Rady pro začátečníka - silnice - příprava na maraton

145 nepřečtených
  • gabel

    Ahoj, potřeboval bych poradit se zimní přípravou. Nějak se to sešlo a příští léto se budu účastnit 300 km maratonu Vätternrundan (http://vatternrundan.se/en/). V současnosti jezdím na klasickém HT (mix les-okresky) a trasy kolem 30 km (prostě takový ten „hodinový sprinter“). Roční nájezd cca 1700 km. Se silnicí a velkými porcemi nemám žádné zkušenosti, proto bych rád požádal zkušené silničkáře o pár rad jak se co nejlépe připravit (co a jak trénovat). Jde mi jak o fyzickou přípravu, tak i o rady ohledně výživy a praktické rady pro maraton. Nějaký stroj si budu muset opatřit (koupit, nebo půjčit – což vůbec netuším, jestli jde), protože na 29 MTB bych to zcela určittě nedal. Předem děkuji za rozumné rady a názory.

    0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud to chceš stihnout, tak musíš začít s přípravou už teď. Jezdit, jezdit a jezdit. Zaměřit se na dobu strávenou na kole a tu neustále prodlužovat. Zažívat hlaďáky, mžitky před očima a pocit, že domů těch posledních 30 km už nedojedeš. Do jara se tak trochu rozjedíš a jak se udělá počasí, tak tam začít sázet víkendové dvoustovky a prát tam velkou. Jinak to nestihneš :-)

      To je samozřejmě ideální stav, otázka je, co na to tvůj organismus a jaké máš zkušenosti. Ty rozhodnou o tom, jestli to zvládneš, nebo tě to kvůli nedostatečné regeneraci skolí ještě před startem :-)

      0 0
      • McBlacky  

        nemusí, ten závod je placka.

        Jediný co se musí naučit je jízda v háku, pak to objede za 10 hodin i kdyby neměl najeto skoro nic.

        tzn bych doporučil do startu nakroutit 3000km – což za půl roku není zase takovej stres.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tak to pak opravdu stačí na tom kole jen vydržet dlouho sedět.

          0 0
        • jonti  

          300 km je hodně i po rovině v háku.

          0 0
          • McBlacky  

            pokud jedeš v háku 30, pečlivě zašitej dál než ve třetí řadě a máš lidi kolem sebe z obou stran, tak ti stačí minimální výkon kolem 100W. Jedinej problém je prdel a pak samozřejmě se nesmotat.

            Problém u takový masovky bude organizovanost pelotonu.

            0 0
        • pelhrimov  

          Zatím zvládá 1700 km/rok a nevíme jestli si nefandí, takže to bude pořádný stres přes zimu a jaro :) Osobně bych se 300 km závodu bál a to najíždím 1300–2000 měsíčně v pomalém tempu.

          0 0
          • Jezevec70  

            S takovým nájezdem, jaký máš, bych se toho nebál. Tedy pokud by bylo rozumné počasí a cíl dojet ve zdravý do cíle.

            To už bude jen o hlavě, pravidelně jíst a pít, a držet si přiměřené tempo.

            0 0
            • Spící kníže :-)  

              Vidíš to rozumné počasí. Co se za to dá považovat. Může celý závod pršet a nebo být prostě hodně teplo. V obojím případě pořadatelé závody neruší. Já si při letošním Krušnotonu říkal 250 km žádný problém. Ono to problém není. Ale bylo 38 stupňů a to prostě problém je. Na slunci ještě víc. Snad nějak k těm 43 stupňům. V tom už objet 200 km není sranda. Protože aspoň u mne platilo že i když hodně vypiješ tělo to nepřijme. Přijme jen určitý objem, a víc vypotí než do sebe vezme.

              0 0
              • pelhrimov  

                Ten samý den jsem se uvařil v závodu na 80 km, měl jsem ve výsledcích o kolo méně než holky :)

                0 0
                • GrumpySmurf  

                  Divny je, ze o tom ze bude celej den vedro vime a stejne na to kolo lezeme. Divnejsi je, ze nekteri se pak i divej… :D

                  U me to letos byl vyslap na Klinovec, ani nechtejte vedet jak sem si celou cestu nahoru nadaval :D 140km v 40stupnich pro flakace co letos zacal jezdit,…:D

                  0 0
            • pelhrimov  

              Tak jsem si našel nějaké výsledky z roku 2011, ne kompletní, protože ochrana osobních dat je nadevše:) Prvních 8 v cíli čas 6:33, pokud je to 300 km, tak je to průměr přes 45 km/h, 1000. místo průměr 35 km/h, 2000. místo průměr 33 km/h. Ono jde o tom, že je to hromaďák, takže by se to mělo jet rychle, ale při tom počtu startujících to bude pro některé závod na 24h a to se nechá dát přes 300 km i v terenu :) Jet dlouhodobě 30 průměr po rovině, není žádná sranda, pokud se člověk jenom vozí a netrénuje intenzity. Jen tak teoreticky, fouká v těch končinách hodně vítr?

              0 0
              • pelhrimov  

                Tak už mám kompletní výsledky v Excelu, dojelo to cca 19300 lidí a poslední to měl za 25 h, dost lidí na konci to mělo za 22 h což je průměr přes 13 km/h, Dostat se do první poloviny výsledků znamenalo jet 11:49 tj. přes 25 km/h.

                0 0
                • pelhrimov  

                  Je otázka co je ještě cyklistika, protože na před mnoha a mnoha lety dal tehdy padesátiletý řecký běžec Y. Kuorous za 24h 303 km, raději si nepředstavuji kolik by dali top atleti, kdyby se na to připravovali.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Právě Yannis Kouros byl absolutní světová špička na ultra+ tratích, žádný neznámý nicka, držitel spousty světových rekordů. Zvol si jiný, vhodnější, příklad :-).

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Všiml jsem si, že lidi, co dělají nějaký sport, třeba běh, tak obvykle jsou zdatní i na kole. Nakonec po nějaké delší vyjíždce nebo víc dnech za sebou, když pak třeba běžím, abych stihl autobus, tak to v nohách cítím. Tzn. jsou to stejné svaly, i když jsou zatěžované jiným způsobem.

                      Hezkým příkladem jsou třeba Martina Sáblíková, která na kole zvl. dřív toho moc nenajezdila, ale díky vytrénování z bruslí porážela české cyklistky specialistky, podobně Anežka Drahotová, která je chodkyně a běžkyně, tak taky mnohdy porazí cyklistky specialistky.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Tak u mě třeba není problém v nohách ale že to prostě neudýchám. Ano nohy mě bolí ale to mi nevadí.

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Já to mám opačně, pokud jedu normálním tempem, tak je to spíš o nohách. Ale fakt je, že do kopce nebo i pokud to ženu po rovině, tak to dokážu jet, že to sotva udýchám. Což je potvrzuje, že když má někdo fyzickou kondici, co se týče plic a kardiovaskulárního systému, tak to je do velké míry přenositelné do jiných sportů.

