• jincom

    Ahoj, rád bych si pořídil prvního fulla, tak bych se chtěl poradit ohledně výběru. Jezdím MTB maratony, občas i etapáky typu MTB Trophy, a při delší jízdě v těžším terénu mě na HT bolí záda, jak to furt hází a málo žehlí. Aktuálně mám Trek Superfly 6. Měřím 180 cm a vážím 75 kg.

    Budu rád za jakoukoli radu ohledně výběru. Třeba do jakého jít zdvihu, jaký systém zadního odpružení zvolit, klidně i tipy na konkrétní kola nebo značky. Pokud je dotaz nejasný, rád upřesním. Možná se ptám úplně blbě :)

    Předem moc díky za rady!

    0 0
    • Nutribird  

      Giant athem

      0 0
    • Pentaroth  

      Kolik?

      0 0
      • team_daddy  

        Myslím že stačí jedno, na co by měl víc kol? :-))))

        (a ne, nemusíš vysvětlovat, chápu…jen sem měl chuť na „vtipný“ OT)

        0 0
      • jincom  

        Kolem pade.

        0 0
    • mr.garisson  

      Zkus specifikovat cenovou hranici, pak se odpíchneme dál. Jinak ke zdvihu. Na XC ti bohatě stačí 100/100 (96). Pak záleží, jakému systému dáš přednost, zda s tlumičem uloženým pod horní rámovkou nebo svislému uložení. Máš nějaké požadavky na hmotnost kola atd…

      0 0
      • jincom  

        Cenově bych se chtěl pohybovat okolo 50 000 Kč. Je v těch uloženích tlumiče z pohledu jezdce nějaký velký rozdíl? Vizuálně se mi víc líbí svislé uložení. Co se týče hmotnosti, je mi jasné, že v té cenové hladině to žádná pecka nebude, ale případně budu odlehčovat postupně, kde to půjde. Jinak děkuju za koment ;)

        0 0
    • Gustaf 81  

      Zdvihy určitě 100/100. Taky jsem vybíral xc full a mám tu vlákno, tak se podivej. Já měl favorita Lapierre, Spesla Epic, Trek top fuel a nakonec jsem vzal Orbea oiz.

      Vlákno zde https://www.bike-forum.cz/forum/jaky-full

      0 0
      • zdenek  

        Orbea vypadá zajímavě.

        Kde jsi ho kupoval? V jejich vyhledávači dealerů jsem v okolí 100 km našel dva. Jeden na webu nemá jediné kolo Orbea a druhý jich má pár, ale už má omezený výběr velikostí…

        0 0
        • Gustaf 81  

          Kupoval jsem u Pavla na albie.cz a mohu jen a jen doporučit ;) teď to bude s dostupností asi na prd… 2019 nevím jestli už se prodávají a 2018 už jsou fuč

          0 0
          • zdenek  

            Dobrá alternativa ke Canyonu. Ale s dostupností jsou na tom špatně oba. :-(

            0 0
      • jincom  

        Díky za tip. Mrknu. Na Orbea je pro mě neznámá, tak jsem zvědav.

        0 0
    • jonti  

      Zdvih okolo 100, soucasne systemy funguji asi vsechny, nektere vic houpou a vyzaduji zamykani, jine to resi chytrym tlumicem (Specialized Epic, castecne Trek Top Fuel s re-active tlumicem), jine s virtualem houpou min, ale jsou zas min tuhe a nemaji misto na druhy bidon (Giant, Santa Cruz).

      Pokud namas moc vysoky rozpocet, jdi do hliniku.

      V soucasnosti jeste jsou testovaci kola na prodejnach, a jsou docela velke slevy, tak zkousej a kup co ti sedi.

      0 0
    • snas89  

      Taky jezdím hlavně maratony, tak napíšu něco za sebe:

      1. tlumič pod horní trubkou, ale ten nemá tak efektivní prošlapávání.

