Ráfek vs plášť, těžké obouvání

45 nepřečtených
  • Sunshine 29

    Ahoj, mám dotaz na obouvání ráfků, mám ráfky 23mm široké, vozím Ardenty 2.25", kevlarová patka a obout to je dost pekelný, nějaký tip?

    Jde o to, že „navléci“ poslední část pláště jde dost ztuha.

    Tipy, triky, rady?

    Díky :)

    • mastihuba  

      kup si onzy, ty jdou volně… až moc

    • Lister  

      Tak nám napiš jak to děláš?

      Některé kombinace jdou hůř ale největší rezervy jsou většinou v rukách mechanika.

      • okam_z_brna  

        tak třeba Fulcrum Red Metal 3 a Geax Saguaro TNT je pekelná kombinace… 3 montpáky na vyhození. A rukama mechanika to rozhodně nebylo.

      • Sunshine 29  

        Nasadím jednu stranu pláště, usadím duši, lehce nafouknu, aby se srovnala v plášti, srovnám ventilek, zkontroluji duši, aby nebyla skřípnutá a začnu nazouvat druhou stranu pláště…Posledních cca 10 cm nejde bez použití síly „přetáhnout“ přes ráfek… Montpáka je na zlomení, respektive jí pod plášť ani nedostanu.

        Dělal jsem to tak vždy, u užších ráfků to šlo volně, případně se lehce dotáhl montpákou.

        Pot dofouknu, aby se plášť srovnal, doma patku namažu mýdlovou vodou, poté snížím tlak.

        • Chlebovnik  

          Obas požívám tenhle fígl: http://youtu.be/-XUFVrl0UT4

          Zajímavé ta začíná být cca. ve 3:15. Obejdu se bez přezek.

          • Sunshine 29  

            Tak přesně to je ono!

            Já to vždycky natáhl silou, místo přezek jsem měl ruce kamaráda a i tak to byl porod a pro patky pláště asi nic moc (trochu házel, tak snad se srovná)…

            Díky :)

          • Lister  

            Možná že kdyby pán začal naproti ventilku, tak nepotřebuje přezky. jinak zvláštní jak všichni tlačí na patky ráfku směrem od sebe. Vždycky jsem to dělala naopak. Kolo mám před sebou, patku, kterou nahazuju tak mám dále od těla a plášť páčím směrem k sobě. Mnohem lepší páka, mnohem větší síla, kterou můžeš použít.

            • Vilém  

              Zlatko? :)

              Jinak proc naprti ventilku? Tak nejak mam zafixovano, ze se zacina obouvat u ventilku, zouvat naproti.

              • Chlebovnik  

                Tjn. Mi přijde, že když se při nazouvání končí u ventilku, tak hrozí větší riziko, že při přehození posledního kusu patky přes stěnu ráfku dojde ke skřípnutí duše. Protože u ventilku nejde tak dobře „odhrnout“ na druhou stranu.

                • Lister  

                  Čímž se potvrzuje pravidlo ze největší rezervy jsou vždy v roku mechanika.

                  Furt tady lidi píšou že některé pláště nejdou nahodit přitom realita je taková že je neumí nahodit.

              • Rubi  

                ventilek ti tlaci plast ke stene rafku a pak je vetsi obvod a min mista…

                • Vilém  

                  Tak ten samozrejme zarazim co nejhloub.

                  • Lister  

                    A Viléme, co když nežiješ ve středověku a máš UST?

                    • lukas aka mitro  

                      Evidente se mam co ucit. Vzdy nasazuju, i bezdusak od ventilku a zadny problem. Asi jsem proste jenom nepotkal uzky plast.

                      Nicmene, ma DM24 rafek (temer nema zadny stredovy zlabek), jsem nahazoval plast s dratenou patkou (WTB Timberwolf) a to byl mor…az jsem se bal, ze polamu montpaky.

                      • lukas aka mitro  

                        uzky = tesny

                      • Lister  

                        Však níž píšu, že pokud je patka volnější, tak je v podstatě jedno, kde nasazuješ, ale pokud je situace kritická, tak se počítá každý milimetr, každý záhyb.

