• Flying Mike

    Po 10ti letech bezproblémového ježdění na Campa Mirage jsem koupil kolo se sadou kombinující Xenon 10s a Veloce. Páky jsou Xenon Quick Shift a nestačil jsem se divit. Nejen že pastorky směrem dolů lze řadit jen po jednom, ale hlavně že přesmykač má z velké placky na malou jen jednu polohu „cvak a je to dole“. Takže když při velké placce zařadím větší pastorek a řetěz se začne třít o přesmykač, nelze ho odsunout do mezipolohy, ale rovnou to shodí řetěz na malý převodník.

    Chci se zeptat, jestli u současných modelů je tohle normální, příp. od které řady lze přesmykač posouvat plynuleji, po více polohách.

    Taky jestli by mi někdo objasnil rozdíly mezi Ultra Shift, Power Shift, Quck Shift. Díky

    0 0
    • nooski  

      Ultrashift je dneska to, na co jsi zvyklý ze starého Mirage. Řazení vzadu o více najednou a mikropolohy přesmykače. Powershift = Quickshift a je to zjednodušené řazení a zmiňovaná funkce je přesně tak, jak má být. Ultrashift je dnes u sad Chorus, Record a Super Record, zbytek jede na Powershiftu.

      0 0
      • Lister  

        Přesmyk opravdu nemá vůbec žádnou indexaci?

        Mám už hodně staré páky Veloce, na pastorcích dolů řadím jen po jednom (vůbec mi to nevadí), ale index na přesmyku mám.

        Už několik sezon si říkám, že bych vyměnil za novější, ale když ono to pořád funguje naprosto výborně, tak jsem aspoň po 10 tisících koupil nový řetěz. Teb starý by asi ještě něco vydržel, ale to je při mém nájezdu asi fuk, ten nový bude zase společníkem na několik sezon.

        0 0
        • nooski  

          No máš páky, které už mají vnitřnosti s Powershiftem. Veloce páky předchozí generace (s většíma odřazovacíma páčkama uvnitř páky a bez otvoru v řadících pákách) uměly o více. A mikroindex skutečně nemají. Nahoru jde ještě řadit relativně krokově, ale dolů to sestřelí buď na jedno nebo 2 zmáčknutí. Mikroindex funguje tak, že v obou směrech jde smyk štelovat po malých krocích.

          0 0
          • Lister  

            Ji asi to tak bude.

            Mám to nastavené tak, že dolů sestřelím na jedno zmáčknutí (na velký mi stačí jedna poloha), ale na malém mám pak dvě polohy.

            0 0
        • Flying Mike  

          Pro řazení na menší převodník je tam jenom to jedno cvaknutí. Pokud ho chci opravdu zařadit, tak mi to nevadí, ale jak říkám, štve mě, že to nejde trošku posunout, když se ti začne křížit řetěz. Přece kvůli tomu nebudu řadit malej převodník. Tohle teda v Campě jaksi nedořešili.

          Je pěkný, že Ultra Shift zůstává u nejvyšších řad. Výrobci asi usoudili, že takový luxus by si obyčejní „hobíci“ neměli dopřávat. Staré řady, které se už nevyrábí a měly by být brány jako zastaralé, byly vlastně lepší :-D

          0 0
          • Lister  

            Jak píšu výše na velkou placku nemám problém a nikdy nic neškrtá – zkus to poladit, třeba se ti to podaří.

            Nevím jak jezdíš ty, ale španěla osobně vyžívám jen v krizi, takže škrtání u něj by mě zas tak nebralo, ale ani u něj s tím problém nemám. Ostatní převody už naprosto OK.

            Přesmyk ladím je na malém převodníku a tam to jde velmi dobře.

            0 0
      • Flying Mike  

        Znovu jsem projel stránky s pákama Campagnolo. Power Shift, potažmo Quick mají všechny páky pro 10 rychlostí. Dokonce i Chorus 10s a Athena 11s jsou obdařeny Power Shiftem. Takže pokud bych chtěl mít řazení takové, jak jsem popisoval u Mirage, musel bych vlastně vyměnit taky kazetu s 11s a přehazovačku na 11s. To není moc světlá budoucnost :-(

        0 0
      • menjud  

        máte někdo, prosím, zkušenosti s tím, jestli obdobná funkce Quickshift je i u řazení SRAM?

        0 0
        • alinceb  

          Co si pod tím představuješ? SRAM má jiný systém páček – DoubleTap. Nahoru řadíš „hlubokým“ promáčknutím páky dovnitř (pokud se nepletu, tak jde i o více pastorků) a dolů řadíš „mělkým“ ťuknutím na tu samou páku – to jde jen po jednom pastorku…

          0 0
          • kubad  

            nepleteš se, balík máš na cestě

            0 0
            • alinceb  

              No já sem na Tomově Strocku seděl jen tak letmo, abych se nestihnul infikovat. Tak sem si nebyl jistej, jestli je to správně…:)

              0 0
          • menjud  

            diky za reakci, ale jde mi o to, jak bylo psano uplne v prvnim prispevku, ze u stare Campy se dal posunout presmykac do jakesi mezipolohy (coz na to nekdo reagoval tim, ze je to zapricineno funkci Quickshift), takze to chapu tak, ze treba i pri prevodu 53/28 jel retez hladce a nedrel o presmykac…proto by me zajimalo, jestli je neco podobneho i u noveho SRAMu, konkretne Force?

            0 0
            • kubad  

              U Redu je jedna mezipoloha na smyku (na velké placce) předpokládám že Force bude taky, ale musí to potvrdit někdo kdo ji jezdí

              0 0
          • menjud  

            proste me zajima, jestli je razeni SRAM Force naprosto funkcni po technicke strance, tim padem, jestli jede hladce vsech 20 prevodu bez problemu, protoze u nekterych starsich sad Shimano jsem se setkal s tim, ze takhle „hladce“ mi jelo nejakych 8 prevodu z 16?

            0 0
            • kubad  

              nevím o sadě kde by se dalo bez problémů jezdit všech 20 převodů to je nesmysl

              hlavně na malém převodníku se nejmenší 3 pastorky moc použít nedají

              0 0
              • menjud  

                to mas pravdu, ze takove prevody se prakticky nejezdi, ale v dnesni dobe bych cekal, ze tech vsech 20 prevodu pojede

                0 0
                • kubad  

                  problem je v tom že při tom křížení už řetěz je blízko velké placce a ta ji přes nýty natahuje nahoru, a s tím se nic moc vymyslet nedá

                  0 0
                • kubad  

                  jinak na velkou jde dát všech 10, ale velká velká už se taky dost kříží, tak se to snažím moc nepoužívat, ale jde to

                  0 0
                  • menjud  

                    diky za reakce…a ty jezdis REDa?

                    0 0
                    • kubad  

                      jo

                      0 0
                      • menjud  

                        tak bych mel na tebe dotaz; koupil jsem kazetu SRAM PG-1030, ale nejde mi dat na Shimano orech, na kterem jsem mel normalne kazetu Ultegru 6600 apod., tak by me zajimalo, co bys mi treba doporucil, jestli vymenit orech nebo koupit Shimano kazetu, pripadne i Shimano retez? jinak razeni, saltr a smyk mam Force

                        0 0
                        • kubad  

                          kazety Shimano jsou lepší, řetěz měnit nemusíš, taky vozím Red s kazetou DA a Ultegra ( origo Red sem vozil chvilku, ale DA funguje líp)

                          máš pravděpodobně 10Sp Shimano ořech ( kazety Sram mají provedení uchycení ve standardu Shimano 9sp) a proto to nepasuje

                          0 0
                          • menjud  

                            dekuji, tak ja tam hodim Shimano kazetu a retez uvidim, protoze ten koupeny jeste nemam…me ale zarazi jedna vec, ja jsem koupil starsiho Corrateca i s kolama a orechem Shimano, a toho Corrateca prave davali na 9 SP Ultegru

                            0 0
    • easyrider  

      Mě zase zarazila „kvalita“ současných pák Veloce. Po roce a půl provozu (6000 km?) už mají řadící páky (ty pod brzdovými) velkou vůli a chod dost (nepříjemně) zjemnil, což jsem pocítil, když jsem je teď koupil nové na druhé kolo. Jinak osobně s Power Shift nemám problém. Máte někdo podobnou zkušenost s pákami od campy z posledních let?

      0 0
      • nooski  

        Já vozím od roku 2006 páky Xenon, které právě byly předchůdci Powershiftu a fungují naprosto bez potíží. Zažily i celkem slušné 3 pády, kdy pravá páka dostala pecku nicméně pořád fungují. Chybějící mikroindex byl docela problém při použití klik na čtyřhranu, protože si řetěz při větším záběru sem tam škrtl. Při kombinaci s integrovanou osou mě to však netrápí a na zimáku budou ještě dlouho sloužit. Z internetových diskuzí však vím, že se systémem Powershift mají někteří uživatelé problémy.

        0 0
      • Cryzyy  

        na KOLE jezdim 10s Chorus – ma natoceno cca 45km (mozna i o neco vic), za tu dobu mi asi 3× praskla radici packa, jednou pruzinka u odrazovaci packy a tak 3× G pruzinka a 2× jejich klec. Cekam kdy mi odejde neco zasadniho, nebo nesehnatelneho, abych si mohl poridit 11s Chorus.

        0 0
        • Vilém  

          Tak to je peknej voser, aby tolik veci odeslo za 45km, to bych asi reklamoval.

          0 0
          • Cryzyy  

            :) preklep, chtel jsem tam napsat 45k km a nejak jsem to nedokazal :)

            0 0
        • 777rada  

          Mám taky 10s chorus, natočeno cca 20–25tkm, kolem 12tkm po koupi ojetého kola výměna prasklé kulaté klece kolem g pružinek a preventivně i g pružiny, od té doby nic, ťuky ťuk.

          0 0
    • eugen  

      Zdravím,

      mam skoro podobný problém , ale len s jednou rýchlosťou.

      Ked preraďujem z 10 na 9, nikdy sa mi to nepodarí dosiahnuť. Bud preradí až na 8 alebo sa to vráti späť na 10. Obdobne je to aj pri radení z 8 na 9. Reťaz prebehne cez devinu , akurát sa trošku potkne. Asi by som ju tam dostal, ale len pri radeni smerom 10–9, a musím velmi jemne pridržať radiacu páku. Ak to držím , je tam,ale rachotí ako ked nie je namieste. ak pustím, tak mi zase spadne na 10. Ostatné rýchlosti radia dobre, da sa s nimi manipulovať, len tato jedna 9-ina mi takto blbne. Žeby čas na výmenu? Má to len cca 1000km.

      Mám radenie aj prehadzovačku Xenon 10s.

      Dakujem, príjemný deň

      0 0
      • alinceb  

        Nemáte někdo zkušenosti s rozebíráním paralelogramu šaltru Campa?

        Moje má jeden ze 4 čepů šroubovaný, ale ty ostatní (stejně jako Shimano) jen nalisované. Dají se ty nalisované vymontovat tak, aby se to dalo pak ještě složit do kupy?

        0 0
    • Kvadrák  

      Campa je pro lidi zastydlý v minulosti !!! Pravý cyklista vozí 100% funkční a spolehlivý shimano

      0 0
    • alinceb  

      Tak ještě jednou:

      Nemáte někdo zkušenosti s rozebíráním paralelogramu šaltru Campa?

      Moje má jeden ze 4 čepů šroubovaný, ale ty ostatní (stejně jako Shimano) jen nalisované. Dají se ty nalisované vymontovat tak, aby se to dalo pak ještě složit do kupy?

      0 0
      • karliner  

        Nepruď. Jsi ve vláknu řazení Campagnolo, tak neotravuj s Campagnolem. Takovýmu ostřílenýmu BF diskutérovi musí být jasné, že kromě rad typu „Campa sucks – Shimano olééé“ se tu nic nedozvíš.

        0 0
        • alinceb  

          To's to moc nevylepšil…

          0 0
          • kyl  

            Tak jsem se byl podívat jak to mám na kole já a moje hazka se nedá rozdělat vůbec,jeden konec čepu je drážkovanej a druhej roznýtovanej.

            Rozdělat to asi půjde,složit taky ale držet to už moc nebude.

            Taky mám rád blbečky co se serou do věcí ke kterým nemají co říct.

            0 0
    • Cavendish  

      Zdrávas, technická otázka. Veloce 10sp 2015 a Record 2008 10sp. Je řazení mezi sebou kompatibilní?

      0 0
      • vt  

        Loni jsem daval „10s Veloce Power Shift EP 2016“ na Mirrage 2008 a funguje to paradne … vic nevim :-)

        0 0
        • Cavendish  

          Díky, mám Veloce už s novými odřazovacími páčkami jako mají vyšší řady. Vím, že sady 2009–2014 nejsou oficiálně kompatibilni s řadou 2015 a dál. To ale platí hlavně u 11s sad.

          0 0
    • makaltom  

      Mohl bych vás poprosit o odkaz na ten konverzní dílek, indexovací kolečko, pro Veloce páky z roku 2006 z 9s na 10s.

      Hledal jsem u šírera, ale našel jsem jen indexovací pružinky a tu není třeba měnit.

      Děkuju.

      0 0
      • vt  

        Sirerovi zavolej, vzdy kdyz jsem je kontaktoval, tak byli ochotni poradit.

        0 0
      • deadmead  

        Hele jestli neseženeš u Šírera, tak já mám jedno indexovací kolečko, které jsem sehnal přes bazar z BF. Prý je to na 10s Xenon, ale mělo by to asi pasovat i na Veloce. Pošlu fotku kdybys chtěl.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.