsme bikeri ne?nebudem se bit ne?ale hadat se mozem:D

                    0 0
                    • littlebiker  

                      a slysels ode man nekdy slovo o hajeni apachu????nikdy!tak co delas?ja sem si ten ram nevybiral,v te dobe sem nevedel o sramu

                      0 0
                • KubaBajk  

                  Tebe si podám kamaráde!!Jsi malej a budeš ještě menší!!! :-))) :-))))

                  0 0
                  • Lucke  

                    nebudem sde bit......taky bych to rikal…kdybych mel 162 cm..ze jerry?…:D

                    0 0
                    • littlebiker  

                      ja mam 164:(

                      0 0
                      • roud  

                        biker snad nemusí mít dva metry :o) i se 162–4cm se da vyhrat zavod :o) :o) :o)

                        0 0
                        • littlebiker  

                          zatim sem se o tom nepresvedcil:D

                          0 0
                          • roud  

                            jen hezky pilně trenuj třeba to jednou přijde :o)

                            0 0
                            • Lucke  

                              jerry az bude mit 18 bude mabuchany jak svina.....ma na to trenal:)..

                              0 0
            • Looper36  

              Kubo, garantuju ti, že pokud zajedeš do Jezdkovic za p. Bartoszem a necháš si ukázat dílnu, pochopíš, vo co gou. Práce dělaná s citem a láskou. Hučící frézy, duralové špony, nádherná CNC strojařina. Touha mít trochu něco jiného. U|ž jenom proto, že v Jezdkovicích nedělá jedinej šikmookej.Nic ve zlym. Ale rozhodnutí mezi kolosem a dílničkou je pro mně jasné. A co se týče vidle, řešil jsem to samé, Bartosz odepsal, že střed je cca 1,5 cm níže, měl jsem ale možnost porovnat a není ta změna geometrie tak znatelná. Rozhodně se na zadek nestaví a živost je na únosné hranici. Takže myslím, že v klidu. Pobavila mě poznámka o slepých uličkách vývoje, ale je to tak. Pokud Meridu, to už by sis mohl koupit kolo bez designu a vlastního nápadu, kolo AUTHOR :o)

              0 0
              • RB_Rider  

                souhlas, ja tam u Bartosze taky byl, parada.

                0 0
            • RB_Rider  

              RB je proste RB. Muzes delat cokoli, ale ja jsem taky z tech, kteri by jiny ram nez RB nechteli. Jsou to krasne ramy. Kdyz jsem si prinesl svuj novy RB CRX domu, tak jsem to obhlizel ze vsech stran. Jsem zvykly hledat na vecech chyby, nedostatky ve zpracovani… Cumel jsem na to pul hodiny ze vsech moznych stran a nic. Perfektni 100% prace bez sebemensi chybicky. Nadhera, kus krasne prace. Kdyz si koupis RB tak to neni jen kolo, je to clen rodiny, pritel… :-) Ma to proste dusi a srostes s tim kolem a zadne jine uz nechces. Tak to aspon citim ja. RB CRX je nejlepsi, co jsem jezdil a GIANTA uz jsem mel taky. Trochu vetsi hmotnost je zpusobena tim, ze si nechteji kazit dobre jmeno nejakym blbym trochu lehcim ramem, ktery bude praskat. Ja radsi povezu o pul kila vic, nez abych kazdou sezonu menil superlehky pevny ram. Teda aspon ja si kupuju kolo tak at mi nejakou dobu vydrzi, nemem prachy na to, abych menil ramy jak na bezicim pase.

              0 0
              • nooski  

                I kdybych ty prachy na měnění rámů měl, tak by mě neskutečně sra.. pořád přehazovat všechno na nějaký nový.

                My víme své že? ;-)

                0 0
    • bagio  

      mel sem Meridu za pul roku sem reklamoval 3 ramy a ten 4 mi pak svihly v Chrudimy pri prezentaci na zavody.Ted mam CRX a sem spokojenej pul roku jezdim 80 Duka ale uz mam objednanou Rebu pak muzu dat vedet jak se zmenej vlastnosti ale uz ted to kolo sedi jak pribyty i v poradny stojce.Takze muj nazor jednoznacne RB ponevadz MERIDA normalne testuje co ten svarenej alobal jeste snese bohuzel na lidech.

      0 0
      • Lucke  

        a zase mam brouka v hlave!…

        0 0
      • KubaBajk  

        tohle už je docela extrémní případ…cos s těma rámama dělal?

        0 0
        • Lucke  

          DH…:D

          0 0
        • bagio  

          Prvni dva byly fully Bigair a mely tam inteligentne zezadu odlehcenou sedlovou trubku ze to tam prasklo u druhyho sem uz vedel tak sem to hlidal a po 150 km to prasklo znova.Evidentne vada ramu a to sem ho videl jeste po roce u Kulhanka v Hradci normalne na krame.Tak sem to sel rekl. zas a rekl sem na krame ze proste uz fula nechci tam my daly Htecko SE a u toho zas silene rezonoval ram bri brzdeni (kotouce) a na netu sem se docetl ze to je opet vada ramu takze 3 reklamace.A pak me ho ukradly mel sem ho 3 tejdny.

          0 0
    • Buf  

      Doporučuji aby jsi si RB vyzkoušel, RB zákaznické centrum. Jinak si nech poradit od lidí z RB , ale CRX není na zdvih 80 mm. Pro vidlici 80 mm je RB 1300. Já jezdím CRX a je to velmi vyvážený rám co se jízdních vlastností týče.Pokud máš problémy ve výjezdech zvol určitě RB CRX , to je do kopce opravdu blbuvzdorné (pokud máš silné nohy tak vyjede všude).

      0 0
      • enjoy  

        napsal si to pekne..hlavne s tema kopeckama. akorat s tim zkousenim v zakaznickym centru bych byl opatrny.. podle me CRX neni na chrti kolo,pritom ho ale maji v RB tak postaveny.me se na nem jelo dost blbe a jenom diky tomu,ze jsem ho mermomoci chtel,tak jsem si ho postavil jak ho mam a je to jina parada. takze zkusebni jizda muze hodne klamat.

        0 0
    • Lucke  

      TAAAKZE LIDICKY..DEKUJI ZA VYJADRENI A JINE…u mne rozhodlo to..ze radsi chrtim..a CRX neni na toto urceno..ty kopce s meridou nejak preziju..a hmotnost o 500 gramu vyssi u RB je u mne jeden z hlavnich faktoru…dvoukilove ramy jsou dnes i fully…a hlavne ta vidle..hold nehodlam moji foxku menit..a kdyz by ta 80tka pokazila nejak geometrii ramu..a posedu..toho by blo moc…takze…dik vsem..a zustanu u meridy..tim to se omlouvam tinktinkovi…de­kuju..ale ram nekoupim..:)a budu neustale holdovat meride..at rika kdo che co chce..ze jo ..jerry..:-*..a to KubaBajk… jerrymu budou ty velociraptory sluset..:D

      0 0
      • TinkTink  

        Hele Ty ses tele :-)

        Celej thread je vtipnej, bez komentare. Davat ale na CRX 80mm vidli je fakt kravina, ten bajk by byl pak neskutecne vratkej :-/

        Nicmene..jestli Te to jenom tak ze zvedavosti zajima, tak se ozvi na ICQ a muzu Ti jenom tak zkusne behem par minut nastrojit ram se 100mm Revelationem, at vis…mas to sem 30km :)…nebo dojed na Slusokruh a muzes otestovat…such e­asy…

        A 80mm Terra logic…to muzu vozit tak ja na chrto bajku, kdyz mam jeste enduro :-)…

        0 0
        • simon111  

          Ještě dotaz.. Na jejich webu jsem se díval: CR 1500 7 490,– CR 1300 9 990,– CRX 9 990,– Jaké tam jsou rozdíly?

          0 0
          • JMT  

            geometrie, pouziti

            0 0
      • Teg  

        Škoda že to čtu až teď poku dsi koupíš meridu tak bude zklamaný, taky jsem měl lehší rám než je CRX ale když na něho sedneš jsi v jiným světě to se z meridou nedá rovnat. Pánové nezlobte se na mě ale merida je o ničem a je lepší si koupit lepší kola k RB než neriďáckej rám.

        0 0
        • wroum  

          merida nebo RB…zadnej rozdil. hezky neni ani jedno a drncaj obe. HT je o nicem :)

          0 0
    • Davis  

      Jsem tady nový, ale ještě než mě pošlete do pr… jak je na tomhle foru zvykem, chtěl bych přidat svůj názor. Jezdil jsem oba rámy ( HFS i CRX ). HFS je hodně dlouhý, tvrdý, nepohodlný, pocitově lehčí než ve skutečnosti je, ve větší rychlosti se musí přemlouvat do zatáčky. CRX kratší, hravé, ve větší rychlosti stabilní, nižší těžiště ( v kopci se tolik nezvedá na předek), vyšší váhu dělá hlavně práškový lak (až 20dkg na rám), s nižším zdvihem by podle mě bylo až příliš živé ( vratké).

      0 0
      • roud  

        hmm tohle zní jako recenze hezky řečený :o)

        0 0
    • 21 miky  

      Ahoj, nevim,jestli Ti poradím,ale na RB jsem jezdil,mé zkušenosti jsou asi takovéto,asi bych začal tou vidlí,protože na RB CRX je potřeba zdih 100mm,na CR stačí Tvá FOX 80mm,ted něco k rámu,mám zkušenost hlavně z CR,ale na CRX jsem také jezdil,obě byli vel.L,vedou stopu skvělě,jsou celkem dlouhé,ale hlavní rozdíl byl v tuhosti při záběru,CR je oproti CRX tužší,reaguje rychle na záběr,u CRX to trvá déle,ale jede také pěkně.Rám byl pravda těžší ale tuhost a vlastnosti rámu jsou velký plus.To je asi vše.

      0 0
      • Pijer  

        No a já měl za to, že RBčko dělá spíš kratší rámy? CR1500 v 19" je kratší než GIANT Anthem v 18".

        0 0
        • Black knives  

          Mám v pořadí už čtvrtý rám RB. To u mě jistě svědčí o tom, co si myslím o jeho kvalitě. Jako servisák jsem měl v rukách mnoho kol, a proto je doma RB. Znám konstruktéra, R. Bartosze, vím, jak umí jezdit Hejník. Tohle spojení dalo dohromady výborná kola. Malé mušky na vychytání jsou vždy, ale to u mnoha slavných firem taky. A kdo by jste viděli, jak u téhle firmy dbá R. Bartosz na špičkové fachmany v dílně, a jak nekompromisně trvá na jakosti, taky víte, jaké chcete kolo.

          0 0
          • Omen  

            je fak že jejich přístup k zákazníkovy je skvělý umí perfektně poradit

            0 0
    • dancar  

      Z mého pohledu bych šel do RB a jelikož máš 80 vidli, tak bych vzal CR 1300. Mám totiž to samé a jsem plně spokojen. Váha rámu v L velikosti je do 1600 g. Mám to kolo již tři roky a neměl jsem nejmenší problém. Jízdní vlastnosti CR 1300 a vidle od Foxu F 80 RLT nemaj chybu.

      0 0
    • Lucke  

      jsem v pasti..jsam v pasti..milion nazoru ale vestina podporuje RBcka......kez by vsichni vedeli ze jezdim meridu..a mam aj komplet meridacky dres..a jsem fanatikem merid..ale nevadi..ja si necham poradit..:)jen­ze..1960 gramu je na mne moc..:(

      0 0
      • nooski  

        Tak zahoď flašku s pitím, nebo vylej něco z camelu. V nejhorším můžeš amputovat pár nepotřebných prstů na nohách a pak si koupit boty v malé velikosti, které váží daleko míň. Tolik možností, kde snížit hmotnost, proč všichni hledí na rám?

        0 0
        • littlebiker  

          on uz bez piti jezdi:Ddojel k mam z hodonina(30km)vy­pil u nas 1,5l vody,snedl banan,jeli sme sa projet(30km)zase bez piti,u nas dal dalsi banan 1,5l vody a tatranku,pak mu volala jeho,ze ma kupit olej,uz meli vsude pozavirane,tak sem mu nalel pul litru oleja do petky,tu si strcil do dresu a jel zase bez vody do hodonina:Dne ze by si ten vul vzal piti,on si vezme olej…

          0 0
          • nooski  

            Aha, takže už zbývají jen ty prsty na nohou:)

            0 0
            • littlebiker  

              este by mohl jezdit bez dresu,capaku,hel­my,brily,udelat si singla,jezdit po rafkoch,kupit pevnu vidlu,zkratit ziditka,odmontovat brzdy,jezdit bez sedla a sedlovky…tomu se rika gramohonicstvi

              0 0
              • nooski  

                No! Máš naprosto perfektní nápady, ne to trapné honění gramhoničství na rámu, které se tu předvádí.