                    • Vilém  

                      Tak ho taky nahazuju od ventilku:)

                      • KAITEN  

                        tak bezduse nasazuju tak, ze mam ventilek na 3 nebo 9 hodinach a netlacim palcema ale vsema 8 prsty jakoby tahnu nahoru. /jako kdyz na motorce pridavas plyn/

                        nicmene mam i kovovy montpaky :-) clovek nikdy nevi

        • Lister  

          Tak dobrá než půjdu spát, kdybys náhodou tohle nevěděl.

          Druhou patku začít nazouvat přesně naproti ventilku a snažit se ji cpát co nejvíce do středu ráfku. V okamžiku kdy se začně přes hranu ráfku patka natahovat už velmi ztěžka se vrátit nazačátek. Palcem tlačit pláště do středu ráfku a pomalu objíždět oběma rukama zárověn kolem obvodu kola a přitom se snažit patku pláště co nejvíce natáhnout směrem k ventilku – většinou si tím vytvoříš malou „vlnku“ pomocí které nezaskočená část patky zase trochu poskočí dovnitř. Postup případně opakovat. 95% pláštů takto nahodíš rukou a u zbytku si pomůžeš montpákou.

          • Sunshine 29  

            U ventilku začínám, ale vlnku jsem neznal – měl jsem vždy natolik úzké ráfky, že šly v klidu patky usadit rukou.

            BTW, mohla se natažením silou poškodit patka, že by plášť začal lehce házet?

            Případně co s tím (mimo výměny, tak hrozný to není).

            Díky

            • Lister  

              Začínat naproti ventilku! Když je plášť volný, tak je jedno, kde začneš, ale když je natěsno, tak se počítá každý milimetr.

          • MlokCZ  

            Presne tak. Monpaka je pak potreba jen zcela vyjimecne.

            Opravdu problematicke nasazeni kdy jsem i zlomil montpaku jsem zazil v zivote jen jedno jedine. A to silnicni bezdusaky Fusion 3 na FuRa 2-way fit.

            • Lister  

              Ano silniční bezdušáky šly hůř, takže jsem u nich musel přistoupit k tomu, že jsme někde vyhrabal montpáku.

              • MlokCZ  

                Já asi měl i blbou kombinaci konkrétní kus x ráfek, protože jsem pak bojoval i s usazením patek pláště do patek ráfku (jak byly patky pláště těsné). I přes namydlení jsem musel přefoukat kousek přes povolené maximum pláště aby zaskočil.

                Jinak u biku bývá pracnější přednahození patky pláště do patky ráfku pro kombinace, které se nechtějí chytit při nafoukání (hlavně snake skin verze na 19mm UST ráfku bez pozvolného náběhu ze žlábku ráfku do patek ráfku).

                Většinou nechci čekat dlouho až se vytvaruje s duší, takže jen nahodím s duší na pár minut, nechám jednu patku nahozenou a pak musím často nahodit co nejdelší kus druhé patky ručně.

                Kdybych počkal přes noc, tak se vytvaruje už lépe a jde to hned, ale to se mi většinou nechce.

    • tromboonen  

      Obcas se sejde rafek kde patky sednou na zvysenou cast a pak to jdse tezko, pomuze nechat v dusi trochu vzduchu abys vedel kde je a namydlit tu posledni cast patky/duse naproti vetnilku mejdlovou vodou aby to lip klouzalo a neskriplo se..

      • abel  

        jj mejdlová voda to hodně usnadní, s ní to jde raz-dva.

        btw. ardent mi nepřijde zas tak těsnej… wtb vigilante je jinačí peklo:-)

    • Sunshine 29  

      Vyzkoušeno a jde to snadno, takže mám v rukách zase nasráno o trochu míň :)

      Každopádně – plášť se nesrovnal, hází, co s tím?

      Je možný, že bych ho poškodil špatným nazouváním??

      Ardent 2,25, kevlar…

      Nějak ho nikde nemůžu najít, kdyžtak půjde NN, ale rád bych ho zkusil „srovnat“, pokud to jde

      • Lister  

        Bohužel moje zkušenost s ardenty je taková ze hážou docela dost.

        • lukas aka mitro  

          Co je to dost? Ja nahazovla nejakou starsi gumu s ratenou patkou, chytlo mi to pasku pod dusi, nezaskocila patka ani pri mydlove vode a tlaku 6bar a hazelo to asi 15mm…

          V terenu se s tim jezdit dalo, po asfaltu trochu opruz:D Cokoli hazi min, hazi vlastne jenom malinko:)))

    • Lister  

      Doporučuji pro všechny nešiky ať už se nemusíte vymlouvat že něco nejde.

      • mastihuba  

        Ten plast je volně už dyz to uvolňuje. Je to podvod. :) některý kombinace by se daly dávat do jarku donekonecna.

    • chrobák21  

      Ahoj,přidal bych se s prosbou o radu.Mám ráfky 29 WTB Frequency i19 a pláště Rubena Scylla.Chtěl bych přejít na bezduše a nevím jak širokou pásku koupit.Ty ráfky mají vnitřní šířku 19mm.Mám to krátce,máte někdo zkušenost s Rubenou.Díky.

    • jincom  

      Chce to dvě montpáky, jednou držet jednu stranu, druhou po kouskách do ráfku sázet tu zbylou ;)

    • neminem laedere  

      Ahoj, prosím o tip na co nejvolnější plášť, kterým bych po sjetí nahradil stávající WTB Nano 29×2.1, Race (použití s duší, hustý středový vzorek vhodný i pro asfalt).

      Na stávajícím plášti jezdím jeden a půl roku a jsem s ním spokojený, ale mám ho v nepříliš šťastné kombinaci s ráfky REMERX RX 2027, 29", na kterých patka pláště drží jako přibitá, takže výměna duše v terénu je noční můrou. Ano, jsem nešika, ale mám zkušenosti i s jinými koly a plášti, kde defekt ani pro mě zdaleka takový problém není :-)

      Díky!

      • plzakj  

        To je kus od kusu v ramci toleranci. Figl je nejdriv celej plast namackat do stredu rafku do zlabku. Pri sundavani i obouvani.

        • neminem laedere  

          Mně se právě mačkání do středu ráfku nedařilo, patka pláště se z ráfku ani nehnula, jako kdyby byla přilepená… Asi jsem slaboch :-)

          • plzakj  

            Ono se to prilepi no. Chce to udelat po celym obvodu. Delam to tak, ze plast kroutim pres rafek smerem k sobe, tzn. sundavam patku dal ode mne.

      • novas752  

        Specialized, Maxxis jdou obvykle nasazovat dobře, Schwalbe, Bontrager obvykle mizerně.

        • neminem laedere  

          Díky. Btw, na GCN jsem slyšel, že výrobci ráfků radši vyrábějí ráfky trochu širší, zatímco výrobci plášťů vyrábějí pláště radši trochu užší, aby na jejich straně nebyl problém v bezpečnosti (byl to díl o tubeless). Alespoň to říkal zaměstnanec Mavicu, když propagoval vlastní kombinaci ráfků a plášťů :-)

          • couffy  

            Tak tohle mi připadá jak JPP(Jedna Paní Povídala)

            • novas752  

              No něco na tom může být, když se ti se jménem výrobce spojí „špatně se z toho zouvají pláště“ je pořád o dost lepší, než „plášť nedrží v patkách ráfku“.

              Některé ráfky jsou oproti jiným skutečně dost „těsné“, pokud tam je i pojistná hranka, bývá to někdy fakt porod sundat. Pak jsou ae kombinace které jsou sundat i nasadit holou rukou a přitom při defektu patky v ráfku držej…

              • couffy  

                Dobře,ale potom je ideal vozit ráfky a pláště od jednoho producenta,což je asi v praxi nereálné

    • Mr.Duck  

      Kdyz je tu rec o tesnych plastich, ma nekdo problemy s Assegai?

      Na LB rafcich mam uz treti co je tezkej porod nasadit, a pokazde to skonci reklamaci protoze kdyz uz ho nasadim, tak hazi jak z divokejch vajec.

      Neni to teda jen mu problem, v minulym shopu jsme taky meli sbirku Assegai co hazely, jeden doslova sedel tak ze po nafouknuti byla guma vedle rafku :) (Jeden bok sel od patky o 90 st.)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse