ELITE Direto, Drivo - rady, tipy, zkušenosti

326 nepřečtených
  • robsol

    Zdravím všechny příznivce indoor tréninku a Elite Direto.

    Vzhledem k tomu, že jsem zde nenašel žádné samostatné téma pro tento super indoor trenažer, dovolím si založit nové vlákno.

    Budu rád pokud zde rozjedeme debatu o používání a tipech tohoto trenažeru.

    Protože je Elite Drivo hodně podobný myslím, že je vhodné ho zde také případně rozebrat.

    1. Začal bych asi tím jak ho správně nastavit a nakalibrovat. Bohužel existující návod je poměrně strohý a moc přehledný není.
    2. Kde a jaká videa lze doporučit pro stažení do MyEtrenink aplikace, případně jiné, které využíváte.

    díky všem za přispění.

    • PM64  

      zdravim…tiez so zalozil temu na DRivo —-dlho som sa nemohol napojit na Ipad ——nedavno mi IPAD urobil upgrade programu MY training…potom som sa skusil napojit na DRIVO a cuduj sa svete BT spojenie fungovalo…ale len pri zvoleni nejakeho programu kontrolka BT svieti neprerusovane­.....pocas pedalovania … ked prestanem pedalovat kontrolka BT blika—-otazka znie ci pri zapnutom BT má kontrolka BT svietit stale .alebo po skonceni pedalovania ma blikat——-.avsak co je hlavny problem: ked zvolim nejaky treningovy program…MY training ma vyzvve k pedalovaniu …po pedalovani vyzva k pedalovaniu „zhasne“ ale konkretne zvoleny program neukazuje ziadne parametre rychlost, vykon, ani cas ani km

      o Drive som diskutoval aj v teme: DRIVO— kde som rozoberal problemy s napojenim

      Mal ste niekto podobny problem— teda ze program neukazuje ziadne udaje

      dik za odpovede

      • marttoni  

        No a když to vyzkoušíš v Zwiftu, tak se to chová jak?

        • PM64  

          Zwift som zatial neinstaloval— chcel som to najprv vyskusat s My training— co bolo k trenazeru gratis—- neskor vyskusam aj so zwiftom

          dik za radu

          • marttoni  

            Zwift je také grátis, sice jen na 7 dní, ale testnout to můžeš. Já jsem sice spojený skrz ANT, ale třeba jeden můj PC s tím ANT nespolupracoval(ani jsem nezkoušel proč), píchnul jsem ho do druhého a tam to fungovalo ihned.

            • PM64  

              dik za radu…tento tyzden sa mam stretnut s dodavatelom trenazeru DRIVO a uvidim ci to spojazdnia…

              PM

              • PM64  

                Takze zbytcne som sa snazil spojazdnit Drivo—— po reklamacii mi oznamili ; ze musia vymenit zakladnu dosku—— objednavka z talianska—-ze vraj ju je potrebne sparovat s vyrobnym cislom zariadenia——takze cakam na Drivo s novou doskou——dufam ze to spojazdnia—-

                • milan.v  

                  Každý druhý trenažér má zpočátku problémy … :o/

                  • marttoni  

                    Tak asi mám ten první, zatím najeto asi šest stovek a žádný problém. Jako nevýhodu vidím v tom, že od té doby jsem nebyl na kole venku:-O

                    • milan.v  

                      Máš kliku, já např. koupit Tacx Fluxe z vadné série a po téměř roce od výroby se ke mně dostal … :o/

                      • marttoni  

                        Jj, o tom jsem četl, člověk si řekne že rok po uvedení už se ti ta série nemůže dostat do ruky a ono prdlajs. Zase nechápu Tacx, že tu celou sérii preventivně z trhu nestáhl.

                      • jonti  

                        Ona je vadna asi kazda serie :(

                        • milan.v  

                          … ?!? … Máš nějaký problém? Reakci případně přímo v tom našem vlákně k Fluxu.

                • marttoni  

                  Tvl to tedy nasere, stojí to ne zrovna málo a takový zmetek jim projde kontrolou:-(

                  • Delkim  

                    Já ho mám asi měsíc a zatím max spokojenost, ze začátku problému co se spojení týče, ale to bylo spíše neznalostí těch protokolů a jak to funguje. Tlačil jsem tam přes jedno spojení více aplikací a to prostě nemohlo stabilně fungovat.

                    Od té doby ok. Nastavím si na ZWIFTu zdroj dat Drivo, smart trenažér nenastavím a pak v MyTraining nastavím požadovaných třeba 200 W a šlapu 2 hodiny v kuse a jestli mi to 2–3× na vteřinu spadne o 20–30 wattů, tak to je vše.

                    Kontrolně na Garminovi nastavím zdroj dat pedály Powertap P1 a avg končím plus mínus 2 watty.

                    • marttoni  

                      Sakra to máš nějak komplikované, ale asi to jinak udělat nejde pokud máš extra wattmetr a chceš ten ERG mod používat, tohle by mne nenapadlo. Na Diretu(jako smart trenažer) mi to docela lítá, ale to bude hlavně tím. že neumím správně šlapat a pokud tam mám nějaké hodně krátké intervaly (třeba á 8s), tak než to zareaguje, tak je po intervalu. Na druhou stranu nemusím úplně sledovat monitor a můžu se dívat v klidu i jinam, v průměru ten výkon docela trefím – dnes třeba na 150 minut mínus 2 watty. Ten ERG mod se mi líbí i v tom, že je to trochu jako automat v autě. Na jeden převod můžu měnit otáčky šlapání a on se mi to stále snaží dorovnat. Zjistil jsem, že dvě hodiny nevydržím jet stejné tempo, tak si otáčky různě střídám i bez řazení:-)

                    • hfx9  

                      To mě se rozcházelo Power AVG ze stages a z direta.

                      Tak jsem ve zwiftu nastavil zdroj dat stages a interactive trainer direto a na základě údajů ze stages mění direto zátěž a vše jede fajnově.

                      Workouty řeším zatím ty na zwiftu.

                    • michal1968  

                      ne úplně chápu jejich možnosti tréninku…které jdou nastavit v aplikaci..

                      už jsem vyzkoušel training test..pak mi to ,,vyplivlo" několik tréninků vše jen okolo cca 20–30minut?!..nechápu

                      pak jsem si navolil sám některé tréninky..toto chápu

                      pak je power mode..tam si můžu navolit watty a je na mě jak dlouho jedu..to taky chápu..

                      level mode..tady jsem úplně ztracený..už se dostanu do navolení parametrů – oken co kde bude..ale jak nastavím rozdíly mezi levely..to jsem úplně ztracený..

                      Makaróni jedni

                      ty se v tom orientuješ?

                      • Delkim  

                        Řeším pouze to nastavení wattů, naplánuji si intervaly a jen zvyšuji/snižuji watty jak potřebuji přímo z mobilu. Jejich nadefinované tréninky/testy neřeším, mám své. A samozřejmě ZWIFT a ERG mód.

                • PM64  

                  Drivo-reklamacia ----Ani vymena dosky nepomohla, poslali mi teda novy kus…

                  nacital som kod cez tablet a program My training , odklikal parametre…a za dve minuty som fical…

                  Takze naozaj to bol nejaky nepodarok–ted prvy…kedze som sa s podobnym zariadenim stretol prvy -krat tak som stale hladal chybu v nastaveni......

                  mohli tam dat aspon nejaky KONTROL kod. ze by vypisal chybu----ako napr na práčke…

                  skusim nahrat nejaku mapu z google, ktoru chodim realne v lete a porovnam to..ako je to realne…

                  • hfx9  

                    Kde a jak budeš tu mapu nahrávat?

                    Mam direto a chtěl bych to taky zkusit.

                    Díky za info

                    • PM64  

                      nahrat sa da v programe my training pomocou google maps—- vid obrazok—- nahraval som to este s nefunkcnym drivom takze nie su tam udaje o jazde—- teraz ssa k tomu dostanem asi az zaciatkom januara—- som mimo domova——po odskusani to zavesim na forum

              • PM64  

                drivo doska

    • hfx9  

      Dnes mi Direto přišlo, takže zítra bude první jízda.

      Sám jsem zvědav jak to bude fungovat.

      • marttoni  

        Já ho mám od včerejška a vše jsem překvapivě rozchodil během okamžiku:-)

        • hfx9  

          Ve zwiftu se mi ukázalo na výběr víc zdrojů power dat , který vybrat?

          Dal jsem s popiskem FE-C tak nevím jestli jsem udělal dobře.

          A v aplikaci od elite jsem přidal trenažér ale nevím jestli tam přidávat ještě zdroje dat pro kadenci a watty? Protože když dám přidat další čidlo watty, tak mi to direto nenajde.

          V aplikaci elite training se dává velikost kola skutečná a jen v aplikacích jiných se dává vydělená 3.4?

          • marttoni  

            Ve zwiftu jsem měl pouze jeden zdroj power watt, tu aplikaci od Elite jsem jen nainstaloval, vše spároval, resp. se to v podstatě udělalo samo jen jsem vybral zdroj ANT a zkusil kalibraci PW, nějak si nepamatuji ten obvod kola, mám pocit, že jsem jen odklikl to co mi to podsouvalo. Ale jinak jsem tu aplikaci od Elite ani nijak nezkoušel a šel hned do Zwiftu. I v tom zwiftu mám pocit, že obvod jsem dával ten co mi to nabízelo. Zatím jsem najel asi 100km a připadá mi, že jsou ty data reálná, tak snad ten obvod kola mám správně.

            • hfx9  

              Tak dneska první jízda.

              Na začátku to ve Zwiftu nějak nefungovalo, když jsem si zvolil nějaký workout, tak mi to se zátěží nic nedělalo.

              Tak jsem to vypnul a při párování všude (interactive trainer, power source a cadence) zvolil elite FE-C a pak to začalo hlídat předepsaný watty.

              Porovnával jsem watty s watty z powermetru stages, který jsem měl spárovaný s garmin edge 520 a přišlo mi, že zwift ukazuje watty vyšší. Tak jsem odjel cca 10 min, vypnul Zwift a nahodil na telefonu elite aplikaci. Tam jsem dal kalibraci trenažéru a pak jsem v jejich aplikaci spustil trénink, kde si můžeš nastavovat watty které chceš jet a dal 200W a sledoval co bude ukazovat garmin (data ze stages wattmetru) a bylo to téměř shodné. Uvidím teda zítra, jak to bude při porovnání přesné.

              Jediné, co mi teď přijde divné je rychlost ve zwiftu. V elite aplikaci jsem nastavil obvod kola pro silničku tedy 700×25C a to hodnotu 2146mm a tam mi přijde že by rychlost podle výkonu mohla tak nějak sedět.

              Ale ve Zwiftu mám na rovině při výkonu 190W rychlost cca 30–35km/h což mi přijde nějak moc. Ale nikde ve Zwiftu nenašel, kde nastavit průměr kola.

              • jonti  

                Zwift virtualni tychlost dopocitava z vykonu, hmotnosti, vysky, typu kola ve zwiftu a toho jestli jedes v haku, vubec nebere v uvahu rychlost otaceni kola v trenazeru.

                • hfx9  

                  Hmm tak já primárně rychlost neřeším, jde mi hlavně o watty, ale abych nebyl označen za nějakého „chatera“ a nedostal nějaký BAN.

          • Delkim  

            FE-C znamená Fitness Equipment Control, to vždycky zvol pokud chceš, aby trenažér „spolupracoval“

            pokud si nechávám řídit ERG mód ZWIFTem a nebo chci změny rezistence v kopcích a pod., zvolím právě FE-C

            pokud si zátěž/watty nastavuji v mobilu přes myETraining, tak to pak volím ze seznamu trenažér jen jako zdroj dat o wattech, jinak by se to tlouklo

            ze začátku jsem to nevěděl, blbě jsem to kombinoval a trenažér nebyl schopný držet dané watty a já ho dokonce zvažoval vrátit

    • marttoni  

      Je to v pořádku, že při jízdě z trenažeru vycházejí takové bzučivé zvuky, jako když se tam pořád něco nastavuje? První den jsem si tam vybral nějaký trenink, při kterém byl trenažer v podstatě potichu. Až druhý den jsem si všiml, že tam byl nastavený ERG mod(mi furt po treninku bylo divné, že ať řadím jak řadím, tak si nemůžu ulevit, páč mi pořád udržoval zátěž). Včera jsem tedy ERG mod vypnul a pak vydává ten trenažer při jízdě ty bzučivé zvuky.

    • hfx9  

      Tak mě napadá co dát jako zdroj power dat wattmetr stages místo trenažéru, ale trenažér mít stále propojení jako controllable trainer.

      Bude se měnit zátěž podle wattů ze stages?

      Přijde mi totiž, že zwift ukazuje vyšší watty než stages, ale v aplikaci elite jsou watty stages vs direto téměř totožné.

      Kalibraci jsem už dělal 2×

      • Delkim  

        Mělo by to jít. Akorát to možná bude mít v ERG módu větší výkyvy a hůře se udrží stejné watty.

        Zkus a dej vědět.

        • hfx9  

          Tak vyzkoušeno a funguje, takže podle wattu ze stages se mění zátěž na trenažéru.

          Výkyvy jsou malinko větší (častěji vidím hlášku pro korekci wattů při nějakém workoutu), ale není to nic hrozného.

          Takže za mě to takto asi nechám nastaveno, protože stages bude i přes léto venku ten co bude měřit watty.

    • robsol  

      Já jezdím s aplikací Rouvy a za mě veliká spokojenost. Přehledné, v češtině a spousta dobrých tras.

      Zkoušel už taky někdo?

      • milan.v  

        Ano, viz mé samostatné vlákno, včetně dalších možností …

      • Riman  

        Dobrý den, zaujal mne Váš příspěvek, Drivo jsem dnes první den vyzkoušel na Rouvy také, mám rád tento program, ale mám jeden problém. Asi po 50 či 40 min. mi ztěškne zátěž, tedy při zmenšení sklonu se mi nezmenší odpor, někdy to pak po nějaké době přejde. Máte s tím podobnou zkušenost? Dále, také vám vychází z trenažeru neustále bzučivé zvuky, když reaguje na signal z ANT anteny a reguluje zátěž? Díky moc za odpověď.

    • PM64  

      Dnes som sa konecne dostal k trenazeru-DRIVO..ako som uz spominal nahral som cez google realnu trasu:Budmerice-Stefanova-Dolany-Dolne Oresany-Horne Oresany-Sucha nad parnou-Dlhá-Kosolna-Dolany-Stefanova-Budmerice…cca 40 km---je to v podstate mierne zvlneny teren / nastupa sa 236 m/

      Bol som prekvapeny aky mi DRIVO kladie na tejto trase odpor…odpor co sa tyka polohy bicykla na trase je meneny dobre.....len vseobecne je vacsi.....

      Som rekreacny cyklista..nie som v ziadnom zdruzeni, nechodim na preteky ale v reale tuto trasu urobim za 1hod 15 min…teda priemerne 32 km/hod.....DRIVO mi vsak kladie taky odpor , ze uz pri prvych 7 km mam priemerku len cca 29km/ hod a som mokry ako mys…neviem ci by som mal znizit umelo svoju hmotnost v nastaveniach…ka­libracia ze vraj je automaticka…tak neviem…V reale tuto trasu idem 40 % na najtazsom prevode a pouzivam este druhy najtazsi a este jeden lahsi prevod nad nim…na DRIVO uz od zaciatku mam vzadu kde je pastorek prevod v strede…

      Budem dalej testovat a uvidim…

      Pripadne poradte ci mate s tymto skusenosti.....

      • Delkim  

        Hele, a proč se s tímhle s prominutím babráš?

        V dnešní době možností co ti konkrétně Drivo jako topend Smart trenažér nabízí?

        A ty trasy zadarmo co myETraining nabízí už jsi jel? A nebo Zwift? Rouvy? A další?

        • PM64  

          Len som myslel, ze to bude viac zodpovedat skutocnosti…

          ked v realnej jazde vonku mam nejaky prevod, tak som ocakaval, ze aj v trenazeri bude podobny prevod..teda aj zataz..ako v reale…

          Problem je ten, ze po rovine musim mat na trenazeri lahky prevod..neviem co to potom urobi ked pojdem stupanie 12%..ci budem mat kam prehodit…

          Samozrejme budem este testovat aj nastavenie hmotnosti a podobne, pripadne vyskusam ine programy..

          • Delkim  

            Pokud máš DRIVO tak v podstatě nezáleží na převodu, Drivo ti nastavuje zátěž (watty). I když přehodíš, tak se nic nezmění. I u kadence, i pro ní se ti ta zátěž dorovná.

            • hfx9  

              to platí když si nastavíš konstantní watty a jedeš podle nich, ale jak jsem pochopil, tak PM64 tam má reálnou trasu s nějakýma kopcema a tam se zátěž mění a ty, pokud na to nemáš nohy, musíš podřadit, aby jsi kopec vyjel.

              Takto mi to funguje na zwiftu, když dám free jízdu.

              • PM64  

                ano mas pravdu—- nahral som si realnu trasu; ktoru chodim aj v realu—— a drivo mi dava viac zabrat—- teda zmena vykonu podla zmeny sklonu stupania je ok—- len celkovo to nezodpoveda realite—- nedosahujem napr pri rovnakom tepe —-priemernu rychlost ako v reale—-

                Drivo je “smart “ tak asi odpada kalibracia—- i ked pri zadavani parametrov v My training pyta napr obvod kolesa—

                Pri zadavani udajov cyklistu je uvedeny parameter hmotnost jazdca—- ak by tento parameter bol prepojeny s trenazerom—- tak by som mohol dat nizsiu hmotnost aku mam a mozno by sa to priblizilo realite——

                Lebo ak sa to nema blizit k realite—- stacil mi trenazer aj za 150 eur—-

                • jonti  

                  Bral bych do uvahy jednu zasadni vec – pocitove je o dost tezsi jet stejnou zatez wattove na trenazeru nez venku. Dela to nedosatecne chlazeni, kontinualni zatez bez pauz kvuli terenu, diram v silnici a podobne.

                  Dalsi vec je, ze trenazer taky muze jen odhadovat jak moc jsi aerodynamicky a jak mas rychle gumy. Proto to projizdeni realnych tras vzdy bude jen priblizne.

                  • PM64  

                    Jasne—- dnes som opat testoval “moju” trasu a zistil som pricinu preco je to ine—- okrem aerodynamiky; vetrnych podmienok—- je to na trenazeri narocnejsie hlavne vo vlnitom terene—- ked som siel mierny zjazd napr –2% —- mal som rychlost cca 41 km/hod—- ked sa klesanie zmenilo zrazu na stupanie len 1% tak som dostal dobry odpor na nohy—- teda trenazer nerata so zotrvacnostou—- v skutocnosti tento kratky zjazd idem podobne ale na dalsie stupanie vyletim do polovice vlny terenu——slapem stale aj v reale ale s mensim odporom—- kaslem teda na priemerku porovnavanu s realom a budem jazdit na waty——

                    myslim si ze tieto trenazeri sa blizia k realu skor ak je trasa stale do kopca —aj v reale musis stale slapat aby si nezastal—- alebo ak je idealna rovina—- zvlneny teren pravdepodobne bude lepsie simulovat najvyssia rada trenazerov—‘

                    v reale pouzivam program runtastic a ten meria urcite dobre—-

                    ale je to asi otazka zvyku—- asi som to mozno nemal porovnavat so skutocnou trasou— dam si nejaku tour z real videa —- a uvidim—

                    dik za komunikaciu—- prajem vela stastnych km

                • hfx9  

                  Ber to tak, že když se ti teď zdá ta trasa náročnější, tak pak v reále až ji najezdíš na trenažéru, tak ji proletíš venku jako vítr

    • studenak  

      Existuje nějaká free alternativa misto toho programu myETraining? Na comp a nebo do android mobilu. Díky

      • michal1968  

        To by mě taky zajímalo..

      • PM64  

        Urcite nieco existuje..ako tu chalani spominali..ale to som este neskussal…skusim pripadne zmensit hmotnost jazdca v nastaveniach a uvidim ci to bude realnejsie…

        • Pessinger  

          Jak to dopadlo? Pomohlo ta hmotnost? Já si dal též reálnou trasu a skoro se v kopci zastavil

      • hfx9  

        existuje dokonce do garmin edge 520

        video

        • studenak  

          Já mám Turno a garmin 520 mi ho nechce najit :/

          • jonti  

            Turno neni FE-C smart trainer.

            • Pessinger  

              Garmin edge 520 též není FE-C…jen Ant+a Bluetooth

              • Delkim  

                Máš v tom bordel. Edge 520 ani FE-C být nemůže. To se týká jen koncových zařízení.

                FE-C = Fitness Equipment Control

                Edge 520 může zařízení typu FE-C ovládat, o to tady jde.

                • Pessinger  

                  Aha, tak sorry, já právě hledal nějaký info o FE-C ke garminu 520 a nic nenašel:-/

    • Hadra  

      Ahoj.Poprosím o radu.Jak je řešené u Elite Turno,Muin to,když dojededete z roviny do kopce když tyto trenažéry samy neumí přidat zátěž?Myslím v aplikacích…to mi to napíše"přehoď na těžší převod?"Děkuji.

      • MavasH  

        U těchto trenažérů se zátěž (watty) mění v závislosti na rychlosti (čím rychleji jedeš, tím je větší zátěž) s tím, že ta křivka je přesně daná a aplikace (např. Zwift) ji zná. Takže když přijedeš pod kopec a pojedeš stejný watty jak po rovince, virtuálně zpomalíš. Pokud chceš jet do kopce virtuálně stejně rychle, jako po rovince, musíš zrychlit (je na tobě, jestli dáš těžší převod, nebo zvýšíš kadenci).

        • Hadra  

          Děkuji za vysvětlení.To mi Turno bude určitě stačit na občasné motání v paneláku :-)

    • studenak  

      Teď má být pár dní hnusně a tak jsem chtěl dát kolo na trenažer, ale zjistil jsem, že už mi vypršel myETraining. Nemá někdo tip na free alternativu na android?

      • Delkim  

        A co od toho čekáš? Ovládání trenažéru? Nebo jen čumět na trasy/pozadí?

        • studenak  

          Aby mi to ve grafu ukazalo kilometry cas watty tepy a tak. nemusi mi to ukazovat cestu nebo tak neco

          • milan.v  

            Tak to jsem zvědavý, jestli něco takového zdarma vůbec existuje, já totiž o ničem takovém nevím a za poslední rok jsem toho prošel celkem dost…

            Schválně, jestli sem někdo něco hodí…

            • robsol  

              Já používám Rouvy a jsem maximálně spokojený. Za ty dvě stovky měsíčně je naprosto super.

              O kvalitní bezplatné alternativě taky nevím.

          • hfx9  

            To ti ukazuje i free, jediné omezení tam je, že trasu neuložíš.

      • tuleník  

        GoldenCheetah – umožňuje v podstate to isté ako TrainerRoad. Len si musíš tréningy naeditovať sám.

    • robsol  

      podkládáte si přední kolo u Elite Direto nějakou podložkou? Jak jsem koukal na různá videa tak někdy to tam mají a někdy ne.

      Jezdím na tom MTB 29 kola. Zatím jsem jezdil bez podložky.

      • marttoni  

        Já nejdříve podložku žádnou neměl, pak si jí pořídil. Vadilo mi kvedlání předního kola. Nevím jak se chová mtb, mám tam silničku.

      • michal1968  

        Mám mtb a bez podložky

      • hfx9  

        Změř si rozměr od podlahy ke středu „náboje“ vzadu a vepředu a pak vypodlož aby byla vzdálenost stejná, jinak budeš sedět na kole buď do kopce, nebo z kopce a budeš zatěžovat jiné svaly (ruce, záda, ramena atd)

    • Starej Bručoun  

      Uvažuju o koupi Elite Direto a mám dva dotazy:

      1. Jak ideálně propojit s Zwiftem na PC (windows 7)? Na starých válcích mi stačil mobil (android) na řidítkách, který chytal BT signál ze senzoru rychlosti a kadence a přes aplikaci Zwiftu to posílal do PC. Bude tahle konfigurace plně funkčí i s Direto? Nebo musím koupit drahý ANT+ adaptér? Nebo stačí levnější BT adaptér?
      2. Jakou kazetu pro Direto? 11–32, na kterou jsem zvyklý z kola? Nebo jemnější 11–25, 11–28?
      • Delkim  
        1. jaký drahý ANT+ adaptér? stojí 2 stovky
        2. nepotřebuješ žádnou horskou kazetu, naopak, jemné odstupňování, klidně něco jako 12–23
        • Starej Bručoun  

          2. OK, díky.

          1. 2 stovky? Ale to jen z Číny s nutností čekat cca měsíc, že? Jestli máš něco v CZ, můžeš dát odkaz?

          • Delkim  

            z Holandska většinou do týdne

            • Starej Bručoun  

              No ale tam je psáno „z Číny do Holandska – doručení 7–20 pracovních dní“. Jde dát i do Čech, ale pořád je to z Číny. Moje chyba, měl jsem být připravenej a objednat si to už dávno předem.

              Ale co BT adaptér z Čech za 200 Kč? Ten bych mohl mít rychle. Máte někdo zkušenost? Nefungovalo by to s ním stejně?

              • gregorus  

                A musíš mít Zwift v PC? Beta verze Zwiftu pro Android je někdy od července dostupná, tak to můžeš zkusit. Pokud bys měl ios tablet nebo telefon, tak tam to funguje už delší dobu a bez problémů.

                • Starej Bručoun  

                  Před kolem už mám připravený PC s velkou obrazovkou. Jen mi není jasný, jestli to musím připojit rovnou do PC (přes BT nebo ANT+ adaptér)? Myslím, že někde na youtube jsem viděl, jak to někdo z mobilu na řídítkách ovládá a na PC monitoru sleduje. To by se mi líbilo, ale když Jonti píše, že to pak vypadává, tak nevím. Nebo se trenažer-mobil-PC dá propojit ještě nějak jinak než ta moje stará varianta?

      • jonti  

        1.Funguje i tvuj pristup, ale tim dvojitym prenosem to casteji vypadava. Z alixepressu je Ant+ velmi levny a funguje, pouzivam ho s PC na win10.

        2. Je to jedno. Ja pouzivam na trenazeru 11–28.

        • milan.v  

          Já také, čínský ANT+ USB s Win 10 chodí bez problémů…

    • robsol  

      Nevíte jak u Elite Direto upgradovat firmware na nějakou novější verzi?

      • distance  

        Firmware u Direto upgradovat nejde (a pochybuju, že někdy půjde http://forum.elite-it.com/viewtopic.php?…).

        • robsol  

          Díky, taky jsem to našel, ale nebyl jsem z toho moc moudrý. Primárně jsem očekával, že při spojení přes modrozuba by to normálně mělo jít.

          Řeším lehké opoždění zátěže proti videu a GPS údajům. Je to sice pár vteřin, ale ubírá to na reálnosti jízdy kdy jedu už z kopce, ale trenažér pořád má zátěž do kopce. Toto změní až cca s 2–3 vteřinovým zpožděním proti obrazu i grafu náklonu trasy v Rouvy aplikaci.Prý to není problém Rouvy (informace z jejich helpdesku), ale Direto.

          • distance  

            To zpoždění je věc Direta a Zwift/Rouvy apod. s tím nic neudělá. Podle informací na jejich fóru je to vlastnost a je třeba s tím počítat. Dá se na to zvyknout :-)

            • robsol  

              njn asi chceme po Italech už moc :D.

            • Pessinger  

              Viděl jsem nějaké video od Šóna Millera kde snad to zpoždění troškou odboural, nevím nevladnu angličtinou…

          • milan.v  

            To je neskutečné, pak je to naprosto nepoužitelné pro smart ježdění…

            • robsol  

              ono to není tak hrozné. já jsem spíše puntičkář :). Ten rozdíl je fakt cca 2 vteřiny proti obrazu takže nic hrozného. Poznat se to dá opravdu jen při zlomech stoupání a rychlý přechod do klesání.

    • Charles2k  

      Je nějaký rozdíl mezi Direto z r.2017 a 2019 (někdy je označováno jako Direto II)? Nejsem schopen ty rozdíly vygooglovat. Mám totiž možnost koupit se slevou nerozbalený z r.2017, ale kdyby byly významnější rozdíly u novější verze, tak pár tisícovek navíc bych dal.

      • robsol  

        V zásadě je asi stejný, ale prý má trochu přesnější wattmeter. Otázkou je, zda se za to vyplatí si připlácet.

        • milan.v  

          No, pokud to má vlastnosti, jaké píšete (nemožnost upgradu FW, špatná reakce trenažéru), porozhlédl bych se jinde…

        • tuleník  

          Nový model stojí dokonca MENEJ. Momentálne zhruba v rozsahu 609–629 €. Starý som našiel často v tých istých shopoch za viac. Takže priplácať by sa nemalo (+ s novým je ešte pribalená podložka pod predné koleso, čo so starým nebola).

    • michal1968  

      Dobrý den Eliťáci, chtěl bych se zeptat zda někdo z vás už zkoušel training test a hlavně nasledny tréninkový plán, který z výsledků navrhne appka.

    • Delkim  

      Tak DRIVO je aktuálně na Bike24 za cca. 20 tisíc!

      https://www.bike24.com/p2188378.html

      • madik  

        Bych asi radsi bral Kickr Core za ty stejny penize. I kdyz ma Elite presnejsi waták.

        • milan.v  

          POZOR!

          Wahoo Kickr Core má závažnou chybu, kdy dochází k uvolňování nějakých šroubů, tím napnutí řemene, atd.. problém vyeskaluje v naprosto nepoužitelné zařízení, které je obrovsky hlučné, závaží se točí šejdrem… Dokonce jsou na internetu v diskuzích lidé, kteří si nechali poslat nový trenažér, aby to zažili znovu, byl tam týpek, co i napotřetí, očividně se jedná o nějakou výrobní vadu… Teď začali posílat opravnou sadu se šroubem, ale pak je otázka, aby člověk trefil přesné napnutí, zas tak jednoduché to není, oba extrémy jsou špatně.

          Kickr Core jsem měl doma, natěšený, najel jsem na něm 100km a odešel, naštěstí jsem ho bral v anglickém eshopu, kde je slušnost a prozákaznický přístup, takže mi dali na vybranou, zdali chci nový (s termínem dodání ale za cca měsíc, tzn. začátkem prosince, je po něm obrovská poptávka), event. refundovat. Nechal jsem si refundovat, přidal a koupil Elite Drivo II 2019, takže se oklikou vracím zpátky k tomuto tématu… :o)

          Každopádně Kickr Core je nejtišší trenažér, než se vysypal, co jsem kdy jel a slyšel, tišeji to už opravdu nejde…

          • madik  

            Aha to jsem nevedel ze s tm maji problem. Dobre vedet. Hlavne ze DC a Shane o tom mlci :(

            • milan.v  

              Asi nenajel tolik km a ne každý s tím asi má problém, ale je toho hodně po netu, videa s problémem a hlasitostí po uvolnění, není to tak těžké to najít.

    • Pessinger  

      Čau je potřeba na direto 2019 el. zásuvka.c chtěl bych ho do sklepa :-) světlo tam mám zásuvku ne :-)

      • nzg  

        Funguje i bez pouze pres pasivni odpor zarizeni, ale pak ti staci nejaky hloupy trenazer za par stovek.

        • Pessinger  

          Dík, bylo by to dočasně, já to prostě na sněhu a ledu neumím, loni jsem se trochu rozbil. používal bych k tomu garmin 520 edge a dál bych si trasy co jezdím v reálu.

      • jonti  

        Je tam adapter na nejake male napeti, slo by to snad zbastlit a napajet z batterypacku. Pocitac chces k tomu taky jen na baterii? Taky moc dlouho nevydrzi pri zwiftu.

    • Blazenix  

      Ahoj, můžete mi prosím poradit jak spárovat Direto s hrudním pásem od Garminu Edge 520?

      V základu mi spolu komunikují, vidím rychlost, čas, ale tepovka se z Garminu nepřenáší do aplikací, které mám napojené na Direto. Díky

      •  jarek1  

        Garmin pás asi komunikuje jenom protokolem ANT +. Tablet nebo PC proto taky musí mít tuto možnost.

        • milan.v  

          Je to tak, aplikace na NB nebo tabletu musí být s pásem propojeny napřímo v té konkrétní aplikaci, resp protokolem, který ovládá NB/tablet.

      • capo  

        Direto s pásem párovat nepotřebuješ, potřebuješ s pásem párovat aplikaci ve které chceš zobrazovat údaje podle kterých pak šlapeš. Tzn. jestli máš takovou aplikaci v PC, musíš mít v PC také ANT+ USB modul.

    • milan.v  

      Už se vám někomu podařilo upgradovat FW trenažéru – Direto/Drivo/Dri­vo II?!?

      • robsol  

        Už jsem to zjišťoval a prý to nejde. Pokud někdo má nějaké jiné zkušenosti budu také rád za radu.

        • milan.v  

          Dle vyjádření zástupce Elite na jejich fóru už by to měla umožňovat beta verze té jejich aplikace (je ke stažení na jejich stránkách), pak tam padlo něco o aplikaci na Androidu, ale ani jedno, ani druhé mi k upgradu FW na Drivo II nepomohlo… Proto se ptám, jestli to náhodou někdo nezvládl, třeba i u jiného modelu.

          • robsol  

            dáš sem prosím odkaz na stažení? nemůžu to najít jako betu

            • milan.v  

              Jsem ve Windows, proklikám se na tento odkaz http://com-elite-myetraining-onepagesite.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/ a dole vlevo je „účastnit se beta programu“, což zpřístupní přímý odkaz na stažení bety, viz. screenshot.

              Píší k té betě toto:

              This version features the following new options:

              • Increased number of supported Elite home trainers. Please check out the following list. Windows and MacOS.
              • Connection via Bluetooth to Elite Bluetooth home trainers (Windows 8.1 and newer)
              • Bluetooth Smart sensors compatibility: speed & cadence, power, Misuro Blu, Misuro Blu+ and Misuro B

              Teď jsem ji zkušebně znovu stáhl, ale dle velikosti je to úplně stejná jako začátkem prosince.

    • pes85  

      Tak koukám, že to zpoždění změny zátěže je běžná „funkce“ u Direta. Je to docela zklamání. U intervalových tréninků mi ty 3–4s zpoždění nevadí (kvuli tomu sem si ale nemusel pořizovat smart trainer), ale video je nepoužitelné- možná to ale bude v mém případě kombinace víc věcí- pomalé PC (mini PC v TV) a BT připojení. Připojení přes ANT+ by mohlo být rychlejší? Nevíte někdo? Momentálně když v Rouvy pustím nějaké video, zátěž se mění strašně skokově, víceméně neočekávaně v souvislosti s obrazem, zkrátka totálně na houno a nesmyslně. Než to všechno rozchodím tak sleze sníh a můžu to hodit z okna.

      • milan.v  

        To jsou přesně ty problémy, které snad upgrade FW odstraní…

        • pes85  

          To by měl být upgrade firmwaru přímo v trenálu?

          • milan.v  

            Ano, Elite to zmiňuje jako věc, která půjde, ale kdy to vydají, co přesně upgradují, u jakého trenažéru…, to nikdo neví, jejich podpora je mizerná…

      • jonti  

        U mne ve Zwiftu mi zatez oproti videu zpozdena nepripada, tak nevim, jestli nebude problem jinde v retezci. Pouzivam Zwift na macu pres bluetooth.

        • pes85  

          Rouvy jsi nezkoušel? Ve Zwiftu ta zátěž odpovídá terénu jo? Máš Direto nebo Drivo?

          • th74  

            Mám Direto 2019 a jezdím ho přes Rouvy.

            Pokud jedu intervaly tak to nastavuje výkon velmi dobře – bez ohledu na převod, jaký mám zařazený tj. jak rychle se točí kazeta. Pokud jedu lehký převod tak je zobrazovaná křivka výkonu hladší než když jedu rychlé převody. Takže když jedu intervaly tak mám po celou dobu převod 36/22, protože odezva na klikách mě přijde nejpříjemější a křívka výkonové odezvy je hladká.

            To poučení z toho je, že vnitřně má Direto výkonovou mapu (výkon = kroutící moment * otáčky). Tj. když měníš otáčky na kazetě, tak řídí kroutící moment, aby měl požadovaný výkon.

            Pokud jedu nějakou video trasu, tak tam to zpoždění je, což se děje, když přijde kopec. S začínajícím kopcem se stane, že Rouvy posílá do Direta požadavek na zvyšování výkonu, stoupne odpor, ty následně začneš řadit a měníš otáčky na kazetě a Direto s tím má problém tyto 2 měnící se parametry uregulovat, až tě to skoro zastaví – to se měl při prvních pokusech. Pokud si na to chování zvykneš a pokusíš se neřadit a dát do začátku kopce sílu, tak je to aspoň pro mě OK.

            A ještě by ti mohla pomoc změna Reality Level, třeba na 30% místo defaultní 100%. Pak by chování mělo být lepší a je to bez vlivu na výsledný čas na trase.

      • j.v.1  

        Ve Zwiftu s Diretem nemám problém se zpožděním, tj. než začne měnit zátěž (je slyšet krokový motorek), to je prakticky okamžitě. Samotná změna ale probíhá docela pomalu a problém to je pro krátké intervaly pod půl minuty.

        V Trainerroad přes BT a telefon opět není problém se zpožděním, aplikace s tím dokonce počítá a začíná měnit zátěž 2–3 s před intervalem.

        Rouvy nemám.

        Kdybych ale o tom zpoždění věděl před koupí, asi bych se podíval po něčem jiném. V recenzích jsem ale měření zpoždění moc neviděl.

        Špatný signál určitě může mít vliv, zkus dát BT co nejblíže trenažéru. U ANT+ jsem kdysi dokonce ani nemohl používat moc dlouhý prodlužovací USB kabel, protože to pak taky dělalo problémy.

        • gregorus  

          Na dcrainmaker to v recenzích bývá, i když jenom v grafech. Nedávno psal v recenzi Neo 2, že je v reakcích výrazně rychlejší, než všechny ostatní trenažéry. Ale také píše, že možná až moc rychlý, protože okamžité změny zátěže nemusí být jednoduché zvládnout. Takže je otázka, jestli není nakonec lepší tam těch 5s nárůstu zátěže mít, i když jsou tím velmi krátké intervaly trochu oříznuté.

          • Delkim  

            Když ti trenažér skočí na +500 wattů během sekundy, tak taky nemusíš mít vůbec šanci to roztočit, pokud to opravdu nečekáš a nejdeš tomu „naproti“.

            3–5 vteřin je ok, tady nejde o to, že ti to až za tuhle dobu najednou skočí, ale ty vteřiny to tu zátěž zvyšuje postupně, za mne ideální postup!

            • capo  

              A jak prosím teda v praxi trvá dlouho změna třeba z 200W na 500W? Projedu ve Zwiftu branou, motorek se okamžitě rozjede?, a za jak dlouho tam mám reálně odpor 500W? 3s? 5s? A mezitím šlapu prostě něco mezi 200–500? A analogicky při opačné změně?

              • madik  

                Na Neo to je z vlastní zkušenosti cca 1s pro nástup odporu. Ustálení na konkrétní hodnotě v ERG modu je to pak cca 3–4s ale i tak to bude lítat cca ±30W.

                Na intervaly nad 400W určitě je nutné jít tomu naproti a trochu nohy roztočit před začátkem intervalu, zejména když už je v nohách nějaká únava.

                • capo  

                  tím lítáním ±30W myslíš co, prosím?

                  a offtopic, jak se píše znak ±? To je snad poprvé co ho vidím (já ho nepsal ale zkopíroval od tebe :)).

                  • madik  

                    Dáno to je asi neplynulostí šlapání. Já při vyšších wattech nedokážu šlapat uplně konstantní watty a trenažer neustále trochu zvyšuje a snižuje odpor. Tak je křivka výkonu dost zvlněná.

                    Tady je to dobře vidět při více jak 250W. Do té hodnoty je záznam celkem plynulý.

                    https://www.strava.com/…198/analysis

                    Delkim má mnohem čistší záznam výkonu, asi šlape plynuleji a možná taky Drivo umí třeba lépe Erg mode oproti Neo. nevím.

                    Jen jsem napsal plus a minus vedle sebe bez mezery :) ±

                    • milan.v  

                      Delkime, ty máš Drivo I nebo II? Protože Drivo II má mít vylepšenou odezvu oproti staršímu modelu (a předpokládám i Diretu).

                      • Delkim  

                        Drivo I, jezdím na něm už přes rok. Ještě rychlejší odezvu bych vlastně ani nechtěl. Mohlo by to být naopak kontraproduktivní.

              • Delkim  

                Tak se někdy stav a můžeš si to zkusit :)

                Hele je to v podstatě stejné jako kdybys trénoval venku a zmáčknul sis začátek intervalu a měls ho odjet na třeba 400 wattech. Taky ti bude 2–3–4 vteřiny trvat, než si to na něm ustálíš.

                Není to vůbec problém, je to prostě plynulý náběh do toho intervalu. A pokud jedeš stále rozumnou kadenci, tak si ani přišlápnout nemusíš. Naopak, mám vyzkoušeno, že není dobré na poslední chvíli před začátkem intervalu kadenci měnit, trenažér na to totiž okamžitě reaguje snížením zátěže (zvyšuješ kadenci = trenažér snižuje odpor na pedál) a do toho mu přijdou nové informace o změně intervalu a trvá to pak klidně 8–10 vteřin, než se to urovná!

                BTW koukni na můj dnešní trénink, naprosto plynulé změny intervalů, nikde žádný problém, skok, zdržení, nic

                • Delkim  

                  A tady je to vidět naprosto přesně. U třetího intervalu jsem o 2–3 vteřiny před začátkem zvednul kadenci a do toho přišla změna, trvalo to chvíli než se to srovnalo a donutilo mne to jít na vteřinu i nad 600 wattů.

                  Prostě moje chyba, takový přístup by rozhodil každý trenažér.

                • capo  

                  Tu první větu jsem přesně chtěl slyšet :)).

                  Právě ten tvůj dnešní záznam ještě zvýšil mou zvědavost, protože se mi tyhle rychlý přechody na takovýhle zátěži moc líběj a i mi přijdou efektivní, ale bez ERG to prostě téměř nejde udělat. Zejména ne na tom mým s extrémně citlivou zátěžovou křivkou (převčírem jsem navíc koukal, že ta vestavěná kadence nefunguje úplně věrohodně. A waťák teď snad budu moci srovnat s tím co mi včera přišel na kliku).

            • MavasH  

              Tak ideální by bylo, kdyby trenažér reagoval okamžitě a výkonový skok, resp. pozvolný náběh byl ošéfován na straně aplikace :)

    • Pessinger  

      Může někdo poradit co dělám blbě? Mám Direto 2019 a edge 520 ...... Sparoval jsem je a dál si trasu uloženou v garminu. Problém je v tom že mi v kopci netezkne převod a vůbec Teda nejedu po té trase. Motam se po dvoře…gps mám spuštěno…v garminu režim trenažér… zatím jsem Direto nesparoval s mobilem a ještě jeden dotaz, dáváte si do kotoučovky tu zarážku? Dík za pomoc

    • Delkim  

      Už jste někdo mazal ten vnitřní pás vazelínou? Já se na to chystám.

      https://www54.zippyshare.com/…bN/file.html

    • Starej Bručoun  

      Možná trochu hloupej dotaz na Direto… vytahujete po každém ježdění adaptér ze zásuvky nebo to necháváte jenom samo uspat?

      Jinak to mám cca dva měsíce. Ze začátku jsem dal zkušebních 30 km na Zwiftu. OK. Ale pak jsem využil ten dvouměsíční kupón na Sufferfest. A to mě baví hodně. Minimálně dojezdím těch cca 50 tréninkových videí. Pak zkusím Rouvy nebo si dám do jara ten Sufferfest komplet ještě jednou. Taky mi trochu vadí ty pozdější reakce zátěže, hlavně u hodně krátkých intervalů než to naběhne, je půlka sprintu pryč. Ale celkově je to úplně jiná zábava než válce, na kterých jsem se nudil předchozí zimu.

    • milan.v  

      Tak poslední verze aplikace My E-training na Androidu určitě žádný upgrade FW trenažéru Drivo II neumožňuje…

    • milan.v  

      Je nová verze aplikace My E–Training, a to jak pro Windows (1.5.0), tak Android, ani jedna neumožňuje viditelný upgrade FW…

      • milan.v  

        Jo, mezi funkcemi přibyl FTP test, je jako jedna z hlavních položek hned v prvním menu.

    • capo  

      Nemáte prosím někdo navíc ten adaptér na pevnou osu 142/12 (díly E a F) ? V balení k Diretu chyběl, a jako samostatný díl jsem to nikde neviděl. Zítra to budu řešit s dovozcem, ale pro případ že byste někdo měl nebo se chtěl zbavit…

    • Riman  

      Dobrý den, podělím se se zkušenostmi s Elite Drivo I. Koupeno v únoru 2018, ježděno na Rouvy, kde vykazoval při některých změnách sklonu trasy prudký nárust odporu, kdy i při snížení sklonu došlo k nárůstu odporu. Řešil jsem to jak s Rouvy, tak s Elite, žádný výsledek, tak jsem si na to zvýkl. V dubnu 2019 najednou došlo při jíždě k jakoby uvolnění zátěže, trenažer přestal reagovat na zátěž, měl najeto asi 15 000km. Podotýkám, že jsem i mazal pás, podle návodu. Posláno na reklamaci do Kupkola, dnes odpověď, zamítnuto, „Neuznáno není výrobní ani materiálová vada ale mechanické poškození korozí“. Trenažér jsem vždy po jízdě utíral, v místnosti, kde jezdím, je vysoušeč vlhkosti. Nevím, jak zabránit vlhkosti uvnitř trenažeru, když i v návodu píší, že nepotřebuje žádnou udržbu. Mohu se zeptat, jaká je tak životnost trenažérů, je těch 15 000km odpovídající?

      • nzg  

        Mam Direto a Rouvy jsem kvuli tomu odporu prestal jezdit, vzdy to bylo jak narazit do zdi.

        U Direta co vim, tak je necastejsi zavada praskly pas, ktery vyrobce meni velmi rychle.

        Zkus kontaktovat primo Elite.

      • robsol  

        Přesně z touhle závadou (nebyl žádný odpor při jízdě při změně sklonu) jsem to reklamoval u jiného prodejce a dostal jsem nový.

      • tomo_111  

        offtopic ale 15k na trenazeri za rok chce dobry moral – si profik nebo hobbik? :)

    • radek01  

      Mám dotaz ohledně kalibrace trenažérů Elite (těch chytrých.).Když mi skončí roční předplatné My E-training co je k trenažéru dá se provádět kalibrace někde jinde abych nemusel kupovat My E-training ?

      • Delkim  

        Chytrý nepotřebuje žádnou kalibraci. Mám dva roky a ani jednou jsem to nedělal.

        Btw to předplatné je přece doživotní, ne? Já to tak mám.

        • studenak  

          U levnějšíh modelů je to jen na rok. Me už aplikace taky vypršela

          • radek01  

            Napsal jsem to špatně nepotřebuješ kalibrovat trenažer ale wattmetr pokud ho trenažer má. Ten je přece potřeba kalibrovat aby ukazoval co nejpřesněji na kole taky děláme kalibraci před každou jízdou.

            Docela si zamlouvá tahle mašinka.

            https://www.elite-it.com/…ainers/suito

            • michal1968  

              zatím tu mašinku v Česku asi nikdo neprodává..Kupkolo má napsáno ..prodej ukončen…?!

