Prosim o radu pri demontazi kola

17 nepřečtených
  • hannawald

    Zdravim vsechny, kdo si umi s kolem sami neco udelat. Potrebuju rozebrat kolo na dily a mel bych nekolik dotazu.

    1. po sundani vidlice (integrovane hlavove slozeni) mi v ni zustal jezek. Jakym zpusobem ho mam vyndat? ohnutym dratem ho silou vytahnout nebo bych tim neco znicil?
    2. nejde mi sundat z kola zadni brzda (to samy bude asi u prehazovacky) – vadi tomu ta koncovka na konci lanka. Je na to nejakej figl nebo se to normalne ustipne a tim lanko zkrati?
    3. kdyz kupujete komplet V brzdy nebo razeni, prodava se to i s lankem a bovdenem?

    Diky moc za radu, asi se mi nekdo budete smat, ale nerad bych neco znicil a pritom mi prijde, ze by to reseni mohlo byt vcelku jednoduchy (teda na to, abych za to vyhodil par stovek v servisu) a navic se to clovek aspon nauci..

    0 0
    • zubatec  
      1. Když ho nevytáhne ten šroub co drží hlavu pohromadě tak to asi drátem nepůjde :-) Radím nechat, stejně by ho tam další majitel musel dávat.
      2. Co takhle úplně vyšroubovat ten šroubek co drží lanko? A nebo kombinačkama stáhnout koncovku?
      3. Asi jak kdy a jak který…
      0 0
    • revish  

      1. jezka tam nechej 2.koncovku strhni kombinackama 3.u brzdy ne, razeni by lanko melo mit, kupoval jsem starsi model LX na 8mi kolo a tam byly lanka i bowdeny

      0 0
    • maxtor  
      1. A proč chceš vytahovat ježka z vidlice?? Nechápu…
      2. Pokud chceš vytáhnout lanko z brzdy, takti nic jiného nezbyde. Koncovka musí dolů.
      3. Lanka se větčinou s brzdami dodávají (aspoň u Shimana)
      0 0
    • kubad  

      1, Ježek se proklepe krkem dolů – (ale většinou ho zničíš) Proč ho chceš vyndat?

      2, Pomocí kleští stáhnout tu koncovku je na lánku zmáčklá.

      3, Brzdy jsou bez lánka a bowdenů – většinou.

      0 0
      • TinkTink  

        Lepsi je jezka rozvrtat vrtackou a az pak ho proklepat ven…takhle by mohl jeste udelat vic skody nez uzitku, ale to se tyka pouze toho, ze z tama chci jezka z nejakyho duvodu vyndat…nechava se tam…

        0 0
    • hannawald  

      diky vsem za odpovedi. ad jezek – ja ho tak nutne sundavat nemusim. Jen chci tu vidli prodat a zustal v ni. Pokud rikate, ze by to budoucimu majiteli nemuselo vadit, pak ho tam necham. Navic jsem nevedel, jestli jeste neco nahodou neni pod jezkem, rikam si, co by tam bylo, ale jistotu nemam:o)

      nejlepsi reseni bude koukam prodat razeni a brzdy i s lankama a nechat si bovdeny.

      Diky!

      0 0
      • maxtor  

        K těm bowdemům: nikde není psané, že na novém kole ti ty délky bowdemů mudou sedět. Být tebou, tak se na bowdemy vykašlu a koupím nové. Tolik to zase nestojí.

        0 0
        • hannawald  

          no ono je to spis obracene, koupil jsem kolo a chtel jsem z nej jen nejaky veci. Protoze jsem ho mel za dobrou cenu, rozhodl jsem se par veci vymenit a nejaky dily prodat. Ale chci byt korektni a neprodat nekomu neco bez urcitych soucasti, ktery k tomu normalne jsou (treba razeni budu posilat na dobirku).

          0 0
      • kubad  

        Nic pod ježkem už není. Nový majitel vidle by stejně musel ježka koupit, Po demontáži je většinou na vyhození.Nový se dá bez problémů koupit. Lánka – nové, bowdeny podle stáří a stavu, ale když už taky bych dal nové.

        0 0
      • S1ST3MA  

        co je to ten jezek????

        0 0
    • hannawald  

      btw jak jste se ucili starat se o kolo vy? naucil Vas to znamy nebo jste to zkouseli sami? napada me treba, jakou nejvetsi blbost jste kdy udelali?:o) je na to nejaka knizka „udelej si sam“?

      0 0
      • kubad  

        Metoda pokus – omyl, rady známých, čtení, zkušenosti.

        0 0
      • lidumil  

        Jsme se s kamarádem učili metodou pokus-omyl na začátku 90. let, kdy nic moc v krámech nebylo. Jednou jsme rozebrali SIS řadící páčky Shimana – nějaká LX 400–500?? no a dát to dohromady byl malej porod :-( Pokud jsou ty součástky, co prodáváš, nový, prodej to i s lankama a bovdenama, pokud je to starý, radši vyhoď – nerez lanko stojí 29 K a bovden (podle toho jakej) od 10k za metr.

        0 0
      • maxtor  

        Na tom fakt nic není. Většinu práce tvoří seřizování řazení a brzd a na to jiná metoda než pokus omyl/není.

        0 0
      • jaradal  

        Svého prvního Favorita jsem stavěl s tátou v obýváku na koberci. To ale bylo vo něčem jiném (klíče, klínky do klik atd.). Teď už spíš pokus omyl, nebo na webu najít návod (naposledy rozborka/sborka cvrčka na LX nábě po Poděbradce 2005). Největší blbost? Přiznám se: když jsem stavěl svůj Sfinx, tak jsem obrousil osazení na krku vidlice těsně nad korunkou, když mi na to nešlo nasadit hlavové složení. Výsledek? Po roce nová hlava a nový krk. Celkem s prací kolem 1.500,–Kč plus celou dobu mezi opruz s vaklem nebo přetaženou hlavou… :-) Chybama se člověk učí. J.

        0 0
      • Vrci  

        stačí ťuknout na příslušnou část kola a trochu rozumět anglicky:

        parktool.com/re­pair/

        Bovdeny a lanka jsou většinou součástí brzdových a řadicích pák nebo dualů/ergopák (shimano, campa). K přehazovačce, smyku nebo véčkám se nedávají.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.