                          Jinak supervytrvalost, kam počítám trasu 300 km, ta nebude přímo o udýchání. Tam půjde spíš o dlouhodobou vytrvalost v nižší intenzitě. Trénoval bych na to tak, že bych jel určitou rychlostí, ale bez nějakého zadýchávání, aby to bylo čistě aerobním pásmu. Nakonec by to šlo trénovat i tak jet nějakou vzdálenost v rozumné intenzitě, aerobně, ale rozhodně ne rekreačně třeba 70 km a pak si přidat třeba 20 km nižším tempem, jen pro zvýšení celkové vytrvalosti.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jj souhlas. Dřív jsem běhal (6km 4× týdně) a bylo to znát, fyzička na kole docela šla těch 40–50km jsem ujel v pohodě. Pak přišla první stovka a ta mě stála hodně sil (špatná technika atd), na podruhé se mi to jelo už hezky na pohodu. Nedělá mi problém jet po rovince pěkně 30–35km/h třeba hodinu ale jakmile je kopec, tak chcípám.

                            0 0
                            • Prazak0  

                              Běh je intenzivnější a současně obvykle jde o kratší vytrvalost. I když se srovná běžecký klasický maraton třeba s běžným etapovým závodem, kde ty trasy jsou v rozmezí 150–220 km.

                              0 0
                          • McBlacky  

                            pokud má mít trénink ve velmi nízké intenzitě smysl, tak se bavíme o 4+ hodinách pravidelně. Pokud na to není čas, tak intenzivnější tréninky častěji mají lepší efekt na adaptaci organismu na zátěž. Navíc ty ultra distance jsou (čím dál, tím víc) o jídle, pití, nepohodlí a hlavě. Pár týdnů před akcí cvičit protahovací cviky dvakrát denně má větší efekt než najet pár stovek km navíc a takových věcí je víc (management teploty těla, adaptace na stravu a její skladba dle GI,…)

                            0 0
                            • Prazak0  

                              Já bych nedoporučoval velmi nízkou intenzitu, ale jet v aerobním pásmu, nejet těsně pod prahem, ale přitom v tomto pásmu jet intenzivně. Pak na závěr možná přidat intenzitu nižší, ale nemíním tím vyloženě odpočinkové tempo.

                              Jinak souhlasím, kdo je zvyklý jezdit třeba 50 km svižně, tak poté je schopen ujet pomaleji ještě třeba 20 km, aniž by se nějak zrasoval a podstatněji unavil. Taky najíždění delších vzdáleností, čím nemyslím ani 50 km, ani 70 km, to chce jet určitým tempem, aby to člověk časově stíhal. Ale mělo by to být odjeté v aerobním režimu, ne na prahu či těsně pod ním, kdy pak ten metabolismus je trochu jiný. Delší méně intenzivní trénink taky vyčerpá zásoby glykogenu, i když je pojede hlavně na spalování tuků. Delší časy jsou nutné i pro psychiku a taky aby člověk byl zvyklý na sedlo.

                              Jinak v praxi to bývá někdy trošku jinak. Např. pokud cesta zpět je proti větru, tak ta intenzita ve wattech je vyšší, i když rychlost je třeba docela nízká.

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Kdo má natrénováno na svižných 50 km, ujede bez většího problému stejným tempem i 70 km. Je otázkou, jestli chce zakladatel jet 300 km marathon na umístění (silně nedoporučuji, nemá šanci natrénovat) nebo na pohodové dojetí (doporučuji).

                                U delších tratí pak není nějaký zásadní technický rozdíl, jestli jede 130 nebo 200 km, stejně tak 220 nebo 300 km, vždycky již jde mnohahodinový výkon, kdy musí hlídat hlavně doplňování tekutin a kalorií. To se na kratších intenzivních tratích nenaučí, protože to tam v takové míře nepotřebuje.

                                Zároveň je potřeba se vyjezdit natolik, aby reakce na změnu počasí nebo profilu byla včasná a odpovídající, k tomu jsou také kilometry venku dobré.

                                Jinak bych asi pro daný účel doporučil válce a celou zimu se snažit najíždět hodiny na válcích, ven vystřelit až na jaře. Hlavu to potrénuje vynikajícně.

                                0 0
                                • Delkim  

                                  ty válce sedí, někteří by potvrdili, že vydržet 2 hodiny na válcích je v hlavě možná jako ujet těch 300 km venku :)

                                  0 0
                                • Hroch obojzhivelnyj  

                                  Nevim jestli nekdo krome Delkima ma na to najet rozumnou zimni priparavu na valcich :-)

                                  Neni spatne pocasi, jen blbe obleceny cyklista.

                                  0 0
                                  • arny71  

                                    Déšť + vítr + zima JE špatné počasí, ať už se oblíkneš, jak chceš.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Vítr mi trochu vadí ale zima a déšť vůbec. Spíše naopak je mam rád.

                                      0 0
                                      • mvd  

                                        Taky s tím nemám problém. Jediné, co je potřeba hlídat, aby člověk nevychladnul. Dokud je v tempu, tak i ty mokrý věci „vytopí“, ale jak jednou vychladne, tak se to těžko roztápí zpátky na provozní teplotu. Jeden postřeh: nevidím velký rozdíl mezi větrovkou a pláštěnkou. Stejně jsem mokrej, ať už se mokro dostalo dovnitř přes větrovku, nebo jsem si ho vyrobil pod pláštěnkou. A když to neprofukuje, tak to nevadí. Po návratu sbírám žampiony tak jako tak :o)

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Jj s chladnutím mám taky problém. Jakmile zastavím třeba na 30min. Tak mi trvá tak dalších 30min. než se zase zahřeju. Zima mi není moc ale příjemně taky ne.

                                          0 0
                                          • McBlacky  

                                            stačí vyrazit si na 4 hodiny v teplotě kolem nuly a dešti a budete mluvit jinak ;)

                                            0 0
                                            • mvd  

                                              Ale jo :o) Mokrá nula je pro opravdový masochisty :o) Proti tomu je celodenní výlet při mínus pěti pohoda. Zažil a už mám skoro všechno vychytaný. Zbývá dořešit poslední věc – mrznoucí nohy v zimních tretrách i s neoprenovejma návlekama BBB Hardware. Protože mám obecně problém s prochládáním periferií, jediným řešením pro mě je vyhřívání. Už jsem i koupil takový vyhřívaný vložky z Lidlu – nefunguje to – moc malý výkon. Mám doma z dřívějších dob opravdu výkonný vyhřívaný ponožky na 12V, tak budu skládat nějakou pořádnou li-on baterku a postupným řazením 3,7 – 7,4 – 11,1V řídít výkon.

                                              0 0
                                • Prazak0  

                                  Ve všech příspěvcích jsem psal jet aerobně, bezpečně v pásmu, ne těsně pod prahem, ale současně nějakou slušnou rychlost mít. Důvodů k „vyšší“ rychlosti je víc. Např. to, že kdo ujede svižněji padesátku, tak v pohodě ujede i 70. Pokud tu padesátku jezdí nějakou dobu, tak nepůjde ani s rychlostí dolů. Pokud ne, tak to zvládne, když posledních 20 km pojede pomaleji. Jde i o čas, u 50 nebo 70 km to není problém, ale když bude chtít za den najet 150 km, tak dvacítkou by to jel 7,5 hodiny. Stejně předpokládám, že začátečník s narůstajícími kilometry bude zvyšovat i rychlost. Jinak rozdíl mezi třeba 130 a 200km dle mého názoru je. Někdy se mi stalo i na dosti kratších trasách, třeba když jsem ten den velmi málo jedl, současně třeba jel i předchozí dva dny nějakou ne zcela krátkou trasu. Celé jsem jel slušně, ale posledních 10 km najednou nebyl schopný pořádně jet, rychlost výrazně klesla. Prostě tělu chyběly zásoby dostupné energie. Pro málo trénovaného, co pojede 80, tak 60 km bude v pohodě, ale posledních 20 km mu dá zabrat. Ale asi kdo jezdí pravidelně, třeba těch 130, tak ujede v pohodě a nebo aspoň ujede i těch 200. Pravidelně, tím nemyslím, že někdo bude přes týden jezdit vyjížďky třeba 70 a jedno o víkendu dá 130. Myslím spíš, kdo trasy kolem 130 pojede třikrát v týdnu a pak ještě 1–2 třeba kratší. Optimálně třeba, kdo by jel 130 dva dny po sobě o víkendu, pak jedno v týdnu. Kdo ale tuhle vzdálenost by jezdil jen jednou za týden, tak by se na 200 asi dosti natrápil.

                                  Já třeba jezdím téměř celou zimu, třeby vynechám 2 týdny v lednu, únor celý, v prosinci týden vynechal kolem vánoc. Mráz do minus 2st mi zas tak nevadí, není problém v něm jet 2–3 hodiny. Tuhle dobu bych šlapat jen tak na trenažeru, válcích či rotopedu asi psychicky nezvládal. Ale nakonec to jde kombinovat, jet kus venku a pak ještě si přidat hodinu doma. Nakonec za větší zimy by mohl dělat i nějaký doplňkový sport, třeba běh v nízké intenzitě ap.

                                  I kdo je zmrzlejší, tak zima je obvykle taková, že v prosinci až únoru tu je dost dní, kdy je nad nulou a není na silnicích vrstva sněhu. Prostě využil bych ty teplé dny, kterých bývá dost.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    to co píšeš ale souvisí s tím co píšu já a sice že čím víc ultra, tím jde o jiné věci. Ty jsi špatně odhadl regeneraci a podcenil jídlo a možná i pití, pak se nediv, že jsi nebyl schopný jet. Tohle se musí trénovat stejně jako tupý šlapání.

                                    0 0
                                    • Prazak0  

                                      S tím plně souhlasím, u dlouhodobý vytrvalosti jde i o jiné věci. Ale i na krátkých vzdálenost to jde srovnat. Pokud někdo najezdí za týden třeba 210 km, tak je dosti rozdíl, jestli pojede třeba tři sedmdesátky a nebo jestli to rozloží do 5 nebo dokonce 6 dnů. Jenom najíždět objem nestačí. Možná ze začátku je lepší jezdit spíš kratší a 5–6 dní v týdnu. Kdo ale trénuje na utlra vytrvalost, tak by pak se měl zaměři i na ní. Tj. jezdit spíš delší trasy v míň dnech, dát si dvě delší vzdálenosti po sobě (tělo druhý den není plně zregenerované), pak si třeba zařadit i 2 dny volna ap.

                                      Celkově bych to ale nikomu neradil, s dosavadním najetím 1700 km za rok a zvyklým na vyjížďky 30 km, aby takovýto závod absolvoval po přípravě kratší než jeden rok.

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        když si vezmu s jak malým nájezdem objelo pár lidí Salz A strecke tak mi pořád přijde, že placatý tříkilo v háku je úplně o hovně co se týče požadavků na výkon a rozhodovat bude hlava, kterou budou nahlodávat záda a prdel :)

                                        0 0
                                        • Prazak0  

                                          Sezení je docela problém, prostě v sedle si to člověk musí odsedět, pak to jde. Pak na rovině by mi vadila asi psychika. Já jezdím zpravidla sólo a spíš zvlněný terén. Když jsem pak někde jinde jezdil vyloženě po rovině, jen malá zvlnění, tak mi to přišlo monotónní a psychicky náročnější, než když občas nějaký ten kopeček a pak zas dolů.

                                          0 0
                                          • platypus  

                                            Co jsem se párkrát chytil hobíka (samozřejmě po domluvě) tak mi to monotónní rozhodně nepřišlo. Trochu jste mě tady nakously, že si asi zase koupím baterky do kompuu, a budu si hlídat tepy ne ale kvůli flákání ale abych udržel právě ten aerobní práh, na rovině je to těžký se dobrovolně drtit sám.

                                            0 0
                                          • McBlacky  

                                            já roviny vůbec nemůžu. Po půl hodině solo mě to začne ***** a po hodině mám psychicky dost. V balíku je to o kus lepší, ale jen když se jede.

                                            0 0
                                            • platypus  

                                              Jsem trochu těžší a v rovinách se tak nějak našel, celou zimu jenom roviny, v březnu přidám kopečky a v květnu kopce a od října /listopad zase roviny a každým rokem tak furt dokola.

                                              0 0
                                              • arny71  

                                                Co je to vlastně rovina? Řekněme, že na 100 km najedu cca 1000 v.m. Jsou to už kopečky (zvlněný terén), nebo ještě rovina? :)

                                                0 0
                                                • jannk  

                                                  ja mam na silnicce dlouhodobe na trasach zapadne od Prahy (GKO) asi 1.2% (1200m na kazdych 100km) … a zrovna jako rovinu bych tam ten teren nepopsal. Pro znameho bydliciho na stredozapade USA je nastoupane 1% nedosazitelny sen, je tak na tretine → to je rovina.

                                                  0 0
                                                • platypus  

                                                  Rovinou myslím totální placku, příklad niva řeky Morava, 1000v.m.na sto je u mě zvlněný.

                                                  0 0
                                                  • arny71  

                                                    Tak to je dobrý. Pro mě je placka kolem 400/500 v.m. na 100 km, jen jsem chtěl vědět, jestli splňuju normy B-F, když jsem jen rekreační jezdílek. Běžně jezdím cca 50–60 km s 500–800 v.m a taky mi to jako rovina nepřijde, tak jsem rád, že to vnímám správně. :)

                                                    0 0
                                                  • blaf  

                                                    V Polabí je to 100km 100vm, občas min. To je rovina :)

                                                    0 0
                                                  • platypus  

                                                    Souhlas, u nás máme Hornomoravský úval, když dám trojúhelník Otrokovice -Přerov -Prostějov je to taky ještě pořád rovina, taky tam bude asi sto na sto.

                                                    0 0
                                                  • raw 4  

                                                    Jak kde..Polabí ma ještě další vtipnou vec a to vítr. .někdy stací jet 40–50 km proti větru a dost me to pocuchá

                                                    0 0
                                                • jonti  

                                                  Moje nedělní sólo bych bral jako něco, co už není vyloženě rovinaté, ale kopce to nejsou. https://www.strava.com/…es/428933882

                                                  Takový lehký zvlněný terén

                                                  0 0
                                        • Smazaný účet  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                    Jaké máš roční a maximální měsíční nájezdy? Vzhledem k dosavadní tréninkové historii zakladatele vlákna považuji celý Tvůj konstrukt za naprosto irelevantní.

                                    Když pojedeš 3×130 + třeba 2×70 za týden, dá to dohromady 530 km, tj. za 4 týdny pěkných 2.120 km. Kromě toho ‚mít na to morál a čas‘ to chce velmi propracované stravování a regeneraci, protože tréninkový objem to je nezanedbatelný, zvlášť pokud k tomu chodíš do práce. Vyjádřeno časově, tak to na silničce na rovině dělá cca 75 hodin, tedy krom zaměstnání už vlastně jen sedíš na kole, protahuješ, jíš a spíš. (Letošní červen+červenec+srpen 5.186 km kola, 276 km běh, celkem 227 hodin.)

                                    Na překonání 300 km se ctí a ve zdraví stačí člověku v tomto pořadí: kondice, vyladěný posed, nejvhodnější možné sedlo, jedoucí kolo, vychytaná pohonná kapalina (kombinace ionťáků/vody/šťáv), optimální stravování, štěstí. Pak už jen nějaké základní odseděné hodiny v sedle resp. najeté kilometry, nemusí jich být úplně moc ani všechny ryze v aerobu. Nebavím se o závodění!

                                    Akce se má konat 17.-18. června, takže to chce dobré plánování přípravy a nepřepálit začátek. Teď má gabel něco málo za sebou a je pěkně, takže tuto sezónu natáhnout co nejdál do prosince a vyzkoušet si dvě věci: stávající známou trasu jet opakovaně na čas; krom toho zkusit tu trasu jet vlastním tempem 2× bezprostředně po sobě, aby zjistil, jak to jde, jak tělo reaguje na tutéž věc po předešlé zátěži.

                                    V zimě maximum běžky, pokud zvládá, tak občas popoběhnout, hodně plavání, možná posilování, ideálně zařadit již zmíněné válce. Pokud by ho něco mělo opravdu zradit na třístovce, tak nejdřív core/držení těla. V zimě je třeba tělo připravit na to, aby vůbec vydrželo následující jarní trénink.

                                    Na začátku března už by měl jezdit na kole objemy, za březen by to chtělo tisícovku, za duben o 500 víc a z toho co nejvíc na silničce. V květnu by se mohl dostat někam k 1.700 km a bylo by dobře, aby v tom měl bloky jako 300 km za tři dny a 500+ km/5 dní, k tomu nějakou 200 km nonstop kontrolní sólo jízdu. To proloženo krátkými rychlými trasami a dny volna.

                                    Za první polovinu června se dá ujet cca dalších 700 km, takže před maratónem bude mít najeto od začátku roku cca 4.900 km – i kdyby jen těsně přes 4.000.

                                    Nezapomínat jíst, protahovat, regenerovat! Zůstat zdravý, nenachladit se zbytečně!

                                    Jednu zásadní radu závěrem: nepodcenit obleční. (Vozit s sebou pláštěnku, střídat několikery velmi kvalitní kraťasy, mít variantu do každého počasí.)

                                    Teď ta horší část. Bude si kupovat kolo v rozsahu ceny 20–50.000 Kč.

                                    K tomu cca 8–10.000 dá postupně do oblečení, které asi ještě nemá v odpovídajícím množství a dostačující kvalitě (5×kraťasy, návleky, dresy, bunda …). V přípravě sjede min. 2 kvalitní řetězy a dvě sady plášťů (bike + silnička) + nové na závod, k tomu mazivo na řetěz a další servis – min. 4.000. Silniční tretry (pokud nepojede v bikových) a silniční pedály – další min. 4.000 Kč, ale spíš o dost víc. Doplňky stravy odhadnu na 3.000 Kč.

                                    To máme bez kola dalších asi tak 20.000 Kč.

                                    0 0
                                    • mvd  

                                      Páni! Nebereš to moc profi? Koukám, kolik se dá narvat do cyklistiky peněz! A já vůl ježděním na kole vykazuju prokazatelnou úsporu proti jiným způsobům pohybu.

                                      Ono, kdyby se gabel dostatečně rozjezdil na tom HT, aby vydržel v sedle 12–13 hod, přezul na 28–622, tak to dá taky. Nemluvím o umístění, ale o slušným zvládnutí.

                                      Samozřejmě, 300 km po asfaltu bude lepší jet na silničce, a pokud se chce tímhle směrem dál orientovat, tak ať investuje.

                                      Od toho je cyklistika tak různorodá, aby to šlo více způsobama :o)

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        myslím, že bys byl překvapenej kolik se dá nasypat do kola a aktivit s tím spojených, šesticiferná částka ročně není problém.

                                        0 0
                                        • mvd  

                                          Věřím :o) Občas se mi stává, že na tom svým dálkovým krosu dojíždím super vybavenýho silničáře, tak si říkám „chvilku si za ním odpočnu, nebo se naopak trochu vyhecujem“. Po chvíli se mu omluvím, že někde musím bejt na čas a musím jet :o) A pak mě samozřejmě dojede jinej na plečce, za kterýho se zkusím pověsit, a po chvíli to vzdávám. Jo, peněz se dá určitě nasypat hodně, ale jen někdo je zužitkuje :o)

                                          0 0
                                    • kokoska.rokoska  

                                      Píšu to pod Tebe, Krabe, ale je myšleno obecněji.

                                      Určitě netvrdím, že objemy nejsou potřeba, ale připadá mi, že jsou zde poněkud přeceňovány. Pokud máš spoustu času a nic lepší na práci, tak proč ne, ale jsem si jist, že podobných výsledků (minimálně v intencích této diskuse) lze dosáhnout se zlomkem najetých km.

                                      Ať jsem konkrétní, to co doporučujete (Ty a pan kolega Prazak0) za týdenní objemy já pomalu nenajedu za sezónu a dát dvoukilo sólo tempem 35+ v závodě mi v celku nečiní problém, jak sám víš. A kdybych vynechal rozplavání a vyklusání tak by byla třístovka poměrně snesitelný výlet (každopádně časově docela krátký).

                                      To jen aby si zakladatel nemyslel, že musí do léta najet bambilion kilometrů, jinak to nezvládne.

                                      A ještě bych dodal – pozor na doporučované běhání! Jako bývalý atlet k němu mám sice v zásadě kladný vztah, ale musím upozornit, že kondice z běhu se do cyklistiky prakticky nepřenáší (narozdíl od opačného, poměrně funkčního, směru). S tím mám, bohužel, poměrně značné zkušenosti :-)

                                      0 0
                                      • ˘Ö˘ Krab  

                                        Nic proti, ale podívej se na své časové a intenzitní úhrny a na vědeckou propracovanost svého tréninku.

                                        Samozřejmě, člověk se základní kondicí tu 300 ujede také a téměř bez tréninku, pokud mu někdo do hlavy vtluče, co a v jakých intervalech má jíst a pít (viz Panákova letošní cesta do Brna). Předpokládám tak nějak, že gabel ujede svých ročních 1700 km celkem lážo plážo, já pojedu svých měsíčních 1700 z poloviny průměrem >31 (tu část z kopce dolů :-) také lážo, ani jeden – na rozdíl od Tebe – netrénujeme a nezávodíme, což je zásadní rozdíl. Pak bych třeba jel i těch 35+.

                                        Běhání doporučuji jen jako aklimatizaci, změnu a šanci se udržet v pohybu, úskalí nepřenositelnosti je si asi každý vědom, ale aerobní metabolické vytrvalosti neublíží.

                                        Do léta nemusí najet bambilion kilometrů, ale je to nejjednodušší, nejpříjemnější a nejméně bolestivá forma přípravy, aby si to pak ve Švédsku mohl pořádně užít.

                                        0 0
                                    • pelhrimov  

                                      Chtěl jsem těm řetězům něco napsat, ale jdu raději šlapat na ergáči, ráno 4 h venku, večer 1 h na půdě, když je ta sobota :) Tak nějak se mi to osvědčilo více než doplňky stravy :)

                                      0 0
                      • Toman  

                        Ono to nebude pouze ve svalech, jak píšeš. Velké svalové skupiny budou pracovat na kole, při běhu, na bruslích ale podle druhu sportu – sport. nářadí jsou rozdíly v připojení jiných, zpravidla menších svalových skupin. Dále pak nastuje naučená motorika pohybu – lokomoce, metabolické schopnosti a hlavně pak ventilační parametry. I my rekreační sportovci máme sílu, jsme vytrvalí, máme i rychlostní předpoklady, naučený pohyb, nemáme však tak efektivní metablismus a zvláště pak ventilaci, my nestíháme svaly zásobit kyslíkem, produkujeme tím pádem hodně laktátu a tudíž musíme zvolnit.

                        0 0
                        • Spící kníže :-)  

                          Mám stejný názor. Běh ti k lepšímu výkonu na kole nepomůže. Jsou různí hroutiči co běhají pomalu maratony a maj nějaký přesvědčení že po tom budou lepší na kole. :-) Druhou stránkou věci, je to že ten kdo jezdí na kole 6 hodin + tak ten už jistým typem vytrvalce je. Tedy tělo v tom řežimu pracuje. A jak už někdo napsal tak dlouho se povětšinou neběhá.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            běh ti pomůže dost, ale musíš vědět co máš za motivy běhat a jak často. Víc ti pomůže na XC a kratší závody. Na silniční 6+ hodin je fakt, že to tak přínosný není.

                            0 0
                            • Toman  

                              No, každý máme své zkušenosti a musím říci, že trénink formou běhu, má-li být primární tréninkovou metodou k vyššímu výkonu na klice, nepomůže. Částečně ano, ale spíše je to metoda k získání, či vylepšení určitých schopností a tuto vyšší celkovou výkonnost pak zužitkujeme ve specielním tréninku. Výkon na klice, nebo nějaká výsledná průměrná rychlost na kole bude výsledkem tréninkového snažení. Vždy to bude kombinace vytrvalosti, síly, rychlosti, techniky šlapání, dýchání, taktiky a techniky jízdy. A to za předpokladu specielního, tedy cyklistického tréninku. Jenže trénink cyklistiky není pouze specializace a tedy i běhání mnozí z nás často zařazují do tréninku pro jeho dostupnost ( výbava, místo ). Osobně běhání doporučuji svým svěřencům a sám si také zaběhám. Nejsem ovšem příznivcem jednotvárného běhu, jelikož nemám v úmyslu nabíhat objemy, nýbrž záměrem je získávání rozličných schopností jako: síla, rychlost, obratnost, pohyblivost.

                              V minulém příspěvku jsem se spíš snažil říci, že za nízkým výkonem na klice budou spíše metabolické a ventilační parametry.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                proto píšu, že musíš vědět co za motivy a jak často. Jako hlavní aktivita a třeba v kombinaci s volnějším rovnoměrným tempem to nijak zvlášť nepomůže

                                0 0
                                • Toman  

                                  Ano, myslím, že si rozumíme. A motivace je důležitá, a každý si vytváříme ty své motivace. Něco ve smyslu, že musím, je ve výsledku poloviční trénink a tudíž ztráta času.

                                  Takže běhat ano, ale z pohledu cyklisty pouze jako doplněk k získání jiných schopností a dovedností k dalším aktivitám.

                                  A když už běhat, tak v prvé řadě zdravě. Naučit se správnou techniku pohybu nohou i celého těla a mít odpovídající výstroj.

                                  0 0
                                  • Prazak0  

                                    Správnou techniku se asi nikdo nenaučí hned. Měl by se o ni jistě hned snažit. Ale přes zimu bych určitě ten běh zařazoval, pokud nedokážu najezdit plný objem, jak bych najížděl za teplejšího počasí. Pokud od března pak běh vyřadí a přejde zcela na kolo, tak na tom kole toho najezdí dost. A běh mu umožní v tom březnu najíždět větší objemy.

                                    0 0
                              • Prazak0  

                                Hodně cyklistů běhá zejména v zimě. Ne každý v zimě venku jezdí, někdo třeba jezdí, ale méně dní. Vedle toho zařadí válce či trenažer a taky běh. Zopakuji se, kdo je zdatný atlet, tak i na kole si povede dobře. Příkladem jsou Sáblíková či Drahotová, které nejsou cyklistickými specialistkami. Sáblíková svého času na kole moc nenajezdila, za krátkou přípravu, kdy stále měla horší techniku, dokázala cyklistické specialistky strčit do kapsy. I když bruslení není běh.

                                Pokud někdo se v zimě bojí jezdit venku, např. často by nastydl a současně chce si udržet kondici, tak běh je výborná věc. Na jaře pak dokáže daleko líp speciální cyklistickou zátěž. Když uvážím počasí, tak teď je třeba relativně teplo, ale dost prší. Pokud si někdo vyjede tehdy, když neprší a za mírného deštíku si půjde zaběhat, tak to bude skvělá kombinace. Tady je řeč o někom, kdo jezdil na kole málo, minimální roční objem. A chce natrénovat na 300km maraton. Pokud přes zimu zařadí i ten běh, udělá určitě dobře.

                                0 0
                            • pelhrimov  

                              Jasně, běh může pomoci, když bylo v triatlonu 35 km kolo, tak jsem dokázal být i nejrychlejší s najetými 200 km/rok a s Favoritem:), jezdil jsem děsnou pilu ze sedla, na krátké trati to šlo vydržet, cyklisté se chechtali, ale jen do horské prémie :) V amatérském sportu částečná přenositelnost běh kolo je, tam je to jen o fyzičce a běžecké tréninky jsou daleko méně časově náročné, rozklusání, 10× 300m nebo 10× 1km nebo 3× 3km výklus a domů, jednou nebo dvakrát týdně tempová desítka v neděli něco delšího, bohatě stačí. Samozřejmě, že mezi rozklusáním a vlastním tréninkem se dává rozcvička a rovinky třeba 5×100m, naplatí pro nedělní dlouhý běh. Jenže ono to bolí, nejvíce ty opakované úseky, tak někteří raději řeší ty doplňky stravy :)

                              0 0
                              • Prazak0  

                                Ta přenositelnost je i u vrcholových sportovců, srov. Sáblíková, A. Drahotová, myslím Lukáš Bauer – lyžař, na kole zajel taky velmi slušně. Jinak samozřejmě, ideální přípravou pro cyklistický maraton 300 km je ježdění na kole. Jenže v zimním období se jezdí hůř. Dnes jsem si dal jen 43 km, u Labe byla mokrá silnice, sice nepršelo, ale jezdím bez blatníků, takže malinko to cáká. Pak jsem si vzal taky jen letní rukavice, byly 3 stupně. Někomu zas je zima a při chladném počasí snadno nastydne. Myslím, že v tomto kontextu zařadit běh je velmi vhodné. Ani trenažer či válce nebo dokonce rotoped nebo spinning nejsou totéž jak jízda na kole. Ne každý na tom vydrží jet delší dobu. Takže v zimním období ke kolu přidávat běh vede ke zvýšení celkové kondice a posílení i těch svalů, které se využívají na kole. Nakonec mám ozkoušené, že pokud si dám na kole delší vzdálenost, třeba víc dní po sobě, tak pak když si dám sprinta na autobus, tak to v nohách cítím. Běh má i tu výhodu, že časově je méně náročný. I to trénování intervalů je dobré, i z hlediska přenositelnosti na kolo.

                                0 0
                                • Tencovozikmin  

                                  hovno

                                  0 0
                                • Toman  

                                  V zásadě s tebou souhlasím, běh rozhodně ano ale ne jako primární tréninkovou metodu ( tedy z pohledu cyklistiky ) ale jako velmi vhodný a dostupný doplněk. A neběhat ubíjejícími objemy, nýbrž právě běh, protože i jak ty píšeš, bývá povětšinou kratší na čas, než třena jízda na kole, či vyjetí na běžkách, využít k rozvoji různých druhů sil, rychlostí, pohyblivosti atd. Stačí trochu zapojit fantazii a člověk přijde na spoustu zábavných metod formou běhu.

                                  Alternativy ke kolu nejsou plnohodnotné kolo, souhlasím, ale už je tam specielní pohyb, ale stále chybí přirozené změny sklonu, vítr, povrchy, jízda ve skupině a tím pádem se trénuje pouze lokomoce, částěčně i třeba technika šlapání a dýchání, ale postrádá to rovnováhu, neustálé drobné dynamické nuance atd.

                                  No, a to, že sportovci z jiných sportovních disciplín zvládnou velmi dobře i kolo je dáno především jejich vybudovaným aerobním základem a pak velmi ( a to dosti odlišně od nás rekreačních sportovců ) dobrou podporou metabolických a ventilačních parametrů a skvělých regeneračních schopností. V tom my, obyčejní hodně ztrácíme, byť také máme naučenou kadenci, máme sílu i třeba techniku jízdy nebo dobrou taktiku boje.

                                  O správné běžecké technice je asi vhodné si nechat poradit u atletů či triatlonistů a neničit si zdraví humpoláckým stylem v nevhodné výstroji. Je to správná technika kladení chodidel, práce paží, ramen, umění dýchat a používat pro zaběhání třeba běžeckou abecedu atd.

                                  0 0
                            • pelhrimov  

                              Jasně, běh může pomoci, když bylo v triatlonu 35 km kolo, tak jsem dokázal být i nejrychlejší s najetými 200 km/rok a s Favoritem:), jezdil jsem děsnou pilu ze sedla, na krátké trati to šlo vydržet, cyklisté se chechtali, ale jen do horské prémie :) V amatérském sportu částečná přenositelnost běh kolo je, tam je to jen o fyzičce a běžecké tréninky jsou daleko méně časově náročné, rozklusání, 10× 300m nebo 10× 1km nebo 3× 3km výklus a domů, jednou nebo dvakrát týdně tempová desítka v neděli něco delšího, bohatě stačí. Samozřejmě, že mezi rozklusáním a vlastním tréninkem se dává rozcvička a rovinky třeba 5×100m, naplatí pro nedělní dlouhý běh. Jenže ono to bolí, nejvíce ty opakované úseky, tak někteří raději řeší ty doplňky stravy :)

                              0 0
              • Spící kníže :-)  

                Těch 45km/h si dokážu představit spíš takto než normál v balíku i když u závodníků to je možný. Ale asi ne 300 km.

                https://vimeo.com/75458362

                0 0
                • McBlacky  

                  záleží kdo to tahá, čistě v balíku je 45 ekvivalent cca 32 sám

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Pokud se neumí v balíku pohybovat, tak se ve velkém bude furt propadat a v malém pořád spurtovat a odpadat do dalšího :-)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      no já mu doporučil level 1: jízda v háku.

                      Ono čím větší akce, tím větší peklo v balících. U delších distancí to ke konci je doslova o život. Všichni unavení na hranu…

                      0 0
                  • Prazak0  

                    Kdo se veze v balíku, tak maká podstatně méně. Jenže vždycky se předpokládá střídání, tj. nějakou dobu musí dotyčný jet na špici a maká stejně, jak kdyby jel sám. A 45km/h je dost slušná rychlost. Ale i tou třicítkou, jedna věc je ujet takto rychle třeba 70 km, to poněkud vytrénovaný člověk zvládne, myslím sám, ne v balíku. Ale ujet tak rychle 150 km, tak to je výkon závodníků. Při závodech profesionálů po rovině mívají rychlostní průměr kolem 45km/h. Ujet to třicítkou, stejné watty, protože jedu bez závětří, to je vlastně horší – protože to člověk jede podstatně déle. V tom ultramaratonu teda ujet těch 300km není tak zlé, pokud to člověk srovná s tím, že by ujel sám třeba 200km. Ovšem za podmínky, že po celou dobu udrží u rychlost a nevypadne z balíku.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      profíci na hladkých jednorázovkách mají průměr 50–55km/h. Ty závody mají 250–300km.

