• Vojcka

    Zdravím všechny,

    jsem tu nový, ale snažil jsem se pročíst co nejvíc témat, abych si udělal obrázek. Nicméně stále váhám, které kolo do 30 000 vybrat. Je to opravdu strop, už i tak mi to přijde jako pro člověka, který dělá milardu sportů a na kole se půjde projet jednou dvakrát za týden moc.Stavbu nechci prosím.

    Nakonec jsem zúžil výběr kola na:

    1. https://qayron.com/…2019/spyro-1
    2. https://www.decathlon.cz/…8558253.html
    3. https://www.canyon.com/….0/2461.html?…

    Doplním, že mám 178 cm, ke kyčelní jamce cca 91 cm, váha 77 kg. Bodla by mi rada na správnou velikost.

    P.S. v Decathlonu se dá normálně opravdu půjčit kolo na víkend? To jim nevadí, že bude třeba špinavý atd.?

    Trasy budou hlavně Bedřichov a okolí, sjezdy dolů zpátky do Libe. Vůbec nevím třeba, zda bych využil teleskopickou sedlovku, nějak si to neumím představit. Díky moc za rady a podněty, či jiné koně..ehm teda kola :)

    0 0
    • plysovykozisek  

      Jestli ti nezáleží na vzhledu kola ber Qayron. Pokud je důležitý vzhled kola ber Decathlon v té modré vypadá dobře.

      0 0
    • WladiMir007  

      Čus, víš, že ten Canyon co máš v odkazu je ženskej model?

      0 0
      • Vojcka  

        Zdarec, vidiš to, to jsem si ani nevšiml. Je nižší rám, co… ale barva je superová, škoda.

        Tak tedy tu modrou variantu – pánskou :) díky

        0 0
    • Tomas_82  

      Ještě zkus kouknout tady, sice je 2×11, ale myslím že za tu cenu to není špatný

      http://www.sport365.cz/…horske-kolo/?…

      0 0
    • novas752  

      Jestli to planuješ vzít občas i do terénu tak ber ten Qayron.

      0 0
      • Tomas_82  

        Ale nesmí jezdit moc do kopce:)

        0 0
        • Vojcka  

          Do kopce je to blbá geometrie? Kopce právě budu jezdit nejvíc :D

          Nějaký univerzální kolo, no …

          0 0
          • Mereck  

            On spíš asi narážel na váhu 13kg ve velikosti 17 palců bez pedálů.

            0 0
            • novas752  

              To je úplně jedno, na hmotnost to nejezdí. Kdyby to bylo o celý kilo lehčí, ušetří to asi tak 10 sekund na 20 minutovém kopci při stejné vynaložené námaze. Takže nic.

              0 0
              • Mereck  

                Já vím. Jen jsem vysvětloval, co tím asi bylo myšleno.

                Se podívej, co s sebou tahám já za kola :-)))

                0 0
                • Tomas_82  

                  Myšleno tím bylo vše dohromady – hlavně zpřevodování – (v podstatě to má jen jeden lehkej převod) geo, pláště… Hmotnost až na posledním místě, sám mám asi 14kg kolo…

                  0 0
              • petrx  

                No můžu říct, že když jsem občas nucen kolo tlačit do kopce, tak jsem sakra rád za to že váha mého kola nepřesahuje 11 Kg.

                0 0
        • novas752  

          Tak převodník vymění za 32 nebo 30 zubů no, to už je záležitost pár set.

          0 0
          • Tomas_82  

            Spíš kazetu za 11–50, převodník 30z pomůže do těch kopců, ale zase převod 30/11 není moc do rychla.....

            0 0
          • kycis  

            Hlavne na ty Suntour kliky jsem na nahradni prevodnik na vymenu nikde nenarazil.

            0 0
    • milan.v  

      Schválně, za jak dlouho se tu objeví mezi návrhy RB…

      0 0
    • sterated  

      Ahoj ten Qayron je hlavně spíš trailové kolo, pokud chceš jezdit hodně do kopce a na silnici, tak spíš ty další dvě. Decathlon má na té XC500 lepší komponenty. Na tvém místě bych šel spíš do tohodle https://www.decathlon.cz/…8575904.html a jestli tě to chytne, tak tohle pak pořád za rozumné peníze prodáš a koupíš něco lepšího. V Decathlonu by ti velikost L měla pasovat, jsem na tom zhruba stejně. Jinak s tebou půjdu na Bedřichově někde na pivo, až koupíš kolo, nealko samozřejmě :)

      0 0
      • Vojcka  

        Ahoj, děkuji moc za příjemnou odpověď :) Jako popravdě jsem na ni koukal a neustále si říkám, zda to jako amatér užiju. Kamarádi mi doporučovali xc 100, něco mezi tou 50kou a 500kou. Fakt tomu nerozumím, rád bych kolo, se kterým budu moci nahoru a pak i třeba trailem dolů. Kvalitnější vidlici, solidní brzdy a pláště. Nechci do toho potom zase nějakou dobu něco vrážet a kupovat lepš brzdy, bezduše atd. Zkrátka solidního obojživelníka. Objektivně, využiju tu 500 ku? Nebo mi fakt bude stačit tak 50ka :D díky moc

        P.S. to já teda si zase jednu plzničku tuze rád dám :oP někdy se můžeme domluvit, určitě!

        0 0
        • sterated  

          Jo Plzeň by šla :) Do XC100 bych asi nešel, je to model z minulého roku a oproti XC50 se příplatek 5000Kč nevyplatí, je tam jen o něco lepší vidle a o kousek lepší kazeta. Minulý rok jsem taky vybíral mezi těmito koly, akorát model XC050 byl s 1×11 řazením a to jsem nechtěl. Nakonec jsem koupil XC900, ale to už je jiný příběh :) Buď tu XC50, nebo pak tu XC500, ta má výrazně lepší komponenty. Pokud je to tvoje první kolo, tak ta XC50 bude úplně na pohodu. Má to moderní geometrii, pevné osy, řazení eagle 1×12 a vzduchovou vidli.

          0 0
          • JachymP  

            Jestli využiješ xc500 nebo nevyužiješ – to záleží jen na tobě, kolik budeš jezdit, jak, jaký cesty, jak se budeš zlepšovat a taky co přesně od kola očekáváš. Pokud bys opravdu jezdil 1× až 2× týdně, tak to využiješ. Teď přes zimu přesně takle jezdím a na té xc50 bych jezdit nechtěl. Taky je mylná představa, že koupíš kolo a pak už do něj nic nebudeš investovat. To by bylo jen v případě, že na něm pojedeš párkrát za rok. Jestli budeš jezdit každý týden, budeš muset dělat jednou ročně servis (měnit spotřebák typu řetěz, pláště apod.) a vyměňovat věci, co se ti rozbijou. Každopádně poměr cena / výkon je u kol z Decatlonu nepřekonatelný a jako kolo na zkoušku je to dobrý, jen jak bylo řečeno, při prodeji hodnotu moc nedrží.

            PS: pokud koupíš kolo v Decatlonu a servis si nechceš dělat sám, nedělej ho v Decatlonu. Kola maj OK, ale servis je tam tragédie.

            0 0
            • plysovykozisek  

              K tomu servisu já mám zkušenosti s Decathlonem lepší než s některými značkovými prodejnami např. Twinsport Třebíč- jak mě tam rozštelovali řazení na to dlouho nezapomenu, to mě to předtím řadilo špičkově.

              0 0
            • Vojcka  

              já to myslím tak, že nechci kolo, ke budou naprd brzdy a budu je muset hnedka měnit. Jinak nejsem zase takový amatér na kole, jenom bych rád vyzkoušel ten nový koncept kol a hlavně jednoplacku. Se servisem samozřejmě počítám.

              Je teda markantní rozdíl XC50 a XC500? Nebo těch 10 000 jde utratit lépe. Poznám rozdíl mezi těmi vidlicemi a brzdami? Díky :)

              0 0
              • JachymP  

                Hlavní rozdíl jsou převody 1×11 a 1×12. 1×12 je lepší a navíc GX je věc co je i na kolech za 100k. Jestli to poznáš nebo ne – záleží na tobě, já tipuju že jo. Já bych bral dražší.

                0 0
                • Vojcka  

                  na 50ce je nově 1×12 NX a na 500 1×12 GX

                  0 0
                  • JachymP  

                    Ok, na webu to ještě nemají aktualizované. Pak je tedy rozdíl něco kolem 100 g na kazetě, což je třeba pro mě dost, ale na prvním kole to nepoznáš. Plus další komponenty. Já bych stejně bral to dražší.

                    0 0
          • Vojcka  

            oukey, díkes :) a nebudou třeba i náhodou upgradovat brzy xc100? Půjdu se v Libe mrknout na XC50 a XC500 tedy :)

            XC900 je laskomina, ale už mimo můj strop…ale rám vypadá už opravdu luxusně, na zbytku se mi moc nelíbí ty viditelné sváry. Ale tak detail

            0 0
            • palo7  

              Proč máš od Quaronu řadu Trail a ostatní XC? Pokud chceš porovnávat, tak i Q mají XC řadu. Osobně bych z těchto tří značek vzal Q a rovnou se před koupí s nimi zkusil domluvit na změně klik, případně na kazety. Což si myslím, že by mohlo díky tomu že se kola dělají v ČR a je přímý prodej jít. Prý i nějaká sleva tam jde domluvit, což u Canyonu, ani v Dekáči (pokud tam nemáš známého zaměstnance co to vezme na sebe nejde). Ostatní osazení je tam velmi slušné.

              0 0
              • Vojcka  

                moc jiných kol v podobné ceně se mi od nich nelíbilo. Někdo to tady myslím doporučoval, že to je solidní obojživelník…tak jsem ho sem prásknnul :)

                0 0
                • palo7  

                  Třeba já bych ho z těch kol určitě bral. Mně se líbí ta geo, teleskop a česká firma. Jen bych dal převodník 32 a mělo by to stačit.

                  0 0
                  • Vojcka  

                    no taky se mi líbí…akorát asi opravdu radši 1×12. Škoda, že nemají třeba už nový model a ne furt 1×11. Asi do hor lepší 1×12 :)

                    0 0
                    • palo7  

                      Mně třeba 1×11 stačí. Ale mám kazetu 10–50. Osobně bych si na blbnutí a jako kolo pro radost XC se zdvihy 100mm nebral. A kolo bez teleskopu už taky ne. Jsou to češi a montují sami, tak tak zavolej jestli ti to neosadi 1×12.

                      0 0
            • sterated  

              XC50 a XC500 je velký rozdíl, na XC500 jsou v podstatě stejné komponenty jako jako na XC900, jen ta 900 má rám z karbonu. Pokud máš na to peníze tak vem tu XC500, případně koukni po nějkém bazaru, za 30k se dá sehnat i pěkný karbon s 1×12. Před rokem byla XC500 ve stejném složení o 3000 dražší. Jinak na té XC50 je kombinace SX a NX, to nejdražší je kazeta a ta je pouze SX, u XC500 je zase kombinace GX a NX, NX je samozřejmně zase kazeta, prostě marketing :( Rozdíl v řazení jestli poznáš, tak u eaglu hlavně na kazetě a to od X01 výš, jinak moc ne, je to spíš o váze a zaleží hodně na tom, jak dobře bude hazka seřízená, pak chodí i ta SX v pohodě. XC100 nevím jestli budou měnit, ale teď je tam ten model dost zbytečně když ta XC50 dostala taky 1×12.

              0 0
    • Filipnos  

      Jestli jak tu píšeš chceš odzkoušet novou geo a nové koncepty jak ty říkáš, ber Spyro 1, dokud se mi nerozšířil rozpočet na fulla, koukal jsem po spyru 1, jejich geo jsem jezdil a jezdí se na ní skvěle.

      Do kopce se docela hezky dá, ale vidlice není uzamykatelná, což mě nevadilo, geo je krásně hravá a za tu cenu je to od nich jedno z mála povedené kolo :D pokud na něm i budeš chtít blbnout, jakože vím že tě to k tomu postupem času bude táhnout, tak je to velice slušný univerzál, na zadní to jde, brzdy jsou za tu cenu slušné, takže taky doporučuji Spyro 1

      0 0
      • Vojcka  

        Ahoj, děkuji za reakci, nějak jsem ji přehlédl. Jako o tom Spiru hodně přemýšlím. Čekal jsem na 2020, ale nechaj to zcela stejný asi. Radši bych chtěl 1×12. Vidlice není uzamykatelná??? To je pro mě asi zásadní, pač občas bych chtěl nahoru směr Ještěd, Bedov po silnici…

        Jinak jsem se furt tak nějak nerozhodl, jelikož zavřeli všechny dekace. Byl jsem rozmyšlenej pro xc50, ale chtel bych vyzkoušet velikost rámu a brzdy.

        Tedka ale tak trošku přemýšlím, zda bych nechtěl více něco do trailu… zkrátka vyšší zdvih vidle. 120–130, možná i ten teleskop. Nebo je to blbost?

        Docela mi padlo do oka tohle kolo. Je to blbý kolo, nebo to je špatný kolo, nebo jaky to je kolo? :D

        https://www.velo-team.com/…st-1-0-2020/

        Díky čau

        0 0
    • Vojcka  

      Zdravím všechny a děkuji za reakce.

      Dlouho (i diky karantene) jsem přemýšlel a zvazoval jake bude me první HT kolo. Veliký kandidát byl Rock rider xc50. XC500 se mi prostě nelíbila ta modrá a červenou nechci. A pak přišla krize a bylo po nákupech. Popravdě se mi ani nelíbí ty svary u Rock Rideru. Ale dle mého XC50 2020 je nejlepší kauf kolem 25000. Ale já jsem bohužel měl už klasicky mlsnější jazýček. Najedou mi do nosu praštila polská značka Kross. Ani nevím kdy, ale začal jsem přemýšlel nad vyšším zdvihem vidle (120–130 cm) a větší hravosti. Všichni se mi ale snažili vymluvit, že vyšší zdvih je u xc nesmysl a budu pomalej. Původně jsem přemýšlel o Kross dust 1.0 2020, ktery se dá sehnat pod 30. Nicméně po promluvě s kamarádem z Cycology mi doporučil loňský model 2.0, který jsem nakonec koupil lehce nad můj rozpočet, ale musím říci, že nelituji ani koruny a po prvních dnech ježdění jsem nadšený. Kolo je krásně hravé, díky vyšší vidlici se mi pohodlně sedí a šlape do kopce a vyjedu opravdu vše (i sjedu mega moc). 1×12 je pecka a teleskop je prostě věc, kterou si zamilujete a nebudete chtít nic jiného. Brzdy jsou solidní, asi jsou i lepší na trhu, ale pro mé amatérské kochačky jsou akorát. No a kola 29ky… je to rychlý a krásně to žehlí nerovnosti. Jo a ta modra vůbec neodpovídá realitě, je to taková spíše do šeda. Moc hezká s tím oranžovým. Takže díky všem a kolům zdar.

      https://m.cycology.cz/…19-p1060896/#…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.