rada pro blba - seřízení véček

22 nepřečtených
  • raf007

    Ahoj, skládám přítelce kolo (specialized epic), vcera jsem ho byl projet a zkoušel ( bezúspěšně ) doladit V- brzdy ( shimano XT) aby neškrtaly o ráfky ( kola nehážou ). Na nezatíženém kole je to vpohodě, ale jakmile zatížím zadek nebo prední vidlici, tak začnou škrtat, doma jsem ještě zkoušel prodloužit bovdeny, namazat lanka, jiná vodící kolínka, ale je to furt stejný. Napadá vás prosím nějaká finta?

    0 0
    • Zerocool  

      a co tak to od toho ráfku trochu oddálit:)

      0 0
    • Hejdik  

      Ještě bych mrknul na tuhost výpletu.

      0 0
      • raf007  

        O.k. Díky za rady. Jsou tam starý crossmaxy xl, v pondělí je odnesu do servisu at to proměří a kouknou na ložiska, protože jinak už nevim.

        0 0
        • JSt  

          to by tam musela byt takove vule, ze bys ji poznal holyma rukama…

          0 0
          • raf007  

            Tak taková tam tedy není, spíš mi přijde že žádná. Vzdávám to. příští týden to celé odnesu profesionálovi. děkuji všem.

            0 0
    • Daf  

      U zadni vidlice me ten problem prekvapuje. U predni je to normalni. Totiz kdyz zatizis vidlici, tak bowden tlaci vic na tu jednu celist. Idealni je to sestelovat na zatizenej stav. Taky to chce mit dobre zkraceny bowden k brzde, aby se kolinko brzdy nedotykalo celisti, ale drzelo jen v klicce. Pak se to tolik neprojevuje.

      0 0
      • Daf  

        Ted jsem si jeste uvedomil ze mas celopero, Takze pohyb zadni stavby take tlaci na ten bowden.

        0 0
      • jecnak  

        Myslim, ze jsi uhodil hrebicek na hlavicku. Chtel jsem napsat totez, protoze se mi to jednou take stalo. Je proste potreba najit spravnou delku bowdenu, pripadne ho privezt k brzde v jinem uhlu apod.

        0 0
        • Daf  

          Jsem presvedceny o tom ze je to prave tenhle problem. Uplne odstranit se to neda. Do urcite miry se to bude projevovat uplne na kazdem kole s veckama. Cim vetsi zdvihy a tedy i sag, tim vic. Stejne tak na to ma vliv tvrdost bowdeno. Lepsi je pouzivat dobre ohebne. Dulezita je taky spravna delka. Nesmi byt zbytecne dlouhe.

          0 0
          • Jakub92  

            Opravdu každý??? Já mám hydraulický Magury a u těch se to nějak neprojevuje:-DD

            0 0
          • raf007  

            Po načerpání nových sil po projíždce na svém kole, kde nic neškrtá a necvaká, se na to zkusím vrhnout opět zítra a polaborovat s bowdeny. diky za rady.

            0 0
    • marapara  

      Nejlepší je koupit si kotouče :)

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce