První jízda z Ostravy do Prostějova na vlastním kole?

61 nepřečtených
  • S460

    Ahoj, na úvod – již delší dobu jezdím na sdílených kolech Nextbike jako náhradu za předraženou MHD, i delší trasy přes celou Ostravu a zpět. Každý den jezdím tak 15–16km do školy, plus samozřejmě jiné cesty – průměr možná 25–30km za den. Vyhýbám se rozbitým cyklostezkám a jiným parodiím na infrastrukturu, jezdím zásadně po páteřních komunikacích typu II/647 (Mariánskohor­ská/Plzeňská), II/477 (Frýdecká) a samozřejmě i po Rudné, Místecké se snažím vyhýbat. Zatím mám v tomto kalendářním roce 374 výpůjček.

    Před pár lety jsem jezdil do F-M a zpět na vlastním juniorském kole po cyklostezce, cca 70–80km.

    Teď už mám lepší kolo po taťkovi, před několika dny jsem na něj narychlo sedl po delší době ježdění výhradně na sdílenkách, musel jsem jet z Ostravy do Havířova, příměstský autobus měl zrovna díru v taktu, a kvůli neintegraci jednotlivých oblastí bych nemohl použít sdílené kolo. Jel jsem po Frýdecké, Lihovarské a Rudné, a upřímně jsem z toho docela nadšený – určitě se na tom šlape o něco lépe, než na sebelepší sdílence. Moc se v tom nevyznám, ale má to třeba i ty lepší brzdy (kotoučové/ka­palinové?), chvilku jsem si na to musel zvykat, také to hafo převodů je fajne, alespoň dokud nezapomenu podřadit před semaforem :D

    Každopádně dnes/zítra musím jet do Prostějova za rodinou, a zároveň bych si chtěl projet silnici I/48 ještě před tím, než z ní udělají dálnici. Trasu mám naplánovanou zhruba takto: https://en.mapy.cz/s/gakusonunu

    Docela mne štve, že bych se v určitých úsecích nevyhnul porušení zákazu nebo použití kousku dálnice. Asi nejhorší je ten úsek od Příbora na N J, teoreticky bych mohl použít tu slavnou doprovodnou komunikaci vedle dálnice, ale pak na I/48 jde legálně najet zřejmě až přímo v N J, což je tedy pěkně otravné. (může někdo upřesnit, jestli je ještě použitelný pro najetí ten tankodrom na 49.6104833N, 18.0524661E? díky)

    Myslíte si, že to takhle půjde? Nechci jet po těch pidisilničkách kdesi přes Albrechtičky, Suchdol n. O. atp., a myslím si, že pokud mi dojdou síly, tak se do Přerova nebo Kojetína posunu vlakem. Byl bych rád i za tipy ohledně toho, jak takovou delší trasu zvládnout fyzicky, plánuji si vzít hafo vody a nějaké svačiny, ale jinak mě kromě hořčíku nic moc nenapadá.

    (btw: na dálnici, konkrétně D56, už jsem jednou musel, když jsem jel z Ostravy do F-M a zpět na sdílených kolech s pěším přestupem mezi Mitrovicemi a Paskovem – byla na ní jediná možná objízdná trasa do Mitrovic bez porušení zákazu. Dopravní policisté byli naštěstí někde zašití, ale už jsem byl nachystaný to narvat do správního řízeni:)

    0 9
    • krabica  

      To je celkem slabý troling? :-)

      2 0
    • liborg1982  

      Takhle se ožrat na státní svátek. :-)

      4 0
      • S460  

        Alkohol nepiji, nevím, co tím předřečník chtěl říct?

        1 1
        • liborg1982  

          To, že plácáš nesmysly. Například předražené MHD v OV, kdy pro studenty stojí na den pár kaček. A pak by se dalo všemi těmi nesmysly pokračovat.

          3 0
          • S460  

            Nextbike předplatné s registrací IKEA na celý rok stojí podobně, jako kupon MHD na dva měsíce. Nemusím čekat, než mi přijede narvaný autobus, nechci dotovat Morysovy PR nesmysly. V Praze je xkrát lepší nabídka spojení, a kupon pro studenty stojí zhruba polovinu toho, co v Ostravě.

            1 2
            • jIrI___  

              Tohle zcela chápu. Jsem zastáncem hromadné dopravy ve městech, ale té ostravské jsem se snažil vyhnout co to jde, nextbike je v tomto městě jasná volba. Kdo nezažil osazenstvo (pikolíci se svými typickými trhavými pohyby, aromatičtí bezdomovci, uřvaní romové apod.), ten to nepochopí. Třeba v Praze jsem se v MHD cítil jako v ráji, tam bych se ji vůbec nebál využívat. Navíc cena MHD v Ostravě je celkem masakr.

              0 0
              • liborg1982  

                Kudy to jezdíš? MHD v OV nevybočuje složením cestujících od ostatních měst.

                Cena za jízdné (abychom dodrželi původní zadání, tedy pro studenta a dlouhodobé) opravdu není masakr.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                1 0
    • Lišák  

      Proč troškařit? Vzal bych to takhle.

      1 0
      • xtonda  

        To by byla dobrá tipovačka kolik ujede než ho seberou policajti.

        0 0
    • ferlikster  

      Proč jezdit po dálnici a silnicích první tídy když je všude spousta hezkých silnic kde je menší riziko se účastnit Darwinovy ceny?

      Taky jsem byl mladý a blbý, jezdil po Rudné jako hrdina, ale když máš všude lepší alternativu menších cest tak to nedává smysl.

      Navíc ta trasa pro kola, dle mapy.cz ukazuje že na 118km je jenom 400m převýšení (což znamená že je to placka jak u Labe).

      0 0
    • ferlikster  

      Proč jezdit po dálnici a silnicích první tídy když je všude spousta hezkých silnic kde je menší riziko se účastnit Darwinovy ceny?

      Taky jsem byl mladý a blbý, jezdil po Rudné jako hrdina, ale když máš všude lepší alternativu menších cest tak to nedává smysl.

      Navíc ta trasa pro kola, dle mapy.cz ukazuje že na 118km je jenom 400m převýšení (což znamená že je to placka jak u Labe).

      0 0
    • liborg1982  

      Jet po D56 je slušná blbost. Pominu-li to že je to zakázané, tak pár set metrů vedle vede další cesta, kousek vedle ní cyklostezka kolem vody s za řekou další cesta, že?

      0 0
      • Esi  

        Vždyť podle těch vyplodů tady je to evidentní troll, blb nebo kombinace obojího viz bus pruh na 4 proudé silnici a podobně

        0 0
      • S460  

        Nevím, jak byste se chtěl jinak dostat do Mitrovic, když byl ve stejnou chvíli zavřený most přes dálnici do Paskova i hlavní ulice Mitrovická a na jediné uličce, kterou bych se teoreticky mohl dostat z průmyslové zóny, visel zákaz. Zajížďku 8 a více km někde úplně bokem přes Vratimov neberu jako alternativu, Tebou zmiňovaná cyklostezka kolem Ostravice je mi k ničemu neboť vede 3km vedle a přes zavřený most u exitu 43 bych se stejně nedostal.

        Kolem Brna při omezení na II/430 u Rohlenky měli oficiální značené objízdné trasy zároveň i pro auta (po dálnici), i pro pomalejší dopravu (po okreskách), viz dopravniinfo.cz

        Nevím, proč to nešlo tady, jediná objízdná trasa opravdu vedla po dálnici, mám k tomu i screenshoty.

        0 1
        • mr.nikdo  

          To u Rohlenky myslis v miste, kde neni zpoplatnena dalnice? :D

          0 0
          • S460  

            Byla dlouho uzavírka na staré do Vyškova, viz https://zdopravy.cz/…enky-149880/

            0 0
            • mr.nikdo  

              Pokud chces trollit/rozumovat, tak si prvne zjisti fakta.

              Treba: Kde jsou neplacene useky dalnice…

              Jsou lepsi priklady, ale tohle fakt zrovna ne-e :D

              1 0
              • S460  

                Nevím, co tím chceš říct? Jak souvisí neplacený úsek dálnice s objízdnou trasou pro pomalejší vozidla, která na dálnici nesmí?

                (Ano, vím, že pokud je značená objížďka po zpoplatněném úseku dálnice, tak na ni může vjet i motorista bez známky, akorát mně tu nedochází kontext. A ať tu zbytečně neslovíčkaříme, tak cyklista na kole se z hlediska zákona bere jako řidič nemotorového vozidla.)

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Ze tu vyzdvihujes objizdku po dalnici, kam ta motorova vozidla stejne mohou, protoze Holubice-Kyvalka je usek bez poplatku :).

                  A vlastne i proto tam ten usek bez poplatku je, aby se po stare ceste tolik nejezdilo.

                  S traktorem/konskym povozem/kolem stejne na tu dalnici (objizdku) nemuzes :D. Na to to objizdis jinou trasou.

                  0 0
        • liborg1982  

          Podjezd v Paskově :-)

          Nejvic se mi líbí, jak si vybiráš zákazy, které porušíš a které dodržíš, abys vytvořil tu nejsložitější situaci.

          1 0
          • S460  

            Ano, podjezd v Paskově jsem potom použil při pěším přestupu mezi stanicemi. Ale jezdit od centra přes Vratimov do Mitrovic obrovskou zajížďkou a potom pěšky zpátky do Paskova abych sebral frýdecké kolo, to už radši pojedu ty 3km po dálnici na objížďce do Mitrovic a až potom pěšky podjezdem..

            Abych to trochu přiblížil:

            varianta s dálnicí https://en.mapy.cz/s/hepolusonu + https://en.mapy.cz/s/bejuranobu (14.9km sdílené kolo + 1.9km pěšky, nepočítám další cestu až do F-M)

            varianta bez dálnice, popř. Místecké obecně https://en.mapy.cz/s/cenoledasu + https://en.mapy.cz/s/gedebusasa (22km sdílené kolo + 1.9km pěšky)

            0 1
            • kubad  

              Na dálnici nemáš na kole co dělat, zapamatujte si to a už to sem nepíš!

              3 0
            • liborg1982  

              :-) Máš dost možností, jak se dálnici vyhnout. Jenže ty nechceš. Tímto končím tuto diskuzi.

              1 1
              • Slavik  

                Nechce se vyhnout.

                Chce být součástí statik mrtvých na dálnici.

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    • Tencovozikmin  

      Naštěstí jsem měl v 18 jiné problémy.

      1 0
    • ratel  

      Hm, zřejmě slušný oddíl. Můžeš nám poodkrýt co studuješ? A proč tě nebaví jezdit po okreskách?

      1 0
    • jIrI___  

      Ahoj, trasu Ostrava – Nový Jičín a zpět jsem mnoho let jezdil na kole několikrát týdně. V té době ještě mezi Příborem a NJ nebyla dálnice. Osobně bych se tomuto dálničnímu úseku vyhnul jízdou po souběžné silnici vedoucí přes Libhošť a napojil se na hlavní až v úseku, kde končí dálnice. Pozor, nechej se stáhnout na podjezd dálnice, ale pokračuj nenápadným slepým ramenem končícím u svodidel. Ty pak stačí jen překročit a jsi zpět na hlavní, nemusíš se tím pádem motat městem přímo přes NJ.

      0 0
      • dědek mohy  

        Nejlepší je vzít jiné kolo, než silniční a jet podél Odry skoro až do Kunína. Pak už je to do NJ coby kamenem dohodil.

        JInak když jsem kdysi jezdíval na kole do Plumlova na přehradu, tak nejpeší byla klasika na Suchdol, Bělotín, Lipník, Přerov, Prostějov.

        0 0
      • S460  

        Jojo, díky moc, to jsem myslel tím „tankodromem“. Nebyl jsem si jistý, zda to ještě jde nějak použít, protože na panoramě nebo street view jsou staré snímky. Dále mě štve ten nesmyslný zákaz vjezdu vyznačených vozidel na I/58 na obchvatu Skotnice, ale to už je výrazně menší problém, než jízda po dálnici :)

        0 0
    • shcorepi  

      I48 z NJ už je v rekonstrukci a nepoužitelná. Pokud chceš valit po nějaké staré hlavní, tak spíše přes Klimkovice, Potštát. Nebo pokud chceš hezkou trasu s menším převýšením, tak z NJ na Hustopeče a dále po cyklostezce kolem Bečvy

      0 0
    • psbiker  

      I48, nemyslím, že by byla vhodná pro kolo, leda teda kdybych to chtěl ukončit.

      Mariánskohorská a Místecká v Ostravě se asi dá přežít, pokud jsi Olkyč.

      0 0
      • S460  

        Nevím, co je to Olkyč?

        0 1
        • psbiker  

          Olkyč je známý Ostravský cyklista, nevím kde je mu konec,

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • jIrI___  

          Olkyč není nic, ale Olkyc je legenda :)

          1 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            1 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • bara2  

      Když si tu mapu přepneš do režimu kolo (máš ji pro auto), tak to budeš mít o nějakých sto výškových míň a po klidnějších silnicích. Každej kopec na delší cestě unavuje ;-)

      3 0
    • JendaH  

      V těchto končinách jsem na kole nikdy nebyl, ale všude možně používám brouter na profil fastbike a dává to nečekaně dobré výsledky.

      Příklad pro tebe: http://brouter.de/brouter-web/#… Je to dokonce o 5 km kratší, výškový profil se mi tam naklikávat nechce.

      Nechuť k cyklostezkám (peklostezkám) chápu, tento profil je znevýhodňuje takže po nich skoro nikdy netahá, případně se to tam v nastavení dá úplně zakázat. Taky můžeš upravit relativní cenu silnic 1., 2. a 3. třídy, defaultně je 1.2, 1.1 a 1.0, tj. vyšší třídy to mírně znevýhodňuje.

      Jsem tu známý tím jak jezdím po magistrále, po I/4 kolem Cukráku (taková fyzicky dálnice ale papírově normální okreska u Prahy) atd., ale po skutečné dálnici bych fakt nejel.

      Cyklistický plánovač na mapy.cz je i na profil „silniční kolo“ nějaký podivný a tahá střídavě moc vedlejšíma a střídavě moc po hlavních.

      1 0
      • S460  

        Wow, jezdit po Strakonické na kole musí být zajímavé. Já mám mentální hranici, kam bych s kolem nevjel, někde u Kbelské (v Praze), tam už to opravdu vypadá hrůzostrašně. Jinak podle street view vypadá ta I/4 podobně jako Místecká, ten průplet u D0 musí být zajímavý, ale reálně to asi bude na podobné úrovni, jako ty naše slavné megakruháče.

        O brouteru vím, už jsem zkoušel i editovat profily, lepší než mapy.cz je to určitě, ale data OSM jsou v některých místech docela divná, třeba lávce přes Odru na jezu v Ostravě-Lhotce se to vyhýbá jako čert kříži, asi si to myslí, že je to celé jako schodiště, ale je tam jenom pár schodů, zbytek se i přes pochybně umístěnou ceduli „Cyklisto sesedni z kola“ dá normálně projet.

        0 0
        • JendaH  

          ten průplet u D0 musí být zajímavý

          Neee, tam nejezdím, tam je dobrá cesta Zbraslaví (ulice Na Baních / Elišky Přemyslovny). Píšu že kolem Cukráku, tj. mezi těmi dvěma nájezdy (Zbraslav-Baně a Jíloviště). A tam je celou cestu odstavnej pruh, kterým jedu.

          1 0
    • shcorepi  

      Tak jakou trasu jsi nakonec naplánoval??

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.