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Třeba Leopol Konig najezdí za rok 30 tisíc, pamatuju-li se dobře. Než se dostal do té špičky, tak jezdil asi v žácích, kadech, juniorech – a tam ty nájezdy měl menší. Nicméně než se dostal na dnešní objemy (plus intenzity), tak nejezdi dosti i dříve a v průběhu více let. Tady je řeč o někom, kdo dosud jezdil ročně 1700km a vyjíždky si dával v délce 30km. Takže nevím, jak dotyčný by zvládal jel v balíku sám třeba 32 km/h nebo v balíku 45 km/h na trase 300 km.

                        Amatérská ultramaratónská závodnice Hana Ebertová najezdila myslím ročně 20 tisíc, přece jen když chodí člověk do práce, tak se to najíždí hůř. Ona uvádí, že je podstatné, kolik člověk najezdil za život. Tj. pokud někdo najezdi obrovské objemy v minulých letech, tak je na tom jinak, než když někdo najezdí hodně, ale jen v jednom roce.

                        Na rovině něco ujet je snažší než v kopcích. Jenže pokud je vítr, co fouká proti, tak pak je všecko úplně jinak.

                        0 0
                  • Spící kníže :-)  

                    S tím bych souhlasil, jenže ono 32 sám třeba 160 km na profilu kde jsou kopce kdo to dá netrénovaný :-)

                    0 0
      • Prazak0  

        Taky si nejsem jist, jestli se dokáže vytrénovat, aby to nějak slušně byl schopen ujet. Zatím jezdil minimálně, 30 km vyjížďky a 1700km za rok je žalostně málo. Měl by zkusit postupně trénovat a dle postupu uvidí, jestli to půjde – letos. Trošku mi tyhle akce přijdou jako nesmysl. Lidi téměř netrénovaní chtějí najednou zdolat hodně velkou zátěž. Dost lidí to i dokáže. Nějak mi je bližší, když někdo jezdí pravidelně, roky a třeba ani nezávodí takto dlouhé trasy.

        0 0
        • McBlacky  

          nj taková je doba, se podívej jak jsou oblíbený najednou různý ultra běhy (pochody v podání většiny) nebo různý nesmyslně dlouhý modifikace Spartana.

          Celý rok nedělám nic a musím si ***** dokázat jakej jsem borec, že dám jednou-dvakrát pořádnou dardu.

          0 0
          • Delkim  

            no a hlavně v cíli pořádný selfíčko :)

            0 0
            • McBlacky  

              většinou už bohužel statusy v průběhu :/ samozřejmě poctivá masáž předtím a rozbor proč to a to nevyšlo potom.

              nejvyšší level je to vyhrotit založením kampaně na výběr peněz pro borce co se jede z hlediska výsledků „účastnit“

              0 0
            • Spící kníže :-)  

              To jedině, bez toho dneska nikdo nejde ani do sprchy po tom co dojede na 555 místě.

              0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Hele vsichni delame to samy, akorat pri tvy vykonnosti uz to musi byt extra darda typu loudani ;-)

            0 0
    • kotew CZE JIHLAVA  

      Pán se toho nebojí,tak to přeju hodně štěstí.

      0 0
    • Delkim  

      20 tisíc startujících? tam snad z toho háku ani nejde odpadnout, ne? :)))

      0 0
      • blaf  

        to je jeden, nekolik km dlouhej, kontinualni vlak :D

        0 0
      • Spící kníže :-)  

        Já myslím že takovej závod musí být slušný peklo. Asi tak hodinu po startu jedeš krokem. Než si dojedeš skupinku co už dokonce jede tak je po závodě :-) Viděl jsem teda v Itálii závody s x tisíc startujícíma. Ale 20000 lidi to je trošku silný kafe. :-) Holt kolo vo život má co dohánět :-)

        0 0
        • Delkim  

          já myslím, že hodinu po startu ještě stojíš a čekáš až se to rozjede :)))))

          0 0
          • oberleutnant Weiss  

            Něco málo (nejen) o téhle akci z pohledu přímého účastníka píšou v letošním 53×11 č. 5 – co se startu týče, startuje se ve vlnách po 100 lidech s odstupem dvou minut…

            0 0
            • Rychlej turista  

              Takže poslední odstartují po 6:40 hod. po startu :-D

              0 0
              • Spící kníže :-)  

                :-)

                0 0
              • pelhrimov  

                Nesměj se, koukám na výsledky a nejsou tam tedy vysvětlivky, ale zdá se podle časů průjezdů kontrolními místy, že se snad opravdu startovalo celý den, takže světlo sebou, pokud tam zrovna není polární den :)

                0 0
    • platypus  

      Kámoš mě vytáhnul na dvoustovku, na 35.km jsme zastavili a on jak se cítím? říkám jo, dobrý a on: tak to dáš!… :-D

      0 0
      • Smazaný účet  

        +1, upřímně pobavilo :D Takoví motivátoři jsou nejlepší.

        0 0
      • Spící kníže :-)  

        A dal jsi to jen tak čiště tématická otázka?

        0 0
        • platypus  

          Jo dal, hlídal tempo a dodržovali jsme přestávky, u mě byla krizovka že jsem ve sjezdu promrzl tak ve mně bouchly saze a poslední hodinu nadoraz což by byl docela ******* kdyby se jelo ještě dál, večer trochu horkost a nateklý místo mezi… Od sedla, nohy byly v cajku.

          0 0
          • Spící kníže :-)  

            A za kolik jsi to dvoukilo dal?

            0 0
            • platypus  

              Za 13 hodin:-)

              0 0
              • Spící kníže :-)  

                Tak to jsme na tom stejně. :-)

                0 0
              • Spící kníže :-)  

                Samozřejmě se to dá zajet i pod 7 hodin. A dokonce by se dalo říct i v kopcích. Ale to už jsme jinde než u kolegy s 1700 km nájezdu.

                0 0
                • platypus  

                  osobně bych dal nějaký selfíčko u jezera a snažil bych se to nějak dojet, stejně to chce roky jezdit než si tělo zvykne, zase jsou kluci co dají prvním rokem osm tisíc to je pro mě sci-fi, tož pak raď někomu :-D

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Prvním rokem se dá naložit neomezeně. Z toho se pak vychází :-)

                    0 0
                    • platypus  

                      Já dal prvním rokem třiapůl, musel si zvykat na těch 80otáček furt točit nohama, v létě jsem měl nohy utahaný od kolen dolů, je fakt že předtím jsem něco už jezdil a asi blbě (jenom krátký tratě a jenom kopečky, z toho úpony kolem kolen to nepobral) pak obrat, čtvrtým rokem jsem zjistil co je to pokládat nohy na pedál a teď pátým si umím pohlídat stovečku v kopcích, jsem na sebe opatrnej :-)

                      0 0
                      • standoslav  

                        Nvm jak je to u té 3stovky, ale maratón má kouzlo, že i když ti odjede skupina, třeba i slezeš, že už dál nepojedeš, pak se zmátoříš, jedou další a další skupiny. Prostě skoro nikdy nejsi poslední a vždy se s někým svezeš.

                        0 0
                        • platypus  

                          Jojo, jsem z vlaku viděl dva borce na MTB u Lipníka n B (Šela maraton) jeli vedle sebe, svačili a kecali, jsem si říkal, že to nebude tak horký.

                          0 0
                      • Spící kníže :-)  

                        Toho objemu kilometrů bych se nebál, když to rozumně rozdělíš na měsíce. A dáš řekněme každý 800 km což je 200 km týden. Tak máš 9600 km. Vleze se ti mezi to i volno, k regeneraci. To jsou cca třeba dvě 50 km akce týdně a jedna 100 km delší víkendovka. Podstatný však je že jak píše Turista budeš muset přitlačit a zkusit na jaře i kolem těch 200 km a ne jednou. Aby byla ta vytrvalost. To si myslím že pokud jsi nějaký sezony před už jezdil tak to tělo pobere. Když budeš vidět že to je moc tak si dáš odpočinek volnější týden a jede se dál. Hlavně to bude chtít to silniční kolo být na tom zvyklej sedět.

                        0 0
                        • platypus  

                          Počkej, já kolem žádného jezera třístovku jezdit nechci :-) zatím si vystačím s Hostýnskými vrchy, Chřiby a příští rok si brousím zuby na 16procent kopce kolem Luhačovic. Ale dík.

                          0 0
                        • pepek  

                          Hlavně to chce dobře naplánovat předcházející noční směnu.

                          0 0
                  • Smazaný účet  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • Spící kníže :-)  

      Předem teda, 300 km zrovna není uplně málo. Řekl bych že je to docela moc. Já jsem letos jel cca asi 303 km a cca kolem 4600 výškových metrů, a potřeboval jsem na to 11:35 hodiny, samo s pauzou na jídlo doplnění vody atd. I když zvládnu jet kratší usek o hodně rychleji. Tak jak tam naskočí těch 250+ už se jede o poznání hůř. Mluvím o jízdě sólo. Nebo max kousek ve dvou. Zase je to jiná liga. Jak píšeš mohutná účast, tak se za někoho schováš o to není pochyb. Ale abys to tak dlouho vydržel na tom kole vůbec sedět a šlapat. To bude ten hlavní problém. Jak zvládneš pravidelně ty dvoukila a nebude to problém 300 už pak dáš. Ale nebude to zadarmo, a počítej tak na 14 dnů tě to zazdí. Sice půjde se jet projet ale nějaké závodní výkony než zregeneruješ nepůjdou. Je to to samé jako když si někdo dá 500 km a víc. Myslím si naprosto že 10 hodin pro někoho s pekelným nájezdem 1700 km je naprosto nerealita. Leda byl jel za motorkou a nevykoukl z háku. Pak jo… :-) Když bys byl slušně trénovaný tak 300 km na relativní rovině je cca 8,5 hodin a to už by bylo na nějaké místo minimálně v sestavě CCC :-)

      0 0
    • pelhrimov  

      Konkrétní rada, když jsi zatím netrénoval a nezávodil: Najezdi co největší objem, dávky zvyšuj postupně a snaž se si nepřivodit nějaké zdravotní potíže. Začni teď hned. Jídlo během přípravy neřeš, resp. stravuj se zdravě, nic jiného se vymyslet nedá.

      0 0
    • Delkim  

      ještě bych zvážil nějaké meditace :) fyzicky se to dát dá (rozumné tempíčko, občerstvovačky, atd…), ale musíš na to mít morál… tohle bude hlavně o hlavě…

      a pak ještě možná znecitlivující krém na zadnici :)

      0 0
      • pelhrimov  

        A ještě k tomu kolu, pokud by ti stačil ten průměr 25 km/h, tak to klidně dáš na horském kole, resp. na kole s geometrii, na kterou jsi z tréninku adaptovaný. Problémem nebudou nohy, pokud nepřepálíš začátek, ale záda, ruce, zadek. A nemusí to být bolest za krkem ze silničky, které se někteří bojí, klidně Ti může zatuhnout dolní část zad.

        0 0
      • pelhrimov  

        O hlavě to je v okamžiku, kdy člověk musí překonávat nějaký diskomfort, tj. třeba boule pod sedací kostí, špatné počasí, …

        0 0
        • Leeroy  

          jel sem letos dvakrat 300 solo (prvne, zacal sem poradne jezdit na jare), cas 10h +/- par minut a myslim, ze to je hlavne o hlave jen tak samo o sobe, i bez diskomfortu :)

          0 0
    • jecnak  

      Neni tech 300km pro zacatek malo?

      0 0
      • arny71  

        Taky mám ten dojem. 500 je takové hezké číslo, proč se držet při zdi.

        0 0
        • Spící kníže :-)  

          V jakým asi rychlostním průměru se jezdí těch 500km ?

          0 0
          • jecnak  

            Hobici vetsinou 30+kph.

            0 0
            • Spící kníže :-)  

              To je ale někde po okruhu ne? Uplná placka. Není to na profilu třeba Krušnotonu :-)

              0 0
              • jecnak  

                Najdi si nejaky vysledky ultramaratonu nebo silnicni 24hours.

                0 0
                • Spící kníže :-)  

                  Jo něco pohledám.

                  0 0
                • McBlacky  

                  tam je rozhodující jestli to je opravdu solo, nebo se může hákovat soupeře, nebo se jede s domluvenými vodiči – kterých může být třeba na každou hodinu jeden…

                  0 0
                  • jecnak  

                    Co si pamatuju, tak Robic mel na nejakem RAA (solo bez haku a rozhodne ne rovina) CELKOVY prumer neco pres 30. Nebyl to ale pravda hobik. Kazdopadne i v podani hobika, co jezdi kolem 12t rocne spis pro zabavu se da jet pres 400 s avg 30 – viz namatkou 400 brevet kdy pocasi ani technika zrovna prilis neprala.

                    0 0
      • Delkim  

        tak třeba je to jenom kvalifikace pro něco většího, ne? :)

        0 0
    • karliner  

      Docela by mne zajímalo, jestli si někdo z tréninkových poradců něco o té akci přečetl :-DDD

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Budeš se divit, ale ano. Všechno fajn, jen tam není napsáno, jestli 4000 dobrovolníků bude za účastníky 300 km i šlapat do pedálů.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.