První full - Modely 2013 - Zkušenosti

35 nepřečtených
  • Sparrow

    Ahoj všem,

    chci si pořídit svůj první full, (pro projetí Single Treku v Novém městě pod Smrkem na mém starém HT o ničem jiném než o fullu neuvažuju :-). Zároveň se však logicky na ten Trek nějak dostat musím, tzn. na kole po silnici. Popř. chci jet s ženou jen tak do Jizerek na výlet. Tzn. vždy člověk musí jet nějakou dobu po asfaltkách. Nejsem zas takový maniak abych měl doma tři kola na

    různé příležitosti. Takže kolo musí být univerzál. Proto mě zatím nejvíce oslovil Scott s Twinlockem, kde si říkám, že než např. vyjedu do těch Jizerek, tak si na asfaltkách vydlice zavřu a žádný pohupování nehrozí. Nebo jsou mé úvahy liché a např. systém maestro od Giantu pohupování eliminuje. Jinak měřím 185cm

    85 kg. Proto preferuji 29". Kvůli ceně vybírám kola z roku 2013 – je to od 48 –55 tis. Do finále se mi dostali tyto kola.

    Scott Spark 940

    GT Sensor 29 Pro

    Giant Trance x 29er 1

    Určitě někdo musel řešit podobný problém s univerzálností kola?. Ty všechny testy trailových kol na youtube jsou fajn a moc hezké, ale člověk se tam nějak dostat musí a autem to pokaždé nejde.

    Díky za postřehy.

    0 0
    • scota  

      Nejlepší je si kolo otestovat. Zavřít vidlici a tlumič umí i daleko levnější kola. Jediný problém je ten, že terenní gumy na silnici moc nejedou. Velký kola jsou out, teď letí 27,5"

      http://www.rb-bike.cz/…/iq-275-team#…

      a dal bych tam Rebu a pořádný gumy a jsi na cca 46 000 Kč.

      Jo a Single Trek nová modrá část se dá jezdit i na na crossu ;-)

      0 0
    • Freeman36  

      Z té trojky co si vybral se mi nejvíc zamlouvá Scott Spark 940. Ale nejel sem ani na jednom.

      0 0
    • mirage  

      co tady toto, nelíbilo by se Ti, bylo by do těch 55 možná i níž. uvidíš porovnej a uvidíš sám http://www.bezvakolo.cz/…-sleek-sl-29

      0 0
      • michal96  

        dobrej tip,ale zkus to tady a osobně na krámě s klukama je dobrá dohoda a určo by šli ještě níž

        http://www.axit.cz/…29–2013.html

        0 0
        • mirage  

          však já mu to kolo nabízím i pod těch 55 co jsem psal. Tak když budeš chtít tak se sparrow ozvi.

          0 0
        • mirage  

          však já mu to kolo nabízím i pod těch 55 co jsem psal. Tak když budeš chtít tak se sparrow ozvi.

          0 0
        • mirage  

          omlouvám se za tolik vzkazů, nějak mě tady blbnul comp,promiň.

          0 0
      • mirage  

        já mu ale píšu že se dá jít i pod 55000,– jo je v 17".

        0 0
    • michal96  

      na Singl pod Smrkem full nepotřebuješ!!! kup HT dej na něj dobrý kola + obutí a budeš max.spokojenej já mám Ghosta HTX s galdama viz.profil a jsem max.spokojenej sice tu bude někdo argumentovat,že galdy jsou na prd,ale letos na předku bez defektu najeto 6000km a zadek jeden defekt a to v Koutech na Kole vo život sice galda mrtvá,ale dojel jsem i tak takže za mě HT mín práce s údržbou a vijde Tě to lacinějc

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jestli jezdis na vylety se zenou a nemate ambice trhat rychlostni rekordy, tak zamykani je zbytecne…

      0 0
    • vojta2004  

      mám lapierra x-controla 629 a zamykání nepotřebuju a to ani na silnici. obul sem ho na fast traky od spešla se kterejma to jede i na silnici parádně a v terenu taky celkem drží. na netu je ted k sehnání i kolem 40k ;) za zbytek si můžeš koupit lepší kola a máš super kolo.

      0 0
    • scret  

      po projeti singlu pod smrkem chtit fulla?:) na co?:)

      Jinak jestli chces fulla, pak ok, kup neco, co dobre jede, cca do zdvihu 120mm… navic ve 29ce se uz da takovy kolo docela slusne nakrmit…

      Stejne nejvic te budou limitovat gumy… Systemy sou uz dneska docela vychytany…

      0 0
    • Sparrow  

      Díky za první reakce. Jasný že se ten singl dá jen i s HT a

      honit čas a na pivku pak cítit každou kost v těle, znám :-).

      Ale věřím, že na fullu si ho užiju víc. Co se týče těch tipů

      na kolo, tak doufám, že nikoho nenaštvu, o RB jsem si přečetl dost i zde někdo chválí někdo haní… A haibike, přiznám se

      že jsem toho na netu sjel dost, ale o této značce slyším poprvé. Jasný, že by to chtělo vyzkoušet, ale lonské modely

      už zkusit nepůjdou, asi zkusím nové a uvidíme.

      0 0
      • mirage  

        nevím od kud jsi, jinak se vyzkoušet dá. Haibike jsou němci, Haibike, Ghost, Lapiere je jeden majitel.

        0 0
        • Vilém  

          Ksefty nejdou co?

          0 0
          • mirage  

            není to o šeftech, jen mu nabízím si myslím dobré kolo, za i dost dobré peníze, je to jen na něm, nic nenutím.

            0 0
            • Azmir  

              Tak ono jde i o to, že sleek je spíš chrtí kolo, než kolo na výlety s manželkou a na singl pod smrkem, na takové pohodé ježdění to chce spíš nějaký trail bike, kolem 120 zdvihu.

              0 0
              • mirage  

                jestli se mužu zeptat, jak to je vždy myšleno, že je to chrtí kolo,že na normáln ježdění to moc není? Zas tady někdo psal že 29 na 100/110 je jak 26 na 120/120, je na tom něco.

                0 0
                • Azmir  

                  Ono takhle obecně se to moc nedá říct, není to jenom o zdvihu, ale i o celkové geometrii kola a jak je udělaný daný systém.

                  0 0
                  • Fran-tic  

                    a taky o jezdci a teoretických schopnostech, co jsem teda slyšel po poslední vyjížďce v ově :P

                    0 0
                    • Azmir  

                      Jestli myslíš mě, tak když přeletíš přes šutr, už se v prostředku kopce nasedá těžko ;-)

                      0 0
              • mirage  

                jestli se mužu zeptat, jak to je vždy myšleno, že je to chrtí kolo,že na normáln ježdění to moc není? Zas tady někdo psal že 29 na 100/110 je jak 26 na 120/120, je na tom něco.

                0 0
              • scret  

                Sparka bys zaradil kam?

                0 0
                • Azmir  

                  Jelikož jsem ho nejel, tak si na to moc netroufám, ale viděl jsem nějaké testy a většinou vyšel jako takový kočkopes, spíš kolo na maratony než XCčko a sem tam i nějaký trail, jestli chceš zase jenom rýpat, tak může klidně jinde, oba víme, že jenom o zdvihu to není, ale i tak je to důležitý faktor, navíc 29 Spark má 100/100.

                  0 0
                  • scret  

                    presne tak, o zdvihu to neni… tak jako tak bych rekl, ze je to kolo rozdilny oproti TXku apod.

                    ten spark je v podstate takovej hai… a myslim, ze 115mm na 29ce se uz trochu povodit a mohlo by to zakladateli stacit…

                    0 0
                    • Azmir  

                      A kde si přišel na to, že spark má 115 mm ?

                      0 0
                      • scret  

                        ok, 26ka ma 115, 29ka 100mm – nejak jsem mel pocit, ze dodrzeli stejnej zdvih i u 29ky…

                        0 0
                        • Azmir  

                          I tak, 26ka má 120mm a ne 115, pokud se nemýlím ;-)

                          0 0
      • Pida  

        Zdravim Sparrow,

        tvůj dotaz mě donutil se po hodně dlouhé době zapojit do diskuze, abych ti napsal že ti na 100% rozumím.

        O koupi fullu jsem uvažoval už víc jak rok a konečný zlom nastal na stejném místě jako u tebe. Akorát že já jsem si tam jeden den půjčil 26" Meridu a druhý den 29" Rumblefishe. Po návratu domů a usednutí na můj HT už jsem prakticky neděla nic jiného než 3 měsíce sháněl kolo.

        A že se dá pod Smrkem jezdit na HT nebo koloběžce je asi pravda, ale proč bych to já, rekreační cyklista, proboha dělal?! To je jako bych chtěl na dojíždění do práce auto bez klimatizace, tempomatu a s podvozkem nastaveným na závody.

        Vybíral jsem pouze z toho, co bylo reálně možno vyzkoušet (Rumblefish, Trance x29er 1 jsem si nechal utéct za 40tis testovačku, 4ever Winner 652, Epic model 2012, Trek Fuel)

        Nakonec jsem se vydal vyzkoušet Gianta Anthema x 29er 4 a jenom jsem vyjel z krámu na chodník, tak jsem věděl že je to ono. Jenom se domluvila výměna základního tlumiče Monarch R za Fox Float CTD a vánoce jsem měl vyřešný.

        Předevčírem jsem ho byl opatrně vyzkoušet, jednak abych ho moc nezašpinil :) a druhak stále ještě hlodal červík, jestli jsem si neměl raději koupit lépe vybavený HT?

        Po asfaltu 4 km do kopce, až jsem se nahoře divil, že už jsem tam, ale přičítal jsem to energii z cukrový. Ale pokračovalo to podobně dál po rovince, řikam si to to jede, to bude vítr v zádech, pak v lese rozmlácený „asfalt“, pak mleté tašky, a pořád to jelo a NEDRNCALO, retardéry z kostek – to to pěkně skáče, nakonec po louce a „singl“ při řece – jé to bláto chutná letos dobře a pořád to jede!!!

        Na to, abych ti radil jaký si máš koupit full je tady spousta jiných odporníků, kteří ti poradí co je „chrtí full“ a co už je „enduro“, podle mě si na to musí každý přijít sám, jak už se tu objevilo. Já mam zatím jediné zjištění, že rozdíl mezi 26" HT a 29" full pro rekreačního cyklistu je v rychlosti nepodstatný a v pohodlí obrovský.

        btw: tlumič jsem měl úplně zamčený jenom to první stoupání, pak vše ostatní na trail, odemykat ho budu asi jenom až zhubnu cca 10Kg.

        0 0
    • Obšák  

      Dnes jsou systémy odpružení už dost vymakaný, takže můžu za univerzální kolo považovat třeba svého Canyona Nerve Al+ se zdvihy 150/150 :-) Když zamknu vidlu a tlumič, tak do toho klidně můžu bušit na asfaltu do kopce ve stoje a je to jak hardtail. Tedy až na ty široký gumy se slušným drapákem, ty to brzděj v rozletu :-)

      Na druhou stranu je ale full dražší( jak při nákupu, tak potom i údržba), těžší a na Singltrek by měl asi v pohodě stačit i hardtail. Na Singltreku jsem sice nebyl, zato mám několikrát projety Rychlebky a ty by měli být o dost těžší. A i Rychlebky se dají jezdit na hardtailu i když na fullu je to trochu větší pohoda :-)

      Shrnutí: jestli peníze nejsou problém, tak jdi klidně do celopéra

      0 0
      • MirosPikos  

        Singltrek by se dal snad i na kompletním pevňáku nebo koloběžce :) Stačilo mi vyprávění, jak se tam brácha vypravil na svým ověšeným RockMachine Landslide s ultraúzkými řidítky a celou dobu ho brzdil nějakej sváteční jezdec, který asi zabloudil z nějaký cyklostezky. Samozřejmě full jak kdyby se chystal na Redbull Rampage :) Po chvíli se vymrskal a samozřejmě to svedl na to, že měl zamknutý tlumení :-D

        0 0
        • Obšák  

          :-) co si budem povídat, nejvíc je to o tom, jak kdo umí to kolo ovládat. Ale je fakt, že ten full je v terénu větší pohoda a větší jistota.

          Docela mě onehdy pobavila jedna holčina (Pavla z Brna), kterou jsem potkal na vrcholu Pecný v Jeseníkách. Byl jsem tam se svým fullem, ona přijela od Pradědu na hardtailu( měla po cestě problém, protože je tam pro bikery zákaz). Říkala, že se potřebuje dostat z5 do Koutů. Já na to, že to teda pojede se mnou kolem Ztracených kamenů směrem na Skřítek a pak jí ukážu, kde má odbočit. A pak jí říkám, že to pro ni asi nebude žádná sranda, že je to těžší sjezd a osobně bych to na HTčku jet určitě nechtěl. A ona že to nevadí, že na tom jezdí všechno. A nekecala. Já byl štastnej, že mám fulla na 150mm a ona si ani to sedlo nedala dolů(neměla rychloupínák) a měl jsem ji skoro pořád za zadkem. Po příjezdu na Ztracené kameny říkám, že ted musíme ten nejtěžší úsek sejít a ona ještě chvilku seděla na kole a přemýšlela, jestli to má zkusit, nebo ne. No vysmek jsem jí poklonu, protože to jsem zatím ještě neviděl. Když jsem tam byl o nějaký čas později, tak jsem znovu zkoumal, jestli bych ten nejtěžší úsek přece jen nedal a nakonec jsem usoudil, že na to se mám moc rád, abych to zkoušel. Uznávám, že jsem srágora a nechce se mi padat ( a kdo nepadá, nezrychlí) a už vůbec se mi nechce padat do kamenů :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.