                0 0
              • Lucke  

                ty maly zradce..no neboj..vymyslim neco na svou obranu!..:D

                0 0
                • Omen  

                  já nevím že to tu pořád řešíš jsi fanda Meridy máš dres atd tak jí jezdi dál

                  0 0
                  • Lucke  

                    neboj uz nersim..brzy to tu zavru :)

                    0 0
                    • Omen  

                      ale je fakt že bych si po přečtení tohohle threadu koupil rb ale já už ho mám :-))

                      0 0
                      • Bully  

                        Asi tak, je fakt, ze ti, co uz maji RB by si i po precteni tohoto threadu koupili zase RB :o)

                        0 0
                        • thiel  

                          kazdy pravoverny RBckar si po precitani tohto threadu kupi este jedno RB.

                          0 0
          • hribik A1  

            pozri sa, dobry motor, aby sa nezadrhol, potrebuje mazat, a na to je treba olej. na 30 km, pokial by to nebolo v 35 slnko, by som si asi vodu tiez nebral, a riesil to podobnym sposobom. aj ked olej by som nevozil. ja som barbar, co meni olej len raz za rok. nebojim sa o to, ze ten motor znicim, robim tak totiz v stanku s hranolkami :-)

            0 0
    • goofy  

      Uz to tu asi padlo, nechce se mi to cist cele, ale davat 80mm vidli na CRX je blbost. Uz se 100mm je tak na hrane a min ani nahodou…

      A ti slepi zastanci RB by si meli uvedomit co rikaji.

      btw: vidle 80mm s Terra logic je imho k nicemu. Lip poslouzi pevna vidle :o)

      0 0
      • JMT  

        tera logic je na silnicniho bajka prijemnej a crx se s 80mm vidli jezdit da v poho

        0 0
        • goofy  

          Nevim. Kdyz jsem porovnaval geometrie, tak bych tam 80mm vidli nedaval. No osobne bych nedaval 80mm vidli nikde, ale tak to uz je na jinou debatu ;o)

          0 0
      • RB_Rider  

        Ja jezdil RB CRX s vidli 80mm a bez problemu. Nechapu, proc by se to nedalo jezdit.

        0 0
        • mm  

          ty si jenom znackou zaslepenej demagog. jak jde dohromady „pohodovej ram co vydrzi“ s vahou tanku a k tomu vidlice s ciste chrtim zdvihem 80mm?

          0 0
          • JMT  

            jezdil sem to taky a naprosto v poho

            0 0
          • RB_Rider  

            Ta moje chrti vidla 80mm byla stara RX pilot, v te dobe, kdy jsem ji kupoval bylo 80mm zdvihu dost, dneska to je chrti zdvih. A jako mnoho lidi tady na foru, proste jsem vymenil ram a ta 80mm vidla mi zustala. Potom v dalsi fazi jsem tam dal REBU 100mm ale nejakou velkou zmenu jsem nezaznamenal. Myslim, co se tyka tech zdvihu :-). A myslim, ze demagog nejsem a taky RB neni s tou hmotnosti tak hrozne jak pises.

            0 0
            • mastihuba  

              hele mě jste spíš s Looperem pobavili s tím obdivem té jejich dílny to je z mýho pohledu fakt hustý.

              0 0
    • JMT  

      vem to rb

      0 0
      • RB_Rider  

        Dneska jdu testovat RB speedster, uvazuju, ze ho koupim. Mam zkusebni jizdu domluvenou na cele odpoledne, tak se tesim jak male decko.

        0 0
    • goofy  

      100

      0 0
    • apache6000  

      podle me meridu urcite ma vetsi zkusenosti nez Rb.aspon ve stavbe pevnych ramu.

      0 0
      • Radek Broz  

        :D

        0 0
      • Omen  

        :-)))))))))))))­))))))))))))))))))))))))

        0 0
        • Radek Broz  

          Ten je dobrej, co? Ale v blbym threadu.

          0 0
          • Omen  

            dlouho jsem tak dobrej vtip nečetl

            0 0
            • apache6000  

              nic proti vam 2,ale v opave jezdi vic RB nez merid.V pevnych ramech zadna zmena uz par let.nezda se mi ze maji nake vyvojove centrum.Neco jineho jsou sjezdove ramy.

              0 0
              • Manas  

                A proc by meli menit, pokud je to naprosto funkcni? Merida musi menit protoze prodava na objemy, a nemuze si dovolit neco nemit oproti konkurenci.

                0 0
                • Omen  

                  zase svatá pravda líp bych to neřekl

                  0 0
                • apache6000  

                  Nemam nic proti Rb Muj dalsi ram bude RB MonsterAM,ale uznavam ze pevne ramy zvladne merida lepe.sice nejsou tak pekne,ale je to fakt.Podle me je jedina vyhoda pevneho ramu v tom,ze je lehci.A CRX moc lehke neni.

                  0 0
                  • TinkTink  

                    A treba taky to, ze u nej vubec nic neresis…neresis tlak v tlumici nebo pruzinu, neresis servis…tech vyhod je tam trosku vic… :)

                    0 0
                    • apache6000  

                      Jo proto chci rb jezdkovice jsou asi 5km od opavy takze servis mam za rohem.a urcite to bude spolehlivejsi nez Gt.vrzani v cepech me privadi k silenstvi :-)

                      0 0
                  • Omen  

                    to si snad děláš prdel ne já rb Am mám a věřím že je daleko pevnější než nějaká ošizená šikmooká merida

                    0 0
                    • TinkTink  

                      Pokud vezmeme posledni generaci Transmissiona, tak v cem je osizena? :-)

                      0 0
                      • JMT  

                        ve funkci, bohuzel dost podstatne

                        0 0
                        • TinkTink  

                          Funkce a jednocep? To existuje?

                          0 0
                          • Omen  

                            a v čem to nemá fungovat??

                            0 0
                            • TinkTink  

                              Napr.fungovani pod brzdama, rekneme odolnost proti pohupovani (je skoro 22h, mam po celym dni prace, ale tydle kecy o RB jsou k smichu, tak se zapojuju…), reakce na zaber – to vse se u jednocepu (vsech) resi tlumicem…nerikam ze to je spatne, ale ctyrcep a VPP jsou dal a to o notny kus dal…

                              0 0
                              • JMT  

                                moje pozadavky na xc sou tohle: nizky a velmi aktivni zdvih, speedster to bezezbytku splnuje, rekni mi jiny kolo co takle bude fungovat !

                                0 0
                                • TinkTink  

                                  Jo tak, Ty chces nefunkcni, prilis sily berouci kolo, ktere se furt houpa a a nema dostatecny zdvih na to, aby neco pobralo?

                                  Sorry, tak to umi jenom speedster a jiny podobne „nefungujici“ kola. Lip podle ME bude fungovat jak Stumpjumper, tak Commencal Meta 5.x0, tak Trance atd…

                                  Btw pouzivam hyperboly, protoze to co tu rikate o RB neni v mych ocich pravda…jediny duvod koupit si RB je to, ze je to proste RB, zadny jiny duvod neni (a to jedno RB prodavam a vim ze timdle muzu odpudit spoustu kupcu…)

                                  Btw je fajn, ze u novyho Boxstera prechazi RB na prepakovany jednocep – napr. tento system, ktery pouzili, mam velmi rad :)…jeste aby udelali takovy AMko a budu mit brouka v hlave…

                                  0 0
                                  • Omen  

                                    nevím ale mě se rb hope mín než jiné kola nedá mi to a pozoruju na závodech ostatní .Houpe se mi v rozmezí 2–3 mm .To ani nepovažuju za houpání.Mluvím o jízdě po asfaltu .

                                    0 0
                                    • goofy  

                                      Ano an. Propedal v tlumicich je vsemocny…

                                      0 0
                                      • Omen  

                                        to asi je ale nikdo nemůže říkat že se mi to houpe a že to jednočepy dělaji

                                        0 0
                                        • goofy  

                                          No jo, ale bez propedalu by se to houpalo a s propedalem maz omezene pruzeni. Nerikej ze ne, protoze je to tak.

                                          0 0
                                          • Omen  

                                            jo neříkám že ne a peruje to v poho jen když je to hrbol za hrbolem ve stejné fregvenci se ten propedal trochu projeví.A to se jako 4 čepy bez propedalu nehoupou nebo co?? že jsem si nějak nevšim

                                            0 0
                                          • Karlos009  

                                            Ale proto jsme si ty kola kupovali, aby se houpaly. :-) Oni se ale i bez propedálu houpou na velký převodník minimálně a na střední a nejmeší se zadní stavba skoro úplně zamkne. Mám na DHX 5 ten PP vypnutej, protože ho nepotřebuju. Možná by mohli něco proti pohupování jednočepu něco namítat XC závodníci, ale u AM a EN kol je to dost k smíchu.

                                            0 0
                                            • Omen  

                                              no já na tom am jezdím i cx a na výlety nemám ho jen na sjezdy proto jsem tam chtěl propedal

                                              0 0
                                              • JMT  

                                                me proste to ovlivnovani pruzeny pride jako blbost, uznavam ze se to se zapnutym propedalem min houpe, ale pride mi ze to jede porad skoro stejne

                                                0 0
                                            • goofy  

                                              Ale jo. RB je super. Kdyz je tedkom vlastne ten RB Camp ;o)

                                              0 0
                                              • Karlos009  

                                                No vidíš, tak já tě tam za to vezmu autem. :-D

                                                0 0
                                              • nissarati  

                                                by mě zajímalo kdo s těch, kteří tak kritizují jednočepy a jejich „neduhy“ vozí vpředu vidli use nebo german answer

                                                0 0
                                                • goofy  

                                                  To jsem asi nejak nepochopil…

                                                  0 0
                                                  • nissarati  

                                                    jde o princip stavby, odpovídá na to stejně i kubad v dredu o germance

                                                    0 0
                                                  • fousek  

                                                    No tak mi na normalni vidli ukaz nakej cep? u zadniho odpruzeni jde o to ze taha za retez a ztraci aktivitu pri brzdeni, ma nejakou takouvou nevyhodu predni vidlice?

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Protoze klasicka vidlice taky ztraci aktivitu pri brzdeni,tak vymyslel USE svuj antidive.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    no tohle tvrdí jejich marketing :)

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Nejezdil jsem ji,nemuzu posoudit zda je to marketing nebo fakt.Kazdopadne snaha prijit s necim novym tam je.

                                                    0 0
                                                  • fousek  

                                                    Neztraci aktivitu, ale prenasi se na ni vic hmotnosti takze se vic ponoruje, ale ze by ji brzda nejak zamykala o tom nemuze bejt rec

                                                    0 0
                                                  • littlebiker  

                                                    no ale kdyz brzdis,vidla de do zdvihu,takze ztraci citlivost ktera je z kraje zdvihu a nastupuje progresivita…

                                                    0 0
                                                  • fousek  

                                                    Jo, ale ta vidle se nezamkne, myslis ze tenhle system paraleogramu se nebude potapet?

                                                    0 0
                                                  • littlebiker  

                                                    tu USE sem nidky nevidel,vidlu to nezamkne, pruzit bude porad

                                                    0 0
                                                  • fousek  

                                                    ja sem mel spis na mysli tu German A, USE sem nestudoval, v 80. letech se delaly naky bazmeky na motorky aby se nepotapeli pri brzdeni a nakonec z toho seslo, snad jen u BMW rikaji ze se ten jejich system nepotapi tolik jako normalni vidle

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jak která vidlice. Třeba u Talase 07 progresivita nastupuje trošku někde kolem 100kg (pro moje nastavení tlaku a pro mojich 70kg) a větší až u 120kg. Při brždění nebývá síla na vidlici přes 70kg (pokud to není zrovna brždění na krev v krizi), takže žádný problém s tím, že by byla už v progresivnější části zdvihu.

                                                    0 0
                                                  • Radek Broz  

                                                    Zajímavý, že seriózní thready se zvrhnou v tlachání o ničem a když založím takovejhle thread, začne se tam řešit vliv brždění na chod vidlice:o)

                                                    0 0
                          • JMT  

                            ano

                            0 0
                    • apache6000  

                      Klid.resim pevny ram ne celopera.

                      0 0
                    • KubaBajk  

                      pokud by čistě hypoteticky udělalo RB a Merida rámy o naprosto stejné hmotnosti,Merida bude podle mě tužší…hydrofor­m,počítačem simulované průběhy sil při jízdě…byl by tužší. Meriďáci nejsou pitomci a dělají takové rámy jaké dělají protoře prachy se musí točit…mají jinou filosofii. Kdyby měli teď dělat v takových výrobních číslech jak RB,věřím,že budou lepší.

                      0 0
                      • Manas  

                        Se stejnym kapitalem? Verim ze by byli horsi :-) Je to jen o penezich, toci velky penize a proto si muzou dovolit hydroforming a simulace.

                        0 0
                      • Omen  

                        no to je věc názoru ale rb má rámy tak počítačově navrhované včetně námahy . PO svařování jsou tepelně odstraněna pnutí atd .já nevím ale ruční práce je ruční práce má prostě svoje kouzlo a českou kvalitu

                        0 0
                        • KubaBajk  

                          já nevím ale ruční práce je ruční práce má prostě svoje kouzlo a českou kvalitu.. promiň,ale já tyhle věty neberu jako argument..

                          0 0
                        • TinkTink  

                          Ja do toho nechci kecat, ale vzdycky to navrhuje konstrukter, do toho Ti program kecat nemuze, zadnej to na 100% nedokaze a to, ze ma nekdo program, jeste neznamena, ze neco navrhne dobre (samozrejme i kdyz pouzije Cosmos apod…to nemusi vubec nic znamenat…jenom takovy dodatek do debaty:) )

                          0 0
                        • fousek  

                          Jj, treba novej Monstr me proste nadchnul, doraz zadniho pruzeni opet dela expanzka:-)

                          0 0
    • Karlos009  

      Stejně jako mnohé jiné výrobky se i kola stávají pomalu ale jistě spotřebním téměř rychloobrátkovým zbožím. Rámy jsou čím dál lehčí, komponenty čím dál složitější, ale myslím si, že jsou dimenzovány tak na jednu max. dvě sezony a pak vyhodit a nové. Je to nakonec logický záměr výrobců a obchodníků – konzum. A právě tady si mi zdají rámy od RB jako poctivá ruční práce co něco vydrží. Váží možná o nějaký gram víc, ale já bych jim věřil.

      0 0
      • Omen  

        to co tu píše karlos 009 je naprostá pravda proč jít do rámu co je 3× lechčenej když vydrží sezonu .Já teda nekradu . A proč nějak měnit to co je kvalitní a funkně ok .A rámy se mění . Stačí to sledovat .

        0 0
        • KubaBajk  

          Rámy se mění i z toho důvodu,že ten dotyčný si ho pořídí aby nakonec zjistil,že to stejně není ono,že chtěl vlastnostmi a hlavně geometrií něco jiného a tak za dva roky koupí druhý…

          0 0
          • KubaBajk  

            koneckonců,na bazarech se objevují i rámy RB…a proč?Ne proto,že by byl měkký,nekvylit­ní,ěpatně svařený či já nevím co..prostě přestal časem vyhovovat,šel z domu. Já sám u sebe cítím,že se neustále trošku hledám,každý se přeorientovává – koupí nových kol,btzdama,prostě vším..já třeba zjišťuju,že mě přestává bavit jezdit rychle a trošku lituju,že jsem nevzal rám s většími zdvihy..časem půjde Trance pryč a já koupím něco jiného,ale ne proto,že je to špatný rám.Je to výborný rám. To jen já se měním.

            0 0
            • Omen  

              ale to ti nikdo nebere že lidi měněj rámy i proto že se jim přestanou líbit nebo jim nesedí ale mi tady dost řešíme kvalitu a pevnost

              0 0
            • littlebiker  

              a kubo ted odpovez me,proc nemas rad RB?

              0 0
              • KubaBajk  

                Kde jsem řekl,že ho nemám rád?…jediné co si o RB myslím je to,že není o nic lepší než cokoliv jiného…až na vyjímky.

                0 0
                • Omen  

                  myslím že jeho zadní stavba je těmi frézovanými díly o dost mín náchylné k nějakému praskání je to masiv

                  0 0
            • Pijer  

              Mám skoro 4 roky CR1500 a pokukuju po celopéru. Bohužel je Speedster nad moje finanční možnosti a tak to s největší pravděpodobností bude GIANT Anthem nebo možná Trance. Původně jsem chtěl RBčko prodat, ale tak nějak jsem se s ním sžil a mám ho rád a proto asi zůstane doma jako zimák nebo kolo pro manželku nebo obojí :-) Nedokážu říct proč, ale k tomu kolu jsem si vypěstoval nějaký osobní vztah a je mi líto se ho zbavovat a bojím se, že něco podobnýho se u GIANTU nebo nedej Bože Meridy nebude opakovat :-(

              0 0
              • KubaBajk  

                Hezké zamyšlení…a co tím chtěl básník řící? Je dost lidí,kteří si na své kolo zvyknou tak,že ani nechtějí jiné,ve všech ohledech lepší. Moje tchýně měla strašně ráda svou starou Libertu a i když má poměrbě slušného trekkinga,nechtěla se jí zbavit – přitom to byl strašný šrot.Naštěstí jí ho nakonec někdo ukradl. Inzerátů: Prodám RB už jsem viděl nemálo,zdá se,že ani uživatelé RB nemají problém zbavit se ho.. Přesně jak to napsal Tink,koupě RB má smysl jen pro toho,kdo ho chce protože je to RB. RB je RB.To je všechno hezké. Funkčně nema ani na tu Meridu AM.

                0 0
                • Pijer  

                  Jsem rád, že jsem si na svůj šrot zvyknul, stejně jako tvoje tchýně na Libertu. Akorát doufám, že mi ho nikdo neukradne a já budu moct dál závistivě pošilhávat po majitelích ve všech ohledech lepších Merid :-) Docela mě baví, jak Ti to RBčko leží v žaludku.

                  0 0
                  • fluider  

                    Pôvodne som tu nechcel nič písať, pretože jednak nemám skúsenosť ani s RBčkom ani s Meridou a druhak by to nebolo k topicu. Ale už napíšem. Na značke RB mi v zásade nič nevadí. Design ich modelového radu (ktorý sa už nejaký ten rok nemení) má určite kopec svojich fanúšikov, strohý, technoidný ale má to niečo do seba. Merida má tiež svoj typický design. Ale ešte nikdy som nevidel reklamu na značku vyrábajúcu CNC rámy strohých tvarov a farieb, ktorá existuje zopár rokov, aby si obrázok HT rámu dala do masívneho dreveného rámu , aký sa používal na umelecké obrazy pred 300 rokmi. Proste tam nevidím žiadnu analógiu. A pod týmto obrázkom je text, v ktorom sa táto značka vyvyšuje nad iné značky, pretože tie iné značky vyrábajú v juhovýchod. Ázii a používajú lacné ázijské komponenty. Takúto reklamu si RB zaplatilo vo Vele (jedno z jarných čísel)

                    0 0
                    • Manas  

                      Bych neresil, u reklamy na Harley (nebo Triumph, ted nevim), bylo napsany ze: „A tahle masina nejezdi na rejzi!“.

                      0 0
                    • Radek Broz  

                      Ad „nemění“: Loňskou sezónu novej Dragster FR, pžrdtím přepákovanej Boxster, patent na Gearbox. Osobně si nemyslím, že každoroční čistě marketingová změna tvarů a barev hlavně u HT rámů je k něčemu dobrá. Monster se taky měnil – není pravda, že nic nevyvýjejí, ba naopak.

                      Ad rám: Když se na to podívám naprosto objektivně jako člověk, co podobný materiály dělá, tak mi spojení s rámem obrazu a slogan „Art of frame“ přijde docela nápaditý – že to nepochopí každý, to se nedá nic dělat.

                      0 0
                      • fousek  

                        No jo, ale prosadit tuhle myslenku vazdory tomu ze to bude hnusny…

                        0 0
                  • KubaBajk  

                    Vůbec mně RB neleží v žaludku,je mi ukradené. Jen nepochopím,jak může někdo hlaásat,že RB je lepší než Merida. Vždyť je to nesmysl. Kdyb se tady objevil zarputilý meridista a hlásal tady,že Merida je lepší než RB,pustím se do něj úplně stejně. Jak lepší?V čem?Vždyť pro každého je lepší,vhodnější něco jiného,tak nelze přece obecně říct,že RB je lepší.

                    0 0
                    • Pijer  

                      Já taky netvrdím, že RBčko je lepší nebo horší a jen jsem napsal, že jsem k němu získal určitý vztah a že to pro mě není jen nějaká změť trubek :-) Srovnávat se dají dva konkrétní rámy a stejně na to nebudou mít všichni stejný názor. Srovnávat zrovna tyhle dvě značky dost dobře nejde, protože je každá z nich zaměřená na trošku jinou cílovou skupinu. Nedovedu si třeba představit řadu komplet sestavenejch RBček v listopadu v Intersportu s 25% slevou. Ty kola prostě nejsou pro lidi, co kola neřeší a jen si chtějí koupit něco na ježdění, na první pohled dostatečně atraktivní.

                      0 0
                      • KubaBajk  

                        A zase závěr,s kterým nemůžu souhlasit…Merida je tedy kolo pro ty,co kola neřeší a chtějí prostě jen něco na ježdění? Je fakt,že dostat se k RB dá určitě větší práci a ne každému by to za to stálo…ani mně ne. Přesto já kola řeším a RB nemám..v rámci svých možností jsem volil XC full podle testů a doporučení…vzešel z toho Trance,hlavně kvůli Maestru. Nevím,jestli je RB něco víc jen proto,že ho nejsou kvanta v obchodech,ne­prodávají se ve slevách a že dostat se k vysněnému rámu RB múže být nadlouho..pro toho konkrétního majitele asi ano,ale pro mě je to jen další kolo. RB není nadřazené Meridě jen proto,že je drahé a těžko se shání…můj názor.

                        0 0
                        • Pijer  

                          Zase mi podsouváš, že tvrdím, že RBčko je něco víc :-) Prostě jen píšu, že když vedle sebe postavíš dvě úplně stejně vybavený kola a budou za stejnou cenu a jedno bude Merida a druhý RBčko, tak 90% lidí z ulice si koupí tu Meridu, protože jim vzhledově přijde atraktivnější (barevností a tvarem trubek) a RBčko jim bude připadat moc obyčejný.

                          0 0
                          • KubaBajk  

                            …a těch zbylých deset procent si vybere RB proč?

                            0 0
                            • Pijer  

                              Třeba proto, že nechce stejnou Meridu, kterou má těch 90%

                              0 0
                              • KubaBajk  

                                Takže je to o touze být odlišný,zajíma­vější – zvýšení ega?..tyto dvě věci jdou ruku v ruce..

                                0 0
                                • Pijer  

                                  přesně tak, protože jejich majitelé jsou zamindrákovaní chudáčci kteří si tím rámem léčí svoje pochroumaný ego.

                                  0 0
                                  • KubaBajk  

                                    Tak jsem to nemyslel…i když z mého popisu to asi jde pochopit i takto.Ani tak nejde o tu cenu rámu,vždyť i obyčejný Trance mě stál 26000,kdybych připlatil 3000,taky jsem mohl jezdit na Speedsterovi s RP3. Myslím ale,že s egem to má něco společného…i mně trošku stoupne sebevědomí když mně někdo pochválí kolo.Není na tom nic špatného,řekl bych.Spíš bych řekl,že je to normální. Výměna názorů nastala po tom,co jeden zapálený RBfan začal hlásat,že RB je lepší než Merida a že ho srovnání těchto dvou značek vlastně trochu uráží..ty to netvrdíš a zdá se,že tě toto srovnání neuráží. Nemám s tebou tudíž spor.

                                    0 0
                                  • Omen  

                                    ty jsi ale č… já rozhodně nejsem zamindrákovanej chtěl jsem českou kvalitu a ukaž mi rám kterej vypadá stejně (celopero) Takhle ho nikdo jinej nedělá a myslím že muj monster s jak tomu říkají "lešenářskýma "trubkama je pevnější než nějakej šikmovokej proto jsem si ho koupil protože mu věřím a ne kvuli nejakému egu

                                    0 0
                                    • KubaBajk  

                                      ale Pijer to myslel sarkasticky v reakci na mě…se podívej. Vždyť on sám má RB..

                                      0 0
                                    • Pijer  

                                      :-)

                                      0 0
                                      • Omen  

                                        sorry tak to jsem nevěděl :-))

                                        0 0
                                      • Omen  

                                        tak to sorry ale startuju dobře ne??:-)))

                                        0 0
                                        • Pijer  

                                          Akcelerace odpovídající tuhosti rámu :-)

                                          0 0
                                          • KubaBajk  

                                            …nikoliv však už systému zadní stavby:-))…sorry,musel jsem. :-)

                                            0 0
                                            • littlebiker  

                                              kubo me sice ujezdis,ty,ale myslim ze sis nadelal hodne nepratel a ted chce prejet hodne lidi tebe,kup si RB a nemel:D

                                              0 0
                                              • KubaBajk  

                                                Nepřátel se nelekejme,na množství nehleďme!! :-)

                                                0 0
                                            • Omen  

                                              nechápu co ti na to vadí mě to prostě chodí bez problémů a čím mín ložisek tím mín věcí ce se můžou vystrat a co GT nebo gary fischer na tom ti jednočep taky vadí??

                                              0 0
                                              • KubaBajk  

                                                www.bikecentrum.cz/gt.php?… Podívej se,jak I-Drive funguje…zatímco osa tvého zadního kola se pohybuje po kružnici se středem v hlavním čepu,u GT je patrná snaha o to,aby osa zadního kola po kružnici nešla…výsledkem je menší ovlivnění tahem řetězu,brzdou.

                                                0 0
                                                • KubaBajk  

                                                  …a slušná akcelerace..GT má odpich.

                                                  0 0
                                                  • hanz  

                                                    gt je taky jednočep, taky chodí po kružnici. je to variace na plovoucí střed který nemá žadnou reakci na šlapání..ten mechanizmus jenom odstranuje změnu výšky posedu a tuhnustí při stoupnutí do pedálu.

                                                    0 0
                                              • hanz  

                                                jj jediný argumenty co zustali, počet ložisek a duchodce gary..imho zrovna monster tuhej neni.

                                                0 0
                                                • Karlos009  

                                                  Už jsem teda nechtěl reagovat, ale zajímá mě, s čím tu tuhost srovnáváš. Pokud je to ten tvůj sjezdový odlitek, ok, tam bych se nehádal, na tom jsem nikdy nejel, ale běžná endura jako specialized a giant, rozhodně nejsou tak tuhá jako RB a např. o tuhosti meridy Am, nebo RM Adrenalin vůbec nemluvím. Já teda nejsem žádný kolo-vědec, nepoznám jestli mi pod zadkem chodí zadní stavba po kružnici nebo po „S“, ale mám přes 90kg a sakra dobře za ty roky poznám, co se podemnou kroutí a co ne.

                                                  0 0
                                                  • hanz  

                                                    srovnavej srovnatelný..jes­tliže srovnáváš enduro rám váhy jak dh tak je dobrý ho srovnat s rámem na dh..jezdil jsem monstera dh a kroutil se, jelikož jediná změna proti enduru je v dýlce tlumiče a geometrie tak pochybuju že se enduro nebude kroutit, naproti tomu spešl enduro se kroutil pekelně, reign byl celkem fajn a nomad se nekroutí prakticky vůbec.....já neříkám že na tom není dobře ale rozhodně se nedá říct že se nekroutí, sou lepší rámy…v dh verzi se kroutil dokonce tak že tlumič chodil do předního trouhelníku(toho slavnýho frezovanýho kramu). Jestli srovnáváš rm nebo meridu s třetinovou cenou s rb, potom ano je tuhý, ale ve svý cenovce neviniká ani tuhostí natož systemem. Dále to co mám v profilu rozhodně není odlitek, proti tomu je to tvý rb odlitek…a to že mam v profilu dvě dh neznamená že neznam(nemam) jiný kola.

                                                    add kolo-vědec…nezlob se na mě ale jestli se neco na nečem točí dokola pozná snad aj děcko.

                                                    0 0
                                                  • Karlos009  

                                                    „odlitek“ nebyla urážka ale stručný popis – vyjádření rozdílu oproti klasickému trubkovému trojúhelníku. Já nikdy cizí kola neurážím! To, že chodí expanzka některých tlumičů do rámu bych označil za konstrukční chybu (nedomyšlenost), určitě to ale není tím, že by se rám kroutil. Prostě tam má být určený tlumič. Tu poslední větu s tím děckem jsem nepochopil vůbec, „jestli se neco na nečem točí dokola“, nechápu.

                                                    0 0
                                                  • hanz  

                                                    nebral jsem to jako uražku, ale monsterovi je opravdu víc odlitých věcí jak na ty m3. Dale na onsteru dh opravdu i se správným tlumičem vlivem kroucení za jízdy chodila ta slavná příhradová stavba do slavnýho příhradovýho trouhelníku(ve stojanu na sucho cca 5mm místa-časem dokonce vypilovano o kus víc, stejně nestačilo) Takže žádna nedomyšlenost ale prostě máslo. Nedovedu si to představit s klasickým r.u. asi by to dosahovalo „kvalit“ spešlu endura. a nevím co nechápeš na tom že i malý děcko pozná jak se točí s kružítkem, nato abys poznal že chodí stavba po kružnici nemusíš bejt žádnej odborník.

                                                    0 0
                                                  • TinkTink  

                                                    No jo no, ale srovnejme jak Spesl chodi, ze :-)

                                                    0 0
                • JMT  

                  ty pako, vis vubec co rikas ? jezdils vebec nekdy aspon na celoperu ? rb chodi rozhodne nejlip s tech kusu co sem mel moznost jezdit (a to sem toho jezdil fakt hodne). pride mi ze tady na bf je spousta lidi co vedi hovno, jezdej hovno ale pocet cepu (ac vo tom vedej kulovy) sou schopny branit az na pokraj smrti

                  0 0
                  • mastihuba  

                    ti šláplna kuří oko viď. :)

                    0 0
                  • wroum  

                    ses zaujatej pro RB, nebo si jezdil spoustu spatnejch ramu. nerikam ze ta Merida je lepsi (neni) ale ze by to RB bylo nejakej funkcni zazrak ze by byl problem jet na lepsim kole… :-/

                    0 0
                    • JMT  

                      uznavam ze i spousta kol chodi lip, ale merida to fakt neni, moooozna naky zazraky treba od norca…

                      0 0
                      • wroum  

                        nezalezi na tom co je napsany na ramu.

                        a ja sem nevybiral kolo podle znacky ani podle barvy ale podle systemu, zdvihu… a to norco mi vyslo jako nejvhodnejsi a cenove prijatelny. nemusim mit za kazdou cenu jednu konkretni znacku. pokud bych mel priority jinak poskladany, mohlo vyjit treba RB nebo klidne neco jinyho, ja du holt po funkci a jestli bude kus kyvky frezovanej jako jerab nebo udelanej jinak me fakt netankuje, protoze to prakticky ovlivni prd, narozdil od jinejch veci.

                        jinak ta Merida to vazne neni.

                        0 0
                        • JMT  

                          blbe udelanej jednocep proste funguje hur nez 4 cep (viz canyon…)

                          0 0
                          • fousek  

                            Spis dobre udelanej jednocep se blizi k ctyrcepu, ale nikdy to nebude fungovat poradne:-)

                            0 0
                          • wroum  

                            a spickovej jednocep funguje hur nez spickovej ctyrcep. ciste z principu nemuze jednocep predcit ctyrcep za predpokladu ze nekdo neco zasadniho neposral.

                            a to jak slape Canyon se mi docela dost libi :)

                            0 0
                • littlebiker  

                  kubo jenom kvuli tobe si kupim RB:)

                  0 0
    • McBlacky  

      záleží na co to máš, pokud na rychlý švihy a závodění tak ta merida je jednoznačně lepší /no flame/.

      pokud držák na pohodový ježdění tak CRX.

      0 0
      • C.A.C  

        S RB nemám zkušenost, ale s Meridou jen ty nejlepší. Stačí krapet připlatit za FLX, zadní karbonová stavba je výborná, kolo skvěle „pruží“ a přitom jde perfektně vpřed. Stejný rámy máme v rodině dva, oba velikost 16" – můžu vřele doporučit.

        0 0
        • rhapsody  

          tak todle je bike presne podle mych snu, nemas vic fotek ? :))

          0 0
          • C.A.C  

            Bohužel fotek moc nemám, většinou fotím lidi a na kolo jsem zapomněl. A fotky jsou na jedno brdo. Tak přikládám jednu.

            0 0
          • C.A.C  

            A další

            0 0
          • C.A.C  

            A poslední

            0 0
        • littlebiker  

          pozdravuj Igora od prezidentka:)

          0 0
          • C.A.C  

            Pokud se jedná o Igora „Mrázka“ z Veselí, tak s radostí vyřídím.

            0 0
    • hanz  

      diskuze jak cip :-) nevidím žádnej duvod měnit meridu za rb.vyměníš kostitřas za turbokostitřas. rači šetři na fulla.

      0 0
      • wroum  

        :-D

        0 0
      • Manas  

        Nejlepe Meridu Nighthawk :-)

        0 0
        • McBlacky  

          omfg

          že ty jsi se zasekl na oběde a nasáváš?

          0 0
          • Manas  

            Ne, sem v praci a za 15 minut odsud vypalima jdu skakat na Tocnou. Hura! :-)

            0 0
        • enjoy  

          tu ma dodnes v krasnym stavu kamarad.v puvodni konfiguraci(manitou SX atd..).hrozne rad jsem na ni jezdil,je fajn.

          0 0
      • nooski  

        No nejlépe něco, co se do každého kopce musí vyvézt lanovkou nebo autem že?;-)

        0 0
        • hanz  

          ne, nejlepe něco co mu bude sedět…to že mam v profilu dh neznamená že jiný kola neznám(nemam).

          0 0
      • Lucke  

        fulla az nebudu chtit zavodit..az budu mit penize..a az budu chtit jezdit pohodlne…Santa cruz nomad…uz zacinam setrit..:D

        0 0
    • Lucke  

      jezis..tu ste t rozjelo..:D

      0 0
      • Omen  

        neříkalk jsi že to zamkneš bylo by o asi lepší už je to tu mazec

        0 0
    • TinkTink  

      0 0
    • omar  

      nadherně se tu bavim takovy vyplody :-)

      0 0
    • Aldair  

      Nazdárek, přidám mé zkušenosti s těmito značkami. Jezdím jak Meridu tak RB (občas i spešla všechno ve fullu) a musím říct, že doporučuji jednoznačně RB, ne že by Merida byla na tom tak špatně, ale bohužel RB je trochu dál (co se týče životnosti), letos jsem přemýšlel jestli zase koupím Meridu, ale když jsem jednotlivé mnou vybrané biky odzkoušel bylo jasně rozhodnuto i zacenu vyšší investice, která se jednoznačně vyplatí. Prostě RB je kvalita sice pro někoho na úkor trochu vyšší hmotnosti, ale je to jistota. Bohužel musím říct, že Meridy ještě pořád praskají,což semi taky stalo. Pokud nejsi vysloveně závodní typ a nechceš stát na bedně tak ber RB

      0 0
      • mizda  

        Myslim že i na RB jde zavodit viz www.bsc.opava.cz/…ko/index.htm

        0 0
        • RB_Rider  

          Jo, Martin HAMAN jel v Mexiku skvele. Lidi, mrknete na tu fotku, jak tak stoji s tim svym RB ckem a zamerte se na detail predni vidlice. Ma tam v-brake, ale z druhe strany, to jsem jeste nevidel. Ze by nejaka chrti vychytavka?

          0 0
          • Vilém  

            Rek bych ze je to vidle Pace.Ti to delaji uz dlouho.

            0 0
            • RB_Rider  

              Aaaaha, ja to fakt jeste nevidel. Diky

              0 0
        • Omen  

          tady ještě jeden důkaz o tom že se dá na rb v poho závodit racebike.cz/blog­show.aspx?id=90&lan­g=

          0 0
          • RB_Rider  

            RB PYCO :-) REBA PYCO :-)

            To nema chybu RB je stejne nej

            0 0
            • Lucke  

              RB- REBA fanatik..o je­eee…:D:D..

              0 0
              • RB_Rider  

                ale neee, sranda, Rb je ale fajn… :-)

                0 0
            • JMT  

              a proc mas teda dres gt ? :-)

              0 0
              • RB_Rider  

                Ted dres jsem kdysi levne koupil a vozim ho obcas dodnes, navic dresy RB se mi moc nelibi a ten material je strasne tenky…

                0 0
    • lutte\'  

      lol to je blbej thread :D

      0 0
      • Lucke  

        duvod?

        0 0
        • lutte\'  

          nevim, porovnavat Meridu a RB mi prijde bezpredmetny , protoze nekdo preferuje Meridu a nekdo RB , pak se tu akorat hadaj jedni s druhejma a nesmyslne kritizujou obe znacky :D PS:myslim ze obe znacky sou uplne v pohode :)

          0 0
          • karliner  

            Ale RB víc :-)))

            0 0
          • RB_Rider  

            taky davam hlas pro RB :-)

            0 0
            • lutte\'  

              ja jezdim Meridu s RB nemam exp. ale to je fuk … me se libi oboje :)

              0 0
    • nissarati  

      skuste kouknout na stránky ellsworth, tam je celkem solidní porovnání systémů a u všech i u vlastního zmíňují výhody i nevýhody

      0 0
      • dancing dog  

        Jen se tu zapíšu, abych vlákno posunul dopředu a zítra si ho v klidu přečet… unese speedster nebo monsterAM metrák? Co je lepší z těch dvou na pohodový vyjíždky,dloo­ouuuuhýýýý až celodenní.AM asi víc vydrží,ale vyšší zdvihy pro ježdění na cestách a cestičkách a ne náročným terénem…nestačil by ten speedster ikddyž by byl pro nezávoďáka?

        0 0
        • burnout/syndrome1  

          RB asi nejsou špatná kola,chápu,že pro někoho je to kultovka,která stojí za peníze na víc.Ale podle mě jsou přeci jen trochu předražené,za podobné peníze i menší se dají sehnat třeba Scotty 4čepy.Merida je merida,myslím,že záleží na zkušenosti každého a taky je u ní dosti rozvinutá „dojmologie“,tj. „slyšel jsem“,„říká se“ atak. Ty si ale raději full nepořizuj,s pro­minutím myslím,že jsi na ně moc těžký,100kg a více je na fulla prostě moc,nebo na většinu z nich

          0 0
        • Omen  

          já mám monstra am a dá se na něm odjet v poho 120 km v menším terenu je to o pohodlí, ale záleží hodně na tlumiči jestli je to houpačka nebo kolo na normální ježdění

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce