RB budoucnost blízká i vzdálenější

478 nepřečtených
  • Salomon

    Zdravím všechny, plánuju si udělat radost a na příští sezonu pořídit nový bike. Bude to můj první full. V užším výběru mám i RB bandit 475. Obecně je mi RB jako značka velice sympatická. Měl jsem možnost v rámci testování všeho možného vyzkoušet i 29er se 140/140mm. Docela mne tato kategorie – velká kola/vyšší zdvih – zaujala. Nemáte někdo tušení, jestli se v Jezdkovicích nerodí něco podobného? Něco jako bandit 390 nebo 490? Případně jestli ( a případně kdy) se nechystají nějaké změny na aktuálním portfoliu? Jestli objednávat před a nebo až po „faceliftu“.

    Díky všem.

    • MirosPikos  

      Nerozumím dotazu a nebo rozumím mu tak, že postrádáš Bandita pro 29" kola? Ten ale je již nyní v nabídce jako Bandit 290. Ale už tomu asi rozumím. 290 má 120/120 ale ty bys raději delší zdvihy. Ale asi by to bylo logický…zkusil bych Facebookové stránky, pan Heiník je tam tyto dny celkem sdílný :)

      • orm  

        Presne to bych chtel i ja, 29" a stredni zdvihy 130 – 140mm. Bohuzel rb nic takoveho nema zatim a vzhledem k rychlosti zavadeni novinek asi par let mit nebude :-)).

        • Salomon  

          Tak jsem na radu Mirospikos kouknul na FB a ejhle:

          „Dobrý den, model Bandit 490 je nakreslený, připravený na papíře. Jeho realizace je otázkou spíše ekonomickou, zatím nejsme přesvědčeni, že by o takový model byl dostatečný zájem, aby se vyplatilo jeho zařazení do nabídky.“

          Tak snad se na něj ve velkém ptát, aby je to přesvědčilo a zařadili do výroby :-)

          • orm  

            To zni zajimave, diky za post. Za me by 490 mela vetsi vyznam nez 475. Mam pocit, ze 27.5" je mrtvy rozmer a osobne se mne do toho investovat uz nechce. Muj nazor, zadny flame :-).

            • ˘Ö˘ Krab  

              Konečně jsem pochopil, proč si se svým 27,5" RB tolik rozumím. Zdechlina jedoucí na mrtvole.

              • orm  

                Tak ja tu mam rb monster en na 26" kolech a ziju, ale u noveho kola chci neco co ma dlouhodobejsi budoucnost a to je podle me 29", alespon v te kategorii o ktere se bavime.

              • wilda81  

                :)

            • teo  

              Ono to není tak daleko od pravdy. Ukáže budoucnost. Ale faktem je, že zájem o větší kola je u běžných cyklistů obrovský. Co nakonec zůstane bude určovat jen poptávka a ta je světově u 29 mnohem větší

            • novas752  

              Ja bych trailbike s vyssim zdvihem nechtel na 29" ani nahodou.

              • jeniiiik  

                A já přesně naopak… :)

              • onuce  

                A já se Vám nedivím! I na XC fullu jsou 29" kola nesmysl, ačkoli vlastně vůbec XC full je nesmysl, nevýhody převažují nad výhodami.

                • o.unca  

                  Děkuji.

                • honzarb  

                  Tak kazdej jezdi jinak, jiny tereny, jiny styl… tobe staci 26", popr. skladacka, ja bych treba o 29" RB na 130–140 mm s povedenou geo (ne XC geo co maj na 29" fullu ted) hodne uvazoval…

                • jeniiiik  

                  Hele, raději mlč. Po těch tvých hokus pokusech se nedivím že tě to kolo nebavilo. Ještě si to tady po tobě přečte někdo, kdo neví co jsi zač a bude tomu věřit.

                • Hadato  

                  Naprostý nesouhlas! Záleží, co člověk jezdí, nicméně v kořenovitých, popřípadě kamenitých rozbitých pasážích je to vysvobození. Neříkám, že se to na HT nedá, ale na fullu má z toho člověk daleko větší radost a dokáže si to užívat daleko déle – nejvíce znatelné je to v pasážích, kde člověk musí šlapat – na HT musí člověk pořád stát a tedy únava přijde daleko dříve.

                  • kOmE  

                    To jsou názory turisty, kterému by stačilo krosové kolo. Proto z toho má teď Gazíka, aby měl alespoň nějakou radost ze špatně zvoleného kola.

              • wilda81  

                Důvody?

          • honzarb  

            Tak nevim, ja mam pocit, ze zrovna o takovy model by zajem byl…nebo tomu ostatni znacky nerozumi, kdyz takove modely produkuji?

      • DoomHammer  

        Ale vidlu na RX zatím neukázal :)

      • Salomon  

        ve finále je pochopeno dobře. 29" a 130 – 140mm zdvihu je to co bych uvítal.

      • teo  

        Zkus poptat RB, zda by ti to nepostavili. Znám případ, kdy stavěli 29" IQ fulla extra na zakázku, přitom v té době nabízeli jen 27,5". RB je schopno i zázraků :-)

        • kyl  

          Do toho bych jako výrobce nešel.Něco se s kolem stane,zraní se a co potom.Kolo postavené bez nějakého testování v praxi.

      • K2  

        A co tak nechat na Bandit 290.nahodit do předu vidli 140mm?

        Nebo na 475 dopředu vidli včetně 29" kola – motorky tak jezdí spoustu let a německý Litteville jak by smet…

        • honzarb  

          To by byl peknej kockopes:))) Bandit 290 je celej spatne, co se geometrie tyce, takze tohle by rozhodne nepomohlo (pokud jsi to myslel vazne:))

          • vili  

            To je zase výkřik :-). Nasadit na bandita 290 vidlu 140 mm je naopak jediná správná cesta…

            • honzarb  

              Tak vykrik… je to muj nazor, takze peace:) Podle me to neni dobry reseni, ale tj. kazdyho vec. Btw. uz to nekdo udelal?

            • Auditor  

              Precti si prispevky pod 29" Banditama … ta geo je spatne proste. A kdyz na to das vidli, na kteoru to neni .. bude to jeste horsi.

              • vili  

                :-)

                bandita jezdím už dvě sezony a celou dobu s vidlí na 140 mm. V diskuzi na odkazu najdeš více…když to shrnu: v RB mají, zdá se, bordel v délkách vidlic. Po přeměření se 140 mm vidlí (auron) to sedí na těch 69°.

                https://www.bike-forum.cz/…na-taky-jede

                Je to asi na delší povídání a už se to tu řešilo asi dvakrát, tak se mi to nechce moc rozepisovat. Ale mám v plánu to konečně přes Vánoce vyfotit, tak pak něco napíšu do profilu kola.

                • Auditor  

                  Neber to zle.. muj nazor je ze se tahle geo nepovedla… A doufam, ze tohle jednou RB zmeni – kdyz muze udelat „modernejsi“ geo u 27,5" modelu… nechapu argument ze u 29" neni poptavka.

                  RB bych jednou chtel, s vlastni barvou …

                • honzarb  

                  V poho, jestli ti to vyhovuje, tak super, ale prijde mi, ze je lepsi koupit rovnou trailovy kolo, ktery je na takovej zdvih pripraveny, spocitany a ne roubovat trailovou vidli na xc kolo.

                  • vili  

                    Hele těžko soudit. Já nikdy neměl kolo s položenější vidlicí ani kratší cs než mám teď, takže nedokážu posoudit jestli je to dobrý, špatný nebo pod moje rozlišovací schopnosti. Ale vzhledem k tomu, že s tím jezdím kolem Brna po lesích, mockrát na trailech (RS, TT), přes léto sme projeli Saalbach, Livigno, Jamnicu a užil jsem si to jak nikdy, tak nabírám pocit, že ta geo je (minimálně v mém případě) značně přeceňovaný faktor a jestli má zadní stavba 445 nebo 435 fakt neřeším. Ten úhel hlavy mě zajímá daleko víc a jelikož se to dá jednoduše vyzkoušet, tak chci objednat od superstaru –2°.

                    Ten názor s vidlicí mi v době, kdy 29" / 32 mm vidle je už pomalu oldschool i na čisté xc přijde jako blbost. Jaký bude rozdíl v pevnostním výpočtu rámu pro dvě stejně dlouhé vidlice, kdy jedna má zdvih 120 a druhá 140 mm? Nebos nečetl ten odkaz, že v RB si myslí, že 120 mm má stejnou délku jako má v reálu 140 mm vidlice?

                    Vůbec netvrdím, že je to kolo suprtrupr a nejsou daleko lepší. Já chtěl jen „nerozbitnýho“ univerzála za rozumnou cenu a s výsledkem jsem spokojený. Teď zas budu zkoušet třeba tu položenější hlavu a udělám si vlastní názor, že na 69°se fakt nedá už vůbec jezdit a objednám si třeba novýho neurona v karbonu ;-)

                    btw. bafoonova lajtvíla má zadní stavbu snad 455 nebo kolik a ani u jedné fotky to nikdo nezmínil pokud jsem to neřehlídl (a to je to trailový kolo). Není to zvláštní?

                    • TJK  

                      moje trailova 29 ma 64,5 HA, 445 CS a 1300 WB … geo moznosti je nekonecne mnoho… btw 301 na 160 uz je hodne lehky enduro

                      • vili  

                        možná se pletu, ale neměl tam i 140 mm vahadla? Ale hlavně je to jedno, ne? Jde o to, že na trail/enduro kolo bych dle zdejších příspěvků čekal co nejkratší stavbu. Tak mně přijde zvláštní, že to má mega dlouhou a nikdo to nekomentuje? Jak by to asi dopadlo, kdyby to mělo na rámovce napsané RB :-). Toho Nikolaie bych sem netahal, asi sám víš, že je to trošku extrémní geo, ale jak říkáš: geo možností je mnoho.

                        • TJK  

                          ja to daval jako priklad… imho geo je sibjektivni vec, nekomu sedi 69ha a nekdo potrebuje 64 … nekomu vyhovuje kratka CS nekomu dlouha… ja po vsech zlusenostech muzu rict ze mi vyhovuje vic polozeny HA a dlouha zadni stavba… proto by si kazdy mel vybirat i trosku podle geo podle toho co mu sedi… a nebo je to „letec“ kteremu je jedno jaky to ma cisla protoze si to proste uziva… muzem o tom diskutovat roky ale imho zadna spravna geo neni a kazdej by si mel najit to svoje :)… tim tesa nerikam ze by se o tom diskutovat do nekonecka nemelo, je to nahodou zabava :-D

                          • deekay  

                            K tomu jen, ze kazdy ma i trochu jiny posed/postoj na kole diky zvyklostem, proporcim atd a tim jine rozlozeni hmotnosti. Kazdemu cloveku pojede kolo s danou geo trochu jinak a bude mit jine jizdni vlastnosti.

                          • vili  

                            Vidím to stejně. To je asi taky důvod proč mě vždy lehce vyhecuje, když někdo napíše něco jako „ta geo je celá špatně“ a to na tom kole třeba ani nejel a taky trochu pochybuju, že všichni ty milimetry a minuty úhlů dokážou tak přesně rozlišit jak tu někteří prezentují (myšleno obecně, tak se hned nechytejte ;-))

                            • honzarb  

                              Jasny v poho. Tisic lidi, tisici chuti. Nicmene dovolim si tvrdit, ze ty uhly a milimetry pozna i laik. Hl. jiny uhel hlavy, treba o 2 st. podle me fakt poznas. Zkus si sjet neco na tvym kole a pak totez na kole s hlavou treba 67 nebo 66 a pokud budes objektivni, tak to poznas. Aspon ja to treba sakra poznam a to nejsem tak fundovanej, jako rada zdejsich uzivatelu:). Takze v tomhle se, dle me, trochu mylis. Nicmene ta geo u 290 je podle me proste spatne:), brano z myho uhlu pohledu, jak by mela vypadat trailova 29. Jestli jsem te tim lehce vytocil, tak sry, mel jsem to lepe formulovat. Nicmene dulezity je, ze kolo vyhovuje tobe a ne me;)

                              • vili  

                                Vytocil je silne slovo. Ale prave se tesim az superstar doplni rozmer hlavovyho co potrebuju a ja to vyzkousim na komponentove stejnym kole jen s –2 st. Napisu sem pak dojmy.

    • MrtweyUbrus  

      Tak kup Jeffsy 29 a nevymýšlej, než takový kolo uvede RB bude z Jeffsy slušnej veterán.

      • Salomon  

        To je samozřejmě taky varianta. Každopádně jak jsem psal budu kupovat až na další sezonu a pokud by se u RB pochlapili, tak nechám peníze raději u nich než u YT.

        • p@X  

          Tuhle věrnost bych rád někdy pochopil, stejně jako čekání na RX, mi vychází každý stroj jiná značka :)

          • DoomHammer  

            Na to musíš mít mentálně :)

            Asi kdybych neměl na čem jezdit, tak bych koupil něco jiného než RB. Ale upgraduju z plezíru, takže mě nic netlačí.

          • puka  

            Plno lidí má oblíbeného prodavače jinak nevidím jiný důvod, proč se ošizují..

            • teo  

              Tomu se zase tak nedivím. Dost lidí kupuje taky čistě s patriotismu. Prostě chce mít české kolo od sympatické značky a mít z toho dobrý pocit.Mimochodem to je dost silný argument. Například němci jsou v tomto přímo příkladní.

          • jIrI___  

            Tak nějak. Občas se i divím, že RB skrz tenhle laxní postoj ještě vůbec funguje :). Asi si našli svoji skupinku věrných a dovedli nějakým způsobem oslovit ty správné srdcaře, kteří si na nové modely klidně počkají nějaký ten rok a dodací doby v řádech dlouhých týdnů měsíců pro ně nejsou překážkou. Musí se nechat, že tohle každá firma neumí.

            • DoomHammer  

              Exkluzivita není zadarmo, halt to není MRX, Force nebo jiná Čína, kterou chrlí v obrovských sériích :)

            • vena kolista  

              Na věrnosti nic špatného nevidím. Kupovali jsme na jaře bike pro manželku. Ani nevím jak jsme došli na rb bandit 675 ale spokojenost je velká kolo je pohodlné a krásné. Za mě dobry kup v této kategorii (cca do 3000€) komplet xt 2 × 11 široko daleko neporidis. Každopádně na jaře půjdu taky do banďoura ale jestli budou mit řekněme 495 tak by můj výběr byl komplikovanější ale pořád i pri me výšce 185 je to stale 60 ku 40 pro 675. U rb se mi navíc líbí strohost designu hold asi pro mamila ty samolepicky a prolisy nejsou. Co u rb kritizuji je chybějící doplňky třeba tam blatnicek ,tam něco pod řetěz ale to je buřt.

            • Kuba78  

              Ferrari si taky nekoupis vetsinou jen tak.. dlouhe cekaci lhuty, nekdy znacka odmitne kupce kdyz se ji nezda.. neni to nejrychlejsi ani nejdrazsi auto na svete, je to dost predrazene, existuji racionalnejsi volby, ale presto proste ma silnou skupinu zakazniku a fanousku kteri proste pro vlastnictvi toho vozu protrpi prikori.

              Rb rozhodne neni zadne ferrari v porovnani s ostatnimi znackami, uz jen proto ze neni nijak zvlast drahe (a uz vubec ne predrazene) ani technologicky na totalni vysi, jedna se proste o solidni kolo stredni tridy. Ale pristup je proste jiny – u jinych znacek proste rano u snidani si reknes „chci novy kolo“ a odpo uz na nem muzes vyrazit ale musis vzit to jak to vyrobce vymyslel, osadil a nalakoval. Tady mas volnost jak si to udelat, poskladat, udelat barvy.. ale holt musis cekat. A neni tuctovka, potkat to same kolo jako mas ty je celkem mala sance (kuprikladu ja mam iq275 v brutalu druhym rokem a za celou dobu jezdeni po praze i jinde sem potkal jedine jine brutalni iq) a kdyz mas s kolem problem, mivaji prikladny pristup k reseni reklamace. To se taky ceni.

              Plus to ze je to ciste ceska smb firma a zadny gigant – jak se rika, koupi tohohle kola nepodporis ceo nekde v americe aby si pridal na hromadku na novou jachtu, ale treba heinikovi prispejes na to aby koupil neco svoji dcerce. To taky muze hrat roli.

              Nejsem rb fanatik, libi se mi i jina kola, ale kdyz sem porizoval nove kolo tak mi price/perf vysel slusny a jako rozhodujici faktor pak bylo to, ze se mi proste libi cisty brutal design.

              • DragON  

                Mně je celkem u zade jestli koupi jachtu sve dceri nejakej amik nebo Heinik, iluze ze ceska znacka to nedela pro prachy je usmevna. Ocenuju co RB vybudovali, ale vzhledove mi to proste nesedlo. Libi se mi novy favority, tam je to ale pro me nesmysl cenove.

                • Kuba78  

                  to je naprosto v poradku ze je ti to u zade. sto lidi sto chuti. Samozrejme ze to RB dela pro prachy stejne jako vsichni ostatni – ostatne, obchodni firma dokonce ze zakona existuje proto, aby generovala zisk :-) jen sem se snazil nastinit, co muze byt za tim „fenomenem RB“ a jake muzou byt pro nekoho duvody.

    • novcze  

      já bych třeba rád viděl od RB nějaký marathon/xc full s převodovkou pinion, kdyby ještě přidali pohon s gates řemenem a s napínací kladkou, aby tam nemuselo být posuvné uchycení kola, tak by to byl splněný sen o bezúdržbovém po­honu

      • lukas aka mitro  

        A kolik bys za takovy ram byl ochoten dat? tech 50–70kkc?

        • novcze  

          rám Bandit 290 je za 25k, 20k za Pinion, takže těch 50k by bylo ok, pak ušetříš na hazce, kazetě, řetězu, údržbě a výměnách komponent

          • Kuba78  

            a rikaji ti neco naklady na vyvoj treba?

            • novcze  

              5k na rám je málo? … jinak jestli chceš znát cenu, tak se musíš zeptat RB, ne mě, ostatně tu cenu pinionu střílím od boku taky, takže pro pořádek 50 – 70k je u mě ok

      • p@X  

        Převodovka s řemenem je na XC nesmysl, má to mnohem větší ztráty v přenosu síly než klasika…

      • Raider  

        Tohle je sen mnohých, ale asi nereálný.. Mě by klidně stačilo HT s rozpojitelnou zadní stavbou a excentrem, abych mohl napnout řemen na rohlíka.. Těžko no..

        • krabica  

          Tohle je zrovna realizovatelné, třeba kluci z SingleBe ti to určitě z oceli udělají. Jen to bude zadarmo… :-)

        • novcze  

          jasně, že to je spíš jen sen … ani pro RB to nedává ekonomický smysl, protože by toho tolik neprodali a klasický systém je v podstatě taky bezúdržbový, když někoho nepohoršuje jak vypadá zaprasenej pohon :))

          Spíš mě v teoretické rovině zajímalo, s čím by RB přišlo kdyby se o to pokusili.

          • p@X  

            Pár lidí tady převodovky mělo, nevím o nikom, kdo by u ní zůstal, snad jen kankrlíček.

    • novcze  

    • Raider  

      RB RX s cnc prvky – beru hned! :D

    • Raider  

      Rb rx v polovině října nikde.. Nemá někdo lepší zdroj informací, než je jejich web, nebo fb?? Tihle kluci snad nemají zájem o mé peníze za rám.. :D Kdy jindy přijít s rx, než na podzim??

      • wilda81  

        pry na jare

        … takze realne na pristi sezonu

      • DoomHammer  

        Mi na maily nereagují, asi jim zas padám do spamu… zkusím poslat zdejší SZ :)

        • jenik00  

          Doporučuju zavolat.

          • DoomHammer  

            Já nerad telefonuju :) ale už vyřešeno, p. Heinik mi na SZ odpověděl okamžitě, za což mu děkuji, a sdělil mi, že můj mail není ve spamu, ale ve frontě na odpovědi. Což chápu, protože RB teď musí mít kvalitní fofry.

            • Singlespeed  

              Objednávky na nový elektrobajk se hrnou a na vyřizování ostatních není čas :-).

              • DoomHammer  

                Nestraš s elektrobajkem, já doufám, že je to jen designérský výstřelek :)

    • Mirin  

      Univerzální tank…

      Jako staromódní pantáta (1971), uživatel kol 26" (RB IQ 6), jsem si jednou (dvakrát) za život hodlal udělat radost bikem, na kterém bych vydržel nejlépe celý den, tj. 7–12 hodin (více se kochám, km jsou tabu).

      Vsadil jsem na jednu kartu, ke které jsem měl dlouhou nedůvěru, a to na větší průměr kol. Ostatně 26" už byly mrtvé, tak v celku jednoducha volba. Minimální zkusenosti jsem získal jen s půjčenim si kola mé ženy, Cube Access za „pár šupů“, abych to prošlápl po tom, co „jen“ vyměnil „olověnou“ vidlici Suntour XCM 100, za Epixon, řazeni a pohon Shimano 2×10, odpr. sedlovku Suntour NX a úpravou kokpitu dle obrazu svému (ano, ladit mě baví…). Prvni dojem po lesni stezce mně trochu vyrazil dech. Jen držet směr, šlapat a na techniku skoro zapomenout? Otázka ale zní, co takhle pocity s pořádným trailovým strojem? ты чувак!! Padesátiny za krkem, tak dělej a vybírej!

      Od RB? Srdcovka, ale potíže s vedením kabelů a ignorace boostových os a karbonu, Author, RM, Kellys, CTM, Scott… Kdesi na kopci jsem mrknul na týpka, co měl značku Ghost, nějaký full.. Přijeli asi ve čtyřech, ostatní jsem očima proletěl, ale Ghost byl něco jiného…, čumím, jak chleba z tašky a říkám si, vypadá dost dobře…, ale co dál? Web, dovozce, recenze....., ty vole v karbonu? a bylo vymalováno! Tradá do prodejny „získat slevu“! Domluva rychlá jak sračka a sleva 10% (10.300,–) byla na světě, (no jo, srpen před novým modelovým rokem…). Zkouška velikosti M, L, (mých 177 cm) se změnou sedlovky sice trvala dlouho, ale nakonec, přes mé krátké nohy, byl výběr jasný. M. Teleskop bych musel mít v trubce až po „kule“, a to jsem i přes nutnou změnu délky představce (za 70mm) zamítl. Howgh.

      Vždycky jsem měl strach a respekt zároveň, což mě drželo při životě a ještě jsem se nezabil. Teď, po cca 1500 km zajíždění mám jasno. Mám strach z toho, že jsem strach i respekt ztratil! Nahoru je to i o kondici, ale ušetřím i tehdy, když mně „nejančí“ přední kolo a při zamknutí jde vše dopředu. A dolů? Otevřít tlumení, sedlovku dolů, a to ani nemusím furt čumět dopředu!, protože ten stroj si to stejně udělá podle svého…

      Ale pozor, abych nekecal jen samé superlativy, tak jsem po cca 600 km!!! „prošlápl“ ořech…, a to pak dopředu opravdu nejede. Pro mě šok, když člověk jezdí, a pro spolehlivost zapomene, na nábech Hope. Následovalo překvapení prodejce, jejich pohled na moje stehna a mé zvýšení sebevědomí. Tento top model má sice nápis Syntace, ale na webu ve specifikaci je 12 × 148 mm SRAM XD, což je pouhý detail… Toš ty zuby se, považte sedřely…a nezabíraly. Dobře, prý vadný kus…, výměna, krčení ramen. No může být. Uvidím brzy, páč mu neúnavně dávám „zauši“!

      Co je na tom ještě úžasné a zajímavé? To, že mně bike padl nejen jednoznačně do oka, ale zároveň vzbudil pocit, že ho udělali vyloženě jen pro mě…

      Toš tak, kdo chce Ghost, potažmo SLAMR od r. 2018 a přechází ze 26“, procitne do nové reality.

      • rb  

        ?

      • Zdendyš  

        Mirin : citite se zcela zdrav ?

        • Mirin  

          Ne a Vy?

          • nomecz  

            Ja bych to napral jeste asi do 20 dalsich temat.

            Protoze kdyz ti nekdo okamzite na ten tvuj roman nereaguje je potreba spamovat vic a vic ze ano …

      • Sunshine 29  

        Vyplodíš takovej román (strašná sračka, bez urážky), mimo téma (úplně mimo), ale udělat normální profil je ti zatěžko?

        • scalar  

          Měla by se obnovit funkce blokování uživatele, ta bývala bezva, bylo možné si takového pacienta bloknout a už jsi o něm nevěděl (aspoň nějakou dobu, horší pacienti si zakládali nové nicky).

          • Sunshine 29  

            Mě to právě celkem zajímá, motivace člověka k takové sebeprezentaci.

            • michal1968  

              Podzimní deprese? jako motivace..

            • michal1968  

              jak IDIOT jsem to četl až do konce…pořád jsem doufal v oslí můstek a přechod na něco převratného..a to jsem byl ku.va zvědavej co je nového u RB..

              no jo stejně ho za to tady roztrhaj psi..

              • bezdratova.sprcha  

                Nauč se u delších textů letmo přejet očima odstavce, z každého přečíst 1–2 věty. Když tě to jakože zajímá, začni číst něco zhruba v druhé třetině a až pokud shledáš obsah zdravotně nezávadným, tak začni číst. Tady u toho pro pobavení stačí přečíst fakt jen ten konec. A teda fráze „čumět jak chleba z tašky“ tam na mě vybafla z toho textu a docela jsem se zasmál.

      • Pentaroth  

        Jaaj,co ty jsi za dmnta??

    • novas752  

      .

      • Sunshine 29  

        To je řádnej kekel

      • Singlespeed  

        Zbytečné mrhání časem a prostředky. Výsledek je proti moderním elektrobikům designově sto let za opicema.

      • DoomHammer  

        Tak proto se rok čeká na RX :)

      • jIrI___  

        Tipuju správně, že to je nějaký prototyp? Pokud by tohle lidi z RB vypustili do prodeje, tak mají daleko větší koule než jsem si doteď myslel.

      • Barak  

        Řekl bych, že jen pokračují ve své standardní produkci.:-)

      • Johnnyxjr  

        kdyby na tom nebyl nápis RB tipoval bych že to spíchla ponožka v ghettu

      • vpa007  

        Vývoj nezastavíš..... http://cykl.cz/…-nezastavite

        • orm  

          Z toho rozhovoru beha mraz po zadech. Takze jsme se u elektrokol posunuli od pomoci lidem k tomu, aby lide mohli jezdit zabavne a rychle do kopce v terenu na necem co se od motorky lisi jen v tom, ze clovek misto plynu musi tocit nohama :-).

          • Singlespeed  

            A taky se vysvětluje, proč není doposud ve výrobě nový gravel pro Dooma: „…nyní se přesuňme do Jezdkovic, kde má život stále to poklidné, pohodové tempo…“. V RBéčku se to prostě nehrotí. Když to nebude letos, bude to za dva roky, pohoda… :-)

            • milan.v  

              Tak kusů, kteří od nich koupí to své vysněné kolo, je stále dost…

            • DoomHammer  

              Oni to mají na salámu, já to mám na salámu, symbioza jak vyšitá…

            • AussigBiker  

              Spíš to neni nejvyšší priorita, dělaj to v pár lidech, tak holt prostě něco je dřív, něco o trochu později.

        • Pan.Fazole  

          Článek peknej. 10 lidí, z toho jen 5 ve výrobě. To sem myslel, že jich je víc :)

          • makimaki  

            Já bych tipoval těch 5 celkem – je to obdivuhodný, jak se ta firma drží a má celkem úspěch. Jen doufám, že budou držet ceny zhruba jako nyní a doplní konečně ten gravel – je snad možný dělat i přesčas nebo néééé! S těma elektrokolama je to jako se sportovníma elektroautama, elektroformule­maatd. – přijde mně to stále trochu divný …

            • DoomHammer  

              No doufám, že se pochlapí a gravel vypustí mezi lidi… jinak jim pozdrhají zákazníci ke konkurenci… celkem by mě zajímalo, kolik procent zájemců o nový gravel to má jako maňánu podobně jako já a ctí nějakou věrnost značce.

              • makimaki  

                Teď jsem se koukal na Singlebe a asi bych taky zdrhnul, kdyby nestálo cca 3× tolik co RB, co bude nejdůležitější bude geometrie. Ta předchozí u Rx by pro mě nebyla úplně ok, každopádně pro moje 2m to bude maxikolo, takže případné fotky tady nikdy neukážu, to přísahám.

                • DoomHammer  

                  Ukazovat na B-F cokoliv, co nesedí do přísných standardů Kolektivního Myšlení, je známka masochismu. Stačí se mírně odchýlit od aktuálních trendů a buzíčci z módní policie se můžou utrhnout :D

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    A víš co jim na to?

                  • Slam09  

                    +1

                  • makimaki  

                    Mě se líbil jeden místní názor, že každý by si měl pořídit dvě kola – jedno ve standardní velikosti pro BF a druhé podle svojí figury. Ale uznávám, že kola 64cm jsou pro estetiku mimózní. Ale to už jsme dál od hlavního tématu.

        • embi  

          „My nemáme takové ty extrémy jako 65 stupňů úhlu hlavy“

          Achjo… RB je mimo no

          • Kubiczech  

            Naopak.

            • maajkee  

              Řekl bych, že není )plně mimo, ale ani naopak jak říkáš ty, pravda je někde uprostřed :) Spíš bych řekl, že jsou dost konzervativní a hlavně si nemůžou dovolit moc často hejbat radikálně s geo.

              • Kubiczech  

                Někde mezi to bude. U hardtailů, u malého Bandita a možná ještě někde by to opravdu chtělo trošku povolit. Na druhou stranu jsem rád, že se nepouštějí do extrémů typu 65°a méně… O něco takového bude – kromě pár lidí na BF – stát mizivé procento jejich zákazníků.

          • Pedro404  

            To mě taky zaujalo, to myslel v XC segmentu?

          • jIrI___  

            Zas tak mimo nebude. Stačí se podívat jen na B-F a zjistíš, že spousta lidí je ochotna čekat na nový rám od RB spoustu dlouhých měsíců. Kdyby ty rámy byly úplně tak mimo, zastaralé a já nevím co, tak ti lidi místo čekání prostě pořídí něco jiného od jiného výrobce. Osobně to taky moc nechápu, ale RB i přesto, že je oproti jiným výrobcům pravidelně několik let pozadu, má svou skupinku věrných a ta jim očividně stačí.

            • vpa007  

              Přesně tak… a ono je celkem dost lidí, co nepotřebují kolo „hned“, na čem jezdit maj, tak si prostě počkají, jak se situace vyvrbí… mám IQ, Bandit mě nebere a novej rám aktutně nepotřebuju, tak třeba to rok-dva vydržím a mezitím se zase hnou trendy :D

              • DoomHammer  

                Přesně tak. Já pomalu zvažuju, že bych si ke 40. narozkám koupil fulla od RB, takže mám cca 2 roky čas pozorovat, co pan Bartoš a spol. mezitím vymyslí.

                RX mě skoro v ničem neomezuje, už i ty rychloupínáky, na které občas nadávám skrz nasazování kol, mám vychytané. Ještě mám v plánu druhou sadu kol na echt silnici, ale už nechci jít cestou hybridních nábojů s výměnnými koncovkami, ale už chci náboje na pevné osy… to je asi jediné, skrz co si v koutku duše říkám, že by si mohli pohnout. Takže čekání zvládám s docela ledovým klidem.

                • maajkee  

                  Já zas čekáním na nový RX dospěl k tomu, že gravel ruším a vrátm se místo toho ke kombinaci klasický silnice (už mám doma RB RR rám z bazáče :) ) a HT 29". K tomu samozřejmě Patriot. Chtěl jsem to ošulit gravelem, abych měl jen dvě kola, ale prostě mi to nepříjde ideální.

                  Jak se říká že gravel je univerzál který jede dobře po asfaltu a můžeš i do lehčího terénu, tak já dospěkl k tomu, že to nejde tak rychle jako silnice a v terénu je to oproti HT biku opruz :)

                  HT 29 bych celkem rád od RB, ale 8 tisíc za hliníkovej rám, taky už s celkem obstarožní geo mi příjde nějak dost, uvidíme časem :)

                  • DoomHammer  

                    O víkendu mě docela potěšil kamarád, jeli jsme od Hostýna, on na klasické silničce, já na RX… a říkal mi, že byl dost mile překvapen, jak ten gravel frčí, jelikož čekal, že se pojede pomaleji…

                    Mou maličkost u gravelu limituje hlavně slabý motor, jinak mi přijde, že to frčí pěkně. Byť silnička je samozřejmě silnička.

                    • maajkee  

                      Já na stejných úsecích, ke na silnici jezdím těch 30 km/h jedu na gravelu se stejným úsilím, tak 27,28 km/h, zdá se to malý rozdíl, ale na těch 30 se prostě už mnohem víc nadřu. Což o to, kdybych jezdil jen sám, tak je mi to jedno, ale jezdívám s kámošema a ty maj všichni silnice a sere mě, jak se nadřu :)

                      Samozřejmě letos mám nejslabší motor asi za posledních 10 let :)

                      • DoomHammer  

                        Nahoď podhuštěné Thunder Buřty nebo G-One na mlíku a uvidíš, jak to s minimálním valivým odporem pojede :D

                        Každopádně očekávám, že silniční záplety na 28mm gumách budou proti těm „neprůstřelným“ 38mm Triggerům krok správným a rychlejším směrem. Přijde mi škoda drbat pseudoterénní gumy na asfaltu.

                        • jIrI___  

                          Nahoď 28 mm Spešl Roubaix a nemusíš se bát ani občasných výletů na polňačky. Já je vozím na gravelu jako letňáky (na podzim mám nejedoucí Rapid Roby) a vyloženě mě překvapily svojí odolností, navíc na nich po 4000 km nejde vidět snad žádné opotřebení. Za mě super plášť pro lidi, kteří gravel používají jako pohodlnější silničku, která se nebojí polňaček a lesních cest.

                          • DoomHammer  

                            RX používám dost často jako náhradu za HT na lehčí terének, takže Triggery nechám.

                            Na silniční obutí už mám pořízené Contíky 28, dostal jsem velmi lákavou cenu :)

                            • vrazdit  

                              jezdil jsem rok a pul WTB exposure 30, hladke jen s tema mikroryhama a musim rict ze zvladly uplne vsechno a v terenu me vylozene prekvapily… jasne soucasne 38 gravelkingy od panaraceru jsou pohodlnejsi, ale nejaky limit jsem u tech 30citek :) videl jen na opravdu kamenitejsich usecich… cumel jsem, co to zvladlo treba na podzim v bahynku…

                      • deekay  

                        To mas docela velky rozdil.

                        Ja cekal o kolik zrychlim s cistokrevnou silnici oproti CX a bylo to trochu vystrizliveni :)))

                        • Breakpain  

                          To samé jsem si kdysi myslel oproti chrtímu XC … a protože nejezdím nad 30 AVG, tak to takový zázrak nebyl :)… Má to své výhody, ale když jsem kupoval silnici, čekal jsem, že to bude o hodně jiné.

                • jIrI___  

                  To ani moc pozorovat nemusíš. Stačí se podívat, co u ostatních výrobců frčelo minulý rok a hned víš, co můžeš u RB za ty dva roky očekávat :))

                  • DoomHammer  

                    Není kam spěchat :) bo ty trendy nikam neutečou :)

                    Na kole z roku 2015 se v roce 2018 jezdí stejně dobře :)

          • maajkee  

            Tak 65° mně osobně třeba už taky nevyhovuje, tuším, že to má Reign kterýho jsem měl půjčenýho a je to na mě už takový moc vláčný. Dolekopcom asi gut. Nicméně třeba 69°úhel u hlavovky na trailbiku je taky mimo mísu.

      • milan.v  

        Wow, RB motorka…

      • Carlllos  

        No vidíš to, a to nevíš kolik lidí o to má zájem, jsou jich mraky

      • honzarb  

        Vtipny.. kazdej integruje motor jak muze a RB prijde s timhle:) Nemuzu si pomoct, ale podle me jaksi nemaj prst na tepu doby… viz absence 29 fullu s vyssim zdvihem (a ne s xc geometrii) a ted tohle e-kolo:)

        • Barak  

          Zas na druhou stranu je mi celkem sympatickej jejich přístup a marketing. Že se nehroutěj z toho, že trh jde nějakým směrem a oni trochu jiným, přesto mají převis objednávek.

          Nemáš prachy na formu, abys dělal hydroforming? Ok, napíšeš, že se „držíš zásady, že v jednoduchosti je krása“. Uděláš lešení místo uhlazeného designu s maximálně integrovanou baterií? Napíšeš, že „originalita a kvalita je upřednostňována před masovou tuctovostí“. Proč ne?

          • Hnoj  

            Nj, bohužel ale bandit 290 je skutečně tragickej produkt… Občas se trošku podívat, kam trh a trendy směřují a zachovat si při tom svůj styl by nebylo vůbec od věci.

            • Barak  

              Nj, ale co bys chtěl v deseti lidech…

            • orm  

              Kdyz reknes A (je tragickej), tak rekni i B (proc si to myslis).

              • Hnoj  

                Myslím si, že geo toho rámu vznikla pod vlivem nějaký zvlášť ošklivý drogy.

                Ten rám je hrozně vysokej a v poměru tomu krátkej. Relativně dlouhá zadní stavba. Hodně strmý úhel HS. Šíleně vysoká hlavovka.

                Jedná se samozřejmě o můj osobní názor, ale přijde mi, že takovýhle kolo mohlo být aktuální před 10ti lety…

                • wilda81  

                  +1

                  Hlavně výška a úhel hlavy, se zbytkem už by se dalo nějak žít.

                  • vili  

                    :-), já jsem si chtěl původně nechat tu hlavu ještě na zakázku o cenťák zvýšit. Sto lidí, sto chutí. Úhel hlavy souhlas, ale i to je řešitelné. Jak jsme už řešili jinde, hlavové složení od Works to řeší (1,5 °). Zrovna ho budu objednávat.

                    • wilda81  

                      Hlávko by mi ale zvedlo řidítka (a stack) min o další 1cm. Už v základu jsou o nějaké 3cm výš než by se mi líbilo. Klidně si to vypodložkujte, ale ubrat prostě nejde…

                      • vili  

                        Však já tam mám i podložku. Kdyby byla ta hlava o 3 cm nižší, tak už to vypadá u mě otřesně s tunou podložek a ten rám si nekoupím. Prostě nikdy neuděláš ten rám tak, aby sednul všem, takže hejtovat ten rám kvůli vysoké hlavě je prostě blbost.

                        • wilda81  

                          Ty by sis ho ale nekoupil jen z estetických důvodů. To je trochu rozdíl proti těm, kteří nenastaví posed kvůli nesmyslné hlavě. Fakt v tom ten rozdíl nevidíš?

                          • ˘Ö˘ Krab  

                            … mít dvě kola, jedno oku estéta z B-F módní policie lahodící, druhé funkční a jezditelné …

                            Ale při současné různorodosti geometrií je to spíš o touze vlastnit konkrétní značku nebo o finančním limitu, protože u jiné by se třeba nekomínová varianta dala pořídit.

                          • vili  

                            Vidim a z tveho uhlu pohledu to dava smysl. A ted na to koukni z moji strany: najdes na trhu minimalne treda 15 nebo 20 dalsich obdobnych 29” ramu, ktere maji nizsi hlavu, takze se muzes suse vyprdnout na rb a koupit jinde a byt spokojeny. Ale ja, kdyz proste chci vysokou hlavu abych nemusel mit komin nebo hnusne vysoky zdvih riditek tak kolik mam dalsich moznosti? Minimum. Proste si predstav, ze existuji lidi, kterym ta vyssi hlava vyhovuje :-). Vidis v tom ten rozdil?

                            • maajkee  

                              Já osobně jsem nekoupil třeba RX, kvůli děsně vysoký hlavě. A je pravda, že furt je lepší, dát třeba 3,4 cm podložek, než ten rám nemoct mít vůbec. Ideálně najít nějaký kompromis, prostě ani ne nízká hlava, ani ne vysoká. U RB se na kompromis vyprdli a udělali to prostě podle svýho s vysokou hlavou.

                              Na druhou stranu, když jsem o tom s panem Heiníkem diskutoval, tak lidi to tak prej chtěj.

                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Robustní kolo s prověřenou kvalitou pro těžké jezdce. Sádlo, sádlo, sádlo, samé sádlo. Takový člověk nechce a neumí sedět sportovně, fyzicky to ani nejde. Přesto si chce, v rámci možností, na kole užívat.

                                Zacílím-li na tento segment kancelářských krys a točvolantů, budu mít odbyt vždycky. Ve spojení s jejich prodejním modelem a přístupem k zákazníkům se ani nedivím, že nestíhají vyrábět.

                                • DoomHammer  

                                  Nějaký drzý, ne? :D

                                • MirosPikos  

                                  V tom bych se celkem i našel. Ale udělali v RB někde chybu když pak předjíždím do kopce i z kopce ty super moderní a lehký trendy geometrie :)

                                  • maajkee  

                                    Tak tred není honit se do kopce jak trotl, ale hlavně se na kole bavit, proto ty trendy geometrie :)

                                    • satch  

                                      jo. A taky motor :-)

                                    • DoomHammer  

                                      Já ty trendy musím začít sledovat, mám pocit, že mi ujíždí vlak :)

                                    • Zdendyš  

                                      Ja kdybych se nemohl honit do kopcu jako trotl tak mne kolo nebaví. Kolo bez kopcu mi prijde jako zenska bez kozenek. ;). Co se tyka te elektromotorky od RB tak me vysostne zklamali. Akorat to do budoucna nataha do lesa kdejakou chamrad.

                                      • vrazdit  

                                        to udelaji ale vsechny elektrosragory… me spis mrzi, ze do takove kravoviny jdou, neprijde mi, ze by na tom oni udelali nejaky velky byznys…

                                        • ˘Ö˘ Krab  

                                          Myslím, krom jiného, že je takové bastlení baví.

                                        • AussigBiker  

                                          Trh do ecek smeruje a je na tom asi vetsi marze, nez na obycejnym HT… ke kolum ecka pritahnou lidi, co ztloustli a zleniveli nebo nikdy moc nejezdili na kole, takze za me ecko od RB logickej krok.

                                      • maajkee  

                                        Však já neříkám kolo bez kopců, ale není potřeba ty kopce drtit v xc stylu. Proste nahoru lážo plážo a dolů kulomet :)

                                  • jIrI___  

                                    Moderní trendy geometrie se u středních až vyšších zdvihů do kopce vyvážejí zásadně lanem :)

                                    • MirosPikos  

                                      Což ne vždycky funguje, typicky na coolsuperenduroflow závodech :)

                                    • maajkee  

                                      Neřekl bych, teď o víkendu jsem byl na TT a nahoře to byla celkem krásná přehlídka pěkných moderních fullů s „moderní“ geo a všichni jeli nahoru za svoje, teda krom 3 elektrokol (RM tam mělo firemní testovačku). Všichni se zdravili, všichni byli vysmátý, krásný počasí, parádní sobota. Zaplaťpánbů, že jsou takový místa bez lana :)

                                      • MirosPikos  

                                        Stejně jsem to měl v sobotu na jednom Ilegálu. Fajn parta, 50 lidí, super den. Kola všeho druhu. Super úroveň. Taková menší Sušice.

                                        • ˘Ö˘ Krab  

                                          Vyřaď nehodící se: ilegál, fajn parta, 50 lidí, super den.

                                          • Soreno  

                                            No tak pak jsem tam zůstal já, starej malej tlustej zmrd co moc na kole neumí. Nicméně i tak dobrej den :))).

                        • krabica  

                          Nemusíš dávat tunu podložek, jen si dáš řídítka s vyšším zdvihem.

                          • Atilla  

                            tvl to mu neříkej… :)

                            • vili  

                              Klidek, zkus udrzet diskuzi ve vecne rovine.

                              Hosi jsem tu uz nejaky patek, takze vyssim zdvihu riditek vim. Muj subjektivni nazor je, ze vice nez 3 cm podlozek je hnus a strjne tak vlajdy s vic jak 3 cm zdvihem je taky hnus. Kdybych mel mit tu hlavu o ty 3 cm nizsi, jak by chtel wilda, tak bych musel mit pro stejne nastaveni 3 cm podlozek a 3 cm zdvih na riditkach. Nebo atilla si muze dat 1 cm a 5 cm zdvih. Oboji bude hnusny. To je vse oc tu bezi. Ale nekomu to samozrejme vzhledove vadit nemusi, to je subjektivni..

                • vili  

                  Vidíš, a já si ho pořídil právě kvůli tomu, že je vysokej včetně hlavovky. Prostě pro lidi s dlouhýma nohama je to potřeba, jinak dopadnou vzhledově jak lazzův pašerák. Dlouhá zadní stavba…velmi diskutabilní bych řekl a bude strašně záležet jak a kde na tom kole jezdíš. Pokud se nepletu, tak např. bafoonova 301 lajtvíla má snad ještě o cenťák delší stavbu, lazzova stará meta to samý a přitom to u nich nikdo nekritizuje. Není to zajímavý? S tím strmým řízením souhlasím, v době vzniku toho rámu už bylo jasné, že položenější hlavové úhly se chytnou, takže to měli přizpůsobit…

                  • Atilla  

                    Tak stačí dát vyšší řidítka. Dát 10mm rise a k tomu dát 3cm podložek není hezké. Vezmeš řidítka 30mm a k tomu 1cm podložku a vypadá to k světu.

                    • vili  

                      To je tvůj úhel pohledu. Mně přijdou hezčí rovnější řidítka a (max) 30 mm podložek. Nicméně nikde jsem netvrdil, že to tak mám. Já mám 1 cm podložek a 20 mm rise. Takže kdyby hlava byla o ty wildovy 3 cm nižší, tak mám 4 cm podložek a to už prostě nechceš na to koukat…

                      • Atilla  

                        Tak pokud je ti komín oku lahodící, tak s tím asi nikdo nic nenadělá.

                        • vili  

                          ??, asi si nerozumíme a dál bych se v tom nepitval…

                • honzarb  

                  …podepisuju. Presne to si myslim taky.

            • Cavendish  

              Proč tragickej?

            • Salomon  

              Už se nechali slyšet, že něco jako 490 (tj. 29" na 140mm) je nakresleno a potenciálně připraveno k výrobě. Jenom si nejsou jistí, že po tom bude poptávka a lidi to budou ochotný kupovat a zaplatit. Vzhledem k tomu co se děje u všech ostatních výrobců mi taková obava přijde celkem lichá. 29" a střední zdvihy má dneska každej a přijde mi, že poptávka po takovém řešení je větší a větší.

              • orm  

                Tak davalo by to vetsi smysl nez jejich 290, ktera ma xc zdvihy a geometrii, ale zaroven je na xc kolo tezka. Jako fanousek znacky, ktery chce stredne zdvihovou 29", bych po 490 od RB sahl hned.

              • honzarb  

                Taky si myslim, ze jejich obavy jsou lichy.. Fakt by me zajimalo, jak k tomu v RB dosli, ze po tom neni poptavka. To maj naky dotazniky nebo co? Tak samozrejme, pokud to nemaj v nabidce, poptavka po tom neni… nebo chtej rict, ze cela jejich produkce vychazi z toho, ze se jich na to hafo lidi ptalo? Jako ze jim treba napsalo tisic lidi, kteri chteli Bandita 475 a oni na zaklade toho se rozhodli, ze ho vyrobej? Nevim, tak trochu si myslim, ze zaspali, popr. podcenili dobu/trh/vyvoj a schovavaj to za tenhle argument, ze neni po takovym kole poptavka…

              • honzarb  

                Taky si myslim, ze jejich obavy jsou lichy.. Fakt by me zajimalo, jak k tomu v RB dosli, ze po tom neni poptavka. To maj naky dotazniky nebo co? Tak samozrejme, pokud to nemaj v nabidce, poptavka po tom neni… nebo chtej rict, ze cela jejich produkce vychazi z toho, ze se jich na to hafo lidi ptalo? Jako ze jim treba napsalo tisic lidi, kteri chteli Bandita 475 a oni na zaklade toho se rozhodli, ze ho vyrobej? Nevim, tak trochu si myslim, ze zaspali, popr. podcenili dobu/trh/vyvoj a schovavaj to za tenhle argument, ze neni po takovym kole poptavka…

                • AussigBiker  

                  Otazka je, jak tady lidi dosli k tomu, ze by po tom poptavka byla, taky asi nemas zadnej dotaznik. Oni jsou preci jenom v tomhle byznisu celkem dlouho, tak asi vedej co delaj. Osobne si myslim, ze co se 29 tyce, prodavaj stavajici model, i by prodali ten trailovejsi, pac kazdy zbozi ma svyho kupce. O kolik kusu vic nebo min toho nebo onoho to si netroufam odhadnout. Ale jo, trh tam smeruje a tak to casem asi udelaj, akorat se jim musi vratit vyvoj stavajiciho modeu, viz. ten rozhovor.

                  • honzarb  

                    no podle me tak, ze skoro kazda druha 29 takova je… ale mas pravdu, ze oni v tom byznysu sou, ja ne..

                    • AussigBiker  

                      No a jsme u toho, skoro kazda druha, ty trailovejsi lidi kupujou stejne jako ty min trailovy. Ale kazdopadne i do DH pronikaj 29ery, asi to timhle smerem smeruje. Se mi zda, ze za par let budu s 27.5 jako Onuce s HT 26' Meridou :).

                  • scret  

                    u RB proste pozadu vzdy jsou, to je fakt… A sam to Bartos i v tom rozhovoru rikal…

                    Ta poptavka po tom uz ted je a myslim, ze ne mala… Tak jako tak v budoucnu bude jeste vetsi…

                    Problem s jejich 29kou je ten, ze ma XC geo, vahu endura a zdvih trailu:)) Takze v jednom kole je to vsechno spatne…

                    Nicmene dat tomu moderni geo a trochu vic zdvihu a bude vsechno v cajku…

                • team_daddy  

                  Nebudes tomu asi verit, ale i v dnesni dobe je primy kontakt se zakaznikem lepsi nez moderni marketingovy pruzkumu a podobny lejna. Takze ano, verim tomu, ze jejich midely vznikaji na zaklade toho, co jim hromada lidi rekne / napise. Trendum navzdory. A vis, co je sranda? Ze to zjevne funguje. To rikam, jako clovek zainteresovany na ceske vyrobni firme podobne velikosti.

                  • abel  

                    a jakou máte ve firmě dobu mezi ideou a uvedením na trh? o RB je to sakra dlouho, sám jsem myslel, že už se bandita nedočkám. aktuálně doomhammer vs. RX je ukazkovej příklad.

              • Barak  

                Kdyby to meli v takovém stádiu přípravy, tak by to podle mě měli zařazené v nabídce, aby to mohli zurocit. Prece neinvestujes do neceho, u ceho teprve pred výrobou začneš zjišťovat, jak by se prodávalo…

                • honzarb  

                  No a to se dostavame k tomu, ze bud za A) zaspali dobu, nebo za B) po tom proste od zakazniku neni poptavka, jak pise vyse team_daddy…ale ja tomuhle argumentu proste neverim a myslim, ze A) je spravne;)

                • Salomon  

                  Jak jsem informace nakoupil, tak prodávám. 29" na 140mm je nakresleno a připraveno. Vzhledem k vyššímu zdvihu je zadní stavba výrobně složitější a žádá si buď hydroforming, nebo frézování. Odtud obavy o poptávku resp. počet prodaných kusů, které by pokryly jednorázové vstupní náklady. Za mne osobně 29" RB s frézovanou zadní stavbou (frézované prvky k RB tak nějak historicky patří), slušnou geo (hlava cca 67°), boost zadní stavbou, ideálně metrickým tlumičem a zdvihem 130mm – 140mm naprostý ideál. Pokud by to udrželi v cenových hladinách aktuálních Banditů, tak si myslí, že pro spoustu lidí není o čem.

                  • Hnoj  

                    100% souhlas.

                  • honzarb  

                    …presne, podepisuju;)

                  • maajkee  

                    Tak jest.

                    • DoomHammer  

                      Akorát by mě zajímalo, jestli by s frézovanými prvky udrželi nynější lidovou cenu.

                      • Hnoj  

                        Můžou nechat vyrobit zadní stavby hydroformem v Asii a tady si jen dofrézovat na přesno, nikdo jim to nebude mít za zlé…

                        • michomin  

                          Číňani by samozřejmě dodržovali standardy kvality RB, pak, když už se vyrábí půlka kola v Číně, by se tam začala vyrábět i zbylá půlka a u nás by se to montovalo. RB čeká báječná budoucnost. Snad si tohle vlákno majitelé RB přečtou, aby věděli jak dál.

                          • AussigBiker  

                            :-)

                          • Hnoj  

                            Hlavně, že tvuj zubař se vyučil a praktikuje v ČR :-D

                            RBčko dneska žije ze svých skalních fandů a asi to funguje. Pokud budou firmu chtít rozvíjet, budou muset řešit zcela reálný problémy, jako je tento.

                            Můžou nabízet dvě verze rámu, jednu s frézovanými prvky (dražší) a hydroformovanou (levnější), ať si zákazník vybere sám.

                            Řev Asie fuj a ČR uber alles si nech pro Tomia a podobný pitomce. Koneckonců, výroba kol je busyness a o prachy jde až na prvním místě. Skalní fandové a tvoje zlatý voči jsou vedlejší efekt.

                            A do mě hejteři!

                            • AussigBiker  

                              Tak jasne, kdyz delas kola, tak ses busy :). Myslim, ze mit dve ruzny zadni stavby je ptakovina. Vyroba, sklad, objednavkovej system… ale co ja o tom vim :)

                              • černápole  

                                tak heiník píše toto o pevných rámech asi takto:

                                „RB Dobrý den, rozumím, ovšem s CNC kusy nelze udržet cenu, tedy pokud se bavíme v intencích velikosti a možností naší firmy. Rám CRX 290 s CNC prvky ve větší sériové výrobě by vycházel hrubě na 9 990 – 12 990 Kč za rám. A tady nastává otázka, zda je to stále zajímavé pro dostatečně velký okruh zákazníků.“

                            • mr.antik  

                              Něco jako dobrý den pane číňane, já bych prosil tady 48 vyladěných zadních staveb na sezónu, tady podle obrázku z pivního tácku, k tomu 10 kousků na prototypy a testy… a tomu 100ks na záruční výměny.

                              • Hnoj  

                                RB se všude chlubí CAD konstrukcí, předat Číňanovy výkres není problém.

                                Zadní stavby jsou stejné, takže variabilita nulová. Minimální odběr může být kolem i kolem 100ks, záleží, jak si dojednáš podmínky. A Potenciál prodeje je určitě víc jak 100ks ročně. Kazovost by měla být maximálně 5%…

                                • černápole  

                                  srát na čínu-)

                                • Bersekr  

                                  Jasně, předat výkres není problém. Marzocchi asi taky „jenom předali výkresy“ a víme jak to dopadlo :)

                                  Navíc pokud chceš výrobní kapacity v Asii aby to bylo rentabilní, tak si k těm kusům, připiš ještě nějaký nuly.

                            • nomecz  

                              máš pravdu, ale tak nějak mám pocit, že oni se nějak moc rozrůstat nechcou :-) a těch pár lidí prostě uživí i z těch fandů co tady jsou. Je to takovej malej kult :-) a já osobně taky nechápu některé jejich „konstruktérské počiny“ ještě v kombinaci s tím vzhledem

                            • jIrI___  

                              +1. V Číně vyrábí takřka každá úspěšná firma. A když už ne přímo výrobky, tak si tam nechávají vyrábět nástroje.

                              • -b-n-x-  

                                Ono ale ta vyroba „vseho“ v cine taky nebude trvat vecne. Jak vzrustajici platove pozadavky cinana, tak pripadny konflikt s cinou, a dalsi duvody povedou ke stehovani casti vyroby zase jinam (neco asi zpet, a neco do jinych „rozvojovych“ zemi)

                  • černápole  

                    odkud máš informaci, že vzhledem k vyššímu zdvihu je zadní stavba výrobně složitější a žádá si buď hydroforming, nebo frézování?

                    • 675 má 160 a drama se tam nekoná, ale co já vím, kdyžtak mě poučte
                    • 67 úhel je málo, uvažoval bych něco kolem 63,5–66 max-)
                    • Atilla  

                      63.5 je na normální ježdění úplná kravina. Kolo se pak chová na rovnejších pasážích nervózně. Těch 65. 5–66.5 je tak akorát. A Bandit má 27.5'' kola, 29" jsou trochu větší

                      • černápole  

                        675 a 290 je tam cenťák rozílu na zadní stavbě…63,5 jsem uvedl k zamyšlení, vzhledem k tomu, jak se většině výrobců pokládají geometrie

                        • Atilla  

                          Zase chce rozlišovat na co a kde se to kolo bude používat. Kámoš si objednal Specialized stumpjumper EVO 2019 HA 63,5 reach 565mm. Podle mě to bude na prd a těch kol se prodá jenom pár. Podobnou geo mám na DH a prostě na rovnější pasáži to stojí za prd. Jo třeba v Kanadě bych tvrdil něco jiného, ale jsme v ČR. Třeba na HT 29"/27+ co mám je HA 64,5, ale při SAGu si to sedne na cca 66–66,5 a úplně jiná písnička na stejných pasážích. Mě se třeba líbí Norco Fluid SF 2019 kde na 29" 130/120mm zdvihu je hlava 66 a reach v Mku 440mm a krátká sedlová trubka 420mm. Hodně univerzální bike od skoků po XC

                          • černápole  

                            však v pohodě, 63,5 u rb asi čekat nemůžeme, když pánové netouží být úplne in na pár let dopředu

                            • Atilla  

                              Tak s tímhle už by to bylo spíš out.

                              • černápole  

                                jen aby bylo jasno, chci cca 66 hlavovku ale pro jistotu říkám míň, víte jak to je s těma průměrama..

                    • Salomon  

                      zdroj info – Petr Hejník osobně

                  • JMT  

                    Asi jsem z marzu, ale hlava strmejsi nez 65 mi prijde uplne mimo :-/

        • -b-n-x-  

          „Integruje motor jak může“ – No, je otázka jak se pak na to budou tvářit servisní technici :-)

          • wilda81  

            To je jenom o tom, jestli konstruktér přemýšlel. Stejně jakou u vnitřního vedení.

        • vili  

          zajímavý, já myslel, že letos je už moderní nízkozdvihová 29 s neXC geometrií :-)…zřejmě přesně z těchto důvodů to RB dělá tak, jak to dělá. Počkají, až se vyblázní všechny novinky a slepé cesty, a když se z nich třeba po dvou, třech letech stane osvědčenej standard, tak to aplikují na svoje kola. V jejich režimu vývoje a výroby to asi ani nijak jinak dělat nejde pokud nechcou expandovat. Samozřejmě bych taky uvítal rychlejší verzi vývoje :-)

        • hrota  

          Otázka jestli je vůbec zapotřebí rozšiřovat portfolio, bandity se prodávaj dobře v 27,5 a tak nemaj potřebu. U malé firmy se mi to jeví jako logické. Asi kdyby k nim chodily zástupy lidí, tak by ten vysokozdvihový 29er vznikl :)) Toť můj soukromý názor.

          • Hnoj  

            Když jsem se loni po takovém rámu ptal, bylo mi odpovědí, že v ČR zákazníci o takové věci nemají zájem.

            Zvláštní, že všude jinde ve světě ano. Asi jsme tady fakt unikátní. A nebo prostě trošku opožděný…

            • černápole  

              tak rb deklaruje např na FB už několik let naprosto jasně a viditelně, že takový model dělat nebudou, tudíž všichni potenciální zájemci už mají nakoupeno dávno jinde

            • hrota  

              Já se ptal letos, začátek odpovědi byl stejný, pak ještě bylo podotknuto, že by takové kolo bylo poměrně těžké :D

              Jinač nevim, osobně neregistruju nějakou velkou poptávku, alespoň na tom, co potkávám v lese, ale to samozřejmě není uplně relevantní, je to můj dojem.

            • maajkee  

              Já řešil novou geo pro RX a když jsem psal, že by to chtělo i lehce položenější hlavu, ne jako u čistokrevný silničky, tak mi bylo sděleno, že s hlavou se hýbat pravděpodobně nebude.

              Vůbec se v RB nějak bojej, těch položenějších hlavovek, viz RB 290.

              • AussigBiker  

                To potvrzuje ten rozhovor, tam Bartos rikal, ze casem je stejne asi trh dotlaci vic polozit uhly, ze ale to proted tak zustane, pac tam taky tikal, ze by pak musel prepocitat zatizeni a to uz neco stoji. Tudiz RB si nemuze dovolit menit geometrii kazdej rok jako TREK nebo Spesl.

            • Pan.Fazole  

              Souhlasím že RB 290 je fail (minimálně z estetickýho hlediska).

              Ale že bych v lesích nebo někde na trailech, potkával vysokozdvihovy 29ky, tak to vůbec.

              • vpa007  

                Mno jo, mohli nechat IQ 290 a byl by klid, bylo by to ideální kolo na maratony apod. ;-)

                • maajkee  

                  Jo jo, IQ 290 klidně mohli nechat, pořád mělo co nabídnout a k tomu udělat 29" na 140" s trailovější geo. Ale tak nám se to radí dobře, když nás do neživí :)

                  • vpa007  

                    Jo, to máš recht, neživí… ale zase něco „nad pivem v hospodě“ musíme probírat, ne? ;-)

                    • DoomHammer  

                      Za chvilku se zkazí počasí definitivně a pak můžeme teoretizovat až do jara :D

                      • vpa007  

                        No právě.. po práci bude tma jak v pytlu, už to bude tak max o víkendu nachvilu na RX ;-)

              • honzarb  

                tak my se tady bavime, aspon ja, o 130–140 mm 29 fullech, a ty ja docela casto potkavam;) a nakonec ono by i tech 120 mm stacilo, kdyby tomu dali smyslupnou geo…

                • Hnoj  

                  Přesně, přijde mi že 140mm 29" je aktuálně fakt největší hype a je jich všude plno. Sám jeden mám :)

      • filous  

        Tohle je asi 1. e-bike kterej se mi fakt libi. Asi zabehnu do Vrbovky si to pujcit.

      • AussigBiker  

        Tak uz. Docela to dava smysl.

        http://www.bikeandride.cz/…nahoru-test/

        • p@X  

          Jj, holt RB, kratší zadní stavba je do stojek vlastně lepší :)

        • Bubaaak  

          On to není full, toho jsem si všiml až teď :)

          Dobré ráno

        • Lišák  

          Zaujaly mě popisy pod obrázkama:

          Kouzlo RB eDragster je především v tom, že když si najdete zajímavou pěšinu, kterou sjedete dolů…

          Může se posléze pokusit to samé místo vyjet i nahoru (trochu jsem to tu při svých pokusech rozbagroval – sorry).

          Samozřejmě to neplatí jen u RB a jsme zase zpět u budoucího možného plošného zákazu MTB. :-(

          • jIrI___  

            Nebál bych se toho. Češi jsou experti v ochcávání všeho možného, takový plošný zákaz MTB pravé srdcaře nemůže rozhodit.

          • DoomHammer  

            #endurospecific, neasi

          • roman II  

            vstůpíš do čemby a ta tě bude hájit abys měl kde jezdit :-)

          • AussigBiker  

            No tak od toho jsou elektrokola… Ale jinak souhlas, Uvidime, jak se to vyvine. Nicmene u nas vzhledem k platum si takovy kolo vetsina lidi ecko do terenu nekoupi. Ale neplevelme tohle vlakno debatou jestli ecka ano nebo ne, na to jsou tu jiny vyzivny vlakna.

            • maajkee  

              Vzhledem k tomu, že průměrná mzda je nějakých 31 tisíc, což ve větších městech opravdu spousta lidí má, a lidi z města jsou dle mě nejvíc potencíální kupci elektrokol, tak si myslím, že na takový kolo dokáže ušetřit poměrně dost lidí, už teď je v lese elektrokol jak maku.

              • wilda81  

                Otázkou je kolik je z půjčovny a kolik vlastních.

              • AussigBiker  

                Ja to vnimam tak, ze se to u nas teprve ted zacina rozmahat, v zapadni Evrope uz je to davno rozmohly. Kolo za sto klacku si myslim moc lidi nekoupi, ale ty v cyklo obchode podnikas, ja ne, takze nemam prehled.

                • AussigBiker  

                  Mam na mysli masovej trh. Ne bf-specific trh, tady je drahejch kol dost.

                  • Atilla  

                    V normálních krámech se už pomalu nic jiného neprodává. Kde kdo si to bere na půjčku. člověk co by dříve nedal za kolo 13tis si teď bez problémů kupí Ebike za 40k

              • nomecz  

                Jedna vec je ze na nej dokazou nasetrit a druha ze maji moral ty prachy za neco jako je kolo utratit.

                Je zajimave kdyz sem tam jedu nekde do turisticky zajimave lokality a divam se jak na parkovisti stoji mraky lepsich az luxusnich aut a na nich kola z hypermarketu/sta­re 26"/zakladni rady speslu a canonu atd. ..

                A pak druha cast parkoviste s „BF“ postizenim kde na jednickove fabii jedou 2 santove v uhli :)

                • Markony  

                  Souhlas též si toho všimnou čim lepší auta tím horší kola .

                • jIrI___  

                  A pak stačí o víkendu zajet třeba na RS a máš tam mraky super aut s naloženými super koly :)

                  • nomecz  

                    Ale rychlebky nepovazuju za beznou turistickou lokalitu pro „prumerneho cecha“ stejne tak jine „bikeparky“ snad krome smrku a jedovnic

                  • vili  

                    s polskou spz :-)

                  • Zdendyš  

                    Nejakej „bikepark“ si nedovedu představit ani v tom nejhrůznějším snu. Brr…

                • Mr.Duck  

                  Mel jsem kolo v hodnote 30× moje auto. Idealni balanc myslim. Ted jsem tak na 13× a uz je to na hrane.

                  • Mr.Duck  

                    Jako ze drahy auto. Podle me je blbost davat do auta jakykoliv kes co muze na kolo. K cemu ti je ze te auto nekam doveze kdyz tam nemas nejlepsi kolo!

                    • wilda81  

                      Tak! A kdo to má v hlavě jinak je hovno bajker!

                      • TJK  

                        tvl a co ma delat clovek ktery ma stejnou uchylku pro auta jako pro kola? :-D treba ja :-D

                        • Breakpain  

                          ten je v prdeli :D tak říkajíc ;o)

                          • TJK  

                            zase tak ne.. jen si ke kolu treba koupi pekne AMG :-D

                        • nomecz  

                          kolo i auto musi stat stejně (pripadne soucet hodnoty vsech kol doma )

                        • palo7  

                          To je ještě dobrý, ale co když mám rád i motorky ? Navíc jak silnic, tak enduro :-( Naštěstí mně díky bikum ta silnic už pouští, tak jsem vozový park omezil ;-) Jo a pak jsou lidi co mají rádi navíc i ebiky :-D

                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Máme tady jednoho, který miluje tanky. Už jich má asi pět…

                            • palo7  

                              Uff, tak to už jsem v klidu, myslel jsem (hlavně žena) že utrácím za zbytečnosti ;-)

                    • AussigBiker  

                      Sem si dneska poposednul. Sem to vcera cet tak, ze mas drazsi auto, tak mi to bylo divny :D

                  • kOmE  

                    U nás by takové auto horko těžko prošlo přes STK :D

                    • Mr.Duck  

                      Těžko říct, bylo to nejspolehlivější auto co sem měl! Ani jedno z mejch současnejch už asi ne no :(

              • DoomHammer  

                Už se to rozmáhá i u nás, na Hané. Dneska jsem v lese potkal jen jednoho bikera a ten měl elektrofulla :)

                • AussigBiker  

                  A pozdravils slušně, nebo mu strčil pumpičku do předního kola?

                  Děkuji!

                  • DoomHammer  

                    „Zdaréééééc“ jsem na něj zařval, on mi „zdarééééc“ odpověděl a oba jsme byli rádi, že jsme v té tmě potkali živou duši :D

                    Je fakt, že krom jednoho bajkra jsem potkal jen dvě srny a jednoho zajíce… jinak bylo v lese mrtvo.

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Musím vám tam poslat aspoň vagón těch štětinatých generátorů prasečího smradu, abyste si náležitě užívali adrenalinu. Nám tady ještě pořád docela přebývají, díky nim v lese nejsem nikdy sám a každá cesta je originální a neopakovatelná, protože předem netuším, co zase stihly ty svině přes den nebo přes noc rozrýt k nepoznání.

                      • DoomHammer  

                        Jen si je hezky nechej… na Kopečku je nemáme, ale už v Litovelském Pomoraví nebo v lesích u Přerova jich je prý taky kotel.

    • Raider  

      RB skončilo s výrobou silničních rámu rr, nebo se chystá nový model? nemá někdo informace?

      • blue.sun  

        Taky jsem si všiml. Asi už není takový zájem a budou se soustředit na RX.

      • Cavendish  

        Řešil jsem to už loni na podzim přímo s RB a model RR už prostě nebude. Nebyl o něj takový zájem a taky už nestíhal konkurenci. Dát mu tapered hlavu, vnitřní vedení lanek a pod. by stálo moc peněz s nejistým výsledkem. RX je pro ně podstatnější model.

        *Dobrý den,

        U modelu RR na sezónu 2018 změny neplánujeme, s největší pravděpodobností tento model na příští sezónu z nabídky úplně vyřadíme.

        Výrobní kapacity máme omezené a zájem o jiné rámy z naší nabídky je výrazně vyšší, tedy model RR padne za obět schopnosti lépe pokrýt poptávku a výrobu ostatních modelů.

        S pozdravem

        Petr Heiník*

        • milan.v  

          To je rozumné, protože silniční RB je, pejorativně řečeno, výsměch designu silničních kol…

          • DoomHammer  

            To je díky bohům subjektivní :)

          • blue.sun  

            Vidíš, zrovna na RR jsem si chtěl postavit silničku. A když teď ten rám stáhli, už si neporovnám geometrii s RX, takže nevím, zda na RX to má smysl taky nebo ne. Navíc RX nemá podle všeho úchyt na ráfkové brzdy ale jen na kotouče.

            Naštěstí ne všichni řeší módní trendy designu.

          • nooski  

            No podival jsem se do profilu a tam vidim Roubaix od velkeho S na kotoucich… Neexistuje moc osklivejsich kol.

            • les  

              Jako když pes sere.

            • milan.v  

              S-Works Roubaix ještě ošklivější než svařené lešenářské trubky? :-o Přišlápnuté kuří očíčko?!? :-D

              • jIrI___  

                +1, taky mě tenhle názor zaskočil :)

              • Singlespeed  

                Ale zas na rozdíl od Spešlu to není čína. Trubky vyrobené v Děčíně a svařené v Jezdkovicích. To už se dnes jen tak nevidí.

                • blue.sun  

                  Trubky vyrobené v DěČíně… A máš tam tu Čínu taky.

                  :-D :-D

                • milan.v  

                  Ano, to je chválihodné.

                  Kdysi jsme byli fandové původní české značky hodinek PRIM, prahli po remacích nejslavnějších modelů Orlíků, nechávali si renovovat původní Sporty, vše za pomocí českých ručiček a řádně nastavené cenovky k tomu, ale akceptovali jsme to ve slepé důvěře v poctivou českou práci.

                  Jaké bylo naše rozčarování, když tu byly křivé ručičky, tu špatně nanesené barvy, nesouhlasily požadavky s konečným výrobkem, protahovaly se termíny dodání o měsíce, atd… Chci tím říct, že jsme byli zaslepení a tak trochu jsme jako Češi chtěli mít něco opravdu českého… Výsledek je ten, že se to ve vlnách neustále vrací, původní fandy to velmi rychle opustilo, protože zkrátka nedostávali to, co za své peníze dostali od předních hodinářských firem a vždy se najdou nějací noví zaslepenci, kteří si od PRIMu něco chtějí koupit s dobrým pocitem… Budiž vám přán…

                  Asi to není úplně přesná paralela, protože RB je spíše cenově níže a zde je zjevný tlak na cenu a aby to bylo české pro Čechy, jen mě napadla určitá asociace při té zaslepenosti některých zdejších jedinců…

                  • maajkee  

                    To je přeci něco naprosto odlišného. Srovnávat Prim a RB je jako srovnávat hovno s okurkou.

                    • milan.v  

                      Máš pravdu, je potřeba oddělovat zrna od plev hned od začátku…

                  • wilda81  

                    :)

                  • palo7  

                    Mně dělá doma radost jak RB, tak Prim Dakar ke 40 výročí ;-)

                    • milan.v  

                      +1000 ;o)

                    • roman II  

                      umí prim dakar notifikace z founu ?, jestli né tak jsou teda jinak na pikaču pro vození na kole

                      • palo7  

                        Na kole nevozim hodinky, takže tyhle moderní pičovinky jdou mimo mně ;-)

                        PS: proto taky RB :-D

                      • Macik  

                        Jestli něco nepotřebuju, tak jsou to notifikace při jízdě na kole ;-)

                      • AussigBiker  

                        Pristi vberze tubolita to bude umet. I proto vozim bezduse, aby me neotravovali na kole notifikace.

                  • nooski  

                    Prim bych do toho netahal, to je uplne jiny pribeh. RB je kvalitne vyrobene kolo a tu kvalitu si drzi po celou dobu existence. Navic umoznuji v dnesni dobe moznost individualni stavby ramu a historicky se pokouseli i o nejaky technologicky posun. To vse za velice rozumne penize. Prim je v dnesni dobe bud nalestena a predrazena bida hrajici na nostalgickou strunu nebo cinske smuky s logem Prim, ktere vyuzivaji zname znacky. Ani jedno neni s RB ani na hony srovnatelne. A to jsem dneska shodou nahod vyvencil svoje Prim Pyzama..

                    • wilda81  

                      Díval ses teď někdy na cenovku rámu? Moc zajímavé to na individuální stavbu už moc není.

                      • nooski  

                        No me individualni stavba stala necelou desitku. Znas nekoho, kdo to udela stejne kvalitne a levneji?

              • blue.sun  

                Mám-li brát ten konkrétní na fotce, pak tedy ano, je ošklivější.

                Na druhou stranu, dle tvého osobního popisku v profilu ani jiný názor nebylo možno čekat.