        • milan.v  

          I u nejvyššího modelu Drivo II, co jsem měl, bylo jen na 3 roky, to jsem nečekal, asi to změnili v mezičase… Ani u Tacx Neo 2 to ale není lepší… Je to pro ně další zdroj peněz od zákazníků…

    • bosmilan  

      Chci se zeptat zde zkušenějších.Doted jsem jezdil na válcích,ale ty už to mají za sebou.Druhé nechci a tak přemýšlím o nějakém chytrém trenažéru.Moc se v tom nevyznám a nevím co bude lepší.Hlavně to chci využívatat už na Zwift,Rouvy a další virtuální ježdění,takže at je to chytré ohledně regulace zátěže.

      Mám ve výběru Elite Direto 2019 a nebo Tacx Flux S2900S a Tacx Flux 2 smart 2980

      Fakte nevím co vybrat,ale dražší už ne.

      Díky

    • tomvi  

      DRIVO II – hledám majitele

      Ahoj, prosím, zda se zde najde majitel trenažeru DRIVO II, rád bych konzultoval zkušenosti a porovnal je s mým Drivem II.

      Diky za reakci!

      Tomas

    • robsol  

      Zjistil někdo rozdíl mezi DIRETO 2019 a DIRETO 2020?

    • milan.v  

      Tak konečně se jim u Elite trochu rozsvítilo, půjde skrze aplikaci v mobilu upgradovat FW trenažéru, první nové modely, pak i další…

      https://www.dcrainmaker.com/…inreach.html

    • robsol  

      Který by jste zvolili z těchto trenažérů pokud by jste teď vybírali?:

      ELITE SUITO 2020

      ELITE DIRETO X 2020

      TACX T2980 Flux 2 Smart

      • Delkim  

        Suito

        Ray doporučuje jako letošní Best Value from all

      • robsol  

        Tak asi nakonec vezmu ELITE DRIVO II 2020. Je to vcelku teď za dobré peníze a je to top model který by mohl chvíli vydržet.

        • tomvi  

          Rozhodne nedoporucuji, je to šrot. Mam Elite Drivo II (podle me je model 2020 jen marketing prodejce ktery chce zaujmout a prodat stary vergl)… Presnost mereni vykonu je s chybou 5 – 10%, v ERG modu trva cca 10 sec. nez nabehne spravna zatez. Reklamoval jsem, a vratili mi to ze to je v poradku. Staci si precist par prispevku ve forech a zjistit, ze to je bezny problem tohoto predrazeneho trenazeru. Mel jsem pujcene Direto a to . bylo mnohem presnejsi, nastupy do 3 sec…

          DRIVO rozhodne nekupovat!!

          Pokud by byl zajem, mohu dodat grafy z testu, porovnani s Powermetrem an kole, mereni na Diretu apod. Udelal jsem si mnoho testu kvuli podani zaloby na prodejce. Nevyhazuj sve penize z okna!

          tomas

          • robsol  

            Dobré vědět. Moc dík za reakci.

            A co třeba Wahoo KICKR SMART TRAINER nebo levnější KICKR CORE TRAINER?

            • milan.v  

              Nové Kickry už snad netrpí problémy, kterými trpěly předchozí modely, viz. moje anabáze, kterou jsem zde popsal s Corem…

              To je ale jiná kapitola a je to ve vlákně k výběru trenažéru.

          • madik  

            to je zvláštní chování. Drivo II je navíc „top“ produkt od Elite a měl by mít vysokou přesnost. Navíc je dle Gplamy i jeden z nejlepších pro ERG mode, má hladké změny odporu a rychle se dokáže ustálit.

            Jestli prodejce odmítl reklamovat, zkus přímo na podporu Elite napsat.

            • Delkim  

              Taky tomu nerozumím a rozhodně s tou recenzí nesouhlasím. Mám Drivo dva roky a běhá fantasticky!

              A už jsem to tady psal několikrát. První týden jsem s tím měl velký problém a chtěl trenažér vrátit, ale všechno to bylo v nastavení kde jsem dělal nějaké chyb. Od té doby jsem neměl jediný výpadek signálu prostě nic absolutně přesný.

              Je to jejich vlajková loď.

    • robsol  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Delkim  

      Dnešní ERG mód. 30 × 30 + 30 sec intervaly 350/140 wattů.

      To jen k tomu, že si plně stojím za tím, že DRIVO při správném použití nemá s intervaly a ERG módem žádný problém.

      • Chlebovnik  

        40/20 na KICKRu. Jenom pro porovnání.

        • rdkvc  

          z kickru ty grafy ale lezou takhle uhlazene diky power smoothingu :)

          viz https://youtu.be/7L7hfT0I7E0

          • Chlebovnik  

            Tak to snad Drivo umí taky, ne? Vliv na odezvu na pedálech to ale nemá žádný.

            • rdkvc  

              elite vyhlazovani umi taky, v appce se to da nastavit od 0 do 10, direto mam nastavene tusim na 4 nebo na 5, u driva to bude asi podobne. kazdopadne ani ta 10 neni ani naznakem tak agresivni jak ten smoothing na kickru, ten to vylozene vyhladi tak, aby to v grafu vypadalo hezky. coz o to, ono to hezky vypada, ale nici nohy ve skutecnosti takhle plynule neslapou, je to kosmetika, viz to video :) cimz nepopiram ze kickr nejspis bude mit o neco rychlejsi nabehy do intervalu nez vsechny elite trenazery, ale to uz je jina story :)

              • Delkim  

                Smoothing nepoužívám, chci to vidět přesně jak to je/bylo.

                Za mne Drivo absolutní špička. 2 roky bez jediného problému.

    • Forester  

      Zdravím.

      Měl bych několik dotazů na zkušené uživatele trenažéru Elite Direto.

      Už ho nějaký týden provozuji, ale pořád se mi nedaří nějaké věci vychytat. Není kupovaný jako nový, ale použitý, ale to nemá vliv. Používám aplikaci myETraining na mobilu s předplatným. Prošel jsem si nastavením, dle mého nic intuitivního, ale nakonec to dopadlo.

      Zkoušel jsem již několikrát provést kalibraci trenažéru. Napíše to, že to bude trvat cca 10 min. Potvrdím, spustí se to, napíše přidej, za pár sekund přestaň šlapat, hotovo. Trvá to cca 30 sekund. Pak to vyhodí nějaké číslo. Je to takto správně?

      Pro sledování tréninku používám jednak aplikaci na mobilu a pak Garmin FR945. Garmin najde snímače, výkon, kadence+rychlost. Údaje výkonu a kadence jsem víceméně shodné mezi mobilem a Garminem. Výrazně se liší ujetá vzdálenost (rychlost). Ano, nemá to žádný smysl, jen mě štve, že to je špatně. V návodu je napsáno, že se má obvod kola vydělit 3,4. Tak jsem to vložil do Garminu, ale nic bez výsledku.

      Hrozně kolísá výkon, klidně o 30 Watů, přitom se snažím šlapat vyrovnaně. Kvůli tomu jsem dělal opakovaně tu kalibraci, ale to se zatím dle mého nepodařilo.

      Mám toho víc, ale nechci to tady zahltit.

      Děkuji za odpovědi :-).

      • milan.v  

        Kalibrace ale trvá tak krátce, zajímalo by mě, kde jsi přišel na těch 10min… Drivo se zkalibrovalo krátkým šlapáním a dosažením nějaké rychlosti.

        myETraining je šmejd, viz vlákno k aplikacím.

        https://www.bike-forum.cz/…jina-moznost

        • Chlebovnik  

          Tak musí se to dělat na zahřátém trenažéru. Proto tam asi zmiňují těch 10 minut. Na KICKRU i ve Zwiftu je to stejné.

          Just sayin'.

        • Forester  

          Těch 10 min psala aplikace. Ale že bych to měl 10 min zahřívat, to mne nenapadlo :-).

          • TheJD  

            Staci si precist, co pise :)

            • Forester  

              To jsou rady :-)

              Pise to, ze kalibrace bude trvat asi 10 min a jestli chci pokracovat. Pak to probehne za cca 30 sekund.

              U FTP testu to psalo, zw to bude trvat 81 min a skutecne to trvalo tak dlouho.

              Anyway. Co treba ty relativne velky zmeny vykonu, to je normalni?

              • distance  

                Kolísání výkonu při šlapání je normální, není to přeci žádný lineární pohyb s konstantní silou. Pro zobrazování se často data „vyhlazují“ (např. průměr za poslední 3s).

              • distance  

                Jen doplním k té kalibraci odkaz

                cituji „This procedure must be carried out after at least 10 minutes warmup on the trainer (with powers ranging from 100 to 150 watts)“

                • Forester  

                  Za ten odkaz dekuji. V aplikaci je ten text malicko jinak.

                  A jeste k tomu sledovani ujete vzdalenosti, resp. rychlosti na Garminu FR945?

                  • distance  

                    To záleží jak se ta rychlost počítá – jestli z otáček kola nebo z výkonu, např. odkaz

                    S ujetou vzdáleností u indoor jízdy bych si hlavu vůbec nelámal :-)

                    • Forester  

                      Tak vyreseno. Stacilo dat obvod 173 a vse chodi jak ma (rychlost a ujeta vzdalenost).

                      Ted jeste doresit kadenci. Ta obcas vykazuje vysoke hodnoty. Jedu 80–90, najednou tam skoci 130, pak 150 a za chvili to zase klesne. To me trochu stve.

                      Jezdim Elite Direto (stary), ERG mod. Treba nekdo poradi.

        • Forester  

          Jinak diky za odkaz na vlakno s aplikacema. Zacal jsem jezdit TrainerRoad a jsem max spokojeny :-).

    • Lukster  

      Ahojte, možná blbý dotaz, ale je možné jet na interaktivnim trenazeru jako na hloupem, tzn. s nemenicim se odporem, a jet přitom na Zwiftu, Rouvy apod? Zatím mám pouze zkušenost s Elite Kura, který je super tichý a plynulý, nevím jak Direto… Díky. L

      • distance  

        Odpověď je ERG mód.

        • Lukster  

          To bych neřekl, ERG mód udržuje konstantní výkon, ale ne odpor. A já se ptám na odpor, aby se prostě choval jako obyc trenazer bez kolísání odporu. Počítám, že to jde např. ve spojení s GPS počítačem, který nepracuje se změnou odporu nebo když bych jel úplně nepripojen?

          • distance  

            Ok, nerozumím otázce :-)

            • Lukster  

              Někdy bych chtěl prostě šlapat jako na olejovem trenazeru, tzn. aby trenazer neměníl odpor podle trati

              • distance  

                Definuj fyzikálně, co je pro tebe odpor? Je to síla? Pokud je to síla, tak výkon je síla za čas a tím pádem nechápu tvrzení „ERG mód udržuje konstantní výkon, ale ne odpor“. Proto tomu nerozumím.

                • distance  

                  Jen se opravím že výkon je síla na dráze :-D (síla za čas je impuls).

              • TheJD  

                Ano. Zwift budes mit pripojeny pouze jako prijimac a ne jako ovladac (controller). Odpor trenazeru si nastavis pomoci jineho zdroje, takze treba cyklopocitace nebo by to asi slo i pres telefon a nejakou aplikaci (origo Elite asi?). Kdyz budes mit odpor nastaveny, tak uz ti staci jen zwift.

      • Chlebovnik  

        Ano. Na Zwiftu se nastaví „Trainer Difficulty“ na 0 % a odpor(výkon) bude narůstat spolu s rychlostí. Čím rychleji pojedeš (na těžší převody), tím vyšší bude odpor(výkon).

      • milan.v  

        Nějak ale nerozumím podstatě tohoto počínání…

        • Lukster  

          No četl jsem, že ty interaktivní někdy mění ten odpor skokove a není to zrovna příjemné. A myslím, že někdy není od věci šlapat jakoby po rovině, bez řazení… Samozřejmě si mohu vybrat rovinatou trať v aplikaci, ale musí to být vždy k něčemu připojeno, nebo to má nějaký defaultni odpor?

          • milan.v  

            Primárně jsme tu ve vlákně k Elite.

            I v těch aplikacích lze jezdit rovinaté tratě a třeba v tom Zwiftu výrazně snížit/vypnout to zatížení, jak už padlo.

            • JudyN15  

              Mam Direto X pres ANT, vse spravne nastavene a přesto ve Zwift nefunguje zatizeni na stoupani.

              Pokud to zapnu pres mobil, tak to maká, netušíte, kde je problem?

          • TheJD  

            Vetsina tech trenazeru funguje i bez pripojeni do site a to na posledni nastaveny odpor, ktery se pak da „regulovat“ normalne razenim.

    • TheJD  

      Mam neco pres mesic Direto X a obcas se mi stane, ze tam zacne jednou za chvili lupat. Mozna je to nejak preskakujici remen nebo tak neco. Ma smysl to resit? Dnes se mi to stalo pote, co jsem mel asi po 1.5 hodine jizdy prestavku, jinak se mi to za posledni tyden myslim nestalo. Po nejake chvili (ne vic, nez 20 minut) to prestalo. Ma smysl to resit?

      • rosomak204  

        Turno mi taky lupe

      • litvy  

        Čau, taky mi v Diretu X lupalo, na facebooku jsem našel skupinu od Elite, kam dávají příspěvky lidi, co mají Direta apod. a jeden chlapík tam dal video, kde mu to loupe přesně jako mě, tak jsem si s nim psal a řekl mi, že vyměnil to ozubený kolečko, do kterýho se zasazuje ořech a má po problému. Stačí napsat přímo na Elite (já jim napsal přes Facebook) a oni mi ten díl zadara poslali i s návodem jak to vyměnit (psal jsem jim v úterý a v pátek už jsem ho měl doma). Návod jak na to je taky na youtube, abys měl představu: https://www.youtube.com/watch?…

        • doubleingram  

          Mne v tom obcas pri velkych tockach rachta jako kdyby tam bylo neco uvolnenyho, neni to moc ale je to tam.

        • TheJD  

          Tebou popsany postup jsem udelal uz 3 tydny zpatky. Fun fact: Poslou ti to pres DHL Express Worldwide, takze to mas druhy den doma.

          Jeste jsem to teda nemenil, protoze mi to za posledni tri tydny snad ani jednou neudelalo. Kazdopadne jsem pripraveny to vymenit, kdyz by se stav zhorsil.

          • litvy  

            Taky jsme se nejdřív museli domluvit co mam za problém atd… takže než to odeslali… nicméně mně to loupalo hlavně při stoupání, když jsem zvýšil kadenci a chtěl jsem to trochu hecnout. Po výměně je ticho jak ve Wuchanu.

    • Robishek  

      Ahoj, oživím trochu zdejší vlákno. Blíží se zima a navíc jsem v karanténě tak jsem oprášil z komory svoje Elite suito a hned narážím na problém. Nejsem schopný ho zkalibrovat, čili spin calibration. Ve zwiftu roztočím na požadovanou rychlost a a pak už se nic neděje a k dalšímu kroku mě to nepustí. S kalibrací ve zwiftu jsem měl problém už dřív, vždy mi to psalo time out, ale vždy byla pak jistota kalibrovat v MyEtraining Elite appce. Nicméně zde mi to hodí akorát start pedaling a nic, toto zkoušeno na více na více zařízeních, opakovaně přípojeno a odpojeno Suito.

      Četl jsem že Elite-foru že s tím už mělo více lidí problém, skončilo to tam pak konstatováním, že se jim to chytlo po opakovaném zapínání a vypínání trenařéru. Vyjádřil se k tomu i admin, který prostě konstatoval, že se jedná kor přes bluetooth o velký tok dat a že se má zkontrolovat zda-li je vše ostatní vypnuté a pokud to ani tak nepůjde, tak kontaktovat podporu.

      Všechno výše napsané jsem zkusil, čili mít vše vypnuté pouze suito, opakovaně zapnout vypnout, kalibrace přes Zwift i Etraining, více zařízení a nic. Nějaké nápady? Díky.

      • nzg  

        Pripojit pres ant+ misto bluetooth?

        • Robishek  

          Na zwiftu Na notebooku jsem to přes Ant zkoušel ale nevím proč mi to nenabidlo možnost kalibrace. No a na mobilech ant nemám. Ale nechápu ze predtim jsem s tím problem nemel.

          • Chlebovnik  

            Spojit přes ANT+ s cyklocomputerem (Wahoo, Garmin).

            KICKR třeba po spárování s BOLTEM kalibrovat (spindown) lze.

            • Robishek  

              Aha to je dobrý napad to mě nenapadlo, bolta zrovna mám, tam je někde možnost kalibrovst přímo v boltu?

              • Chlebovnik  

                Když máš spárovaný KICKR a přejdeš do menu na senzory, tak u KICKRU se objeví pod jedním tlačítkem volba SPIN. Ale jak psal Milan, může to být výsada ekosystému Wahoo. S jinými trenažéry nemám osobní zkušenost.

            • milan.v  

              Tam se jedná ale o stejného výrobce obou zařízení, Wahoo, to bude určitě to podstatné…

              • TheJD  

                Ja mam na Edge 530 moznost kalibrovat Direto X. Nevim, proc by to mela byt vysada jednoho vyrobce. Wattak taky zkalibrujes na cemkoliv, co wattaky podporuje.

                • milan.v  

                  Drivo II jsem vždy kalibroval přes tu jejich krkolomnou aplikaci, takže jsem nezkoušel párovat s Garminem.

            • Hator  

              Ahoj, kdyz zkalibruju trenazer pomoci Bolta, zustane kalibrace i pro Zwift? Po vypnuti Bolta? Diky

          • Robishek  

            Tak bohužel bolt hned bez problému trenažér našel ale nedává možnost kalibrace ani přes appku, škoda.

          • Robishek  

            Ahoj, tak jsem dnes narazil na další problém. Při kalibraci to po mě z nějakého důvodu chtělo dosáhnout rychlosti cca 94kmh, říkal jsem si oka, to je nějaké divné ale od toho ta kalibrace bude, takže po kalibraci by to mělo být oka. Dnes při jízde na zwiftu ERG mód bez problému i mi v celku přišla zátěž podobná subj. pocitu normální jízdě. Ale při volné jízdě trenažér klade obrovské množství odporu, abych dosáhl nějaké rozumné kadence a to mam zařazené nízké převody musím generovat přes 200 a víc wattů. Napadá někoho co s tím? Díky.

      • DEEcz  

        Možná hloupost, ale seš si jistý, že se ti Suito k mobilu připojilo? Pro jistotu bych vypnul BT na počítači a pak teprve spustil apku v mobilu.

        • Robishek  

          No právě že vždy se mi to spojí, ale pak se to chová jakoby to spojené nebylo… BT jsem si pohlídal aby bylo vypnuté na PC, všechny tyto možné chyby jsem snad eliminoval :D. Zkusím se mrknout dnes na ten bolt co to udělá, respektive jestli to nebude vyložené výsada wahoo

      • Robishek  

        Tak dnes se to po cca půl hodinové jízdě na Zwiftu a následně pak vypnutí všeho chytlo bez problémů přes MyEtraining appku od Elite přes iphone. Kdyby někdo něco řešil tak asi zkoušet. Díky.

    • Pijer  

      Používáte někdo na Direto XR Pedaling analysis?

      Co jsem pochopil, tak by to mělo být za jednorázový poplatek zhruba 250 kaček, ale nejsem si jistý, jestli to není vázané na My E-Training, které mám jen na rok zdarma.

      • tomo_111  

        ja som to pochopil presne takto (kedze je to dostupne len v tej appke), bez toho aby si mal plnu verziu v nej nejde dohromady nic :D

        • Pijer  

          Díky, možná to vyzkouším, zas tolik peněz to není a aspoň bude mít člověk obrázek.

          Jinak opravdu nikdo nezkoušel a nepoužívá?

    • BikeClubKovacek  

      Mě by hlavně zajímalo , kde se dá aktuálně koupit Direto XR ?? Někdo nějaký tip ?? :))

    • RomanBarak  

      Zdravím,

      uvažuji o koupi trenažéru Elite suito…ten se dodává s kazetou Shimano 11–28, ale já mám na silničce vzadu 11–32. Budu muset vyměnit kazetu na trenažéru nebo mi to pojede i na te 11–28.

      Děkuji.

      • milan.v  

        Pojede ti to s oběma kazetami…

        • tomo_111  

          a nepotrebuje inak dlhy retaz? (pytam sa pre zaujimavost, neriesil som, mam 11–28 koleso aj trenazer)

      • Orfi  

        Zkus si domluvit vymnenu kazety uz pred objednanim .Kolokram mi vyhovel a doplacel jsem rozdil na kazetach 200kc .

      • TheJD  

        Max nezaradis spanela, jinak to bude v pohode.

    • Vrata2  

      Zrovna jsem ho koupil a napojil kolo, ale rozchodit software my E traning ??? Nebo rouvy a nic

      • raw 4  

        Mám ten samý problém… Nevíte jaký kod se ma dát abych rozchodil my e training.. Přihlásil jsem se do redeemu ale nic mi nepřišlo.. Zwift vypadá že funguje.. Dík

        • HoneyPablo  

          Kód na E-training byl na přiloženém papíru. Podobně jako kartička na měsíc zdarma pro Zwift.

    • RomanBarak  

      tak ještě dva dny zpátky,bylo celkem dost eshopu,kde Elite Suito bylo skladem,včera už jen dva…co se děje? ale,tak nakonec jsme ho ještě vzal z koloshopu…no jsme na to dost zvědav, nikdy jsem trenažér nejezdil, maximálně rotoped:)

      • milan.v  

        Kdybys věděl, kolik se teď prodá těch nejvyšších modelů nad 30.000,– od všech značek, ani by ses nedivil… Mě samotného to číslo zaskočilo…

        • Delkim  

          Tak hlavně u nás většina eshopů jsou spíše „přeprodávači“, takže klidně 50 eshopů se skladovým stavem Elite Suito neznamená 50 trenažérů, ale třeba jen DVA kusy u dovozce.......

    • Forester  

      Jen takový dotaz ohledně servisu.

      Je tu někde nějaký servis, kam to zavezu/pošlu? Mám z bazaru Direto, zdá se mi, že v něm trochu chroupe, ale určitě se v něm vrtat nebudu. Zaznamenal jsem, že někdo i přimazává řemen. Já nejsem moc kutil, takže bych za to radši někomu zaplatil.

    • Hator  

      Ten remen celkove by me zajimal jestli nejak mazat cim a z ktere strany.

    • RomanBarak  

      Zaregistroval jsem si přes SN nové Elite Suito a na email mi přišly kódy nejen na Zwift, ale i na Rouvy a ještě dvě nějaké stránky. Musím si vybrat nebo to platí na všechny a můžu si je postupně vyzkoušet. Trošku mě italové zmátli, na tom jejich webu, když jsem se chtěl zaregistrovat, tak jsem to musel mít italsky, když anglicky, tak to nešlo, a taky tam italsky byly na odškrtnutí dvě nějaké smluvní podmínky,oproti anglické verzi..že by už brexit?

      • Delkim  

        No a proč by nemohli dávat promo na všechny aplikace?

        Za mne to i dává smysl, jako majitel takové aplikace bych výrobcům trenažérů cpal ty promo kódy horem dolem :)

        • RomanBarak  

          jasně, mě jen zmátlo, že se pořád uvádí, že dávají jen na rok My Training a na měsíc Zwift. A k tomu mi právě přišlo ještě Rouvy, Bkool a Kinomap.

      • studenak  

        Da se zaregistrovat i direto xr? Nikde jsem nic nenašel.

        • RomanBarak  

          já jsem měl dnes v krabici kartičku od nich k registraci na: http://redeem.elite-it.com/ a pak jsem zadal SN a přišel mi email s kódy na Zwift, Rouvy, Kinomap a Bkool.

          ale registraci jsem musel udělat v jazyku italy, v english to nešlo

          • studenak  

            Díky zítra zkusím.

          • raw 4  

            Díky.. To jsou fakt Italové :-(… 2 hodiny jsem se s tím pytlikoval..a nešlo to… Samozřejmě díky tomu že jsem to měl prepnuty v angličtině.

          • sused69  

            Mám Suito taky asi týden a je to jak píšeš. Po registraci přišli kódy na všech 5 aplikací.

        • studenak  

          Zkoušel to někdo s XR? Když zadám číslo ,tak to piše chybu

    • RomanBarak  

      Prosím vás, jak často a v čem se musí trenažér kalibrovat? Něco je přes ten MyTraining, ale když mi dojde licence, tak mám smůlu nebo se to dá i v jiných programech?

      • Chlebovnik  

        Doporučuje se ideálně po každém přemístění trenažéru. Já mám direct-drive trenažér + kolo na něm permanentně před TV na jednom místě a kalibruji jednou týdně. Obvykle se doporučuje aspoň 1× za 14 dní. Dělám spindown ve Zwiftu.

      • Delkim  

        Jak který. Já svůj ještě nekalibroval. Není potřeba.

      • marttoni  

        Kalibrace v MyTraining funguje i když nemáš zaplaceno.

    • RomanBarak  

      Ještě jedna otázka. Dnes jsem jel rovinu 15 km..celkem ok. Ale pak jsem si dal kopec Abisque..a při sklonu 11, mi už chyběla poslední placka vzadu, připadá mi to nějaké těžké, v reálu dám i větší sklon. Jde tam nastavit…že to nebude, tak „těžké“, a nebo to mám špatně nastavené? Díky.

    • studenak  

      Uhh. tak se mi konecne podarilo regnout XR. seriove cislo XRIXXXXXXX. Vyčetl jsem, že místo I mam dát J…tak jsem to udělal a šlo to. Zajimavé. Jinak dostal jsem Zwift,Rouvy a TR na měsíc

    • RomanBarak  

      kdyby nekdo registroval Elite a nechtel Rouvy vymenil bych ten kod za Zwift..to me nejak nebere

    • RomanBarak  

      jak často jezdíte na trenažéru a kolik času…já,jako začátečník..za­pálený… dal tři dny po sobě a teď to nese následky:) je to asi zátěžově úplně jiné nebo nevím, dal jsem si vždycky dvě trasy po hodině,ale asi člověk si venku odpočine a ujede časově více v klidu tam jsem schopen dát i 4h a více

      • Delkim  

        Hele to hroooozně záleží jak na tom jsi a o co ti taky jde. Plus není švih jako švih, vždyť může jít jen o regenerační hodinový odpočinek.

        Koukám do záznamů a vyjezdil jsem i ten odznak asi 30 tréninků denně za sebou.

        A tady koukám, že jsem jezdil i 2× denně.

        Nicméně jak jsem psal, to se nedá bouchnout takhle od stolu.

      • TheJD  

        Pokud venku nejezdis cilene treninky (drzis watty i s kopce atd…), tak si cas na trenazeru klidne muzes nasobit 1.5× pro srovnani se zatezi venku.

        • raw 4  

          Máš k tomu nějaký zdroj? Díky

          • TheJD  

            To neni nic vedeckeho, jen selsky rozum.

          • vik  

            Vojtechovsky treba pise, ze svalova unava se 1.5× zvysuje, ale rozvojovy impulz uz je sakra spornej. Ale vse je individualni a promenny, jako vlastne vsechno, takze hlavne zadny obecny pravdy;-)

          • Forester  

            Používám TrainerRoad a tam se to přímo uvádí, jako poměr 1 hod na trenažéru = 1,5 hod venku.

    • ovilas  

      Ahoj,

      potřeboval bych prosím poradit. Mám direto X, na kterém mám kazetu Shimano 105 11s 11–34. Jde o karbonového gravela a jelikož jsem slyšel, že mu může trenažér spíš uškodit, rád bych si ho vyměnil za staršího bajka. Bohužel má bajk ale kazetu Shimano XT 10s 11–36.

      Chtěl bych se proto prosím zeptat, jak s výměnou? Distanční vložku jsem bohužel v balení neměl (bazar). Jen redukci pro pevnou osu, rychloupínák. Nemám s trenažérem vůbec žádné zkušenosti, budu moc rád za jakoukoliv radu.

      Moc díky.

      • milan.v  

        Tak to jsi slyšel jednu z oblíbených fám o trenažérech, už jsme to tu řešili celkem pravidelně, ostatně toto rádi vypouští lidé, co s nimi nemají žádné nebo velmi malé zkušenosti…

        Já mám v kvalitním trenažéru upnutého S-Workse jako mnoho dalších lidí a rozhodně se nebojím, že by mi to zničilo kolo…

      • DEEcz  

        Pokud se bojíš, že se ti ten rám zničí na trenažéru, tak bych na něm radši nejezdil ani ven.

      • kemo  

        Jediný důvod proč tam nemít svoji silničku je to, že když budeš chtít ven, tak chvíli zabere to sundat. Já kvůli tomu pořídil kostru kola jen na trenažér.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.