• pee.tr

    Mohl by se, prosím, někdo podělit o zkušenosti s prvně jmenovanou? Mám 73kg, MTB HT a nastavení vidle na 100mm. Dosud jsem jezdil na MTB s Epiconem od TT a ač stále ještě bez jakéhokoliv servisu, po cca 13ti tisících km jsem s ní spokojenější, než s fungl novou rebou. Reba má na mou hmotnost doporučené foukání na 105PSI, ale to je nepoužitelná utopie. Upustil jsem ji a minulý týden absolvoval TransBrdy na asi 75PSI. Ještě teď mě bolí klouby na vytřesených prstech (loni na epiconu bez problémů). V obou případech pneu na cca 2,4 Bar. Teď jsem si nastavil u Reby rychlejší odskok a ještě ji upustil na 65PSI. Odzkoušená na bežných silničních nerovnostech už chodí líp, ale při zhoupnutí na řídítkách nebo prudším zabrždění jde téměř na doraz, takže by to v terénu nebylo dobrý. Nicméně zanoření nohou po nasednutí na kolo je při 65PSI jen 20%. Jenže reba mi připadá, že jí dlouho trvá, než se zpočátku pohne a pak jakoby šla směrem k dorazům snáz než na počátku zdvihu. Epicon vykazuje přesně opačný styl. Nafoukán na 75PSI chodí v počátku lehoulince jak po másle a až směrem k dorazům se chod jakoby ztěžuje. S tou Rebou už fakt nevím, jak ji nastavit. Díky předem za vaše zkušenosti.

    0 0
    • ceo  

      Stejné pocity z REBY DA. Nejspíš ji budeš muset nechat poladit u TT.

      0 0
      • Dave-geo  

        Máte někdo zkušenosti s úpravou vlastních vidlic v TT teď? Měl jsem ten pocit, že už to nedělá. po sezóně bych rád nechal poladit SIDa Dual air 2012, třeba by z něj Milan vymáčkl víc…

        btw. podobný problém. Přítelkyně lehce přes 50 kilo, takže foukám tolik, aby to slušně žehlilo na začátku zdvihu. Jenže v tvrdším terénu to lítá po dorazech…

        0 0
      • pavlik6022  

        o tom si múže nechat zdát – TT tuning vidlic zvenku už nedělá

        0 0
        • borda  

          Tak zase milan neni jedinej clovek na svete, co to umi ;-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak určitě nějaké úpravy budu umět kde kdo. Otázkou je výsledek. Já jsem ještě nikdy neměl v ruce žádnou vidlici upravenou někým jiným, že by se dostal na citlivost upravené vidlice od Milana.

            Třeba v Bikelive upravují také i citlivost vidlic. U vidlic mazaných olejem typu Reba výsledek ale není téměř poznat. Proti tomu upravená Reba od Milana je úplně někde jinde.

            Vím některé důvody, proč od Milana je vidlice citlivá po úpravě jak je. A pokud se někdo nebude úpravou vidlic zabývat tak dlouho a tak důkladně (hlavně včetně dlouhodobého testování všech možných postupů), tak se nemá šanci na takové výsledky dostat.

            0 0
            • kubad  

              +1

              0 0
            • xshreck  

              a pořád by mě zajímalo jeho know how :o))

              0 0
              • kubad  

                kup si od něho vidlici, kup seriovou rozeber proměř a budeš všechno vědět

                0 0
                • xshreck  

                  To je jen zvědavost. Jedině že bych si chtěl pořídit další vidlu a chtěl potunit co mám doma. Ale ani jedno nechci tak budu jen dál ve velké neznámé přemýšlet, jak to sakra dělá :D

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Taky mě to zajímá. Nemáte tu někdo potuněnou rebu 2012? By sme porovnali :D

                    0 0
        • Kouba_2005  

          Nemáš pravdu. Zákazníci, kteří již v minulosti zakoupili vidli z TT, mají možnost úpravy i vlastní vidlice nezakoupené v TT. Co se týče konkrétního modelu, jakožto i podmínek, je ale samozřejmě nejlepší se spojit s p.Slancem a neplodit na BF nějaké fantasmagorie.

          0 0
          • pavlik6022  

            fantasmagorie plodíš ty, moje informace je právě od M. Slance ,alespoň tak bylo v mém případě, nejedná se o každého kdo si u něho něco koupí – ten má samozřejmě možnost servisovat koupenou vidlici u něho, ale tuning vidlic zvenku je jen pro stálé zákazníky. Jinak samozřejmě bude nejlepší se informovat přímo v TT

            0 0
    • Kublaj  

      Mám Rebu soloair a měl jsem epikona 2010 doma předělanýho na olej. Reba mi přijde citlivější, ale epikon měl původní negativní pružinu. Foukám myslím 90 psu na mejch 70kg, ale tou hodnotou si teď nejsem úplně jistej. Soloair by měl být právě hodně citlivý i když foukneš na svojí váhu víc.

      0 0
    • tomxxx  

      Ty jo lidi, co jezdíte. Mám 53Kg, nafoukal sem 75PSI a po vyjížďce v terénu sem byl na doraz. Saga 25%

      Pravda je, že mám DA, ale stejně, takovej rozdíl by to být neměl.

      0 0
      • pee.tr  

        Tak pak nevím, mě to prostě kořeny a šutry nebere, resp. bere blbě. Přijde mi, že proti epiconu má reba strašně silně přicucnutý stírací kroužky ke kluzným plochám a to ji určitě přibržďuje. Ty gumičky jsou úplně zahnutý k té kluzné plože, kdežto epicon má ty gumy jen kolmo těsně k té kluzné ploše. U reby to sice zřejmě snáz brání pronikání nečistot dovnitř, ale ač natuším, jak moc, částečně to brzdit pohyb může.

        0 0
        • Vilém  

          A je v ni vubec nejaky mazaci olej?

          0 0
          • pee.tr  

            Vnitřku vidlic nerozumím, ale doufám, že to neprodávají v nepoužitelném sta­vu.

            0 0
            • Vilém  

              U RS se to rozhodne vyplati prekontrolovat. Neni to nic sloziteho, co bys nezvladl.

              0 0
              • pee.tr  

                A mohl bys mi to, prosím, přiblížit? Díky.

                0 0
                • pavlik6022  

                  sundej spodní monoblok nebo alespoň vyšrub spodní šrouby, vyklepni plunžry a uvidíš jestli ti vyteče nějaký olej. Já měl RVL úplně suchou a plnou alu pilin :) takže si najdi na stránkách výrobce doporučené množství oleje a doplň ho. Návod na montáž a demontáž najdeš třeba na I-Velo

                  0 0
              • Kouba_2005  

                Já mám překontrolováno, vše promazáno a oleje jak mají být, a pozoruju stejný jev. Epicon 2011 z TT byl citlivější a na doraz nechodil. Věřím, že se to po zajetí zlepší, jinak budu muset jezdit s přefoukanou a menší nerovnosti nechám na pláštích.

                0 0
                • pepek  

                  Oleje jak mají být jsou příliš hustý.

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    A když se dají řidší, tak se změní vidle v jakém směru? Předpokládám, že bude citlivější, rozveď to prosím. Díky.

                    0 0
                    • pepek  

                      Ano

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        Vyčerpávající :)

                        0 0
                        • pepek  

                          Tlumicí dávám 2,5, mazací max 5, v zimě taky 2,5. Na píst redrum. Taky je dobrý občas kolo otočit a trochu vidlu procvičit, tomu mazacímu oleji se nahoru moc nechce, zlatá olej. lázeň.

                          0 0
                          • Karaya  

                            A co olej do gufer, dáváš?

                            0 0
                            • pepek  

                              Teď ne, nevydrží to dlouho. Nejvíc se mi osvědčilo to otočení kola. Kdosi tady psal, že odstraní ten dolní břit, ale k tomu jsem se zatím neodhodlal.

                              0 0
                • MlokCZ  

                  Tím co popsal pepek citlivost zlepšíš a citlivosti upravené u Milana se přiblížíš.

                  Reby jsem měl doma už celkem 4. V originálním stavu slušně odservisované odtrh vždy kolem 9–10kg.

                  Všechny byly následně upravená. S každou se Milan dostal na odtrh 5kg.

                  0 0
          • Smazaný účet  

            +1…dost podstatne…

            0 0
        • tomxxx  

          Já spíš myslel, že když váží 73 a nafouká stejně jako já, tak musí být na doraz furt. Asi jezdim jako prase, nebo já fakt nevim.

          0 0
          • tomxxx  

            pardón – špatně zařazeno

            0 0
          • pee.tr  

            Pokud nebudu vyloženě skákat pověšenej na řídítkách, tak na doraz nepůjdu při 75PSI ani náhodou.

            0 0
          • MlokCZ  

            Tohle je zcela zabytečný srovnávat. Různé Reby (modely i ročníky) nemají úplně stejný průběh a nefoukají se tak pro stejného jezdce a stejné kolo na stejné tlaky.

            A pak stačí jiná geometrie kola (hlavový úhel, výška řídítek, rozložení hmotnosti na přední a zadní kolo) a stejný jezdec bude stejnou vidlici foukat úplně jinak.

            0 0
            • tomxxx  

              Kurňa to je pravda, nenapadlo mě, že by ty rozdíly byly až tak velký.

              Mám jen otázku. Někde jsem četl, že když rozeberu vidlici, tak už je nutné vyměnit těsnění, páč když bych to zpět dal dohromady se starejma, tak to nebude těsnit tak dobře. Je to pravda, nebo blbost?

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.