      řeší se to buď lockoutem z řidítek, anebo spešl má braina (nechci je protežovat, ale má někdo něco jinýho podobnýho? o nikom nevím). Já mám epica a mě ten systém sedí. Jsem rád, že se nemusím na ten lockout soustředit a to kolo se o to postará samo.(hlavně když jedu po neznámý trati a předemnou se vyloupne sjezd/trail tak je fain, že do toho nevlítnu se zamčeným tlumením). Ale to zase má někdo jinej úplně naopak a rád si to zamyká a odemyká podle potřeby.

      výhoda tlumiče u horní trubky je místo na dvě flašky. na maratony podle mě důležitá věc.

      Za mě v tomhle řešení epic. i když s cenou o dost výš, než ostatní. jinak bych se podíval po moondraker, orbea, novej lux: ale nejel jsem ani jeden. tak nemůžu soudit.

      2. tlumič dole

      tlumení je takový jemnější, pěkně to žehlí a fakt si na záda odpočneš. zároveň to ale není taková ta tuhá raketa a ikdyž to kolo není pomalejší, tak na dojem tak většinou působí. mám najetýho giant athem pro (a to vidím jako moje další kolo na jaře).

      líbí se mi na něm to žehlení malých nerovností (dlažebky, větve, menší kořeny) a přitom jen malý pohupovaní (při šlapání totiž řetěz zamyká tlumení a je tam jen minimální pohupování – který mi nevadí. nekomu vadit může a tam pak jsou slyšet ty výtky, že je to kolo moc měkký na xc raketu). na dlouhý přesuny po silnici jde z řidítek zamknout úplně.

      za mě teda buď epic, nebo anthem pro

      0 0
      • jIrI___  

        Směle si troufám tvrdit, že umístění tlumiče má na funkci zadní stavby pramalý vliv. Kolo s tlumičem nahoře může mít citlivější zadní stavbu než kolo jiného výrobce s tlumičem dole. A samozřejmě to platí i naopak. Pokud člověk nepotřebuje z nějakého důvodu právě to jedno dané umístění tlumiče (třeba dvě flašky v rámu, jak jsi psal), tak bych při výběru kola na pozici tlumiče vůbec nehleděl.

        0 0
        • jonti  

          Souhlasim s Jirim, na vlastnosti ma vliv spis typ tlumice a umistneni cepu. Mam doma nebo jsem mel nekolik kol s tlumicem pod horni trubkou i vedle sedlove trubky a rozdil tam moc neni.

          0 0
          • mr.garisson  

            Ony ty přepákované jednočepy jsou lehce náchylnější na pohupování, když dupeš, to se pak dá vyřešit sagem. Výhodou to může být pro umístění flašek, ale na to jsem teda při nákupu ninety-six jaksi nemyslel. Zvyklý jsem byl dycky na jednu flašu, až v těch vedrech by ten druhý košík fakt bodnul.

            Co shledávám na tlumiči dole nevýhodou je, že se tam dostává víc nečistot. Řešením je blatníček nebo neopren… U mě třeba tohle rozhodovalo, protože když jedeš 16 hodin v blatě, tak to tomu systému moc neprospěje. Nahoru pod rámovku se toho moc nedostane, proto jsem systémy se svislým umístěním tlumiče vyřadil z výběru hned na začátku. Na klasický maraton ale cajk.

            @jincom: V první řadě si domluv testovačky a všechno si vyzkoušej.

            0 0
            • jIrI___  

              To s nečistotami jsem si do určité doby taky myslel… Na fotce níže byl tlumič jedna z nejméně zasviněných částí, pod horní rámovkou by dle zasvinění okolí vypadal stejně, ne-li hůře :)

              0 0
              • Pentaroth  

                Ehm…:-)

                0 0
              • mr.garisson  

                Záleží na geometrii a uložení. U mě, když je vše obalené blátem, na tlumiči pod horní rámovkou je zpravidla jen několik stříkanců.

                0 0
            • jincom  

              A kde se dá taková testovačka domluvit? Normálně v obchodě? V Ostravě se mi prodavači nechtěli věnovat ani při výběru treter :)

              0 0
              • novas752  

                Jo, většinou normálně v obchodě. :) „Uvažuju o tomhle kole ale před koupí si ho chci pořádně zkusit.“

                0 0
                • jIrI___  

                  A odpověď zní „Tak mi tu nechte občanku a zálohu a projeďte si ho tady na parkovišti.“. Pokud obchody nemají k dispozici testovačky (což v Ostravě nemají, snad jen Madeja a Bikomatic má k pronájmu testbajky za několik stovek na den), tak prostě utřeš :)

                  0 0
                  • novas752  

                    No nevim já mám z obou stran zkušenost že pokud nemají (což obvykle v požadované velikosti nemají i v Praze) tak se kouknou jak je na tom testovací flotila dovozce/značky a testovací kolo se objedná, přiveze, zkontroluje, půjčí třeba i na víkend a pak umyje a pošle zpátky.

                    Půjčení se samozřejmě platí, obchod taky platí za dopravu toho kola tam a zpět+ čas mechanika za postavení/zabalení a mytí, ale v případě koupě kola se cena půjčení (někdy i více kusů v jednom obchodě) obvykle odečte.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      V pulce srpna uz Je vetsina test biku dovozcu prodana

                      0 0
                      • jincom  

                        Je teda lepší kolo kupovat teď na podzim, nebo raději počkat do jara?

                        0 0
                        • novas752  

                          Výhodnější ceny jsou na podzim ale neni výběr a nemusí být všechny velikosti, na jaře výběr je ale ceny bez slev. Tak si vyber. :)

                          0 0
                        • McBlacky  

                          Idealni objednat koncem leta a dostat na jare, dobry prodejce ti da takhle slevu na novy modelma vyberes si co chces. Na pozdim mas sanci na o malo vetsi slevu aktualniho modelu ale vyber minimalne u drazsich kol uz je slabota.

                          0 0
              • mr.garisson  

                Možností můžou být testovací kempy, dobrý prodejce Tě na tom nechá povozit v okolí prodejny po domluvě (třeba i na zálohu, kdybys to poškodil). Já jsem se na tom povozil kolem prodejny, moc možností na otestování v terénu ale nevidím. Ale jestli Ti sedí geo to poznáš i když se na tom projedeš po okolí. Po půl hodině ježdění bys mohl mít jasno, jestli to bude ono. Já to měl jasný za 10 minut, páč už jsem nějaké bajky předtím vyzkoušel.

                Vše je o domluvě a pokud vidí, že to vážně chceš koupit, že nejseš jeden z těch vocasů, co to dojde vyzkoušet a koupí to pak někde na netu o litr levněji, tak vycházejí vstříc. Za mě v Brně mojekolo.cz nebo ve Slavkově Cyklo Kyjovský. V Cyklopointu jsou kreténi, tam bych si kolo po poslední zkušenosti nekoupil.

                0 0
                • losik_p  

                  muzu vědět proc ne cyklopoint? klidně do zprávy jestli ne veřejně :)

                  přemýšlím nás podobným kolem a cyklopoint je aktuálně jeden z favoritů

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    Protože mi tam to kolo prostě nechtěli prodat, já jsem moc chtěl, ale oni nechtěli. :) Po argumentaci, že dovozce nemá testovací kola, říkám, pojďme něco vymyslet, kupuju si kolo za 100 litrů pánové a chci ho vyzkoušet. Odpověď zněla bohužel pane… Tak jsem si testování domluvil jinde a tam to najednou šlo.

                    0 0
      • jincom  

        Díky za názor.

        0 0
    • 3bike  

      na závodní xc, asi bych volil taky Giant Anthem…

      záleží na rozpočtu…

      Hliník koupíš kolem 60-ti, ale karbon bude o dost dražší..

      zdvihy 100–120 mm, taky záleží jestli chceš 2×11 nebo utáhneš jednopřevodník…

      ideální systém je virtuál čep, vzadu máš pevný trojúhelník bez dalších čepůll

      pevný trojúhelník hlavní stavba vpředu + zadní pevný trojúhelník…

      0 0
    • krabica  

      Já bych volil Intense Sniper, ale rada je ti úplně k hovnu, stejně jako tady ty ostatní. Prostě je třeba zkoušet, zkoušet, zkoušet… ;-)

      0 0
    • Redjuu  

      Já bych si dal otázku, proč nejít do Luxe. Nádhernej moderní bike za těžko konkurující peníze.

      0 0
      • jonti  

        Protoze je ted moznost koupit ve vyprodejich x dalsich dobrych kol od mistnich prodejcu za podobnou cenu?

        0 0
        • tomxxx  

          Sorry, ale to bych chtel videt. Pokud chces kolo kolem 100, tak zadne takove kolo u lokalnich prodejcu nesezenes. Na sklad je vetsinou nebere ani dodavatel a vse se objednava prave v srpnu, nejpozdeji v zari. Ale souhlas, ze nejaky tezky ludry koupit pujdou za super prachy.

          0 0
          • jonti  

            Myslim, ze zakladatel vlakna hleda spis levnejsi kolo, neco v hliniku na SLX nebo XT, a takova kola jeste jsou, treba i zminovany Giant Anthem. Epic nejspis bude taky a Top Fuel v hliniku taky.

            0 0
      • Cryzyy  

        Třeba proto, jakým způsobem řeší reklamace u jiných modelů ?

        0 0
        • Barak  

          Řekl bych, že tu bylo mnohem víc pozitivních reakcí než naopak. Navíc, jakmile je někdo nespokojený, napíše to vždycky, opačně už to tak neplatí. Takže bych z toho nic moc nevyvozoval.

          0 0
    • tomxxx  

      Osobne na zavody bych chtel dve flasky. Takze ramy s tlumicem dolu bych vyradil, ale da se bez toho zit.

      Za me cenove nejlepsi asi novej Lux. Konkretne 8.0 pro race je v podstate bezchybny kolo, krome karbonovejch kol neni jalekoliv drazsi osazeni funkcne lepsi a hmotnostne na urovni normalnich komponentu uz to taky moc niz nejde.

      Ja jezdim epica, toho doporucuju pred nakupem peclive odzkouset, nastavit si na testovacce peclive tlumic, protoze brain nemusi sedet kazdemu a rozhodne je to ze zacatku pekne divnej pocit.

      0 0
      • mr.garisson  

        A už ten nový LUX někdo zkoušel? Jestli je na tom stejně s tuhostí jako Cube, tak potěš.

        0 0
        • milan.v  

          Proč myslíš? Ještě jsem ho tu u nikoho neviděl…

          0 0
        • tomxxx  

          Jakej cube? Myslíš AMS 68?

          Jelikož je Lux na trhu měsíc, myslíš že ho tu někdo jezdil?

          0 0
          • mr.garisson  

            Že ho tak vehementně doporučuješ. Sice cena dobrý, ale než si ho pořídím, tak bych rád nějaké testování/recen­ze/unboxing…

            AMS 100 C:68 jsem chtěl taky, protože měl za tu cenu skvělé osazení, ale po vyzkoušení už jsem ho nechtěl. :)

            0 0
            • tomxxx  

              Tak hlavně sem nepsal, že ho jezdim. Doporučuju ho na dvou řádcích, nevim co je vehementní. Psal jsem, že cenově momentálně asi nejlepší a osazení taky (žádné ojebávky na zápletech, bižu atd.) O tom jak jede nepíšu ani hovno, protože pochybuju, že to v republice ví vůbec někdo, kromě hynka.

              Na recenze si počkej, ale dopředu ti řeknu co v nich bude, dlouho jsem nečetl/neviděl recenzi co by nějaký kolo nevychválila. Nějaká zkušenost na bikeforu bude nejdřív příští rok a nějaká relevantní koncem příští sezony.

              Co bych doporučoval vehementně je novej epic, protože to kolo je ***** dobrý, navíc brain mi na závody sedí. Na rozdíl od většiny blafalů si myslim, že cena je taky adekvátní, vzhledem k tomu, že brain se do ceny taky musí nějak objevit. Nicméně bych za to kolo plnou cenu dávat nechtěl a rozhodně to neni kolo pro každýho. Hlavně kvůli brainu, kterej má citelnou hranku locku pod prdelí a někdo si na to nemusí zvyknout.

              0 0
              • McBlacky  

                Novej epic souhlas, je to super stroj. Akorat platis 20–30% navic protikonkurenci, pokud si ho dovybavis na srovnatelnou uroven.

                0 0
                • snas89  

                  Bohuzel. Jediny verze na ktery pak nemusis nic resit je pro/sworks :/

                  0 0
                  • jonti  

                    Myslis ten Pro, ktery ma hlinikova riditka a sedlovku? Nebo uz pro 2019 nema?

                    0 0
                    • snas89  

                      To uz beru jako detail a ja osobne bych nemel bych to potrebu menit.

                      Jinak pro uz beru jako kolo bez nutnosti neco pridavat: eagle 01, kola-vyplety z minulyho sworkse.

                      0 0
                • tomxxx  

                  Jop je to tak, ale musí se do toho započítat brain navíc, stejně jako třeba u cannondalu exluzivní vidlice (teď nediskutuju jestli je dobrá, jestli bych jí chtěl, ale je to něco jiného za prachy navíc). Na druhou stranu, i naprosto zoufale ozaseznýho spešla prodáš na bazaru docela v pohodě, ale nějakej kross a canyon ti tam budou hnít pěkně dlouho, když nepůjdeš s cenou úplně dolu.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Jetej kross a canyon prodas za 50–60 a stal te 100–120. Jetej spesl za 200 neprodas za vic jak 85–90 v pripade pro jdes na 70–75. To beru za sezonu jety kolo. Prodal jsem na bazu dva compy a jednoho experta co jsem vozil, po vic letech ale za smesnou cenu proti pc plus upgrade. Jedina vyhoda ze je dost zajemcu ale cena dramaticky vyssi neni

                    0 0
            • peter3531  

              Aký bol problém na AMS?

              0 0
              • mr.garisson  

                Když jsem vzal za tu zadní stavbu, tak se to kývalo na stranu a kroutilo, jak žvýkačka. Výpletem to nebylo. Jak jsem se opřel do středu, tak se to prohnulo, jak luk. Tohle fakt nee. Tu zadní stavbu mají fakt měkkou, klidně si to někde na prodejně vyzkoušej.

                0 0
                • peter3531  

                  Možno že to bol len problém jedného kusu. Mal som na pár hodín požičanú testovačku a nič také som si nevšimol, ale priamo na to som sa nezameral. V každom prípade zaujímavá informácia, budem to musieť preveriť, lebo som o ňom uvažoval na budúcu sezónu.

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    Pak k tomu osazení. Co jsem vyzkoušel FOX, tak už bych RS nechtěl. Pár let jsem jezdil na SIDovi, ten nový WC bude asi jiný, ale svezením mě moc nepřesvědčil. Chce to vyzkoušet i jiná kola, abys měl co srovnávat.

                    0 0
        • jerrymouse  

          Van Der Poel ho myslim zkousel :)

          0 0
    • Čipera  

      Na 75kg asi nebude potreba víc jak 100mm zdvihu. Jinak za me bezkonkurencni mtb stroj cannondale scalpel-si z kopce zehli jak svina a do kopce je jk pevnak.

      0 0
      • jIrI___  

        Jak souvisí hmotnost se zdvihem?

        0 0
        • Čipera  

          Kdyz je clovek tezsi vyuzije i vyssi zdvihy rekneme do 120mm, ktery ho treba ve sjezdech pustej dal.

          0 0
          • jIrI___  

            To mi připadá jako nesmysl. Vždyť při správném nastavení tlumiče využívá zdvih úplně stejně 70 kg floutek i 100 kg pantáta, ať už se bavíme o 100 mm zdvihu nebo 160 mm.

            0 0
            • Čipera  

              Hele zkousel sem to a pri mejch 100kg sem se mnohem lepe cejtil na scalpelu se kterej ma právě 120mm zdvihy. Vic jsem si dovolil a je to pohodlnejsi.

              0 0
              • jIrI___  

                A kdybys zkusil 160 mm, to by sis teprve chrochtal :). Prostě pořád nikde nevidím tu přímou úměru mezi hmotností jezdce a zdvihem zadní stavby.

                0 0
              • Petulda  

                Jak pise jiri, s hmotnosti jezdce to pri spravnem nastaveni nema nic spolecnyho.

                0 0
          • Fredos  

            A kam ho teprve pustí 160mm..

            0 0
          • Goob  

            No to je teda obří nesmysl, tohle tvrzení.

            0 0
      • Cryzyy  

        až na to praskání u čepu, pazuky ze zadní stavby a pokud tohle pominu, tak bych počkal no nové s poslední generací Lefty

        0 0
        • McBlacky  

          přesně, CD je diskutabilní v posledních letech se spolehlivostí, a po odlehčení předposlední generace to taky praská

          0 0
        • Čipera  

          Nevim s ničím takovým sem se zatim nesetkal a mam ve svem okoli dost scalpelu. Jinak taky bych urcize pockal na novy modely, kvuli nove lefty a od zakladniho madelu maj uz vsude eagly. Jinak pokud by si predobjednal letos model na dalsi rok urcite dostane lepsi cenu.

          0 0
    • McBlacky  

      já jezdím top fuel a jejich systém platformy proti pohupování tlumiče funguje dobře ve stoupání, na rovinách to trochu houpe, což se dá řešit zamknutím z řidítek. Tím teda chci říct, že na rovinách se to chová jako každý jiný xc full s výjimkou epica a do kopce to tuhne.

      Kolo bych s klidným svědomím doporučil, je to pila a často vlastnosti kola využiji k získání výhody na závodech.

      Na příští rok přijde Kross s XC fullem, komplet carbon, kokpit i kola cenovka do 100tkč, pokud to bude slušně fungovat, bude to ještě lepší nabídka než Lux, kterýho bych bral pokud by šlo o prachy.

      Vedle dneska nesáhneš ani s Epicem, nebo novým Anthemem – oba jsou ted geoškou víc do XC než byl starý anthem, který byl skutečně maratonský tank.

      0 0
      • Cryzyy  

        Na toho Krosse taky trochu čekám, otázka je jak se jim to povede, přeci jenom to bude jejich první XC full, vzhledově to zatím vypadá dobře a pod holkama se to při závodech nerozpadlo :)

        0 0
        • mr.garisson  

          Jejich první full… no já nevím, tohle zavání nějakou nevychytávkou, které se nezbavíš.

          0 0
          • McBlacky  

            zase když sečteš vybavení tak je rám s tlumákem zadarmo :)

            0 0
            • snas89  

              Neco podobnyho jsem si rikal uz s tim jejich top ht:)

              0 0
              • McBlacky  

                Nevim jak to delaj, dumping jak svine

                0 0
                • snas89  

                  No..to je právě otázka.

                  Fakt mě už delší čas zajímá, jaký jsou reálný náklady na výrobu kola.

                  Když porovnáš:

                  https://www.ducati-czech.cz/…9662605.html

                  https://www.specialized.com/…gle/p/128995?…

                  Tak na tý motorce je toho materiálu přece jen trochu víc:) A pořád na tom vydělávaj.

                  Cenu vývoje, továrny apod. neřeším. To musí mít imho oboje firmy…a zase bych si tipl, že Ducati to má nákladnější.

                  0 0
                  • novas752  

                    No srovnáváš závodní „speciál“ s relativně běžnou motorkou.

                    Ale slušnej vejvar z toho maj, to je jistý, z něčeho se ty spousty sponzorovanejch týmů musej zaplatit. :) + Dealeři a prodejci. Třeba Canyon Lux stojí v porovnatelný výbavě o dost míň a asi nebude moc výrazně horší.

                    0 0
                    • snas89  

                      Jasně, ale jde o ten nepoměr dílů, který se na to musely vyrobit.

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Ale hodně věcí si vyrobí samo ducati. Moc se nevyznám v motorkách, ale co maj jako subdodávku? Pneu, kotouče, brzdy, litý kola, vidlici?

                        Hodinky za 100 jsou taky strašně malý a ani nemusej bejt nutně zlatý, aby byly tak drahý :D

                        0 0
                      • novas752  

                        Jo to je fakt.

                        0 0
                  • tomxxx  

                    Tak náklady na výrobu kola jsou dost daný, když si výrobce dodává jen rám a vše na něj nasází od subdodavatelů komponentů. Proto má hodně značek nabrandovaný i komponenty, aby trhli něco i z marže komponentů, případně to dokázali nabídnout levněji. Možná to řikám nešikovně. Nicméně si myslim, že třeba kross je na hranici únosný ceny. Jasně, že by to asi uměli udělat levněji, ale chtěl bys něco dělat, abys na tom měl malej nezajímavej zisk? Já ne.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      Ziskat market share a zdrazit – s nejakou historkou okolo, jako novej matros ramu atd.

                      0 0
                    • palo7  

                      Stačí se podívat na výprodeje třeba Spešl Stumpjumper v carbonu. Původní cena cca 165 tis. a teď jsem ho někde viděl za cca 85tis. Myslím, že to stále není cena pod jejich nákup.

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Nekdy jsou slevy primo od vyrobce, stump je starej model. Pripadne se objevej nejaky skladovy zbytky, testovacky atd. Ale jinak marze ani na speslu neni pro koncovyho prodejce takova ;-)

                        0 0
            • mr.garisson  

              No dobře, ale to hlavní je kvalitní rám, na kterém to celé sedí a stojí. To si myslím, že u fulla bude základ, který to celé kolo dělá nějak charakteristickým. Můžeš navěšet třebas factory od FOXE, ale na žvýkačce o 10–15 tis levnější oproti konkurenci to nedělaá lepší kolo…

              0 0
    • Nutribird  

      Tak toho anthema by jsi mohl sehnat kolem 70000, myslím v top vybavení EAGLE, dobrá kola. Pokud si z OV tak Teamsport Havířov by mohl něco mít. Nebo koukni Giant store, mají testovací kola a každý podzim prodávají.

      0 0
      • cosmo  

        Toho s tema karbon kolama na gx eaglu za 70?…napis mi kde…diky

        0 0
    • Nutribird  

      Ten co je postovany hned na začátku diskuse.

      http://www.adroit.cz/…-orange-2018?…

      0 0
      • tomxxx  

        No a nebo za 65 canyon lux v karbonu, ale je to na sramu NX, coz bych moc nechtel. Na druhou stranu tlumic, vidle v pohode, kola kvalitni, ale tezky DT1900.

        0 0
        • zdenek  

          Nebo za 70 Trek Top Fuel 8, ale je o kilo těžší než ten LUX…

          0 0
          • tomxxx  

            Tak furt trek je hlinik a lux karbon. Bych to NX z luxe vymenil klidne za 11sp GX, coz by po prodani NX byl nulovy naklad a bylo by to super kolo.

            0 0
        • novcze  

          ten lux vypadá pěkně, škoda že canyon neumožňuje objednat v osazení které chceš

          0 0
          • tomxxx  

            Kdyby to nabizel, musely by ty kola stat vic. Ber to takhle…

            0 0
          • Twitko  

            nejsem zrovna fanda techle chrtich kol, ale Luxe jsem videl pred par dny v jedny hospode kousek od Brna a musim uznat ze takhle pro moje laicky oko od piva to bylo _MOC_ pekny kolo. Myslim ale, ze to byla nejaka stavba, protoze tam byla upside-down vidle … a nejsem si jistej zda neco takovyho vyrobce nabizi (?)

            0 0
            • jonti  

              Driv to nabizel, ted uz nenabizi. Canyon se vubec stavet nevyplaci, ram te vyjde jen o neco min nez slabsi komplet kolo.

              0 0
      • cosmo  

        No to je hlinik bez karbonovych kol za 70 mi to jako moc dobra koupe neprijde…

        0 0
        • jonti  

          Levna karbonova kola nejsou vetsinou zadny zazrak a taky bych ten vyznam karbonu u fullu neprecenoval. Je to takova normalni cena.

          0 0
          • cosmo  

            Jakoze karbonovy rafek levny je na stejne urovni jako drahy hlinikovy?…ja ti nevim, mel jsem kola ktera byla na bajku za 70 a byly mekke,kroutily se…pak jsem mel zapletena kola za 9tis a ty byly proti super tvrde a tuhe a ted mam karbony a to je uplne jinde…zrovna ta kola z toho gianta jsou cca 1700g coz je idealni adept na vymenu, nicmene kazdemu kdo hodla investovat castku 70 a vice doporucim rozhodne karbonova kola misto hlinikovych…ja ten rozdil poznal na prvni vyjizdce v terenu a byl jsem z toho prijemne prekvapeny

            0 0
            • Nutribird  

              No zase nevím jak moc je reálné koupit nové kolo dobře osazené za 70 a mít tam karbon kola za 30. Za 70 dobrý rám a funkční systém odpružení, EAGLE, kola špatné nebudou. Taky jsem už tady narazil na borce co koupili Canyon, protože poměr ceny/výkon byl super, ale realita byla jinde. Potom to se strátou prodávali a šli do jiné značky, hůř vybavené, ale lépe funkčně provedené. No ono to není jen o osazení, ale o penězích a pocitu z kola. To je nakonec nejvíc. Dnes kdybych kupoval kolo, jdu zase do Giganta. Otázka je jestli bych vzal trance nebo anthem, ale cenovka by byla u obou kolem 80 abych neměl potřebu něco měnit.

              0 0
              • tomxxx  

                A jakyho canyona si ty borci koupili?

                0 0
                • Nutribird  

                  Abych tě uklidnil, jsou i borci co prodali Giant a koupili jiné. Pokud nesedí meniš.

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Takže vlastně celej tvůj příspěvek výš je zavádějící, proč takové věci vůbec psát, že.

                    0 0
                    • Nutribird  

                      Zavádějící je vybírat podle zkušeností jiných a hlavně podle osazení/cena. Pokud ti kolo nesedne, pošleš ho dál a koupíš jiné. Dobrá vodítka to jsou, ale nejvíc je vlastní pocit a zkušenost.

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Jenže to nezjisitis, dokud si to kolo nekoupis, nenastavis a nejezdis ho delsi dobu. Pokud nemas zkusenost a nevis presne co chces, rozhodne ti ani nepomuzou nejake testovacky na par hodin. Na druhou stranu, zrovna ty kola co se tu probiraj bych klidne jezdil vsechny (z hlediska geo a funkce pruzeni) a pochybuju, ze bych byl po dolazeni posedu vylozene z nejakyho nestastnej. Zrovna geo maratonskejch kol je momentalne hodne podobna.

                        0 0
              • cosmo  

                Karbony na kole s eagle musis pridat na 100tis, pak jedine vymena kol jako ja a dostanes se treba nakup-prodej na cca 85000 pri vychozi cene 70tis…nad novym anthemem uvazuji take, ale za 110tis dostanes jen eagle gx a sedlovka 27,2 na teleskop taky neni moc na vyber a hlavne ma ofset, coz v tomto prumeru je skoro neresitelne…za cca 100tis jsou kola na kompletnim eaglu, takze nejvetsi slabina noveho anthemu je prumes sedlovky a jeji ofset

                0 0
      • tomxxx  

        Na katalogovy fotce je jinak osazeny kolo nez prodavaj, tak pozor.

        0 0
      • cosmo  

        BMC jsem vyradil z vyberu kvuli jejich mixu osazeni, na kole za 70tis bych ocekaval lepsi brzdy nez Deore a kombinaci Deore+XT…osizene, drahe kolo

        0 0
        • hriva  

          Chce to hledat, dostupnost jsem teda neprověřoval.

          https://www.skibikecentrum.cz/…229661355-0/

          A kolik že toho najedeš že potřebuješ levné, kvalitní neošizené kolo za 70k s nápisy XT?

          0 0
          • cosmo  

            Dost na to, abych kazdou soucast sveho kola vyuzil na maximum, at uz 1×12 nebo karbony, nebo teleskop…vypisovat na tyhle otazky na zdejsim foru je urcite zbytecne, me nezajima kolik jezdis ty a ani jini…a taky neresim v rychlebach kazdeho santu, zdali ho dotycny potrebuje nebo ne…je to debata, prispivam do ni svymi zkusenostmi, a nehodlam resit, ze nekomu staci deorko a jiny chce xtr

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.