První silnička - rady začátečníkovi

543 nepřečtených
  • Mark-H14

    Máme doma první silničku z bazaru, na které bych chtěl vyměnit pár věcí. Kolo bude jezdit manželka 52kg, žádné závody.

    Předem prosím o schovívavost s mými začátečnickými dotazy.

    Osázení je takový mix:

    • řazení Campagnolo Record 10
    • brzdy Campagnolo Record
    • smyk Campagnolo Chorus
    • hazka Campagnolo Veloce
    • kliky FSA SLK light karbon 50/34
    • kazeta 13–29

    Pedály jste mi poradili v jiném vlákně Shimano PD-A600, které lze jezdit v MTB tretrách. OK.

    http://www.kolokram.cz/…pd-a600.html

    Jaký řetěz? C10 by asi byla nejlepší volba, ale u MTB jsem si docela zvykl na rychlospojky Sram, KMC. Šel by případně použít řetěz KMC?

    Jaké lehké dobré pláště?

    Jaké jsou osvědčené duše? (lehké?)

    Jaká byste mi doporučli kola? Předběžně jsem vybral ZTR Alpha 340 s hmotnos­tí 315g.

    http://bikeart.cz/…40-±Novatec

    Co tyto American Clasic Sprint 350 Alphatype s hmotností 410g?

    http://www.mikebike.cz/…

    Díky moc.

    0 0
    • Smazaný účet  

      spojku dáš na jakýkoliv řetěz takže i na campu..

      0 0
    • Doyle  

      Kola bych osobně v podobné cenové relaci bral Zondy. Pod 52kg se nemůžou nikdy rozhodit, leda že by žena trefila kanál bez poklopu :))

      0 0
    • Smazaný účet  

      pláště Conti Grand Prix nevimkoliktisíc­jeteďaktuální :-)

      stejně bys u nich časem skončil…

      0 0
      • ememem1  

        bez debaty.

        k tomu duse conti race light alebo schwalbe extralight SV20 oboje cca 65g.

        vyhnut sa ultralightom okolo 50g lebo to uz len nasadit a fukat(prakticky denne) bez poskodenia je docela kumst a tiez „treningovym“ okolo 100g co je zas zbytocne tazke a citelne horsie ide pricom nema z hladiska odolnosti ani potreby fukania prakticky zidany zmysel.

        0 0
    • Dumbíček  

      Contiky GP4000s. A na to, že se manželka na kole nezávodně sveze, na ní teda rozhodně nešetříš. :-)

      0 0
    • alinceb  

      U těch plášťů bych zvážil variantu plášťovek od Tufa + tmel No Tubes – hlavně kvůli odolnosti proti defektům. Naopak bych se vyhnul „papírovým“ Schwalbe Ultremo ZLX (160g).

      0 0
      • Dumbíček  

        A já zrovna ty Schwalbe Ultremo ZLX manželce objednal. Ale s tím kolik km ona najezdí, tak těh defektů zas tolik nebude. :-)))

        0 0
        • alinceb  

          Aby ses nedivil. Kolega první pár prostřílel jak řešeto. Hlavně na zadku… pak si koupil radši už ty ZX…:)

          0 0
          • Dumbíček  

            Tak jo, vyměkl jsem a změnil objednávku na ty ZX.

            0 0
            • nooski  

              Pořád špatně ;-) Měl jsi vzít vzpomínané Continentaly.

              0 0
              • alinceb  

                :D Ale ty se nedělají v barvičkách…:)

                0 0
              • Dumbíček  

                Ty mám já a trvá mi několik let, než je sjedu. Takže pro manželku zbytečné, radši levnější a lehčí. A hezčí? :-)

                0 0
                • nooski  

                  Ale jde i o defekty. Pokud bude roba jezdit sama, tak musí umět vyměnit duši při defektu, což u Schwalbe může být docela často. Navíc jsem viděl docela dost plášťů od Schwalbe (jak silničních, tak bikových), které spáchaly sebevraždu díky výrobním vadám. Já té značce nevěřím :-) Když jsem teď vybíral pláště na cyklokrosku, tak jsem se vyhnul lehkým a levným Schwalbe RR a vzal raději opět Contíky.

                  0 0
                  • novas32  

                    kdyz uz se tu resi zaplety a obuti, taky se zeptam. coby fanda silnice, nicmene vecny zacatecnik, jsem poridil prvni zaplety Mavic Aksium vc. plastu Mavic Aksion. nikde tyhle plaste nemuzu najit samostatne. az je zlikviduju, obout to same nebo menit za jine – viz vyse uvedena doporuceni? mate s nimi nekdo nejake zkusenosti?

                    0 0
                • Mark-H14  

                  Je fakt, že ty ZX jsou i krásné!

                  Nicméně 160g je také lákavé, ale asi do prvních defektů co?

                  Možná zkubne na 50kg …

                  0 0
      • Kamikaze 591  

        Za plášťovky se taky přimlouvám :)

        0 0
    • Pedro RB  

      Moje podobně „lehká“ přítelkyně jezdí starší verzi AC Sprint 350 už několik sezon zcela bez problémů.

      Ty ZTR jsou sice ještě víc podvyživený, ale ne o moc a hlavně jsou Tubeless ready, takže pokud chcete pohodlí tak nebudou mít tak velkej valivej odpor jako podhuštěný pláště s duší.

      0 0
      • alinceb  

        A já si vždycky myslel, že pohodlí se na silničce dělá posedem a karbonem. Naopak kola se bouchají naplno, aby to jelo a nedefektilo… asi jiná doba…:)

        0 0
        • maajkee  

          Když nezvádodíš a nehoníš vteřiny, tak si to rpsotě tolik nenabušíš a pohodlí docíliš mnohem většího než karbon rámem a s bezdušákama to tak jak píše, nebude takovej odpor a nebud takový riziko defektu.

          0 0
          • karliner  

            Opravdu dosáhneš prostým snížením tlaku většího pohodlí (tedy aby to bylo nějak poznat)? Na kolik bych tedy měl žiletku foukat?

            0 0
            • maajkee  

              Já občas jedu s tlakem tak 6,7 barů a není to žádnej komfort, ale když potom další vyjížkdu nafoukám na 9–10 barů tak je z toho hnedka mnohem větší kostitřas.

              0 0
              • karliner  

                Tak s takovým tlakem (ať už je to 6,7 nebo 6–7 barů) bych se neopovážil vyrazit bez asistenčního auta :-)))

                0 0
            • McBlacky  

              já foukám na svojí turistiku 90/100 psi

              0 0
              • ememem1  

                a na zavody?

                0 0
              • karliner  

                No, já si s 85 kilama nemůžu dovolit jít pod 100 psíků. Tedy na rathodromech okolo Prahy..

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Kontrolni otazka, kolik je to baru? jen ze ses podivoval o kousek vyse. Da se i mene, solo, kdyz vidis na cestu. V grupe tak k tem 100psi, tam se obcas o neco klepne. A rek bych ze to na pohodli poznat je.

                  0 0
                  • karliner  

                    No, 7 barů je zhruba 100 psíků, ne? Ale tebe bych jako rádce jak foukat silničku moc nebral, kdykoliv jsem s tebou vyrazil, tak jsi vždycky cvaknul :-)))

                    0 0
                    • hony007  

                      Takže ty seš vlastně ten pichací faktor :-D

                      0 0
                      • jecnak  

                        Vzhledem k mnozstvi jejich spolecnych vyjizdek by bylo mozno prohlasit ten tlak jako prakticky idealni s narosto minimalni moznosti defektu :-)

                        0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          JJ tak nejak. S Karlinerem muzu cvaknout leda podtacek :-)

                          Jsem se od tech dob za a) poucil a za b) koupil poradou pumpu s budikem. (za c) predpokladam ze pristi vyjizdku cvaknu.)

                          0 0
                          • karliner  

                            Ani podtácek kámo, protože v době, kdy ty jezdíš na kole mají zavřeno snad i nonstop herny :-)))

                            0 0
              • Anciáš  

                Tak na ten tvůj trenažer můžeš foukat úplně jak chceš. Na pohodlí ani defekty to nemá vliv :))

                A venku na silničce stejně nejezdíš…

                0 0
                • McBlacky  

                  náhodou letos jsem najel skoro litr na silnici venku (7 výletů :). To je po dlouhý době celkem rekord.

                  0 0
                  • mastihuba  

                    šak taky u vás bylo v lednu jaro, když my jsme se tu v inverzi klouzali po ledě :)

                    0 0
      • Mark-H14  

        Děkuji. Bezduš provoz neplánuji. I na MTB jezdíme s dušemi a zatím to nehodlám měnit. Jsem si myslel, že silnička musí být tvrdá jako kámen. Takle mě to vždy v mých mladých letech učili, když jsem foukal galusky na Favoritu.

        0 0
        • yetti  

          Když nechceš defektit, tak musíš na silnici pořádně foukat. S bezdušema to není tak kritický, ale zase, když nechceš dělat záseky do ráfků, tak to musíš foukat taky. Moje zkušenost je, že ženský jsou sice lehčí takže by nenměli mít tolik defektů, ale zase překážky na cestě moc neřeší a klidně vezmou železniční přejezd na hulváta.

          0 0
          • alinceb  

            +1

            Konkrétně ta moje sice kličkuje mezi dírama, ale pojmy „jít ze sedla“ nebo „odlehčit“ jí nic neříkají…:D

            0 0
        • novas32  

          no pekne to vylepsujes, jen co je pravda, ve finale to bude koukam solidni investice:)

          0 0
          • Singlespeed  

            Jenom, aby na tom panička taky jezdila. Aby to nebylo za půl roku tady na bazaru ;-)

            0 0
            • Mark-H14  

              I to se může stát :-))

              ale pořád věřím, že jí to chytne … a když ne, tak kluk má v červnu 10 let a to XS mu za hcvilku bude, no ni?

              0 0
          • Mark-H14  

            Nebude to tak horké, neboj. Ty záplety mi prostě nedají spát, když jsem to já laik poznal na svém Stumpovi, jaká je to změna, tak už musím všude. Nechám jí tam i tu hazku Veloce, pokud bude dobře chodit.

            Jen jsem hodil na váhu kazetu 13–29, asi nějaká druhovýroba či co, která váží celých 370g!

            Bohužel se obávám, že do Vánoc, kdy se možná uvidíme to nestihnu.

            0 0
            • novas32  

              jasny, ja jsem sice poridil jen obyc. Aksia, ale uz jen kvuli vzhledu bych zpatky nesel :)))

              zitra ti pisnu mail, mam novinky. zkusima se stavit, uvidis, jak budete zvladat casove, aspon zaklad uvidim, ne?

              0 0
    • Cube10  

      Čau, jezdím silniční pláště Hutchinson, mrkni na to http://cyklokyjovsky.cz/…ste-silnicni

      0 0
    • Mark-H14  

      Zatím děkuji mnohokrát za zájem a Váš čas.

      Tak jaký řetěz byste mi doporučili? C10? Kterou z nich? Nýtovat se mi nechce, ale asi je to o zvyku. Nebo KMC? Sram? Měl jsem KMC na kole od výrobce a spokojenost 1850km. Rychlospojka šla rozebrat rukou bez kleští.

      Bude jí to chodit na té kazetě, která snad není ani origo Campa?

      Co ta kola? ZTR 340 Alpha? Krásná hmotnost! Údajně by ty ZTRka mohly být i ve 24 drátech, myslím, že dopředu by to nebyl problém a při 52 kilech by to šlo dát i na zadní kolo? Škoda, že mají jen černé …

      Nebo ty AC sprint 350?

      Campy Zondy?

      Asi si klepete na čelo, ale i tak díky.

      0 0
      • ddan  

        zbytečně vyhozený prachy… rozdíl téměř nebo vůbec nepozná. Raději bych ty prachy utratil za jarní najíždění km na Mallorce v rámci malé dovči. Budete z toho mít větší radost oba. Sám to plánuju.

        Ze začátku jsem taky vymýšlel, ale pro ty naše hobby účely, kdy pokud je kolo ať MTB nebo silnička v RÁMCI MOŽNOSTÍ (s přihlédnutím k výkonnosti a využití) NA „DOBRÉ“ ÚROVNI, jsou podobné změny zbytečné.

        Už slyším jak nesouhlasíte, ale je to věc názoru. Jediný výrazný efekt vidím v psychice, kdy si řekneš, jak máš lehký a kvalitní komponent.

        0 0
        • Singlespeed  

          Jarní najíždění na Mallorce je produkt cílené marketingové kampaně stejně jako boom devětadvaceti­palcových kol, to už snad dnes ví každý… ;-)

          0 0
          • ddan  

            to nemusíš vykládat… a kazit mě radost :-). Taky o tom neuvažuji s důvodů, že něco natrénuju apod. Představa je, že se podívám, kde jsem ještě nebyl, projedu se při tom na kole už v lepším počasí a jako „omluvenka“ bude, že manželku vytáhnu z baráku.

            Ale jistý to není, protože ještě plánuju „výlet“ na Mont Ventoux, kde bych se rád „zapsal do klubu“ :-) a to nebude určitě nic levného.

            0 0
        • Mark-H14  

          Jasně, že na tom také něco bude, jak píšeš, ale znáš to hodně chlapů jsou hračičky a technofilové a umí se mnohdy nesmyslně nadchnout pro nějakou technickou vychytávku bez které si neumí představit život a přitom je to blbost. Každý má něco. Já budu mít radost z toho, že kolo manželky bude mít počítám +/- 7,2 – 7,5kg a nebude mi moci říct, že jí to na ten Praděd nejede, protože má 12kg těžký vehikl atd.

          Na druhou stranu mám v dnešní době prehistorickou Nikii3220. Prostě jak píšu každý má něco.

          PS: o té Malorce to doma ani nemohu zmínit, protože by jela hned a klidně i na Ukrajině!

          0 0
          • maajkee  

            Divný, manželka se mnou jela vždycky kamkoliv ať měla 14kg bajka nebo 11kg bajka, hmotnost kola nikdy neřešila a k lehčímu bajku jsem ji musel pomalu nutit :)

            0 0
            • Mark-H14  

              Ale ta moje to také neřeší, spíše to řeším já a tímto si dělám alibi.

              0 0
            • alinceb  

              To je sice pravda, ale když si jí postavil lehčí a lepší kolo a měla to porovnat, tak určitě nenadávala. Navíc kdyby ses jí zeptal, jestli se vrátí na staré kolo místo nového, tak by ti určitě řekla, že ne…:)

              0 0
              • hony007  

                To záleží na barvě kola.

                0 0
              • maajkee  

                To asi jo, chtěl jsem ji postavit i něco jinýho, možná nějakýho fullíka, ale to prý nepřichází v úvahu, protože by tm zaručeně nebyla už tak pěkná kulatá vidlice :)

                0 0
                • alinceb  

                  Jinými slovy ti řekla: „Jestli si/mi chceš udělat radost, tak se koukej plácnout přes kapsu a bez Kanóna se domů nevracej…!“ :D

                  0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Kup ji AC. Nebo kdyz nekde sezenes AC420 (lepsi aerodynamika)

        Plaste Vittorky Rubina Pro, duse vittory. (8000Km bez defektu).

        0 0
        • jecnak  

          Zrovna pro holku bych spis doporucil 350ky. Lip brzdi a jisteji se pokladaji do zatacek kvuli sirsimu rafku. Nemaji tedy aero a cool faktor AC420.

          0 0
        • Mark-H14  

          Tady jsou dokonce holčičí, ale už je to nad 10K a 1530g je zase o 200g více než ty ZTR340 Alpha. U Těch ZTRek bych dal dopředu 24 a dozadu 28 drátů. Je fakt, že ty AC jsou krásné.

          http://www.kupkolo.cz/…-2011_z5869/

          0 0
          • Singlespeed  

            Kluci od AC se, jak je vidět, ještě nepolepšili a dělají stále moc úzké brzdné plochy :-(.

            0 0
          • novas32  

            nedavno se prodala cerna AC-cka jeta 1000 km (udajne) holkou 55 kg za tusim +/- 3400 Kc…

            0 0
            • Mark-H14  

              No vida. To bych bral za ty prachy… , ale těch 315g u ZTR Alpha je super a ani mi asi nevadí, že mají tolik drátů.

              Pláště asi Schwalbe ZX, kvůli barviček. Myslím, že bych jí tam dal tu černobílou kombinaci. Snad nebude defektit :)

              Řetěz pořád nevím zda KMC s rychlospojkou a nebo koupit konečně nýtovačku a pak Campa 10S Record.

              0 0
              • novas32  

                s nytovackou zmrvis 1–2 retezy a zvyknes si:) ja to ted absolvoval na silnicce, soused cyklista me skolil, prinesl takovou fundovanou a pri nytovani ji dodelal. vyndal jsem svou predpotopni jednoduchou bez voditka a jak to panecku slo:) u rychlospojky asi akorat nemusis rozhybavat clanek.

                0 0
                • Mark-H14  

                  Právě, že mám s rychlospojkou dubré zkušenosti a KMC úplně super u 10kového řetězu bez kleší. Pak jsou koupil Sram 1091, 1051 a k nim také kleště, protože rukou ani náhodou. Zase Campa je Campa a Simona by ho tam měla asi hodně dlouho :)

                  0 0
                  • alinceb  

                    Ty máš nějaký problém s použitím rychlospojky SRAM u Campa řetězu?

                    0 0
                    • Mark-H14  

                      Nezkoušel jsem to, asi to jde. Myslel jsem, že je Campa v něčem jiná a že to nebude třeba 100%. Zkušenosti nemám, proto se to vlákno také tak jmenuje. Díky za rady, z kterých čerpám.

                      0 0
              • jecnak  

                Alpha 340 maji prinejlepsim tech 340g v prvni verzi. Obvykle 350–360g, druha verze zacina na 385g.

                0 0
    • Mark-H14  

      Už bych chtěl fakt objednat, jen se rozhodnout …

      Cena, hmotnost +/- stejná, vlastnosti – neznám …

      K bílému rámu bych volil pláště s bílými boky nebo proužky.

      Michelin Pro3 Race 200g

      Hutchinson Atom Comp

      Schwalbe Ultremo ZX

      http://www.kupkolo.cz/…00×23_z4231/

      http://www.kupkolo.cz/…700×23_z801/

      http://www.kupkolo.cz/…2012_z89760/

      0 0
      • alinceb  

        ProRace3 mám na druhých kolech. Jedou jako prase, ale do mokra to není. Jel sem s nima jeden mokrý švih a málem sem to složil při průjezdu kruháčem. Už sem byl v driftu oběma kolama, ale naštěstí sem to nějak vybalancoval…paní ale asi za mokra jezdit nebude, ne? Já budu ty gumy taky dávat na kolo přítelkyni – barevně jí tam sednou…:)

        0 0
        • Mark-H14  

          No moje „hvězda“ pojede v dešti či mokru asi jen, když nás déšť zastihne někde na švihu. Tak si holt dá bacha!

          0 0
        • jecnak  

          To jsi asi mel nejaky slusne ztvrdly lezaky. Pro3 jsou hodne dobry na mokro. Bohuzel KK je s tim znamy.

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Nekde by tam mohl byt vylisovany kod data vyroby. Ted koupil Conti4kS (koloshop) a je ze zari, jestli jsem to dobre rozkodoval. Takovy kolecko s teckama, co tecka to mesic, a k tomu rok.

            0 0
        • teepeex  

          ProRace3 jsou na mokru velmi slusny, rekl bych dokonce, ze vyborny,

          asi ti vazne prodali nejaky starsi plaste

          0 0
          • alinceb  

            Nebral sem je nový. Dostaly se ke mě na nějakém kole, pokud si dobře pamatuju. Takže starší směs to asi bude…

            0 0
          • yetti  

            Naprostý souhlas. S ProRace jsem toho i na mokru najezdil dost a podle mě jsou to jedny z nejlepších plášťů možná dokonce nejlepší na trhu.

            0 0
      • jecnak  

        Pro4 z Chainu. Tam mas jistotu, ze nejsou stary a z tvrdy gumy tzn. budou drzet i za mokra. Ted je maj v akci s plastema a je tam i slevovy kupon, takze ten set vyjde velmi slusne.

        0 0
    • Mark-H14  

      Na kupkole jsou ty latexovky mezi nejprodávanějšími silničními dušemi. Na biku vozím stejné latexy C4 Aircomp. Je fakt, že foukám cca co 3 den a na silničce by to bylo asi denně, ale …??? Má to smysl?

      Duše MICHELIN A1 Aircomp Latex

      Duše CONTINENTAL Race Supersonic

      Duše Schwalbe 28 SV20 60mm Extra Light

      http://www.kolokram.cz/…p-latex.html

      http://www.kolokram.cz/…sonic-1.html

      http://www.dajsport.cz/…mb_cmp=zbozi

      0 0
      • alinceb  

        Proč jí nevezmeš plášťovky a do nich tmel? Pak nemusíš řešit foukání ani drobné defekty…a váhově na tom budeš podobně jak u kombinace plášť+duše…

        0 0
        • Mark-H14  

          Tmel opravdu nechci. Na MTB jsem dal všude raději ty letoxové duše, kde sice více foukám, ale jinak OK.

          0 0
          • alinceb  

            Máš s ním nějakej problém?

            0 0
          • Kamikaze 591  

            No, hlavně tam ten tmel dávat vůbec nemusíš. Já bez něj najezdil nějakých 2000 km v poho.

            0 0
            • Pedro RB  

              A po těch 2000 km jsi pokračoval jak? Nasadil jsi rezervní plášťovku nebo plášť+duši, které jsi vozil v pořádném těžkém balíku pořád s sebou? Nebo zasáhlo servisní vozidlo?

              O plášťovkách jsem taky uvažoval, ale kombinujou špatné vlastnosti plášťů i galusek: těžké, neskladné a při tom neopravitelné. Vyšší max. tlaky nebo větší pohodlí proti plášti to nevyrovnají. A teď když se objevují použitelné bezdušáky budou asi uplně out.

              0 0
              • Singlespeed  

                Náhradní plášť vozím pořád, i když zrovna nejedu na plášťovkách. Už jsem kolikrát plášť řízl, zejména ty lehké (Ultremo, Pro 3 race, WTB Solano atd.) a pak byl náhradní plášť k nezaplacení. Takže v tomto mi bezdušáky asi příliš nepomůžou.

                0 0
              • Kamikaze 591  

                Prodal jsem kolo :-D Neměl jsem ani jediný defekt. Ale tufo prodává tmel v takové malé lahvičce. Tak jsem si domů koupil ten extreme, ale nepoužil jsem ho. Teď mi tam jen leží.

                0 0
                • alinceb  

                  Jak jsi na tom se stavbou toho ocelovýho šrotu?

                  0 0
                  • Kamikaze 591  

                    No vlezlo mi do toho jiné kolo. Já si dal psychický cenový limit za sadu 7000kč. Měl jsem vyhlídlého super chorusa za 7k, napsal jsem asi 23 hodin po zadání inzerátu a byl pryč.

                    Taky podobný případ s veloce sadou. Za 5k, já napsal 2 dny po zadání inzerátu a pryč.

                    Musím dávat větší pozor, ale do jara je ještě času dost. Teď chci překopat trance.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Já na bazar koukám furt, tak ti kdyžtak napíšu, když se něco objeví…;)

                      0 0
    • Mark-H14  

      Takže u těch pláštů výše uvedených je to +/- nastejno a rozdíl je především v designu, jsem pochopil.

      Latexové duše asi něvozí nikdo, tmel fakt nechci …

      0 0
    • Mark-H14  

      Tak je tady finální výběr před objednávkou:

      • kola ZTR 340 Alpha 24/28 1315g/8950,– Kč
      • pláště Schwalbe Ultremo ZX bílý proužek 195g/1.320,– Kč
      • duše – pořád váhám zda jít do Michelin C1 latex???
      • pedály Shimano PD-A 600 286g/1.359,– Kč
      • řetěz KMC X10.93 275g/390,– Kč
      • představec FSA OS-99 CSI carbon 111g/1050,– Kč (bazar)

      Děkuji všem za cenné rady. M.

      0 0
      • yetti  

        Řešíš tady takové kraviny jako jaké dát do plášťů duše (na čemž imho vůbec nezáleží) a pak to celé zabiješ SPD pedálama, abyste nemuseli k Hi-tech kolu kupovat silniční tretry. Přitom pedály jsou na silnici jeden z nejpodstatnějších dílů. Nějak tomu nerozumím, ale je to tvůj boj.

        0 0
        • Mark-H14  

          Ještě, že jsem to pojmenoval rady začátečníkovi. OK. Pokud to manželku chytne, tak pedály vyhodím a koupím jí druhé tretry. Mi zase hodně lidí říkalo, že to tak vozí … tak jsem to neřešil.

          S dušemi jsem postižen Mlokem a spol. a jejih testy s valivým odporem latexových duší vs. bezdušový provoz.

          0 0
          • mr.antik  

            v tom případě (pedály) jí tam přehoď bajkové, ne? Taky to tak vozím, zatím a časem koupim normální silniční…

            0 0
            • alinceb  

              +1 Pro začátek ji tam dej PD-M520 a když ji to bude bavit, tak pořídíš silniční tretry a pedály.

              Výhodou 520tek bude, že se dají našlápnout z obou stran, takže se nebude muset vztekat s otáčením pedálu…;)

              0 0
          • Dumbíček  

            Chápu to, je to takový sport a tuningářská zábava. Ale stejně, pokud není manželka vrcholová sportovkyně a na kole najede nějakých 3–5 tisíc km ročně, tak tvůj tuning je hodně přehnaný a 90% z toho, co jí na kolo pořídíš ani zdaleka nevyužije.

            Nenench si tím kazit radost, až bude kolo stát doma, určitě jí budete mít oba. :-)

            0 0
            • Mark-H14  

              Přesně tak, je to takový sport a tuningářská zábava, tedy pokud se tohle dá nazvat nějakým tuningem, protože jediné co na kole manželky měním jsou kola, která vážila bez RU 2100g. Pláště, duše byly divné (nechám na trenažer), řetěz KO a pedály na kole nebyly. Ono to zase na takový tuning ve finále nevypadá. Spíše je to první silnička doma, tak se moc neorinetuji v pláštích a duších, které se hodně řeší ve vláknech na MTB a pak se tady dozvím, že je to jedno …

              Nejde ani o to zda je manželka vrcholová sportovkyně, to není a nikdy asi nebude, ale to se přeci nevylučuje s tím, že by mohla mít radost z jízdy na slušném kole. Jasně dá se říct, že to nevyužije, že jí to bude k ničemu, že to nepozná atd., ale tak je to ve všem, nejen v cyklistice. Kolik lidí má mobil za X tisíc jen protože je to novinka a zdaleka nevyužijí jeho funkce a kolik lidí jezdí dnes v drahých SUV, ale na horách jich potkáš minimum, maximálně tak do shopinkparku, IKEA apod.

              Je fakt, že jsem jí mohl koupit nějakou 14kg plečku za 6.000,–Kč a za zbylých 20.000,– jsem si mohl koupit třeba záplety na mou silničku a pak jsem před ní mohl machrovat, proč jí to sakra nejede.

              0 0
          • mr.antik  

            Tak jsem objednal na kk ty nejlevnější silniční pedály a boty a vejdu se do 2tis. Kupovat SPD, které navíc silničáři moc nechválí za skoro 1400 se mi zdá moc.

            0 0
        • Mark-H14  

          A které ze silničníh pedálů by byly vhodné? Všiml jsem si, že hodně lidí jezdí LOOKy.

          Na MTB má PD-M540 a je spokojená. Tretry má Scott ty na fotce. Myslel jsem, že s těmi PD-A600, které mají docela velkou ohrádku a využívají systém spd bylo OK.

          Netušil jsem, že by to mohl být tak zásadní rozdíl v silničních tretrách a silničních pedálech.

          0 0
          • alinceb  

            V tuhle chvíli mi druhé tretry přijdou jako totální nesmysl. Nejdřív vyzkoušej, jestli jí to bude vůbec bavit, a pak řeš silniční pedály a tretry. Bazarové 520 koupíš kolem 250k a když jí to chytí, tak pak můžeš upgradovat silničním obutím. Když ne, tak aspoň nevyhodíš peníze.

            Ale ze silničních SPD by byla spíš jen vzteklá…

            0 0
            • Dumbíček  

              Tak mě při pohledu na investici kterou chce do silničky spáchat, přijde malichernost nekoupit pedály KEO klasik.

              0 0
            • Kamikaze 591  

              Opět nelze jinak než souhlasit. Já jezdil silniční looky včetně silničních treter. A docela opruz jít ,byť jen, 10m po cestě.

              Rozdíl to je, ale podle mě to nemá šanci poznat. Ne že bych chtěl podceňovat, ale ten rozdíl je fakt malinký, já už jsem pár kol projel i různých pedálů, tak si myslím že dokážu posoudit.

              Jo a kdyby si mermomocí chtěl, tak na bazaru se dají sehnat looky občas za pěkné ceny. Prodává je docela často někdo z jižní moravy, nebo už možná hranice se Slovenskem pokud si pamatuju dobře.

              0 0
              • Mark-H14  

                No to s tou chůzí mi právě jako aruument říkali chlapi v jedné cyklo prodejně v Opavě. Je fakt, že toho na kole moc nenachodíme, ale …

                Nicméně s Dumbíčkem se dá také souhlasit a alincem má také pravdu.

                0 0
                • Dumbíček  

                  Na kole se jezdí a nechodí. :-) Kup KEO, klidně i červené pro holku.

                  0 0
                  • maajkee  

                    No jo, ale co když se pak stavíš na pivko, tak jít prostě musíš :)

                    0 0
                    • Dumbíček  

                      Tak jdeš. Ono to jde, jen klapeš a bacha na schody, tam to fakt klouže. A taky předpokládám, že to s kolem slečna/paní myslí vážně, když do něj takhle investuješ. Tudíž sedne a pojede, za 2–3 hodinky se vrátí a po jídle si to pivko dá doma. No ne?

                      0 0
                      • maajkee  

                        Pivko chutná nejlépe těsně po švihu a v hospůdce s přáteli. to bys měl vědět :)

                        Ale jo, když někdo jen jezdí, nikde se moc nestavuje, tak ok.

                        To já když mám chuť, tak sednu na silnici a třeba si jen tak zevluju po městě, s foťákem na zádech, zastavím, popoběhnu, fotím a tak :)

                        0 0
                      • Mark-H14  

                        Je fakt, že pivo nepije a na kole si dá nejraději Capuccino.

                        Problém je, že ani já nevím jak se do silničních pedálů, třeba Look, nastupuje a vystupuje, zda je to srovnatelné s klasickými spd.

                        Jestli by fakt nebylo lepší dát jí tam ty PD-A600.

                        Už raději nic nepíšu, ať mě neukamenujete, že řeším pí…

                        0 0
                        • Dumbíček  

                          Pedál vždy vysí správným směrem, takže jen zacvakneš a jedeš. Samozřejmě, je to o něco náročnější na přesnost, než bajkové SPD. Ale zase, kolikrát za švih zacvakneš? Ono zase těh křižovatek tolik nepotkáte, ne?

                          0 0
                        • alinceb  

                          Když už dáš SPD, tak dej oboustranné, do kterých se jí bude aspoň dobře nastupovat. Sám vozím silniční SPD a občas je to docela voser – musíš si je nejdřív špičkou otočit a pak až nacvaknout…

                          0 0
                          • Mark-H14  

                            Tak to potom fakt, jak si psal. Za 250,– z bazaru a pak třeba ty Looky

                            0 0
                          • Dumbíček  

                            KEO visí vždy správně, tak nemusí být ani oboustrané.

                            0 0
                            • alinceb  

                              O KEO nic nepíšu. Píšu, že nesmysl jsou silniční SPD. Nevím, proč ho tlačíš do investice, která je v tuhle chvíli naprosto zbytečná, a kterou můžou v klidu udělat v případě, že Markovu paní silnice chytí.

                              Popravdě moje drahá má 3 tretry (MTB, turistické a silniční) a stejně vozí jen ty MTB. Silniční nechce na nohu, protože jak sleze z kola, tak se jí debilně chodí…

                              0 0
                              • Dumbíček  

                                Nikoho do ničeho netlačím. Nehodnotím SPD vs. KEO, jen upozorňuji, že v případě pedálů KEO není problém s jednostraností pedálu. Nic jiného v tom nehledej.

                                0 0
                          • karliner  

                            Jen technická – kolikrát za silniční vyjížďku vycvakáváš a zase nacvakáváš do pedálů? Před barákem když vyrážíš a před hospodou po obědě…

                            0 0
                            • Mark-H14  

                              To je fakt. Na chození jsou procházky ne?

                              1 – na Lysou – napít

                              2. z Lysé – borůvky

                              3. z Pradědu na Červenohorské sedlo, Videlské sedlo – Karlova Studánka – zastávka na Švýcarně.

                              Občas mě chce zbít pumpičku, kterou nevozí, ale jinak je to OK :)

                              0 0
                            • jecnak  

                              Semafory a stopky projizdis?

                              0 0
                              • alinceb  

                                To teda já obvykle stojím v trackstandu. Třeba to karliner taky umí…:)

                                0 0
                                • karliner  

                                  Ano, trackstand, 95% pražských semaforů, kde jezdím, dávám v klidu. Přiznávám se, že některé červené ignoruji. Stopky při krosování hlavní bývají problém, ale těch je minimum.

                                  0 0
                                • novas32  

                                  ja taky:) anzto mam sedmiletou prupravu coby hrac kolove, ha! :) je to pravda uz par let, ale tohle se nezapomina :)

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Nezapomíná…je to jako plavání nebo jízda na kole…:) Mě to naučily 2 roky ježdění na festce…:)

                                    0 0
                                    • karliner  

                                      Na festce je to asi o dost jednodušší, ne?

                                      0 0
                                      • alinceb  

                                        V porovnání se silničkou nebo v porovnání s kolem na kolovou?:)

                                        0 0
                                        • karliner  

                                          Na kolovou se používá festka, ne? Ale myslel jsem porovnání se žiletkou nebo bikem.

                                          0 0
                                          • novas32  

                                            kolo na kolovou je festka 1:1, navic pro uvedene „figle“ se znacne vyhodnou geometrii ramu:) a je to snazsi, nez na klas.kole s volnobehem, nevim jak ostatni, ale ja s radosti vyuzivam treba jen minimalni protisvah (vyjeta kolej apod.)

                                            0 0
                                            • alinceb  

                                              Bez protisvahu to právě prakticky nejde. Leda, že má člověk 100% balanc a udrží rovnováhu na zabržděném kole…

                                              0 0
                                          • alinceb  

                                            V porovnání se žiletkou nebo bikem je to na festce lehčí o to, že můžeš couvat, takže uděláš TS i na rovině nebo z kopce.

                                            Na silničce potažmo biku je potřeba využít mírný protisvah (jak psal novas32), který ti umožní korekci couváním. Každopádně na naučení je taky lepší festka. Jakmile se to naučíš na ní, tak pak není problém to použít na jakémkoliv kole…

                                            0 0
                        • Neunzikger  

                          Silniční tretry fakt nejsou na chození. Chlapovi na vyčůrání stačí vycvaknout jednu, ženský to tak prý nedělají – nějaké vlákno se tu tomu věnovalo. Takže paní toho asi nach…odí víc než ty.

                          0 0
                  • Mark-H14  

                    Štenkruješ co?

                    0 0
            • jecnak  

              Vidim to uplne stejne. Zvlast jestli sam nejezdi silnicni pedaly a nedokaze pripadne poradit ci pomoct, tak ji to silnicnima pedalama, slozitosti naslapovani a potazmo chuze akorat znechuti.

              0 0
              • mr.antik  

                hmmm a já si včera objednal SPD SL a boty, sakra :-)

                0 0
                • jecnak  

                  Zas budes in :-) Kazdopadne na Shimanech se chodi lip nez na Lookach, kdyz uz nic jineho.

                  0 0
    • Mark-H14  

      Ještě by to chtělo jiné RU, protože ty původní váží 120g. :))

      0 0
      • mr.antik  

        Mně někdo doporučoval tyhle http://www.planet-x-bikes.co.uk/…arbon_levers

        Nakonec jsem vzal Tune Skyline z bazaru.

        0 0
      • alinceb  

        Tyhle vypadají super…;)

        0 0
      • jecnak  

        Myslim, ze pro zenu bude spis dulezite, aby byla sama schopna si kolo povolit. U spousty ultralightu to je problem kvuli titerne pace ci mizernem chodu paky.

        0 0
        • alinceb  

          Pokud si dokáže sama svléknout plášť a zalepit, tak to má smysl. Pokud ne, tak je to jedno…

          0 0
          • jecnak  

            Ono jsou i jiny duvody, treba zaseklej retez nebo kaminek ve spalku. Proste nevidim duvod kupovat neco co nefunguje, kdyz se za trochu vyssi cenu da koupit neco co funguje a vazi stejne. Potazmo pro nekoho, kdo na tom kole jeste ani nejezdi, bych takovou bizu vubec neresil. Za usetreny penize bych v lete vyrazil na nejaky pekny prodlouzeny vikend nalehko s prespanim v hotelu. To ma myslim vetsi smysl.

            0 0
    • Mark-H14  

      Myslím, že by ani jedno nedokázala. Tedy kolo by asi sundala, ale sundat plášť a zelepit? No necchci jí podceňovat, ale myslím, že by raději zvedla telefon.

      0 0
      • alinceb  

        To si myslim taky…:)

        0 0
      • yetti  

        Tak jí to postav bez duší s mlíkem. Pravděpodobnost defektu se tak sníži na minimum.

        0 0
        • jecnak  

          Realna vlastni zkusenost?

          0 0
          • yetti  

            Samozřejmě, že to mám vyzkoušený. Většina defektů, který jsem kdy měl byly „snakebite“ tedy procvaknutá duše mezi pláštěm a ráfkem a to se u bezdušáků nestane. Možná je to náhoda, ale letos jsem nejprve na biku a pak i na silnici u Mavic kol přešel na bezduše a žádný defekt jsem neměl, ale musím to zaklepat.

            0 0
            • jecnak  

              A presel jsi na bezdusove plaste a nebo na nejakou klasiku (jakou) + mliko? Ja po zkusenostech z nekolika zahranicnich for jsem sel na jisto do UST plastu. Mozna, ze na Mavic kolech, ktere maji vysokou patku k potizim nedojde, ale na Notubes ZTR340 rafcich ve me velkou duveru nebudil ani klasicky dusovy plast s dusi. Mluvim o silnici. Bike je jasny a vyzkouseny a diky tlakum celkem bezproblemovy.

              0 0
              • McBlacky  

                já pořád se nemůžu rozhoupat právě dát to na mavic, věšina defektů co mám jsou kamínky nebo sklo protlačený dovnitř cca 3mm velikosti a to podle mě nemá šanci to mlíko zalepit, když je tam 100psi

                0 0
                • jecnak  

                  No ja uz jsem definitivne odpravil 420ky, respektive nahradni rafky jsou objednane, takze ted zacnu znovu jezdit na UST Fusionech, takze uvidime jak se srovnaji se stavem silnic a posypem na nich.

                  0 0
    • Mark-H14  

      Je tohleto na silničce hodně velká prasárna? Nebo to občas někdo vozí?

      http://www.kolokram.cz/…ace-set.html

      0 0
      • Zlatka  

        Ano, je to velká prasárna. :D

        0 0
        • Dumbíček  

          Ha, co je an tom za prasárnu?

          0 0
        • Mark-H14  

          Jsem si to tak trochu myslel, že to tak bude a že vziknou dva tábory. Batoh bych snad na silničku netahal, ale myslel jsem, že malinkatá kapsička s duší by ani tak nevadila. Kdysi jsem tam vozil smotanou galusku, ale to bylo fakt kdysi … :)

          Ono ty hrbolaté záda od duší, lepení, mobilů a müsli tyčinek také mnohdy nevypadají ideálně…

          Na MTB jsem si koupil origo brašničku Specialized a do dnes jí mám v šuplíku nepoužitou :)

          0 0
      • alinceb  

        Vozím standardně pod sedlem brašnu od SportArsenalu a nijak úchylně to nevypadá. Vejde se do ní v pohodě duše, lepení, montpáky a třeba klíče…

        0 0