Qayron CODE X-1 vs Carma 120 1 - vlastně HT x FULL

26 nepřečtených
  • solidus

    … tak jsem si neprozřetelně zamknul téma předčasně …

    CARMA 120 Q je vyprodaná, takže by to mělo být jednoduché, vezmu RAM Q , jenže na místě se ukázalo, že tu barvu jednoduše nekousnu. Kolo se mi NELÍBÍ.

    Asi to zní divně, ale já si fakt nemůžu vybrat mezi HT a FULLem. OBĚ KOLA TOTIŽ STOJÍ STEJNĚ! a přijde mi nerozum nevzít FULLa.

    HT – CODE X-1

    • vyměnila by se páčka řazení za XT, protože proti SLX je mi řazení významně příjemnější a rozdíl v ceně je poměrně malý
    • karbonovej rám (ne že bych to nutně potřeboval, ale ten pocit :-DDD)
    • zbytek komponent se mi zdá velmi dobrý (pro mě jako laika a začátečníka snad až moc, ale mě se na tom prostě jede líp)
    • až na kola a náboje, kde to není nic extra, ale někde se ubrat musí
    • trochu bude chybět těžký převod, jedině dát převodník 34Z a vyměnit kazetu z 11–46 na 11–50 (což lze) stále při 1×11., tedy velký skok na nejlehčí převod …

    FULL – CARMA 120 1

    • opět páčka XT, …
    • dá se lepší vidle z vyššího modelu (místo SR Suntour Raidon 34 Boost RLR / 120 mm se dá SR Suntour Axon 34 elite Boost RLRC-PCS / 120 mm)
    • část osazení horší, ale v reálu hlavně brzdy (stále snad dostačující)
    • tlumič je základní, nedokážu moc posoudit
    • kola a náboje ještě o fous horší, …
    • převod asi totéž, ale je otázka, jeslti tam půjde dát kazeta 1×11 11–50

    A teď to dilema, ať se to může každému zdát divné. Čekal jsem, že si projedu celopéro a řeknu WOW, HT nikdy. Ale tak to nebylo. Tak pak vlezu na HT s tím, že to bude o moc horší … a nebylo. Obojí je super, ale každé jinak. Rozhodnutí je na mě, ale nemůžu si vybrat. Testováno řekněme na louce, drny, hroboly + parkoviště.

    Na FULLu jsem měl obavy z větší váhy a pohupování, ale obojí je v pohodě, nepociťuji to jako problém. Kolo žehlí,v terénu nic neřeším, jedu. Je to příjemné, maličko takové línější. Miň únavné. Funkci tlumiče, resp. jeho kvality nebo nedostatky s mojí váhou (93kg) jsem nebyl schopen posoudit. Cítím horší komponenty, ale neumím to popsat. Brzdy jsou vágnější v nástupu i dávkování, SLX řazení gumové (vymění se), atd.

    HT je rychlé v reakcích, pevné a ostré, je to příjemný, dělá co chci. V terénu automaticky hledá stopu, nemůžu jak pecka jet rovně, nemůžu vždy šlapat (musím se zvedat), trochu se zarážím o překážky, ale „cítím“ terén, co se pode mnou děje, mělo by to být horší, ale nějakým způsobem je to opravdovější, jsem víc součástí. I jako laik „cítím“ lepší komponenty, jak je vše přesné a funkční.

    Na Qayronu se mi líbí poměr cena/kvalita a nic úplně konkurenčního jsem nenašel. Není mým cílem dát 70 za FULL, kterej bude jen o maličko lepší než ta CARMA.

    Prodejce ze mě musí bejt hotovej, vážně mu děkuju za trpělivost a vstřícnost.

    Anketa: Co mám za stejné peníze vzít? Líp osazené HT nebo hůř osazený FULL?

    4x
    100%
    • Gwaihir  

      Tak si to pořádně zvaž, hlavně kde a s kým budeš jezdit. Vlákno nikdy nezamykej, za pár týdnů můžeš dát zpětnou vazbu.

    • novas752  

      Záleží co s tim chceš jezdit, ono to neni jen HT vs Full ale i XC vs Trail. Trail full je v terénu „línější“, protože potřebuje trochu větší rychlost a důraznější pilotáž aby fungoval tak jak má, tam už zase bude xc ht příliš neposedné, nestabilní… ten Code jde v tomto ohledu opačnou cestou od Ramu – větší hlavový úhel, kratší rám dělaný na delší představce

      Taky je tam hledisko servisu – navíc servis tlumiče a výměna ložisek v zadní stavbě oproti ht.

      No a za zvážení stojí počkat si na modely pro příští sezonu, tam to bude určitě osazené na 1×12.

    • solidus  

      Pockat na pristi rok znamena letos nejezdit. Kdyz uz jsem se pro to nadchnul, tak bych rad jeste pojezdil, ale i to je varianta. Ocekavam, ze Qayron pro 2021 zdrazi, soucasne ceny vnimam jako uvedeni se na trhu, ale to si muzu jen myslet. Fakt je 1×11 takovy prezitek?

      Zvazuji prave uz tak moc, ze nejsem schopen se vydat ani jednim smerem.

      Code je (vuci Ramu) tedy rekneme zivejsi kolo co do ovladani, chapu to spravne.

      A samozrejme v neposledni rade ted spise odhaduji, co budu jezdit. Myslim si, ze traily cilene ne, pokud je mysleno furt dolu, lesni cesty a sterk naopak ano a skoro urcite nebudu vozit kolo autem do bikeparku apod. Si myslim. Jezdit budu nejspise sam.

      Zni ti jednoduse, jestli mi naslaply ht nebo prumerny celopero, tak proc se nemuzu hnout z mista :-) Mimochodem z tehle duvodu mam nakonec 4 ruzne motorky, kazdou na neco.

      • novas752  

        Přežitek ani tak ne, v podstatě jestli ti 11 při zkoušce vyhovovalo, není důvod proč ne. 12 nabízí větší rozsah převodů, eventuálně jemnější odstupňování při použití stejně velké kazety. Tipl bych si, že ty modely budou zveřejněny o hodně dřív než na konci roku, spousta výrobců už nyní prodává „modely 2021“ protože 2020 byly brzy vyprodané.

        Code oproti Ramu živější a hravější v menších rychlostech v terénu, lepší na stoupání a na rychlou jízdu po zpevněných cestách. V případě čekání na nové modely by se ještě dal zvažovat trailový hardtail Spyro. :) Což je od Ramu zase na opačnou stranu spektra vlastností a použití.

        To se hodně těžko odhaduje no. Na každém z těch kol je totiž nejzábavnější trochu jiné ježdění – kolo docela hodně ovlivní co tě na něm bude bavit. Stejně jak na těch motorkách. Teoreticky se při 4 motorkách časem dá očekávat i vícero kol. :) Další věc na zvážení, tlačit nebo netlačit to do kompromisu, když z toho za čas mohou být 2 „nekompromisní“ ko­la…

        Oj, oj, oj, to jsou dilemata. :)

    • solidus  

      Spyro uz je taky vyprodany :-) Nove modely pry rijen/listopad­. Pry.

      1×11 jakoby vyhovuje, ale trosku chybi bud nejlehci nebo nejtezsi prevod. Tady ale opet s dovetkem “si myslim, ze mi bude chybet”, hlavni slovo je to “myslim” :-))

      Kazdou pulhodinu mam vybrano a pak se to zmeni. Aktualne jsem vic naklonen tomu HT protoze mam rad obecne kvalitnejsi veci (karbon, xt).

      By the way, odbocuju, mam 178cm, vnitrni nohu (inseam tomu rikate?) 83mm kdyz to poradne narvu a dnes jsem si byl vyzkouset full a ht merida (zhruba stejne osazene) a tam mi prislo, ze mi vic sedi M, to L bylo obri. Qayron Ram byl L a zdalo se mi ok, Code byl M a zdal se mi pocitove maly. Takze dalsi komplikace. Tady mam foto, pujceny Rockrider L, je mi velkej? Sedacka by mela byt vys, ze.

      DiKy za reakce.

      • novas752  

        Jo jo, proto píšu že v případě čekání na my21.

        Takže radši větší rozsah = buď čekat na nové modely nebo poměrně brzy vylepšit na velkorozsahovou 11 nebo rovnou 12.

        Sedlo by mělo být tak vysoko abys při stání patou na pedálu když je klika dole měl nohu úplně propnutou a zároveň akorát seděl na sedle. Já jsem stejně vysoký, nohy mám 87cm a sedlo mám asi 74cm nad středem (měřeno v ose sedlovky).

        Jak vysoko budou vůči sedlu řídítka je dost individuální preference, na xc kolech obvykle ale o nějakých 0–15cm níže než sedlo.

        No a jak je to dlouhé z fotky samotného kola poznat nejde.

        • solidus  

          Klidne budu rozumnej a pockam na 2021, ale ty bys cekal? A nejezdil pul sezony? ;-)

          1×12 tak pry nejde, pripadne s vymenou vice komponent, jak jsem vyrozumnel. Koukal jsem na kalkulator a bud ti nechat takhle, nebo prevodnik z 32 na 34 a kazetu z 11–46 na 11–50 (zvetsi se jen nejvetsi rozeta)

          Delke nohy je vyska rozkroku? Ja jen abych to meril dobre :-) Nebo mas dlouhy nohy :-)

          Ano, takhle bylo to vyfocene kolo nastavene. Me doslo, ze je to s tou fotkou blbost. Prosel jsem ted geo a to kolo je nizky a dlouhy. V eLku je vyska sedlove trubky (= vyska ramu, ze?) 450mm. To byva jinde 480mm. A pritom ma reach, efektivni delku ramu i rozvor o dost delsi nez napr. ten Code. A dlouhe mi tedy prislo i kdyz nutne ne neprijemne. Takze Qayrona bych mel dusledne vyzkouset i v Mku.

          • novas752  

            Jo, vyska rozkroku po vnitrni strane nohy od paty po trislo. Na delce sedlove trubky moc nezalezi (to se resi spolu s teleskopickou sedlovkou nebo extra dlouhyma nohama, jinak spis ne).

            Kdyz jde o posed, je dulezity hlavne Reach.

            Code ma takovou „staromodni“ geometrii = vetsi hlavovy uhel, kratsi ram pocitajici s delsim predstavcem, delsi zadni stavbu… Ram je modernejsi, polozenejsi, lepsi cestou z kopce dolu.

    • solidus  

      83cm samozrejme

    • solidus  

      Diky za dalsi cenne informace. Ja bral jako voditko, aby sedacka byla alespon o malicko vys nez riditka a abych nesedel kulema na ramove trubce, kdyz se postavim pred sedlo nohama na zem.

      Chapu nektere souvislosti geo (uhel hl.trubky, delku zadni stavby, apod.) na chovani, ale neznam jeste kolik je moc, malo, prumer, atd. A uz vubec, co je oldschool geo a co je ted moderni. To si postupne nactu. Jenze kdyz se budu ridit vsim, skoncim u sveho prvniho kola na 150tis Kc a to mi nedava uplne smysl :-)

      Jen tak nejaky foto :-)

      • novas752  

        Tak ono ty riditka se daji nahoru a dolu posouvat, ze ano. Bud otocenim predstavce sklonem dolu, nebo premistenim podlozek z pod predstavce nad nej. Takhle to jsi schopny dostat klidne niz nez je vrchni konec hlavove trubky… Takze na tom Rockrideru by to slo jeste o centak niz, s vymenou predstavce za jiny klidne o 3 niz.

        Tady to prave neni uplne o penezich a ma to podstatnejsi vliv na charakter kola nez treba hlinik/karbon, to je naopak pro vetsinu lidi funkcne nepodstatny rozdil ale marketingem je to hrozne tlaceny protoze je to „jednoduchy“ – karbon je lepsi, trochu.

    • Gwaihir  

      Jestli jezdíš sám a v lese, ber fulla. Jestli se honíš s kamosama na stezkách, ber ht.

      • novas752  

        Sám po lese může stejně dobře jezdit na ht a naopak kámoše na stezkách prohánět na fullu…

    • solidus  

      To si nikdy nevyberu …ja se na to normalne vy*eru a budu behat :-(

      :-)

      • Lišák  

        Motorky máš čtyři. Kola budou stačit dvě. HT a FS. Prozatím. ;-)

    • lazza  

      Kup si trailovy HT, zjevne te to bude bavit. Jako to bavilo me. A kdyz zjistis casem, ze ses po celym dni odrovnanej a vyklepanej, koupis fulla – jako sem se k nemu vratil ja. Ne ze bych chtel, musel sem :) Jinak to, rekl bych, nerozseknes.

      • solidus  

        Pokud se nemylim, tak takovou volbu tam aktualne nemam, ze? Geometrii a zdvihy, ten Code je kladicky XC.

        Jsem zaseklej na to Qayronu, pac cena/co dostanu.

    • solidus  

      Takhle to mám i s těma motorkama. Původní záměr je třeba nějaká levnější trošku do terénu k mojí top silnici a za chvíli tam člověku stojí nová závodní terénní od KTM (v reállu pro mě jakoby nesmysl, ale proč nejezdit na tom nejlepším) a za chvíli to samé i s cesťákem. Alespoň že ten youngtimer/veterán byl za pár šušní.

      Jak tomu člověk začne víc rozumět, tak přemýšlí, proč by se měl spokojit s něčím horším než … a já, bohužel, ty horší komponenty cítím. Včera jsem si projížděl Meridy ve stejné ceně. Model na XT a jako dobré, nicméně CODE je jednoznačně lepší nabídka. Pak celopéro také v této hladině, mělo dokonce stejný tlumič jako CARMA. Brzdy Deore a to je fakt obrovský rozdíl, řazení totéž a pořád bych na to myslel, že to nefunguje, jak má/může. Ale jízda jako taková ok.

      K tomu tlumiči – mám 92kg „nahej“ (i terénních moto se řeší podvozek hodně, víc jak u kol) a i když asi nehodlám skákat, nebude ten tlumič s mojí váhou tak jalovej, že prostě nebude „stíhat“? To by celý ježdění zkazilo. Včera jsem ten pocit neměl, nicméně to byla louka.

      Jak se to říká – mám jednoduchý vkus, spokojím se s tím nejlepším :-D

    • solidus  

      Tak tu máme nějaké novinky, bohužel stále není vybráno. Dostal jsem se do bludného kolečka, kdy mi na každém kole něco vadí :) Bohužel je toho tolik již out of stock …

      Qayron RAM Q – pro toho jsem si jel, ale bohužel ta barva „vojenská zelená základovka“ je fakt brutus. Postupně mi začal vadit ten 1×11 i když je možno kazetu vyměnit za 11–50.

      Qayron CODE X 1 – to byla alternativa za RAM Q. Stále problém s 1×11 a bohužel horší kola. V popisu to není, ale podle gum předpokládám, že vnitřní šířka je „jen“ 21mm. I když mě by to asi limitovat nemělo.

      Projel jsem nějaké Meridy a i když se mi jede dobře, nedokážu si představit mít Meridu :)

      Krátce jsem si projel Giant Trance 2 2020 – pro můj styl ježdění asi zbytečné kladivo a i když bych ty peníze za kolo dal, tohle asi není ideál kolo pro mě, bohužel.

      Pak jsem se projel na Kellys Gate 30, páč jsem měl možnost – to mě pěkně nas*alo, protože se mi na tom werku jede hrozně dobře :-D To by byla alternativa" Gate 90":https://www.bikeparkmost.cz/…-90-29-2020/?…(PI)+Kola+a+e­lektrokola±+52992457­25&utm_conten­t=, ale ta barva je taky hnusná. 70 vyzerá super, zas ale nechci SRAM.

      V tohle světle by se zdál ideální Giant Anthem, ale ten bude zas asi moc hardcore XC pro závodníky. Jsem marnej, tvl. Na všem je něco. A co bych si vybral, to je dááávno vyprodaný.

    • Gwaihir  

      1×11 s rozsahem 11–46 zubů je za mě úplně v pohodě. Když to nebude ideální, tak dáš o dva zuby menší nebo větší převodník za pár korun z Ali a máš postaráno.

      Ten giant trance by byl pro tebe lepší, pokud by ses díval na trance 29, varianta 2 je super, pokud prekousnes tu hnusnou barvu ;)

    • solidus  

      Dík.

      Trance 2 nemá hnusnou barvu, alespoň ne potom, co jsem viděl RAM Q :-D

      Snažím se bejt rozumnej a pokud se mám rozhodovat podle toho, kde toho najezdím nejvíc ,tak to budou polní a lesní cesty. A na to je Trance asi škoda. Krom toho určitě hůř pojede rovně a do kopce. Pokud by to ale byl dobrý univerzál, co zvládne vše, šel bych do něj. Akce s půjčováním kol jsem prošvihl a mám pocit , že tohle už se po netu vyřešit nedá.

      U HT je výhoda, že si do jara ujasním, co chci jezdit a prodám ho s nějakou ještě rozumnou ztrátou. To celopéro už chce vybrat opravdu dobře a pustit do něj víc peněz.

      Celá ta anabáze výběru mě štve + nejezdím, ale zas jsem se toho hodně dozvěděl a dost mě to baví.

      • Gwaihir  

        Nevím odkud jsi, ale trance ti půjčí v Brně : giantBrno.cz

        Dáš zálohu a půjčovné ti pak odečtou od ceny kola. Trance a trance 29 jsou dost rozdílné kola. 29 je hodně univerzální.

    • solidus  

      Presne, dycky Most ;-) Mimochodem ten serial moc nekeca, takhle my si tu zijem :-D

      Dnes jsem si zkusil na HT zas par km. A uz jen louky, kdyz se clovek nedrzi vyslapanych cest a jede trosku rychleji, tak je asi full nutnost. Casem by me myslim omrzelo jezdit porad ty stejne sterkovky a lesni cesty porad dokola. Zkusil jsem Trance 29 L, pozitri zkusim M. Jsem mezi velikostmi. Zatim to vypada timto smerem. Jen ta riditka 780mm je fakt peklo. 740mm na to HT je zas malo. Uz tusim, kolik by mohlo byt akorat :-DDD

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse